s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שני מעשי טבח
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  24/07/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עצוב עצוב
  אהרון שחר   24/07/15 13:46
כל כך עצוב שלא טבחנו. אם היינו טובחים כמו שצריך, היום היה כאן גן עדן. איזה עונש אלוהים, איזה עונש קיבלנו על כך שריחמנו על חלאות האדם הברברים האלו, בתמורה אנחנו לא מפסיקים לקבור את ילדינו. חייבים לנדור לעצמנו: לעולם לא עוד!
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
המטרה צריכה להיות, לא לטבוח
  אורי מילשטיין   24/07/15 13:55
את האויבים, אלא להשמיד את הטובחים שבהם. לשם כך אנחנו זקוקים למערכת ביטחון יעילה הרבה יותר משהייתה לנו ב-1947, ומשיש לנו היום העוסקת בעיקר בפנסיות של אנשי הקבע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ודאי
  אהרון שחר   24/07/15 20:13
טבח איננו מטרה. הגירוש הוא המטרה, ניקוי הארץ מערבים. הטבח היה אמצעי מצויין ואכן הוא עודד בריחה. עוד טבח או שניים, עם קצת עידוד והארץ היתה נקיה מערבים, הכל היה נראה אחרת. לא יאומן איזה עונש קיבלנו על כך שלא טבחנו בהם. את זה צריך לומר בקול רם - על התנהגות אנושית קיבלנו עונש גהינום. אין ספק שזו היתה טעות איומה להיות אנושיים. היינו צריכים לטבוח בהם והיום היינו מאושרים. סליחה שלא טבחנו בכם, ערבים, סליחה, זו היתה טעות איומה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ובנוסף לכל זה
  יואל קורנבלום   25/07/15 08:27
אנחנו גם מתחננים לשלום. אנחנו מנצחים אבל במקום שהאויב המובס יבקש שלום אנחנו מבקשים שלום ובעצם מזמינים את המלחמה הבאה. האויב רואה את זה כחולשה ולכן חושב שרק במקרה נצחנו ולמעשה אנחנו מפחדים, עובדה אנחנו מבקשים שלום במקום לנקות את השטח מהאויב. לכן האויב ינסה עוד מלחמה בתקוה שיצליח להכניע אותנו וכל זה בגלל שאנחנו מטומטמים ומבקשים שלום במקום שהאויב המובס יבקש שלום. האבות המייסדים לא הפנימו שאי אפשר לקיים מדינה עם שתי דתות בסדר גודל כפי שיש בארץ. זה לא עבד בשום מקום במיוחד אם לדתות יש רעיונות לאומיים. ברור שהיהודים רוצים להקים את הלאום היהודי בארץ ישראל ולכן הלאום הערבי לא יסכים ואז תהיה עוד מלחמה. בנוסף חלק גדול מהציבור היהודי מרחם על האויב ועוזר לאויב בכל מיני צורות וגם משמיץ ומשפיל את צה"ל. עם היגיון כזה לא ברור לי לאן נגיע.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
צודק. זאת גם היתה הסיבה לנפילת
  חשדנית   25/07/15 12:28
שאול המלך. חס על חייו של אגג מלך העמלק והשאיר אותו בחיים. וזאת היתה הסיבה לקריעת הממלכה מידיו והעברתה לדוד בן ישי. מנהיגים רכי לב והססנים הם אסון למדינה ושמואל הנביא ידע את זה טוב מאוד ופעל בהתאם.

הנה מה שמלמד אותנו המקרא:

1. הפקודה
כֹּה אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת, פָּקַדְתִּי, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה עֲמָלֵק לְיִשְׂרָאֵל--אֲשֶׁר-שָׂם לוֹ בַּדֶּרֶךְ, בַּעֲלֹתוֹ מִמִּצְרָיִם. ג עַתָּה לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת-עֲמָלֵק, וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת-כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ, וְלֹא תַחְמֹל, עָלָיו; וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד-אִשָּׁה, מֵעֹלֵל וְעַד-יוֹנֵק, מִשּׁוֹר וְעַד-שֶׂה, מִגָּמָל וְעַד-חֲמוֹר.

2. שאול מפר את הפקודה
וַיַּךְ שָׁאוּל, אֶת-עֲמָלֵק, מֵחֲוִילָה בּוֹאֲךָ שׁוּר, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי מִצְרָיִם. ח וַיִּתְפֹּשׂ אֶת-אֲגַג מֶלֶךְ-עֲמָלֵק, חָי; וְאֶת-כָּל-הָעָם, הֶחֱרִים לְפִי-חָרֶב. ט וַיַּחְמֹל שָׁאוּל וְהָעָם עַל-אֲגָג, וְעַל-מֵיטַב הַצֹּאן וְהַבָּקָר וְהַמִּשְׁנִים וְעַל-הַכָּרִים וְעַל-כָּל-הַטּוֹב, וְלֹא אָבוּ, הַחֲרִימָם; וְכָל-הַמְּלָאכָה נְמִבְזָה וְנָמֵס, אֹתָהּ הֶחֱרִימוּ.

3. הכאה על חטא
כד וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל-שְׁמוּאֵל חָטָאתִי, כִּי-עָבַרְתִּי אֶת-פִּי-יְהוָה וְאֶת-דְּבָרֶיךָ: כִּי יָרֵאתִי אֶת-הָעָם, וָאֶשְׁמַע בְּקוֹלָם. כה וְעַתָּה, שָׂא נָא אֶת-חַטָּאתִי; וְשׁוּב עִמִּי, וְאֶשְׁתַּחֲוֶה לַיהוָה. כו וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל-שָׁאוּל, לֹא אָשׁוּב עִמָּךְ: כִּי מָאַסְתָּה, אֶת-דְּבַר יְהוָה, וַיִּמְאָסְךָ יְהוָה, מִהְיוֹת מֶלֶךְ עַל-יִשְׂרָאֵל.

4. העונש לשאול
כז וַיִּסֹּב שְׁמוּאֵל, לָלֶכֶת; וַיַּחֲזֵק בִּכְנַף-מְעִילוֹ, וַיִּקָּרַע. כח וַיֹּאמֶר אֵלָיו, שְׁמוּאֵל, קָרַע יְהוָה אֶת-מַמְלְכוּת יִשְׂרָאֵל מֵעָלֶיךָ, הַיּוֹם; וּנְתָנָהּ, לְרֵעֲךָ הַטּוֹב מִמֶּךָּ.

5. התוצאה
שאול איבד את המלכות לטובת דוד. לדוד לא היו עכבות וגם לא רחמים. הוא ידע בדיוק מה הוא רוצה ופעל בכל הכוח להשיג את המטרה שלו. בלי שום פקפוקים ובלי שום היסוסים. נלחם בכל הכוח וניצח בלי רחמים ובלי לעשות חשבון לאף סמולן...וזאת היתה הסיבה שמלכות דוד היתה הגדולה מכולן, היציבה מכולן, המפורסמת מכולן, הנערצת מכולן, ושושלתו המשיכה להתקיים אחריו יותר מ-400 שנה ובנו זכה לבנות את בית המקדש בירושלים...דוד הוא המלך הנערץ ביותר בעולם. גם על היהודים וגם על הנוצרים. דוגמא ומופת לכל המלכים מאז ועד היום. יותר מחצי עולם מאמין בו עד היום.

6. מסקנה
הלוואי והיו לנו היום מנהיגים כמו דוד. החלטי, תקיף, חותר בכל הכוח אל המטרה, בלי רחמים, בלי היסוסים, בלי פיקפוקים ובלי לחשוש מאף אחד, מלבד אדוניו מלמעלה.
מה שיש לנו עכשיו זה נמושות כמו שאול...ורבין, וממשיכיו, שפוחדים אפילו מהצל של עצמם...
כתוב תגובה ל- חשדנית
עפר לפיך שאול עם ר_ן בשורה אחת
  ב.ניצן   25/07/15 21:51
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
בגלל זה הצעתי את גרסת המדע
  אהרון שחר   25/07/15 13:00
עם כל הכבוד לקונספציות האידיוטיות המקובלות בזמננו, ואין כבוד, גם מי שמוסמך לכך ותפקידו להודיע לאנושות מהי תמונת המצב המוסמכת, צריך לפתוח את הפה. לכן במקום שכל אינטלקטואל יסתפק במאמרים, יתאחדו נא חבורה מכובדת כדוגמת מילשטיין, בריימן, בכור, יוחאי סלע, ועוד רבים וטובים, כולם תחת הנהגתו של קידר, ויתכבדו להגיש לאנושות אחר כבוד את גרסת המדע. אבל אף אחד לא מוכן להקשיב לי. הם התמכרו למאמרים. ביחד כגוף אחד, כשידברו אל האנושות בשם המדע המפואר לדורותיו, יהיה להם כח איתן.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ה"מדע" בקטע הזה שווה לבבל"ת
  יואל קורנבלום   26/07/15 00:16
במקרה הטוב כל אותם חוקרים שצויינו, שאני אישית מעריך, מסוגלים לתת ניחוש מלומד ולא יותר. אין להם שום יכולת לקבוע מה יקרה כפי שאין לאף אחד את היכולת הזאת. לפעמים, לפי תורת הסיכויים, מישהו קולע בול אבל זה רק מקרה. כמו כן אין לאותם חוקרים יכולת להגדיר מה חוסר הוודאות בקביעות שלהם. האם הם מדוייקים כדי חמישה אחוזים? אולי חמישים אחוזים? אולי מאה אחוזים חוסר ודאות? כאחד שעוסק בהנדסה אני ממש אכול קינאה מהיכולת של אותם חוקרים במדעי הרוח להצהיר על משהו ואחר כך להתייחס לזה כאל עובדה מוגמרת. לכן לא הייתי מתמקד ב"מדע, אלא מנסה להבין את הפוליטיקה. הדבר החשוב שצריך לזכור בפוליטיקה הזאת היא האנטישמיות שבעצם נמצאית בדנא של הנוצרים והמוסלמים כי שתי הדתות האילו נבנו על בסיס היהדות ולכן כל עוד האורגינל (היהדות) קיים קשה לשתי הדתות האילו לספר סיפורים. כמו כן כמות הנוצרים והמוסלמים היא גדולה מאד ובמיוחד ביחס לכמות היהודים ולכן מדינות אחרות ילכו אחריהם. בנוסף בפוליטקה הזאת צריך לזכור את הבגידה של כמה יהודים. הרבה מהיהודים למעשה פועלים נגד היהודים ואת זה צריך להפסיק, במיוחד כזה קורה בארץ. אם אילן פפה למשל יכול היה לצאת נגד המדינה עם השקרים שלו מבלי לפחד לכל הפחות מתביעת לשון הרע אז מה יש לנו להלין על הגויים? לכן עלינו קודם לדרוש מאותם מכפישים שיוכיחו את טענותהם ואם לא יש להתייחס בחומרה ולהעניש אותם עד כדי סילוק ממוסד אקדמי, קנס ואולי גם ישיבה בבית סוהר. יש גם להתייחס לכל התשלומים לכל הגופים שפועלים נגד מדינת ישראל וצריך להגיע למקור ולנסות להפסיק את זה. כמובן גם דרושה הסברה פנימית כדי שהציבור יבין עם מי אנחנו נלחמים. כל זה לא נעשה ואנחנו עדיין סובלים.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
המדע תפקידו לקבוע עובדות
  אהרון שחר   27/07/15 12:20
כמו למשל למי שייכת חלקת הארץ הזו. דתית, ארכיאולוגית, היסטורית, משפטית, הכל מצביע על כך שפלשתינה שייכת ליהודים ולא לשבטים ערבים נודדים שהגיעו לכאן בחסות האנטישמיות הבריטית שחסמה את דרכם של היהודים כדי שישרפו בשואה. גם מוסרית וגם מבחינת הצדק האלמנטרי מי שקם להשמיד עם לא יכול לבכות שהוא משלם מחיר. כמובן גם דוח אדמונד לוי וכדומה. המדע צריך לפסוק בעובדות! את כל הדברים שדר. קידר וחבריו כותבים במאמרים חסרי השפעה ותועלת המדע צריך להציג בפני האנושות כגוף המוסמך על הידע והעובדות! בנוגע לרפיסות כלפי היהודונים האנטישמים אפשר לבוא בטענות רק לביבי שהתמכר להתרפסות בפני הנאורים.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
הפיתרון היחיד לבעיה הפלסטינית:
  חשדנית   25/07/15 13:25
טרנספר. טרנספר של כל הערבים מכאן לירדן והקמת המדינה הפלסטינית בירדן. העברת אוכלוסייה בכוח או בהסכם עם פיצויים. בדיוק כפי שנעשה עשרות פעמים בהיסטוריה, גם זו של היום. דוגמאות:
1. העברת שרידי האינדיאנים בארה"ב לשמורות מוכרזות, מעין אוטונומיה אינדיאנית בחסות המימשל האמריקאי. 'שמורות טבע' בלב ארצות הברית לאוכלוסייה הילידית שהיתה שם וכמעט לא שרדה. זה נעשה בהסכמה, אחרי שהאמריקקים הביסו את האינדיאנים ורצחו 20 מיליון מהם, במלחמות ובמגיפות...ארה"ב היא האחרונה ללחוץ עלינו בעניין טרנספר. היא הרי עשתה את זה לאינדיאנים בזמנו וגם לכושים שעשו להם טרנספר מאפריקה והביאו אותם לארה"ב להיות עבדים בשדות הכותנה. אין להם שום זכות להטיף לנו מוסר...
2. יוגוסלביה - חולקה רק לאחרונה (ב-2008 הסתיימה החלוקה האחרונה) לכמה מדינות בהתאם למיעוטים האתנים שלה: סרביים נוצרים בסרביה, בוסנים מוסלמים בבוסניה. כל זה נעשה אפילו בעידוד המעצמות, ארה"ב וגרמניה, בהתאם להסכם דייטון שיזמו האמריאים
3. קפריסין - חולקה לשני חלקים טורקי ויווני. כל הטורקים אולצו לעבור לחלק שלהם בצפון קפריסין וכל היוונים כנ"ל. כיום יש גבול בין שני העמים ואין התערבבות פנימית. אבל גם אין מלחמות וסכסוכים או פעולות טירור.

ויש עוד הרבה דוגמאות: חלוקה מחדש של אירופה אחרי מלחמת העולם השנייה - העברת חבלי ארץ שלמים מגרמניה לצרפת, מפולין לברית המועצות ועוד.

בקיצור, טרנספר הוא הפיתרון היחיד, כשיש סכסוכים בין הקבוצות האתניות השונות, ולא ניתן להתפשר, להתחלק או להשכין שלום. הדרך היחידה היא להיפרד, כל עם לדרכו, כל עם בשטח שלו, כל קבוצה אתנית בנפרד. היהודים במדינת ישראל מהים עד הירדן, והמוסלמים בחלק השני של ארץ ישראל המנדטורית - עבר הירדן המזרחי, ירדן כיום. העברת אוכלוסייה בהסכמה, עם פיצויים ועזרה בהתחלה, היא הדרך הטובה ביותר לפיתרון הסכסוך. אבל, אם אין הסכמה, כוח הזרוע הוא התשובה !! ואת זה המנהיגים שלנו חייבים כבר להבין ולהפסיק להתחשב במה יגידו הגויים.

שנאמר: הֶן-עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן, וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב. (במדבר כג, ט)
כתוב תגובה ל- חשדנית
דברייך מרשימים
  אהרון שחר   25/07/15 20:30
ואני מוסיף ואומר, הטרנספר יעשה מרחוק על ידי הפגזות. לא נקריב חייל אחד שלנו כדי לגרשם ברגישות ונחישות. מי שיברח ינצל, מי שלא... לא. צריך להתחיל לומר את האמת הזו בגאון, ולהפסיק לשקשק מן הטרור הרוחני של השמאל המשתיק דעות אלו באמצעות צווחות הסתה וגזענות. מצד שני יש לעשות זאת באנונימיות כדי לשמור על הראש מחובר לכתפיים.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
זה טבח זה ? הרוגים אחדים?...
  הצחקתני אורי   25/07/15 19:15
כתוב תגובה ל- הצחקתני אורי
2
ה"הגנה" ביצעה פעולת גמול שכללה
  ראומה   24/07/15 14:20
הרג אישה וילדים, ורדפה והסגירה לבריטים את הטרוריסטים "הפורשים", שכפי שכונו בפיה, שבמודע לא פגעו בנשים ובילדים. וזה לא היה התחום היחיד בו נהגו ה"הגנה" ומנהיגיה, בצביעות, שבמקרה הזה הייתה טרגית והייתה לרועץ לישוב היהודי.
כתוב תגובה ל- ראומה
ה"פורשים" אולי לא פגעו
  מי היו ה"פורשים"?   24/07/15 15:37
בנשים וילדים, אבל הם רצחו והרגו הרבה יהודים אחרים, כולל את אחיהם (ראה אליהו גלעדי שנרצח ע"י יצחק שמיר, ישראל פריצקר), פקידי בנק יהודים שנרצחו במהלך שוד שביצעו ה"פורשים", שוטרים ששירתו את הישוב היהודי, ועוד. מזלזול בחוק בזמן השלטון המנדטורי הגיעו ה"פורשים" לשלטון בארץ (ראה דב שילנסקי שישב בכלא על ניסיון לפוצץ את משרד החוץ הישראלי, יצחק שמיר - רוצחו של גלעדי) וממרום מושבם צפצפו על החוק ועל שאר תושבי מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- מי היו ה"פורשים"?
צביעות היא מאפיין מרכזי של כל
  אורי מילשטיין   24/07/15 15:48
מערכת הפוליטית
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
אם היו מבינים את המשמעות
  לוליק   24/07/15 19:40
שבלחיות בארץ ישראל אז אולי לא היו באים להנה!
כתוב תגובה ל- לוליק
רוב האנשים אינם מביני את
  המשמעות   24/07/15 20:00
בשום תחום
כתוב תגובה ל- המשמעות
4
אוי, אביגדור יוסיפון שנא אותם
  מגיב ותיק   24/07/15 23:33
את מנהליו בש"י שהתעלמו מאזהרותיהם של שומרי השדות (ינאי ואביגדור) שהיו בני בית בבתי הערבים וידעו על כל מה שהתרחש ויתרחש.

לטענתו, הרצח בגן הוואי היה יכול היה להמנע בקלות ולא רק האירוע הזה, אלא עוד עשרות אזהרות שהם העבירו שנפלו על אזניים מתנשאות וערלות ועל כך שלמה ההגנה ביוקר.

אללה יירחמו את אביגדור, איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תמיד ישנם אנשים כאלה אך
  בחייהם   25/07/15 08:06
הם נסתרים.
כתוב תגובה ל- בחייהם
5
מדוע לפתוח פצעים מהעבר?
  אופיר   25/07/15 08:53
עם כל הכבוד לכותב הנכבד. בתקופה ההיא זה היה או אנחנו או הם. או מדינה או טבח נוסף ביהודים. אם חלילה היהו מנצחים. היו שוחטים את כולם. אז די להיות יפי נפש. "הקם להורגך השכם להורגו". מי שיושב תחת המזגן. היום ןאיננו מבין את המצב שהיה קיים אז לא יבין לעולם.
כתוב תגובה ל- אופיר
אופיר-הבעייה היא במחיר
  חבר קיבוץ יגור   25/07/15 11:00
ששילמנו אז ומשלמים היום.אם לא נדע מה היה ואיך אפשר לתקן,בעתיד המחיר יהיה הרבה יותר גבוה. רק דוגמא קטנה שמוזכרת כאן,מפקד הפעולה בפג'ה היה טייס שכנראה לא הבין הרבה בפעילות קרקעית.האמת העובדתית כפי שמביא אותה ד"ר מילשטיין,צריכה להיות תמרור אזהרה לכל מי שמקבל החלטות בכל דרג ! מבחינתי תודה על חשיפת האמת.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
גם דן חלוץ היה טייס
  יואל קורנבלום   25/07/15 17:10
וכפי הנראה לא הבין הרבה במלחמות קרקע כשהיה רמטכ"ל וכפי הנראה עדיין לא מבין לפי ההתבטאויות שלו בעבר.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
מבלי לדעת את העובדות לא ניתן
  אורי מילשטיין   25/07/15 11:22
להבין.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
6
אחרי עיראק ולוב, הגיע התור של
  חשדנית   25/07/15 11:25
סעודיה. ארה"ב מנסה להשתלט על כל שדות הנפט בעולם, במסגרת התכנית שלה להשתלט על כל האנרגיה בעולם לקראת הקמת ממשלה עולמית. היא התחילה במלחמה עם עיראק (מקום 4 בעולם בהפקת נפט אחרי ערב הסעודית, רוסיה, וקנדה)והשתלטה על שדות הנפט שלה. אחרי כיבוש עיראק נכנסו חברות הדלק האמריקניות לפעולה.... אחרי כן ארה"ב המשיכה עם לוב (מקום 9 בעולם בהפקת נפט)ורצחה את קדאפי כדי לנכס לעצמה את שדות הנפט של לוב בלי שום שליט שיכול להפריע לה...וכעת היא ממוקדת על המטרה הבאה - ערב הסעודית. סעודיה (מקום 1 בעולם בהפקת נפט). אין פלא שארה"ב מקדמת איראן גרעינית ועוזרת לאיראנים במלחמתם בסעודיה-על אדמת תימן....
אגב, כדי להשתלט על עיראק היה צריך למצוא טריגר. הטריגר נמצא באמצעות הפיגוע בבנייני התאומים בניו יורק. עבודה פנימית כמובן. של מימשל בוש. שימו לב, בתמונה הבאה, איך סגן נשיא ארה"ב דיק צ'ייני, יושב בנונשלנטיות וצופה בנפילת התאומים ב-TV בלייב במשרדו, עם רגליים על השולחן. בלי פאניקה בלי פחד בלי דאגה...צופה בהוצאה לפועל של החלק הראשון של התכנית לכיבוש עיראק...
rotter.net

אגב, כמעט כל המחבלים שמעורבים בפיגוע ב-9/11 היו סעודים, אבל המטרה שנבחרה היתה דווקא עיראק...

כעת, הסעודים עתידים להיות הארוחה הבאה על השולחן האמריקקי, והם יודעים את זה יפה מאוד. אין פלא שהם פונים לעזרת פוטין...רק אתמול חתמו אתו על הסכם - סוריה תמורת תימן...הם יודעים שתימן זה רק התירוץ לפלישה הבאה של האמריקקים והפעם לסעודיה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
7
השבוע פרצה מלחמת טרור חדשה
  חשדנית   25/07/15 14:06
כידוע, טורקיה וארה"ב החלו השבוע בהתקפות אוויריות נגד הכורדים בצפון סוריה ועיראק. העניין הוסבר כאילו המטרה היא מלחמת בדאע"ש. ברור שזו לא המטרה האמיתית. להיפך, טורקיה תומכת בדאע"ש ואפילו שולחת להם נשק, ציוד, ולוחמים. דאע"ש זו יצירה אמריקקית בפני עצמה....
האמת היא כזאת - טורקיה מתנגדת להקמתה של מדינת הכורדים החדשה בצפון סוריה ועיראק, שהוקמה על הריסותיה של סוריה הישנה. וארה"ב עוזרת לארדואן לחסל את המדינה החדשה הזאת באמצעות טיסות מבצעיות של מטוסי קרב אמריקקים שיוצאים משדה התעופה בגבול טורקיה להפצצות על הכורדים....
אמממה, גם את הכורדים לא עשו באצבע. נכון שנגד האיום האווירי אין להם תשובה אבל, הם יתחילו עכשיו במערכת טירור ענקית ומופרעת בלב טורקיה. אפילו בלב המשטר. מי יודע אולי אפילו ירצחו את ארדואן, חביבם של האמריקקים והאחים המוסלמים... בקיצור, צפו להתפתחויות דמים בטורקיה ובמדינת הכורדים החדשה. החל מהשבוע. בחסות אובמה, השטן השחור מהבית הלבן...
כתוב תגובה ל- חשדנית
מרחץ הדמים עם הכורדים
  חשדנית   25/07/15 15:40
"ארדואן הוראה לצבא לייצר רצועת בטחון בעומק 50 ק''מ בתוך שטח סורי ריבוני
ההחלטה התקבלה יחד עם ראש הממשלה.
רצועת בטחון ברוחב 50 ק"מ ואורך 90 ק"מ עם שהיה של חיילים
טורקיים כאשר בכל גזרת הגבול יוצבו תותחים למתן סיוע למוצבים
הקדמיים. על פי ארדואן הדבר ימנע את היווצרות רצף טרטוריאלי
בין שטחי הכורדים בטורקיה וסוריה. ההחלטה התקבלה לפני שבועיים והביצוע התעקב בגלל התנגדות עזה בתוך צמרת הצבא. קצינים בצבא הטורקי רומזים שהמהלך יכניס את טורקיה למרחץ דמים פנים ארצי עם הכורדים." (תגובה של POPAY, ב'רוטר')
מקור:
rotter.net

ואכן, טורקיה החלה לרכז כוחות באזור הגבול עם סוריה:
תמונות -
rotter.net

ארה"ב עוזרת לטורקיה במלחמה עם הכורדים. ומי יעזור לכורדים ?

כתוב תגובה ל- חשדנית
סקופ אדיר ! מה מניע את הטורקים
  חשדנית   27/07/15 11:54
כידוע לכולם (חוץ מאשר לעיתונאים) דאע"ש הוא יציר כפיהם של ארדואן מטורקיה והאמריקקים.
כעת, במסווה של מלחמה בדאע"ש, טורקיה מפציצה את הכורדים. מדוע ? כדי למנוע הקמת מדינה כורדית עצמאית בצפון סוריה ועיראק.
אבל, למה דווקא עכשיו ?

אני מתחילה לחשוד שיש לזה קשר לבחירות בטורקיה. הנה ההסבר:

כידוע, למפלגה של ארדואן אין מספיק מנדטים להרכיב קואליציה. יש להם עוד קצת זמן כדי לסיים את עבודת השכנוע אבל אם לא יצליחו - יצטרכו ללכת לבחירות חדשות. מלבד המפלגה של ארדואן יש עוד 3 מפלגות, שלא מוכנות בשלב הזה להיכנס לקואליציה שלו ולא נותנות לו ברירה אחרת אלא בחירות חדשות. המפלגות הן: המפלגה הכורדית, מפלגת הימין והמפלגה השמרנית. הבחירות האלה יהיו הימור, שכן המפלגה הכורדית יכולה להגדיל את כוחה עוד יותר ממה שהיא קיבלה בבחירות האחרונות - 10% מהקולות, ובכלל המפלגה של ארדואן עוד יכולה ליפול.

התוצאה - ארדואן החליט להפציץ את הכורדים במטרה לשכנע את המפלגה הכורדית בטורקיה להיכנס לקואליציה שלו. על השולחן יהיה תשלום בצורה של הסכם הפסקת אש עם הכורדים וביטול ההפצצות של הטורקים באזורים הכורדים בצפון עיראק וסוריה. האם ? ימים יגידו...
(ותזכרו שאני כתבתי את זה ראשונה!)
כתוב תגובה ל- חשדנית
אור ירוק מאובמה להפצצת הכורדים
  חשדנית   27/07/15 18:01
כולל אור ירוק להפצצת חיילים אמריקאיים שהתנדבו לעזור לכורדים.
מקור:
rotter.net

מקור עיתונאי בארה"ב מפרסם ידיעה מדהימה: "אובמה נתן אור ירוק לטורקיה להפציץ גם את חיילי ארה"ב לשעבר הנלחמים עם הכורדים נגד ארגון דאע"ש. בתחילת השבוע הפציצו מטוסי קרב תורכים מחנות בצפון עיראק שייכים ללוחמי YPG הכורדים .זוהי ההתקפה הראשונה של טורקיה על הכורדים מאז עסקת שביתת הנשק שנחתמה בשנת 2013"
כתוב תגובה ל- חשדנית
8
ביבי בעד הטייקונים...
  חשדנית   25/07/15 14:12
מי יממן את השמירה על אסדות הגז ?
עפ"י הסכם עיסקת הגז עם נובל אנרג'י ותשובה, מחיר הגז שיימכר למצרים וירדן יהיה 3.5 דולר ליחידת אנרגיה. לעומת זאת, אזרחי ישראל ישלמו כ-5.7 דולר ליחידת אנרגיה, עם אופציה להעלאה בתום 6 שנים. ממה נובע ההבדל ? ההבדל נובע מכך שהממשלה קבעה מס בגובה 60% על הגז שיימכר בישראל. הגז לחו"ל יהיה פטור ממס. רק הגז שישווק בישראל ימוסה. הבנתם?

כספי המיסים האלה נועדו לממן את השמירה על אסדות הגז. לא מזמן פורסמה העסקה עם גרמניה על רכישת 4 ספינות סיור לשמירה על מתקני הגז בים. עלות העיסקה 2 מיליארד ₪. וזה רק חלק אחד מתכנית ההצטיידות של צה"ל שהממשלה אישרה במסגרת ההגנה על "המים הכלכליים" של מדינת ישראל...

מסקנה - הישראלים ישלמו מכיסם גם את ההגנה על מתקני הגז, אך לא ירוויחו אגורה מהמשאב האדיר שנתגלה בים שלנו. להיפך, המחיר לישראלים יהיה גבוה יותר מהמקובל בעולם כולו....

אז איפה העיתונאים שיכתבו על זה? ששששש....שקט הס כולם ישנים
כתוב תגובה ל- חשדנית
9
סגירה סיטונית של תיקים בפרקליט
  חשדנית   25/07/15 14:50
הפרקליטות סוגרת תיקים בסיטונות....אבל רק לעשירים ומקושרים.
קחו לדוגמא את התיקים שבהם פעל עו"ד שמעון מזרחי (יו"ר מכבי ת"א בכדורסל) וראו איזה פלא - כל הדורסים יצאו בלא כלום או כמעט...:
- שני פלטי. פרקליטות ת"א סגרה את התיק אחרי שבועיים, אפילו בלי העמדה לדין וללא שלילת הרישיון לנהגת (שזה צריך להיות חובה עפ"י החוק)
- קלגסבלד. על הריגת אם ובנה בתאונת דרכים קיבל 8 חודשים במעצר באבו כביר בתנאים נוחים עם הבגדים הפרטיים ואוכל הזמנה ממסעדות ומבקרים בלי הגבלה...
- הנהגת שדרסה הולך רגל בשדרות ח"ן בת"א. המסעדן ג'קי רונן ראה את התאונה והיה עד התביעה במשפט נגד הנהגת. שוכנע ע"י מזרחי שלא להעיד נגדה. מדובר בהדחת עד. מזרחי לא הועמד על כך לדין. היועץ המשפטי יצחק זמיר סגר לו את התיק בנימוק 'עינוי דין' שנגרם למזרחי...
- נהגת ג'יפ עשירה ומקושרת הרגה בתאונת דרכים את נהג האופנוע אדם תמם וחברו נפצע קשה. פרקליטות ת"א סגרה את התיק מחוסר ראיות...
-וויל ביינום שחקן מכבי ת"א בכדורסל יצא ממועדון לילה ודרס במכוניתו אדם שאתו הסתכסך במועדון וחזר ודרס אותו ברוורס, מיד אחרי זה ברח מהמקום למועדון לילה אחר. תאונת 'פגע וברח'. יצא אפילו ללא העמדה לדין. אחרי 3 חודשים המשטרה סגרה את התיק עקב 'חוסר אשמה'

עוד פרטים כאן:
themarker.com

כתוב תגובה ל- חשדנית
10
סקופ אדיר ! שלא קראתם באף מקום
  חשדנית   25/07/15 15:21
ביום שלישי השבוע, טס נתניהו לקפריסין, לפגישה עם הנשיא שלהם. ביקור בזק של יממה. אז מה הדחיפות ? זהו שלא ממש פורסם. אבל הנה תכף תקראו על זה כאן...

מתוך וואלה:
news.walla.co.il

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא ביום שלישי לביקור בזק בקפריסין, שבמהלכו ייפגש עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס. השניים ידונו בשלושה נושאים עיקריים במהלך הביקור: שיתופי פעולה בין ישראל לקפריסין בתחום הגז הטבעי...
ביקורו של נתניהו בקפריסין יארך פחות מיממה - הוא ימריא ביום שלישי בבוקר וישוב עוד באותו יום ארצה. בהודעה שהפיצה לשכתו לקראת הביקור אמר נתניהו כי "לישראל ולקפריסין יש אינטרסים משותפים רבים - בביטחון, בכלכלה ובאנרגיה. נמשיך לפעול להידוק הקשרים בין המדינות". יש לציין כי ביקורו של נתניהו באי השכן מתקיים כחודש בלבד לאחר שאנסטסיאדיס ביקר בישראל, ביקור שעלה לכותרות על רקע הדיון הציבורי בנושא מתווה הגז הטבעי."

אז מה קורה כאן ?
העניין פשוט - קו צינור גז תת ימי חדש יוקם מאסדת הגז בישראל לקפריסין, כדי להוביל את הגז הטבעי שנתגלה בים התיכון, במים הטריטוריאליים של ישראל (שדה תמר ולוויתן) ושל קפריסין (שדה אפרודיטה).
אבל לאן ישווק הגז הזה ?

או, אז הנה הסקופ !!
צינור הגז יהיה תת ימי מישראל עד קפריסין. בקפריסין יעלה על היבשה ומשם שוב בצינור תת ימי עד טורקיה. כן לטורקיה. הגז של ישראל וקפריסין ישווק בסופו של דבר לטורקיה ומשם גם לאירופה. זאת גם היתה הסיבה לנסיעה של השליח המיוחד של נתניהו לשיחות עם הטורקים בחודש שעבר....

הנה הפרטים:
haaretz.co.il
"אחרי הפסקה של יותר משנה, ישראל וטורקיה חידשו את המגעים לגיבוש הסכם פיוס בין המדינות. פקיד ישראלי בכיר מסר כי מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, יצא בחשאי לרומא ופגש שם היום (שני) את מקבילו הטורקי, פרידון סינירלולו, מי שמחזיק את "התיק הישראלי" בממשלת טורקיה ושניהל את המשא ומתן לסיום המשבר בין המדינות." פורסם ב-22.6.15

ועכשיו, למה דווקא דרך קפריסין ? כי הובלה מישראל ישירות לטורקיה לא אפשרית היות והצינור התת-ימי יצטרך לעבור במים הטריטוריאליים של לבנון וגם סוריה, מה שכעת לא אפשרי.

בקיצור, נתניהו הולך לבטל את השליטה של רוסיה בגז לאירופה. ישראל תהיה ספקית הגז של אירופה, באמצעות טורקיה....
ומה יגיד פוטין ?
ימים יגידו...







יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבלגרד, סרביה, 10 ביוני 2015 (AP)
יגיע יחד עם נתניהו לבריסל? אבו מאזן (צילום: אי-פי)
D




בשנים האחרונות עלו כמה יוזמות לשיתופי פעולה בין ישראל וקפריסין בתחום הגז הטבעי, נושא שנמצא בעדיפות גבוהה עבור שתי המדינות. בין השאר נידונה האפשרות להקים צינור להולכת גז שנקודת ההתחלה שלו תצא מהמים הטריטוריאליים של ישראל, והוא יימשך דרך קפריסין לאירופה או לטורקיה. אפשרות זו ירדה מהפרק בעקבות המתחים הפוליטיים והביטחוניים בין ישראל וקפריסין לבין טורקיה, אולם על רקע חידוש מגעי הפיוס בין ישראל וטורקיה מצד אחד, והאפשרות לחידוש תהליך השלום הטורקי-קפריסאי מצד שני, ייתכן שהוא ישוב לחיים.

מעבר לסוגיית הגז, נתניהו צפוי לשוחח עם הנשיא הקפריסאי גם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הן בהקשר של רצועת עזה והן בהקשר של הגדה המערבית. בנושא המצב ברצועה, אחד הרעיונות שעלו לדיון בשנה שחלפה מאז "צוק איתן" הוא הקמת נמל צף בשטח הימי שבין עזה לקפריסין, שישמש את תושבי הרצועה אך יהיה תחת פיקוח אירופי.

מעבר לכך, הנשיא אנסטסיאדיס מקדם ר
כתוב תגובה ל- חשדנית
אין פה כל חדש הכל ידוע בתקשורת
  לקולומבוסית   25/07/15 19:06
כתוב תגובה ל- לקולומבוסית
לקולומבוס - תן דוגמא אחת !
  חשדנית   25/07/15 20:51
על ההחלטה להעביר קו צינור גז תת ימי מישראל לקפריסין, צינור שעולה בקפריסין על היבשה ומשם שוב תת ימי לטורקיה. נראה אותך....אף אחד לא פירסם את זה לפני !!!
כתוב תגובה ל- חשדנית
בכלכליסט על קפריסין וטורקיה
  היה לפני שנה   25/07/15 23:23
כתוב תגובה ל- היה לפני שנה
וההוכחה לא איחרה לבוא...
  חשדנית   27/07/15 22:22
פורסם היום ב'גלובס':
globes.co.il

"בפגישה בין שרי האנרגיה של ישראל וקפריסין לפני כחודש, העלה השר שטייניץ בפני מקבילו את ההצעה לבחון אפשרות ייצוא גז של ישראל וקפריסין על ידי הפיכתו לחשמל והובלתו לאירופה. השר שטייניץ ציין, כי לשיתוף פעולה זה בין ישראל לקפריסין משמעות אסטרטגית וכלכלית חשובה ביותר. על פי הצעתו של שטייניץ לפני כחודש, יוכפל נפח החשמל בתוואי הכבל הנבחן בימים אלה במוסדות האיחוד האירופי, ויונח בין ישראל, קפריסין ויוון, ומשם יתחבר לרשת החשמל האירופאית. כך גם תתאפשר חיבורן של ישראל וקפריסין לרשת החשמל האירופאית. שני השרים סיכמו, כי במהלך החודשים הקרובים תבחנה עלויות הפרויקט וכיצד ניתן לקדמו."

מסתבר שקלעתי בול למטרה מלבד עניין אחד - במקום להעביר את הגז בצינור תת ימי מישראל לקפריסין ומשם יחד לאירופה - יש תכנית חדשה: הגז יומר לחשמל ואז יתחבר לרשת האירופית...
כתוב תגובה ל- חשדנית
11
מה זה? אריה טפר יורה ובוכה?
  עזרי   25/07/15 16:45
הוא יורה לחלונות הבתים (טוב מאד, כך צריך היה, ככה עושים מלחמה או טרור נגד מי שרוצה לרצחך נפש, אותך ואת ילדיך ואת כל עמך) ומצד אחר הוא מתבכיין שלא העירו לו על מעשיו. תגיד תודה שהניחו לך לעשות מה שעשית, וכאמור - טוב עשית, וחבל שלא יותר. בגרותך (רכיכה שכמותך) מביישת את נעוריך היפים.
כתוב תגובה ל- עזרי
הוא טוען שאיש לא התעניין וזה
  לא תקין   25/07/15 19:00
כתוב תגובה ל- לא תקין
12
מי אחראי על כיבוש העיר העתיקה?
  חשדנית   25/07/15 20:25
אלוף פיקוד המרכז עוזי נרקיס.
כך לפחות לפי מחקר של ההיסטוריון אריה יצחקי.
מקור:
aib.co.il
יצחקי טוען שמשה דיין אסר על פריצה לירושלים העתיקה וביטל את כל התכניות שהכין אלוף הפיקוד עוזי נרקיס, אבל נרקיס רצה למחות את זכר התבוסה שלו בתש"ח בשער ציון ולכן עשה הכל, אבל ממש הכל, כדי לקדם את המהלך בניגוד לדעתו של דיין. וזכה. וכך כותב יצחקי:
"ביום רביעי 31 במאי ביקר דיין [עדיין לא בתפקיד שר הביטחון] במפקדת פיקוד מרכז ברמלה לאחר שקיבל אישור לכך מהרמטכ"ל רבין. במשך שעתיים פרש לפניו נרקיס את תוכניותיו. דיין העביר מסר ברור. הוא התעניין רק בתוכניות המגננה ולא התייחס כלל לתוכניות ההתקפיות. למחרת ביום חמישי 1 ביוני, יום בו עמד להתמנות רישמית לשר הבטחון, ביקר שוב דיין בפיקוד המרכז. הפגישה עם אלוף הפיקוד ומח"ט ירושלים אל"מ אליעזר אמיתי התקיימה בשעה 10:00 בקסטל. בסיומה הנחית דיין הוראה מפורשת: "אסור לך להתעסק במחטפים ולעשות דבר אשר יסבך את ישראל עם הירדנים. אסור לך לבלבל את המוח למטכ"ל בבקשות לעזרה" יתרה מזאת-"אפילו אם יכבשו את הר הצופים, לא לפעול עד להשלמת הלחימה בחזית המצרית". עולמו של נרקיס חשך עליו. הוא ניסה לעקוף את דיין דרך ידידו הותיק, מפקדו מתש"ח הרמטכ"ל יצחק רבין. אך גם כאן נתקל בתגובה מקפיאה. ביום א´ 4 ביוני 1967 יום לפני תחילת המלחמה ביקש נרקיס אישור לבצע את תוכנית המחטפים כולה או חלקה הרמטכ"ל ענה לו בקשיחות מספר פעמים: "אל תסתבך", והוסיף בנחרצות: "לא תהייה פעולה יזומה שלנו נגד ירדן". בבוקר יום ב´ 5 ביוני, דקות מספר לפני 08:00 טילפן הרמטכ"ל לנרקיס כדי לדווח לו על הצלחת הגל הראשון של התקיפה האוירית (מבצע "מוקד"). נרקיס ביקש מיד אישור לבצע "מחטפים". התשובה היתה חדה וברורה: "שלילי".
בשעה 09:00 לערך התקשר נרקיס לסגן רמטכ"ל חיים ברלב וביקש אישור ל"מחטפים". ברלב שהכיר היטב את האובססיה של"הקליינט" השיב: "עוזיל´ה, התשובה לא!!! ואם יש לך בעייה בהבנה יש תשובה נוספת: non (ברלב חזר זה עתה מהשתלמות ב"אקול דה- גר" בצרפת). מכאן ואילך, כמעט מידי חצי שעה, מתקשרים עוזי נרקיס וק´ האג"ם שלו אל"מ אריק רגב למטכ"ל, תוך ניצול אירועים בשטח ומבקשים אישור לפעולה.
כך היה ב- 10:00 בעקבות אש ירדנית על קבוצת תכנון של קצינים מחטיבה 10 מול בית סוריק, וב- 10:45 כאשר נפתחה אש נק"ל לאורך הקו העירוני בירושלים. עוזי התקשר בבהילות לרמטכ"ל בטלפון: "אני מעריך שגם אם הירדנים יורים כדי לצאת ידי חובה, יש לדפוק אותם. מציע לכבוש את לטרון, עבד אל עזיז וארמון הנציב. התשובה: לא (!!)
ב- 11:30 כאשר החלה הפגזה ארטילרית על ירושלים הוא מנסה שוב. התשובה:
"מותר להשיב באש מקבילה – על אש רובים ברובים ועל אש תותחים ומרגמות, בתותחים ומרגמות". לגבי תכנית "מחטפים" – התשובה "לא" בלמד רבתי. עוזי לא ידע שבמשך ארבע השעות שחלפו בין 08:00 ל- 12:00 התנהלו מגעים קדחתניים בין ממשלת ישראל והמטכ"ל לבין המלך חוסיין ומפקדת הצבא הירדני בשלושה ערוצים מקבילים בתיווך משרד החוץ של ארה"ב, הגנרל אוד בול מפקד משקיפי האו"ם בירושלים, וועדת שביתת הנשק המעורבת ישראל- ירדן. ישראל העבירה מסרים ברורים וחד- משמעיים כי היא איננה מעונינת במלחמה עם ירדן. ב- 12:05 הודיע סא"ל ג´רי ביברמן נציג צה"ל בועדת שביתת הנשק כי באישור הרמטכ"ל הוסכם על הפסקת אש בירושלים בשעה 12:15. עוזי נרקיס רתח מזעם על ההחלטה שהושגה בלי תיאום איתו ומאחורי גבו. אולם ההתפתחויות בשטח סיכלו את ההסדר. בשעה 12:00 נפתחה אש ירדנית כבדה לאורך כל
כתוב תגובה ל- חשדנית
עד היום,ניצחנו בניגוד לעמדת
  קודקודים מסונדלים   25/07/15 20:42
כתוב תגובה ל- קודקודים מסונדלים
כפי שיכולת לקרוא בחלק השני
  אורי מילשטיין   26/07/15 07:24
של הכתבה שלי על מוטה גור ב"מעריב" ביום שישי האחרון, כבר מבוקר יום שני 5 ביוני פעל דיין להשתלט על העיר המזרחית ולכתר את העיר העתיקה בניגוד להחלטות הממשלה ולתוכניות המטכ"ל. הסיפורים של עוזי נרקיס הם נכונים אך שוליים שכן דיין ביקש לשיטתו לא "מחטפים" אלא דרך "לגיטימית" ולכן הוא פיברק את הידיעה על כיבוש הר הצופים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין, ציטטתי את אריה יצחקי
  חשדנית   26/07/15 10:53
במחקר שלו הוא תולה את האשם דווקא במשה דיין. כאילו דיין ניסה כל הזמן למנוע את הפריצה לעיר העתיקה ולכן דחה את זה ככל שיכל. לדעת יצחקי, עוזי נרקיס הוא זה שדחף כל הזמן להיכנס לעיר. כמו כן בגין שדרש מהממשלה להכנס מייד לעיר עוד לפני הפסקת האש. כך שלא ברור אם דיין באמת רצה להכנס לעיר או שדווקא ניסה למנוע...
כתוב תגובה ל- חשדנית
13
מי אחראי לכיבוש העיר העתיקה-2
  חשדנית   25/07/15 20:31
המשך מתוך המחקר של אריה יצחקי:
"בשעה 15:05 הגיע מוטה גור וקציני מטהו לפגישה עם האלוף במפקדת פיקוד המרכז ברמלה. נרקיס הודיע לגור שמשימתו היא פריצה ישירה בצפון ירושלים לחבירה עם הר הצופים. וביתר פירוט: כיבוש בית הספר לשוטרים ושייח´ ג´ראח, כדי להתחבר להר הצופים ולנוע לאוגוסטה ויקטוריה תוך אפשרות לכיבוש גבעת המבתר.
לסיום הדגיש נרקיס: "המשימה היא להתחבר להר, אך זכור את העיר העתיקה. עליך למשוך ימינה לכיוון מוזיאון רוקפלר כדי שתהיה נכון בכל עת לפרוץ את החומה ולכבוש את העיר העתיקה.
זה היה שבירת טאבו עתיק- יומין. עד אז תמיד נאמר בתכנונים: "כיבוש העיר העתיקה יתבצע לפי פקודה מיוחדת". מוטה גור לא הסתיר באותה תקופה את שאיפתו להיות הרמטכ"ל של צה"ל. בחושיו החדים הבין כי נקרתה לפניו הזדמנות נדירה לזכות בתהילת עולם. עם כל ההערכה לצניחה קרבית באל עריש או לפעולה בקלקיליה הרי ששחרור ירושלים המזרחית עתיד להיות גולת הכותרת של השגי המלחמה ב1967. מוטה ננעל על המטרה וחבר בברית לנרקיס. מכאן ואילך יפעלו השניים בכל מאודם לשחרור העיר העתיקה כדי לסגור את המעגל מתש"ח ולהגיע לפסגת ההישג הצבאי.
גם בשלב הזה העריך משה דיין כי יוכל לשלוט במהלכי הלחימה ולאתר אותה ולהגבילה לשולי העיר המזרחית. אך לעוזי נרקיס ולמוטה גור היו תכנונים אחרים לחלוטין. על ההתפתחויות בהמשך, כיצד ניסה משה דיין בכל כוחו למנוע את שחרור העיר העתיקה ולהגיע להפסקת אש עם חוסיין, ואיך סוכלה מזימתו בסיוע השרים בגין ואלון בחלקו השני של המאמר.

ההתלבטויות לגבי התקפת נגד בירושלים תמו בשעה 14:15. עוזי נרקיס הורה למח"ט 16 לכבוש את ארמון הנציב מידי הירדנים. המשימה הוטלה על צוות קרב מאולתר בפיקוד מג"ד 161 סא"ל אשר דר שכלל את פלוגת הסיור הירושלמית, שישה טנקי "שרמן" ופלוגת חי"ר מגדוד 161. אלוף הפיקוד אמר למח"ט: "צא להתקפה, אישור המטכ"ל בדרך". הכוח יצא בשעה 14:40 לעבר חוות הלימוד הצמודה לארמון, ותוך זמן קצר פרץ לשטח הארמון וכבש אותו ואת סביבתו. הידיעה על כך "הקפיצה" את משה דיין שהורה מיד לבטל את האישור. ואכן תוך כדי מהלך התקיפה התקבלה בפיקוד מרכז הוראת ביטול מאג"ם / מבצעים.
קצין האג"ם הפיקודי רגב ורס"ן עמוס נאמן קצין האג"ם של חטיבה 16, השיבו כי המח"ט נמצא בשטח, אין להם קשר איתו ועם מג"ד 161, ולכן אין אפשרות להפסיק את הפעולה. למען האמת ההיסטורית אפשר לספר כיום כי הם לא התאמצו ליצור את הקשר... תוך כ- 40 דקות הושלמו כיבוש הארמון, החורשות שסביבו וגבעת האנטנה שממזרח לו.
לא יאומן כי יסופר אך עם השלמת הכיבוש העביר דיין פנייה למלך חוסיין שכללה הצעה להפסקת אש ולהחזרת המצב לקדמותו... אך הפנייה נדחתה."
המשך יבוא
כתוב תגובה ל- חשדנית
לפי קצין אג"ם 16 עמוס נאמן
  אורי מילשטיין   26/07/15 07:32
הוא הודיע בתיאום עם אריק רגב, שיש אישור לכבוש את ארמון הנציב למרות שלא היה אישור כזה לא מנרקיס ולא מאמיתי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
14
מי אחראי לכיבוש העיר העתיקה-3
  חשדנית   25/07/15 20:36
עד השעה 07:00 בבוקר השלים גדוד 66 את כיבוש איזור בית הספר לשוטרים גבעת התחמושת ושייח´ ג´ראח עילית. גדודים 71 ו- 28 שלחמו בשייח´ ג´ארח תחתית והשכונה האמריקאית השלימו לקראת שעה 08:00 את כיבוש כל השטח הבנוי עד לחומת העיר העתיקה, וכוח מאולתר כבש את מוזיאון רוקפלר. בשעות הבוקר החלו
מרבית כוחות החטיבה להתרכז אל מול החומה, ולהתארגן לקראת המשך ההתקפה, שהותנתה בקבלת אישור המטכ"ל לכניסה לעיר העתיקה. בשעה 09:30 דילגה מפקדת חטיבה 55 למוזיאון רוקפלר.
בטבעת החיצונית של מרחב ירושלים הצליח חיל האויר לחסום את צירי הגישה לירושלים ופגע קשה בתגבורות השריון הירדניות שניסו להגיע אל העיר.
ועתה ראוי לבדוק איך פעל הדרג המדיני בנושא שחרור העיר העתיקה, כאן עולה תמונה מרתקת של מאבק בין ראש הממשלה ומספר שרים בכירים לבין שר הבטחון דיין. שני שרים מנחם בגין ויגאל אלון הובילו החלטה לכיבוש ירושלים המזרחית, מיד. לפי בקשתו של בגין קויימה אף ישיבת ממשלה מיוחדת וקצרה במרתף הכנסת.
בגין, שפתח בדיון, עמד על שעת הכושר ההסטורית לגאול את ירושלים העתיקה והציע לפתוח ללא דיחוי במערכה לשחרורה. ההסכמה היתה כמעט כללית...
מספר שרים הסתייגו מן העובדה ששר הבטחון והרמטכ"ל אינם נוכחים בישיבה כה חשובה. אשכול מסר שדעתו של אחד מיועציו הצבאיים (קרי יגאל ידין) היא כי בנושא זה אין לקבל החלטה חפוזה. הוא סיכם וקבע כי הוא מבין שהממשלה הביעה את רצונה המאוחד לשחרר את העיר העתיקה, אבל מאחר ששר הבטחון והרמטכ"ל אינם משתתפים בישיבה, יהיה עליו למסור להם את רצון הממשלה, כדי שהבעיה תיבחן מן ההיבט הצבאי.
סמוך לחצות ב- 5 ביוני, זימן אשכול ישיבה בהשתתפות שר הבטחון, שר החוץ, יגאל ידין ומספר יועצים, במטרה לדון במימוש החלטת הממשלה לשחרר את ירושלים. אשכול אמר לדיין ברורות: "הממשלה רוצה את ירושלים העתיקה".
דיין השיב כי מבחינה עקרונית יכולה העיר להיות בידינו תוך יממה, אך הוא מתנגד להתקפה חזיתית שהיא משימה קשה שתעלה בקורבנות רבים, ולדעתו יש לכתר את העיר ולמנוע הגעת תגבורת אליה ואז תיפול בידינו ממילא "כפרי בשל".
כיוון שגם ידין יעץ לאשכול לא להחליט בשאלת ירושלים בחופזה, נתקבלה בלחצו של דיין החלטה על כיתור העיר העתיקה. מעניין שביומנו השמיט דיין את הסיכום על העיר העתיקה, וזה כמובן לא מקרי. השפעתה של החלטת שר הבטחון באה לביטוי מעשי בבוקר ה- 6 ביוני. בשעה 07:45 קיים דיין שיחה עם הצוות הבכיר שסיכומו היה כדלקמן: "... לפנה"צ להשלים את ההתחברות להר הצופים ואחר כך להמשיך, עד להשלמה בכיבוש הגדה המערבית. יש סיכוי טוב לסיים את כיבוש הגדה המערבית במשך הלילה. יש לכתר את העיר העתיקה, ולפתוח את שערי החומה. בשלב הראשון, ועד להוראה מיוחדת אין להכניס צבא פנימה (!!) כעבור כמחצית השעה טרח דיין להדגיש במיוחד בפני הרמטכ"ל "לא לתקוף את העיר העתיקה", למרות שידע כי המלך חוסיין דוחק בשגריר האמריקני בעמאן להפסיק את המלחמה, שאם לא כן מלכותו אבודה.
לעוזי נרקיס, התמים, שלא ידע על תכניותיו של דיין היה ברור עתה שבשלו התנאים לפריצה לעיר העתיקה. בשעה 08:30 הוא פנה לרמטכ"ל וביקש אישור כניסה. הוא נענה בשלילה (!) ב- 09:22 נפגש עוזי עם מוטה גור ואמר לו כי הוא עושה כל מאמץ לשכנע את הדרגים הממונים לאפשר לצנחנים פריצה לעיר העתיקה והוסיף: "אם לא תכנס לעיר העתיקה, תטיל ההיסטוריה את האשמה עלינו".
בצהרי ה- 6 ביוני כבשה חטיבה 10 את מוצבי המבתר והגבעה הצרפתית והוסר הכיתור מעל הר הצופים.
בשעה 12:30 עלה דיין בקומנדקאר עם אלוף הפיקוד להר הצופים, בעוד החבורה צופ
כתוב תגובה ל- חשדנית
קרב גבעת התחמושת הסתיים
  אורי מילשטיין   26/07/15 07:42
הסתיים אחרי 09.00 ולא ב-07.00 כפי שכתבת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
15
מי אחראי לכיבוש העיר העתיקה-4
  חשדנית   25/07/15 20:43
המשך מתוך מחקרו של אריה יצחקי
בשעה 23:00 החליטה מועצת הבטחון על הפסקת אש "באתר"– insitus בגזרת ירדן. כלומר הפסקת לחימה מוחלטת כאשר כל צד נשאר באתרים בהם הוא מחזיק. בכך התמוטטה תכניתו של דיין ועמדה להווצר "בכייה לדורות" נוספת וטרגית מקודמתה. מעניין שדווקא דיין, האיש שטבע את המושג "מלחמת ישראל מול שעון החול המדיני ההולך ואוזל", לא הביא בחשבון את גורם הזמן.
להחלטה היתה השפעה מיידית על מהלכי האויב. ב-7 ביוני בשעה 01:00 גברה ידו של מפקד צבא ירדן הגנרל המצרי ריאד, והוצאה הוראה מחודשת לנסיגה מהגדה המערבית. אולם עם קבלת הידיעה על הפסקת האש, התערב שוב המלך חוסיין בשעה 02:30 הוצאה הוראה נגדית המבטלת את הנסיגה. כל החטיבות נצטוו להשאר בעמדותיהן, ולקיים את הפסקת האש. המלך חוסיין הורה לחטיבות 27 ו- 3 "להחזיק בעמדותיהן בגזרת ירושלים – עד האיש האחרון". אין ספק שהפקודות הסותרות הגבירו את המבוכה בקרב הירדנים, אך בה בשעה היה חשש כבד לגורל ההתקפה
על ירושלים.
מה שהכריע את הכף היה מהלך של השר מנחם בגין. הוא סיפר לי על כך בשיחה בכנסת ביום ה- 20.6.1972: באותו הלילה האזין השר בגין כהרגלו מאז שנות ה- 40 לשידור החצות של רדיו הבי.בי.סי. מלונדון. בעיקר הטרידו הסעיף בהחלטת מועצת הבטחון שאמר כי בהיכנס הפסקת האש לתוקפה, יחול איסור תנועת כוחות צבאיים של כל הצדדים. מיד עם תום השידור טילפן בגין לדיין ודיווח לו על החלטת מועצת הבטחון. הוא הציע לו לשנות ללא דיחוי את החלטת הממשלה, ולתת הוראה לפרוץ מיד לעיר העתיקה. בגין הוסיף, כי הוא מוכן להביא את הצעתו לפני ראש הממשלה כדי לקבל אישור על כך.
דיין נתן את הסכמתו להצעה, אך היתנה זאת בקבלת אישור ראש הממשלה. בגין טילפן מיד אל אשכול והעירו משנתו. לאחר שהתנצל על השעה המאוחרת, פרש לפני אשכול את ההתפתחות החדשה וביקש את אישורו לפריצה ללא דיחוי לעיר העתיקה. אשכול הביע את הסכמתו והודיע כי הוא יוצא מיד ללשכתו. בשעה 03:00 זימן אליו את השרים דיין, בגין ואלון בישיבה שזכתה לכותרת "ישיבת הפיג´מות".
סוכם כי צה"ל יקבל מיד פקודה לפרוץ לתוך ירושלים העתיקה. שעתיים לאחר מכן נתכנסה ישיבה מיוחדת של הממשלה ובה מסר שר הבטחון כי ניתנו כבר ההוראות לפרוץ לתוך ירושלים. סגן הרמטכ"ל האלוף חיים ברלב נשלח לפיקוד המרכז כדי לפקח על ביצוע ההוראה.
על השינוי הדרמטי בעמדת שר הבטחון כותב הרמטכ"ל: "בשעה שש בבוקר בא שר הבטחון לחדר המלחמה והורה לכבוש את ירושלים העתיקה במהירות האפשרית". הסיבה לדעת רבין: "החול בשעון הפוליטי זירזף".
דיין הטיל עם זאת הגבלות חמורות על המבצע: "לעשות זאת בלי שימוש בנשק כבד, בלי כוחות שריון, חיל אויר ותותחים (אך אם לא תהיה אפשרות אחרת, מותר גם להשתמש בנשק זה); להתרחק מקבר ישו וממסגד עומר, אלא אם כן יהיה הכרח צבאי להמצא שם, לפתוח את שערי החומה, את שער ציון ושער יפו ולהבטיח מעבר רצוף משער שכם לשער האריות, שער כניסת הכוח לעיר". בשעה 07:35 הגיע סגן הרמטכ"ל בטיסה למוצב השליטה של פיקוד המרכז והורה לזרז את הכניסה לעיר העתיקה. ב- 08:30 חלה ההתקפה על רכס אוגוסטה ויקטוריה – א- טור ע"י שני גדודי צנחנים מחטיבה 55 מתוגברים בטנקים.
לאחרונה פורסם כאילו בשעה 09:00 בבוקר העביר לוי אשכול מסר למלך חוסיין באמצעות צינורות קשר בריטיים ובו הציע כי ישראל לא תכבוש את העיר העתיקה תמורת הפסקת אש מיידית, הוצאת הקצינים המצריים מצבא ירדן ופתיחה בתהליך שלום ארוך= טווח. המלך חוסיין לא ענה להצעה. אין בכך כל חדש. הצעות כאלה הועברו עוד לפני כן באמצעות צינורות קשר אמריקאיים,
כתוב תגובה ל- חשדנית
16
מי אחראי לכיבוש העיר העתיקה-5
  חשדנית   25/07/15 21:17
חטיבה 55 השלימה עד השעה 09:30 את משימתה ללא קרב וקיבלה אישור להיכנס ולטהר את העיר העתיקה. הכוח העיקרי שכלל את חבורת הפיקוד החטיבתית, 2 פלוגות מגדוד 71, מחלקת טנקים וגדוד 28, פרץ לעיר דרך שער האריות. פלוגה מגדוד 71 נכנסה דרך שער האשפות. במקביל ירדו שתי פלוגות מגדוד החי"ר 163 מחטיבה 16 במורד הר- ציון – גליקנטו ונכנסו אף הן דרך שער האשפות.
בשעה 10:00 דיווח מח"ט 55: "הר הבית בידינו". נכבדי ירושלים המזרחית נכנעו לפני מח"ט 55 ובשעה 11:00 חתם מושל ירושלים הירדני- אנוור אל ח´טיב על כתב הכניעה הרשמי. אלוף הפיקוד [עוזי נרקיס] מיהר ועלה עם חבורת הפיקוד שלו להר הבית ומשם לכותל המערבי, בו השתתף בטקסים שערך הרב הראשי האלוף שלמה גורן. ב- 11:00 כבר היה בדרך חזרה למפקדתו במרתף "בניני האומה".
בשעה 11:30 התקיימה ישיבת ועדת השרים לענייני בטחון. ראש הממשלה סיכם ואמר כי זאת ישיבה היסטורית: "... היום שיחרר צה"ל את העיר העתיקה.

זה היה הרגע הגדול ביותר בחייו של עוזי נרקיס אלוף "אפור", אלוף ללא יחצ"נים ומשוררי תהילה; דווקא הוא זכה להגשים את משא הנפש של דורות רבים בעם ישראל."

עד כאן מתוך המחקר של אריה יצחקי.
ועכשיו שאלה - מה גרם לשינוי הכיוון של דיין, שבתחילה התנגד לכיבוש העיר העתיקה, אך רגע לפני סיום המלחמה התרצה והסכים...מה גרם לשינוי המכריע הזה ?
את התשובה נתן כבר יצחק רבין: השעון הפוליטי תיקתק, או במילים של רבין ""החול בשעון הפוליטי זירזף"... כלומר - ראש הממשלה אשכול והשרים מהמערך פחדו מפני דעת הקהל שתצא נגדם אם לא יתנו את ההוראה לכבוש את העיר העתיקה. הם ידעו שלא יוכלו להסתיר את המאמצים שעשו כדי לא לכבוש אותה, היות ומנחם בגין היה בלב העניינים מההתחלה, בתור חבר ושר בכיר בממשלת האחדות ערב מלחמת ששת הימים, ודחף בכל כוחו להכנס לעיר העתיקה. אם הם היו מפסידים את ההזדמנות, אולי היו מפסידים גם את השלטון....
ובמלים פשוטות - המערך פחד שיפסיד את השלטון...וזה היה הדבר היחיד ששכנע את דיין לשנות את החלטתו ולתת את ההוראה לכבוש את ירושלים העתיקה.
אבל, מיד אחרי כן דיין נתן את ההוראה כי הר הבית יישאר בידי הוואקף המוסלמי ובאחריותו. הוראה שמבוצעת עד היום, גם בממשלת 'הימין' של בנימין נתניהו...עד היום השליטה על העיר העתיקה לא ממש בידינו. תשאלו את ביבי...
כתוב תגובה ל- חשדנית
17
"בן צור, סע"
  חשדנית   25/07/15 23:28
משה בן צור, הנהג המיתולוגי ממלחמת ששת הימים, ייזכר לעד כנהג הזחל"מ שעליו פיקד מוטה גור בזמן הפריצה לשער האריות בקרב לשחרור ירושלים העתיקה. הלך לעולמו בגיל 79, במושבה יבנאל בה נולד וגדל, ב-2013. בן צור היה גם נהג הזלח"מ בקרב ההירואי בסירפיאום, במלחמת יום כיפור, שעליו קיבל אסא קדמוני ז"ל את עיטור הגבורה. בתום המלחמה דרש קדמוני את התפטרותו של השר בר-לב, בגין אחריותו כרמטכ"ל על הקמת המעוזים בקו בר לב, לתפיסה הצבאית שהולידה את הקו, ובגלל שיטת המינויים של צה"ל שהולידה קצינים לא ראויים לפיקוד. הוא טען שבתקופת בר לב לא קודמו קצינים בעלי מעוף ודימיון והמינויים נקבעו על פי מפתח מפלגתי. הוא האשים את בר לב כמי שאחראי על הפוליטיזציה בצה"ל ועל שיטת המינויים הפסולה....
מאז ועד היום שום דבר לא השתנה...קצינים מוכשרים ובעלי מעוף לא מקודמים בגלל שיוך פוליטי ואחרים עולים במעלה סולם הדרגות. עופר וינטר הוכחה לחלק הראשון, בני-כלניות-גנץ הוכחה לשני...
עוד פרטים כאן:
jpress.org.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
ראוי להקדיש פרקים לדמותו של
  משהדיין והתנהלותו   26/07/15 00:27
כתוב תגובה ל- משהדיין והתנהלותו
אכן, וראוי גם לציין כי ההחלטה
  חשדנית   26/07/15 01:33
על שחרור ירושלים העתיקה נתקבלה במהלך פגישה שנערכה בנוכחות ראש הממשלה אשכול והשרים שלו כולל השר מנחם בגין (שיזם את הפגישה), במקלט קטן בכנסת, ושבה לא נכח משה דיין...ברור, שאם דיין היה נוכח בפגישה - ההחלטה הזאת לא היתה מתקבלת. לפחות לא כלשונה. דיין היה מצליח לסבן אותם עוד פעם, כמו שעשה לבן-גוריון במבצע סיני ולגולדה במלחמת יום כיפור ואחרי כן לבגין, בהסכם עם סאדאת. וכמו שניסה לעשות לעוזי נרקיס, כשנתן את ההוראה לכתר את העיר העתיקה אך לא להיכנס אליה, במטרה שעד אז תגיע הפסקת האש ותעצור את המלחמה...למזלנו הפעם הזאת הוא לא הצליח במזימתו...
הנה כאן עוד פרטים:
כתבה של אריק בנדר ב'מעריב': "המרתף שבו הוחלט: משחררים את ירושלים"
nrg.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
18
בגין לאשכול: לכבוש את ירושלים
  חשדנית   26/07/15 01:43
מקור: ישראל היום, 20.2.15
israelhayom.co.il

בגין לאשכול: "מציע לשחרר את י־ם"; אשכול: "זה רעיון".
לקראת אזכרתו של רה"מ השישי: נחשף מכתב שבו מתאר בגין כיצד הציע ב־1967 לרה"מ אז, לוי אשכול, לאחד את הבירה •
הוכחה נוספת למנהיגות מעוררת ההשראה של רה"מ לשעבר מנחם בגין ז"ל: מכתב נדיר ובעל חשיבות רבה, שכתב בגין למוטה גור זמן קצר לפני שנפטר, מציג את ההצעה שלו ושל יגאל אלון ללוי אשכול, שהיה ראש הממשלה ב־1967, לשחרר את ירושלים. הצעה זו הובילה לאחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ולאיחודה של בירת ישראל.

במרכז מורשת בגין, שבו נמצא המכתב, ציינו שמדובר במכתב האחרון שכתב בגין, שהיה חולה מאוד. בגין, רה"מ השישי, נפטר ב־1992, וביום שני הקרוב תיערך האזכרה לזכרו בבית העלמין בהר הזיתים לציון 23 שנה לפטירתו. המכתב, שהגיע ל"ישראל היום", ושאותו כתב בגין כמענה לשאלות של מוטה גור, הרמטכ"ל העשירי, מגולל את חלקו המשמעותי של בגין, שהיה במלחמת ששת הימים שר בלי תיק בממשלת אשכול, ביוזמה להחלטת הממשלה לשחרר את ירושלים. בגין, שהיה בעת כתיבת המכתב בערוב ימיו, השיב לגור והבהיר ש"חבריי ואני האמנו תמיד שירושלים המזרחית תשוחרר והיא בירתנו תהיה כעיר שחוברה לה יחדיו".

המכתב
בגין מתאר את השתלשלות העניינים הדרמטית: "ביום שני בבוקר, בקריה, התחלתי עם אלון לפעול למען שחרור ירושלים. יגאל ניגש לראש הממשלה ואמר לו בזו הלשון: 'בגין ואני רוצים את ירושלים'. תשובתו של אשכול היתה בשימו ידו על מצחו ביידיש: 'ס'איז אגעדאנק - זה רעיון'". עוד כתב בגין: "אחה"צ עברנו לירושלים וביקשתי את ידידי, יחיאל קדישאי, שיודיעני מתי יגיע לכנסת רה"מ אשכול; ביקשתיו לזמן ישיבת ממשלה בעניין חשוב מאוד. רה"מ נענה לבקשתי, והממשלה נתכנסה במקלט שבכנסת. בישיבה זו נתקבלה ההחלטה לשחרר את ירושלים".
בגין מגולל את האופן שבו התקבלה ההחלטה: "היתה הצעה בתוך הממשלה שנקיף את העיר העתיקה ונמתין יום או יומיים עד שהערבים בעיר המזרחית ובזו שבין החומות יניפו דגל לבן לאות כניעה. למחרת, באשמורת השלישית, קראתי את הידיעה על קבלת ההחלטה במועצת הביטחון הקוראת להפסקת אש בחזית ירושלים והקובעת שבחזית זו אסורה תהא, החל מקבלתה, תנועת כוחות צבאיים. האמת היא שהודאגתי מאוד. טלפנתי לשר הביטחון דיין לעמדת הפיקוד; הוא קיבל את הידיעה ברצינות, אך יעץ לי לבוא בדברים עם רה"מ".

בגין מרחיב "בהתייעצות נוספת סוכם לא להמתין עוד, אלא להסתער ולשחרר את ירושלים העתיקה. אחרי קרב שהצטיין במסירות נפש של גיבורינו, הושגה המטרה וירושלים היתה לעיר אחת"."
כתוב תגובה ל- חשדנית
מה פתאום שהתקבלה החלטה
  שאול אבידור   26/07/15 08:34
במועצת הביטחון על איסור תנועת כוחות צבא עוד לפני תחילת הקרב על ירושלים ?

האם היה אז "גרון עמוק" בתוכנו ?
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
'הגרון העמוק' היה דיין, כרגיל.
  חשדנית   26/07/15 10:23
הוא רצה להגיע להפסקת אש עוד לפני כיבוש ירושלים ולכן עשה שמיניות באוויר כדי לעכב את הפריצה לעיר העתיקה עד שתגיע ההחלטה 'הגואלת' (מבחינתו) ממועצת הביטחון...כל שאר שרי הממשלה ביניהם אשכול היו בעד כיבוש העיר העתיקה. רק לא דיין. כזכור, גם בן-גוריון עצר את הכניסה לעיר במלחמת תש"ח בגלל ההסכם שלו עם עבדאללה ה-1, והורה למפקד מחוז ירושלים לחבל בכל הניסיונות לכבוש אותה. עוזי נרקיס שחיכה לשווא בשער ציון לתגבורת שהבטיח דוד שאלתיאל כבר ידע את כל זה ולכן לא נתן שיסבנו אותו פעם שנייה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
נרקיס לא חכה לשווא בשער ציון
  אורי מילשטיין   26/07/15 11:07
ב-1948, אלא התחבר לרובע היהודי ואחר כך פרש משם עם כוח הפלמ"ח בניגוד לפקודה של מפקד המחוז דוד שאלתיאל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עוזי נרקיס ושער ציון בתש"ח
  חשדנית   26/07/15 12:29
מספר עוזי נרקיס בספרו "חייל של ירושלים": "הפריצה [פריצת שער ציון] עלתה יפה וכמה מהעתונאים שליוו את המטה שכנעו אותי לפרסם פקודת יום היסטורית. וכך כתבתי: 'לוחמים! אלפיים שנה, מימי דוד המלך, לא פרץ יהודי ועבר את חומת העיר העתיקה - הרהיבו עוז והעפילו...'
"אבל מייד החלו הבעיות. ביקשתי מגזית שאנשיו יחליפו את הפלמ"ח באחזקת הרובע, מכיוון שהפלמ"ח רק פוצץ ואינו מחזיק יעדים. גזית אמר שאנשיו אינם מאומנים לפעול כיחידה וכי נועדו לתכלית שונה לחלוטין. לפנות בוקר הודיע לי רעננה (אליהו סלע, מפקד פלוגה בחטיבת "הראל") כי אנשינו נתונים באפיסת כוחות ולא יוכלו להחזיק בשער.

"מפקדי הפלוגות היו שותפים לדעתו. אז גם נודע לנו שחיילי הלגיון חדרו אל העיר העתיקה וכי הם הולכים וקרבים לשער-ציון. הגעתי למסקנה שאין מנוס מנסיגה, אחרת יגרמו לנו אבידות ללא תכלית. הוריתי לכל חיילי גדוד הפורצים לחזור להר-ציון והודעתי על כך לשאלתיאל".
בינתיים חברו גזית ואנשיו למגיני הרובע היהודי. חלקם השתתפו שם בקרבות עד נפילת הרובע, כעבור תשעה ימים. אחר כך אף הלכו לשבי הירדני, עם מי שנותרו מאוכלוסיית יהודי הרובע.
סיכם עוזי נרקיס: "לאחר מעשה, הסתבר כי הפריצה דרך שער-ציון חוללה מהומה של ממש בעיר העתיקה וגרמה לאוכלוסיה הערבית לפתוח במנוסה רבתי. עוד הסתבר, כי בשעה שנכנסנו, שהה בעיר רק כח החלוץ של הלגיון הירדני, ואפשר היה בהחלט להביסו. ב-19 במאי 48', היתה, איפוא, ירושלים העתיקה בהישג ידינו, בזכות פריצתם של "הפורצים", ונשמטה."

מקור:
irgon-haagana.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
גם לפי קטע זה של נרקיס
  אורי מילשטיין   27/07/15 07:22
ברור שהוא ופקודיו הגיעו לרובע היהודי, שהרי שער ציון והרובע היהודי קרובים מאוד זה לזה, שבגלל פריצתו לרוב נכנסו הירדנים לעיר העתיקה ושהוא נטש את הרובע בגלל תירוצים מגוחכים. ואגף בדרך חזרה למעלה החמישה היתה להם תאונת דרכים ונפגעו 40 אנשי פלמ"ח.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אני מבין מתוך הדברים
  שאול אבידור   26/07/15 17:01
שאת כותבת, (אם הם נכונים), שכבר ב 1948 ואולי גם לפני כן היו תוכניות "מלוכלכות" בשיתוף פעולה עם ארצות הברית בעיקר.

אני מתחיל לגלגל בראש שלי שגם החלטת החלוקה מכ"ט בנובמבר 1947 היא טרוף מטורף שאפילו משוגעים לא יסכימו לו. אבל אני מאד רוצה להבין את השיקולים מאחורי השיתוף פעולה של מנהיגי היישוב היהודי באותם ימים עם הממשל בוושינגטון ובאומות המאוחדות.

דרך אגב מפלגת רפ"י הידועה הייתה מורכבת מדוד בן-גוריון, משה דיין ושמעון פרס. היכן היה שמעון פרס באותם ימים ומה הוא בישל לנו אז ? בשנות ה 90 הוא בישל לנו קרוב ל 2000הרוגים. האם אז הוא בישל לנו גם את הרוגי מלחמת העצמאות ?

מפחיד שכך מקימים ומנהלים ישות יהודית ריבונית ועוד בארצנו היקרה, בארץ ישראל השלמה !
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
מה הניע את דיין לבגוד?עתיקות
  כשוחד.כסף?נשים?   27/07/15 00:27
כתוב תגובה ל- כשוחד.כסף?נשים?
19
האקדח לא ירה והרימון לא
  סניל   26/07/15 06:44
התפוצץ. ניצחנו בידים
כתוב תגובה ל- סניל
לא ניצחו הערבים הפסידו בגלל
  רמתם   26/07/15 11:15
הנמוכה
כתוב תגובה ל- רמתם
20
סקופ ! דאע"ש+טורקיה VS הכורדים
  חשדנית   27/07/15 00:05
טורקיה הצטרפה באופן אקטיבי למלחמה של דאע"ש בכורדים ומתחילה להפציץ אותם מהאוויר. עד עכשיו הטורקים עזרו לדאע"ש מאחורי הקלעים באמצעות אספקת נשק, ציוד, ומעבר לוחמים. אבל כעת החל השלב השני, של השתתפות אקטיבית במלחמה. הסיבה לשינוי היתה כזאת - דאע"ש לא הצליחו לנצח את הכורדים לבד, בעצמם. הכורדים נתגלו כאגוז קשה לפיצוח ואפילו הקימו מדינה חדשה בצפון סוריה ועיראק (אגב, בהסכמת אסד). הטורקים היו חייבים להתערב. הם לא רצו מדינה כורדית על הגבול שלהם, מדינה עצמאית שתוכל לאיים על טורקיה. בנוסף, בטורקיה יש מיעוט כורדי לא מבוטל, כזה שהביא למפלגת הכורדים בבחירות האחרונות 10% מהקולות. הכורדים האלה עוד עלולים לדרוש גם עצמאות בתוך טורקיה !!

אבל, הטורקים היו צריכים סיבה מספיק גדולה כדי שתצדיק את השינוי הדרסטי שלהם בגישה למלחמה. מעזרה מאחור בסתר לדאע"ש - למלחמה אקטיבית בכורדים. הם מצאו את זה בתכנון משותף עם דאע"ש. העניין היה כזה - דאע"ש התנדב לפוצץ מכונית תופת בטורקיה במהלך ועידה שהתכנסה באיזו עיירה שם. נהרגו 30 איש ונפצעו מאה. זה נתן לטורקיה את הסיבה להיכנס למלחמה. זה היה הטריגר. הטורקים טענו שהם יוצאים להפצצות אוויריות נגד דאע"ש בגלל הפיגוע שהם עשו בשטחה. הם היסוו את זה כך, כדי שהכורדים לא יתפוצצו עליהם... אגב, הפיגוע בוצע על הכורדים. ועידה של כורדים שהתכנסה בטורקיה. ולא במקרה, הכל היה מתוכנן כך מראש...עכשיו טורקיה טוענת שההתקפות האוויריות שלה הן נגד דאע"ש אבל הלכה למעשה כל ההתקפות שלה הן נגד הכורדים !!!

ומי יעזור לכורדים ? כרגע אף אחד לא מתנדב (בכל אופן לא בגלוי)...להציל אותם מהשואה הבאה, השואה השנייה שהטורקים הולכים לבצע, אחרי הטבח שהם ביצעו בארמנים רק לפני מאה שנה !!! ואיפה האו"ם ? עסוק בהטלת סנקציות על גידול חסה ישראלית בשטחים. כמובן, זה הרי הנושא הכי חשוב בעולם !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
האו"ם הוא ארגו פוליטי של
  אורי מילשטיין   27/07/15 08:21
מדינות שרובן מוסלמיות וערביות או תומכות בהן. מטעם זה מובן מאליו שהן רודפות אותנו ומתעלמות מפשעי המלחמה של המוסלמים והערבים. במועצת הביטחון שהיא גוף הביצועי הסיפור הוא אחר אך לא לגמרי אחר ויש היזון חוזר בין השניים. מכיוון שאנחנו מאוד יוצאי דופן אך איננו יכולים להתעלם מן הסובב אותנו, עלינו להתנהל בחכמה כדי לשרוד ולא זה מה שאנחנו עושים. זאת אשמתנו ולא אשמת איש או מדינה אחרים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
21
מילשטיין..מה דעתך על דיר-יאסין
  ומלון המלך דוד   27/07/15 10:07
צבוע זקן .. טבח זה טבח זה רצח לשם רצח
כתוב תגובה ל- ומלון המלך דוד
אם יש לך תשובה מדוע אתה
  שואל?   27/07/15 10:27
כתוב תגובה ל- שואל?
22
מונופול הגז - גילויים חדשים
  חשדנית   27/07/15 10:17
היום נחשף ב'דה מרקר' אחד מהתנאים השערורייתיים של הסכם הגז, שמצטרף לשאר התנאים הבלתי חוקתיים, לכאורה, של ההסכם. מקור:
themarker.com

1. "סעיף ההשתקה". בהסכם שעליו חתמו, נאסר על לקוחות הגז הגדולים של תשובה להתערב בפועל בכל מה שקשר בפיקוח על המחירים של הגז. הלקוחות האלה הם בין היתר: חברת החשמל (שתקנה 80% מהגז שישווק בישראל), ניר חדרה, החברה לישראל, דוראד, דליה, פז.

2. הבעלים של שדה הגז לוויתן יזכו בפטור גורף מכל הסכם כובל למשך 10 שנים עם אופציה להארכה ל-5 שנים נוספות באחריות שר התשתיות

3. ההסכם יוחרג גם מאחריותו של הממונה על ההגבלים העיסקיים, שלא יוכל להתערב בכל מה שקשור בהסכם שהוכרז כמונופול, עד שנת 2030. הסעיף הזה מבטל למעשה את תפקידו של הממונה על ההגבלים העיסקיים בכל מה שקשור בגז. ברור שזה לא יכול לעמוד במבחן בג"צ...(כמובן, רק אם השופטים לא משוחדים...)

4. הממשלה התחייבה שלא לעשות שום שינויים בהסכם למשך 10 שנים וגם התחייבה להתנגד להצעות חוק פרטיות בנושא

5. משרד האנרגיה הסמיך את עצמו שלא לעשות כל שינויים רגולטוריים בהסכם ואם בכל זאת זה ייכפה עליו - הוא התחייב לפצות את בעלי שדה הגז "בדרך של מענה כלכלי".

בקיצור, הולך ומתברר כי ממשלת ישראל פועלת רק לטובת הטייקונים !! ועושה שמיניות באוויר כדי שירוויחו על חשבון הבעלים הטבעיים של האוצר הטבעי הזה שניתן לנו - אזרחי ישראל.

הישראלים ישלמו כ-5.7 דולר ליחידת אנרגיה, לעומת 3.5 דולר שמצרים תשלם על אותו הגז. 60% יותר. ההבדל נובע מכך שהגז לישראלים יהיה חייב במיסים של 60% ואילו הגז למצרים ירדן וטורקיה לא ימוסה בכלל !

אזרחי ישראל לא רק שלא ייהנו מהגז הזול שנתגלה בשטח מדינתם, וישלמו יותר, אפילו בהשוואה למה שאנו משלמים היום לגז מ'תמר' (5.35 דולר ליחידה), אלא שאנחנו גם נשלם את ההוצאות עבור השמירה על אסדות הגז (מדובר במיליארדים) ועל הקמת התשתיות המתחייבות (צינורות גז תת ימי למצרים וקפריסין, גם עניין של מיליארדים).

מסקנה - מדובר בגזל !!! של אזרחי המדינה, על ידי הממשלה שלהם !! אין דרך אחרת לכנות את זה....ועל זה נאמר כבר במקורותינו:

שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים, וְחַבְרֵי גַּנָּבִים
כתוב תגובה ל- חשדנית
23
אבו לבן היה קרבן שווא
  ערן גפני   27/07/15 10:47
פעולת ה"הגנה" נגד בית אבו לבן היתה פעולת נקם עיוורת שלא פגעה במי שבאמת עשו את הפיגוע ב"גן הוואי". שירות הידיעות של אצ"ל גילה באוקטובר 1947 כי מבצעי הפיגוע מצאו מחסה ביפו ואצ"ל תכנן פעולה נגדם. מועד הפעולה נקבע ל-21 בנובמבר 1947. יום לפני כן, נצטוו אבא שלי, גרשון גפני (אז וטנמכר, שהיה בן 15 וחצי ופעיל באצ"ל מגיל 13) יחד עם שני אנשי חוליה אחרים (בן-ציון מזעקי וגד ישי)להעביר תת מקלע, אקדחים, כדורים ורימונים לבית בשכונת "קירטון" בת"א (היום - מגרש החנייה של שוק הכרמל) שהיה על גבול שכונת מנשיה ומשם אמורה היתה אמורה לצאת הפשיטה על מקום מחבואם של הרוצחים. אלא שבבית, שבגגו היתה עמדת שמירה של אצ"ל - מהראשונות שהוקמו בגבול ת"א-יפו אחרי מאורעות אוגוסט 1947 - תחת תצפית של אנשי ה"הגנה". אחד מהם זיהה את אבא שלי וחבריו כאנשי אצ"ל והזעיק את המשטרה הבריטית, שפשטה על הבית ואסרה את אבא שלי וחבריו. הנשק הוחרם ובכך נמנעה פעולת התגמול. שכונת מנשיה נכבשה ע"י אצ"ל רק באפריל 1948.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
מעניין מאוד! האם פרשה זאת
  אורי מילשטיין   27/07/15 16:30
התפרסמה באיזה מקום?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רק בספר של אבא שלי
  ערן גפני   1/08/15 14:00
הפרשה הזו לא פורסמה בשום מקום, גם לא פרסומים של האצ"ל משום שמי שהיו מעורבים בה, בעיקר אבא שלי וחבריו, נמענו לדבר על ימיהם באצ"ל עד לשלהי שנות ה-70 וגם אז לא ספרו הכל. למשל, הפרשה הזו נודעה לי מפי אבא שלי רק כשכתב את ספרו "עוללות ימים" (שלא הופץ לחנויות).
כתוב תגובה ל- ערן גפני
גפני . לא ידוע לי שבאצ'ל היו
  גדנעים בני 13   27/07/15 17:55
מתי תפסיקו לשקר ..... לא לוחמים ולא נעליים .. לפי דברי גפני הזה ....אצ'ל הייתה ונשארה חבורת רוצחים שחינכו ילדים מגיל 13 להרוג כמו "נוער-היטלר" ?????????????
כתוב תגובה ל- גדנעים בני 13
איתן,הרבה דברים אתה לא יודע...
  חשדנית   27/07/15 18:50
מורה לתנ"ך שלא יודע תנ"ך...פחח כתבת שלמיכל היו 5 ילדים. טעית, ולא רצית להודות בזה ...
כתוב תגובה ל- חשדנית
לא היו רבים, נכון
  ערן גפני   1/08/15 14:05
אתה צודק שכעיקרון אצ"ל לא גייס ילדים מתחת לגיל 15, אך אבא שלי זכה משום ששני אחיו הגדולים היו באצ"ל (דודי אליעזר היה בח"ק ודודי בן-עמי היה מחסנאי ראשי בסניף ת"א)וממילא היה בבית"ר וסייע להם בהעברת נשק ואמצעי לחימה. אגב, הוא סיפר לי כי סייע לכך גם איומו שיילך ללח"י... אבא שלי היה מדביק כרוזים בתחילה ואח"כ עבר להיות מחסנאי ולאחר שחרורו מהכלא, הצטרף לח"ק.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
ערן, האם אביך כתב ספר ?
  חשדנית   27/07/15 18:29
ספר על זיכרונותיו מאצ"ל ? או שכתבו חבריו שהיו אתו בפעולה כפי שציינת ? אם לא, מדוע שאתה לא תעשה את זה עבורו ? אפילו מאמר קצר. הרבה אירועים יכולים להתברר אם רק יכתבו עליהם אותם האנשים שהיו במקום ובזמן שקרו. לאביך היה את הסיפור הזה שחשף דברים שלא ידעו אותם קודם ואם כל אחד יתן את הגירסה שלו בכתב, זה יכול לעזור להיסטוריה של האצ"ל לצאת לאור. לצערנו, ההיסטוריה של ארגוני 'הפורשים' הושתקה במכוון ע"י המימסד התקשורת והאקדמיה אבל היום אפשר לעשות זאת בקלות באינטרנט. אפילו בתור תגובה למאמרים של מילשטיין. זאת הזדמנות שאסור להפסיד אותה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
24
השטן השחור מהבית הלבן
  חשדנית   27/07/15 18:12
שולח את היהודים למשרפות...
אחד המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי, אמר הלילה:
"מדיניות החוץ של הנשיא אובמה היא חסרת האחריות ביותר בהיסטוריה האמריקנית. זה כל כך נאיבי שאובמה סומך על האירנים. בכך הוא לוקח את הישראלים ומצעיד אותם לעבר המשרפות".
כתוב תגובה ל- חשדנית
עוד סיוע לאובאמה
  אנאליסט   28/07/15 22:45
אמירה קיצונית וטפשית שמעניקה לאובאמה סיפוק רב והנאה: כעת יעסקו באמירתו הטפשית והקיצונית ובשואה (זילות השואה) במקום לדבר ולבקר באופן ענייני את ההסכם. אין ספק שביבי יחד עם רפובליקנים "חובבי תה" עוזרים היטב לאובאמה. אם האקבי זה "כוס התה" של הרפובליקנים, אזיי אני ממש שקט שהילארי קלינטון תנצח ובגדול...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
25
דו"ח לוקר או תכנית גדעון ?
  חשדנית   27/07/15 20:39
פליטת פה פרוידיאנית של ביבי חשפה את המגמה - ביבי יבחר בדו"ח לוקר. והנה ההוכחה:
מתוך 'רוטר':
rotter.net
"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד והתייחס למגוון נושאים...לאחר מכן התייחס לדוח לוקר ואמר: "יוחנן לוקר עשה עבודה חשובה מאוד, על מנת לבדוק את בעיית הביטחון של צה"ל ודרכי ההתמודדות החדשות של הצבא. במקביל, צה"ל, תחת הרמטכ"ל, הכינו בצבא תוכנית שלהם עם מתווה רב שנתי. האתגרים בנושא השתנו. צריך להכשיר את הכוח לצבא חדש שהם צריכים להתמודד איתו. יש צרכים תקציביים ומגבלות. אני הולך ללמוד את דוח לוקר וללמוד את התוכנית של צה"ל, לבדוק את התוכנית האופטימלית ואז אביא אותו להכרעה".

במשפט האחרון שלו הוא חשף את ההחלטה - "ואז אביא אותו". אותו (את דו"ח לוקר) ולא אותה (את תכנית גדעון/או התכנית האופטימלית)...שנאמר זכר ונקבה ברא אותם...חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
26
כנראה ביבי למד לשקר ממילשטיין
  שקר ההדר הבית'רי   28/07/15 09:36
כתוב תגובה ל- שקר ההדר הבית'רי
27
בוגי יעלון: מחוייבים למתיישבים
  חשדנית   28/07/15 18:14
בוגי, תרשה לי חחח... על זה יש לי רק שיר אחד לשיר:
מבטיחים גולוגולו מדברים פקה פקה
כי המילה הנאמרת כמו ציפור היא משתחררת
כי המילה הנאמרת כמו ציפור לעולם לא חוזרת...
בום בום
מבטיחים פקפקה בום בום מדברים גולוגולו

והנה השיר המקורי:
youtube.com


כתוב תגובה ל- חשדנית
משלב מסויים בוגי הפך עורו ממש.
  מעניין מה גרם לכך   28/07/15 23:26
כתוב תגובה ל- מעניין מה גרם לכך
28
המשחק הכפול של ביבי 1
  חשדנית   29/07/15 12:24
כן להתיישבות (בדיבורים), לא להתיישבות (במעשים). כן, ולא... פרס מס' 2. מישהו עוד חושב שביבי ימין ? ביבי זה סמול בתחפושת...עושה רצון אדוניו, השטן השחור מהבית הלבן. אין פלא שביבי מוכר את הגז שלנו לחו"ל ומשאיר לנו לשלם את ההוצאות על הקמת התשתית ועל ההגנה...ועוד נשלם מחיר פי שניים על הזכות לצרוך אותו...העיקר שבעלי המניות בנובל אנרג'י (ג'ון קרי, טוני בלייר ושות') ירוויחו...
מעניין אם בתום כהונתו בממשלת ישראל, גם ביבי יקבל 2 מדליות נשיאותיות על תרומתו המכרעת לאינטרסים של ארצות הברית במזרח התיכון, כמו שקיבלו שימון-בעל המדליות-פרס ואהוד ברקק...בעע

כתוב תגובה ל- חשדנית
בכל פעילות ציבורית ולא רק של
  אורי מילשטיין   30/07/15 08:22
אינטלקטואלים, אלא גם של אנשי רוח, אנשי אקדמיה ואנשי תקשורת, יש משחק כפול.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
29
המשחק הכפול של ביבי 2
  חשדנית   29/07/15 12:32
ביבי משחק אותה שהוא ימין אבל הוא למעשה הוא סוכן אמריקקי לא פחות מאשר פרס....מעניין אם גם הוא יקבל את המדליות מהנשיא האמריקאי רגע לאחר סיום כהונתו, כמו אהוד ברק (2 מדליות אמריקקיות) ושימון פרס (גם 2 מדליות)...לציון תרומתו האדירה לאינטרס האמריקאי במזרח התיכון...
ואם אתם לא משוכנעים - הנה באו בתי דרויינוף היום וחשפו את האמת - ביבי הורס את ההתיישבות, כמו כל מנהיג ימני גדול לפניו (בגין - גירוש מחבל ימית ופינוי סיני, שרון - גירוש מגוש קטיף).
ויקיפדיה חשפה מברק סודי שנשלח משגרירות ארה"ב למימשל האמריקאי עם הבטחה - ביבי הבטיח לחסל 22-26 התנחלויות בתמורה לתמיכה 'שקטה' של האמריקקים במועמדותו. הוא זכה, והתחיל מיד לפנות:
1. פינה את חברון בהסכם וואי. על זה נפלה ממשלתו הראשונה
2. בממשלות הבאות בראשותו ביבי פינה או הרס עשרות ישובים כולל שכונות בהתיישבות הוותיקה. הנה קצת מהרשימה:
השכונה בבית אל (שתמורתה הבטיח לבנות 300 דירות, למותר לציין שעד היום לא קיים), פינה את מעלה רחבעם, גבעת האולפנה, בת עין, מגרון, בית השלום בחברון, גבעת אסף, חוות גלעד, גבעת רונן, מצפה יצהר, שבות עמי, ישיבת הר ברכה, יישובים בגוש שילה...ועוד.
מי עוד סבור שביבי ימין ?
ביבי מתחזה לימין והיום זה ברור יותר מתמיד, כאשר וויתר על בתי דרויינוף בבית אל...
להזכירכם - ביבי לא קיבל את המלצות דו"ח השופט העליון אדמונד לוי לזכותנו על כל שטחי יהודה ושומרון ולא המליץ לממשלה להפוך את הדו"ח לחוק. ביבי הכשיל את כל החוקים נגד הקרן לישראל חדשה NIF ושותפותיה ובכך ממשיך להכשיר את השרץ, ביבי הכשיל את החוק נגד סוכנים זרים, ביבי לא עשה כלום בנוגע לאיראן חוץ מדיבורים....היה יכול להפציץ את הגרעין באיראן כמו שאולמרט הפציץ את הגרעין בסוריה אבל ביבי לא נתן את ההוראה לצה"ל. למה ? ביבי סמול בתחפושת....זה למה !!!
כתוב תגובה ל- חשדנית
היום פונתה עוד התנחלות
  חשדנית   6/08/15 11:07
התנחלות 'גאולת ציון' שבגוש שילה.
מקור:
rotter.net

"המשטרה פשטה הלילה על גבעת גאולת ציון שבגוש שילה ועיכבה שמונה מהתושבים. בני זוג ותינוק קטן שסירבו להפקיד ערבות נותרו במעצר.
כוחות משטרה פשטו הלילה (חמישי) על גבעת גאולת ציון שבגוש שילה, ועיכבו לחקירה שמונה מתושבי המקום.
מארגון 'חוננו' נמסר כי בין המעוכבים היו גם בני זוג ותינוקם הקטן המתגוררים במקום מספר שנים. כל המעוכבים חשודים בהפרת צו שטח צבאי סגור, זאת אף על פי שלדבריהם לא הוצג להם צו שכזה.
במהלך הלילה והבוקר שוחררו הנערים שנעצרו אך חוקרי המשטרה דרשו מבני הזוג כתנאי לשחרור שכל אחד מהם יפקיד אלף ש"ח וכי יתחייבו שלא לשוב לביתם.
השניים סירבו להפקיד ולחתום על ההתחייבות, ועל כן נותרו במעצר עם תינוק. בהמשך הבוקר יובאו השניים ככל הנראה לדיון בבית משפט השלום בירושלים.
בארגון 'חוננו' מציינים כי בתחילת השבוע החריבו כוחות צבא ומשטרה את הגבעה ופינו את המשפחות שמתגוררות במקום."

inn.co.il



כתוב תגובה ל- חשדנית
30
המשחק הכפול של ביבי - 3
  חשדנית   29/07/15 12:37
מעניין אם הרבנים יודיעו על הטלת פולסה די נורה על ביבי, בגלל שלא עצר את המעשה סדום שנעשה היום, תחת שלטונו, בארץ ישראל....ואל תגידו לי חוק שמוק, את החוק הכנסת קובעת, ואם הכנסת היתה מחוקקת חוק שכל הבניה בבית אל חוקית, גם בג"צ לא היה מעז להתערב...ביבי יכול להעביר חוק כזה בממשלה הלאומית שיש לו עכשיו, אבל הוא לא עשה את זה. מדוע ?
שימו לב, ביבי נתניהו משחק משחק כפול. כביכול הוא ימין. למעשה הוא סמול בתחפושת ! עושה רצון אדוניו מאמריקה.....ומלבד זה, חוץ מדיבורים על הגרעין האיראני לא עשה עם זה כלום. ישראל יכולה להפציץ את איראן כפי שעשה אולמרט בסוריה אבל צה"ל לא פועל כי ביבי לא באמת רוצה...

אגב, שמתם לב למעצור שיש בכל פעם שכותבים את השם דרויינוף ? זה בגלל שיש מעקב על השם הזה ברשת. מעניין אם זה רק האמריקקים שבולשים אחרינו באינטרנט או שגם בישראל יש רשת מעקב דומה על אזרחיה....בעע העין של 1984 זה כאן ועכשיו. אורוול כבר אתנו !!!!!!!!!!!!


כתוב תגובה ל- חשדנית
31
יח' אית"ן מחפשת נעדרים
  איתן מיגור   30/07/15 19:08
שלושה אורי מילשטיינים-מתחזים שנעלמו לאחרונה :מילשטיין ב'=דוד נ,מילשטיין ג'= ההומו מיגור,ומילשטיין ד' =חבר קיבוץ יגור מהחזירייה...מעניין שהם נעלמו מאז שנפסקו התגובות של חברי יגור האמיתיים...פחחח,,, נלכדתם מילשטיין את בלובשטיין בע"מ הנכלוליים. ועתה שפרה מ'= ראומה= כנרת , חובו לשנס מותניים ולגייס את כל החמולה לשלוח תגובות, מהר מהר.
כתוב תגובה ל- איתן מיגור
32
המדיניות כלפי הערבים
  אלון פלג   14/08/15 11:16
עושה רושם שלראשי הישוב בארץ לא היתה מדינויות ברורה כלפי הערבים בארץ. מצד אחד ידעו שהערבים מתנגדים לישוב היהודי מצד שני ניסו להימנע מלחימה. האם מדיניות ברורה הייתה מונעת מלחמה עם הערבים?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
33
איפה אתם העיתונאים ?
  =צדק ===   13/12/15 00:00
יש כל כך הרבה עיתונאים רצינים...הרי ברור שכל הקשור באיש הזה חייב פעם ולתמיד להתפוצץ... ממה אתם מפחדים ?
כתוב תגובה ל- =צדק ===
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il