|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ראובן הנשיאים

עד היום איש עוד לא התנצל בשם אותה "תנועת העבודה" על העלמת העין מרצח יהודי אירופה בשואה המרה איש משלטון מפא"י ומפ"ם לא התנצל על גניבת ילדי תימן ועל עקירת המצוות ליהודי המזרח ול"ילדי טהרן" שעלו מפולין איש לא התנצל בשם אנשי מפא"י על גרוש הערבים בשנת 1948
28/10/2014  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
ריבלין. צלח את נהר השנאה [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

לא פלא בעיני שדווקא מר ראובן ריבלין, הנשיא העשירי של המדינה, הפך את יום ראשון ה-26 לאוקטובר 2014 ליום היסטורי, כאשר הגיע לכפר קאסם וניסה לאחר 58 שנה להסיר את החרפה שרבצה על כל יהודי בישראל בגלל מעשה שבהחלט הייתה לו "השראה ממלכתית",ואשר טויח לאורך השנים הרבות כלא היה. מר ריבלין הוא בן לישוב הישן שחי בארץ הקודש מאות בשנים ללא פוגרומים ומטעני נפץ, ואשר בית הדין השרעי היה משותף להם, הרבה לפני שהישוב החדש בכלל ידע על יהדותו. אבי סבו של מר ריבלין היה האיש שסחר בקרקעות וקנה אותן טבילין וטקילין מערבים עבור הישוב היהודי בי-ם. אותו ישוב שנע מחוץ לחומות העיר העתיקה לשם ישוב ולא לשם התנחלות. אביו של ריבלין, פרופ' יוסף ריבלין, שימש גשר תרבותי חי בין יהודים לערבים, ובמיוחד למוסלמים. לאחר שנים כל כך רבות ודווקא בימי המתח הנוכחיים בי-ם, אזר מר ריבלין עוז ויצא ללוע הארי השכול של כפר קאסם, להודות ולהתנצל על מה שעוללו פראי האדם, בהנחיית מפא"י ובשתיקת מפ"ם, לאנשים פשוטים שרק רצו לחזור הביתה בשלום. ריבלין - כאיש ליכוד שלא סר ממפלגה זו גם בימיה הפחות טובים, ידע כי "חבריו לנשק" שבעים ממנו די והותר בכל הנוגע לעודף הליבראליות שהוא מפגין, אבל גם הפעם צלח האיש הזה את נהר השנאה ואת חומת ההפרדה ושבר את הקרח לרסיסים.

אבל ברצוני להיות באמת הגון, ולכן עלי להוסיף עוד סיבה שהיא לדעתי הייתה מקדם חיובי, בנוסף למוצאו של ריבלין מהישוב הישן, ואף היא קשורה ל"דע מאין באת". ריבלין הגיע מתנועת ה"חרות" הרויזיוניסטית, שראשה דאז(גם בשנת הטבח - 1956) מר מנחם בגין, התנגד בחריפות לממשל הצבאי שהושם על ערביי ישראל (עד 1966). מאחר ש"אין חבוש מתיר את עצמו מבית האסורים", הרי שלא במקרה היה קשה לכל שאר הנשיאים (שמקורם במפא"י וב"תנועת העבודה")לעשות את הצעד שעשה ריבלין, שמפלגתו לא הייתה נגועה בממשל הצבאי ובבן האיום שלו, שנקרא: "הטבח בכפר קאסם". גם משה קצב - הנשיא היחיד הנוסף שלא נמנה על "תנועת העבודה" אלא על הימין הרויזיוניסטי, ניסה (בימים ששימש כ"שר לענייני מיעוטים") לבוא ולהתנצל בפני הנפגעים אך ברוב הססנותו הוא כרך את הטבח הנפשע בפוליטיקה האזורית ועורר את חמת צאצאי הנפגעים, עד שכנשיא הוא כבר לא הרהיב עוז לחזור לעיר הזו. והעיר הזו, למרות כל מה שעבר עלייה, היא עיר ערבית מכניסת אורחים שאין רבות כדוגמתה.

דפי ההיסטוריה של בתי הספר

ישבתי בכנס הזה וחשבתי לעצמי על עוד כמה עוולות של ממש חייבים ראשי המדינה הזו להתנצל - ודווקא בגלל מפא"י ההיסטורית ותנועת העבודה, ולא משום ה"ימין הפשיסטי", אך עד כה הם לא לקחו אחריות על עצמם. עד היום עוד לא שמעתי שהמדינה תתנצל על רצח פרופ' יעקב ישראל דה האן. להפך, סרטי תחקיר על הרצח דווקא נגנזים. עד היום איש עוד לא התנצל בשם אותה "תנועת העבודה" על העלמת העין מרצח יהודי אירופה בשואה המרה. איש משלטון מפא"י ומפ"ם לא התנצל על גניבת ילדי תימן ועל עקירת המצוות ליהודי המזרח ול"ילדי טהרן" שעלו מפולין. איש לא התנצל בשם אנשי מפא"י על גרוש הערבים בשנת 1948, ובכללם ערביי שיח מוני'ס בצפון ת"א, שדווקא סייעו לארגון ה"הגנה". ומעל לכל, את כל ה"נכבות" הללו איש לא הכניס לדפי ההיסטוריה של בתי הספר. במזרח ובמערב אירופה כותבים מזמן על מה ששלטון הרוב ביצע "מחוץ לקופסה" האנושית, בארה"ב ובאמריקה כבר כתוב בתוכניות הלימודים על מה שאירע לאינדיאנים. אבל בישראל אין עדיין זכר כתוב לה שעוללה "תנועת העבודה" הלאומנית-סוציאליסטית לשאר אלה שאותם הביאה, קלטה או שמצאה אותם כאן והתעללה בהם. התיעוד ההיסטורי איננו מתרחש לא משום שהימין הפך לדומיננטי באופן פוליטי בישראל, אלא משום שליטתם של אנשי תנועת העבודה ב"אקדמיה" הציונית בתחפושת "ליבראלית".

ה"ליבראליות" הזו קיימת עד שזה מגיע להנצחת מעללי ראשיהם ומוריהם ואז ה"ליבראליזם" הציוני סוציאליסטי מחליף פניו לסטאליניזם. החלום של אנשי כפר קאסם - על תיעודו ההיסטורי של הטבח בהיסטוריוגרפיה הישראלית - הוא עדיין חלום בהקיץ.

אנשי הימין שסביב הליכוד חייבים להתנער מהדחפים הרגשיים נגד הערבים, ולהפסיק לנטור טינה לבשר מבשרם, לנשיא העשירי ששמו ראובן ריבלין, בשל המעשה ההיסטורי הזה שעשה. נהפוך הוא. שאו ראשיכם בגאווה שהרי רק מר ריבלין עשה את מה שניתן היה להיעשות בידי נציגי אלה שמשטרם שפך דם נקי, ואשר כיהנו אח"כ כנשיאים. ליצחק בן צבי, זלמן שז"ר, אפרים קציר, יצחק נבון, חיים הרצוג, עזר ויצמן ושמעון פרס הייתה את ההזדמנות למחוק את החרפה שמפלגתם המיטה על עם ישראל, אבל הם לא עשו זאת. לא במקרה שמעון פרס - "חתן פרס השלום",לא עשה זאת בהיותו נשיא, וגם ביום ראשון האמור הוא לא הגיע לכפר קאסם. פרס הוא השריד האחרון למדיניות שנתנה את הוראת הטבח וקיוותה להמשיך אח"כ בגרוש 1948, בעקבות החרפה הזו. אתם - אנשי הימין שבליכוד, חייבים לזקוף את קומתכם ולומר את מה שהנשיא ריבלין "שכח" לומר בכפר קאסם: "ידינו לא שפכו את הדם הזה". יהודי הוא קודם כל "גב"ר": גומל חסדים, ביישן ורחמן. התנועה שלכם, ומנחם בגין בראשה, היו הרבה יותר צמודים לתואר הזה בשעה שהתרחש הטבח שמפא"י יזמה, שמפ"ם ניסתה להשתיק ושאת הפושעים בעטו למרומי תפקידים יוקרתיים יותר למרות מעלליהם. אתם צריכים להיות גאים בנשיא שהוצאתם מקרבכם, שביום ראשון האמור הוא עשה את מה שברברני השמאל לא עשו כל השנים ובמיוחד בין השנים 1992 ל-1996,ב"ממשלת השמאל והשלום" שלהם: להכיר באחריות המדינה לטבח של ה-29 באוקטובר 1956. לא פרס, לא רבין ולא עזר ויצמן, לא הגיעו להתנצל בכפר קאסם וגם מר"צ, שישבה אז בגועליציה, לא העמידה להם "קו אדום" לשם כך. לתשומת ליבם של ח"כ עיסאווי פר'ג ממר"צ(שהוא דור שני לנפגעי הטבח)ולתשומת ליבה של ח"כ מיכל רוזי'ן שהגיעה לכבד את האירוע.

מדוע יש להצילו?

לא במקרה האירוע הזה נפל בפרשת "לך לך".זו הפרשה בה הגר בורחת למדבר עם ישמעאל בנה הקטן והילד כמעט מת מצמא. והנה הקב"ה שולח מלאך להצילה ולהחזירה להתענות תחת שרה אימנו, וכך ניצל הילד ממוות ודאי. עומדים כל המלאכים בשמים ומקטרגים בפני הקב"ה על מה עלול בעתיד ישמעאל לעולל לצאצאי יצחק בן אברהם ושרה, שעדיין לא נולד אז, ושואלים מדוע יש להצילו? אבל הקב"ה מבהיר להם את דרך הנהגתו את העולם: כל דבר בעיתו. באותם רגעים ישמעאל היה בצרה גדולה וחף מפשע, מה שיהיה בעתיד עם צאצאיו משאירים גם לעתיד. ולכן קבע הקב"ה שיש להציל את ישמעאל. וכך זה גם כיום. לא משנה מה החמאס יעשה ומה החיזבאללה עושה אבל ערביי כפר קאסם התמימים שנרצחו לא פשעו ולא עוללו רע כאשר נטבחו בדם קר וב"הוראה מגבוה", ועל כך יש על הנהגת המדינה להתנצל בפני תושבי העיר כפר קאסם, בפני המשפחות השכולות ובפני הפצועים שעוד חיים, ובמיוחד בפנינו, שהפילו עלינו חרפה כזו משום שהשתמשו בשמו הקדוש והרחמן של העם היהודי. ישראל לא קיבל מהקב"ה ברכה של "פרא אדם",ולא של "על חרבך תחיה", אלא ברכתנו היא "אין תולעת יעקב אלא בפיה", ולזאת אנו מחויבים. זקננו היו אומנם אברהם ויצחק אך כולנו בני יעקב אבינו בלבד, ויעקב אבינו סלד בשכם מהתגרות בגויים, ואילו לפני עשיו אחיו הוא השתחווה שבע פעמים ויתר על אדנות גשמית לטובת הבכורה הרוחנית.

אלה מביניכם - אנשי הליכוד, שעדיין מחויבים לרויזיוניזם של ז'בוטינסקי, צריכים להרים את ראשכם למול מה שמר ריבלין ייצג בכפר קאסם. מר ריבלין ניסה להגשים את המשפט שייחל לו ז'בוטינסקי: ליצור חיים שווים "בין בן ערב, בן נצרת ובין בני", כל זאת לאחר הקמתו של "קיר הברזל" (המדינה...). ההשקפה הישירה של ז'בוטינסקי היא הרבה יותר ישרה מאשר של אותם אלה שקראו ל"אחוות עמים" ול"שיויון" ושדדו את אדמות הערבים בנוסח "דונם פה ודונם שם",ואח"כ גם ערכו טרנספר לבעלי האדמות "משום סיבות ביטחוניות".

בנאומים שהושמעו ביום ראשון בכפר קאסם הרי ששניים מהם צדו את אוזניי, כמובן שלצד נאומו של מר ריבלין עצמו. מייסד התנועה האיסלאמית - שי'ח עבדאללה נימר דרוויש, הדגיש באופן ברור כי מרצחים כמו רוצחי הנער משועפת והפעוטה חיה זיסל ברון, אינם יכולים להיקרא דתיים. ואילו נאומו של ראש עיריית ראש העין - מר בן משה, סילק עוד דעה קדומה, שבני עדות המזרח הם הקיצוניים נגד הערבים. מר בן משה תיאר את שיתוף הפעולה בין הערים ראש העין וכפר קאסם וסיפר על צערו הרב של אביו, בימים שהטבח הנפשע התרחש. כמו הדגיש הלה את מערכת היחסים הטובה ששרה בארץ מוצאו, תימן, בין יהודים לערבים.

ויש עוד משהו שחסר למדינה הזו כדי לעלות לדרגת האצילות של גרמניה למשל.הגיע הזמן שהאיש שחשף את הטבח ולחם נגד השתקתו גם על-ידי מפלגתו (מפ"ם) - עד שקול התור נשמע בארצנו, מר לטיף דורי,יקבל באופן רשמי את פרס ישראל לשלום, בטקס מרכזי וממלכתי ושמו יכנס לספרי ההיסטוריה.

יהי זכרם של הנטבחים ברוך ונשמתם צרורה בצרור החיים, ובא לציון גואל.

תאריך:  28/10/2014   |   עודכן:  28/10/2014
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראובן הנשיאים
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן.
28/10/14 13:21
 
י.ש
28/10/14 14:14
 
חזקי שנאן
29/10/14 11:30
 
אליהו קאופמן
30/10/14 11:11
2
חזקי שנאן
29/10/14 11:38
 
אליהו קאופמן
30/10/14 11:17
 
למה קאפמן משקר?
30/10/14 12:38
 
אליהו קאופמן
30/10/14 23:40
3
ננ
31/10/14 10:13
4
אליהו הירושלמי
31/10/14 10:30
5
ב.ל
1/11/14 10:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הצעת החוק שמקדם משרד המשפטים - הזוכה לתמיכתם הגורפת של שופטי ושופטות בתי-המשפט ובתי-הדין בישראל - לפיה ניתן יהיה לחסום דרכם של מי העושים שימוש יתר בהליכים משפטיים והמכונים "תובעים סדרתיים", מעוררת בעיה קשה של פגיעה קשה בזכות הגישה החופשית לערכאות משפט. בשורה ארוכה של פסקי-דין, קבעו בתי-המשפט - ובראשם בית משפט העליון, עצמו! - כי זכות הגישה לערכאות, הינה זכות מהותית, המגיעה כדי זכות יסוד. מוזר ותמוה הוא הדבר, בלשון של המעטה, כי דווקא השופטים והשופטות, האמורים להגן על זכותם של אזרחי המדינה לשטוח עצומותיהם ותעצומותיהם בפני בתי-משפט ובתי-דין בישראל, ללא כל הגבלה - ולעיתים לאפשר להם להגיש תביעות ללא תשלום אגרה, מחמת חסרון כיס - הם הם המנסים למנוע מתובעים מלהגיש תביעותיהם לבתי-משפט ואפילו מדובר במי שהמערכת מכירה בהם שהינם "טרדנים מקצועיים".
28/10/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
במסמך מרשים שכותרתו "נתונים על יוקר המחיה בישראל בהשוואה למדינות המפותחות", שהוגש לוועדת הכספים על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, נכתב: "בשנת 2005 רמת המחירים בישראל הייתה נמוכה מרמת המחירים במדינות ה-OECD בשיעור של כ-18%, ובשנת 2013 רמת המחירים הייתה גבוהה בשיעור של כ-10%." המסקנה היא שבתקופה זו "רמת המחירים בישראל עלתה בשיעור מצטבר של כ-34.1% לעומת ממוצע מדינות ה-OECD."
28/10/2014  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בעוד כשבועיים עתיד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון להביא לאישור הממשלה, בהתאם לחובתו על-פי חוק יסוד: הצבא, את שם המועמד שהוא ממליץ למנות לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, לקראת סיום כהונתו של הרמטכ"ל בני גנץ ב-14 בפברואר. על-פי הפרסומים השונים המועמד המוביל במרוץ על משרת המפקד העליון של המערכת הצבאית הישראלית הוא האלוף גדי אייזנקוט. עם השלמת הליך הבחירה הדמוקרטי הזה חשוב מאוד שהציבור ינסה להבין מהן, בעצם, התכונות הנדרשות מן הקצין הבכיר הנבחר, שבידיו אנו מפקידים את גורלנו.
28/10/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה לגבי הצעת החוק של איילת שקד שנועדה לעקוץ את החלטות בג"ץ ולהותיר את מלוא הכוח בידי הרשות המחוקקת אינה זקוקה לפרשנות מיוחדת. חוות הדעת המשפטית היא כתב אישום חריף כנגד ניסיונות של חברי כנסת מן הימין להפוך את בג"ץ ואת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו לבלתי רלוונטיים כאשר המדובר נבחרי הציבור המבקשים לנגוס בזכויות האדם והאזרח.
28/10/2014  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בית המשפט לענייני משפחה בקריות (השופט ניצן סילמן) הטיל לאחרונה (15.10.14) סנקציות בסך 350 שקל בגין כל הפרת אי-קיום הסדרי ראיה בין אב לשתי בנותיו, בנות תשע ושבע. סכום זה ייחשב כתוספת מזונות עבור האם (דמי טיפול מוגברים). סילמן הבהיר, כי סנקציות כאלו הן ראויות ואף הכרחיות בנסיבות מסוימות, ואם במקרה הנדון הסנקציה לא תביא לשינוי המציאות - לא יהיה מנוס אלא מלהרהר בהחרפתה.
28/10/2014  |  עו"ד עדי חן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il