בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
קומדיה קלה כנוצה [צילום: דניאל קמינסקי]
|
|
|
הצגה קלילה ומהנה לעת מצוקה כמו היום
|
אין כמו קומדיה קלה כנוצה, שאינה מצריכה מחשבה מעמיקה או התלבטות: זהו תענוג של צחוק בריא, במיוחד כאשר כוכבת חדשה וקומיקאית בחסד כובשת את לב הצופים בקלות כזו
|
מגי אזרזר, בוגרת הסטודיו של ניסן נתיב 2010, נכנסת בטבעיות לדמותה של גלתיאה, פסל האישה המרהיב שהפסל פיגמיליון הקפריסאי יצר והתאהב בה, בסיפרו העשירי של אובידיוס. הסיפור על היוצר המתאהב ביצירתו, עבר סיבוב מהמיתולוגיה היוונית, דרך מחזהו של "גורג' ברנארד שואו "פיגמליון", ובהמשך הפך למחזמר מצליח ביותר בעולם כולו. וילי ראסל המחזאי (גם של "שירלי וולנטיין" העולה בימים אלה ביידישפיל עם אודיה קורן, וכן של המחזה הנודע "אחים בדם") כתב את "לחנך את ריטה" שגם הוסרט כסרט עם מייקל קיין וג'ולי וולטרס. את דמות הפרחה, חסרת ההשכלה, אך הצמאה להשכיל ולשפר את מעמדה מבחינה ערכית, ממלאה מגי אזרזר בחן כה כובש, בלהט דיבורה הבלתי פוסק כמעט והרווי במילים ואמירות מצחיקות, עד שהפרופסור מהאוניברסיטה הפתוחה שבחרה שילמד אותה באופן פרטי, רמי הויברגר, הופך כמעט לדמות שולית. היא ממקדת אליה את מלוא תשומת הלב, וכובשת אותנו כשם שבזמנו עשתה זאת בהצגה "מיקווה" גם כן בבית לסין, השחקנית והקומיקאית הנהדרת ענת מגן-שבו; גם היא כדמות העוברת הסבה ושינוי: שם - כחילונית המגיעה למיקווה כדי ללמוד לטובת חיי נישואיה לדתי, קצת כללי דת לנשים. מחזה זה עומד דרך אגב, לעלות בקרוב בתיאטרון היידישפיל. את הקסם של מגי אזרזר ניווט נפלא הבימאי הכה מחונן רוני פינקוביץ' (שהוא גם מנהל תיאטרון המדיטק), בתוך תפאורה נעימה ומדויקת של אנה זיו, עם תלבושות של אורן דר, המדגימות את חיטובי גופה של הכוכבת הצעירה, ואת שלומפריותו של הפרופסור חסר האונים כמעט, מול פרץ ההתלהבות ואהבת החיים הנובע מהתלמידה הצעירה, בעוד אצלו - הגחלת בחיי נישואיו כבר כבתה כליל. למוזיקה הקולחת אחראי רן בגנו, ותאורה - קרן גרנק. הויברגר, במשחק המדגים את יבשושיותו ובדידותו של המורה, מול העסיסיות של אזרזר - הצעירה מהמעמד הנמוך: שניהם ממחישים היטב את רעיונו של ראסל, המעמת את הדמויות תוך הדגשת השוני העצום בין מעמד נמוך וחסר השכלה, למעמד אינטלקטואלי המסתגר בתוך עצמו, עד ייבוש, וכיצד הנעורים והחיות גוברים על הכל. הצגה קלילה, מהנה לעת מצוקה כמו היום - כשסביבנו יהום הסער, בעוד כמה מהפוליטיקאים שלנו מוצאים להם זמן לריב ולחולל מהומות, ולנו - יגישו את חשבון ההוצאות.
|
תאריך:
|
24/11/2014
|
|
|
עודכן:
|
24/11/2014
|
|
עליס בליטנטל
|
הצגה קלילה ומהנה לעת מצוקה כמו היום
|
|
סוסים טרויאניים, קרבות על טריטוריה ומאבק על חמצן - אלה רק חלק מהדרמות הכרוכות במלחמתו של הגידול הסרטני באורגניזם. פרופסור משנה מיקי רהט מהפקולטה לרפואה בטכניון חוקרת את ההתרחשות הזאת במטרה לסייע לצד הטוב - הגוף - לנצח את הפולש הרע.
|
|
|
אנדרה לייסט (28), הוא סטודנט לתואר שני ללוחמה בטרור וביטחון פנים בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. לייסט, שהוא דור שלישי לניצולי שואה, נולד למשפחה יהודית בברזיל וגדל בסאו פאולו. לפני שמונה שנים הוא עלה לארץ כשהשפה היחידה בה דיבר היא פורטוגזית. מאז, החל ללמוד אנדרה את השפה העברית ובמהרה החל להתנסח בה ברהיטות ובכישרון רב. יכולת התנסחות זו היא שאפשרה ללייסט לצלול אל תוך עולם ההסברה הישראלי. גילוי האהבה לתהליכי הסברת מדינת ישראל גרם ללייסט לצלוח את המשימות בהן הוא מתמקד כיום ובהן הוא מעוניין להמשיך להתמקד גם בעתיד, ביניהן - משימות ההסברה מעבר לים.
|
|
|
האם גם אתם נוהגים להחזיק את התרופות בבית בארון בחדר האמבטיה? למרות שכך נהוג בבתים רבים, זהו למעשה אחד המקומות הגרועים לאחסון, עקב תנאי חום ולחות אשר פוגמים בתרופות.
|
|
|
הספר, המלא הגדוש הזה בידע חובק עולם, מביע אכזבה מכך שכישרון פנומנאלי כמו שניחן בו משוררנו הלאומי ח"נ ביאליק - החמיץ פן חשוב ביכולותיו - הפן הדרמטי. ביאליק הרי ניסה כוחו בהצלחה אדירה בכל תחום ספרותי שאפשר להעלות על הדעת: שירה, סיפורת, מסה, כינוס, עריכה, תרגום, ורק בתחום הדרמה, שבוודאי היה בו ניצוץ ("לא זכיתי באור מן ההפקר"), איכשהו לא הסתייע להפגין את מלוא כוחו.
|
|
|
בין אם תקראו להם וירוסים, תולעים או סוסים טרויאנים – מספר סוגי התוכנות הזדוניות, והאנשים שינסו לגרום לכם להתקין אותן על המחשב שלכם, הוא עצום. אבל למרות הכמות האדירה, רשימת הסיבות שלשמן קיימות תוכנות זדוניות היא יחסית קצרה. אבל הבנה של אותן סיבות יכולות לעזור לנו להימנע מהן. הנה חמש הסיבות העיקריות לקיומן של התוכנות הזדוניות:
|
|
|
|