|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שישה בשישי

דוגמאות מייצגות

תקציב המדינה מדגים את ליקויי הכלכלה והממשל נציגת הפרקליטות נתנה דוגמה להטעיות בפרשת פינטו-ברכה עורכי דין שוב משתמשים בלשון משתלחת ומיותרת יהודה וינשטיין מראה מה קורה כאשר הפוליטיקאים מתבטלים בפני הפקידים מדוע הכדורגל הישראלי לא יגיע לעולם לרמה אירופית
24/10/2014  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   פרשת פינטו   |   תגובות
הרב עמאר. רבה של ירושלים [צילום: פלאש 90]

עוד משהו קטן
חז"ל קבעו כלל הלכתי: "מעלין בקודש ואין מורידין". החל מהשבוע, שני רבנים ראשיים לישראל לשעבר משמשים כרבני ערים - הרב ישראל מאיר לאו בתל אביב והרב שלמה עמאר בירושלים. המסקנה: זוהי דוגמה מייצגת לכך שלא תמיד רבנות היא קודש.


תזכיר חוק התכנית הכלכלית לשנת 2015 (תיקוני חקיקה), התשע"ה-2014 פרק_'- שונות (רשויות מקומיות; תמלוגי רשות שדות התעופה) / תזכיר חוק
תזכיר חוק לדחיית יישום החוק הקובע את מועדי התשלום של המדינה לרשויות המקומיות ולהגדלת תמלוגי רשות שדות התעופה למדינה
תזכיר חוק התכנית הכלכלית לשנת 2015 (תיקוני חקיקה), התשע"ה-2014 פרק _': כלל רב שנתי לשיא כוח אדם / תזכיר חוק
הצעת חוק לפיה שיא כוח האדם במשרדי הממשלה בשנים 2018-2015 לא יעלה על מספרו בשנת 2015, לא כולל עובדים המעניקים שירות לציבור
מועמדות הרב שמואל אליהו לרב העיר הספרדי לירושלים / מכתב
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רומז שאין לבחור את הרב שמואל אליהו לרב הראשי לירושלים
מועמדותך בבחירות הקרובות לרבנים הראשיים / מכתבים
חליפת מכתבים בין הרב שמואל אליהו לבין לשכת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למועמדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל
ת"א 23572-10-14, סטיב סעדה ואח' נ' אהרון חמו ואח' / כתב תביעה
חברי קבוצת רכישה ב"גוש הגדול" בתל אביב תובעים 3 מיליון שקל משכנים לבניין המתוכנן, בטענה שדרישותיהם גרמו להם נזקים

תקציב המדינה
כלום בעוד שנתיים ושלוש [צילום: רונן אקשטיין]

משרד האוצר מפיץ בימים אלו תזכירי חוק רבים, שכולם חלק מחקיקת תקציב המדינה לשנת 2015. אחד מהם מדגים במיקרו שתי בעיות מקרו משמעותיות של החקיקה והכלכלה בישראל: דחיות אין-קץ ומחשבה קצרת מועד.

מדובר על תזכיר כלאיים המציע שני מהלכים. האחד: דחייה של החוק הקובע את המועדים בהם המדינה תעביר כספים לרשויות המקומיות. החוק הזה נחקק במקור בשנת 1995, נדחה שוב ושוב, וכעת האוצר רוצה לחסוך לעצמו עבודה ומציע דחייה עד שנת 2020 – קרי: 25 שנה לאחר החקיקה. 25 שנה יש חוק בישראל, והממשלה דוחה ודוחה ודוחה ודוחה את יישומו. מה זה משדר? שהחוק לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו.

המהלך השני הוא הגדלת תמלוגי רשות שדות התעופה למדינה ל-12.5% מכלל הכנסותיה שאינן מאגרות. בהחלט מוצדק, לנוכח העובדה שרש"ת ממשיכה לשלם 10 מיליון שקל בשנה – הסכום שנקבע בשנת 1988, למרות שהכנסותיה ממסחר הוכפלו מאז חנוכת טרמינל 3 בנתב"ג. ההמשך הוא הבעייתי: האוצר רוצה שרש"ת תשלם כבר בשנה הבאה את התמלוגים לשנים 2017-2015. המשמעות: בשנה הבאה יהיה יותר כסף; בעוד שנתיים ושלוש יהיה פחות, אבל מי חושב לטווח הזה.

אנחנו והעולם
שם מצמצמים, אצלנו מקפיאים [צילום: פלאש 90]

עוד ממעשי תקציב המדינה. תזכיר חוק נוסף של משרד האוצר מדבר על הקפאת מספר עובדי המדינה בשנים 2018-2015: לא יותר מ-41,697 בכל נקודת זמן. טוב מאוד, עד שמגיעים לאותיות הקטנות.

ראשית, מדובר רק על עובדים שאינם עוסקים במתן שירות לציבור, כך שאין שום מגבלה על הגדלת מספרם של האחרים. שנית, ההקפאה הזאת לא תחול על המשטרה, שירות בתי הסוהר, מערכת הבריאות, הרשות לכבאות והצלה, עובדי הוראה, הרשות להגנת עדים ועובדים סוציאליים במשרד הרווחה. שלישית, מערכת הביטחון איננה בעסק משום שחיילי צה"ל אינם נחשבים לעובדי מדינה.

הנקודה הרביעית מדגימה איפה אנחנו ואיפה העולם. בדברי ההסבר להצעה אומר משרד האוצר: "הצעה זו עולה בקנה אחד עם המגמות במדינות ה-OECD, אשר מרביתן עוסקות בצמצום מצבת כוח האדם הממשלתית. כך בשנת 2010, למעלה מ-75% מהמדינות החברות בארגון דיווחו שהן עוסקות ברפורמות שונות שתכליתן צמצום כוח האדם במגזר הציבורי, ומגמות אלה נמשכות גם נכון לימים אלה". רק הבדל אחד קטן: שם מצמצמים את המספר ואצלנו מקפיאים אותו.

פרשת פינטו-ברכה
מה באמת אמרו החוקרים

ההתנהלות הבעייתית של המדינה בנוגע לטענותיו של הרב יאשיהו פינטו נגד תת-ניצב אפרים ברכה, קיבלה הדגמה מצוינת בטיעוניה של עו"ד חני אופק בבג"ץ השבוע (20.10.14). היא אמרה – מה שגם כתבה – שבדיקת המשטרה הפריכה את טענתו של פינטו, לפיה קיבל מחוקרי ה-FBI רשות להעביר כספים לברכה.

בא-כוחו של פינטו, עו"ד אייל רוזובסקי, הגיב מיד: זה לא מה שפינטו אמר. מה שהוא אמר היה, שכבר במאי 2012 – שלושה חודשים לפני הצעת השוחד המפורסמת שלו לברכה – הוא אמר לחוקרים האמריקנים שהוא משלם לברכה כספים מזה שנים. ואת זה, מה לעשות, החוקרים דווקא אישרו.

הפרקליטות נתפסה על חם בניסיון להטעות את בית המשפט העליון ולמכור לו לוקשים. למרבה הצער, השופטת מרים נאור העדיפה לעסוק בצד הפרוצדוראלי ואמרה לרוזובסקי, שלא יעלה טענות שאינן נוגעות לעתירות ושאינן מגובות בתצהיר. אולי כדאי שהילה גרסטל תיכנס כאן לתמונה; זה מקום מצוין להפגין בו את נוכחותו של גוף הביקורת על הפרקליטות.

עורכי דין משתלחים
קחו ואליום ותירגעו [צילום אילוסטרציה]

"באופן בלתי סביר ובחוסר תום לב בעליל נקטו הנתבעים בפעולות הזויות... בעזות מצח שאין כדוגמתה... בחוסר תום לב מובהק, בזדון ולמצער ברשלנות רבתי... להפעיל מנגנון סחיטה ולחץ... מסב לתובעים נזקים כבדים ביותר... השימוש לרעה באורח קיצוני ביותר... באופן שיטתי ומגמתי... הביאו את חלקם למצב כלכלי בעייתי ביותר... התנהלות קיצונית בחוסר תום לב... הגדילו וטענו באופן הזוי לחלוטין... יהיה בהתאם לגחמותיהם הבלתי מוצדקות של הנתבעים... אין לך דוגמה מאלפת מזו... בעזות מצח קיצונית בכל קנה מידה... מסבים לתובעים נזקים אדירים... חרגה מכל סטנדרט סביר בכל קנה מידה... הזויה ככל שתהיה... בחוסר תום לב שאין גדול הימנו... התנהלות קיצונית בחוסר תום לב... היש לך חוסר תום לב גדול מזה?".

זהו רק חלק קטן מאוסף הביטויים שנכלל בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפי הלשון הייתם חושבים, שמדובר במחלוקת על הקמתה של עיר חדשה, או שמא במאבק על פרויקט ביטחוני ענק, ואולי במלחמה על השליטה במאגרי הגז הטבעי. אבל לא – זוהי תביעה בסכסוך נדל"ן בין שכנים שהיקפה 3 מיליון שקל.

אז למה הלשון הגוזמאית והמשתלחת הזו? כי ככה כותבים עורכי דין בישראל של 2014. יצא לי להעיר על כך לפני זמן מה, והנה דוגמה מייצגת ממש מן השטח. אם עורכי הדין כותבים כך משום שזה מה שרוצים הלקוחות – אז שירגיעו אותם, ויסבירו להם שלשון כזו מרחיקה את האפשרות שהסכסוך יסתיים בקרוב, כי היא רק תביא לכך שהצד השני יענה בגוזמאות ובהתלהמות משלו. ואם זו יוזמה של עורכי הדין – אז שיקחו ואליום, ישאפו קצת אוויר צח ויכתבו בלשון שאיכשהו, רק איכשהו, תכבד את מקצועם ואת בית המשפט.


יהודה וינשטיין
מה זה עניינו? [צילום: פלאש 90]

דוגמה אקטואלית לשכרון הכוח, שלא לומר עזות המצח, של בכירי הפרקליטות. יהודה וינשטיין קרא השבוע (באמצעות משנהו, עו"ד ארז קמיניץ) לחברי האסיפה הבוחרת של רבני העיר ירושלים, לשקול היטב את מועמדותו של הרב שמואל אליהו, בשל התבטאויות שלו בעבר בנושא יחסי יהודים-ערבים. וינשטיין/קמיניץ הפנו קריאה דומה אשתקד, כאשר הרב אליהו היה מועמד לרב הראשי לישראל.

מה זה עניינם? האסיפה הבוחרת היא גוף שהתמנה על-פי חוק ופועל על-פי חוק, תוך מתן ייצוג לשכבות נרחבות באוכלוסייה ולגורמים פוליטיים. ליועץ המשפטי לממשלה אין שום מעמד בכל ההליך הזה. לכל היותר, הוא עשוי להידרש לשאלות מינהליות בנוגע למינוי חברי האסיפה הבוחרת ופעילותה, ואולי להגן בערכאות על החלטותיה בדיעבד. לא פחות – אבל לבטח לא יותר. אין לו שום זכות להתבטא בנוגע למועמד זה או אחר, אין לו שום זכות להודיע מראש על איזו בחירה יוכל להגן ועל איזו לא.

היועץ המשפטי הוא פקיד, בכיר ככל שיהיה, שאין לו כל יד ורגל בהליכים פוליטיים-ציבוריים. כאשר גוף פוליטי-ציבורי מקיים בחירה דמוקרטית, הפקידים זזים הצידה ולא פותחים את הפה. לא מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לא הרמטכ"ל, לא נגיד בנק ישראל וגם לא היועץ המשפטי לממשלה. אך כאשר הדרג הפוליטי מתבטל כעפרא דארעא ואינו מעז להזיז כסא ממקום למקום בלי אישור משפטי, אין פלא שהמשפטנים נדחפים ברגל גסה למחוזות פוליטיים.

כדורגל ישראלי
ניהול חובבני המתעלל בקהל [צילום: פלאש 90]

הנה דוגמה הממחישה מדוע אין לכדורגל שלנו סיכוי להתקרב אי-פעם לרמה האירופית. ולא, זה לא קשור למזג האוויר או לפוליטיקה או למספר הכשרונות. זה קשור קודם כל ולפני הכל ואחרי הכל לניהול החובבני המתעלל בקהל.

שבעת משחקי המחזור השביעי בליגת-העל שלנו יתפרסו על פני שלושה ימים בשבע שעות משחקי שונות. מתי יתקיימו משחקי המחזור השמיני והלאה – את זה עדיין אי-אפשר לדעת, לא מבחינת תאריכים ובוודאי שלא מבחינת שעות. ואנחנו מדברים על מחזור שיתקיים בעוד שבועיים.

לעומת זאת, 11 משחקי המחזור האחרון בפרמייר ליג האנגלית יתקיימו כולם ב-24.5.15 בשעה 15:00. וזה לא רק במחזור האחרון, בו תמיד מקפידים על שעת משחק אחידה. למעט מקרים יוצאי דופן, כל המשחקים מתקיימים באותו מועד. והכי חשוב: כולם יודעים עוד לפני תחילת העונה איזה משחק יתקיים באיזה יום, באיזו שעה ובאיזה אצטדיון. אז למה אצלנו זה אחרת? כי אנחנו בישראל.

תאריך:  24/10/2014   |   עודכן:  24/10/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פינטו
הקראת כתב האישום נגד הרב יאשיהו פינטו נדחתה לפחות בחודש וחצי - החליט (יום ד', 22.10.14) סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר עודד מודריק.
22/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון יקיים בחודש הבא דיון נוסף בעתירות המבקשות לבטל את הסכם הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו ולפתוח בחקירה נגד ראש יאח"ה, תת-ניצב אפרים ברכה. בשל כך, תידחה הקראת כתב האישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב שנועדה למחרתיים (יום ד', 22.10.14). הדחייה נובעת מהתארכות הטיעונים וגם תאפשר למדינה ולפינטו להשלים את תגובותיהם לעתירות. פינטו צפוי להגיש תצהיר ובו יחשוף פרטים על טענותיו נגד ברכה.
20/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה סבורה שאין הצדקה לביטולו של הסדר הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו, למרות הראיון שהעניקה רעייתו דבורה לערוץ 2. כך אומרת (יום ב', 20.10.14) הממונה על הבג"צים בפרקליטות המדינה, חני אופק, בפתח הדיון בבג"ץ בעתירות המבקשות להורות על חקירה נגד תת-ניצב אפרים ברכה. לדבריה, המדינה קיבלה הסברים מבאי-כוחו של פינטו לגבי הראיון.
20/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
תת-ניצב אפרים ברכה מוסיף חטא על פשע. במקום להפנים את מצבו האמיתי ולהימנע מהפרחת כזבים נוספים ומסיבוך עצמו בצרות, הוא פועל במטרה להטעות את בית המשפט העליון ולסכל חקירתו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים.
19/10/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
הרב יאשיהו פינטו מנסה לנקום בתת-ניצב אפרים ברכה באמצעות עלילות שווא - טוען ברכה (יום א', 19.10.14) בתגובתו לעתירת אומ"ץ, המבקשת מבג"ץ להורות על פתיחת חקירה נגדו בעקבות טענותיו של פינטו לפיהן העניק לו טובות הנאה במשך שנים.
19/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי  
ברכה חקר את רבין בלא תיעוד  /  איתמר לוין
המדינה התנגדה להתפטרות עוה"ד של פינטו  /  איתמר לוין
אסרו להזכיר את הקשר עם ברכה  /  איתמר לוין
מבחן האמת של וינשטיין   /  יואב יצחק
פינטו פינת ברכה   /  איתמר לוין
שכחו פרט קטן  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il