s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוחמה מודיעינית פנימית
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  01/05/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תודה,למדתי דברים חדשים.
  דוד נ   1/05/15 14:47
אני לוקח ריתי את הפיסקה שלא היה להגנה מודיעין קרבי מסודר עם תחילת מלחמת השיחרור. ולמשטינים מקיבוץ יגור-לא תהייה תקווה
כתוב תגובה ל- דוד נ
הסתרת הליקוי ואי הפקת הלקח
  אורי מילשטיין   1/05/15 15:58
גרמה לכך שגם אחרי 25 שנים, במלחמת יום הכיפורים לא היה מודיעין של ממש לצה"ל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי, זאת לא הסיבה ל"הפתעה"
  יואל קורנבלום   1/05/15 23:30
במלחמת יום הכיפורים. לא צריך מודיעין כשרואים את האויב מתעצם מול הפרצוף שלנו. לכן הטענה כאילו ה"הפתעה" היא בגלל מודיעין לקוי חסרת בסיס. אתה וחבריך ב"פורום אלפרדו" מעולם לא הסברתם את הנקודה הזאת ובמקום זה אתם ממטירים עלינו המון סיפורים, אפילו אם נכונים, עם הרבה פרטים שאינם מתכנסים לתיזה סבירה.

מה שהיה זה בפירוש בגידה של הדרג המדיני וצמרת צה"ל באזרחי מדינת ישראל אתם מעולם לא הצלחתם להפריך את התיזה הזאת רק פשוט התעלמתם ממנה. במקום זה אתם מסיטים את הדיון מהבגידה וממציאים לנו סיפורים אחרים. עד כמה שזה יראה מוזר למעשה אתה וחבירך לדעה אשמים חלקית שאין שינוי בצורת הפעולה של צה"ל כי אף אחד אינו מצביע על הבעיה האמיתית והיא שהדרג המדיני הוא שקובע לצה"ל מה לעשות ולכן הדרג המדיני אשם. במקום זה אתם מאשימים את צה"ל שאינו יכול לעשות דבר ולכן שום שינוי לא יקרה כי האמור אתם משתינים על העץ הלא נכון.

אותו הדבר, אורי, אותה שיטה, אתה מציג כאן. אתה ממטיר עלינו המון פרטים שאינם מתכנסים לתיזה. מה היה בזמן אמת? מה היו החלופות? היו הרבה גופים שעסקו בהגנה ולכן היו גם הרבה גופים שעסקו במודיעין. מדוע פתאום שיהיה גוף מודיעיני יחיד? האם כל האירגונים היו בוטחים באותו אירגון מודיעיני יחיד? האם היו בטוחים שהם מקבלים את כל הידיעות? מה בקשר לבריטים? לכן ברור הוא שמה שהיה אינו מראה על העתיד כפי שאתה טוען. לאחר שכל גופי ההגנה שהיו בטרום המדינה אוחדו לצה"ל יש גוף מודיעיני יחיד. האם הוא הכי טוב שאפשר לא ברור וזה גם כן תלוי בדרג המדיני. למי שיש קשרים הולך למודיעין למי שאין הולך לקרבי או ללמוד בישיבה. מה יש פה להבין?

גם בקשר ללימוד הלקחים כפי שאתה מציע אין לך מה ללמד אותנו. כבר התווכחנו על זה בעבר שבתנאים שמשתנים כל הזמן אי אפשר ללמו לקחים כי המצבים משתנים כל הזמן. יתרה מזאת לימוד לקחים בתנאים כאילו יכול להיות מסוכן מאד כי הסיכוי הוא שהמצב השתנה אבל מי שמחליט לא שם לב. כמו כן לימוד לקחים בתנאים כאילו מאפשר לאנשים חסרי כל כישרון להחליט לעשות את הדבר הלא נכון. לכן נראה שאם אתה באמת רוצה לשנות את צה"ל אז הדבר הראשון שאתה צריך להציע זה לזרוק את כל הלקחים לפח מה שיגרום לאנשים שמוסגלים לקרוא את המציאות להחליט מה לעשות. נראה לי שכל עניין הלקחים כפי שאתה כותב היא מחלה ממארת של כל חוקרי ההיסטוריה שאינם מסוגלים לדעת מה היה בזמן אמת ולכן חושבים שכל מה שתוייק ואפשר למצוא זה הדבר היחידי שקרה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
יש פילים בחדר שחפץ חיים לא
  יזכירם.וד"ל.   2/05/15 10:14
כתוב תגובה ל- יזכירם.וד"ל.
יואל, ברור שהדרג המדיני אשם
  אורי מילשטיין   2/05/15 16:07
וקודם כל כי הוא שולט בצה"ל ואחראי לתקינותו.
בניגוד למה שכתבת, אני פרסמתי במסגרת "אלפרדו" חמישה המשכים על הקונספירציה במלחמת יום הכיפורים השקולה לבגידה שאתה מדבר עליה. ובלי קשר עם כל זה, גם המפקדים הבכירים של צה"ל אשמים כי אינם פועלים במסגרת סמכותם לשפר את תפקודו של צה"ל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי זאת לא היתה התיזה שלכם
  יואל קורנבלום   3/05/15 23:56
יצאתם בפירוש נגד צה"ל כאשם באסון יום הכיפורים ולא הראתם קשר ישיר לתפקוד הדרג המדיני. זה שכתבת על קונספירציה לא משנה את התיזה שלכם התחלתם עם הדמיון בין הערכות הצבא הרוסי והגרמני במלחמת העולם השניה אחר כך באה הכתבה הבלתי נשכחת של אביתר בן צדף על חלוקת הצלשים בצה"ל ואחר כך על המרגל הכפול וכל זה להראות שצה"ל אינו בסדר בלי מלה אחת על תפקודו של הדרג המדיני ועל העובדה שלא צריך מודיעין כשרואים את האויב מול הפרצוף. כלומר כל הכתבות שלכם על המודיעין והמרגלים וכן הלאה נכתבו להסחת הדיון לנושאים שאין להם קשר לעניין. הבאתם במשך כל הכתבות כל מיני עדויות של קצינים לשעבר שסיפרו מה שהיה אצלם אבל לא היה קשר כלשהו לזה עם תיזה כלשהי חוץ מאשר להראות שצה"ל אינו בסדר ולהתעלם מהדרג המדיני. לכן עם כל הכבוד התיזה שלכם היתה שצה"ל אינו בסדר ועם כל הכבוד התיזה הזאת אינה נכונה כפי שצה"ל הראה בהמשך. כנ"ל גם בכתבה האחרונה בה אתה טוען שדפוסי המודיעין בטרום המדינה כפי שהובאו בכתבתך גרמו לכישלון המודיעיני במלחמת יום הכיפורים ומתעלם מהעובדה שלא היה כשל מודיעיני במלחמת יום הכיפורים כי כאמור לא צריך מודיעין כשרואים את האויב מתעצם מול הפרצוף שלך ולכן לא צריך מודיעין כדי להסביר את התעצמות האויב כי רואים את זה. אני מקווה שזה ברור לך. בנוסף לא נגעתם בתאטרון אגרנט שבא במיוחד לכסות את ערוות הדרג המדיני. כמו כן אתה לא מסביר איך המודיעין של טרום המדינה השפיע על המודיעין של צה"ל בהתחשב שמאז עברו הרבה שנים וגם הטכנולוגיה השתנה וגם הצבא הוא אחד ולא כמה קבוצות עם מודיעין עצמאי. לכן קשה לקבל את מסקנותיך.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
תת-רמה , שטחי ביותר
  איתן מיגור   1/05/15 16:07
זה מה שמילשטיין יודע על מודיעין ההגנה?? לא יאומן , זה מחקר ברמה שכותב תלמיד תיכון לביוטופ בכיתה י"ב.
כתוב תגובה ל- איתן מיגור
מעניין שכל החכמים, הנבונים,
  ראומה   1/05/15 18:47
הידענים והחקרנים, שלא הוציאו מימיהן שום כתב מחקר או ביקורת, מתגוררים ביגור. ומה מעשיהם בימי שישי בשבוע? אורבים לפרק נוסף של אורי מילשטיין, כך שתהיה להם במה, מעליה יוכלו פרוק את מצבור הגסות, הלכלוך והבורות, שהצטבר אצלם במהלך השבוע.
כתוב תגובה ל- ראומה
בגלל אנשים כאלה קרסה התנועה
  הקיבוצית   1/05/15 19:50
כתוב תגובה ל- הקיבוצית
2
לאט לאט הפזל של איך
  אופירה   1/05/15 17:04
הוקמה המדינה מקבל צורה. אין ספק שהיו פה כוחות נוספים מעורבים, אחרת אין פה הגיון!
כתוב תגובה ל- אופירה
היו גם כוחות שלעולם לא
  יחשפו   1/05/15 18:29
כמו בכל תחום במציאות
כתוב תגובה ל- יחשפו
אין לך את הכלים והמקורות
  איתן מיגור   1/05/15 18:47
לחשוף את הכוחות הללו ,כי אתה לא חוקר אלא עיתונאי רודף סנסציות. אין לך מושג בסיסי על עבודת המודיעין. אתה גם זקן מכדי ללמוד להשלים פערים.
כתוב תגובה ל- איתן מיגור
3
בקשר לנושא ה"חסידים", אם
  דוד נ   2/05/15 01:47
זיכרוני אינו מטעה אותי, כבר מנחם בגין בספרו "המרד" כתב שמחתרת ופרובוקציה (חתרנות פנימית/הלשנה) ירדו כרוכות יחדיו לעולם ולכן אין להתפלא על ההלשנות והסגרות שהיו בין 3 המחתרות.
כתוב תגובה ל- דוד נ
פרובוקציות וקונספירציות הם
  אורי מילשטיין   2/05/15 10:32
חלק בלתי נפרד מן החיים בכלל והחיים הפוליטיים בפרט.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין ..החיים שלך בזבל
  בגלל קונספירציות   2/05/15 16:16
כתוב תגובה ל- בגלל קונספירציות
4
המרגל שלנו ברמת הגולן הסורית
  חשדנית   2/05/15 15:46
המרגל של ישראל ברמת הגולן הסורית הוא - סמיר קונטאר. קונטאר נתן לישראל את המודיעין היקר על החולייה של ארבעת המחבלים שניסתה בשבוע שעבר להניח מטען חבלה על הגדר בגבול עם סוריה. ומאיפה קונטאר יודע את הדברים האלה ? הוא בעצמו עומד, במינוי מטעם חיזבאללה, בראש ההתארגנות נגד ישראל, התארגנות של לאומנים דרוזים בחמשת הכפרים שלהם בצפון רמת הגולן הסורית. כמו כן קונטאר הביא את המודיעין שבאמצעותו חוסלה שיירת המכוניות של ג'יהאד מורנייה והבכירים האיראניים, בינואר השנה, בגבול ישראל-סוריה.
אגב, סגנו של קונטאר בהתארגנות הנ"ל כנראה גילה את תפקידו האמיתי של קונטאר (קרי: מרגל לטובת ישראל) ולכן הסגן חוסל כשרכבו התפוצץ עליו, בטרם הספיק להלשין...בקיצור, לישראל יש מרגל בכיר מאוד בסוריה....
ואם זה לא נכון - אז מה, מקסימום יעשו לו כיפה אדומה וניפטר מעוד מחבל אחד...
כתוב תגובה ל- חשדנית
בכל אופן ההשערה מעניינת!
  אורי מילשטיין   3/05/15 06:06
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין תמיד היה מרגל הערבים
  בתקשורת הישראלית   6/05/15 10:54
ספרי "מחקרי" מילשטיין נלמדים בכל קהילת מודיעין בארצות ערב .
כתוב תגובה ל- בתקשורת הישראלית
מתוך רוטר: איראן וסמיר קונטאר
  חשדנית   6/05/15 22:36
הערכה בישראל: איראן הנחתה את סמיר קונטאר להוציא חולייה שתניח מטען בגבול
מקור:
rotter.net

" על אף שהתקרית בשבוע שעבר בה נהרגו ארבעה מחבלים קרתה פחות מ-48 שעות אחרי תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, הסברה היא כי מפעיל החוליה קיבל הוראות מטהראן
בישראל מעריכים כי החוליה שעמדה להניח מטען בגבול ישראל ברמת הגולן בשבוע שעבר פעלה מטעם סמיר קונטאר, בהנחייה מאיראן. התקרית, בה נהרגו ארבעה מחבלים, אירעה פחות מ-48 שעות לאחר תקיפה אווירית שיוחסה לישראל בשטח סוריה, בה נפגעו כנראה אמצעי לחימה שהיו אמורים לעבור לידי חיזבאללה. על אף סמיכות האירועים, ההערכה בישראל היא כי מי שהפעיל את החוליה לא היה חיזבאללה אלא דווקא האיראנים. כמו כן, ההערכה היא כי אין קשר בין אותה תקיפה אווירית בחודש אפריל המיוחסת לישראל, לבין ניסיון הנחת המטען בגבול ישראל-סוריה. ייתכן כי שליחת החוליה היא חלק מניסיון חידוש הפעילות של רשת הטרור שהקים קונטאר ברמת הגולן.
לפני כעשרה ימים נהרגו ארבעה מחבלים בתקיפה של כלי טיס של חיל האוויר, לאחר שאלו התקרבו לגדר באזור שבו נמצא מוצב צבאי נטוש, ועמדו להניח מטען. החוליה חצתה את קו הגבול, אך נותרה מצידה המזרחי של הגדר. תצפיות צבאיות הן אלו שזיהו את החוליה ודיווחו כי מדובר בהנחת מטען, שנועד כנראה לפגוע בכוחות צה"ל.

בעקבות זאת הפציץ כלי טיס של חיל האוויר את החוליה. תחילה זיהה צה"ל כי שלושה אנשים מבין אנשי החוליה נהרגו בתקיפה, אך בהמשך דיווח כי כל ארבעת המחבלים שהיו מעורבים בניסיון הנחת המטען נהרגו. לפי דיווחי תושבים במג'דל שמס, שניים מהרוגי התקרית ברמת הגולן התגוררו בעבר ביישוב. לפי העדויות, השניים - האחים נזיה מחמוד ות'איר מחמוד - עזבו את מג'דל שמס בשנות ה–90. אביהם, וליד, היה אסיר ביטחוני שהשתחרר בעסקת ג'יבריל, ולאחר מכן נמלט לסוריה.


קונטאר, דרוזי לבנוני, שוחרר בשנת 2008 ממאסר העולם שנגזר עליו בישראל לאחר רצח משפחת הרן בנהריה בעקבות העסקה להחזרת גופות חיילי המילואים אודי גולדווסר ואלדד רגב. לפני כחצי שנה דווח כי הקים תשתית טרור באזור הגולן מטעם חיזבאללה, ובסיוע איראני וסורי. קונטאר גייס פעילים סורים וכן פלסטינים, והיה אחראי לכמה פיגועים, ביניהם פיגוע המטען ברמת הגולן בו נפצעו ארבעה לוחמי צנחנים, אחד מהם קשה, בחודש מארס אשתקד, וכן לירי רקטות 107 מ"מ לעבר ישראל במהלך הקיץ האחרון. לאחר שסגנו של קונטאר חוסל, נשלח ג'יהאד מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה שנהרג בהתנקשות ב-2008 שיוחסה לישראל, להקים תשתית טרור נוספת. פעילים הוכשרו בסוריה במסגרת פעילות זו.

בינואר האחרון נהרגו ג'יאהד מורנייה והגנרל האיראני עלי אללה-דדי בתקיפה המיוחסת לישראל ברמת הגולן. לפי הדיווחים, מורנייה והגנרל היו יחד עם חמישה פעילים נוספים במעין "סיור מפקדים" טרם הוצאתם לפועל של פיגועים באזור.

"haaretz.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
5
הצואה והטומאה של מילשטיין
  מציפים את האתר   2/05/15 16:44
כתוב תגובה ל- מציפים את האתר
6
סקופ! ליברמן OUT לבני IN
  חשדנית   2/05/15 20:51
הולך ומסתמן מהלך פוליטי חדש במסגרת הקמת הקואליציה החדשה של ביבי. במהלך הזה - ליברמן כבר לא יככב בקואליציה אלא ייאלץ לשבת בגלות האופוזיציה, עד שייעלם בכנסת הבאה... במקומו, וכאופציה 'סמולנית' להשקטת הרעש מאזור המימשל האנטישמי השחור בבית הלבן, תפרוש ציפי לבני כנפיים ותעוף ממפלגת העבודה (המחנה הציוני עאלק) לקן חדש שתקים בכנסת בראשותה ו...תיכנס לממשלה של ביבי נתניהו בתור שרת החוץ החדשה. ואם זה נשמע לכם מוזר, אל חשש. החיים תמיד מפתיעים רק את המופתעים!
כתוב תגובה ל- חשדנית
השלב השני בדרך...
  חשדנית   4/05/15 19:01
אחרי שהסתיים השלב הראשון (ליברמן OUT), הגיעה זמנו של השלב השני (ציפי לבני IN). אבל, יש בעיה - איך אפשר להצדיק שוב את הפליק פלאק האדיר שתעשה ציפי לבני כשתפרוש מהמפלגה שלה (בפעם החמישית) ותכנס לקואליציה של ביבי על תקן שרת החוץ במקום ליברמן ? או, בשביל זה יש לנו את שלי יחימוביץ. והנה מה שקרה היום:
חה"כ שלי יחימוביץ התנדבה לעשות את העבודה ו'להפריש' את ציפי לבני מהמפלגה בטענה ש: "הנהגה דו-ראשית היא אבסורד מסרס"
מתוך NEWS1 :
news1.co.il

"ח"כ שלי יחימוביץ' החרימה את ישיבת סיעת המחנה הציוני "הנהגה דו-ראשית הייתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בעת הבחירות, המשך שלה הוא סירוס הנהגת האופוזיציה"

הבנתם?
אז עכשיו הדרך של ציפי לבני פנויה, להתרגז, להיעלב, ולפרוש... חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
7
אי-דיוק בכתבה
  משה, עורך-דין   2/05/15 22:28
אורי מילשטיין, האיש שלי מתש"ח טוען כי לפחות בקשר למשה גורן טעית בפרטים. אלה הם דבריו: "בשנה שבה מדובר על הקמת קורס בפיקודו של משה גורן, הייתי בגניגר ולא זכור לי קורס כזה שם. יתר על כן, באותו זמן התקיים קורס ממי"ם בג'וערה והבריטים "עלו" עליו. צריך היה להעבירו למקום אחר, ואכן חלק אחד קוים בקבוץ שריד והשני בגניגר. את הקורס בגניגר אבטחתי (כטוראי באותו זמן). לא נראה לי שההגנה היתה מסתכנת בקיום שני קורסים באותו מקום בידיעה שהבריטים מחפשים אותם. עודד אברבנאל שהה באותו זמן בארה"ב ללימודים, וגויס על ידי נציג ההגנה במקום לקורס טייס פרטי (כך החלה הקריירה שלו כטייס). נציג ההגנה שגייס אותו היה משה גורן, ששהה בארה"ב עד חודש אפריל 48, ורק אז הוחזר ארצה וקבל את הפיקוד על עמק הירדן". עד כאן דברי האיש שלי, ששימש בתפקידי פיקוד. את הדברים הללו שמע מפי משה גורן עצמו, כאשר הלה היה סמח"ט גבעתי.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
משה, גם אני שמעתי את הדברים
  אורי מילשטיין   3/05/15 07:11
ממשה גורן ויתכן שהוא טעה. מכל מקום תודה על המידע שמסרת, אתחשב בו בעתיד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כהרגלו..האמינות של מילשטיין
  תמיד מוטלת בספק !   3/05/15 14:14
כתוב תגובה ל- תמיד מוטלת בספק !
8
החסידים היו בד"כ מבתים דתיים
  מיכל מירושלים   2/05/15 22:57
אצ"ל קרא להם "מויסרים".

2. מי רצח את ידידיה סגל - "דמי אינו שותק".
מי היה מפקד ההגנה אז בחיפה והדמויות שעסקו בנער
ידידיה סגל.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
לפרשת ידידיה סגל עוד נגיע
  אורי מילשטיין   3/05/15 12:08
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שאלה בנוגע לבן גוריון והגדודים
  יוסף מהגליל   3/05/15 17:36
בפרק הקודם אמרת שבן גוריון מנע התגייסות לגדודים העבריים (עם ככה איך נאמר שהוא היה מתנדב בו? או מנהלו של הגדוד ה-38 של קלעי המלך?). יש לך סימוכין בבקשה לםפסקה הסופית של פרקך בו אמרת שבן גוריון מנע התגייסות לגדודים העבריים? (עמודים, עדויות משהו?)
כתוב תגובה ל- יוסף מהגליל
בן גוריון והגדודים העבריים
  אורי מילשטיין   4/05/15 11:37
א. בן גוריון שירת לא בגדוד קלעי המלך 38 אלא 39.
ב. הוא הפריע לפנחס רוטנברג לפעול בצפון אמריקה בזמן שז'בוטינסקי פעל באנגליה בעניין הקמת הגדודים. תיאור וסימוכין על כך מצויים בביוגרפיה של פנחס רוטנברג.
ג. שנתיים אחרי שהפריע, התנדב בן גוריון עצמו לגדוד האמריקאי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ההיה ב"ג זגזגן או"הצתה מאוחרת"
  מיכל מירושלים   8/05/15 10:41
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
9
מילשטיין= מפוטר סידרתי
  איתן מיגור   3/05/15 16:05
חידה לקוראים- מי האיש שפוטר מהמרכז האוניברסיטאי באריאל?? מי פוטר ממכללת צפת? מי סולק מפו"ם? מי פוטר מאוניברסיטת בר-אילן? ומי הועף מהסמינר של הקיבוץ באפעל ? תשובה=אורי מילשטיין... בלי ספק שיא מרשים.
כתוב תגובה ל- איתן מיגור
10
אתם לא תאמינו !!!
  חשדנית   4/05/15 11:35
'מחאת הקהילה האתיופית'
מי באמת עומד מאחוריה ? ברור שאין מצב פתאום שהקהילה הזאת מתעוררת לבד ומתאחדת ומרימה הפגנות ענק ותוקפת באלימות כל מה שזז בלי לחשוש בכלל...ברור לכל בי רב, שמישהו עומד מאחורי המחאה הזאת, מעורר אותה, מארגן אותה, תומך בה ומלבה אותה כמו אש. המישהו הזה כנראה אחד מהארגונים של NIF, בהוראה ישירה של הממונים מאמריקה.
זה רק עניין של זמן שכל העניין הזה ייחשף, בדיוק כפי שהיה במחאה הקודמת שהם אירגנו לפני כשלוש שנים ונקראה בשם המשכר 'צדק חברתי' (...חחח), והתברר שזה יצירה של האנרכיסטים מטעם NIF במטרה לאיים על שלטונו של הימין...מעניין אם זאת הסיבה גם הפעם. האם המחאה הזאת היא אות אזהרה לביבי נתניהו כדי שיילך בדרך שהאמריקקים מתווים לו ? נניח בעניין הקואליציה או בעניין שתי המדינות ? ימים יגידו. והם יגידו כמובן...

והנה הם אומרים, ואפילו מוקדם מהצפוי - אתם לא תאמינו !!!

שמפניה חוזר לשטח -
הארגון של NIF שהתסיס את האתיופים להפגנה אלימה הוא לא אחר מאשר - משטרת ישראל ! הנה כאן תראו בתמונות -
rotter.net

"שוטרים אתיופים מחופשים ל"פורעים" שקלטתי בצד, מתודרכים ע"י קצין אג"ם של המחוז- דני לוי, ויוצאים ונכנסים לקהל המפגינים רעולי פנים, עם הנחיות מדוייקות.
זוהי פרקטיקה משטרתית מוכרת בעולם- "מתסיסים מטעם".

הבנתם? מי שהתסיס את האתיופים בהתפרעות האלימה הם לא אחרים מאשר מתסיסים מטעם משטרת ישראל !!
ועכשיו לשאלה הגדולה - מדוע משטרת ישראל מעוניינת בהסלמת האלימות הזאת של המפגינים?
התשובה היא - כדי להחזיר באלימות עוד יותר גדולה.
והשאלה - מדוע ? מדוע המשטרה צריכה את האלימות הזאת מלכתחילה ?
והתשובה - כנראה קשורה לדנינו, ת"פ NIF, שהכניס למשטרה את הארגון הזה בדלת הראשית ומלמד את שוטריו ברוח הקרן להשמדת ישראל..
ועכשיו תחשבו על שמפניה, זה אבישי רביב מארגון אי"ל, כביכול ארגון קיצוני ימני ולמעשה ארגון מתסיס שהוקם ביוזמת השב"כ כדי לעשות פרובוקציות בשם הימין, כולל התמונה של רבין עם מדי ס.ס. וארון הקבורה שאירגנו לו, כך שבסופו של דבר יהיה אפשר להטיל על הימין את האחריות על רצח רבין !!

ואז תעשו אחד ועוד אחד...ברר

בקיצור, למי שלא הבין רמזים, יש כאן איום ברצח על נתניהו.
שימו לב, הפעם המשטרה של דנינו לקחה את המקום של השב"כ של כרמי גילון.
כתוב תגובה ל- חשדנית
והכיתוב האורגינלי מתחת לתמונות
  חשדנית   4/05/15 18:35
צ"ל זה:
"שוטרים אתיופים מחופשים ל"פורעים" שקלטתי בצד, מתודרכים ע"י קצין אג"ם של המחוז- דני לוי, ויוצאים ונכנסים לקהל המפגינים רעולי פנים, עם הנחיות מדוייקות.
זוהי פרקטיקה משטרתית מוכרת בעולם- "מתסיסים מטעם".

משום מה, בגוגל תמונות מופיעה תגובה שלא קשורה בכלל לתמונות הנ"ל. התגובה המקורית מרוטר שליוותה את התמונה (זו שציטטתי לעיל) נחסמה, ובמקומה יש דף 404. מי שינה את זה ולמה ? למשטרת ישראל הפיתרונים....חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
11
חשוב לדעת במה עסקו הרציניים
  פועה   4/05/15 19:45
כן, אותם אלה המואשמים "במחדלים" הנוראיים. בה בשעה שהשוטים הקנאים תכננו ועסקו בלפגוע בבריטים וחיפשו דרכים להתחבר לנאצים ולשתף עמם פעולה נגד הבריטים.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה תתיחסי לכתוב ולא
  חבר קיבוץ יגור   5/05/15 09:51
להעדפות אישיות. השאלה היא האם ההגנה הגיעה מוכנה מבחינת מודיעין למלחמת השחרור ואם לא ,מדוע ? דומני שכל מה שמובא בפרק ע"י ד"ר מילשטיין,מסביר את הסיבות להנחה/תזה זאת.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
מילשטיין המתחזה לחבר יגור
  לוחם ותיק יגור   5/05/15 11:38
מדוע אתה מעיר לפועה ולא לחשדנית התמהונית שמעלה כאן תגובות ביזאריות שאינן קשורות לנושאי הפרק. וחוץ מזה מה עם תגובה בנושא פיטוריך הסידרתיים ????? אנחנו חשפנו אותך והעפנו אותך ראשונים ....
כתוב תגובה ל- לוחם ותיק יגור
לוחם המחראות של קיבוץ יגור
  חבר קיבוץ יגור   5/05/15 13:53
לא שווה לא תגובה ולא יריקה.לצערי וצערם של רבים אחרים,האיש עדיין (בטעות) חבר הקיבוץ.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
הפקידון-חובשון המתחזה מאפעל
  לוחם ותיק יגור   5/05/15 15:54
שחותם בשם חבר קיבוץ יגור, אתה מדבר על מחראות? אתה הראשון בצנחנים שהפך לכ"ל בגלל טראומה ממכת שמש...פחחחח.. מעולם לא היית היסטוריון צבאי אלא פילוסוף זוטר מבולבל... ובמילואים היית פקידוצ'יק לקלק= המלקק למח"טים..
כתוב תגובה ל- לוחם ותיק יגור
אוסף ליקוטים שלא מעיד על דבר
  פועה   5/05/15 16:56
הניסיון של מילשטיין לסדר את ההיסטוריה לפי התבניות שנוחות לו כדי לחפש מחדלים ולהטיל אחריות לגביהם מגוחך. את ההתנהלות של הנהגות הישוב מערב מלחמת העולם הראשונה ועד הקמת המדינה הכתיבו האירועים העולמיים שלהנהגות הישוב הייתה השפעה שולית עליהם אם בכלל. הנהגות הישוב אלתרו מענים והגיבו כמיטב הבנתם ראייתם והאינטרסים המצומצמים שלהם. ההנהגה הציונית העולמית, שכשלה כבר הרבה קודם במשימתה העיקרית, לא הצליחה לייצר הגירה משמעותית של יהודים לא"י, ועסקה בעיקר בגיוס תרומות ובהקצאתם למטרות ומשימות עפ"י לחצים ואינטרסים פוליטיים. להסתדרות והסוכנות בא"י פעלה עפ"י מדיניות נכונה של תמיכה ותאום תמרון והעזרות בבריטים וקצרה את פירות המדיניות הזאת. ערב המלחמה ובשנותיה החלו והתגברו לחצי הגירה של יהודים אבל זה כבר היה מאוחר מדי, כי מדיניות הבריטים נעשתה למורכבת והיו לה שיקולים להקשות על הגרמנים ועל הסובייטים שכרתו עמם הסכם אי לוחמה וסחר. וכמובן גם לשמור על איזון עם האוכלוסיות הערביות, כדי למנוע התקוממויות ערביות תוך כדי המלחמה. זה הכתיב לבריטים את ההבנה שיש לסייע ליהודים להתחמש ולהתארגן צבאית להגנה עצמית, למקרים צפויים שלבריטים יהיה קשה פוליטית לקחת צד ולהגן עליהם באופן צבאי ישיר. המדיניות הבריטית "הניטרלית" הזאת של הימנעות מהגנה פעילה ישירה על היהודים התקיימה עד לסוף המנדט והיא גם שהביאה בעצם לסיומו. כי זה גרר בפועל למלחמת אזרחים ורוקן את המנדט מתוכנו. לאחר תום המלחמה, מ-1945 עד 1948, לחץ בעיית הפליטים היהודים באירופה, והכוונתם ע"י הסובייטים וממשלות מרכז אירופה, להגר לא"י, נגד רצון הערבים, היה הפקטור שהכתיב את שנוי המדיניות של הנהגת הישוב בראשות ב.ג. לגלישה הדרגתית למלחמת אזרחים בין הישוב לערבים, ובהמשך בהעדר חלופה אחרת, להכרזה על הקמת מדינה יהודית, ולמלחמה נגד מדינות ערב שפלשו למדינת ישראל. על כן מגוחך לייצר תבניות מלאכותיות של הערכות מסודרת לאירועים אינטנסיביים שהתרחשו ושההנהגה אלתרה והגיבה על מרביתם. רק ניצחון בעלות הברית ב1945, ממדי השואה ובעיית הפליטים היהודים באירופה, בעצם יצרו את ההזדמנות מוחשית להניע מהלך משמעותי שיוביל להקמת מדינה יהודית. ההערכות המדינית הנכונה הייתה המהלך המשמעותי העיקרי, וההתארגנות הצבאית עם כל חשיבותה הייתה המהלך המשני, כי כפי שגם מילשטיין מעיד האויב ברובו, לא היה מאורגן.
כתוב תגובה ל- פועה
ראשית טוב שאת כבר מתייחסת
  חבר קיבוץ יגור   5/05/15 23:40
לכתוב (לא צריך להתייחס לאידיוט מיגור קיבוצי). לגופו של עניין,גם את מסכימה כאן,שההנהגה כשלה במשימתה העיקרית-עליה,קל וחומר בהכנת הישוב למלחמה. ברור שכל מה שכותבים הוא בדיעבד,אבל לפחות מהכתיבה אפשר להבין את שורשי הדברים ,שאולי אולי היו מונעים מספר כה גבוה של הרוגים וגם להקים מדינה שמושתת על יסודות ממלכתים איתנים יותר.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אולי אם לסבתא היו גלגלים אז מה
  פועה   6/05/15 09:23
אולי אם הנהגת הישוב הייתה יושבת בשקט ומתחננת בפני הבריטים שיישארו כאן יאריכו את המנדט, כפי שרצו הדתיים ורבים מהיהודים מהבורגנות העירונית, היו "נחסכים" מאתנו עשרות אלפי ההרוגים והנרצחים מאז ועד היום?!... אין "אולי" בהיסטוריה! כפי שאין הפקת לקחים יעילה אם היא מלווה בהטלת אשמות ובגדיעת ראשים. רבים טועים לחשוב שגדולתו של בן גוריון מתמצית בעיתוי הכרזת המדינה ובלקיחת הסיכון למלחמה, כאשר במציאות ההיא הייתה לו ברירה נכונה ממנה. גדולתו של ב.ג. באה לביטוי הרבה קודם, בהחלטתו הקשה להסכים לחלוקת הארץ הקדושה נגד דעת כל הקנאים ההוזים הפופוליסטים, ובנחישותו לעמוד בכוח מולם ולמנוע מהם לטרפד את המהלך ההיסטורי הלא פופולרי של החלטת החלוקה באו"ם.
כתוב תגובה ל- פועה
אף אחד לא חולק על גדולתו
  חבר קיבוץ יגור   6/05/15 15:49
של בן גוריון,השאלה שנחקרת היא,האם אפשר היה לעשות זאת אחרת (כולם חכמים בדיעבד).במאמריו מציג לנו ד"ר מילשטיין (עם אסמכתאות) את השתלשלות העיניינים הכרונולוגית וכן את פרשנותו לתוצאות של השתלשלות זאת.אני נהנה מהתובנות שהוא מציג,כמובן כל אחד רשאי לחשוב אחרת,אבל שינמק מדוע תפיסתו שונה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
נהנה מהתובנות של עצמו..פחחח..
  אלפרדו ב' הצעיר   7/05/15 13:19
איזה יצור מגוחך הוא אורי מילשטיין, כל יום סוגד לעצמו, האיש משתוקק לחיזוקים והסכמות מאחרים,וכאשר אין כאלה הוא מתחזה ל"חבר קיבוץ יגור" ומשבה ומהלל את עצמו. בסיכום =זקן מסכן..
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב' הצעיר
חבר קיבוץ אפעל
  חברי קיבוץ יגור   6/05/15 09:25
מילשטיין אתה מעורר רחמים ובוז בנסיונותיך הנואשים להגיב כחבר קיבוצנו. חשפנו את קלונך עוד לפני שלושים שנה והדחנו אותך בחרפה מהסמינר הרעיוני שלנו. אך אתה מגיב כאשה מוכה ומנסה להשתייך אלינו.לא יעזור אתה דחוי.
כתוב תגובה ל- חברי קיבוץ יגור
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il