|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

משקיעים בני"ע? כדאי לעזוב את הבנק

הבנקים לא מספקים מערכות מחשוב מתקדמות כמו חדרי המסחר של הברוקרים הפרטיים, והם לא תחרותיים בעמלות מול הברוקרים הפרטיים. לאט-לאט לקוחות עוברים לברוקרים הפרטיים ולבסוף - הכלכלה הפשוטה תנצח - איפה שזול, לשם יזרום הכסף
28/01/2015  |     |   כתבות   |   תגובות
לעבור לטיפול של ברוקר פרטי [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  פיקדון מובנה - יתרונות וחסרונות

הסוחרים והמשקיעים בבורסה המקומית ובוול-סטריט, יודעים שלסחור בניירות ערך דרך הבנקים זה לא הכי נוח - שעות הפעילות, הבעיות הטכניות, ההמתנה בטלפון, איתור מניות ואופציות זרות, הן רק חלק מהבעיה. הבנקים לא מספקים מערכות מחשוב מתקדמות כמו חדרי המסחר של הברוקרים הפרטיים, והם לא תחרותיים בעמלות מול הברוקרים הפרטיים. כן, זה כבר ממש לא סוד, ועדיין - חלק גדול מהציבור נצמד לפקיד הבנק שלו, ולא עוזב את הסניף. עם זאת, התהליך כבר התחיל וזה יימשך - לאט-לאט לקוחות עוברים לברוקרים הפרטיים ולבסוף - הכלכלה הפשוטה תנצח - איפה שזול, לשם יזרום הכסף. אחרי הכל, נכון שקשה לעזוב את יוסי הפקיד מהסניף הקרוב, אבל דני מהברוקראז' (חדרי המסחר של הברוקרים) גם נותן שירות טוב. יתרה מכך - לסוחרים בהיקף גדול, נוח הרבה יותר לעבוד מול הברוקרים הפרטיים - מערכות המסחר מתקדמות מאוד, הזמינות היא בכל שעות המסחר (של הבורסה המקומית ובורסות חו"ל), והעלויות נמוכות בצורה משמעותית מאוד! בבנקים ניתן להעריך כי ממוצע העמלות קנייה ומכירה בניירות ערך בארץ נע סביב 0.2% ואפילו יותר; אצל הברוקרים הפרטיים זה מתחת ל-0.1%.

זה כמובן לא מתאים לכל אחד, אלא בעיקר למי שכבר מנהל את התיק האישי שלו (ולא משקיע בקרנות נאמנות או מסתמך על יועץ ההשקעות בלבד). כלומר, רק מי שכבר אקטיבי במניות או חושב לנהל תיק השקעות בעצמו (קראו כאן על המדריך למשקיע - איך מתחילים להשקיע בבורסה).

בדקנו עבור הסוחרים העצמאים/ המשקיעים העצמאיים שבניכם (או מי מכם שמתעתד להתחיל לסחור), איך ניתן לפתוח חשבון השקעות למסחר עצמאי וכמה תשלמו על כך. את ההשוואה מול הבנק שלכם תעשו כבר לבד, אבל מה שבטוח הוא שהברוקר הפרטי זול יותר מהבנק.

בישראל יש אומנם לא מעט גופי השקעה, אבל מסתבר שדווקא בתחום זה - ברוקרים פרטיים (שמספקים מסחר לעצמאיים) השוק הוא יחסית קטן - שישה בתי השקעות מקומיים מעניקים שירותי ברוקראז' למניות ישראליות וזרות.

חשוב להדגיש שמלבד בתי ההשקעות הישראלים ישנן בישראל שלוחות של בנקי השקעות זרים למתן שירותי ברוקראז', בעיקר למסחר בארה"ב (את העמלות שלהם לא בדקנו).

מיהם הברוקרים הפרטיים?

ששת הגופים הישראלים שמעניקים שירותי ברוקראז' בישראל הם: אי.ביאי (IBI), מגדל שוקי הון, מיטב דש, A ברוקר, אקסלנס ובנק ירושלים.

כל השישה נחשבים אמינים ובטוחים למסחר עצמאי בניירות ערך וכל שצריך הוא לקבוע פגישה, לחתום על מסמכים תוך הזדהות עם תעודת זהות, להעביר כסף באמצעות הבנקים המקומיים לחשבון אצל הברוקר הפרטי, ולמרות שיש את החשש הזה של העברת כסף מחשבון הבנק הידוע בסניף הפיזי, עד היום לא שמענו על מקרה שבו הכסף בחשבון הברוקר הפרטי ברח.

אחרי פתיחת החשבון והעברת הכסף, אפשר להתחיל לסחור. את הבדיקה עשינו כלקוחות תמימים שניגשים לבדוק פתיחת מסחר. זאת מבלי להזדהות או מבלי שיפנו אללינו. פשוט פנינו. הדברים הכתובים הם בהתאם לתשובות שקיבלנו.

אבל רגע לפני שנעבור לתוצאות, חשוב להבין את היתרונות והחסרונות שבמסחר עצמאי באמצעות בתי השקעות. היתרונות במסחר באמצעות בנק השקעות - עלויות נמוכות יותר (הן בעמלות והן בעלויות אחרות שכרוכות בניהול חשבון); כשיש בעיה אפשרויות פניה ישירות לחדר מסחר בכל שעות פעילות הבורסה הישראלית או האמריקנית. כמו-כן, מערכות מסחר מתקדמות בזמן אמת, שנוח וקל לסחור בהן בניגוד לבנקים (שלרוב כלל לא מספקים מערכות כאלו)

ומנגד, חסרונות - לעיתים תיק השקעות משמש גם כבטחונות ברגע שהעברתם מהבנק, זה כבר לא ישמש אתכם כביטחונות. אם אתם זקוקים לכסף מיידי, בד"כ הליך העברת הכסף מבנק השקעות אורך יומיים שלושה.

בדיקת שטח - הנה התוצאות

הבדיקה שערכנו היא עבור פתיחת חשבון מינימאלי. של תיק בסיס בנפח מסחר מינימאלי וממוצע. ברגע שנפח המסחר עולה, תמיד אפשר להתמקח ולהוריד בעמלות, כי כשיש תחרות כולם רוצים שתהפכו לקוחות וכשפעילות המסחר עולה ומחזור הכספים שאתם מגלגלים גדל, כך כוח המיקוח שלכם גדל.

אי.בי.אי / IBI

מינימום הפקדה בפתיחת חשבון: 50,000 שקלים.

עלויות חשבון לחודש: עבור המערכת הבסיסית תשלמו 24 שקלים, מתוכם 9 שקלים מתקזז כנגד עמלות. עבור מערכת מתקדמת יותר תשלמו 38 שקלים, 19 ש"ח מתקזזים כנגד עמלות. ניתן לבקש מערכות מתקדמות יותר, גם כאן קיימות אפשרויות קיזוז עמלות אבל לא לרמה של אפס תשלום. תמיד יהיה מינימום תשלום לניהול חשבון.

מבחינת ניהול החשבון אין דמי משמרת ולא עמלת אי-ביצוע או עמלת ביטול/שינוי לימיט. עמלה משיכת מזומנים פטור עד חמש משיכות בשנה. מעניקים ריבית זכות יומית

עמלות מסחר בישראל - קנייה/מכירה מניות:0.09%; קנייה/מכירה: אג"ח 0.08%; קנייה/מכירה: מק"מ 0.06%;קנייה/מכירה אופציות 2.50 שקלים.

מסחר בארה"ב - מניות, קניה/מכירה: במסלול הבסיס האינטרנטית VIEW TRADE העמלות עומדות על סנט למניה, מינימום 10דולר או עמלת פיקס 13 דולר - לסוחרים בהיקפים גדולים.

במערכת המסחר הדואלית לישראל ולארצות הברית הטרייד פלוס הוא מסלול זול שמתמחר סנט למניה כך שהעמלות משתנות בהתאם למערכת המסחר: או סנט למניה - מינימום 7.5$, או בחירה ב-13$ פיקס, מתאים אם במקרה אתם סוחרים בהיקפי מסחר גדולים של יותר מ-130 מניות.

אופציות, קניה/מכירה: 4 דולר לאופציה, מינימום 12 דולר לעסקה.

סיכום שלנו: מערכות המסחר ש-IBI מציעות, בעיקר למסחר בחו"ל נשמעות מפתות, אם כי לא בדקנו אותן. לטענת החברה, מערכת המסחר שהיא מציעה, נחשבת מתקדמת, שנותנת מסחר רציף בשני השווקים ישראל וארצות הברית במערכת אחת מה שאין בשום גוף אחר בארץ. באשר לעמלות תמיד ניתן להתמקח על המחיר בהתאם להיקף המסחר - כך לפחות הם מבטיחים.

מיטב-דש

מינימום לפתיחת: חשבון - 20,000 שקלים.

במיטב ד"ש מבטיחים גם מערכות מתקדמות שמאפשרות ניתוח טכני ואת כל האינדיקטורים הטכניים: מסחר על הגרף, גרפים השוואתיים, סימולטור לביצוע אסטרטגיות באופציות, שליחת מספר הוראות במקביל .קבלת חדשות משוק ההון, הודעות מתפרצות בזמן אמת וקישור למערכת "מאיה". בנוסף, ניתן לסחור במערכת באמצעות אפליקציה מהסלולר.

עלויות חשבון לחודש: תשלום חודשי קבוע של 15 שקלים, דמי טיפול. אין דמי משמרת ולא עמלת אי-ביצוע או עמלת ביטול/שינוי לימיט פטור. עמלה משיכת מזומנים פטור עד חמש משיכות בשנה. מעניקים ריבית זכות.

עמלות מסחר ישראל - מניות, קנייה/מכירה: 0.09% עם מינימום של 4.65 שקלים. אופציות, קנייה/מכירה: 3 שקלים לאופציה. פטור מעמלת משיכת כספים בשקלים.

מסחר בארה"ב - מניות, קניה/ מכירה: סנט אחד למניה עם מינימום של 8 דולר. או מסחר במערכת מתקדמת בעמלות של סנט למניה או מינימום 7.5 דולר, או 13 דולר פיקס. אופציות, קניה/מכירה: 4$לאופציה מינימום 12 דולר. זמן אמת מלא בחינם ללא התחייבות.

אפליקציות אנדרואיד ואייפון חינם. למי שייפתח חשבון מעניקים קורס חינם במכללת מיטב.

סיכום שלנו: התחייבו למערכות מתקדמות שנשמעות מעניין אם כי לא בדקנו. זמן אמת חינם. ניתן להתמקח על העמלות בהתאם להיקפי המסחר שתקבעו.

אקסלנס

המינימום לפתיחת חשבון עומד על 50,000 שקלים.

עלויות חשבון לחודש: העלות הבסיסית שקיימת למסחר באקסלנס עומדת על מינימום 20 שח דמי ניהול עם אפשרות קיזוז עמלות לאפס או מערכת מסחר מתקדמת יותר בעלות של 40 שח לחודש וגם כאן אפשרות קיזוז עמלות לאפס בהתאם לפעילות. אלא שבאקסלנס בניגוד לאחרים התשלום הוא לכל מערכת בנפרד. כך שאם אתם סוחרים בישראל ובארה"ב. תשלמו מינימום 20 שח לכל מערכת משמע 40, או במערכת המתקדמת יותר 40 שקלים או 80. אבל כאמור ניתן לקזז את העלויות הללו בעמלות.

גם באקסלנס יש פטור מעמלת אי-ביצוע או שינוי פקודה, פטור מדמי משמרת ופטור מעמלת פדיון אג"ח או מק"מ.

מסחר בניירות ערך ישראלים - מניות, קניה/מכירה: 0.085%; אופציות, קניה/מכירה: 2.5 שקלים; מעניקים זכות על היתרה.עד חמש משיכות בשנה בחינם.

מסחר במניות ארה"ב - מניות, קניה/מכירה: קיימים שני מסלולים (בהתאם לבחירת הלקוח) 10$עמלת פיקס או עמלה משתנה - סנט למניה, או מינימום 8.5 דולר דולר למניה. אופציות, קניה/מכירה: 4 דולר לאופציות מינימום 20 דולר.

סיכום שלנו: המערכות נשמעות מעניין מבחינת היכולת להעניק סיקור אנליטי בעיקר על מניות חו"ל. עלויות על האופציות יקרות יחסית לאחרים, למרות שהנציג אמר שכל סוחר נבדק לגופו וברגע שיש פעילות עניפה העלויות ירדו. בנוסף, אקסלנס הוא היחיד שמעמיס עלויות על שתי מערכות נפרדות - אם כי הוא מקזז את העלויות על עמלות מסחר, כך שבסופו של דבר ניתן לא לשלם כלל. באשר לעלויות מסחר בארה"ב. גם כאן זה נשמע מעניין אבל זה תלוי בהיקפי המסחר שלכם ובסוג המנויות שאתם סוחרים בהם.

מגדל שוקי הון

במגדל אין מינימום סכום להפקדה אבל העמלות משתנות בהתאם לפעילות והסכומים המופקדים. ככל שתפקידו יותר ותפעלו יותר כך תוכלו להתמקח יותר על העמלות.

עלויות חשבון לחודש: עלות בסיסית שקיימת במגדל היא 15 שח דמי ניהול. גם במגדל פטור ממינימום לפתיחת חשבון, פטור מעמלת אי-ביצוע או שינוי פטור מדמי משמרת ופטור מעמלת פדיון אג"ח או מק"מ.

עמלות מסחר בישראל - מניות, קניה/מכירה: 0.1%, מינימום לפעולה 3.5 ש"ח. אופציות, קניה/מכירה: אופציות מעו"ף 2.5 ש"ח

עמלות מסחר בארה"ב - מניות, קניה/מכירה: 0.1% + סנט למניה. המינימום 6 דולר או 9 דולר לעסקה. אופציות, קניה/מכירה: 4 דולר - מינימום של 5 דולר. מעניקים זכות על מזומן בחשבון.

עבור מערכת זמן אמת תשלמו אך ניתן להתקזז עליה עם עמלות.

סיכום שלנו: ניתן להתמקח על העמלות, האפשרות לפתוח חשבון על כל סכום מעניינת. יכול להוות יתרון לסוחרים מתחילים שרוצים להתנסות על סכומים קטנים.

בנק ירושלים

פתיחת חשבון עם הפקדה של 20,000 שקלים.

עלויות חשבון לחודש: דמי הניהול מתקזזים רבעונית ועומדים על 0.15% מהתיק, או מקסימום 120. סכום זה מתקזז עם העמלות, כך שאם שילמתם ברבעון 100 ש"ח עמלות תשלמו רק 20 ש"ח מקסימום עבור הניהול ואם יותר מ-120 לא תשלמו כלל. קיים פטור מעמלת אי-ביצוע ואין עלות על משיכות שקליות. הכל פטור.

עמלות מסחר בישראל - מניות, קניה/מכירה: 0.1%; אופציות, קניה/מכירה: 2.5 שח לאופציה.

עמלות מסחר בארה"ב - מניות, קניה/מכירה: סנט למניה עם מינימום 5 דולר לפעולה. אופציות, קניה/מכירה: 3$ לאופציה מינימום 6 דולר .

מערכת זמן אמת: בעלות אבל מתקזזת בישראל עם התחייבות של מינימום 200 ש"ח בפעולות ובחול בהתאם לעלויות הברוקר, 10$ בחודש מסלול רגיל.

סיכום שלנו: הכי זולים במסחר בניירות ערך זרים, מסיבה פשוטה שהם בשת"פ עם IB, שהוא ברוקר שמאפשר עמלות שכאלה, ולכן האחרים לא יכולים להתחרות בהם בעמלות, יש לכך יתרונות וחסרונות. בתחומים אחרים הם יקרים יותר. .

A ברוקר

מינימום סכום להפקדה 25,000 שקלים.

עלויות חשבון לחודש: עלות בסיסית שקיימת דמי ניהול 25 שח לחודש שנה ראשונה ואח"כ בהתאם להיקף פעילות יכול להגיע גם ל-49 ש"ח. פטור מעמלת אי-ביצוע או שינוי פטור מדמי משמרת ופטור מעמלת. בחול אם נותנים פקודה ובוצע חלקית ונעשה שינוי שער יחשב שתי עסקות.

עמלות מסחר בניירות ישראל - מניות, קניה/מכירה: 0.1% מינימום 4 שח לעסקה. אופציות, קניה/מכירה: 2.5 ש"ח.

מסחר בארה"ב - מניות, קניה/מכירה: סנט למניה מינימום 10$ לעסקה. אופציות, קניה/מכירה: 4$לאופציה עם מינימום של 9$. המערכת היא בזמן אמת היא תינתן בחינם עם קיזוז עמלות, בישראל מתקזז מול 20 שח עמלות. בארה"ב, עלות של 5$ עם קיזוז של חמש פעולות.

סיכום שלנו: מבטיחים הנחה בעמלות בהתאם להיקפים כך שניתן להתמקח.

לאתר /מהון להון' מדריכים לצרכנות פיננסית'
המאמר פורסם במקור באתר "מהון להון מדריכים לצרכנות פיננסית".
תאריך:  28/01/2015   |   עודכן:  01/02/2015
אבישי בן-משה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משקיעים בני"ע? כדאי לעזוב את הבנק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידוע כבר שאגרות החוב בשווקים הפיננסים מושפעות באופן ישיר מריבית הבנק המרכזי במדינה. בשנים האחרונות מחירי אגרות החוב עלו והתשואות ירדו והכל תוצאה של ירידה מתמדת בריבית המוניטרית בעולם המערבי. כיום, ריבית בנק ישראל עומדת על 0.25% ואילו הריבית בגוש האירו עומדת על 0.05% ובארצות הברית 0-0.25%.
28/01/2015  |  גיא חזן  |   כתבות
בחודש שעבר הודיעה אינסטגרם שהיא הגיעה ל-300 מיליון משתמשים פעילים ובכך למעשה עקפה את טוויטר. מדובר ללא ספק בהרבה מאוד תמונות והרבה מאוד אנשים, שייתכן שלא הייתם רוצים שייחשפו לתמונות שאתם משתפים. רגע לפני שאתם משתפים את התמונה הבאה, הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הפרטיות שלכם גם באינסטגרם.
28/01/2015  |  גיל נוילנדר  |   כתבות
חטיפי הבריאות כבר הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מהתזונה שלנו. חטיפי בריאות יכולים להיות פתרון תזונתי מושלם - הם מתאימים כארוחת ביניים, כארוחת בוקר מלאה (בתוספת פרי ויוגורט, למשל), או כארוחה אחרי אימון. הם תורמים לתחושת השובע ולתפקוד הגוף, מסייעים לנו לשמור על עירנות ועל מצב רוח מרומם. גם מי שמרגיש שהוא חייב משהו מתוק אחר-הצהריים, יכול לשמוח בהם ולאכול אותם במקום מתוקים.
28/01/2015  |  רמי עופר  |   כתבות
בחג ט"ו בשבט, מדובר בראש השנה לאילנות ובתנובתם החדשה. אם חשבתם שהוויכוח אצל היהודים התחיל בדורנו, אז תירגעו, מאז ומתמיד היהודים מתווכים על כל דבר. גם סביב סוגיית פרי העונה החדשה היה ויכוח בין בית הילל לבית שמאי. התווכחו האם לציין את החג בראשית החודש או בט"ו בשבט. ואז בכדי להיות בטוחים שמברכים על פירות השנה ולא של השנה הקודמת, הוחלט ללכת עם בית הילל ולציין את המאוחר מבין השניים. מאז חוגגים ראש השנה לאילנות לא בתחילת החודש, אלא באמצע החודש.
28/01/2015  |  נעמה בן-דוד-טרבלסי  |   כתבות
המחזה שכתב, ביים ומשחק בו ציון אשכנזי, מעבר להוכיחו עד כמה מוכשר האמן הצעיר הזה, מבהיר את הרקע של ילדותו והתבגרותו של אחד מגדולי המחזאים, וכיצד ומדוע הפך מגנב, נווד, וזונה ממין זכר, ליוצר שכה הרשים את ז'אן קוקטו, ז'אן פול סארטר ופבלו פיקאסו - עד שהללו טרחו והגישו בקשה לנשיא צרפת שיחון את הפושע ויעניק לו את האפשרות לכתוב את יצירותיו. והם אכן הצליחו בבקשתם. מאז שוחרר מהכלא - לא חזר אל בין כתליו.
28/01/2015  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il