|
בנימין נתניהו. עצה: בלי הבטחות שווא [צילום: תמר מצפי, גלובס]
|
|
|
|
|
כולנו כבר לא מאמינים לפוליטיקאים ובטח שלא לקמפיינים פוליטיים. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להדליק את הניצוץ בעיניו של הציבור המפוקח, שבע ההבטחות והכבוי. מספר טיפים למנהיגנו המהוללים איך לפנות לעם היושב בציון
כולנו עדים לשיח הבלתי פוסק, כיצד צריך להיראות הקמפיין של מפלגה X או מפלגה Y, כאשר טובי הקופירייטרים והמעצבים מתחילים לחרוז את סינגל הבחירות הבא, ולכל מועמד או מפלגה יש את הצבע, הזהות והקהל אליו הוא מתאים את מסריו. עד כאן הכול צפוי וברור, אך הבעיה היחידה היא שהציבור איבד את אמונו בפוליטיקה ובטח בקמפיינים הפוליטיים. אז מה עושים? איך מושכים את תשומת הלב של הבוחר וגורמים לו להגיע לקלפי כדי למלא את חובתו האזרחית?
מועמד או מפלגה אשר יביטו בעיניים ויתקשרו אמת יקבלו את תשומת לב הבוחר, אשר מאס בספינים תקשורתיים, בתיבות מסרים מהוקצעות ובג'ינגלים קליטים. אנחנו מחפשים את האמת והאמת מתחילה בכוונתו האמתית של המתמודד להנהיג. האגואים השולטים היום, שלא אפשרו שיתוף פעולה בקואליציה ומתקשים ליצור גוש באופוזיציה, הם אלה אשר השניאו את הפוליטיקאים על העם. מתמודד אשר בנוסף לקמפיינים ברשתות החברתיות יעז ללכת אל העם, להסביר ולרכוש את אמונו במפגש בלתי אמצעי, הוא אשר יקבל את תמיכתו.
נכון, כעת הזמן לקמפיינים תקשורתיים, וכל מי שיכול צריך להופיע כמה שיותר באמצעי התקשורת השונים. הררי מילים נאמרו ועוד יאמרו, ומי שידע להיות אמיתי וכן, מבלי לדקלם סיסמאות קבועות מתיבת המסרים, ירכוש את אמון הציבור, אשר מאס בדמגוגיה ורוצה לראות מעשים. איך מראים מעשים בזמן קמפיין בחירות? מביאים את העובדות, ומביאים אנשים אחרים שיעידו על הישגכם.
אז מה הייתי מייעצת ל:
כחלון
התדמית - פשוט, ישר, צמח מלמטה, הוכחת עשייה במהפכת הסלולרי שעשה.
הצעתי - תשמור על הפשטות, העממיות והישירות כפי שאתה עושה היום. אל תיפול למלכודות, אל תריב עם אף אחד ואל תהיה צודק - תהיה חכם. תכין קמפיין רזה וחסכוני, ותמשיך לפגוש את העם.
הצבעים - נקיים של ירוק וכתום.
בנט
התדמית - מצליחן, הייטקיסט, לוחם למען ארץ ישראל השלמה.
הצעתי - להדגיש את הפן המצליחני כדי לסחוף קהלים צעירים אשר מעריכים אקזיטים והצלחה בתחום. תהיה נחוש עם דיבור עדין ונינוח. גם ככה המסרים שלך עוברים...
הצבעים - הרבה גוונים של כחול - בהיר עד כהה עם אדום.
הרצוג
התדמית - נתפש קצת רכרוכי, חננה בלשון הסלנג, קול צפצפני שלאחרונה השתפר.
הצעתי - כיוון שאני מתרשמת מכנותך ומיושרך, זה המקום להדגיש את התכונות הללו בעידן של פוליטיקה מושחתת. אתה משדר כוונות אמיתיות ורצון כנה ליצור שינוי. אתה צריך להדגיש את המעשים שעשית בעבר, לפגוש את העם, ולא להיכנס בשום אופן לוויכוחים טלוויזיוניים.
הצבעים - הגיע הזמן לשנות את הצבעוניות ולעבור לטורקיז עם כתום - צבעים חזקים וחמים המשדרים נחישות מחד וישירות מאידך.
לפיד
התדמית - חתיך, שרירן, יהיר, עיתונאי, מגיש טלוויזיה, שילוב של הכול ביחד עם ניסיון פוליטי לא כל כך מוצלח. הבטחה שלא מומשה.
הצעתי - לחזור לנקודת ההתחלה הפוליטית, לשחזר ולרענן את הכוונות האמתיות והנקיות לשינוי, להימנע מהשמצות ומריבות, לענות לעצמך בכנות על טהרת כוונותיך ואם הגעת למסקנה שזה מה שאתה רוצה לעשות, אז נדרש שינוי...
הצבעים - זה הזמן לשנות גם את הצבעים לחומים שידגישו את השורשיות והחזקה, ולצבעים סגול ותכלת שירככו.
לבני
התדמית - מזפזפת, לא החלטית, פוליטיקאית ללא ערכים ברורים, אופורטוניסטית שהולכת עם מי שחזק ואומרת את מה שהעם רוצה לשמוע
הצעתי - העבירי מסרים פשוטים וחדים, בלי כן ולא, ומצד אחד ומצד שני - אג'נדה ברורה ובלתי מתפשרת. מצבי את עצמך במקום הטבעי שלך - פטריוטית עם אהבה שורשית וכנה לארץ ישראל, שעדיין מאמינה בתהליך השלום ומוכנה לוויתורים כואבים
צבעים - צבעים רכים נשיים עם קריצה, אפרסק עם אדום דם....
ביבי
התדמית - בעל ניסיון עשיר, כריזמטי, מנהיג, פטריוט, משכיל, שנון וחריף, איש העולם הגדול, ולחלופין, חסר אמינות, מבטיח הבטחות ללא כיסוי, מניפולטור ותככן.
הצעתי - הצג את הבעיות באופן ישיר וכנה, בלי הבטחות שווא וללא ניסיונות טיוח. הסיסמאות שעבדו עבורך כל כך טוב עד היום כבר לא יעשו את העבודה - הציבור התבגר מאז והפך להרבה יותר סקפטי וביקורתי. זה הזמן לפרוט את הסיסמאות לפתרונות ממשיים וקונקרטיים בשפה פשוטה ובגבה העיניים.
צבעים - שרה ממילא תחליט...