s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שישה מיליון
מאת: נחום שחף  |  06/01/2003
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מה הפתרון?
  משה מרון   6/01/03 18:41
נחום שחף היקר, מאמרך המאלף מביא אותי לשאלת תם מהו הפתרון שלך? מה צריכה מדינת ישראל לעשות על מנת לשנות את המציאות העגומה?
כתוב תגובה ל- משה מרון
2
בין שחף אחד לשחף אחר
  שירה אזולאי   6/01/03 19:07
על-אף צמצום יריעת הכתוב אי-אפשר שלא להעריך את כותב הרשימה בשל יכולתנו להציב אל מול פנינו מראה המחייבת התעמתות עם נושא הרגע הזה, היום ואולי גם מחר, אם ישאר עדיין חול בשעוננו. גם נקודות רבות ונוקבות ברשימה הן בעלות משקל רב. גם טענותיו כלפי אישים פוליטיים מפרס וביילין ועד יוסי שריד ותרומתם הראויה לכל גינוי באשר לקיעקוע תדמיתה של ישראל, יש בהם ממש ואפילו ראוי היה להחריפן. כך צריך היה לעשות בנוגע לתיאור המתרחש כיום בקמפוסים של האוניברסיטאות בארצות-הברית שהתייצבו לאחרונה בצורה הבוטה ביותר בצד המחנה הפלשתינאי, ואפילו הקצינו גם בהתנערותם מ"שמאלנים" מתוצרת כחול-לבן. אין ספק כי מתקיימת ברגע זה ממש מלחמה בנוסח חד משמעי, או אויבינו, או אנחנו - ואם לא ניישב את הסתירות הפנימיות שלנו, מצבנו ילך ויחריף. והערת שוליים: קשה לזהות בנחום שחף זה את נחום שחף כותב התגובות לדעות ומאמרים שונים באתר זה. כעת ברור שהמגיב המתאפיין בחשיבה בנאלית, שאל שלא ברשות את שמו של שחף ההוגה.
כתוב תגובה ל- שירה אזולאי
3
למשה מרון-מי אומר שיש פתרון?
  גיל לביא   6/01/03 19:48
עשרות פעמים הרצאתי בנושא הסכסוך הישראלי ערבי ותמיד חזרה השאלה מה הפתרון שלך.
התשובה שלי הנסמכת על ההסטוריה של הסכסוך ועל תולדות האיסלם היא שאין פתרון בעתיד הנראה לעין.
קשה לקבל זאת אבל זו עובדה.
הפתרון האמיתי אינו ישים (מדינת ירדן כפלשתין) ומה שנראה כפתרון ישים אינו הפתרון. (נסיגה חד צדדית, גדר ומדינה פלשתינאית ביש"ע).
על ישראל להמשיך ולתמרון בין שליטה בטחונית ישראלית מלאה בשטח לבין מתן שליטה אזרחית רחבה לערבים באיזורי אוכלוסיה צפופה. ואם תשאל עד מתי זו שאלה שמחייבת תשובה ארוכה הרבה יותר.
כתוב תגובה ל- גיל לביא
4
למשה מרון ולמי שנבוך כמוך,
  באמת לא חשוב   6/01/03 19:55
ראשית אני רוצה להודות שגם לי לא קל וגם אני שואל שאלות, אבל אני מבקש לקחת אותך למעלה מחמישים שנה אחורה בזמן. הימים הם ימי קום המדינה. גם בימים ההם היו מי שלקחו את כל רכושם ואת משפחותיהם ועזבו בגלל החשש מהאסון העומד לבוא עלינו. גם אז היו מי שיעצו לבן גוריון שלא להעיז ולהכריז על ישות מדינית , והיו אלו בכירי המנהיגות היהודית בארץ ובעולם, לא סתם עמך (ניתן להמשיל אותם לאלו שמיעצים היום להקים מדינה פלסטינאית ). גם אז רק חלק קטן מהאוכלוסיה נלחם באמת בחזיתות והיו רבים שבילו בתל אביב . וגם אז היינו מעטים מול רבים והיחס היה הרבה יותר לרעתנו. תביט משה לאן הגענו. מה הקמנו כאן מאפס. איזה שרותי בריאות, תחבורה, חינוך, תקשורת, אמנות, תלמודי תורה, מפעלים לאומיים ופרטיים. הבט נא משה לאן הערבים התקדמו, לשום מקום, אדרבא , חוץ מנשק יותר מתוחכם הם לא השיגו כלום, רק יותר עוני, פיגור, בערות ושינאה. לכן אנו נמשיך בדרכנו, אתה . אני ויתר האזרחים הקטנים שקמים בבוקר לעבודה, מגדלים משפחות,משלמים מיסים, משרתים במילואים ובונים את הארץ כל אחד בדרכו. הבה נתעלם מכל היוסי שרידים, הביילינים , השולמית אלונים, ודומיהם. נתעלם מכל אותם צווחנים שגם אז בשעות הקשות היו כמותם שטרחו לרפות את ידי אלו שעשו ולחמו. ובוא ניפגש עוד חמישים שנה, אם לא אתה ואני אז ילדינו ונכדינו, והם יביטו אחורה מאה שנה ויודו לנו.ובאשר לכל אותם תבוסתנים שהזכרתי, הם יגיעו לפח הזבל של ההיסטוריה, איש לא יזכור אותם, האמן לי.
כתוב תגובה ל- באמת לא חשוב
5
לא דוחקים את הקץ כשאין פיתרון
  חוני המרבע   6/01/03 20:16
מי שמצביע על ליקויי האסטרטגיה הישראלית למציאות שלום בהול, אינו חייב בהכרח להמציא גם פיתרון. הצדק כנראה נמצא באותה דעה שצריך חזור ולהשמיע אותה בימים אלה יותר ויותר : כיום אין פיתרון. הוא לא היה מיד לאחר מלחמת העצמאות והוא איננו בנמצא ברגע זה ואולי לא יהיה בהישג-יד גם במשך אין-ספור שנים. פירושו של דבר שעלינו להתארגן לצורת חיי המדינה והחברה בישראל כפי שזה היה עד למלחמת ששת הימים. כל ניסיון לכפות עלינו "שלום" מלאכותי בכל-מחיר(!)בנוסח המסוכן של אלוני-ביילין, הוא בגדר הזמנה מטורפת לשואה ב'. מידת התבונה מול המציאות הקשה והשטופת הדמים שנכפתה עלינו היא להמתין לזמן אחר ובינתיים לנהל את הליכותינו כיחיד, כחברה וכמדינה כפי שכבר הוכחנו זאת בעבר, ולא ליפול למלכודת "שלום" בכל מחיר - מפני שהשלום הפלשתינאי פירושו הכחדתה של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- חוני המרבע
6
תהיה נחמד ותתפוצץ
  נחום שחף   6/01/03 22:54
למשה מירון
מתחילים עם לשים את הבעיה על השולחן, ולא מתחת לשטיח כמקובל. יהיה טוב. או מורחים לך שהכול בסדר. המוח היהודי כבר ימצא פתרון, רק אם נציג את הבעיה כמו שהיא ללא כחל וסרק.

בשלב הבא אפשר לדבר על הבעיה או הפיתרון במוסגים של הסברה או של צבא. אבל הפתרון המשותף לכולם, שפה ברורה המוותרת על הקטע של להיות נחמד של מה יגידו הגויים או הפריץ או השד יודע מה.
להערכתי האנטישמיות כמו תמיד נובעת מהתשדורת הרופסת. הרצון לשאת חן גם במחיר האוטובוסים המתפוצצים. טירוף מערכות האופייני ליהודי הגלותי והיום בישראל.
אדם שפוי לא מוכן לאפשר פגיעה בקרובים לו. ואצלנו הישראלים איבדנו את היכולת לשמור על החיים.
מצנע ופרס וביילין ושריד ושולמית אלוני והתקשורת הנאורה, והשד יודע מה לא ירשו לך.
במילים אחרות אנחנו צועקים בקול - אנחנו פריירים.
אז למה שהעולם הערבי והמערבי לא ישמע?

תנסה לבדוק בסביבה הקרובה לך, את התגובה המקובלת לאדם המשדר חולשה. ומולו התגובה לביריון השכונתי (או הנראה כזה).
למי החברה הטובים יטפלו?
תזכר שלאחר מלחמת ששת הימים העולם נשא את הישראלי על כפיים. והיום את הערבי המנצח, הבוטה, שלא עושה חשבון לאף אחד. שמפוצץ ילדות ככה כי בא לו ואח"כ צוחק לנו בפנים.
העולם לא יחלץ לנו את הערמונים מהאש.

הבעיה העיקרית שלנו בתקשורת הישראלית, השליטה הדומיננטית על עיצוב דעת הקהל.

וכאן מתחילה הבעיה.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
7
זה לא פתרון ריאלי
  משה מרון   6/01/03 23:26
נחום ידידי שנינו יודעים שהפתרון לו אתה מייחל אינו ריאלי ולכן איני רואה טעם להתנצח אתך. אבל נסה לחשוב רגע באופן קר ומחושב, האם הצעתו של ברק להפרדה חד צדדית על כל המתשמע מכך אינה מהווה את הפתרון? אני רק רוצה לציין שאיני נמנה על חסידיו של אהוד ברק אבל רעיון ההפרדה הינו רעיון מצויין (ראה דרום לבנון). האם לדעתך העולם הנאור יחריש והיה וישראל תותקף לאחר ההפרדה? האם לדעתך יהיה בכלל צורך בהסברים? גם הפלשתינאים והחיזבאללה יודעים ומודעים לתוצאות במידה ונותקף לאחר ההפרדה. כמה התקפות היו מדרום לבנון מאז הנסיגה? כל הטענות של איבוד כח ההרתעה לא רלבנטיות.
נסה לענות ברצינות ללא ציניות.
כתוב תגובה ל- משה מרון
8
משה מרון-דרום לבנון רעיון מצוין?
  ירון חי   7/01/03 00:03
מעניין היכן אתה גר. אבל בטח לא יורים לך כל יום מעל הראש. מאז הבריחה מדרום לבנון היו עשרות אם לא מאות תקריות. כל איזור הצפון הוא בן ערובה בידי החזבאללה ועוד לא דברנו על כך שאחת הסיבות לפרוץ האינתיפאדה הנוכחית היא האמונה של הפלשתינאים שהם יכולים להבריח אותנו כמו שעשו כמה מאות לוחמי חיזבאללה. השמאל מנסה להתנער מהקשר הזה מתוך חוסר רצון להודות בעוד טעות או מתוך בורות מדהימה שניתן לעשות משהו במקום אחד מבלי שתהיה לזה השפעה במקום אחר. פרט לכך, ישנו הבדל "הקטן" בין דרום לבנון לאיו"ש הוא העובדה שמי שיושב באיו"ש שולט על המדינה. אבל אני מניח שאתה לא יודע את זה כי לדעתך השטחים זה אי שם מעבר להרי החושך ובעצם אין לך מושג היכן זה. רק מי שרואה כל יום את הרצועה הצרה והמסכנה שנקראת רצועת החוף יכול להבין על מה מדובר. הפרדה היא עוד רעיון מטורף של פושעי אוסלו. מטרור לא בורחים. טרור צריך בראש ובראשונה לנצח.
מספיק עם הנסיונות המטורפים בבני אדם מבית מדרשם של הלומי השמאל. הפתרונות שלכם לא רק שאינם ריאלים הם פשוט רצחניים.
כתוב תגובה ל- ירון חי
9
גדר הפרדה מול כוח הרתעה
  נחום שחף   7/01/03 00:04
למירון
בוא ונבחן ברצינות את רעיון ההפרדה האומר נשים חיץ.
לאיזה מטרה? לחסום את המעבר? איפה? בכבישים? בדרכים הלא סלולות? בכל ואדי או הר או סתם שדה, לאורך של מאות ק"מ?

ועכשיו נראה איך גדרות תייל יכולים לעצור מגזרי תייל, או סולם פשוט או אלף ואחד פתרונות אחרים. את הדרכים והכבישים נצטרך בכל מקרה לפתוח למעבר. הם רוצים להתפרנס או להפגש עם בני משפחה, והמפגעים ממילא יוכלו לעבור באין סוף מקומות בטופוגרפיה המתאימה להסתרה.

ונניח שנעמיד גדרות אלקטרוניים עם מערכת התרעה. כל שידרש להפוך את המערכת לבלתי ישימה יהיה רצף אין סופי של התרעות שווא במידה שאינה ניתנת לטיפול. כל ילד פלשתינאי יקבל 2 שקל על כל התרעת שוא, עד שימאס לנו.

ועכשיו מה תעשה עם מאתיים אלף מתנחלים מעבר לקו ההפרדה? מה תגיד להם? הם ישארו חסרי הגנה?

ועכשיו תחשוב על האפקט של הגדר, האומר לפלשתינאים שאנחנו מסתתרים מאחרי גדרות, בשבילם זה אינדיקציה לחולשה.
ופה שוב אני חוזר על ההצעה הקודמת. לדבר בשפה ברורה.
אתה אומר לי שההצעה שלי לא רצינית? אולי אתה צודק אבל אתה צריך להסביר לי למה? מה לא בסדר בלוגיקה שהצגתי?
אשמח להשכיל.

במקביל יכול להיות שהפתרון של גדר הוא טוב, אבל צריך להוכיח זאת, וחייבים לתת פיתרון שלם.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
10
הפרדה ודמוגרפיה
  משה מרון   7/01/03 00:40
ראשית כמי שגדל בעמק הירדן הגדר המתוחה כיום לא רק שהוכיחה את עצמה גם כיום היא מהווה מכשול כמעט בלתי עביר לאלה המנסים להגיע מירדן והאמן לי הם לא מפסיקים לנסות. באשר להצעתך איני טוען לרגע שהיא אינה רצינית אלא שבתנאים השוררים כיום בעולמנו היא אינה ישימה. באשר "להטרדות הפלשתינאיות" הרי שיש לכך פתרון ואיני מתכוון להעלותו בפורום הנוכחי, אבל צא מנקודת הנחה שיש פתרון. לגבי ההתנחלויות הרי שנאלץ לפנות חלק מהן שהרי לא יעלה על הדעת שנתאבד דמוגרפית וההפרדה נותנת פתרון לבעיה זו שמשום מה אינה עולה כלל לדיון. איני פוסל על הסף את הטיעון של הפרדה = חולשה אבל יחד עם זאת למי יהיה העוז לעצור את ישראל ולעמוד מנגד במידה ונותקף? אולי אז נוכל לבצע את הפתרון שלך ואולי אף מעבר לכך (מה שלא בוצע לצערי ב 1948). אני רוצה להודות לך שאתה שומר על שפה נקיה ותרבות ויכוח.
כתוב תגובה ל- משה מרון
11
הצורך לבצע בחינה - לאמת את התשובה
  נחום שחף   7/01/03 00:59
למירון שלום
יש הבדל בין היכולת של הגדר לעצור חדירות ספורדיות, לבין הנסיון לעצור מחבלים באופן מאורגן ולאחר שפותחו הכלים לחדירה. ויש להבין שבכל פעם שאתה מפתח שיטה הצד השני מפתח את תגובת הנגד. והשיטות לחדירה אין סופיות ועלותן זניחה ביחס לעלות הנדרשת לבצע הגנה הולמת לכל אורך הגדר.

כאשר אתה אומר ששיטת ההרתעה אינה ישימה, יש להוכיח את הדברים אחרת הם בחזקת דקלרציה. וזהו בדיוק הענין שנגעתי בו במאמר, החובה להוכיח הצורך שלי לבצע בדיקה, לא לקבל שום דבר כמובן מאליו. שכן אחרת אין אפשרות לבחון את הטיעונים, ללבן את הבעיה.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
12
מה עושים עם כל זה?
  אלון   7/01/03 01:12
איך זה שיש כל כך הרבה אנשים שמבינים את המצב ועדיין אנחנו עושים כל כך הרבה טעויות?

כתוב תגובה ל- אלון
13
פתרונות יצירתיים לשאלה הדמוגרפית
  נחום שחף   7/01/03 07:17
דמוגרפיה
אני מגלה שלא עניתי על השאלה הדמוגרפית. בעיה רצינית.
ובכן מה דעתך על השיטה הקנטונית של שוויץ, או אוטונומיה עם הצבעה לפרלמנט הירדני (אם הם יסכימו), או פרלמנט פלשטינאי האחראי רק על הנושאים האזרחיים.

מלחמת פתע
יש להבין שעם מדינה פלשתינאית בלב ישראל, הם יכולים לחתוך את המדינה לשתים בתוך שעתיים, ולמנוע את גיוס המילואים. כל זאת תוך מתקפה ערבית משולבת מבחוץ.
ומספיקה הזזת כוחות אל הגבולות של מדינות ערביות אחיות, באופן שיאלץ אותנו לרתק כוחות אל הגבולות וכך לפצל את כוח המגן.
כל אלו דוגמאות של כלום.

ריכוז מאמצים
מגוון האמצעים העומד בפני התוקף מוגבל לכוח היצירה שלהם. והפלשתינאים בניגוד למצוייר אצלינו לא טפשים. להפך. בכל מה שקשור ליכולת המלחמתית הם מפתחים כישורים מופלאים. הפלשתינאים היום מרכזים יכולות לכיון המלחמתי על חשבון כל יכולת אחרת, כולל חינוך.
הם משלבים ידע ויכולת תוך הפריה הדדית עם שאר גורמי הטרור העולמי. האיסלאמי והאחר. כולל סיוע מדינות דוגמת עיראק, סוריה, סעודיה (בהסתר), ועוד. סעודיה לדוגמא סייעה בהסתר לפקיסטאן בפיתוח היכולת הגרעינית. ויש להניח שהם התחלקו במניות, כמה פצצות נשארו שלהם.
סעודיה גם בנתה בהסתר עיר טילים במדבר הסעודי, בחלקו מתחת לקרקע. האמריקאים שידעו מזה שנים הסתירו. הכסף הסעודי חובק עולם.
בנסיבות כאלו תורם של שאר מדינות העולם המערבי עוד יגיע, גם אל צרפת תומכת האיסלאם.

הפלשתינאים יחד מדינות ערביות נוספות ינסו מן הסתם לשכפל את השיטה הגרמניה של הרייך השלישי. ממקדים יכולות לכיבוש ממוקד, ואח"כ עם הרחבת היכולת פורצים קדימה הלאה. משלט אחר משלט. מדינה אחר מדינה.
בין לאדן ואל קאידה עשו אולי טעות כאשר תקפו את ארה"ב מוקדם מדי. אבל מי יודע? לך תדע גם אם אין בידם אמצעים גרעינים שישתמשו בהם כאיום כדי להוריד את העולם המערבי על הברכיים, אגב פיזור כמה פצצות גרעיניות ברחבי הגלוב, להוכחת רצינות הכוונות, וגם בשביל האגו.

העולם הופך למקום בלתי נסבל.
אני ממתין לתרמפ אל הירח. אל עולמות רחוקים.

מאידך גיסה אני מציע לא לזלזל באמריקאים המודעים למצב. ולכן כל המהומה סביב עיראק.

אני מקווה אכן שבוש השריף מודע למצב.

רק טוב.
שחף
כתוב תגובה ל- נחום שחף
14
אופס... טעות!
  שירה אזולאי   7/01/03 07:54
לרגע נתפשתי לחולשת-דעת והערכתי אתמול בטעות את האיש שכתב הרשימה הזאת, מר שחף, כבעל משנה סדורה הראויה להתייחסות מכובדת. היתה זו רשימה שיש בה כוח ויכולת שכנוע. אבל כאמור, לפתע, כמו אותו איש מקסים ונעים הליכות שרצה להרשים עוד יותר את בני סביבתו, עמד וקפץ על השולחן, הניף ידו כזרבובית של קומקום וצעק: "דרך אגב, אני גם קומקום!" זה בדיוק מה שעשה נחום שחף בפרץ התלהבות בתשובתו "פתרונות יצירתיים לשאלה הדמוגרפית". תשובתו הרדודה והשטחית קרעה מעליו את כל מחלצות תפארת-עברו והתברר כי כמו בסרט המפורסם של ג'ודי גארלנד היוצאת עם חבריה לחפש את אלוהים ומוצאת במקומו איש זעיר ונפחד, כך אירע כשתפר מר שחף את התייחסותו המבטלת את חשיבות וערך גדר ההפרדה. גם הדיוט בין מתנגדי הגדר לא הפליג במחשבה כה-לעגנית למיתווה הזה, שכן הוא חייב לעבור לאורך הארץ כולה וכן מגמתו לסייע בהיפרדות מוחלטת מהפלשתינאים אם חפצי חחי-מדינה אנחנו, וכן למנוע מהם מהפלשתינאים עבודה בתחומנו, בדיוק כפי שעושות סעודיה, מצרים וירדן! וכן, מר שחף הנכבד מדובר במכשול בטחוני שניתן לעבותו לרמת יעילות ממשית ושרק במקרה נקרא "גדר" ואתה את זה לפחות יודע היטב. אני חייבת לציין שכעת הסתבר לי שטעיתי ואין שני שחף - ישנו אחד בעל שתי-פנים: אחד שיש בו מניחוח התבונה ושני שקוופץ לפני הראשון ומכריז שהוא גם הדיוט. איני רוצה להרחיב את היריעה, מפני שמסתבר שחבל להקדיש זמן מיותר לבעל "הראש החושב" הזה שיצירה אין בו. כל מה שהוא יכול להציג בחשיבות מנופחת זאת דרך חיים רצופה בתחנות שהן בהחלט מעניינות לעצמן.
כתוב תגובה ל- שירה אזולאי
15
הערת שוליים ל"אופס...טעיתי"
  שירה אזולאי   7/01/03 08:13
בתגובתי לתגובותיו של נחום שחף טעיתי בשם הנושא של תגובתו, והכוונה כמובן לתגובתו הנושאת את השם "גדר הפרדה מול כוח הרתעה". נתפשתי לשם האחרר מפני שבכל אחת מהתגובות יש ניסיון תמוה של חוסר-אונים יצירתי.
כתוב תגובה ל- שירה אזולאי
16
הפרדה ודמוגרפיה
  משה מרון   7/01/03 08:37
פתרון הקנטונים בשוויץ מצריך תרבות ומנטליות שוויצרים מוצר שאין בנמצא במזרח התיכון, דבר נוסף כיצד מתגברים על התהום הפעורה בין ישראל לפלשתינאים. באשר להמשך הערותיך לא נותר לי אלא להפנות אותך לדו"ח שחיבר מי שהיה ראש הרשות לבטחון לאומי עוזי דיין ולא זכה לשום התייחסות מצד ראש הממשלה. אני בטוח שתמצא בדו"ח פתרונות לשאלות שבכתבה.
כתוב תגובה ל- משה מרון
17
פן נוסף לדיאלוג שבין שניים
  שירה אזולאי   7/01/03 09:26
לדיאלוג המעניין המתקיים בין משה מרון לנחום שחף, שהוא גולש משיגרת תגובות קנטרניות לדיון מעמיק, חייבים להוסיף אפיזודה מאלפתת. ימים אחדים לאחר מלחמת ששת הימים פירסם "טיים: מאמר ארוך העוסק בסיכויי מציאת פיתרון לבעיה הישראלית-פלשתינאית. שורת הסיכום היתה ברורה: הפער התרבותי (בתחומיו הרחבים והצרים) חייב להגיע לאיזון של ממש לפני שניתן יהיה בכלל להתחיל בדיאלוג רציני. שלושים וחמש שנים לאחר מכן מסתבר כי שורת הסיכום הזאת מרחפת מעלינו כחרב דמוקלס. עד שלא נמצא דרך להמלט מאותה סכנה, לא יהיה מנוס מלבטל חלק ניכר מהישגי מלחמת ששת הימים ולחזור למדינת שניתן לגדר אותה כשהיתה והיא בעלת יכולת מוכחת להמשיך ולפרוח גם בניתוק מוחלט מהבעיה הפלשתינאית. רק אתמול, אגב, התפרסם בשופר ערבי ידוע בארה"ב דיווח על הטירור בתחנה המרכזית בתל-אביב כשהכתב מדגיש כי מדובר בקורבנות שהם "מתנחלים". מוטב לזכור כי כאשר בחוגי השמאל התחילו לפני שנים להשתמש במטבע לשון של "כיבוש", עשו בה הפלשתינאים שימוש כמעט קטלני לגבינו, בעיקר בעידוד אישים מסויימים מהשמאל. נראה כי עכשיו תתחיל לשרת אותם מטבע חדשה זו - שתושבי תל-אביב גם הם מתנחלים והכוונה חד-משמעית - ומי שעיניו טחו מראות מצטרף למסע שורת העיוורים המובלת בידי ביילין-אלון ושריד לעבר התהום.
כתוב תגובה ל- שירה אזולאי
18
מצעד האיוולת
  שי - כפר-סבא   7/01/03 10:02
מצטער, לא קראתי את כל הכתבה, חבל על הזמן, העיקר תפשתי את הפרינציפ.
מצעדי האיוולת החלו מקדמא דנא - פרשת יצירת האדם (ראה את התוצאות) דרך הקמת המדינה (ראה הציונים החדשים לסוגיהם) ועד קבלת החלטות בימינו האם יוסי ביילין וערפאת צודקים או לעומתם אנשי כך ודוגלי הטרנספר.
מה תהא האיוולת נדע בעוד 361 שנים ועד אז כל אחת מהגישות הן מחשבות איוויליות באותה המידה.
כתוב תגובה ל- שי - כפר-סבא
19
למשה מרון-הגדר בבקעת הירדן
  ירון חי   7/01/03 10:31
אתה גר בבקעה אבל אני ביליתי לאורך הגדר הזו זמן רב. הגדר מתפקדת היטב מכמה סיבות:
1. הצבא הירדני בצד שני משתף פעולה.
2. טופוגרפיה - הירדן, צמחיה, ושטח פתוח ושטוח שמאפשר גילוי תנועה.
3. קו ישר בן עשרות ק"מ בלבד.
לעומת זאת הקו הירוק הוא ההיפך בדיוק -צה"ל חייב להיות גם בצד השני, הטופוגרפיה קשה - איזור הררי וסלעי מאפשר התגנבות, אוכלוסיה אזרחית קרובה לגדר משני הצדדים ואורך הקו מאות ק"מ.
לכן כל מי שמדבר על גדר הפרדה בשומרון ויהודה ומשווה אותה לבקעה, עזה או אפילו לבנון - פשוט לא יודע מה הוא שח ואינו מכיר את השטח.
כתוב תגובה ל- ירון חי
20
ירון חי תקון טעות
  משה מרון   7/01/03 11:32
אני תושב עמק הירדן ולא בקעת הירדן, באשר למיקומה של הגדר אני מציע לך לעיין היטב במקורות שונים על מנת להבין את מיקומה המדוייק וזה לא לאורך הקו הירוק.
שיהיה לך יום טוב.
כתוב תגובה ל- משה מרון
21
פולט נפיחות חסרות טעם וריח
  ארנון לוי   7/01/03 11:34
בנאליה, היא מילת המפתח בפתיח רשימתו של נחום שחף. מה אפשר אם-כן לומר על רשימה כל-כך בנאלית ותפלה, שאפילו התהדרות בדרך אקמית-יצירתית של גאון מופלא אינה יכולה לחלץ אותו ממיטת בינוניות ולסייע לו לרחף מעט ברמה חשיבתית ראויה למי שמשתבח בעבר שכזה. אפשר לתהות מה מצאה המערכת להוסיף את כל הפרק הביוגראפי הזה במתכונת של פריט אנציקלופדי רב-חשיבות. בסך הכל כתיבתו היא כנפיחה שאפילו ריח של ממש אין בה.
כתוב תגובה ל- ארנון לוי
22
פיתרון דרסטי ולא התפלספות
  אברשה   7/01/03 12:38
הנאצים חינכו וביצעו השמדת יהודים בגלל יהדותם. אך לא היו מוכנים למות לשם כך.
אירגוני הטרור האיסלמיים מחנכים ומבצעים
רצח יהודים בגלל יהדותם , ומוכנים למות לשם כך .
הפיתרון ההיסטורי שאליו אתה לא מתיחס במאמרך הוא טרור נגדי גדול עשרות מונים.
כאחד שעבד עם פלשתינאים 6 שנים רצופות ,
הבנתי מהם כי רק שפה זאת יבינו.
ברור שחפים מפשע יהרגו , אך כנגד חורבן בית שלישי -- הזכות לחיים של העם היהודי עולה על הכל!!!!
כתוב תגובה ל- אברשה
23
למשה מרון - אני מכיר את מיקום הגדר
  ירון חי   7/01/03 13:48
הגדר המתוכננת תהיה ארוכה יותר מהקו הירוק מכל מיני סיבות. זה רק מחזק את טענותי. ולגבי מקום מגוריך זה ממש לא משנה לעצם הענין. 2 המקומות יפים מאד וחשובים מאד לישראל ואני מאחל לך שתמשיך לגור שם עוד שנים רבות
כתוב תגובה ל- ירון חי
24
לארנון לוי - ואולי תשכיל אותנו אתה?
  סתם נפחן   7/01/03 13:49
כתוב תגובה ל- סתם נפחן
25
דליטנטיות ושפה מנאצת
  מחשבה שעלתה במוחי   7/01/03 21:49
בין התגובות ניתן למצוא כמה המאפיינים את הממסד. התיחסות לגופו של אדם במקום לגופו של עניין, דיבור מנאץ, או אפילו אחד המתפאר שהוא הבין את הכל, למרות שלא טרח לקרוא ("מצעד האיוולת"). את האיוולת אפשר לגלות בכל מקום רק שאצל הממסד השליט הטעות גורלית.
כתוב תגובה ל- מחשבה שעלתה במוחי
26
בענין גדר וגדרות
  יוסי   9/01/03 13:45
1. מה תעזור הגדר למומבאסה?

2. גדר תמנע נסיונות פיגוע .
שאלה: - האם ב-100% ? - אם לא
- אם מספר ניסיונות הפיגוע יגדל בפי 10 או 100, מה יקרה ?

זה משנה אם פיגוע אחד "מצליח" מתוך 20 או 40 נסיונות ?
כתוב תגובה ל- יוסי
27
אין כאן סוכריה על מקל
  נחום שחף   9/01/03 19:55
ומאחר ופרסמתי על האיום על ישראל במקומות אחרים ראוי שאוסיף כמה מילים למאמרי כאן.

האיום הקיומי כנגד ישראל מתבסס על מכפלת האיום על העולם ועוצמת השנאה הגואה אל ישראל.

כדי להמחיש ראוי להזכר בדרך שבה צ'כיה הוקרבה על מזבח השלום המינכני, מול הפחד שאחז את אירופה מול עוצמת הרייך השלישי. והסוף הרי ידוע. ולא רק עבור יהודי אירופה.

רק שאל לקח ההסטוריה דאז יש לזכור את עוצמת האיום הלא קונוונציונלי אצל האיסלאם. מיליארד וחצי איש. רבע כמעט מאוכלוסית העולם. ואיתם אחוז לא זניח מתושבי העולם המערבי תומכי הטרור האיסלאמי. ראינו אותם צוהלים למראה נפילת מגדלי התאומים.
ואח"כ אורי אבנרי האשים את המוסד הישראלי בקונספרציה. בשותפות של המוסד הישראלי בפגיעה במגדלי התאומים, ואחריו המשיכו את הרעיון מדינות איסלם אחרות.

אותו אבנרי אגב העריץ בשעתו את כוח התעמולה של גבלס (וניתן לקרוא מעט על פועלו של האיש אבנרי בכמה ספרים אחד מהם נכתב ע"י סגנו במפלגת השלום בכנסת, או סיפרו של שוקה פורת ואחרים).

ואבנרי לא לבד.
בישראל קוראים להם מצפן, גוש שלום ועוד. בדרך כלל נעשה שימוש בשמות בעלות קונוטציה מפוייסת. ויש עוד אחרים דוגמת אוונגרד ואחרים הנזהרים גם הם לחשוף את הפעילות לאחר שכמה מהם נתפסו (אודי אדיב ואחרים).


כתוב תגובה ל- נחום שחף
28
מדהים. האמת העירומה, ללא טיוח
  ערן ריבלין   23/06/03 17:45
כל הכבוד על המאמר
אתה צודק. אני מקווה שהאמת תעבור מכאן הלאה, על מנת שלא תהיה צודק כמו ז'בוטינסקי...
כתוב תגובה ל- ערן ריבלין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il