s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרהורי סטרייט גאה שיצא מהארון
מאת: אלון דהן  |  11/11/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
גם אני כסטרייט חושב שהכותב טועה
  הסטרייט הגאה יותר   11/11/06 23:05
כסטרייט גאה לא פחות אני גאה במדינה בה מותר לאדם להיות מה שהוא רוצה בלי להתבייש בזה. אני מתבייש באלה שלא מבינים שמותר לאדם לבטא ואף להחצין את מיניותו בדיוק באותו האופן שבו מותר לאדם להחצין את אמונתו. מי שרוצה מתפלל, חוגג את שמחת תורה ברעש וצילצולים, מי שרוצה מבטא את מיניותו בהפנינג צבעוני ברעש וצילצולים.
ולמה בירושליים?
כי פעם אחרונה שבדקתי מדינת ישראל הינה דמוקרטיה וירושליים בירתה. לכן המצעד לא צעד בבני ברק או אום אל פחם. (ואם הומואים בבני ברק או באום אל פחם ירצו לצעוד - חובה לאפשר להם).
מי שרואה את עצמו נפגע מביטוי מניותו של האחר יכול אולי גם להפגע מלאומו ואמונותו של האחר. היה משטר כזה שראה את עצמו נפגע משניהם. אני מציע שלא נשוב לתקופה ההיא ולסגנון החשיבה ההוא.
מותר להיות דתי, מותר להיות הומו, וזה לא אמור לפגוע ברגשות של אף אחד.
כתוב תגובה ל- הסטרייט הגאה יותר
סטרייט הכי גאה הוא לא
  קוקסינל   12/11/06 02:47
נראה לי שסטרייט הכי גאה הוא הגומוסקסואל משקר
כתוב תגובה ל- קוקסינל
בהתייחס למשפט אחד שלך..
  מיכאל ב   12/11/06 07:15
"זה לא אמור לפגוע.." אנא אל תחליט מה אמור לפגוע או לא, כי אם אומר שזה פוגיע מיד אוכרז כהומופוב....
הכותב צודק במאה אחוז.
כתוב תגובה ל- מיכאל ב
קוקסי תקשיב:
  נעמה   16/11/06 19:32
ברשותך הכותב אולי טועה בכמה דברים אבל אם זו מדינה דמוקרטית מותר לי להתנגד כחילונית דתיה או WHAT EVER למצעד בירושלים. גם לדתיים מותר, המצעד הזה בא לעיר שברובה דתית מתוך ידיעה שהוא יגרור פרובוקציה, ויציג באור שלילי את הדתיים, אם זו היתה המטרה של מצעד הגאווה אז היא הושגה (אני חילונית ויש לי המון חברים שהם מהקהילה ההומו לזבית) אפרופו אני אחות של הכותב שגם הוא מכיר אנשים "מהחברה" כמו שהם מגדירים את עצמם, אבל אני חושבת שחברה שנלחמת על זכיות לא צריכה לדרוך על חברה אחרת בדרך שלה בזמן שזו מתנגדת למצעד פה כי כאן היא נמצאת יותר מה לעשות ירושלים עיר הקודש,
נקודה למחשבה: אולי הייתה מעדיף שמשהו יכנס לחצר האחורית שלך ויפגע בחינוך ילדיך שלך להפך הגמור ממה שאתה מחנך. כך מרגישים הדתיים הם חברה סגורה להכנס לראש שלהם בתור חילונית קשה לי אבל אני מבינה שלא הייתי רוצה שמישהו יבא וישנה לי סידרי עולם לכן הם נלחמים. לא צריך בדרך לכיבוש לדרוך על כל מי שבא בדרך, יש דרכים אחרות אם באמת מה שרוצים זה זכויות. ולא פרובוקציות!!!
כתוב תגובה ל- נעמה
2
כתבה נפלאה
  ש.ל.   12/11/06 01:15
כתוב תגובה ל- ש.ל.
3
Excelent and correct aricle
  A M Roll   12/11/06 01:30
כתוב תגובה ל- A M Roll
4
מצעד כפיית טרוף מוסרי
  נעמן   12/11/06 02:40
כל הדיבורים של ההומו-לסבים על כך שמטרת המצעד היא לעגן או להשיג להם זכויות, היא שקר ביסודה. שכן את זכויות היתר שלהם במדינה העקומה הזאת הם כבר השיגו.
הדבר היחידי כמעט, אותו הם לא השיגו ולעולם גם לא ישיגו, הוא קבלת הסטיה שלהם ע"י הרוב הסובל את הצווחנות שלהם בשקט, כהתנהגות מקובלת, ראויה ותקינה. את זה הם מנסים לעשות בעיקר ע"י מצעדים מהסוג הזה, שטיפת מח לילדים רכים ובני נוער שאישיותם עדיין לא בשלה, וכפייה בכח ממש של התועבות שלהם עלינו.
אחד האימרות החביבות על ההומואים היא, כי גם בטבע בעלי חיים מקיימים יחסים הומוסקסואלים, וכי כולנו מעשי ידיו של הקב"ה. נכון ! בעצמי ראיתי סרט דוקומנטרי על יחסים כאלו בין תמנונים. אולם בכך שמים עצמם ההומוסקסואלים באותה מדרגה של חיות פרא ואף גרוע מכך.
כתוב תגובה ל- נעמן
5
כתבה חכמה ומנתחת הייטב את העובדות .דרך מחשבה לוגית ובריאה.מר דהן אני מצדיעה לך
  בארשבעית   12/11/06 02:54
כתוב תגובה ל- בארשבעית
6
גזען טיפש
  זמרה   12/11/06 07:10
כתוב תגובה ל- זמרה
"גזען" ! "גזען" ! "גזען" ! "גזען" ! "גזען" ! "גזען" ! תוכי מרוט נוצות , תחליף תקליט !
  נעמן   12/11/06 10:26
כתוב תגובה ל- נעמן
7
דוגמה נפלאה לספין תקשורתי
  תוכי יוסי   12/11/06 07:23
יכול להתקיים ויכוח לגיטימי בין חופש הפרט ופגיעה ברגשות הרוב, למזלם של מצדדי ההפגנה התחילו החרדים בהפגנות נגד המצעד. מאותו רגע עשתה התקשורת פניה חדה וכולם דנו רק באלימות החרדית. נשכח רצונו או אי רצונו של הציבור הכל נשכח רק חופש הצעדה מול אלימות החרדים. אכן ספין לדוגמה.
כתוב תגובה ל- תוכי יוסי
8
מאמר מאלף, רצוי לשלוח אותו לאבירי
  טוהרת המידות   12/11/06 07:44
כתוב תגובה ל- טוהרת המידות
9
מאמר מאלף, רצוי לשלוח אותו לאבירי
  טוהרת המידות   12/11/06 08:05
פשוט מדהים, כל מילה חקוקה בסלע, אבל ממש כל מילה, איך
ברגל גסה פרימיטיבית וחסרת התחשבות ברבבות בני אדם בארץ
ובעולם רמסו רגשות כל כך עמוקים וצודקים מדורי דורות,
מאמר מבריק זה ראוי שישלח לביתו של ההומניסט הגדול והדגול בן של רב, שהרהיב עוז בנפשו לרמוס כך ברגל גסה
קודשי ישראל כבל עם ועולם בשם חופש הביטוי ובשם האיסור לאי כניעה לאלימות, לשלוח מאמר זה לכל שופטי ביהמ"ש העליון שבשם כסילותם כי רבה בשנים האחרונות שלא יודעים היום להבחין בין טוב ורע ןמען ילמדו ויסכילו מעט, לשלוח
מאמר זה לכול ערוצי התיקשורת באשר הם שהביאו לכל בית בישראל את חופש הניוון התרבות וגסות הרוח, כל זאת בשם חופש הביטוי והדמוקרטיה הנאורה, באין חזון יפרע עם ואין
ספק שהחשבון בוא יבוא במוקדם ובמאוחר, לא פלא שהאתר הזה
הוא האתר הטוב ביותר שיש לנו היום, יישר כוח גדול לכותב
המאמר המבריק, המנותח בצורה יוצאת מהכלל.
כתוב תגובה ל- טוהרת המידות
10
ההומואים מבחילים וכנ"ל הלסביות...
  כתבה מצוינת   12/11/06 13:12
הגיע הזמן לומר את האמת: מי שסוטה-שיתבייש, שיתאבל, שיחפש טיפול, שיתחבא. ללכת בראש חוצות ולהראות טירוף כזה מעיד על דבר אחד: על חוצפה היסטרית המאפיינת את הסוטים האלה. הם לפני שוקת שבורה. ללא משפחות . ללא ילדים. ללא המשך. ללא עתיד. הרוב המכריע של האוכלוסיה נוטל גלולה נגד בחילות כאש הם קופצים, והם יודעים זאת. הם בזויים, עלובים, מוחרמים וסמטרטוטיים. יש דבר אחד שהם , והאווילים שמגינים עליהם לא יודעים: ממעמקי התופת בה הם נמצאים, יש לכל יצור אנוש - תקווה. אם אך יעזוב את חטא הסטיה המכוערת, אם יחפש סעד נפשי, אם יפתח בעוצמה ובתקווה את המשיכה הנכונה למין השני, ויבטל, באותה עוצמה ואומץ, את הסטיה הנוראה, כי אז אותם יצורים עלובים יחזרו למין האנושי. ואם תאמרו: מי ירצה להתקשר אליהם? או אליהן? גם לכך יש פתרון: הרי זו קהילה מעורבת: נ ש י ם ו ג ב ר י ם. אז בבקשה: כל אחד יחפש את בת זוגו בקבוצה זו, ויעשו ביחד חזרה את הדרך למין האנושי.
כתוב תגובה ל- כתבה מצוינת
11
מסכימה עם כל מילה- ירושלמית גאה
  בקשר לנפיחות תלחץ כל הלילה   12/11/06 16:28
אם הקהילה רוצה להיות הומו או לסבית - אהלן וסהלן- אבל למה כל הרעש, הפרובוקציות, והמלחמות? אי אפשר לנהל את חיי היישות שלכם בשקט כמונו?
ואל תשכחו - יש גם ילדים ברחובות המצעד.האם תרצו שיהיו אלה ילדיכם?
כתוב תגובה ל- בקשר לנפיחות תלחץ כל הלילה
12
לאלון - מסכים ולא מסכים
  עומר נ.   12/11/06 16:54
שלום אלון.
זו לא הפעם הראשונה שאני מגיב למאמריך, ובד"כ תוך הערכה עמוקה לאומץ הלב וליושרה המובעים בהם.
קשה לי הפעם לעטר אותך ואת מאמרך באותם הקילוסים שאני רגיל להעניק לך, ולא בגלל שדעתי בנושא קיום המצעד מנוגדת לשלך, שכן כמוני כמוך מסכים שאופיו של מצעד הגאווה ואופייה של ירושלים אינם ולא יעלו בקנה אחד.
מצעד הגאווה, אשר במקורו בסן פרנסיסקו של ראשית שנות השבעים (כמדומני) היה הפגנה של ציבור נרדף אשר סבל באופן ברור מקיפוח ומגילויי שנאה ואלימות מצד הממסד ומצד החברה.
שנינו מסכימים כי לא כך המצב היום. במקומות רבים בעולם ובארץ העדפותיו המיניות של האדם אינן עוד גורם מפלה (ובצדק) ולא רק זאת אלא שיש גם המקומות המהדרים ומתייחסים להומוסקסואליות כאל הנורמה ולהטרוסקסואליות כאלה הסטייה מן הנורמה. עם השנים, הפך מצעד בגאווה פחות ופחות ל"הפגנה שלווה" למען שוויון זכויות ויותר ויותר דמה המצעד לחגיגת חשק המתאימה יותר לתוכו החשוך של מועדון האומן 17 ודומיו ולא לרחובותיה של עיר, מה גם שעיר זו היא ירושלים.
אם כן, אופיו של המצעד, ולא עצם קיומו, הוא הגורם שצריך היה למנוע ממנו להתקיים בירושלים. שכן דווקא בירושלים, יותר מאשר ערי הארץ, קשה לחברי הקהילה ההומוסקסואלית לחיות את חייהם היומיומיים: זוג חד- מיני ההולך אחוז ידיים, שלא לומר מחובק ברחוב, עלול להיות מותקף, למאות או לאלפי חברי הקהילה החיים בעיר וסביבותיה אין בתי קפה או מועדונים "הומו-לסבים", כנהוג בערים אחרות. אלה הם הנושאים עליהם מצעד הגאווה נוסד ועליהם צריך וראוי היה להפגין, ולא באופן בו מתקיים המצעד כיום, בהיותו ביטוי לכלום ואפס ותו- לא.
יתירה מכך, התנהגותם האלימה של חלקים בציבור החרדי (ואפילו יהיו אלה השבאבניקים בלבד) שכללה שריפת פחים וניפוץ זגוגיות אוטובוסים, אינה מוסיפה כבוד לציבור זה ואינה מעידה דווקא על כיבוד החוק, כיבוד רכושה של הרשות וכיבוד הזולת בכלל.
אם כן, במתכונת אחרת ראוי וצריך לקיים הפגנות למען שוויון זכויות ויהיה למען ההומואים, החרדים וכל קהילה אחרת הרואה עצמה מקופחת. אך ההפגנה צריכה להיעשות כחוק ובהתאם לאופייה של העיר.

לגבי הערותיך בנושא לשאלה הגנטית:אתה טוען כי העובדה שבימי יוון הקלאסית נתפס הגוף הגברי הנערי כאידאל ליופי היא ההוכחה שהומוסקואליות היא התנייה חברתית. מאין לך שאין משיכתך כיום לנשים אף היא התנייה חברתית? האם יש בידך מחקר הוכיח קיומה של התנייה זו? נכון שעוד לא מצאו את הdna הספציפי שגורם להומוסקואליות, אולם זו לא ההוכחה לכך שdna זה אינו קיים, כשם שאין להיתלות בייון הקלאסית כמייצגת כלל האנושות.
כתוב תגובה ל- עומר נ.
אינני רואה את ההבדל הגדול
  אלון דהן   12/11/06 19:07
אתה מקבל את עובדת היות המצעד פרובוקטיבי, ומתאים יותר לדעתך לאומן 17 ולא לרחובה של עיר מסורתית. אתה מקבל את עובדת היות ירושלים עיר בעלת אופי אחר, שונה. והרי אתה מקבל את עיקר טיעוני. המצעד הזה יכול להיות בסן פרנסיסקו, בניו יורק, בתל אביב אבל בשום אופן לא בירושלים על האופי הייחודי של תושביה.
נשארה הטענה בעד הגן הסורר שטוענים בני הקהילה ההומו לסבית. טענה כזו נופלת מניה וביה לאור ההסבר שלי על יוון העתיקה. הרי אם ההומואים צודקים ואכן רק הגן הסורר יכול להסביר את נטייתו המינית של האדם, הרי שהיוונים ביוון הקלסית היו כולם בעלי גן מעין זה, משום שנטייתם המינית הייתה לחבב נערים ולעגוב על גברים נאים, ומכאן כל אותו פולחן גוף בחברה הזאת. ואם אכן טענת ההומואים נכונה, כל צאצאיהם של היוונים ההם, היוונים של ימינו, חייבים להיות הומואים ולסביות מודחקים, משום שהם קיבלו את הגן הסורר בתורשה גנטית. אבסורד ברור וגלוי שאין עליו עוררין ידידי. עכ"פ אל תרגיש את עצמך מחוייב להסכים עם כל מה שאני כותב. זה לא הכרחי ובהרבה מקרים גם לא בריא לאור הדברים המתרחשים במדינה הזאת. ודי לחכימא...
כתוב תגובה ל- אלון דהן
אנחנו מסכימים על הרוב
  עומר נ.   12/11/06 19:25
למעט בדבר אחד: לדעתי הפגנה סולידית שאין בה נפנוף בוטה של מיניות (כלשהי, סטרייטית או הומואית), אלא היא הפגנה של חברי הקהילה למען מטרותיהם הלגיטימיות, מותר ואולי גם צריכה להיערך בי"ם. ולדעתך, בסופו של דבר, גם הפגנה שכזו עדיף שתיערך במקום אחר.
שנינו מסכימים, עם זאת שמצעד החשק והתאווה המכונה מסיבה עלומה כלשהי מצעד הגאווה אינו בינו ובין אותן מטרות דבר וחצי דבר.

בנוסף לכך, ממאמרך הבנתי (ואולי שלא בצדק) שאתה שולל את הטיעון הגנטי מכל וכל, אם אתה מכיר בקיומו של יסוד גנטי הגורם להומוסקסואליות (אלא שאתה מבקש לספק גם הסברים נוספים) אזי גם כאן אין אנו חלוקים.
כתוב תגובה ל- עומר נ.
13
מי יתן שבשנה הבאה
  סטרייט ירושלמי   12/11/06 18:39
מי יתן ובשנה הבאה יצעדו בירושלים ההומואים, הלסביות, הטרנסווסטים, הדו וחבריהם, מצעד ארוך ומלא גאווה של חופש לכל אחד להביע את שברצונו להביע. אפשר לכעוס, אפשר לאמר שירושלים זאת עיר מיוחדת - כן, היא עיר מיוחדת וקדושה גם להם. יש גם חרדים הומואים - מטאטאים אותם עמוק עמוק לארון ומרסנים אותם כדרך שמרסנים את החיות - וכך גם מתייחסים אליהם - הם לא חיות וכך הם נבראו ע"י אותו אחד שבהם החרדים מאמינים, אם הוא קיים אי שם.
מאמר מלומד, מנומק, מנותח ולוגי - כמאמר הוא מצויין אבל לא הכל מתמצא במאמרים מלומדים של הוגי דעות.
כתוב תגובה ל- סטרייט ירושלמי
14
סלע
  יוסי לוי   13/11/06 18:36
כל מילה חקוקה בסלע. יישר כוח!!!
כתוב תגובה ל- יוסי לוי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il