|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

חשד לניגוד עניינים מוסדי

יועמ"ש המועצה - לוביסטית לשלטון המקומי

עורכת הדין נועה בן-אריה מכהנת במקביל כיועצת משפטית של מרכז השלטון המקומי ושל המועצה המקומית תל מונד היא אף בעלת אישור לוביסט קבוע בכנסת מטעם מרכז השלטון המקומי לאחרונה פסלה הצעה לדיון ביחס לפרויקט בשווי עשרות מיליוני שקלים באופן שמטיב עם חברת-בת של מרכז השלטון המקומי ושמנוגד לכאורה לאינטרס של המועצה המקומית פסילת ההצעה לא כללה כל גילוי נאות על אודות תפקידיה למען מרכז השלטון המקומי
27/12/2014  |   איציק וולף   |   תחקירים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
בן אריה. מועסקת 15 שנים במרכז השלטון המקומי [צילום: איציק וולף]

הפסיקה - אוביקטיביסטית
בתשובתה לשאילתה שהגשנו לה, טענה בן-אריה כי היא אינה רואה בשום צורה ואופן את עבודתה כמייצגת את מרכז השלטון כמצויה בניגוד עניינים לעבודה עם המועצה. דא עקא, שהפסיקה ביחס לניגודי עניינים אינה תולה את הסוגיה בשיקול דעתו של הגורם המצוי לכאורה בניגוד העניינים אלא בוחנת באופן אוביקטיבי האם ישנם שני אינטרסים מנוגדים שלטובתם צריך אותו גורם לפעול.

וכך נכתב בנושא בבג"ץ 531/79 סיעות הליכוד בעיריית פתח תקוה נ' מועצת עיריית פתח תקוה: "האיסור אינו רק על שיקול הדעת עצמו בביצוע הפעולה או התפקיד. האיסור הוא על ההימצאות במצב בו עלול להיות ניגוד עניינים. מטרת הכלל היא למנוע את הרע בטרם יארע. הכלל צופה פני העתיד. אין זה מעלה ואין זה מוריד אם בפועל שיקול הדעת הוא ראוי. מטרת הכלל היא למנוע פיתוי מאדם ישר והגון בבחינת אל תביאונו לידי ניסיון".

קביעה זו אוששה לאחר מכן גם על-ידי נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק שקבע כי מכיוון שמדובר בכלל שנועד למנוע מאדם מסור ונאמן מלהימצא במצב פוטנציאלי של ניגוד עניינים, הרי שקיומו או היעדרו של נזק בפועל אינו מעלה ואינו מוריד.
▪ איציק וולף

עורכת הדין נועה בן-אריה, המשמשת יועצת משפטית של המועצה המקומית תל מונד ואשר מועסקת גם על-ידי מרכז השלטון המקומי כיועצת משפטית וכשדלנית (לוביסטית) בכנסת, פעלה לכאורה בניגוד עניינים מוסדי כשפסלה לדיון הצעות של חברי מועצה להוצאת מכרזי בנייה פומביים. פסילת ההצעות נעשו, לכאורה, באופן שהיטיב עם החברה למשק ולכלכלה שהיא חברת-בת של המרכז לשלטון מקומי ובניגוד לאינטרס הציבורי של המועצה המקומית תל מונד.

עורכת הדין בן-אריה פסלה לדיון במליאת המועצה שתי הצעות לדיון שהוגשו ב-10 בנובמבר 2014 על-ידי סגן ראש המועצה המקומית תל מונד, אודי אוחנה, ועל-ידי חברו לסיעה, עו"ד משה און. ההצעות נוגעות לפרויקטים 105, 89 ו-148ד ולהתקשרויות נוספות שמבצעת המועצה המקומית.

תוכנית תב"ע 105 היא פרויקט שביחס אליו אושר באפריל 2014 תב"ר בסך 64 מיליון שקלים. גם תקציבה של תוכנית 89 מגיע לסכום של עשרות מיליוני שקלים. בתחילת חודש נובמבר דרשו חברי המועצה אוחנה ואון, תוך שהם מקבלים את גיבוי חברי המועצה מן האופוזיציה, לסגור את התב"ר ולעצור את קידום התוכנית עד למינוי דירקטוריון לחברה הכלכלית של תל מונד. זאת, בטענה כי יש לנהל סכום עצום כזה, המגיע כמעט לגובה התקציב השנתי של המועצה, באופן מקצועי.

חברי המועצה טענו כי הפרויקטים 105 ו-148ד ו-89 הינם פרויקטי בנייה בהיקף כספי עצום. הפרויקטים מבוצעים על-ידי ראש המועצה והמועצה בחוסר שקיפות, התוכניות לא הוצגו מעולם במליאה, לא ידוע לחברי המועצה על התקשרויות שמבוצעות ואין עידכון מטעם המועצה על כל דבר אחר שקשור בפרויקטים הללו. "בנסיבות אלו נבקש לוודא כי כל התקשרות עם ספקים בפרויקטים תבוצע באמצעות מכרז פומבי, לצורך הגברת השקיפות ופעולה לפי מינהל תקין, שתאפשר בקרה של חברי המועצה על פעולות המועצה", כתבו אוחנה ואון והוסיפו כי על-פי הצעתם "כל התקשרות עם ספקים בפרויקטים 105 ו-148ד ו-89 תבוצע על-ידי קיום מכרז פומבי ולא באמצעות החברה למשק ולכלכלה".

החברה למשק ולכלכלה נוסדה בשנת 1974 כחברת-בת של מרכז השלטון המקומי במטרה לספק שירותים לרשויות המקומיות בישראל. "ייעוד החברה לספק את מגוון הצרכים והשירותים לרשויות המקומיות תוך הוזלה, פישוט, ייעול וקיצור תהליכי הביצוע וניצול יתרון הגודל, השקיפות, אי-התלות, הניסיון וההתמחות של החברה למען הרשויות המקומיות", נכתב באתר החברה.

שום מילה על התפקיד כלוביסטית

עורכת הדין בן-אריה שלחה בתגובה להצעה להחלטה הודעת דואר אלקטרוני שבה דרשה להסיר את ההצעות מסדר היום של המועצה בטענה כי היא אינה בסמכות של המועצה.

"החברה למשק וכלכלה הוכרה על-ידי משרד הפנים כמוסד ציבורי לצורך סעיף 9 לחוק המכרזים המשותפים וזו מפרסמת מכרזים פומביים אחרי קבלת אישור שר הפנים לתוכנם ולהתקשרות הרשויות המקומיות מכוחם", ציינה. "משמעות הדברים הינה כי שומה על המועצה ועל העומד בראשה לפעול על-פי הוראות הצו ודיני המכרזים החלים על המועצות המקומיות וזולת מרות הדין בעניין זה אין לפניו דבר", ציינה בהודעת הדואר האלקטרוני שנשלחה ב-12 בנובמבר.

בן-אריה הוסיפה כי דיני המכרזים קובעים מתי וכיצד יש לפעול לביצוע מכרז פומבי - בין אם מדובר במכרז אותו מפרסמת המועצה ובין אם מדובר במכרז פומבי אותו ביצעה משכ"ל ואשר לו ניתן אישור שר הפנים. "סמכויות ביצוע אלה נתונות לאחריותו וסמכותו של ראש הרשות ולפיכך כל קביעה המבקשת לשלול סמכות זו מידיו ובתוך כך לפעול שלא על-פי הדינים החלים על הרשות המקומית הינה בבחינת החלטה שאינה בסמכותה של המועצה ואף ספק בדבר חוקיותה במישור המהותי", לשון חוות הדעת.

מזכיר המועצה המקומית תל מונד, דדי דהן, ציית להנחיותיה של בן-אריה ופתח את ישיבת המועצה הבאה בהצהרה על השמטת ההצעות מסדר יומה של המועצה. "על סדר היום הופיעו שני סעיפים; סעיף 5 התקשרות עם ספקים בפרויקט 89 א' באמצעות מכרז פומבי ולא באמצעות משכ"ל, בהצעה לסדר יום שהוגשה ע"י חברי מועצה, וסעיף 6 התקשרות עם ספקים בפרויקט 105 ו-148 ד' באמצעות מכרז פומבי ולא באמצעות משכ"ל, גם הצעה לסדר שהוגשה ע"י חברי מועצה, שני סעיפים אלה מוסרים מסדר היום בהתאם לחוות דעת היועצת המשפטית למועצה שנשלחה לחברי המועצה לפני הישיבה", אמר וצוטט בתמליל הישיבה.

אולם פרט אחד שנעדר מחוות דעתה של עו"ד בן-אריה מעיב על הלגיטימיות של החלטתה. לחוות הדעת לא צורף כל גילוי נאות על תפקידה של בן-אריה כשדלנית (לוביסטית) של המרכז לשלטון מקומי, שמכוחו פועלת החברה למשק ולכלכלה כחברה בת. שמה של בן-אריה מופיע ברשימה הגלויה לעין כל באתר הכנסת של השדלנים שקיבלו אישור מן הכנסת לפעילות שדלנות פוליטית מגלה את שמה של בין בעלי אישור השדלנות הקבוע.

שירות משפטי לעשרות רשויות
שירותים גם לעירייה של ביבס [יח"צ]

התערבותה של בן-אריה לביטול הצעות ההחלטה באופן שהיטיב עם החברה למשק וכלכלה, עשויה להוביל לכך שהחברה למשק ולכלכלה תגזור קופון שמן בדמות דמי ניהול בסך של כ-9% מהפרויקטים שיועברו לידיה. כך, למשל מכרז להתקנת מצלמות ברחבי המועצה המקומית תל מונד כולל סעיף מפורט המציין את דמי הניהול בסך 9% שיועברו לחברה למשק ולכלכלה שתנהל את המכרז. כאשר מדובר בפרויקטים בעלות של עשרות מיליוני שקלים, הרי שמדובר בסכומי כסף לא מבוטלים המגיעים למיליונים רבים. כל זאת, בזמן שעל-פי הצעת חברי המועצה, אמורה המועצה המקומית לחסוך את אותם דמי ניהול בהוצאת מכרזים פומביים בעצמה ובניגוד למטרה המוצהרת של החברה למשק ולכלכלה, שהוזכרה לעיל, להביא להוזלה של תהליכי הביצוע.

עם כניסת משרדה של בן-אריה לעבודה בייעוץ המשפטי של תל מונד נמסרה למועצה הודעה על העסקים הנוספים של המשרד העשויים להשיק לעבודתו במועצה. אותם מסמכים מעלים כי בן-אריה ושותפה למשרד עריכת הדין קשורים בקשרים הדוקים לגורמים החזקים ביותר בשלטון המקומי. כך, הם מועסקים כיועצים משפטיים במרכז השלטון המקומי ובפורום 15 הרשויות הגדולות. פורום זה, שהוקם בשנת 2002, מייצג את האינטרסים של כל הערים הגדולות בישראל, מלבד ירושלים: תל אביב-יפו, באר שבע, אשדוד, חולון, ראשון לציון, חיפה, רחובות, גבעתיים, כפר סבא, רמת גן, הרצליה, נתניה, רעננה, חדרה ופתח תקוה.

מלבד גופים אלה, שבהם מכהנים בן אריה ושותפה כיועצים משפטיים, הם מכהנים כיועצים משפטיים גם במועצה המקומית תל מונד. הם כיהנו כיועצים משפטיים במועצה המקומית אבו גוש, אך הוחלפו באחרים רק לאחרונה. למשרד קשרים לרשויות מקומיות רבות מאוד, שלהן הוא נותן שירותים משפטיים. באתר המשרד מופיעים כלקוחות עיריית מודיעין, שבראשה עומד חיים ביבס המכהן גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי, עיריית חולון, עיריית רמת גן, עיריית באר שבע, עיריית אשדוד, עיריית רמלה, עיריית ירושלים, עיריית הרצליה, עיריית אילת, עיריית קריית ביאליק, עיריית קריית אתא, עיריית כרמיאל, עיריית אשקלון, עיריית רמת השרון, עיריית רעננה, עיריית קריית אונו, עיריית הוד השרון, עיריית חדרה, עיריית ערד, עיריית ראש העין, עיריית נהריה, עיריית עכו, מועצה מקומית כפר תבור, המועצה המקומית כפר יונה, עיריית קרים ים, עיריית דימונה, איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות, איגוד מנהלי מחלקות ספורט ברשויות, איגוד הקב"טים ומנהלי הביטחון, תאגיד מים ת.מ.ר. מרמלה ותאגיד מי רמת גן.

"המידע לא הובא בפנינו מראש"
אוחנה. "איפה הגילוי הנאות?" [צילום: איציק וולף]

אותה הצהרה שהגיש משרדה של בן-אריה אינה מכילה מידע על תפקידה של בן-אריה כשדלנית בכנסת עבור מרכז השלטון המקומי. חברי מועצה בתל מונד ציינו השבוע כי בטרם אושר המינוי איש לא הציג בפניהם את הנתון הקריטי הזה כמו גם את המידע על-אודות עבודתה של בן-אריה כיועצת משפטית של המרכז לשלטון מקומי.

"המינוי שלה לא הובא בפני מליאת המועצה. הוא נעשה על-ידי ועדת שלושה – מזכיר המועצה, הגזברית ויועץ משפטי של רשות אחרת", אמר אודי אוחנה, סגן ראש המועצה המקומית תל מונד. לדבריו, חברי המועצה לא ראו את ההצהרה מראש. עוד ציין כי רק לאחר המינוי נאמר בעל פה לחברי המועצה תפקידה של בן אריה כיועצת משפטית במרכז השלטון המקומי ועל כך שהיא יושבת בוועדה למניעת ניגודי עניינים מטעם מרכז השלטון המקומי. "אם היינו יודעים מראש על הדברים הללו היינו קופצים ולא מאפשרים את המינוי. הייתה שמועה שהיא ממרכז השלטון המקומי אבל זה לא שהמידע הזה בא אלי ממזכיר המועצה", ציין.

לדברי אוחנה, בן-אריה הייתה יכולה לכל הפחות לצרף גילוי נאות שהיה מעמיד את חוות הדעת שלה באור המתאים. "כשבעיתון גלובס כותבים על העסקים של אליעזר פישמן, כותבים בסוף שפישמן הוא הבעלים של העיתון. אם היא נותנת חוות דעת שבה מוזכר באופן מפורש שמה של החברה למשק ולכלכלה והיא מונעת הליך עסקי-ניהולי שאינו נוגד את החוק, גם אם היא חושבת שהוא נוגד את החוק היא יכולה לכתוב למען הסר ספק שהיא משמשת גם כיועצת משפטית של המרכז לשלטון מקומי", אמר.

חוזר מנכ"ל אוסר ניגוד עניינים
מנכ"ל משרד הפנים, שוקי אמרני [צילום: פלאש 90]

התנהלות זו של עו"ד בןאריה, שהסירה הצעות להחלטה באופן שהיטיב עם החברה הבת של מרכז השלטון המקומי שבו היא מועסקת מבלי שגילתה לאיש כי היא מועסקת על-ידי מרכז השלטון המקומי כשדלנית המקדמת את האינטרסים שלו, מנוגדת לכאורה גם לחוזר מנכ"ל משרד הפנים שהונפק בפברואר 2014 ואשר מתווה כללים להעסקת יועצים משפטיים חיצוניים על-ידי רשויות מקומיות.

על-פי אותו חוזר מנכ"ל, יועץ משפטי "יעניק ייעוץ משפטי למועצת הרשות המקומית ולועדותיה, לראש הרשות ולסגן ראש הרשות ויחווה את דעתו לפי פניית חבר מועצת הרשות, אם נוכח שהדבר דרוש למילוי תפקידי הרשות ואין במתן חוות הדעת כדי להעמידו במצב של חשש לניגוד עניינים".

חוזר המנכ"ל קובע באופן מפורט את איסור הפעולה בניגוד עניינים: "על יועץ משפטי חיצוני קבוע להתחייב, כי במשך מילוי תפקידו לא יפעל מתוך ניגוד עניינים ויימנע מכל תפקיד או עיסוק אחר, היוצר או עלול ליצור מצב של ניגוד עניינים בין עבודתו עבור הרשות המקומית לבין עיסוקיו האחרים".

אחד האבסורדים הגדולים הוא שבן-אריה, שפעלה כאמור בניגוד עניינים לכאורה, מכהנת גם כמשקיפה מטעם המרכז לשלטון מקומי בוועדה למניעת ניגוד עניינים שפועלת במסגרת משרד המשפטים.

בן-אריה עצמה, הדגישה, בדיון שהתקיים על אותה תוכנית בנייה 105, את החובה המוטלת על חברי מועצה המצויים בניגוד עניינים להצהיר על כך באופן מפורש. "כל מי מחברי המועצה שסבור שיש לו ניגוד עניינים בין אישי ובין מוסדי בקשר עם העניין שנדון כאן היום, שיתכבד ויאמר זאת לפרוטוקול. ניגוד עניינים או הצבעה בניגוד עניינים חושפת כל אחד ואחד ממבצע הפעולה הזאת לחשיפה פלילית וזה ברור, ככל שיש כאן מישהו שהוא מנוע שיימנע כמובן מדיון והצבעה סביב העניין הזה", אמרה בדיון. כאמור, היא עצמה לא הצהירה על ניגוד העניינים שבו היא נמצאת ביחס להחלטה המטיבה עם החברה למשק ולכלכלה של מרכז השלטון המקומי שבו היא מועסקת.

תגובות:

תגובת עו"ד בן-אריה: הנני משמשת כיועצת המשפטית של מרכז השלטון המקומי מזה כ-15 שנים. איני מייעצת או מייצגת את החברה למשק ולכלכלה ואף לא ייצגתי אותה בעבר. מרכז השלטון המקומי אינו מעורב בשום צורה שהיא בענייני מכרזי משכ"ל והניסיון לייצר קשר בין עובדת היותי מייצגת את מרכז השלטון המקומי לבין חוות הדעת שניתנה באשר לסמכויות המועצה לקבוע את אופן ההתקשרויות של הרשות המקומית הוא מגוחך ולא מקצועי.

חוות דעתי בענייני המועצה הינן עניין מקצועי גרידא אשר נדון וימשיך לידון רק במועצה ובדיוניה השונים. איני מנהלת את עבודתי המקצועית על גבי עיתונים כאלה ואחרים. ניתן לקרוא את חוות הדעת ואת התייחסותנו לעניין ייצוג המועצה כפי שאלה הובהרו פעם אחר פעם הן בדיוניה והן בבית המשפט לרבות בהתכתבויות שנערכו במסגרת ההליך המשפטי בנושא תוכנית 105. חוות דעת מפורטות, מנומקות וברורות אלה ניתנו גם ביחס לסמכות המועצה להחליט בדבר דרכי ההתקשרות של המועצה והגבלת האופן בו תתקשר עם נותני שירותים שונים. אני מניחה שקריאתן תעשה סדר גם עבור שולחיך.

העובדה כי אני רשומה כלוביסטית באתר הכנסת נובעת מהטעם הפשוט כי כל מי שמועסק כנותן שירות חיצוני לגוף המיוצג על ידו, חייב על-פי חוק השדלנים להירשם כשדלן. איני רואה בשום צורה ואופן את עבודתי כמייצגת את מרכז השלטון כמצויה בניגוד עניינים לעבודתי עם המועצה. ככל שגורם כלשהו סבור אחרת, הוא מוזמן לברר זאת אל מול משרד הפנים ואל מול ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בישראל.

יו"ר ועדת האתיקה הארצי בלשכת עורכי הדין, עו"ד מיכאל טאוסיג, אמר בתגובה לפרטי המקרה כי ועדת האתיקה איננה קובעת אם התנהלותו של עו"ד תקינה על סמך פנייה בלבד. "הנוהל הוא שמי שסבור, שהתנהגותו של עו"ד לקויה מבחינת האתיקה, יפנה בתלונה, ואז תתבקש תשובתו של עורכת הדין הנלונה, ואז נוכל להחליט בעניין", ציין והוסיף: "מכל מקום נוכל רק לומר שגילוי נאות של העובדות הצריכות לעניין, הוא התנהגות נדרשת מעו"ד גם לפי כללי האתיקה".

תאריך:  27/12/2014   |   עודכן:  27/12/2014
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יועמ"ש המועצה - לוביסטית לשלטון המקומי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה כהן תל מונד
28/12/14 08:01
2
צורי
28/12/14 08:56
3
אבישי1
28/12/14 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
המשטרה מנהלת חקירה סמויה נגד איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון. כך נודע ל-News1. החקירה מתנהלת במשך כחצי שנה בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים. כמה גורמים מסרו מידע רגיש, ומכוחו הוחלט לפתוח בחקירה תחת איפול.
27/12/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
"פאינה קירשנבאום פעלה באופן שיטתי בצוותא עם כפופים לה ועם עובדי ציבור אחרים להפצת טובות הנאה אישיות עבורה ועבור אנשים שהיא חפצה ביקרם, תוך שימוש בכספי מיסים". כך טוען (יום ד', 24.12.14) רב-פקד אלישע קוגן בבית משפט השלום בראשון לציון. סגנית שר הפנים נחקרה באזהרה במשך שש שעות בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון, ולא נעצרה בשל חסינותה כחברת כנסת.
24/12/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר הפנים של מפלגת הליכוד הודיע (יום ד', 24.12.14), כי הוא פוסל את מועמדותו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לבחירות המקדימות שצפויות להתקיים ב-31 בדצמבר.
24/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, נחקר באזהרה (יום ג', 23.12.14) על-ידי חוקרי יחידה להב 433 של המשטרה בחשד לעבירות של שיבוש חקירה ושל הפרת אמונים. חקירתו של מלול מלווה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
23/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
שר החוץ אביגדור ליברמן אינו מסתיר את כוונתו להיות ראש הממשלה הבא של ישראל ולמטרה זו כל האמצעים כשרים בעיניו אפילו להתחזות לאדם אציל, אדיב חביב, עדין, נדיב, מנומס ונעים הליכות חלומה של כל אם עבריה לחתן מסוגו.
19/12/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il