|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מכתב של ארבעים ושלושה הזויים

43 יוצאי 8200 שכתבו את המכתב המכפיש הם צבועים וחסרי הבנה בנוגע לאויב הפלשתיני ולעבודת המודיעין שקיבלו עידוד מפעילי שמאל קיצוני שהשתמשו בהם כדי להפיץ את רעיונותיהם זהו כישלון מע' החינוך האזרחית והצבאית בהסברת מצבה הביטחוני של ישראל. הם עבריינים וראוי שייחקרו ויועמדו לדין משמעתי
15/09/2014  |     |   מאמרים   |   תגובות
האוכ' הפלשתינית. לא מוכנים לרגל[צילום: AP]

   רשימות קודמות
  סיכום מבצע "צוק איתן" ללא כחל וסרק
  המערב רופס מול האיום של האיסלאם הקיצוני
  אורות וצללים במערכה

קראתי את המכתב של יוצאי יח' 8200 ואת הראיון שנערך עימם. כבר בפסקה הפותחת את מכתבם הם מצהירים שהם "מסרבים לקחת חלק בפעולות נגד פלשתינים". לא רק נגד פלשתינים שוחרי-שלום, אם יש כאלה, אלא נגד פלשתינים בכלל. במהלך שירותם, הם ראו את עצמם כ"כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים" – וגם כאן הם אינם מפרידים בין שטחי איו"ש לבין רצועת-עזה, שממנה נסוג צה"ל, וירושלים.

על-פי נוסח דבריהם זה היה עיקר תפקידם – "להיות כלי להעמקת השלטון הצבאי". הרושם המתקבל ממכתבם הוא שהם מילאו במשך כל שעות היממה את תפקידם כ"כלי" והם לא עסקו באיסוף מודיעין להתרעה ולסיכול טרור, למבצעים (כולל לאיתור שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו) או לניהול מערכות צבאיות שנכפות עלינו חדשים לבקרים.

לדבריהם, "קיימת תפיסה שהשירות בחיל המודיעין נטול דילמות מוסריות"... ובכן, מהיכן הם יודעים שקיימת תפיסה כזו? ממתי הם בני-סמכא המבינים ב"תפיסות" של המודיעין? אני יכול לקבוע בוודאות שמי שכותב משפט כזה במכתב לקברניטים שלפחות שניים מהם (שר הביטחון וראמ"ן) בקיאים ומנוסים בהתמודדות עם דילמות מוסריות בתחום המודיעין, פשוט בור בכל הנוגע לעולם המודיעין.

ברור שהעיסוק במודיעין מזמן דילמות מוסריות ואכן מערכות המודיעין קבעו כללים ואמות-מידה מחייבים להתמודדות עם הדילמות האלה. יש מעשים אסורים, יש מעשים מותרים ויש מעשים הנופלים בתחום האפור. יש פיקוח ובקרה ויש דרגים שמאשרים את הפעילות. האמירה הזו מצביעה לא רק על תמימות אלא על יומרה חסרת יסוד להבין בעבודת המודיעין.

נכון, המודיעין הוא חלק בלתי נפרד מהשליטה הצבאית בשטחים. וכי למה מצפים 43 "הגאונים" האלה? שצה"ל והשב"כ יפעלו ללא מודיעין? שינועו כסומים באפלה ויפלו כפרי בשל למלכודות/מארבים שחוליות הטרור מנסות לטמון להם? לו הם היו חיילים וקצינים ביחידות חי"ר בשטחים, האם הם היו מעיזים לנוע בדרכי איו"ש או לצאת למארב על גבול הרצועה ללא ליווי מודיעיני? התמימות של החבורה הזו פשוט מדהימה.

"האוכלוסייה הפלשתינית... חשופה לגמרי לריגול ומעקב של המודיעין הישראלי" – שוב גילוי של בורות לגבי תפיסת העבודה של המודיעין. גם לו היה לנו כוח-אדם שיש לסין ומשאבים שיש לארה"ב לא היינו משקיעים אותם בריגול אחרי "האוכלוסייה הפלשתינית".

אין לנו עניין בה אלא רק באותם גורמים המנהלים מאבק ומפעילים טרור נגדנו. האם בעבודתם ביח' 8200, הם לא שמעו על המונח צי"ח ועל סדרי קדימות? האם הם לא מבינים שכדי לתפוס את "הרעים" אתה צריך לפעמים לחפשם גם בין "הטובים"?

חוסר ידע

הטענה כאילו אין פיקוח על שיטות האיסוף, המעקב והשימוש במידע מודיעיני ביחס לפלשתינים נובעת במקרה הטוב מחוסר ידע של החבורה הזו ובמקרה הגרוע מרצון להכפיש את מדינת ישראל בכלל ואת המערכות הביטחוניות בפרט. בוודאי שיש פיקוח ובקרה על האיסוף ועל השימוש במידע. ומה רע בשימוש במידע לצורך גיוס סוכנים ("משתפי פעולה" – בלשון כותבי המכתב)? היומינט (המודיעין האנושי) הוא מרכיב חשוב במערכות האיסוף בכל העולם – גם במדינות "מושלמות" כמו שבדיה ונורבגיה מגייסים ומפעילים סוכנים, ואפילו בחברה הפלשתינית המורכבת כולה מתושבים "לא מעורבים".

אני מציע לכותבי המכתב להיפגש עם פלשתינים ולנסות לשכנע אותם לספק לישראל מידע, מרצונם הטוב, ללא שימוש במודיעין שיח' 8200 אוספת. אולי ינסו לבקש מהם יפה, או לחלק להם מסמכים של "יש גבול", "מצפן" ואולי את כתביו של פרופ' לייבוביץ המנוח. באיזו בועה חיים 43 החברה' האלה?

לדברי כותבי המכתב, המודיעין הנאסף "מונע משפט צדק מנאשמים שעומדים לדין בבתי משפט צבאיים מבלי שייחשפו לראיות נגדם".

ברור שטיעון זה הוא תרומתו של עורך דינם, אדם הידוע באג'נדה הפוליטית השמאלנית הקיצונית שלו, שסייע בניסוח המשפטי של המכתב. איש זה עט על חבורת התמימים ושילב במכתב גם טיעונים שהושמעו בעבר, כולל הטענה הידועה שבתי-משפט צבאיים מרשיעים נאשמים על סמך מידע מודיעיני, שאינו חשוף לעורכי הדין וללקוחותיהם. טיעון זה אינו קשור לשירותם של כותבי המכתב ביח' 8200 אבל זו הזדמנות להדביק טענה ישנה ליוזמת המכתב החדשה.

נכון, המחבלים "מתים" לדעת איך הם אותרו, כיצד נלכדו וכיצד בוסס כתב האישום נגדם. נכון, מערכות המודיעין לא חושפות את מקורות המידע כדי לא לשרוף את שיטות האיסוף, לדאבונם של המחבלים. כך צריך להמשיך ולפעול!

הפיקוח החודרני של המודיעין הישראלי, כך כותבים ה-43, לא מאפשר "חיים נורמליים" לפלשתינים. הם שכחו, החברה' האלה, שאיסוף המודיעין על-ידי ישראל נועד לאפשר חיים נורמליים גם לתושבי ישראל, כולל ל-43 החיילים ולבני משפחותיהם. ללא איסוף המודיעין הזה, אין ביטחון שרבים מכותבי המכתב היו יכולים לטייל בשלווה בחו"ל, ללמוד באוניברסיטה ולשבת בביטחון בבתי הקפה. גם עם ישראל רוצה לחיות חיים נורמליים ולפעמים השגת המטרה הזו פוגעת מעט בחיים הנורמליים של החברה הפלשתינית, המייצרת אלפי מחבלים במערכת החינוך שלה, שמשבשים את החיים הנורמליים שלנו.

הצהרה פוליטית

הפסקה השלישית במכתב מדהימה. גם לה אין שום קשר עם שירותם הצבאי של ה-43. זו הצהרה פוליטית מובהקת. ישראל מואשמת בשלילת סמכויות, הפקעת קרקעות, התנחלות, ענישה קולקטיבית של תושבי עזה ובניית גדר הפרדה. פשוט לא להאמין. ברור שפסקה זו היא פרי מוחם המעוות של גורמים פוליטיים שהתלבשו על חבורת קצינים וחיילים תמימים מיח' 8200 ועשו שימוש בשירותם הצבאי כדי לפגוע בתדמית של ישראל ולתדלק את המסע האנטי-ישראלי והאנטישמי בעולם.

לפי האמור בפסקה זו, כאילו אין טרור, ואין סכסוך ומחלוקת על טיב ההסדר המדיני, ולא היו חדירות של מחבלים מתאבדים לפני בניית גדר ההפרדה וצעדי ישראל נגד החמאס והג'האד האיסלאמי ברצועה (שלא מוזכרים כלל במכתב...) נעשים ככה סתם, כי בא לנו. אולי אין הסדר כי אנחנו מבקשים שלום אמת וסיום הסכסוך, והסדר כזה שימנע ירי טילים מאיו"ש לנתב"ג, כדי לאפשר ל-43 החתומים על המכתב לטוס לברלין בהזדמנות הראשונה?

לאור כל האמור במכתב, הם "לא מסוגלים מצפונית" להמשיך ולשרת במערכת הזו... לכן, הם יסרבו – כחיילי מילואים – לקחת חלק בפעולות נגד פלשתינים. ואם לא די בכך, הם קוראים לחיילי חיל המודיעין, בהווה ובעתיד, ולכלל אזרחי ישראל, להשמיע את קולם נגד העוולות... ובכן, מדובר בסרבנים, במי שמצהירים שאם יקבלו פקודה להתייצב למילואים ולתרגם חומר מערבית לעברית, הם יסרבו. בכלל, הם יסרבו לקחת חלק "בפעולות נגד הפלשתינים". האם זה כולל גם איסוף מודיעין על חוליות חמאס, ג'האד איסלאמי, יצרני הרקטות ומשלחיהן ועל מניחי מטעני החבלה נגד חבריהם של החיילים המצפוניים האלה...

החיילים האלה נאבקו כדי להגיע ליח' 8200, שיש בה הכשרה, נוחות, קרבה לבית, אפשרות ללמוד תוך כדי שירות, וקרש קפיצה לעולם ההיי-טק המבטיח. מדוע הם לא עזבו את היחידה עם תחילת הקורס, מדוע הם שירתו שם את מלוא השירות הצבאי? רק כשיצאו לחיים האזרחים הם הבינו מה הם עשו ביחידה? 43 חיילים הזויים הם מיעוט שבמיעוט מתוך חיילי צה"ל וחיילי יח' 8200. היחידה לא תיפגע מהמהלך של החברה' האלה אבל מדינת ישראל תידרש להתמודד עם עוד בוץ שיזרקו עליה שונאי ישראל.

ובכלל, האם כל חייל יחליט מה הוא יעשה ומה לא? אחד לא ירצה לאסוף מודיעין על הפלשתינים, שני לא ירצה לאסוף על החיזבאללה ושלישי יסרב, ממש יתנגד, לאסוף מודיעין על הגרעין האירני, כי זה ממש לא יפה לפגוע בפרטיות של האירנים. אין ספק שהחיילים האלה פגעו במדינת ישראל ובחיל המודיעין ויש לצפות שהם, ומי שעמד מאחורי היוזמה, יזכו בעיטור כבוד של הפלשתינים ושאר שונאי ישראל.

ואם הם היו משוכנעים שנעשות עבירות פליליות, משמעתיות ואתיות – מדוע הם הזדרזו לפנות לכלי התקשורת ולא לגורמים רלוונטיים ביחידה ואפילו לראש אמ"ן, ואולי החיילים המצפוניים היו עסוקים בעצמם בהאזנה לשיחות "פיקנטיות". הם לא יפי נפש? הם מכוערי מצפון! הם מוכנים שחבריהם בשורות גולני וגבעתי יפלו בקרב נגד מחבלים פלשתינים אך הם עצמם לא מוכנים לאסוף מודיעין על "הפלשתינים" כדי לעזור להם. זה מוסרי? הם לא קולטים שמדינת ישראל עדיין נלחמת על קיומה. הרי חלקם הם נכדים ונינים של ניצולי שואה – הם לא שמעו מפי סבא וסבתא על הימים שלעם ישראל לא היה מודיעין שיתריע מפני החורבן?

זה מכתב של בעלי אגו נפוח, שאולי התקבלו ליח' 8200, אבל הם לא בהכרח חכמים למרות 5 יחידות בערבית או במתימטיקה. אם יש להם אומץ ויושרה – שיפרסמו את שמותיהם! חשוב שיבינו כי לכל מהלך בחיים – יש מחיר. אני סבור שהמכתב ובעיקר הראיון שנעשה עימם כלל פרסום של מידע שהגיע אליהם בתוקף תפקידם ושיש בו כדי לפגוע בבטחון המדינה. יש לחוקרם ולהעמידם לדין צבאי. כמובן, חשוב לגרשם מיח' 8200 ולהעבירם ליח' אחרת, אולי לשמירה לאורך הגדר בעוטף עזה. ועוד דבר, כשחוליית טרור פלשתינית תתקוף את חברת ההייטק שבה הם מועסקים או את הכיתה באוניברסיטה שבה הם לומדים, המחבלים לא יבחינו בין חותמי המכתב לבין האחרים. ואם אין מודיעין – התוצאה עלולה להיות קשה במיוחד.

ואני שואל את עצמי, איך צמחו בקרבנו יצורים כאלה? ואיך יש במפלגות השמאל מי שתומכים בהם? האם יח' 8200 נכשלה בהדרכה ובחינוך של קבוצה זו? אני ממליץ ליחידה להפיק לקחים בכל הקשור במיון, בקליטה ובהדרכה. זה כישלון שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום.

נשלח מחדש משום שנפלו טעויות הגהה. בסה"כ אין שינוי מהותי מגרסה קודמת.
תאריך:  15/09/2014   |   עודכן:  15/09/2014
יוסי צרויה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מכתב של ארבעים ושלושה הזויים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ספוילר
15/09/14 09:13
2
אדם הגון
15/09/14 19:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הברית, שקראנו בשבת בפרשת "כי תבוא", היא ברית שבועה, המתייחסת לכל יחיד בקהל ישראל, לכן נאמרו האזהרות והקללות בלשון יחיד.
14/09/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים

14/09/2014  |  אביתר בן-צדף   |   מאמרים
למרות שפיקוח על עמלות בנקאיות ואשראים עלול להביא לעיוותים כלכליים, כי מעצם טבעו פיקוח מנוגד למודל השוק החופשי, כנראה שאין מנוס מהטלתו.
14/09/2014  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
את מכתב סרבני יחידה 8200 ניתן להגדיר כ"רוב מהומה על לא מאומה". קמה לה חבורת ילדים מגודלים והחליטה כי זהו התזמון האופטימאלי להוסיף נדבך של רפש על פניה של מדינת ישראל, ייתכן גם כסוג של "קבלת פנים על גבי שטיח אדום" לוועדת החקירה של האו"ם בראשות השופט וויליאם שאבאס.
14/09/2014  |  רפאל בוכניק  |   מאמרים
דומה, כי כל דבר שמכיר טירון זוטר וטירון בן יומו, בקשר למשמעת הצה"לית והחובה לשמירת סוד, נאלם - לחלוטין - מידיעתם של 40 חילי יחידת האיסוף, המחקר והמודיעין, בכללותו, של צה"ל. באים 40 חיילים וקצינים, בדרגות מדרגות שונות וקוראים תיגר על מפקדיהם ועל שיקול הדעת של מפקדיהם. כל עוד הדבר נעשה בתוככי המסגרת הצבאית, כל עוד הדבר נעשה בתוך מסגרת היחידה, הרי אין רע בכך. להפך, הדבר ראוי ורצוי. ביחידות מודיעין, הפריה הדדית ומתיחת ביקורת הינה ממושכלות היסוד של המודיעין והמשרתים ביחידות מודיעין, אינם אמורים להיות עושי דבריו של הממונים עליהם, אלא מותר להם להרהר ולבקר הוראותיהם ופקודותיהם - כל עוד, כל עוד הדבר נעשה בתוך המסגרת הצבאית ובהתאם להוראות חוק השיפוט הצבאי.
14/09/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף יריב לוין מפגין צביעות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il