|   15:07:40
דלג
  אופיר סלע  
סמנכ"ל לקוחות wave digital
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

איך נשיג את הלידים האיכותיים ביותר

שיטת שלושת השלבים המבוססת על משפך השיווק הדיגיטלי, משיגה עבור העסק את הלידים האיכותיים ביותר, מובילה לקמפיין אינטרנטי אפקטיבי המגיע לקהלי היעד הרלוונטיים, ומייצרת יותר מכירות
04/12/2014  |   אופיר סלע   |   מאמרים   |   תגובות
להוביל קמפיין אינטרנטי אפקטיבי [צילום: AP]

לפני חדירתו המאסיבית של השיווק הדיגיטלי לחיינו, התמקד עולם השיווק המסורתי בעיקר בתכונות ובתועלות של המוצר או השרות, תוך בידול ומיצוב המוצר ביחס לסביבת העבודה ולמתחריו. כיום, בעידן השיווק הדיגיטלי, עבר הדגש אל עולמו וחייו של הצרכן - מי הוא? מה הצרכים שלו? מה הוא אוהב לעשות? מה מעצבן אותו? כמה ילדים יש לו? האם הוא אוהב חתולים....?. כדי להגיע לצרכן הרלוונטי נידרש פילוח מדויק וממוקד של קהל היעד. אז איך מגיעים לקהל המדויק? לשם כך גובשה שיטת "משפך השיווק הדיגיטלי".

'משפך השיווק הדיגיטלי" בנוי משלושה שלבים עיקריים:

  • גיבוש אסטרטגיית שיווק בדיגיטל
  • הגדלת כמות הגולשים
  • שיפור יחס ההמרה

1. גיבוש אסטרטגיית שיווק בדיגיטל (מטרות, תקציב, יעדים ותוכנית עבודה) - דרך מחקר ותחקור מעמיקים של בעל העסק, סמנכ"ל השיווק והלקוחות, אנו מבינים מהו הערך המוסף שהמוצר מספק, מיהו קהל היעד שמומלץ לפנות אליו, מהם המסרים הרלוונטיים לגביו וכיצד כדאי לפנות אליו (באילו כלים ופלטפורמות), כדי להביא את תוצאות השיווק המיטביות. בשלב הבא, בונים את תוכנית העבודה - מה אני הולך לעשות הלכה למעשה כדי להגשים את היעדים. אסטרטגיית השיווק היא היסוד שעליו נבנה בהמשך הבניין כולו, ותוכנית העבודה היא הכלי הפרקטי המפרט באילו כלים אני הולך לעבוד.

2. הגדלת כמות הגולשים - ב"כמות הגולשים" הכוונה היא לגולשים כלקוחות פוטנציאלים שיגיעו לאתר או לנכסים הדיגיטליים האחרים שברשותנו (דפי נחיתה, עמוד פייסבוק וכו'). ארבעת השלבים הם: יצירת אופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש, שיווק במנועי חיפוש, שיווק באמצעות הרשתות החברתיות ושיווק באמצעות תוכן.

  • יצירת אופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש כדי שנקבל יותר תנועת גולשים אורגנית אל האתר שלנו. כיום, השאלה המרכזית כבר אינה "איזה מקום אני בגוגל?", אלא "כמה טרפיק (תנועה אורגנית) אני מקבל מגוגל לאתר שלי?". השינוי נובע מהדרך בה אנשים מחפשים בגוגל - פעם אנשים חיפשו ביטויים גנריים כמו "חנות בגדים", לעומת היום בו הם מחפשים ביטויי "זנב ארוך" כמו "חנות בגדים למידות גדולות באזור פולג". המדד להצלחה הוא הטרפיק לאתר ואיכות הטרפיק, שניתן למדוד בעזרת גוגל אנליטיקס - כמה זמן אנשים נשארו באתר? באיזה דפים הם צופים? האם הם משאירים פרטים? האם הם מגיעים ל'צור קשר'? כמה נוטשים מיד בעמוד הראשון? וכו'

  • שיווק במנועי חיפוש - שיפור הטרפיק על סמך קידום ממומן כמו פרסומות בגוגל: איך המודעות צריכות להיות מנוסחות, לאן הן צריכות להוביל (לאיזה עמוד נחיתה), איפה צריכות להיות ממוקמות בגוגל ותחת אילו ביטויים. בקטגוריה זו אנו כוללים גם את ה- Remarketing (שיווק חוזר) לאנשים שכבר ביקרו בפלטפורמות שלנו, וכך אנו יודעים לפרסם להם על סמך תכנים ועמודים ספציפיים שהם בחרו לפתוח באתר שלנו ו"לרדוף" אחריהם עם הצעות רלוונטיות בכל מקום בו הם נמצאים כרגע באינטרנט.

  • שיווק באמצעות הרשתות החברתיות - בדגש על פייסבוק, שמאפשר פילוח הקהלים ומיקוד קהלי היעד בצורה מאוד מתוחכמת. בהתאם לאסטרטגיה השיווקית ניתן להגיע לקהלים מאוד ספציפיים על סמך הדפים שהם אוהבים בפייסבוק ורשימות ה - Remarketing. את הנתונים ניתן לתרגם לקהלים בצורה מאוד ממוקדת, לדוגמה, אם אני רוצה להגיע לאימהות בנות 40 שגרות בנתניה עם לפחות שני ילדים ואוהבות לעשות ספורט, אני יכול לפלח ולמקד את הקהל הספציפי הזה.

  • שיווק באמצעות תוכן - קידום של מאמרים וכתבות תוכן מעניינות באמצעות פלטפורמות כמו Out Brain, אי-מייל מרקטינג, ניוזלטר, או יצירת סדרות מסרים מעניינות ואיכותיות הנותנות ערך גבוה לקורא. למשל, ללקוח שנכנס לאתר בתחום הארונות, אנו נציע להירשם אצלנו ולקבל בחינם סדרת ראיונות עם שבעת מעצבי הארונות המובילים בעולם. אם הוא לחץ על הראיון הספציפי העוסק בארונות לילדים, אנו נחזור אליו עם הרחבה בנושא ארונות ילדים והצעה קונקרטית למוצר מסוים.

3. שיפור יחס ההמרה - איך לוקחים את כמות הגולשים שהבאנו וגורמים ליותר מהם לפנות אלינו, ובנוסף, לבדל בפניות את הלקוחות הרלוונטיים, כדי לא לבזבז מאמצים ומשאבים על לידים עקרים. ארבעת השלבים הם תוכן, חוויית משתמש, עיצוב ותכנות:

  • תוכן - מה אנחנו מציעים לגולש? איך אנו מציעים? באיזה מילים משתמשים? איך מעבירים את הערך המוסף של מה הוא מקבל במקום מה אנחנו מציעים לו? איך לחבר אותו לתועלות שהוא יקבל מאתנו? חשוב לדעת לדבר בשפה שלו, לפגוש את הצרכים שלו ולתת להם מענה.

  • חווית משתמש וממשק משתמש - כיצד אני מנגיש את התוכן בצורה המיטבית לגולש בכל רגע נתון? היכן אני ממקם את בקשת ההנעה לפעולה ואת דרכי ההתקשרות? איך אני רוצה שיפנו אליי (טלפון, טופס הרשמה) ואיך אני מציג את התכנים בהתאמה לפלטפורמה שבה המשתמש גולש (טאבלט, נייח, מחשב, סלולר...), האם אני מציג לו וידאו, תמונה או טקסט? והכל כמובן בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שקבענו בהתחלה.

  • עיצוב - אנו רוצים לדבר בשפה ויזואלית שתיגע בגולש, שתגרום לו לתגובה רגשית ושתחבר אותו למותג ולמוצר - עיצוב שהוא נעים ונקי ויוצר חוויה חיובית.

  • תכנות - שימוש בטכנולוגיה פשוטה ומתקדמת שתאפשר התאמה מרבית לסוגי המערכות והמכשירים השונים, כך שהתוכן יטען מהר ובצורה הטובה ביותר.

שיטת שלושת השלבים המבוססת על משפך השיווק הדיגיטלי, שעקרונותיה המרכזיים הוצגו במאמר, מובילה לקמפיין אינטרנטי אפקטיבי המגיע באופן מדויק לקהלי היעד הרלוונטיים, מייצרת יותר מכירות, ובשורה התחתונה הופכת את השימוש בשיווק הדיגיטלי להשקעה משתלמת בעלת תוצאות ממשיות ומדידות.

הכותב הוא סמנכ"ל לקוחות בחברת wave digital, המתמחה בשיווק, פרסום, וקידום מכירות באינטרנט, ומפתחת מודל שלושת השלבים של משפך השיווק הדיגיטלי.
תאריך:  04/12/2014   |   עודכן:  04/12/2014
אופיר סלע
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך נשיג את הלידים האיכותיים ביותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
6/12/14 10:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פוליטיקה שונה מתעשיה ומסחר, בתעשיה ובמסחר מרבית השיקולים הם שיקולים עסקיים תכלס, ההירארכיה ברורה בדרך כלל, הנושאים שחשובים לבוס, הם אלה החשובים לכל הארגון, הבוס אומנם יתייעץ אך בסוף היום הוא תמיד צודק, גם כשאינו צודק, דרגים נמוכים ממושמעים לדרגים שמעליהם, ואם אין משמעת או שעוזבים או שנעזבים.
04/12/2014  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
הערך העליון של תקופתנו רוקם שוב עור וגידים אל נגד עינינו. אז מה באמת מסתתר מאחורי מסך העשן/הישראבלוף/המטריקס המכונה דמוקרטיה?
04/12/2014  |  אהרון שחר  |   מאמרים
ותיקי תנועת החרות אהבו לצטט את זאב ז'בוטינסקי שהבחין בין השטימונג - דעת הקהל לפני הבחירות, לבין האבשטימונג - תוצאות ההצבעה בבחירות עצמן. ואכן, הבחירות האחרונות לימדונו לקח שלא יישכח על ההבדל בין שני אלה, כשלפיד קיבל לפחות שישה מנדטים יותר ממה שניבאו לו הסקרים האחרונים שנערכו לפני הבחירות.
04/12/2014  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
הגשת תלונה כנגד חבר הכנסת אחמד טיבי למשטרת ישראל וליועץ המשפטי על הסתה וקריאה לרצח בכנס הרש"פ, בחממה המקדשת רצח ללא הבחנה בשם האלוהים, ארגון שמטרתו להרוס ולהחריב את מדינת ישראל, זו המדינה שנתנה לו ולדומיו גושפנקה להיבחר לבית המחוקקים שלה, בשם כללי דמוקרטיה הזויים, והוא אחמד טיבי, מעלה רצח לדרגת קדושה ואת הרוצחים לקדושים. יש לטיבי חלק ישיר וברור כמסית, מעודד, משבח ומהלל מעשי טרור ורצח יהודים, ומקדם בפועל את פס הייצור של שהידים. הרופא-הח"כ שמקדש את הרצח והמוות של אזרחי ישראל.
04/12/2014  |  יוסי שחר  |   מאמרים
אין שחר להנחה שכלכלת ישראל תלויה בהסכם שלום ושאינה יכולה לעמוד בפני איומי חרם וסנקציות. מ-1949 מזנקת ישראל מ-1.5 מיליארד דולרים תוצר מקומי גולמי ל-300 מיליארד ב-2014, מ-50 מיליון דולרים יצוא ל-97 מיליארד דולרים, ומהיעדר יתרות מטבע זר ל-92 מיליארד דולרים ב-2014. הזינוק נובע מגלי עלייה, ריסון תקציבי, איכות כוח אדם, טכנולוגיות חדשניות, יצוא, כוח הרתעה צבאי וגז טבעי, ולא מהסכמי שלום עם מצרים וירדן והסכם אוסלו.
04/12/2014  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il