|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הפרימיטיביים <br>

כלום ייתכן שנתניהו שוב מנווט את יריביו בעם ישראל, בעיקר באגפו האופוזיציוני השמאלני, זה ששונא אותו שנאה פתולוגית, בלתי-רציונלית, בלתי-רלוונטית, איוולתית, משונה, חולנית ופרוורטית, לעבר עיסוק במה שנתניהו קוצב להם, ולא במה שראוי שיעסקו בו כאופוזיציה
26/01/2015  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
נתניהו. גילוי חדש [צילום: AP]

שומו שמיים! נתניהו, וליתר דיוק עוזריו, הכינו סרטון תעמולת-בחירות, לא מוצלח במיוחד, אבל משקף במידה סבירה לגמרי את הממשלה האחרונה שבראשה עמד; להלן: סרט גן-ילדים או סג"י. וראה זה פלא, כל התקשורת הישראלית המתוחכמת והמתקדמת שכחה את הבעיות הבוערות של מדינת ישראל והתפנתה לעיסוק אובססיבי בסג"י. אינספור פרשנים, מבקרים, מעריכים אמנותיים, יודעי-ח"ן פוליטיים וסתם יריבים, עסקו במשך ימים ארוכים ביצירת האומנות הפילמאית-חלמאית הקולוסלית החדשה. כאילו מדובר בגילוי חדש על נתניהו כראש הממשלה, על תוכניות לאומיות אדירות ממדים, או על תכנון "הרפתקני" כלכלי, מדיני או צבאי, או הכל יחד.

האם התנהלות זו משקפת חלם? - כן, בוודאי.

ואולי היא משקפת את העובדה שמרבית העיתונאים שלנו גם הם חיים ב"לה-לה לנד" משלהם? - כן, גם זה ודאי.

וכלום ייתכן שנתניהו שוב מנווט את יריביו בעם ישראל, בעיקר באגפו האופוזיציוני השמאלני, זה ששונא אותו שנאה פתולוגית, בלתי-רציונלית, בלתי-רלוונטית, איוולתית, משונה, חולנית ופרוורטית, לעבר עיסוק במה שנתניהו קוצב להם, ולא במה שראוי שיעסקו בו כאופוזיציה? - כן, ככל הנראה גם זה.

ובכן, חברים, נתניהו עשה סרטון ובו הביע, לשם שינוי בפומבי, את דעתו על רוב חברי ממשלתו האחרונה; יש מישהו שחולק עליו בגדול?! - אני לא!

תשומת לב

אלמלא זכה הסרטון לכל כך הרבה תגובות, לכל כך הרבה השתלחויות, לכל כך הרבה קיתונות של ביקורת, דיונים פומביים מלומדים, דיונים משפטיים משכילים ושפך אינסופי כמעט של מלל-הבל, אפשר שהיה נותר כאפיזודה מגוחכת או שולית של מערכת הבחירות. אבל נתניהו שוב הכשיל את יריביו - המקצועיים, המקצועיים כביכול, הפוליטיים והמתלהמים הסדרתיים - במקום לדון בסוגיות אמת ובשאלה מדוע תוכניות חיוניות שאותן הבטיח בעבר אינן מקוימות, הסיט נתניהו באמצעות הסרטון הקטן והלא מרשים הזה את עיקר תשומת הלב של כל "הכלבים הנובחים" בדיוק לכיוון בו בחר, והניח לשיירה להמשיך בדרך המלך - כל הכבוד לנתניהו!

מבקרים את נתניהו על החלטתו לצאת לנאום בארה"ב בפני שני בתי הקונגרס. שופרות התעמולה של השמאל הישראלי, בסיוע צמוד ממשרד החוץ האמריקני ומהשדולות הפוסט-ציוניות בישראל וארה"ב, ועוד כהנה וכהנה כוהנים של "התנועה הלאומית היהודית-אמריקנית נגד נתניהו - "רק לא ביבי" - כולם עוסקים כיום בשאלה: איך העז?!

לבני שהסבירה בעבר בגאווה רבה שהיא זו שמדברת עם העולם כשצריך, משום שעולם חדש זה אינו רוצה לדבר עם נתניהו, הפעם כועסת על ביבי ששוב מוזמן לדבר בקונגרס של ארה"ב. ויש בין יריביו גם מי שמגדיל לעשות וסבור שתפקידו של נתניהו הוא לפשר ולתווך בין הקונגרס לנשיא, או לסייע לאחד מן הגורמים הללו להטיל וטו על סמכויותיו א לחבל ברצונותיו של האחר - חלם? כמובן.

מנהיג לאומי

האופוזיציה בישראל בראשות המחנה ה(פוסט) ציוני החדש מיסודם של לבני והרצוג, אינה מתרעמת חלילה על שארה"ב מנהלת מו"מ עם אירן ללא ידיעת ישראל וללא השתתפותה, על-פי שהיא יודעת את מידת החומרה לישראל של תוכנית הגרעין של אירן. היא אינה מוחה על שדואגים דואגים להסתיר מהלכים, סיכומי ביניים, לוחות זמנים ותכנים מפני ראש ממשלת ישראל, ועוסקים בפשרות שכל כולן מהוות פגיעה פוטנציאלית בביטחון הלאומי שלנו. שהרי אם יפתחו את הפה, לא יוזמנו בעתיד ל"כנס סבן" בניו-יורק המעטירה. ומישראל ומראש ממשלת ישראל הם דורשים לשתוק. למה? ככה. כי כך נוח לנשיא... ארה"ב. סליחה, ידידים מתנהגים כידידים ואת המושג הזה שכח הנשיא האמריקני כבר מזמן. את ראש מממשלת בריטניה הוא מזמין להדבר על אירן, את ראש ממשלת ישראל הוא "שוכח" בבית. אבל הוא שוכח עוד משהו, תפקידו של ראש ממשלת ישראל הוא לשמור על האינטרסים החיוניים שלה ולא על שום דבר אחר. את הטכניקה והעקרונות הוא לומד היטב מנשיא ארה"ב עצמו.

ובתוך בליל הקולות, שמהלכיו של נתניהו בעניין הביקור חזרו ועוררו, שוב כהסחה מבעיות הפנים, הכלכלה והחברה של ישראל, שוטי הכפר משחקים את המשחק שמכתיב להם נתניהו. ובדרך זו, כמעט ללא קלפים של ממש, הוא הופך עצמו שוב למנהיג לאומי ובינלאומי של ישראל, אל מול הגמדים שעוסקים בסוגיות ליליפוט. הוא נאבק בתוכנית הגרעין האירנית המסוכנת, והם עוסקים ביום קטנות - מי יהיה באיזה מקום ברשימה הספק ראלית שלהם לכנסת. מזלה של ישראל הוא שליד נשיא כאובמה, יש לנתניהו מהלכים מצויינים בקונגרס והוא מסוגל להציג את דעתה והשגותיה של ישראל על המדיניות האזורית האמריקנית חולשותיה וסכנותיה, בפני הפורום הלאומי האמריקני הבכיר ביותר והחשוב ביותר.

דרכים יצירתיות

על מה יצא הקצף?! את המאבק נגד אירן מנהל נתניהו כבר משנת 1996. אלמלא בודדו אותו הנשיא אובמה עוזריו ושר החוץ קרי ממעורבות מעמיקה ורצופה במהלכים שהם מתכננים במו"מ עם אירן, אלמלא נתנו לו להבין שהם מצפצפים על דעותיו כראש ממשלת ישראל, אלמלא ניהלו מערכת מסכסכת בין ראש הממשלה לראשי זרועות הביטחון של ישראל ואלמלא פעלו להדיחו באופנים שונים, אפשר היה להגיע ורצוי היה להגיע לתאומים טובים יותר. אבל הבחירה היא של הנשיא ושל שר החוץ, לא של נתניהו. הם אלה שמתמרנים בו ולא להפך. ויש להסיר את הכובע בפני נתניהו על שהוא מוצא בכל פעם דרכים יצירתיות חדשות להציג, להבליט ולעורר את הצד הישראלי ואת העמדות הישראליות במו"מ הגרעין מול אירן. אלמלא עשה כן, אנא היה בא לכשיתברר שהאמריקנים שוב "פישלו" במזרח התיכון, ושוב ע"ח ישראל?!

וכשחוטבים עצים, נופלים שבבים. ומה מעניין את ענקי הפוליטיקה של ישראל - כציפי לבני, בוז'י הרצוג ויאיר לפיד, ואת ענקי פרשני התקשורת שלנו כבן כספית, נחום ברנע ואחרים, שפועלים בשלט רחוק בשירות משרד החוץ של ארה"ב? לצנינים בעיניהם שביבי חרף השתלחויותיהם הבלתי-פוסקות בו חוזר לנהל את העניינים על אפם ועל חמתם. מציאות זו טורפת את דעתם משום שהיא הופכת אותם למה שהם באמת, בלתי-רלוונטיים. נכון שהנשיא איננו HAPPY, ועל כן לא יברך את נתניהו בבואו לארה"ב; נצטרך לבלוע ולהבליג. אבל אם בדיעבד יתברר שלמהלך של נתניהו היו השלכות משמעותיות על אופי ההסכם עם אירן, או על עצם ההגעה להסכם סביר - יהיה מקומו ההיסטורי של נתניהו מובטח בדברי-ימי ישראל, ודברי מבקריו ישכנו כבוד בפח האשפה של ההיסטוריה ובגנזך תמונות ה"לשעברים" של המדינה.

אינני חסיד שוטה של נתניהו וכבר ביקרתי רבים מצעדיו, החלטותיו ומחדליו. אבל יש גבול לכל תעלול. תקופת בחירות היא אכן תקופת בחירות ובתקופה כזו לשכל הישר תפקיד מינימלי. אבל מנהיגים רציניים אינם הופכים את העיקר לתפל ואת התפל לעיקר גם בתקופת בחירות. החיים נמשכים גם אחרי הבחירות ואת מחיר השכל העקום של ערב הבחירות, משלם הציבור גם לאחריהם. המסקנה הבלתי-נמנעת מהתנהלות זו של יריביו הפוליטיים של נתניהו, היא שהם מפחדים ליטול על עצמם אחריות למדינה יהודית ריבונית בארץ-ישראל ולמה שנגזר מכך.

בארה"ב של העתיד כפי שהיא מסתמנת להיות כיום, אין עוד מקום לפטרונות מן הסוג שפיתח רבין וטיפחו כמה וכמה "מנהיגים" אחריו ובראשם פרס ואולמרט. ומאידך-גיסא, יש מקום לשותפות אמריקנית-ישראלית אמיתית. את המעמד המתוקן הזה יש לבנות בהדרגה, והיסודות לכך קשורים דווקא בנושאים הכי מהותיים לביטחונה ואופייה של מדינת ישראל - מצד אחד מדינת לאום יהודית עם ממשל דמוקרטי, אבל בשום אופן לא מדינת כל אזרחיה. ומצד שני, האינטרסים הביטחוניים הקיומיים וזכות ההגנה העצמית, אינם ניתנים לערעור, להשתקה או לטישטוש, יהיה המחיר אשר יהיה. להערכתי, נתניהו כיום הוא היחיד שעוסק ברצינות בנושאים אלה בצמרת המדינית הלאומית של ישראל. כל "המתחרים" מולו עדיין אינם מבינים את מהות הדברים. ולכן, חרף ביקורות מוצדקת על נתניהו בנושאים שונים, הוא עדיין האיש הראוי ביותר להנהיג את ישראל

תאריך:  26/01/2015   |   עודכן:  26/01/2015
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרימיטיביים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהודי מפוכח
26/01/15 22:42
2
באום
27/01/15 12:56
 
רפי לאופרט
27/01/15 13:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
כולכם בטח תגידו עכשיו איזה נאיבי... מה הוא חושב לעצמו... הוא יצליח לגרום לאנשים לא להצביע?
26/01/2015  |  אודי בורג  |   מאמרים
"אי-אפשר לשתק מדינה", אומרת (יום ב', 26.1.15) נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, בנוגע להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לתקופת הבחירות. לצד זאת, הציע בג"ץ למחוק עתירה שהוגשה בצורה כוללנית נגד הנחיות היועץ.
26/01/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן פסל (יום ב', 26.1.15) את מועמדותה של צגה מלקו, שהוצבה במקום השלישי ברשימת כולנו, מפלגתו של משה כחלון.
26/01/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
במקום לקיים ויכוחי סרק על קפיטליזם וסוציאליזם (סוציאל דמוקרטי) עדיף להסכים על נוסח האומר: עדיף קפיטליזם מתוקן והומאני, על פני סוציאליזם מיושן ווירטואלי
26/01/2015  |  מתי דוד  |   מאמרים
אחרי סערת הנאום בקונגרס - שומו שמיים, ראש הממשלה רץ לקונגרס לשכנע את האמריקנים לא להתפייס עם האירנים. אכן, חובתו לרוץ לשם, על אפם וחמתם של המצקצקים והמתנגדים; יש לו מחויבות כלפי ההיסטוריה, האם עשה כל שביכולתו להגן על עמו. עכשיו סערה נוספת, תביעה נגד שרה נתניהו. אמא'לה, היא כועסת לפעמים על העובדים. לגמרי לא במקרה, פירסם רביב דרוקר מאמר שבו קרא לחשוף הכל. אנחנו מחכים.
26/01/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il