s1 הנגבי צחי
   |   15:07:40
דלג
[צילום: הלל מאייר/פלאש 90]
צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi
 חבר כנסת  הליכוד
חבר בכנסת ה-24 מטעם הליכוד. שימש השר לשיתוף פעולה אזורי, וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד. כיהן בעבר כשר בלי תיק ממאי 2016. לפני כן - יו"ר הקואליציה וועדת החוץ והביטחון בכנסת ה-20. יליד 1957. חבר בכנסת מטעם הליכוד מאז נובמבר 1988. שימש כשר הבריאות בין יוני 96' לנובמבר 96' וכשר המשפטים בין ספטמבר 96' ליולי 99'. שימש כשר לאיכות הסביבה בין מארס 01' לפברואר 03' וכשר התחבורה בין דצמבר 02' לפברואר 03'. שימש כשר לביטחון פנים בין פברואר 03' לספטמבר 04' וכשר במשרד ראש הממשלה בין ספטמבר 04' למאי 06'. הורשע ביוני 2010 בעדות שקר בפרשת המינויים הפוליטיים שביצע במשרד לאיכות הסביבה; זוכה מההאשמות העיקריות ונקנס.
הליכוד
דוא"ל -  tzhanegbi@knesset.gov.il
אתר   - https:...
למסמך המלא
מעכשיו RSS לכל תגית
לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך:
נא לרשום דוא"ל שלח
משובים
   15/10/2017     הצביעו: 379     תגובות: 8
ציטטות
  זו לא "אחריות" - זו אשמה!
  לקראת הסכם גרעין חדש?
  ישראל מתקרבת לנקודת ההכרעה
  תיאום אמריקני ישראלי לקראת אפשרות הסלמה אזורית
ציטטות נוספות
אישים ופירמות בחדשות  /  נושאים בחדשות
 גדעון משה סער  ציון אמיר  רוני דלומי  אורי בר-לב  רשות השידור   משה כחלון  הוצאת עיתון הארץ בע"מ   אפרים ברכה  יעקב נאמן  הילרי קלינטון  מני מזוז  האחים פריניאן   ממשלת ישראל   זבולון אורלב  אורי יהודה אריאל  שאול מופז  ידיעות אחרונות בע"מ   משרד התחבורה   אהוד אולמרט

 אקטיביזם שיפוטי  פרשת לחיאני  פרשת הרפז  שפעת החזירים  תחבורה ציבורית  משפט הולילנד  פרשת אולמרט  פרשת חפציבה  העולם הערבי
צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi
●  רשימות    ●  פרופיל    ●  פורום    ●  אירועים/חשיפות   ●  מסמכים
הנגבי צחי
Hanegbi Tzachi
תחומי עיסוק: חברי כנסת
תאריך לידה: 26/2/1957
ארץ לידה: ישראל
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי+3
השכלה:  תואר ראשון
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: איש ציבור, עורך דין, פוליטיקאי
תפקיד/עיסוק: חבר כנסת, שר
צחי הנגבי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
 קישורים
  כנסת ישראל
  חברי הכנסת
  היועץ רובינשטיין חזר בו: החליט שלא להגיש כתב אישום כנגד צחי הנגבי
  חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה - סגירת תיק החקירה כנגד צחי הנגבי
צחי הנגבי (נולד: 26 בפברואר 1957), פוליטיקאי, חבר כנסת והשר לשיתוף פעולה אזורי בממשלה ה-34, מבכירי מפלגת הליכוד.

פרטים אישיים
נשוי לרנדי (ילידת ארה"ב). לזוג ארבעה ילדים. תושב מבשרת ציון.

מידע אישי כללי
יליד ירושלים, הצעיר משני ילדיהם של גאולה כהן ועמנואל הנגבי. שני הוריו היו אנשי מחתרת לח"י. בשנים לאחר הקמת המדינה עבד אביו בעיריית ירושלים ואמו עסקה בפעילות פוליטית וכיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד ולאחר מכן מטעם מפלגת התחייה.

בגיל שבע נפרדו הוריו של הנגבי והוא גדל עם אמו בעיר תל אביב, בוגר בית הספר תיכון עירוני ה'. בנערותו היה כתב בשבועון "מעריב לנוער" וכן שיחק כשוער בקבוצת הנוער של מועדון בית"ר תל אביב. אחיו הבכור של הנגבי אובחן על הספקטרום האוטיסטי ומת בהיותו בן 20 בלבד.

בשנת 1974 התגייס לצה"ל. בשל מחלת אסטמה ממנה סבל ניתן לו פרופיל נמוך והוא שובץ ככתב במגזין "במחנה". לאחר מאבק הועלה הפרופיל שנקבע לו ואז התנדב לחטיבת הצנחנים ושירת כלוחם בגדוד 202.

פרטי השכלה
בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1992 השלים לימודי תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בעל רישיון עורך דין (את תקופת ההתמחות עשה במשרדו של עורך הדין רוני בר-און).

ניסיון בעבודה
פעילות פוליטית

לאחר שחרורו משירות צבאי עבד לזמן קצר ככתב בתחנת גלי צה"ל. בשנת 1977 החל בלימודי תואר ראשון ביחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים, ובשנת 1982 סיימם בהצלחה.

במהלך לימודיו באוניברסיטה החל הנגבי בפעילות פוליטית במסגרת תנועת סל"ע (סטודנטים למען עם ישראל, תנועה בעלת סדר-יום פוליטי ימני). בשנת 1979 נבחר ליושב-ראש התאחדות הסטודנטים בירושלים, שנה לאחר מכן החל לכהן במקביל כיושב-ראש התאחדות הסטודנטים הארצית והחזיק בתפקיד זה עד שנת 1982.

כפעיל פוליטי בקמפוס האוניברסיטה העברית בירושלים הוביל והשתתף הנגבי בפעילויות מחאה נגד התהליך המדיני לשלום עם מצרים שהובילה ממשלתו של מנחם בגין. בתחילת שנת 1982 במסגרת המאבק נגד פינוי הישובים הישראלים מחצי-האי סיני, עמד בראש קבוצה קטנה של סטודנטים אשר התבצרה על אנדרטת אוגדת הפלדה בעיר ימית (במהלך פינוי העיר) וסירבה להתפנות. לאחר 23 יום הסכימו המתבצרים לבסוף לרדת מן האנדרטה ולהתפנות מהמקום.

בשנת 1982 השתתף כחייל מילואים בלחימה במלחמת לבנון. במהלך המלחמה הוביל פעילות מחאה בקמפוס בירושלים שכוונה בעיקר נגד פעילותם הפוליטית של הסטודנטים הערביים (שמחו נגד כניסתה של ישראל ללבנון). מחאה זו כללה גם מידה של אלימות, דוגמת שימוש בשרשראות ברזל לפיזור הפגנות הסטודנטים הערביים וכליאת רקטור האוניברסיטה בחדרו. בשל כך הועמד מספר פעמים לדין בפני ועדת האתיקה של האוניברסיטה העברית. סביב מעורבותו בתקרית אלימה אחרת בקמפוס הועמד הנגבי לדין והורשע בעבירה של תגרה במקום ציבורי.

בתפקידו כיושב-ראש התאחדות הסטודנטים הארצית היה הנגבי מעורב בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת חברת איסתא". במסגרת הפרשה הגיש הנגבי תלונה במשטרה נגד בעלי תפקידים בחברת התיירות איסתא (שנמצאה בבעלות התאחדות הסטודנטים) וכן העיד במשפט שהתנהל נגד כמה מאותם בעלי תפקידים. בפסק הדין שנקבע במשפט קבע השופט לגבי עדותו כי מדובר ב"עדות שלא תמיד הייתה האמת העובדתית נר לרגליה". בתום המשפט דרש אחד הנתבעים כי הנגבי יועמד לדין בעבירת עדות שקר, אולם היועץ המשפטי נמנע מלעשות כן בטענה כי סיכויי ההרשעה במקרה נמוכים. פעילויות המחאה בהן השתתף, הסיקור התקשורתי שליווה אותן כמו גם יחוסו המשפחתי, הפכו את הנגבי לדמות פוליטית מוכרת הן בציבור הרחב והן בחוגי מפלגת הליכוד. כיהן כיו"ר מטה ההסברה של הליכוד וכן כעוזרו של שר התחבורה וחבר המפלגה חיים קורפו. בשנים 1986-1984 כיהן כיועצו של שר החוץ יצחק שמיר. בשנת 1986 כאשר היה שמיר לראש ממשלה, מונה הנגבי למנהל לשכת ראש הממשלה.

חבר כנסת ושר

משנת 1988 נבחר ברציפות למשך 22 שנים כחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד (בבחירות לכנסת ה-14 - הליכוד-גשר-צומת). בפעילותו הפרלמנטרית באותן שנים היה חבר בשורה ארוכה של ועדות בכנסת בהן: ועדת הכנסת, ועדת החוץ והביטחון, ועדת החינוך והתרבות, ועדת העבודה והרווחה, ועדה לענייני ביקורת המדינה, ועדת החוקה, חוק ומשפט ועוד. כמו-כן כיהן כיושב-ראש ועדת הכלכלה. לאחר הבחירות לכנסת ה-14 (1996) מונה לשר הבריאות בממשלה אותה הרכיב בנימין נתניהו. בספטמבר 1996 מונה על-ידי נתניהו לכהן בתפקיד ממלא-מקום שר המשפטים, במקום השר יעקב נאמן, שנאלץ להתפטר. בדצמבר 1996 מונה לשר המשפטים, במינוי של קבע, ובמקביל התפטר מתפקיד שר הבריאות.

בתפקידו כשר משפטים היה הנגבי שותף לכמה מהלכי חקיקה ממשלתיים משמעותיים, בהם:

  • חוק השב"כ, שהסדיר את פעילות הארגון, סמכויותיו ודרכי הפיקוח על פעולתו.

  • חוק איסור הלבנת הון, אשר הטמיע במערכת החוק הישראלית את הכללים הבינלאומיים במאבק בהעלמות מס, הון שחור של ארגוני פשע וכדומה.

  • חוק בתי המשפט לעניינים מנהליים, שהסדיר את פעולתו של בית משפט בעניינים מנהליים בין האזרח למדינה. במהלך כהונתו כשר משפטים היה הנגבי מעורב במינויו של רוני בר-און ליועץ המשפטי לממשלה ובפרשה הציבורית שנלוותה למינוי זה (זכתה לכינוי פרשת בר-און-חברון). במסגרת הביקורת נגד מינויו של בר-און נטען כי כאשר הציג הנגבי את המינוי המיועד בישיבת הממשלה יצר אצל השומעים מצג שווא כאילו נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק תומך במינוי, טענה זו התבססה על כך כי בראשית הדיון בתשובה לשאלתו של השר אביגדור קהלני האם המינוי נעשה על דעת ראש הממשלה ענה הנגבי: "וגם הבאתי אותו לידיעת נשיא בית המשפט העליון וכמובן לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה שבירך על כך." בהקשר זה יש לציין כי הנגבי לא היה חייב בגילוי עיקרי שיחתו עם ברק, וכי כאמור לעיל לא אמר במפורש כי ברק תומך במינוי.

פרשת דרך צלחה

בשנת 1997 פורסמה בעיתון הארץ כתבת תחקיר בה נחשף כי במהלך כהונתו כיושב-ראש ועדת הכלכלה (1995-1993), כיהן הנגבי גם כיושב-ראש עמותה בשם "דרך צלחה" אשר עסקה במלחמה בתאונות הדרכים. במסגרת עבודתו בעמותה קיבל הנגבי שכר, החזר הוצאות, רכב צמוד וטובות הנאה בשווי כולל של כ-375 אלף שקלים. תקציבה של עמותת "דרך צלחה" התבסס בעיקר על תרומות מצד חברות הדלק הגדולות בישראל, מנגד יש לציין כי בפני ועדת הכלכלה מובאות הצעות חוק וסוגיות לדיון הנוגעות למשק הדלק בישראל. בעקבות חשיפת הפרשה הועמד לבירור מול ועדת האתיקה של הכנסת. בבירור קבעה הוועדה כי הנגבי היה מצוי בניגוד עניינים ועל כן הענישה אותו בנזיפה ושלילת שכר למשך חודשיים.

בפברואר 2001 הודיע היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין על הגשת כתב אישום נגד הנגבי בפרשת "דרך צלחה" (בכפוף להסרת החסינות על-ידי הכנסת). במרס 2001 הודיע רובינשטיין כי חזר בו מהחלטתו, והודעתו החדשה היא שלא להגיש כתב אישום.

שר בממשלות שרון

במרס 2001 מונה הנגבי לשר איכות הסביבה בממשלת האחדות בראשותו של אריאל שרון. במסגרת כהונתו במשרד איכות הסביבה הוביל הנגבי את חקיקתו של חוק הפיקדון על בקבוקים ומיכלי משקה וכן קידם מהלך ממשלתי להשקעת משאבים בשיקום נחל הירקון ונחל הקישון. בדצמבר 2002 מונה במקביל גם לתפקיד שר התחבורה והחזיק בתפקיד זה מספר חודשים עד לבחירות לכנסת ה-16 (2003).

בפברואר 2003 מונה לשר לביטחון פנים בממשלתו של אריאל שרון שהורכבה לאחר הבחירות לכנסת ה-16. במסגרת תפקידו זה הוביל לפתיחת מתחם הר-הבית בירושלים לכניסת יהודים. הכניסה למתחם נאסרה על יהודים על-ידי הממשלה עם תחילת אירועי אנתיפאדת אל-אקצה (2000). כמו-כן קידם תיקון חקיקה שאפשר למשטרת ישראל לנהל מאגר דגימות דנ"א (בדומה למאגר טביעות אצבעות) על-מנת לסייע לה בפענוח פשעים.
באוגוסט 2004 פרסם מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, דוח בו מתח ביקורת על מינויים פוליטיים שנעשו שלא כדין לכאורה שערך הנגבי בכהונתו כשר לאיכות הסביבה (2003-2001). בספטמבר 2004 התפטר הנגבי מתפקיד השר לביטחון פנים, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על פתיחת חקירה נגדו על בסיס ממצאי דוח המבקר. לאחר ההתפטרות מינה ראש הממשלה שרון את הנגבי לשר במשרד ראש הממשלה.

חקירת המשטרה בפרשת המינויים הפוליטיים הביאה בשנת 2006 להעמדתו של הנגבי לדין בעברות של הפרת אמונים, עדות שקר ושוחד בחירות. בשנת 2010 הסתיים המשפט בהרשעתו של הנגבי בעבירת עדות שקר ובזיכויו מיתר האישומים. בגזר הדין הושת על הנגבי קנס בסך 10,000 שקלים וכן נקבע כי ההרשעה נושאת עימה קלון.

הצטרפות למפלגת קדימה

בדצמבר 2005 הצטרף הנגבי לקבוצת חברי הליכוד אשר פרשו מן המפלגה והצטרפו לאריאל שרון בהקמת מפלגת קדימה. עם פרישתו מהליכוד התפטר מחברותו בכנסת. בבחירות לכנסת ה-17 (2006) שובץ ברשימת קדימה לכנסת ולאחר הבחירות החל לכהן כחבר כנסת בסיעת המפלגה. בכנסת ה-17 כיהן כיושב-ראש ועדת החוץ והביטחון וכיושב-ראש הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון.

כיהן כחבר כנסת בסיעת קדימה גם בכנסת ה-18 והמשיך בכהונתו כיושב-ראש ועדת החוץ והביטחון וכיושב-ראש הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. בדצמבר 2010, בעקבות הרשעתו בעבירה הנושאת עימה קלון נאלץ הנגבי להתפטר מחברותו בכנסת.

לאחר פרישתו מן הכנסת פנה הנגבי לפעילות עסקית פרטית, בין היתר שימש כיועץ עבור התעשיה הצבאית (החברה הממשלתית – תעש), וכן שימש כמרצה אורח בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו.

חזרה לליכוד

ביולי 2012 הודיע הנגבי על הפסקת חברותו במפלגת קדימה וחזרה למפלגת הליכוד. לקראת הבחירות לכנסת ה-19 שובץ במקום ה-26 ברשימת לאחר הבחירות החל לכהן כחבר כנסת בסיעת הליכוד-ישראל ביתנו (לאחר התפצלות הסיעה היה לחבר בסיעת הליכוד). בכנסת ה-19 כיהן כיושב-ראש ועדת הכנסת, כיושב-ראש הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון וכיושב-ראש הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת. כמו-כן היה חבר בוועדות: ועדת הכלכלה, ועדת הכנסת, ועדת החוץ והביטחון, והוועדה לענייני ביקורת המדינה.

ביוני 2014 מונה לסגן שר החוץ, בדצמבר 2014 מונה גם לתפקיד סגן שר הבריאות.

שובץ במקום ה-12 ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-20 (2015). לאחר הבחירות מונה ליושב-ראש הקואליציה וליושב-ראש ועדת החוץ והביטחון. במאי 2016 מונה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר בלי תיק, בדצמבר 2016 מונה לתפקיד שר לשיתוף פעולה אזורי. בפברואר 2017 בעקבות עתירות שהוגשו לבג"ץ בדרישה לאסור על ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן גם כשר התקשורת מינה נתניהו את הנגבי לממלא-מקום שר התקשורת לתקופה בת שלושה חודשים. בתום התקופה מונה איוב קרא לשר התקשורת כמינוי קבע והנגבי נותר בתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 16:37:45
אירועים:
בשנת 2004 פרסם מבקר המדינה דוח חמור על המינויים הפוליטיים שביצע הנגבי בהיותו השר לאיכות הסביבה, ובעקבותיו נפתחה חקירת משטרה שהביאה להתפטרותו מתפקיד השר לביטחון הפנים. כתב האישום נגדו הוגש בשנת 2006, ובשנת 2010 זוכה הנגבי בידי בית משפט השלום בירושלים מאשמות שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, וניסיון להשפיע על בעל זכות הצבעה; הוא הורשע במתן עדות שקר בפני מבקר המדינה. הנגבי נדון למאסר על תנאי ונקבע שבמעשיו היה קלון, ובעקבות זאת התפטר מהכנסת. בשל שביתת הפרקליטים בסוף 2010 לא הגישה המדינה ערעור על זיכויו.
בעת שכיהן כשר המשפטים היה צבי הנגבי מעורב בפרשת בר-און חברון, בה נטען כי הטעה את הממשלה ואת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקשר לעמדתו של נשיא ביהמ"ש העליון, אהרן ברק, באשר למינויו של רוני בר-און ליועץ המשפטי לממשלה. היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליט שלא להגיש כנגדו כתב אישום בעניין זה.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il