|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פסח: חג הצרכנים

מה הכי מעצבן בעת עריכת הקניות? כמה זמן תבלו במטבח במהלך החג? המון מוצרים חדשים וכשרים שכדאי לטעום ואפילו כמה מתכונים
05/04/2006  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות

קניידלך

געפילטע פיש

עוגת קוקוס ותמר

חרוסת

סלט תרד ותאנים

חג הפסח בפתח, ומלבד היותו חג חשוב ליהודים ולמורשת העם, הרי זהו בהחלט גם חג הצרכנים, חג המתנות וחג הבישולים. לפניכם פירוט מוצרים חדשים שעלו על המדף לקראת החג, מתכונים ועצות וסקרים הבודקים: מה אנחנו עושים במטבח? ומה הכי מעצבן אותנו בעת עריכת הקניות?

מבדיקת המועצה לצרכנות עולה, כי סכום הכסף שיוציא הציבור על הקנייה לליל הסדר והחג הראשון מוערך בכ- 600 מיליון ש"ח, וכי כ- 70% מהצרכנים יערכו את קניות המזון ומוצרי סופרמרקט לפסח ברשתות השיווק הגדולות, כ- 10% במינימרקטים ובחנויות המכולת, וכ- 8% בשוק.

מסקר שנערך על-ידי המכון עבור המועצה עולה, כי חלק ניכר מהציבור חושש ממבצעים מטעים, תורים ארוכים ו/או צפיפות ובלגן, היעדר מחיר או מחיר שגוי על המוצר, ומחירים גבוהים. הסקר נערך בסוף השבוע החולף בקרב 500 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.

מהסקר מתברר, כי חלק ניכר מהציבור חש קושי בעריכת הקניות לחג בשל רמת המחירים. כ- 46% מהנשאלים ציינו כי רמת המחירים תקשה עליהם מאוד או במידה רבה, כ- 28% צופים רמת קושי בינונית, כ- 17% סבורים כי נושא זה יגרום להם לקושי במידה נמוכה או שלא יקשה עליהם כלל (5% לא יערכו קניות).

המועצה לצרכנות טוענת, כי הממצאים מעלים חשש כי תחרות רשתות השיווק מתמקדת, אם בכלל, על המחיר, אך אין תחרות ממשית על רמת השירות ותנאי הקניה המוענקים לצרכנים.

כמה אפשר לבלות במטבח?

סקר שבוצע על-ידי רשת "מטבחי סמל" בנושא "הישראלי והמטבח", קובע שכ- 28% מהישראלים ישהו לקראת ערב חג הפסח במטבח בין שעה לשעתיים ביום וכ- 24% ישהו במטבח יותר מ- 3 שעות ביום. כ-5% ציינו כי בערב החג ישהו במטבח מעל 6 שעות ביום.

הסקר נערך באמצעות מכון "מותגים" במדגם ארצי מייצג של 504 מרואיינים. בקרב המשיבים שציינו כי יבלו במטבח מעל שעתיים ביום, הנשים שולטות ובגדול - 37% מהנשים יבלו בבישולים ובהכנות לערב חג במטבח למעלה משעתיים ביום לעומת 10% מהגברים.

לשאלה מי מבני המשפחה שוהה בד"כ הכי הרבה במטבח - הנשים 79%, הגברים 11%, 4% מהישראלים ציינו שכולם נמצאים ביחד במטבח, 3% הילדים ו- 2% העוזרת/מבשלת.

לשאלה מה נוהגים הישראלים לעשות הכי הרבה במטבח בד"כ? 44% ציינו אפייה או בישול, 27% אוכלים במטבח, 11% שוטפים כלים, 2% מנקים. בולטת התופעה שרווקים בעיקר אוכלים במטבח ונשואים בעיקר מבשלים במטבח.

בנושא מהו האביזר שמשתמשים בו הכי הרבה במטבח, במסגרת ההכנות והבישולים לקראת החג: 18% ציינו כיריים, 12% המקרר, 12% קומקום, 11% מיקרוגל, 8% תנור, 7% כיור, 1% טוסטר אובן ו- 31% אביזרים אחרים, או שאין להם אביזר ספציפי שהם משתמשים בו באופן מיוחד.

על המדף

- אסם מרחיבה את סדרת העוגות הכשרות לפסח, מסדרת "עוגות הבית", ומשיקה עוגת קוקוס תמר פלוס כשרה לפסח. מדובר בעוגה בטעם קוקוס עם מילוי עשיר של ריבת תמרים.

סדרת העוגות הכשרות לפסח של אסם כוללת: עוגת בראוניז פאדג', עוגת שיש, עוגת שוקוצ'יפס ועוגת אגוזים. מחיר מומלץ לצרכן: 17.25 ש"ח.

- כבכל שנה מציעה יחידת המאפה של עלית מגוון עוגות, עוגיות וופלים כשרים לפסח. השנה לראשונה - עוגיות ביתיות של עלית כשרות לפסח.

עוגות: עלית מציעה 3 עוגות - שזיפים, שיש ושוקולד. מחיר מומלץ לצרכן של עוגת שוקולד ועוגת שיש (400 גרם): 13.55 ש"ח,
מחיר מומלץ לצרכן של עוגת שזיפים (400 גרם): 14.55 ש"ח.

עוגיות: המגוון כולל: עוגיות בטעם חמאה עם אגוזים (10.40 ש"ח), עוגיות בטעם קרמל עם קוקוס (10.40 ש"ח), פתיבר 400 גר' (11.50 ש"ח).

ופלים: עלית מציעה 2 סוגים של אפיפיות מוכרות ואהובות: אפיפיות בטעם שוקולד (400 גר', מחיר מומלץ: 12.90 ש"ח), אפיפיות מצופות שוקולד (400 גר', מחיר מומלץ: 16.75 ש"ח), מעדן עלי המאפה הפריכים במילוי קרם אגוזים וציפוי שוקולד מפנק (150 גרם, מחיר מומלץ: 13.50 ש"ח).

- "באר טוביה עופות איכות" מציעים לשולחן הפסח עופיונים ופרגיות טריים.

"פרגית באר טוביה" - הוא עוף קטן וטרי במשקל 600 גרם התואם למעדן הצרפתי QOQUELET ונחשב למותג על בקרב חובבי הגסטרונומיה. הפרגית מתאימה לשני סועדים, וכל מתכון, ולו הפשוט ביותר, הופך מיד למעדן מלכים בשל גודלו הקטן.

"עופיון טרי באר טוביה" - הינו עוף צעיר, רך ועסיסי במשקל של עד 500 גרם, ארוז בקפידה, נקי מנוצות, אסתטי למראה, כשר למהדרין ומוכן לבישול. "עופיון טרי באר טוביה" מהווה מנה אישית. הוא קל להכנה בכל דרך בה תבחרו אפייה, צלייה ובישול.

- חברת "ויטה פרי גליל" משיקה לקראת חג הפסח קניידלך בריאותיים ללא מונוסדיום גלוטמט וללא שומן מוקשה. הקניידלך בטעם ביתי, בטעם של ה"קניידלך של סבתא...", במרקם נימוח. הקניידלך קלים מאד להכנה ומשתלבים מצויין במרקי התיבול הבריאותיים, שגם הם ללא מונוסדיום גלוטמט וללא שומן מוקשה ומאפשרים להכין בקלות ארוחת חג בריאה וטעימה. מחיר מומלץ לצרכן: 6.90-7.90 ש"ח.

- חברת "סנט מוריץ" פיתחה תכשיר מיוחד לפסח: סבוני ניקוי אנטיספטיים קוטלי חיידקים ומקטינים סיכון להידבקות במחלות עקב הישארות חיידקים או שאריות מזון. החברה השקיעה כ- 1 מיליון ש"ח בפיתוח סדרת תכשירי הניקוי המנקה, מבריקה וגם קוטלת חיידקים.

הסדרה כוללת, בשלב הראשון, סבון כלים סטרילי המתאים לניקוי וחיטוי כלי אוכל כמו כוסות, צלחות, סכו"ם, בקבוקי תינוקות, משטחי עבודה המשמשים לחיתוך מזון ומכילים חומר הגנה לידים וסבון ניקוי סטרילי קוטל חיידקים המנקה ומחטא כמעט כל דבר כולל רצפות, משטחי עבודה וחלקי ריהוט מכל סוג שהוא העלולים להיחשף לליכלוך או זיהום ולשמש מצע לחיידקים.

החברה תשווק לקראת פסח גם סדרה של מרככי כביסה קוטלי חיידקים דוחי כתמים. מחיר מארז מיוחד של שני סבוני הניקוי לקראת פסח - 29.99 ש"ח. מחיר מרככי הכביסה דוחי הכתמים במיכל של 4 ליטר - 29.99 ש"ח.

- אסמים חבילות שי מקבוצת אסם מציגה חבילות שי מהודרות לחג הפסח המתאימות לרכישה על-ידי ועדי עובדים. לצד המתנות, כוללות חבילות השי מגוון רחב של מוצרי אסם ונסטלה. השנה, כל חבילת שי הוקדשה לנוף אחר בארצנו. להלן כמה דוגמאות מתוך הקטלוג:

1. חבילת השי "בניאס" - קערת הגשה על מעמד מתכת ומבחר מוצרי אסם ונסטלה. מחיר: 79.55 ש"ח.
2. חבילת השי "בריכת המשושים" - מעמד מהודר להגשה + מכסה זכוכית, ומבחר מוצרי אסם ונסטלה. מחיר: 114 ש"ח.
3. חבילת השי "עתיקות קיסריה"- קופסה מעוצבת אלבום נופי הארץ ומבחר מוצרי אסם ונסטלה. מחיר: 116 ש"ח.

- שירותי ההסעדה והאירוח של קיבוץ סעד, "אתך בשמחה", נערכים לאספקת ארוחות משפחתיות עשירות, לליל הסדר, במחיר של כ- 80 ש"ח לאדם. ניתן להזמין מקייטרינג קיבוץ סעד סעודת ליל סדר עשירה (כ- 4 מנות), קערת סדר, ומשלוח חינם עד לפתח הבית.

את הרכב הארוחה בוחר המזמין לפי תפריט חג הכולל: מנות ראשונות, מרקים, מנות עיקריות, סלטים וקינוח, לדוגמא: גפילטע פיש בטעם של פעם, לקט ממולאים נימוח ומקורי, קדירת בקר ועגבניות, לשון בקר ברוטב פטריות, תוספות מעודנות ואנינות ומגוון קינוחים. בקייטרינג של סעד חושבים גם על הצמחוניים שבינינו, וניתן להזמין פשטידה, קוגל, ירקות ממולאים, הכל על טהרת האוכל הצמחוני.

שף הבית, ניר קסלר, מכין את המנות לפי הזמנות אישיות וטעמים אינדיבידואלים של הסועדים. בתפריט החדש, הוא משתמש בתפוחי אדמה, גזר, אבוקדו ושקדים הגדלים בקיבוץ סעד.

- "חצר כנרת", המתמחה בייצור מעדנים המבוססים על פרי התמר, מציעה לכבוד חג הפסח 2 מוצרים חגיגיים כשרים לפסח, לארוחת החג - חרוסת ומעדן קוקוס ותמרים.

חרוסת - מיוצרת מחומרי גלם טריים ואיכותיים, בטעם ביתי אמיתי – תמרים, תפוחי עץ, יין אדום, סוכר, אגוזים, קינמון וציפורן. מחיר: 10 ש"ח לאריזה של 250 גרם.

מעדן קוקוס ותמרים - מיוצר מתמרים טריים וקוקוס. מתאים גם כממרח לכל עת. מחיר: 10 ש"ח לאריזה של 250 גרם.

- לקראת חג הפסח מציעה רשת "הכל בדולר" מגוון עצום של מוצרי ניקיון במחיר של דולר אחד בלבד: מוצרי ניקיון וחיטוי לבית, לרהיטים, חומרים סניטרים לאמבטיות ולשירותים, חומרי ניקוי לכלים ועוד.

הרשת מציעה מגוון אביזרי ניקוי: זוג מטליות רצפה, מסיר שומנים, נוזל לשטיפת רצפות, נוזל לניקוי כלים, מבריק חלונות, סקוטצ'ברייט, כפפות לידיים 2 בדולר, מטליות לשיש; מגוון חומרי ניקוי: אקונומיקה 4 ליטר, מגבונים לחים לניקוי רהיטים וחלונות, צמר פלדה, חול ניקוי, מסיר אבנית, 6 מקרצפי פלדה + מברשת ניקוי ועוד.

כמו-כן, מציעה הרשת, לאלו שמעדיפים להקל את חווית האירוח, מגוון כלים חד פעמיים: צלחות צבעוניות גדולות או קטנות, מרקיות, מגשים אובאליים, צלחות פסח, סכו"ם צבעוני, מפיות נייר בשלל דוגמאות וצבעים, מפות חד פעמיות מנייר וניילון, תבניות חדש פעמיות, מגבות מטבח מנייר, קערות פלסטיק בגדלים ובצבעים שונים, מגוון קופסאות פלסטיק לאחסון מזון וכו'.

- רשת הדפוס הדיגיטלי דיגיפרינט זהב מציעה לקראת הפסח הפקת מהדורה אישית ומשפחתית של ההגדה, בשילוב של תמונות בני המשפחה לפי בחירה. ניתן להזמין הגדה בכריכה רכה או קשה.

ניתן לשלב בהגדה האישית עד 12 תמונות משפחתיות מודפסות או דיגיטליות, אותן ניתן לשלוח לחברה דרך אתר האינטרנט (www.digiprint.co.il), בדואר, או בדואר אלקטרוני. ההפקה מתבצעת בתוך ימים ספורים והמשלוח מתבצע בדואר, כאשר ניתן גם לאסוף את ההגדות המשפחתיות מסניפי דיגיפרינט זהב.

מחירי ההפקה: 4-1 יחידות: 67 ש"ח ליחידה; 10-5 יחידות: 57 ש"ח ליחידה; 24-11 יחידות: 47 ש"ח ליחידה.

אוכלים בחוץ ומבלים בפסח

- חמי געש יתחיל בחוה"מ מסורת של ערבי שירה בציבור וקריוקי ל"ציפורי הלילה" שלא מתעייפים מלהתפנק. אחרי בילוי יומי במרחצאות המים הטרמו-מינרליים ופינוקים בבריכת הזרמים החדשה והגדולה בארץ, תוכלו לקנח בערבי חול המועד בפעילות מהנה עם אמנים אורחים מובילים:

16.4.06 - שירה בציבור עם שרה גור וארמנדו, האמנים המובילים של מועדון "היקב".
17.4.06 - ערב קריוקי בסגנון ישראלי עם חיליק ומוטי. הפעילות האמנותית תהפוך כל יום פינוק באתר למושלם, ותמשיך עד לשעה 23:00 בלילה.

העייפים מביניכם יוכלו להשלים את הבילוי בלינה באחד מחדרי האירוח הכפרי הנעימים, אשר מציעים את מירב הפינוקים גם בבוקר המחרת. התוכנית האמנותית נכללת במחיר כרטיס רגיל, 78 ש"ח ותמשיך עד לשעות המאוחרות של הלילה.

- רשת סבארו השקיעה השנה כ- 250,000 ש"ח במבחני טעימה על-מנת להגיע לטעם האופטימלי ופיתוח מנות כשרות לפסח. בין המנות המיוחדות לפסח, תשווק סבארו פיצה מיוחדת, עבה וגדולה במיוחד ובצורה מלבנית, שתהיה כשרה לפסח ללא חשש קטניות. הפיצה המיוחדת תכלול תוספות כגון זיתים, פטריות, בצל, פלפל, ברוקולי, גמבה, וגודלה יהיה 30% יותר מהפיצות הרגילות, במחיר של 13.50 ש"ח ליחידה.

בנוסף יכלול התפריט פשטידות, תפו"א אפוי עם פטריות ושמנת, סטייק צ'יפס, מנת דג עם ירקות מאודים ותפוחי אדמה, אורז, מבחר סלטים ועוד.

- רשת מסעדות 'ספגטים' תפעל במתכונת רגילה במהלך חג הפסח וללא שינויים בתפריט (תפריט לא כשר לפסח), למעט 4 סניפים שיהיו סגורים בבאר שבע, אשדוד, מודיעין ורעננה.

גם רשת דומינוס פיצה תפעל במהלך חג הפסח וסניפיה יעבדו במתכונת שאינה כשרה. עם זאת, ארבעה מסניפי הרשת, כאלו הממוקמים באזורים שבהם מתגוררת אוכלוסיה שומרת כשרות וגם כאלו אשר יעברו שיפוץ - יסגרו במהלך החג ויפתחו שוב רק עם צאת החג. מדובר בסניפים בפתח-תקווה, הגבעה הצרפתית בירושלים, חיפה והקריות.

להצעות ובילויים נוספים לחצו כאן

מתכונים במיוחד לפסח

יד מרדכי מציגה מתכונים חגיגיים וכשרים לחג פסח:

סלמון בציפוי דבש מפרחי אבוקדו ומעדן משמש 100% פרי מוגש על סלסה ירוקה

חומרים הדרושים להכנת 4 מנות:

1/8 כוס דבש מפרחי אבוקדו של יד מרדכי
1 כף מעדן משמש 100% פרי של יד מרדכי
2 שיני שום כתושות
1/8 כוס חומץ יין לבן
1/8 כוס סויה (לא חובה)
400 גר' פילה סלמון חתוך ל- 4 פרוסות שוות (כולל העור)
3 כפות שמן זית כתית מעולה לתיבול מעודן של יד מרדכי
פלפל שחור

המצרכים הדרושים להכנת הסלסה:

3 מלפפונים קלופים
1/2 אבוקדו מקולף
1 כפית סוכר
1/2 פלפל אדום חריף חתוך לחתיכות קטנות
100 גר' בוטנים קלויים, מומלחים וקצוצים (ניתן להחליף בשקדים)
2 כפות כוסברה טרייה קצוצה
2 כפות שמן זית כתית מעולה לתיבול מעודן של יד מרדכי
1 כף חומץ יין לבן

אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה שום, דבש, מעדן משמש, סויה, מעט פלפל וחומץ. במחבת בינונית מחממים את שמן הזית לטיגון וצולים את פרוסות הסלמון, כאשר מניחים את עור הדג על גבי המחבת וצולים לפחות 3 דקות על אש גבוהה או עד שהעור מזהיב מאוד. הופכים את הדגים וצולים כשתי דקות נוספות.
2. יוצקים מעל הדגים את תערובת הדבש ומחממים כדקה. מורידים מהאש ושומרים חם במחבת עד להגשה.
3. לסלסה: חותכים את המלפפונים והאבוקדו לרצועות דקות וארוכות ומעבירים לקערה. מוסיפים את הסוכר, צ'ילי, בוטנים, שמן זית לתיבול, כוסברה וחומץ ומערבבים. מניחים את הסלמון החם על צלחת הגשה ויוצקים מעל את הסלסה הירוקה. (במידת הצורך מחממים את הדג שוב לדקה או שתיים).

סלט תרד ותאנים אפויות בדבש מפרחי אקליפטוס

החומרים הדרושים להכנת 4 מנות:

½ ק"ג תרד
1 כוס עלים ירוקים
250 גרם תאנים חצויות לשתיים
¼ כוס דבש מפרחי אקליפטוס של יד מרדכי
2 כפות רוטב סויה (לא חובה)
1 כף שמן זית כתית מעולה לתיבול מעודן של יד מרדכי
1 שן שום כתושה
¼ כוס שמן זית כתית מעולה לתיבול מעודן של יד מרדכי
4 כפות חומץ בלסמי

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור לחום גבוה – מוד גריל (240 צ.). מסדרים בצפיפות את התאנים על גבי תבנית פיירקס. מחממים במחבת קטנה את הדבש, שמן זית, וסויה ומערבבים עד לקבלת רוטב אחיד. יוצקים את הרוטב מעל התאנים ומכניסים לתנור ל- 5 דקות, או עד שהן מתחילות להזהיב. מוציאים מהתנור ומצננים בטמפרטורת החדר.
2. מערבבים בכלי שמן זית עם מעט מלח ופלפל, מוסיפים חומץ בלסמי, שום ושתי כפות מהרוטב בתחתית התאנים ומערבבים היטב. יוצקים את הרוטב מעל לתרד והעלים הירוקים ומערבבים. מוסיפים את התאנים כולל כף נוספת מהרוטב שלהן ומערבבים. מגישים מיד.
3. אפשר להכין כשעה מראש ולאחסן במקרר עד להגשה.

ירקות כתומים ושוקי עוף אפויים בניחוח קינמון

החומרים הדרושים להכנת 4 מנות:

1 ק"ג דלורית ודלעת
4 בטטות
700 גרם שוקי עוף
2 גזרים גדולים
¼ כוס שמן זית כתית מעולה לתיבול מעודן של יד מרדכי
1/8 כוס ציר עוף (אפשר מאבקה)
¼ כוס דבש מפרחי אבוקדו של יד מרדכי
1 כפית קינמון
½ כפית כמון
½ כפית בהרט (אם רוצים)
2 כפות סוכר חום
מלח, פלפל

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור לחום גבוה (220 צ.). מערבבים היטב בכלי שמן זית, דבש, ציר עוף, קינמון, בהרט, סוכר חום וכמון. מוסיפים שתי כפיות מלח ומעט פלפל ומערבבים. מברישים קלות את שוקי העוף ברוטב שנוצר.
2. קולפים וחותכים את הירקות לקוביות בגודל 2X2 ס"מ. מערבבים בקערה גדולה את הירקות עם הרוטב שנותר.
3. מרפדים תבנית בנייר אפייה. מסדרים את הירקות על גבי התבנית ומניחים ביניהם את שוקי העוף. מכסים בנייר כסף ואופים 40 דקות, או עד שהירקות מתרככים. מורידים את נייד הכסף, מערבבים את הירקות וממשיכים לאפות כ- 20 דקות, עד שהירקות מזהיבים. מגישים חם.

פרפה דבש ברוטב מעדן שזיף 100% פרי

החומרים הדרושים להכנת 8 מנות אישיות או תבנית אינגליש קייק אחת:

4 חלמונים
1/2 כוס דבש מפרחי הדרים של יד מרדכי
1/4 כוס סוכר
1 + ½ מיכל שמנת מתוקה (צמחית או חלבית – עפ"י הטעם)
1/2 שקית ג'לטין
1/2 כוס ברנדי
¼ כוס תמרים מגולענים חתוכים לקוביות קטנות
לרוטב :
1 מעדן שזיף 100% פרי של יד מרדכי
1/2 כוס יין אדום
1 מקל קינמון

אופן ההכנה:

1. מכינים אמבט כפול: יוצקים לסיר בינוני 3 כוסות מים. מניחים מעליו קערה חסינת חום, שאינה נוגעת במים. בעזרת מקציף חשמלי או ידני מקציפים באמבט על אש בינונית חלמונים, סוכר ודבש כ- 10 דקות, או עד שהקצף הופך יציב. מורידים מהאש ומשאירים באמבט. בינתיים מערבבים בכוס ג'לטין עם ברנדי בעזרת מזלג. מחממים במיקרוגל כ- 20 שניות עד שכל הגושים נעלמים ומוסיפים תוך כדי הקצפה ידנית קלה אל קצף החלמונים. מורידים את הקערה מהסיר ומצננים במקרר לפחות 5 דקות.
2. מקציפים בקערה את השמנת עד לקבלת קצפת יציבה. מקפלים את השמנת בעדינות אל קצף החלמונים עד שהפרפה הופך אחיד ומוסיפים את התמרים. ממלאים בתבניות ומקפיאים לפחות ל- 4 שעות.
3. לרוטב: מחממים בסיר קטן מעדן שזיף, יין וקינמון כ- 4 דקות עד שהרוטב התחמם היטב. מוציאים את הפרפה מהתבניות (מהכוסות החד פעמיות ע"י טבילה מהירה במים חמים, מתבניות הסופלה אין צורך להוציא) ומגישים עם רוטב שזיף חם. במידה ומכינים בתבנית אינגליש קייק חותכים פרוסה לכל מנה ומגישים עם הרוטב החם.

- כתבניות אישיות אפשר להשתמש בכוסות חד פעמיות,
- תבניות אישיות של סופלה, "רינגים" קטנים מחנויות מקצועיות או אינגליש קייק מצופה בניילון נצמד להפרדה מהירה של הפרפה.

פונץ' על בסיס מעדן אפרסק 100% פרי

כפית וחצי – שתיים של מעדן אפרסק 100% פרי של יד מרדכי
1/6 כוס מיץ תפוזים סחוט
10 מ"ל רכז תפוחים
נענע טרייה
שברי מקל קינמון
מים רותחים
(ניתן להוסיף סירופ קוקוס לאוהבי הטעם הטרופי)

פונץ' על בסיס מעדן שזיף 100% פרי:

כפית וחצי-שתיים של מעדן שזיף 100% פרי של יד מרדכי
פלפל אנגלי גרוס
3 מסמרי ציפורן
שברי קינמון
מעט תמצית וניל
מיץ לימון סחוט מרבע לימון
מים רותחים
(רצוי להוסיף מעט מונין ספייסי לחריפות עדינה)

- הכמויות הינן לכוס אחת.
- ניתן להמתיק ולהפחית מתיקות על-ידי שינוי כמות המעדן.

תאריך:  05/04/2006   |   עודכן:  06/04/2006
ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"סובנירים", סרטם של שחר כהן וחליל אפרת, הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של פסטיבל "דוקאביב" 2006, הפסטיבל הבינלאומי השמיני לקולנוע דוקומנטרי. הסרט "אחיות לחוק", סרטן של קים לונג'ינוטו ופלורנס אייסי, הוא זוכה פרס התחרות הבינלאומית בפסטיבל.
05/04/2006  |  ענבל אביב  |   חדשות
מחקר שנעשה בבני אדם מציע, כי צמצום הקלוריות עשוי למעשה להאריך חיים, כך דיווחו חוקרים השבוע בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני.
05/04/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
קצין צה"ל נפצע הבוקר (ד', 5.4.06) באורח קל עד בינוני בחילופי אש עם פלשתינים, במהלך פעילות למעצר מבוקשים באזור שכם. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים תל השומר.
05/04/2006  |  ענבל אביב  |   חדשות
אירן אמרה (ג') כי היא מוכנה לקיים משא-ומתן עם מעצמות העולם על העשרת האורניום, אך כי לעולם לא תיכנע לדרישותיהן העיקריות - להפסיק את כל הפעילות.
05/04/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
זוג ירושלמים החליט לחגוג אמש (ג' 4.4.06) אחר-הצהריים את חתונתם על משטח ההחלקה - ימבקרח, במתחם הרכבת הישן בירושלים.
05/04/2006  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות

בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il