|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ. תופרים תיק למפלגה? [צילום: פלאש 90]

משטרה כחולה

עד כה שיקף הצבע הכחול את נורת הקוז'ק המוצבת על גגה של הניידת. צבע התכלת העניק גוון מיוחד למדי המשטרה. מצער הדבר שכיום הצבע הכחול הוא לא ויזואלי אלא בראשיהם של ניצבי המשטרה ובאברי מינם
29/01/2015  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   תגובות

את בדיחת השבוע סיפק שר החוץ אביגדור ליברמן מנהיג מפלגת "ישראל ביתנו" הקורסת כאשר טען שהמשטרה הרחיבה בימים אלה את החקירה סביב מפלגתו כדי לטשטש את הפרשות המיניות התכופות של ניצבי המשטרה.

בציניות חסרת מעצורים ניצל ליברמן את השפל המוסרי המתמשך שבה נתונה משטרת ישראל בעקבות הסתבכותם של חצי תריסר ניצבים בזה אחר זה וניסה לזרות חול בעיני הציבור.

אבל מה לעשות שנפשם של אזרחי המדינה מתחילה לנקוע מליברמן שמצטייר בעיניהם כרספוטין חסר מעצורים במהדורה ישראלית שלמרבה הצער מצליח עדיין להטיל אימה על גופי אכיפת החוק.

ביטוי מוחשי לכך הם סקרי דעת הקהל שמצביעים על צניחה חופשית בתמיכה ב"ישראל ביתנו" שעלולה להיאבק בבחירות הקרובות על חציית אחוז החסימה.

כדאי להיזכר שרק לפני זמן קצר טען ליברמן שהחקירה נגד מפלגתו המושחתת נערכת בעיתוי לא מקרי הינה, כביכול, מזימה פוליטית מכוונת וזדונית, נרקמה אצל גופי אכיפת החוק לפגוע בה בבחירות הקרובות.

ליברמן טען עוד שהמשטרה רודפת את מפלגתו על-רקע גזעני ורמז רמז עבה לכך שיש קשר לזיקה הרוסית של "ישראל ביתנו".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שהיה בעבר סגן המפכ"ל ומאז שנפל בשבי של הדיקטטור הפוליטי ליברמן הוכיח פעם נוספת שהוא אדם נירפה וחסר חוט שידרה.

לא במקרה החליט הבוס ליברמן להעיף אותו מהרשימה לכנסת הבאה ובכך פטר אותנו מעונשו של זה.

עליבותו של אהרונוביץ באה לידי ביטוי בהתנהלותו המזוגזגת בפרשת החקירה המסועפת שמתנהלת בימים אלה במשטרה נגד אישים מרכזיים במפלגתו.

בשלב הראשון העניק השר לביטחון פנים בחצי פה גיבוי לחוקרי המשטרה וטען שהם עושים את מלאכתם נאמנה.

אחרי שליברמן כילה את זעמו באהרונוביץ הוא התעקם עם הקו של הדיקטטור וטען שבעצם יש חשד שהחקירה נתפרה במיוחד בעיתוי לערב הבחירות בכוונה זדונית לפגוע בה.

אהרונוביץ היה השבוע זהיר יותר כאשר טען שהמשטרה תצא מחוזקת מפרשות הניצבים הסוררים.

אם ליברמן יקרא את אהרונוביץ לסדר לא תהיה לשר הממונה על המשטרה בעיה למצוא בכל בימים הקרובים קשר בין הניצבים המיוחמים לבין המפלגה הקרה.

אילו היה אהרונוביץ אדם בעל עקרונות היה עליו לעשות אחת מן השניים או לדרוש לערוך חקירה חיצונית בלתי תלויה סביב נסיבות החקירה המשטרתית או להתפטר בגלל השלומיאליות שלו.

מאחר שאהרונוביץ מעדיף להסתתר בממ"ד ולשתוק נטלה על עצמה את המלאכה אומ"ץ שפנתה אל מבקר המדינה: "יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ, אביגדור ליברמן והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, טענו בימים האחרונים שעיתוי החקירה המשטרתית בפרשת "ישראל ביתנו" אינו מקרי וכי גורמים מסוימים במשטרת ישראל חברו כדי "לתפור תיק", כביכול, למפלגה בעיתוי של ערב הבחירות.

אומ"ץ סבורה שנושא זה אינו יכול להישאר תלוי ועומד באוויר חרף תגובתו של המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו שדחה על הסף את האשמות בעניין עיתוי החקירה. אנו פונים אליך בבקשה שמשרד מבקר המדינה יערוך בדיקה יסודית ביחידת המשטרה 433 לגבי ההערכות המוקדמת של היחידה וסדרי קבלת ההחלטות לגבי החקירה הפומבית ועיתויה".

מבקר המדינה שוהה בימים אלה בארה"ב בביקור עבודה ומסיבה זו עדיין לא נתקבלה החלטה אם לפתוח בבדיקה.

סימנים למעורבות ליברמן בפרשות הנחקרות

פרשת הניצבים שהעדיפו להטריד בשנים האחרונות שוטרות במקום להטריד את ראשי משפחות הפשע ועבריינים כבדים לא תשמש לליברמן אליבי לחמוק מלתת את הדין פעם נוספת.

אומ"ץ העבירה בשבועות אחרונים למשטרה חומרים רלוונטיים שהגיעו אלינו וקישרה את החוקרים עם מקורות מידע מסווגים. לא נוכל בשלב זה להרחיב את הדיבור על כך.

כאשר יחשפו בחודשים הקרובים במהלך החקירה המסתעפת עובדות מוצקות בחקירה של "ישראל ביתנו" יתברר לפי כל הסימנים שגם ליברמן מעורב בחלק מהפרשות שנחקרות בימים אלה.

מתברר שאיש מפלגתו השר לביטחון פנים אהרונוביץ מודר לחלוטין מהחקירה המשטרתית ע"י המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו ללא קשר למערכת היחסים הטעונה ששוררת בין השניים. למרבה האירוניה היה זה דווקא אותו דנינו שהיה בעבר ראש אגף החקירות של המשטרה שטען לפני שנתיים שיש הגזמה בתיאור של השחיתות השלטונית במדינה.

המציאות המפלצתית טפחה על פניו של דנינו. אהרונוביץ הפר את שתיקתו רק אחרי כמה ימים. הוא הודה שקיבל דיווח מהמפכ"ל רק אחרי שבוצעו המעצרים וגיבה בחצי פה את החוקרים. ממילא אין לו כבר מה להפסיד. ליברמן יראה לו את הדלת החוצה מהפוליטיקה עם ציון "נכשל".

חסינות מחקירות חדשות?

תנועת אומ"ץ, לעומת זאת, הביעה השבוע שאט נפש מהתנהלותו של שר החוץ אביגדור ליברמן מנהיג מפלגת "ישראל ביתנו" שהשתלח בחוקרי יחידת להב 433 וטען שהחקירה המתנהלת נגד כמה ראשי מפלגתו ופעיליה תוזמנה ותוכננה, כביכול, לערב הבחירות.

בעבר בעיצומן של החקירות הממושכות פגע ליברמן בראש אגף החקירות דאז ניצב בדימוס משה מזרחי וצר לנו על שהוא חזר לסורו ומנהל מסע הפחדה נגד חוקרי המשטרה.

תנועת אומ"ץ פונה לחוקרי המשטרה בבקשה להמשיך במלאכתם ולחשוף את כל העובדות והראיות על הפעילות המושחתת לכאורה של כמה מראשי "ישראל ביתנו", פעיליה ושליחיה לדבר עבירה.

אומ"ץ מודעת היטב לכך שהעובדה שליברמן לא הועמד לדין בתיק החקירה המרכזי שהוכן נגדו במשך שנים וזאת למרות שהוכנה טיוטת כתב אישום חמור שכלל עבירות חמורות בהן שוחד, הלבנת הון, מרמה, העלמות מס והפרת אמונים.

בתיק זה נחשפו הנתיבים הבינלאומיים העלומים והפליליים למקורות התעשרותו של ליברמן ורק בגלל הרפיסות של הרועץ המשפטי לממשלה העניקה לליברמן, לכאורה, חסינות מחקירות חדשות.

הזיכוי התמוה של ליברמן בתיק הקטן שהיה ספיח של פרשת השחיתות האישית הגדולה שבה הוא היה שקוע עד צוואר ניפקה לו, כביכול, תעודת יושר.

ליברמן החל ללכת כמו טווס והעניק לו תחושה מוטעית שהוא ואנשיו מוגנים מידיהם הארוכות של אנשי אכיפת החוק.

כך, למשל, עד היום לא הצליחה המשטרה לפצח את מהות קשריו של ליברמן עם האוליגרך מיכאל צ'רנוי, תושב ישראל שנחשב לתורם ותיק של "ישראל ביתנו" שהינו אורח כבוד באירועים חגיגיים של המפלגה. שמו של צ'רנוי שורבב לתיק הגדול של ליברמן כשותף סמוי לעסקים בינלאומיים מפוקפקים שחלקם לא פוענחו עד היום.

גם מערכת קשריו של ליברמן עם איל ההון היהודי אוסטרי מרטין שלאף ששיחד אותו על-פי החשד וגם עשה אתו עסקים בעלי אופי פיננסי נשארו סתומים ברובם. בשל סירובו של שלאף להגיע לישראל ולמסור עדות בתיק הגדול של ליברמן זיכה את ליברמן להנחות בחקירה.

לא במקרה מקפיד ליברמן לנסוע בכל הזדמנות אל שלאף בווינה ומטשטש את העקבות בסיוע כמה פגישות הסחה בווינה או במדינה סמוכה.

אומ"ץ לא ראתה בסגירת התיק ובזיכוי סוף פסוק ופנתה בשעתו של נציבות מס ההנסה בבקשה לחקור היבטים נוספים שקשורים בחשדות להעלמת מס מפאת הסודיות אין לנו מידע בעניין פנייתנו אבל לא נניח לנושא.

הנחקר שמינה את החוקר

ביטוי נוסף לחשש מפני ליברמן קיבלתי בשבת שעברה כאשר השתתפתי כמרואיין במופע "שבת תרבות" שנערך במשכן האמניות בבאר שבע הייתי עד לשרידי האימה שקיימת עדיין מליברמן.

ניצב בדימוס יואב סגלוביץ ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר של המשטרה שהתראיין לפני נשאל לגבי התיק הגדול של ליברמן שהראיות בו נאספו בישראל ובמדינות אחרות לאורך תריסר שנים.

סגלוביץ אמר שלפי מיטב שיפוטו ומהכרות קרובה עם התיק לא היה מקום לסגור את התיק אלא להעמיד את ליברמן לדין ולהותיר את ההכרעה בידי השופטים.

בהמשך הבהיר סגלוביץ ששחיתות אינה דווקא זו שנקבעת אחרי הרשעה בדין אלא גם זו שאינה עומדת באמות המידה של הנורמות כאשר נשאל בהקשר לכך: "האם ליברמן מושחת"? חמק סגלוביץ מלהשיב.

לא נותר לי אלא ליטול על עצמי את הזכות לקבוע בלי להניד עפעף: "ליברמן הוא מושחת סידרתי".

ליברמן הערמומי והמתוחכם עומד בימים אלה בפני שוקת שבורה ובפני מצב קשה שהוא לא חזה אותו.

בעבר כפה ליברמן על ראש הממשלה בנימין נתניהו כתנאי להצטרפות מפלגתו לקואליציה להפקיד בידיו את האחריות למינויים של אנשי מפתח בתחום אכיפת החוק (שר המשפטים, השר לביטחון פנים, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ועוד) וכמה משרדי ממשלה שהיה לו בהם עניין ביניהם חקלאות, קליטה ותיירות.

למרבה האירוניה ליברמן היה מעורב בשעתו מאחורי הקלעים בבחירתו של המפכ"ל דנינו שהומלץ ע"י שלוחו של ליברמן השר לביטחון פנים אהרונוביץ.

אהרונוביץ חסיד שוטה של ליברמן הכריז בעבר בעיצומה של החקירה כי בגלל הקשרים המיוחדים בינו לבין ליברמן הוא מרחיק את עצמו מהחקירות בחשדות נגד הבוס.

הצהרה זו לא עמדה כמובן במבחן המציאות כאשר אהרונוביץ הכריז בשעתו לפני שנסגר התיק הגדול שהוא משוכנע שלא יוגש כתב אישום נגד ליברמן.

בעבר הלא רחוק נשבה לעברו של ליברמן רוח חמה אוהדת גם מכיוונו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, שהביע בפומבי את הערכתו שלא יוגש כתב אישום פלילי נגד ליברמן.

למי ששכח, כדאי להזכיר שדנינו כיהן בעבר כראש אגף החקירות של המשטרה וטיפל באורח אישי בתיק עב-הכרס של פרשות ליברמן, שהיה מונח על שולחנו והוא מכיר היטב את מעלליו. כאשר ליברמן נתן את ידו למינויו של דנינו כמפכ"ל, היו רבים שהרימו את גבותיהם. הם לא העלו על דעתם שהנחקר ימנה את החוקר שלו לתפקיד שבו יוכל להמשיך לחפש אותו.

אומ"ץ לא הייתה יכולה לעבור בשתיקה על צעד חמור מעין זה, והגישה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד דנינו אך זה כדרכו מרח, משך וברח מהכרעה.

דנינו דרדר את המשטרה לשפל

בחזרה לניצבים הסוררים: השר לביטחון פנים נושא באחריות יחד עם דנינו למינוי שורה של ניצבים במשטרה לרבות חצי תריסר הניצבים שהסתבכו עם החוק.

העובדה שלאורך זמן הם לא ידעו מה מתרחש במשטרה הכחולה תרתי משמע נזקפת לחובתם. המפכ"ל דנינו שהבטיח בשעתו שבתקופת כהונתו תהיה המשטרה נקייה ויעילה נכשל לאורך כל הדרך.

אחר שדנינו לא נימנה על אלה שנוטלים אחריות הוא לא התפטר כדרישת אומ"ץ אלא העדיף להכפיש את התנועה במפגש סגור עם אנשי אחד מערוצי הטלוויזיה.

דנינו דרדר את המשטרה לשפל, התעלם מתרבות השקר שפשתה במשטרה והתעקש להרחיק משורות הארגון קצין ישר ומוערך מסוגו של ניצב משנה אפרים ארליך (קרשמינט) רק משום שחשף בעבר פרשות שחיתות במשטרה.

דנינו התעלם גם משורה ארוכה של התראות על מחדלים וכשלים במשטרה ששיגר אליו בשנים האחרונות עורך הדין פנחס (פיני) פישלר חבר המועצה הציבורית שליד אומ"ץ.

דנינו לא טרח לבדוק את דברי האזהרה של ניצב בדימוס ניסו שחם לשעבר מפקד משטרת מחוז ירושלים שעומד לדין על הטרדות מיניות. שחם הכחיש את האשמות שמיוחסות לו וטען ששורה של קצינים בכירים בדרגות שונות מעורבים בתחום זה ואינם נותנים את הדין על כך.

אחרי שפרצה השבוע סערה ציבורית בעקבות פרישתו של סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור שהסתבך בהטרדות מיניות ובשיבוש הליכי חקירה פנה דנינו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטין בבקשה לאפשר לו לבצע כמה מינויים בצמרת המשטרה עוד לפני הבחירות.

אומ"ץ הביעה את התנגדותה למהלך זה ופנתה אל היועץ המשפטי לממשלה: "בימים האחרונים פנה אליך מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בבקשה לאשר לו עוד לפני הבחירות לבצע מינויים חדשים של קצינים בכירים במשטרה בעקבות פרישתם של כמה ניצבים.

אומ"ץ סבורה שיש מקום לדחות את הבקשה מכמה סיבות:

  • רוב התפקידים הבכירים החיוניים מאוישים.

  • אין כל מניעה למנות ממלאי-מקום זמנים.

  • תפקיד של סגן המפכ"ל שהתפנה נתון מזה זמן בויכוח פנימי במשטרה האם הינו חיוני או לא ובכל מקרה ניתן להשהות את המינוי.

"אומ"ץ סבורה שלמען הסדר הטוב מוטב שהמינויים הללו יבוצעו ע"י השר לביטחון פנים החדש והמפכ"ל החדש שאמורים להתמנות לאחר הבחירות ולשאת איתם באחריות".

כך או אחרת ימים קשים עוברים על ליברמן שמפלגתו שקעה בבוץ עברייני עמוק ועדיין לא ידוע מתי ואם בכלל תצא ממנו.

ליברמן חש בימים אלה שהוא מתרחק מכס ראש הממשלה שהפך לחלום חייו מאז שכיהן כמנכ"ל משרד ראש ממשלה בממשלתו הראשונה של נתניהו.

עיתוי החקירה המשטרתית הוא בבחינת הנחתת סנוקרת פומבית על פרצופו של ליברמן. המשטרה חשפה רשת שכללה, בין השאר שר לשעבר סגנית שר בהווה מנכ"ל של משרד ממשלתי גדול, ראשי מועצות, יושבי ראשי דירקטוריונים, נציגי אגודות ספורט לוביסטים ומאכערים שסחרו בכספי המדינה כבתוך שלהם. זהו רק קצה הקרחון של תעשיה כספית בלתי חוקית שפועלת מזה שנים ועליה מנצחים מקורבים לליברמן שמאמינים שהם חסינים בפני החוק.

ליברמן החשדן האובססיבי והזהיר הקבוע נקלע במפתיע, מבלי שהיה מוכן לכך לפרשת שחיתות רבת נפח שחשפה שיטה סמויה של כמה מראשי מפלגת ישראל ביתנו ופעיליה שפעלו כדי לעשות לביתם ולכיסם במקביל לפעילותם למען מפלגתם.

עד כה היה הדיקטטור של ישראל ביתנו ליברמן היחיד בצמרת המפלגה שהתעשר והפך למיליונר במהלך שירותו הציבורי. נראה שכמה מהאישים הבולטים במפלגה רצו שכמה עצמות יגיעו אליהם.

ליברמן - אינו זן מוגן מחקירה

הנחת היסוד של ליברמן שפרשות השחיתות של הרשת שמלחכות בימים האחרונים סביבו לא יפגעו בו. ליברמן מאמין שהמשטרה לא תיטפל אליו מחדש ותמנע מלערוך חקירות נוספות בחשדות חדשים בפרשות הללו שעלולות להמשך שנים בגלל שיבושים וערבולים.

אבל ככל הנראה במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס לזמן גם את ליברמן לחקירה משטרתית.

אומ"ץ נערכת בימים אלה למערכה ציבורית ומשפטית כדי למנוע שליברמן לא יהיה זן מוגן מחקירה ואם העקבות יגיעו אליו הוא לא יהיה מעל החוק.

ליברמן היה למעשה האיש שהמציא את השיטה לצבירת כספים בלתי חוקית בעזרת אנשים בעלי יכולת ונאמנות מוחלטת מהמאגר של מקורביו בשני המשרדים הכלכליים שבהם שימש בעבר כשר במשרד התחבורה ומשרד התשתיות.

גם בשלוחות של המשרדים הללו חברת החשמל, רכבת ישראל, מקורות, נתיבי ישראל (בעבר מ.ע.צ), נת"ע ועוד מוקמות העוזרים והסייענים של ליברמן שיושבים ליד הברזים הכספיים, המכרזים והקשרים עם גורמי חוץ.

קצין המבצעים הראשי של ליברמן הוא אלכס ויז'ניצר ששימש בתפקידים מרכזיים בחברות הללו, ציוות את האנשים ודאג לגלגול מסודר של הכספים.

כדי ללמוד כיצד פועלת השיטה יש לקחת כמשל את חברת נתיבי ישראל (לשעבר מ.ע.צ) המגלגלת מדי שנה תקציבי ענק של מיליארדי שקלים המושקעים בפיתוח תשתיות וסלילת כבישים.

וזה אינו הכל עדיין: בידי אומ"ץ מצויות עדויות סודיות של שני גופים בינלאומיים שהיו קשורים בעבר במגעים מסחריים עם ישראל בתחומים שבהם עסקו שני המשרדים הכלכליים הללו שעל פיהן נציגים של ליברמן רמזו להם שלצורך קבלת החלטות מתאימות יש להעניק תמרה נאותה.

ליברמן הערמומי לא הסתפק בכך ושתל את מקורביו במשרדים שהופקדו בידי שרים אחרים ממפלגתו ביטחון פנים, חקלאות, קליטה ותיירות שכיכבו השבוע בפרשות השחיתות של "ישראל ביתנו" ובכך הבטיח לעצמו שליטה גם בשלט רחוק בתקופה שבה היה מושעה בגלל החקירות.

המטרה הסמויה הייתה להשתלט בעזרתו של ליאון המריונטה על ועדות בנין הערים העירונית והמחוזית ולעשות בעיר כבתוך שלהם אך התרגיל המסריח נכשל. וראו זה פלא שמם של ליאון ואיציק עלו מחדש כמעורבים בפרשות השחיתות של ישראל ביתנו. ליאון חשוד בקבלת עמלות מגופים שקיבלו מענקים והקצבות מהקופה הציבורית שחלקם נמנו על לקוחות משרדו.

ליברמן מנסה לשווא לכבות את האש שמלחכת סביבו ומאיימת להיכנס אל ביתו. האש עדיין בוערת ומכלה שטחים נוספים.

בכנס פנימי של מפלגתו טען ליבמן "זו חקירה פוליטית שנועדה לפגוע ב"ישראל ביתנו" בתזמון ותכנון מדויק של ערב בחירות. עד יום הבחירות ימשך מצעד הנחקרים ולא יפסקו ההדלפות אבל הם לא יצליחו לנצח אותנו".

ליברמן חזר לסורו והחל להשתלח מחדש באוכפי החוק. בעבר, במהלך החקירות נגדו איים על ראש אגף החקירות לשעבר ניצב בדימוס משה מזרחי (כיום חבר כנסת).

הפעם פתח ליברמן במסע הפחדה נגד כל צוות החוקרים של יחידת להב 433, תופעה שאין לה אח ורע בעולם ויכולה להתרחש רק בישראל.

אין צורך להדגיש שהחקירה המסתעפת בפרשת "ישראל ביתנו" בחשד לביצוע סיטוני של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים מעשי לא באה לטשטש את הסתבכותם של ניצבי המשטרה בחשד להטרדות מיניות ובידוי ראיות אלה שתי אופרות נפרדות.

אפילוג לסיום: עד כה שיקף הצבע הכחול את נורת הקוז'ק המוצבת על גגה של הניידת. צבע התכלת העניק גוון מיוחד למדי המשטרה. מצער הדבר שכיום הצבע הכחול הוא לא ויזואלי אלא בראשיה של ניצבי המשטרה ובאברי מינם.

תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  29/01/2015
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משטרה כחולה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
29/01/15 11:43
2
לך הביתה דנינו
29/01/15 12:02
3
עטרה שגב קלימי
29/01/15 13:16
 
ליועץ המישפטי וגם
30/01/15 13:54
4
חרד
29/01/15 13:31
5
י.ש
30/01/15 12:33
6
עובר ושב
30/01/15 17:04
7
בצבא אבל בשקט
30/01/15 19:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי ניצב וכל היתר, מטופש, על מה ידבר ואוכל למשמר השוויצרי
29/01/2015  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
אברהם במצוות האל נוטש את מולדתו ובית אמו, והולך לרשת את כנען ארצו. הוא עוזב עולם ישן, עבודת אלילים, מקום של גויים, הולך ליישב את ארץ היהודים.
לפני מספר ימים כשנודע שבבית הדין הבינלאומי בהאג מתכוונים לחקור חיילי צה״ל בגין מבצע "צוק איתן" פרסמה ציפי לבני בין היתר את הדברים הבאים: "חיילי צה"ל שעומדים בפני תביעות בבית משפט בינלאומי ואין להם שכפ"ץ מדיני שמגן עליהם - זה מסוכן..."
29/01/2015  |  עמית ברק  |   מאמרים
בפרשתנו "בשלח" אנו פוגשים את המצרים, שלאחר שנים רבות של שיעבוד משחררים את עם ישראל לחופשי. אך כעבור זמן לא רב המצרים מבינים שהם טעו טעות קשה ומרה, הם יוצאים שוב לרדוף אחרי עם ישראל הנבוך במדבר. וכך מתארים זאת הפסוקים: "וַיִּרְדְּפוּ מִצְרַיִם אַחֲרֵיהֶם, וַיַּשִּׂיגוּ אוֹתָם חֹנִים עַל-הַיָּם, כָּל-סוּס רֶכֶב פַּרְעֹה, וּפָרָשָׁיו וְחֵילוֹ--עַל-פִּי, הַחִירֹת, לִפְנֵי, בַּעַל צְפֹן וּפַרְעֹה, הִקְרִיב; וַיִּשְׂאוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-עֵינֵיהֶם וְהִנֵּה מִצְרַיִם נֹסֵעַ אַחֲרֵיהֶם, וַיִּירְאוּ מְאֹד, וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, אֶל-ה'".
29/01/2015  |  הראלה ישי  |   מאמרים
תיאור המעבר של בני ישראל את ים סוף, שהוא הסיפור המרכזי בפרשת בשלח, מהווה נקודת שיא במנהיגותו של משה. האתגרים המנהיגותיים של משה היו רבים. חלקם מתועדים בהרחבה, חלקם בתמציתיות, ויש להניח שחלקם לא תועדו כלל. אני מבקש להפנות את המבט למילה אחת שעשויה ללמד אותנו רבות על האופן בו צריך לקרוא מה שנכתב על מנהיג: "וַיַסַּע משה את ישראל מים סוף וייצאו אל מדבר שור".
29/01/2015  |  הרב בעז גנוט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il