|
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
רונן35 |
|
17/12/06 12:14
|
|
|
|
והרי עיריית ת"א החלה לעשות בידול בין תווי הנכים השונים. בעבר כבר פורסם שהיא גוררת מכוניות נכים החונות על מדרכות ואשר מציגות תווי נכים ירוקים עם משולש - להבדיל מתווי נכים כחולים עם סמל הנגישות הבינלאומי. הצרה היא שבקרוב השיטה תאומץ ע"י רשויות מקומיות נוספות ועשרות אלפי נכים, מוגבלי ניידות בעלי תו נכה ירוק, ימצאו את עצמם עם תו חסר כוח.
|
|
כתוב תגובה ל-
רונן35
|
|
|
|
2 |
|
|
ברנדן |
|
17/12/06 12:40
|
|
|
|
סביר להניח שבה כוח עיריית ת"א ידחה את טענותיך במהלך המשפט. הטענה המרכזית תהייה כי במקום ישנם מגרשי חניה בתשלום בהם ניתן להעמיד את הרכב במקומות חניה שמורים לנכים. ההקלות בחנית נכים, כפי שהם מקבלות ביטוי בכתב בצידו האחורי של התו, מתירים חניה במקום אסור רק כאשר בקרבת המקום לא היה מקום חניה מסודר לנכים או שהוא לא היה פנוי באותה העת. לכן מומלץ להגיע לבית משפט עם טיעון נגדי על-פיו מגרשי החניה בתשלום היו מלאים או מקומות החניה לנכים במגרשי החיה היו תפוסים. במקביל נתן לטעון כי מיקום מגרש החיה בתשלום מרוחק באופן משמעותי מהיעד הסופי של הנכה.
חשוב לזכור כי תו הנכה אין תפקידו להקל כלכלית על הנכה אלה להקל את תנועתו בדרכים ולכן טיעון מסוג: "אני נכה ואני לא צריך לשלם על חניה" לא תופס (והיו כבר תקדימים בעניין) ואין שום מניעה מהנכה לעשות שימוש במגרשי חניה בתשלום בתנאי שאלה מספקים מקומות חניה לנכים וכי הם קרובים במידה סבירה ליעד הסופי של הנכה.
|
|
כתוב תגובה ל-
ברנדן
|
|
|
|
|
|
|
SWFM |
|
19/12/06 23:45
|
|
|
|
גם אם הטיעונים שהצעת לעירייה נפוצים, אני לא חושב שזו הנקודה. בית המשפט צריך לקבוע, לדעתי, אם הרכב סיכן את התנועה בצורה כל-כך חמורה שהייתה הצדקה לגרירה.
כדאי לחשוב מה חושב ועושה נכה שיצא לסידורים ופתאום הרכב נעלם לו. ברגע הראשון לא ברור אם נגנב או נגרר והלחץ (בהתחשב בקושי להשתמש בתחבורה ציבורית) הוא גדול. אם אין סיכון חמור לתנועה ויש ספק ביחס לתו (או לעמידה בתנאי השימוש בו), אפשר לרשום דו"ח. גם זה טירטור אפילו אם הדו"ח מבוטל.
|
|
כתוב תגובה ל-
SWFM
|
|
|
|
|
|
|
ברנדן |
|
20/12/06 00:33
|
|
|
|
במידה ובסמוך למקום היה מקום חניה מסודר לנכים (גם חניה בחניון בתשלום) הרי שהנהג פעם בניגוד לאמור בהקלות שניתנו לו מכוח תו הנכה. במקרה כזה אין זה משנה אם הוא סיכן את התנועה או לא והוא היה צריך להעדיף להחנות בחניון ולא באדום לבן. בית המשפט כבר נתן את דעתו בנושא (ראה את הקישור המצורף בהודעתי הקודמת - בצבע כחול). דעתי היא שאין לגרור רכב של נכים בשום מקרה. במקרים בהם יש סיכון לתנועה הרי שיש להזיז את רכבו למקום סמוך וזאת בהתאם לתקנה המצוינת בחלקו האחורי של תו הנכה. יש לזכור כי מפעילי הגרר הם חברה חיצונית אשר פועלת מכוח מכרז עם הרשות המקומית. חברה זו פועלת בהתאם למשוואה הפשוטה: גרירה שווה כסף. כל שיקול אחר זר להם. ירצה - יוכל התובע לטעון כי על הגרר היה להזיז את הרכב למיקום אחר וקרוב וזאת בהתאם לאמור בחוק חניית נכים הקובע כי אין לנעול רכב נכה (בנעילה הכוונה היא לסינדול והוא שווה ערך לדעתי לגרירה).
|
|
כתוב תגובה ל-
ברנדן
|
|
|
|
|
|
|
kopia |
|
21/12/06 15:40
|
|
|
|
נכון מאד נכה=עני זה לא משוואה נכונה . אבל ההגיון שמסתתר מאחורי זה אומר שאם אתה בריא ולא רוצה לשלם לחניון אתה תחפש מקום חניה חופשי ותלך ברגל אם אתה נכה אז אין לך ברירה ואתה חייב להכנס למקום הקרוב ביותר ביעד . ( בארצות הברית אכן נכים תמיד משלמים ) .
|
|
כתוב תגובה ל-
kopia
|
|
|
|
3 |
|
|
SWFM |
|
20/12/06 00:17
|
|
|
|
צריך לזכור שעבור נכים שזכאים לתו נכה, תחבורה ציבורית עממית (אוטובוס, רכבת) היא לא אופציה. גם כשמנסים להנגיש אנחנו יודעים איך זה עובד בישראל, מספיק להיזכר ב"כלבוטק" האחרון על "דן".
בעבר היו פחות מגרשי חניה בתשלום ונכה עם תו יכול היה "להסתדר" בלי להפריע לתנועה. אם נכה כזה יצטרך לשלם על כל השעות שהרכב שלו חונה מחוץ לחניה ליד הבית, צריך משכורת נוספת. ושוב - אין חלופה של תחבורה ציבורית ופעם אפשר היה לחנות בלי לשלם.
אגב, המחוקק הכיר חלקית במצוקה הזאת וחייב משרדי ממשלה להחזיר דמי חנייה כאשר נכה מגיע לסידורים במשרד. היישום של התקנה הזאת הוא, שוב, עניין אחר...
|
|
כתוב תגובה ל-
SWFM
|
|
|
|
4 |
|
|
SWFM |
|
21/12/06 00:29
|
|
|
|
אני לא רוצה להתייחס לרעיון שגוררים (דווקא) נכים מתוך מניע כלכלי של הזכיינים. אם הם בני-אדם, אני מקווה שימצאו מספיק "קורבנות" אחרים לפני שיגררו רכבי נכים.
באשר לסינדול - עשו את זה ב- 1987 והפסיקו אחרי מחאות. מצד אחד בעל הרכב לא חושב לרגע שרכבו נגנב, מצד שני הסינדול לא משחרר את ההפרעה לתנועה או להולכי הרגל.
באופן כללי יותר, חבל שהעירייה לא דואגת לפיזור מספיק חניות נכים (גם בשכונות מגורים) כדי לאפשר חופש תנועה של נהגים נכים. חלק מהם נאלצים לוותר על ביקורים אצל קרוביהם (כולל הורים קשישים) עקב מצוקת החניה.
|
|
כתוב תגובה ל-
SWFM
|
|
|
|
5 |
|
|
SWFM |
|
23/12/06 23:16
|
|
|
|
ותמצאו הסברים עקיפים ליחס שלו לנכים ול"פתרונות" שהוא מציע להם.
אכזבה "תמימה" קטנה: ד"ר טיומקין הוא נציג הגמלאים במועצת העירייה. רבים מבוחריו הם מוגבלים בניידות והגזירות החדשות לא מקילות עליהם. אני חושב שמייסד מפלגת הגמלאים צריך לקרוא לו לסדר...
אגב, בלי קשר לנכים, יש צעד אחד שעשוי להקל מאד על מצוקת החניה בת"א ובמקומות אחרים: תחבורה ציבורית טובה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. נכון, הדתיים מתנגדים, אך המחיר הולך ונעשה בלתי נסבל.
|
|
|
כתוב תגובה ל-
SWFM
|
|
|
|
|