|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

בדרך לסיבוב שני של מלחמת העצמאות?!

היוזמה של אבו-מאזן, בניגוד להערכתו המוצהרת, עשויה לקדם דווקא עימות מזויין עם ישראל, ולא מהלך מדיני נטול אלימות, משום שישראל תפעל נגד המהלך הפלשתיני. ומשום שגם אבו-מאזן עצמו אינו שולט באירועים, גדול הסיכוי להשתבשות המהלכים הפלשתינים. גדול לא פחות הסיכוי שהאיום שהפלשתינים יצרו על ישראל, יחריף את האיום הכולל עליה ויחייב אותה לפעולה נמרצת
05/10/2014  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
אבו-מאזן. ימתינו לו בפינה[צילום: AP]

בדברים הבאים אני מבקש להעריך ממרחק של מספר ימים לאחר נאומו האחרון של נתניהו באו"ם, אבל על יסוד ניסיון ארוך-שנים של צפיה בתמהיל: ישראל, הערבים האו"ם ו"משחקי" מעצמות המערב בזירה הבינלאומית, את משמעות מחזה האבסורד שראינו ערב החג באו"ם. יש בארץ, בארה"ב ובאירופה המערבית (בעיקר) חולמי חלומות והוזי הזיות, שמציאות מעולם לא שימשה להם אמת-מידה לעיצוב ואיכון מחשבותיהם, או תמריץ אמפירי לזיהוי ההבדל שבין תאוריה מרחפת ואוטופית, לבין החיים עצמם. נתניהו יכול וצריך לנצל עובדה זו פעם אחר פעם בכדי לעורר ישנים באירופה, בארה"ב ובדמוקרטיות מרוחקות יותר מאזורנו, להכיר בקיומו של סיכון מתפתח ולהבין את האופן בו מתפשטת ומתגברת כיום מגיפת הפונדמנטליזם האיסלאמי.

בעבר הלא רחוק היה זה הקומוניזם העולמי ולאחריו הנאציזם, שסיפקו את הזיהום האלים והתת-מוסרי, אבל כל פונדמנטליזם ובכלל זה האנטישמיות הוא סכנה בעלת אופי דומה. בעשותו כן, נתניהו אינו מוכר מנהיגות עולמית מדומיינת כאובמה, משום שהוא אינו מתאים כאובמה לשווק "חזונות עולמיים"; הוא בסך-הכל ראש ממשלת ישראל ולא "מנהיג העולם החופשי". אולם, כאשר הוא עוסק בטרור ובפונדמנטליזם וסכנותיו, הוא מוכר ידע שנמצא ברשותו בשפע, ידע שחסר לרבים שכלל אינם מודעים לחסרונו. דאעש, קשריו וזיקתו לתנועות איסלאם פונדמנטליסטיות אחרות מאל-קאעידה ו"דרומה", הם הסביבה והתרבות עליה מדבר נתניהו. מקורה של סביבה זו הוא כאן, באזורנו. האיום הראשון והראשי שלה הוא כאן, באזורנו, הסכנה הגדולה ביותר הנשקפת ממנה היא כאן, באזורנו.

נושא שני בו עסק נתניהו בנאומו באו"ם הוא תוכנית הגרעין האירנית. זהו איום פוטנציאלי חמור יותר מהפונדמנטליזם האסלמי הגס והברוטלי של דאעש, משום שהוא שילוב בין איסלאם קיצוני, לטכנולוגיית השמדה המונית. גם כאן ניצב נתניהו בדברו בפני האו"ם והמערב המנוון, בפני שילוב של נרפות, צביעות ורדיפת בצע, שכולם מוליכים לעבר הימור מסוכן של המערב, תוך סיכון מדינות רבות ובכללן ישראל. אבל זה דיון אחר.

נושא שלישי בו עסק נתניהו בנאומו באו"ם ובצדק, הוא אבו-מאזן והארגון הקרוי "הרשות הפלשתינית" שבראשו הוא עומד, שכיום ראוי יותר לשם "רשות פלשתינית פתחית-חמאסית". נתניהו דיבר לאחר נאום השטנה וההתרסה של אבו מאזן, ולצרוף דברים זה - שני הנאומים ומשמעותם הבסיסית - אני מייחד את השורות הבאות.

הדיווחים שהגיעו באמצעי התקשורת שלנו משני האירועים, שילמו מס שפתיים בגינוי רפה יחסית של חומרת דבריו של אבו-מאזן ועברו מיד להסביר שנתניהו שוב לא נכנע לגחמות הערביות ולא הציע להם כניעה ישראלית מכל וכל. ובמקום לנסות ולרדת לעומקן של המשמעויות שיש באירוע כפול זה על התהליכים שתוכם אנו נכנסים עכשיו, עסקו שוטי הכפר שלנו בעובדה שבשל החג דיבר נתניהו בפני אולם שלא היה מלא מפה לפה. ועוד הגדילו לעשות ובמקום לגנות את החבלה של שלום עכשיו בתפקודה של ממשלת ישראל במהלך ביקור רשמי של ראש הממשלה באו"ם, מיקדו את תשומת הלב התקשורתית במלכודת שהניחה לפתחו של רה"מ תנועת "שלום עכשיו" - אחת השלוחות של הגייס-החמישי השמאלני שבתוכנו, שאינו מטופל כהלכה בישראל - בנושא הבנייה בירושלים.

הרשות הפלשתינית היא ארגון עוין לישראל על-פי אמנתה והתנהלותה מרובת השנים. בחזות החדשה שלה, כאשר חמאס משתלב בה כחבר שווה-זכויות, היא כבר אינה רשות עויינת אלא אויבת ממש. לאחרונה, כפי שהסתמן בנאומו של אבו-מאזן באו"ם, שני הארגונים השותפים למסגרת הרשות, מקצינים עמדות, מתחמקים באופן שיטתי ממו"מ מדיני רציני ובתום לב, ומבקשים לגייס חזית בינלאומית שתאכוף על ישראל לקבל את עמדותיהם, כתחליף למו"מ מדיני שעליו הוסכם בהסכמי אוסלו. ההסכמה להמנע משימוש בכוח לגווניו ולהחליפו במו"מ מדיני דו-צדדי ללא תנאים מוקדמים, היה אחד האלמנטים החיוביים היחידים של הסכמי אוסלו. ההסתלקות הערבית ממנו חייבת להדליק אצל כולנו נורות אדומות, ולשנות את דפוסי ההתנהלות וכללי ההסברה של ישראל כלפי פנים וכלפי חוץ. ההתפתחות שבאה לביטוי בנאומו האחרון של אבו-מאזן באו"ם, מבשרת ככל הנראה תחילתה של פזה חדשה ביחסים בין ישראל לערבים ובינה לבין הפלשתינים במיוחד.

הפלשתינים, תומכיהם בתוך ישראל ותומכיהם מחוץ לישראל טועים בגישתם זו. היא לא רק שתרחיק אותם ממטרותיהם - וזאת חייבת ישראל להמחיש להם יום, יום ושעה שעה - אלא תרע את מצבם יותר ויותר ככל שימשיכו ללכת בדרך זו.


נתניהו אינו מנהיג העולם, ואין זה מתפקידו להוליך את העולם למשימות בינלאומיות מורכבות. יש לו משימה קשה מספיק בצורך להתמודד עם האילוצים והאיומים של מדינת-ישראל באזור זה. אין לי ספק שישראל מעורבת בנעשה באזור בצורות שונות, רובן סמויות מן העין. מעורבות זו מגוונת ורבת-אנפין ומפעם לפעם אנו שומעים הדים ממקורות שונים ובצורות מגוונות למדי. אבל על-רקע השינוי הנ"ל, צריכה ישראל להפעיל גם מעורבות גלויה יותר.

האתגר והמסר שצריכה ישראל להציג בפני מדינות האזור, הכוחות הלא מדינתיים בו והעולם בכלל, הוא של כוח מקומי פעיל, שיש להתחשב בו ובאינטרסים שלו. מסרים מעשיים כאלה חייבים להגיע לתודעה של קבוצות החשיבה שמעצבות כאן את המדיניות, לפני שהם "מסכמים" את הדיונים שכן, תמיד קל יותר להשפיע על התפתחות החשיבה והתכנון בשלבי ההתהוות מאשר לאחר שנוצקה, כשהיא מלאת "בגים" ואתה מנסה לתקן בדיעבד את המעוות.

אדגים את הדברים בשלוש דוגמאות.

הכשל של מלחמת לבנון השנייה

באירוע זה ניתנה לישראל הזדמנות-פז, בחסות אמריקנית מלאה, לעצב מציאות חדשה לאורך גבול לבנון. לשם כך היה עליה לפגוע בחיזבאללה פגיעה אנושה, לכבוש את השטח שבין הגבול הבינלאומי לבין הליטני או האוולי, לגרום לבריחת התושבים האזרחים בשטח זה, להרוס עד היסוד את התשתיות שהקים חיזבאללה בשטח, ולהכריז על השטח כאזור מפורז ושטח אש. לאחר סיום שלב זה, להתיר לצבא לבנון לחזור לשטח ולקיים בו נוכחות ריבונית, אבל ללא נשק כבד. ולאחר שהתבסס הצבא הלבנוני, להתיר חזרה מודרגת של אזרחים, בפיקוח צבא לבנון, תוך תהליך שיקום אזרחי של האזור, תחת הנהגה לבנונית ובפיקוח כוח בינלאומי שבו משתתפות מדינות ערביות שיש להן יחסי שלום עם ישראל, מדינות מערביות ידידותיות ומשקיפים ישראלים.

ל"ניסוי" החיובי (גזר) צריכה ישראל להצמיד היה ויכשל את המקל. לאמור: כשלון הניסיון יחזיר את ישראל להשתלט על השטח, לנקותו שוב והפעם לפרז אותו מכל וכל ולהפכו לשטח הפקר אמיתי – כל מה שיזוז בו, יהיה מטרת-אש צבאית לגיטימית.

במקום נטרול האיום בגבול זה, השיגה המדיניות הישראלית של אולמרט ולבני את ההפך הגמור – חיזוק האחיזה של חיזבאללה בדרום לבנון, עיבוי האיום הטילי-רקטי משם בשילוב עם איום קרקעי על קו הצפון. השתתפות חיזבאללה מחוזק בלחימה לצד אסד והפיכתו דה- פקטו לאוגדה קדומנית של אירן על קו הגבול עם ישראל. כיום זהו האיום החמור ביותר של אירן נגד ישראל, בניסיון להרתיע אותה מלפעול נגד אינטרסים אזוריים אירניים ונגד תוכנית הגרעין שלה.למעשה, בכך הנציחה ישראל בינתיים את שליטת אירן בקו יבשתי המחבר אותה עם חוף הים התיכון דרך סוריה ולבנון, היה וירצו לממשו1.

הכשל של המבצעים ה"כירורגיים" בעזה

אחרי פינוי גוש-קטיף (2005), קיימה ישראל שלושה מבצעים צבאיים מול רצועת עזה. שניים מקיפים ואחד (עמוד ענן) סמלי. עדיין מוקדם לשפוט מה תהיינה התוצאות המלאות של השלישי בין מבצעים אלה, "צוק איתן", אבל ניתן כבר עתה לקבוע שהוא לא יצר את התנאים הדרושים להחיל על עזה מציאות דומה למציאות המתוארת לעיל – דהיינו: פירוז אפקטיבי ומבוקר.

ברור שהמציאות בעזה שונה מהמציאות בדרום לבנון, אולם העקרון המנחה הוא אותו עקרון – יצירת אזור-חיץ בין מרכזי אוכלוסייה ישראלים לבין מרכזי איום של כוחות לא מדינתיים, שחוסים בשטחים שמחוץ לשליטה הריבונית של ישראל, אבל גובלים בה. בעזה שונה המצב בין המחצית הצפונית של הרצועה לבין דרומה. רוחב הרצועה לאורך 40 הק"מ שלה בקירוב נע בין 5 ק"מ בקרוב בצפונה לכ-12 ק"מ בדרומה. ברצועה ניתן להגדיר שני אזורי-חיץ: צפון–דרום (20-15 ק"מ) ומזרח-מערב (5-3 ק"מ). על נתונים אלה, צריך לבסס את פירוז הרצועה, לפחות כל עוד אין הסכמה על פירוז מלא בתמורה לשידרוג המציאות האזרחית ברצועה.

אילו נעשה הדבר ב"עופרת יצוקה", ייתכן מאוד שבעיית המנהרות הייתה נמנעת או מצטמקת מאוד, וכך גם איום הקסאמים והפצמ"רים, בוודאי כל עוד אין בידי ישראל תשובה טכנו-מבצעית אופטימלית..
בעזה קיימת מציאות נוספת שניתן לרתום למשוואה הכוללת של פירוז דה-פקטו – ריבוי אזרחים במחנות פליטים, שרובם כבר אינם פליטים אלא מושארים במחנות כערבות פוליטית וקלף תדמיתי להמשך המאבק הערבי בישראל. אם לא יובן המסר הראשון, יכולה ישראל להציע לתושבים אלה סיוע להגירה מרצון מהרצועה, מתוך הבהרה שהמשך תוקפנות נגד ישראל יחריף את מצבם בה. וקיים גם השיקול הכלכלי המשלים. מציאויות אלה, בשילוב עם הצהרה ממשלתית חדה באישור הכנסת, שתבהיר שישראל לא תאפשר בשום מקרה מעבר יבשתי קבוע בין הרצועה לאיו"ש דרך שטח ישראל, תיצור מציאות שתתמרץ הגירת תושבים והפיכת הרצועה למקום שניתן יהיה לקיים בו חיים נורמליים יחסית ולהתפתח, ובלבד שנשמר בו הפרוז. ככל שיורחב ויועמק הפרוז, ישופרו התנאים לאזרחים.

הערכות איסלאמית פונדמנטליסטית לאורך רמת הגולן

יש ידיעות ממקורות שונים על כך שישראל מבצעת מהלכים ליצירת אזור חיץ ברמת הגולן, לאורך קו הגבול המזרחי ולעומק לא ברור. זירה זו דומה מבחינות רבות לזירה הלבנונית, אלא שהיא אינה נתמכת באופן מלא ומוצהר ע"י אירן או מעצמה אזורית אחרת. המאפיין האמיתי של האזור הוא כאוס שיוצרים ארגוני טרור קיצוניים, לעיתים יריבים זה לזה, ובכאוס נהנה מי שאינו כפוף לשום מרות חיצונית ויודע לתמרן היטב בין כול האינטרסים הלוטשים עיניים לאזור.

תרגילי הלחימה של הקואליציה המערבית-ערבית נגד דאעש והמסונפים אליו, הם בינתיים תרגילי סרק, ואולי מטרד. על תרומתה של טורקיה להתפתחויות באזור זה, לאחר שהכריזה בימים האחרונים על הצטרפות ללחימה נגד דאעש, איננו יודעים עדיין מספי. בכל מקרה, אזור חיץ צריך להבטיח ששום גורם שיש בו סיכון לרבות טורקיה עם המנהיגות הנוכחית שלה, לא יתקרב בשום צורה לגבולות ישראל. וזאת יש לעשות לפני שנסיונו התקרבות הופכים למוחשיים.

הכוונה של נתניהו להוביל או לבחון מהלך אזורי שבאמצעותו יעקוף או יאכוף על הפלשתינים באיו"ש התגמשות מול ישראל, לא יצלח אם לא יבינו הערבים שאבו מאזן אינו מביא ולא יביא להם שום תמורה ממשית מול ישראל; בוודאי לא במדיניותו הנוכחית. הם, "שהמציאו אותו", הם גם מי שצריכים להזיז אותו מהדרך הרעה שבה בחר. ועד שתהליכים כאלה יבשילו, אם בכלל, צריכה ישראל להפגין נוכחות והשפעה, ולעשות זאת בשכל וביעילות.

ריבונות איננה סיסמה. פרושה הוא לקיחת אחריות על גורלך ושמירה על מה ששלך. נתוני היסוד במאה השנים האחרונות מספקים לישראל יסודות משפטיים, פוליטיים, אידיאולוגיים ומוסריים מצויינים למטרה זו, וצריך למנף אותם.

המדינות הערביות "המתונות" דחפו את הפלשתינים לקידמת הבימה הצבאית-פוליטית נגד ישראל, כאשר הבינו שמלחמה שלהם נגדה מקנה להם הפסדים, נזקים, אבידות ובושות; אינני חושב שירצו להעמיד את הדברים למבחן חוזר. לכן, דרך עוקפת אבו-מאזן היא דרך נכונה, אבל מי שמצפה כאן לניסים מהירים, חוששני שיתבדה. ומאידך-גיסא, תמרוץ ישראלי נכון ברוח האמור לעיל, עשוי לקצר את זמן "הדגירה" וההסתגלות.

אוביקטיבית ברור שאין כיום שום יסוד מציאותי לפתרון שתי המדינות:

ישראל מונה כבר כיום כ-8.4 מיליון תושבים. איו"ש ועזה עוד כ-4 מיליון ובשאר הפזורות הפלשתיניות נמצאים עוד כ-3 מיליון "מתנדבים" פוטנציאליים אם לא יותר, להיות פליטים או צאצאי פליטים. מותר להניח ולקוות שעד אמצע המאה ה- 21 יגיעו לישראל עוד כ-3 מיליון יהודים - עולים וחוזרים, במיוחד אם תמשך ותתגבר האנטישמיות הנוכחית. כ-12 מיליון איש בשטחי ארץ ישראל המערבית, עם ריבוי טבעי שנתי של כ-350,000 לאחר מאזן הגירה (כ-2.5% לשנה) מוסיפים לאותה יחידת שטח מדינית כמיליון נפש מדי שלוש שנים רק באמצעות ריבוי טבעי. כך שלקראת אמצע המאה ה- 21, בעוד כ-35 שנים, יהיו כאן למעלה מ-24 מיליון נפש!!

בלתי נתפס ובלתי- מתקבל על הדעת. כיום זו הבעיה הדמוגרפית האמיתית, ואין לה פתרון ראלי זולת מדינה יהודית ברוב השטח של א"י המערבית (למעט חלקים קטנים יחסית מאיו"ש – מובלעות אוטונומיות), ופדרציה ירדנית-פלשתינית בשאר השטח של א"י המנדטורית לשעבר, עם גבול ביטחון מזרחי ישראלי על הירדן
.

אם תתמוטט ממלכת ירדן, ישתנו כללי המשחק מן היסוד. פתרון ביניים יכול להיות אוטונומיה באיו"ש וקשרים עם ירדן, שיהפכו לאחר תקופת מעבר לפדרציה. חייבת להתקיים הפרדה בין עזה לאיו"ש ובכל מקרה דרוש כאמור דילול של האוכלוסייה בעזה ע"י הגירה חלקית לאיו"ש ולמקומות אחרים. על-רקע שטיפת המוח המתמשכת שעשו הערבים לנו, לעצמם ולעולם, אמירות אלה נראות הזויות אולם אם משתחררים מהאיבון המחשבתי ומתיחסים לעובדות – אין בעצם בילתן, והשאלה היחידה היא באיזו דרך יושגו.

מובן שתהליכים אלה ברורים גם לערבים ולפלשתינים עצמם, ולכן יניעו כבר בעתיד הקרוב מהלכים שמטרתם להגיע להכרעה. זהו הפרוש המעשי של איום של אבו מאזן ללכת לאו"ם ולבקש החלטה מגובה ע"י מועצת הביטחון להכריז על פינוי ישראל מאיו"ש ועזה. אם ישיג זאת, יווצרו מבחינתו התנאים להכנת המהלך הסופי בתוכנית השלבים, שיבוצע שוב – איתו או בלעדיו – ע"י שימוש בכוח, שהרי ישראל לא תשתף פעולה עם תוכניות כאלה או דומות להן
(ויתכן שהוא מצפה גם לשבר פנימי בתוך ישראל לאחר החלטה כנ"ל של האו"ם, שתחליש אותה מבפנים עוד יותר). לכיוון זה מתפתח גם המתח הפנימי הגובר בין יהודים לערבים בישראל ; עוד סממן שמוכיח שהערבים לא למדו את לקחי ההיסטוריה.

את היוזמה הערבית הזו צריכה ישראל לקדם ביוזמות אופרטיביות משלה, שונות לחלוטין מרעיון שתי המדינות, שכאמור אינו ישים. משום שככל שיעלה המתח באזור - וזה בהחלט מה שיקרה בעקבות יוזמת אבו-מאזן ופעילותו המקבילה של האיסלאם הפונדמנטליסטי - תהיה המציאות נזילה יותר ויקשה יותר להסדיר יציבות ביטחונית ומדינית במציאות גאו-פוליטית נזילה. להערכתי, אם לא תחול התפכחות אצל אובמה, הממשל האמריקני יהיה גורם מפריע להשגת הסדר ולא גורם מסייע, כפי שקרי הוכיח לא מכבר. כדי שהממשל יהיה גורם מסייע, צריכה ישראל להיות פעילה, אבל לא בהקמת מדינה פלשתינית בלתי הגיונית, אלא בשחרור ארה"ב מהצורך להיות אומנת אזורית; משום שכיום אין לה עניין בכך, והיא "תכה" כך או אחרת כל מי שיטריד אותה בזוטות סביב סוגיה זו.

היוזמה של אבו מאזן, בניגוד להערכתו המוצהרת, עשויה לקדם דווקא עימות מזויין עם ישראל, ולא מהלך מדיני נטול אלימות, משום שישראל תפעל נגד המהלך הפלשתיני. ומשום שגם אבו מאזן עצמו אינו שולט באירועים, גדול הסיכוי להשתבשות המהלכים הפלשתינים. גדול לא פחות הסיכוי שהאיום שהפלשתינים יצרו על ישראל, יחריף את האיום הכולל עליה ויחייב אותה לפעולה נמרצת לנטרול לפחות חלק מהאיומים. מקובל במקרים כאלה, שהגורם המאוים מפעיל את הכוח החזק שלו מול הגורם החלש מחוללי האיומים בכדי לפרוץ את המצור, לצמצם סיכונים ולצמצם נזקים. במקרה החריף ביותר, עשויה ההתפתחות שאליה דוחף כיום אבו מאזן כתחליף למו"מ מדיני, להפוך למשבר חמור, שיוביל לסיבוב שני של מלחמת העצמאות עבורנו, ולנכבה שניה עבור הפלשתינים.

לא אתפלא אם יהיו בישראל מי שיעדיפו להמתין לאבו-מאזן בפינה, ולא למנוע בעדו מלשגות. אני מעדיף תהליכים כואבים פחות, אבל כאלה דורשים פעולה מתמדת על-פי קווי-פעולה סדורים היטב.

תאריך:  05/10/2014   |   עודכן:  05/10/2014
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בדרך לסיבוב שני של מלחמת העצמאות?!
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
5/10/14 14:45
 
רפי לאופרט
6/10/14 09:44
 
בני בנקר
6/10/14 11:58
2
אליהו מץ מיץ
5/10/14 15:33
3
אהוד פרלסמן
5/10/14 18:32
 
רפי לאופרט
6/10/14 10:10
 
אהוד פרלסמן
6/10/14 10:53
 
רפי לאופרט
6/10/14 17:37
4
אהרון שחר
5/10/14 20:02
5
אבו , מספיק!
6/10/14 09:12
6
דודי30
6/10/14 12:27
 
בני בנקר
6/10/14 13:45
 
רפי לאופרט
6/10/14 17:48
7
יוסי אבידור
7/10/14 08:12
 
שיר
7/10/14 18:06
 
יוסי אבידור
8/10/14 17:58
8
מסעודה משדרות
7/10/14 18:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
הוד רוממותו
05/10/2014  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
אם משרד הביטחון לא ישקיע כעת בהגנת יישובי גבול הצפון, זו תהיה נקודת הפתיחה לתחקיר על הפקרת ביטחון התושבים - אם חלילה יתרחש שם פיגוע משמעותי
02/10/2014  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
שרת המשפטים, ציפי לבני, הממונה מטעם ממשלת ישראל על המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים, נועדה עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, ודנה עמו בדרכים שיאפשרו התקרבות בין ישראל למדינות ערב. זאת, על-רקע המאבק הבינלאומי בארגון המדינה האיסלאמית, מאבק שמובילה ארצות הברית ושבו משתתפות רבות ממדינות ערב.
30/09/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
מלחמת הטילים והמנהרות בעזה, שלא הגיעה לכלל הכרעה ברורה וחד-משמעית, העצימה עד מאוד את האמונה הפלשתינית שהולך ומתקרב היום שבו הם יהיו מסוגלים להשיג הישגים משמעותיים במלחמתם הבלתי גמורה נגד ישראל. רק על-רקע אמונה זו והתחזקות הביטחון העצמי שאפשר לגבור על ישראל, ניתן להבין את עוצמתה של מלחמת המלים הנוראות שאותה פתח נשיא פלשתין מחמוד עבאס, נוכח עיני כול העולם, בשידור חי מעל בימת עצרת האו"ם.
27/09/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
יושב-ראש הרשות הפלשתינית, הנשיא אבו מאזן, מאשים את ישראל ברצח עם ופשעי מלחמה במהלך מבצע צוק איתן וקרא להכריז הקמת מדינה פלשתינית בהקדם. אבו מאזן נאם בעצרם האו"ם (יום ו', 26.09.14). הוא טען כי הרשות נואשה ממו"מ עם ישראל, ועל-כן, אמר, אין מנוס מהחלטה של האו"ם.
26/09/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי  
ליברמן: הסכנה - ארגוני טרור שיהפכו למדינות  /  עידן יוסף
שנת מאסר לח"כ לשעבר סעיד נפאע  /  איתמר לוין
מזל"ט חדר מסוריה והופל באמצעות פטריוט  /  איציק וולף
שקט, יורים  /  אריאל י. לוין
הסיכסוך הוא חד-ממדי  /  יעקב עמר
מאניה גלובלית   /  מתי פרידמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
זלמן שובל
זלמן שובל
ראשת ממשלת איטליה ג'ורגיה מלוני החליטה לשים קץ לעשרות שנים של שלטון בלתי יציב ורעוע ולעתים מושחת שמנע מאיטליה למצות בצורה אופטימלית את הפוטנציאל שטמון בה
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il