|
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
|
|
|
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב" משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
|
|
|
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
|
|
|
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
מפרגן לימנית. |
|
17/06/10 13:22
|
|
|
|
|
2 |
|
|
רכילות, לא ספרות |
|
17/06/10 13:59
|
|
|
|
ז'אנר הרכילות בספרות העיברית, היא תופעה מדכאת, וכמו מדגישה שבישראל אין תרבות. אין להשוות את המלל הזה לספרות מסוג בלזאק, טולסטוי, מרגריט יורסנר, גרהם גרין, ג'ימס ג'ויס, המינגווי. שוב ושוב אנו מדשדשים במדמנה עכורה, עם דמויות דו מימדיות, השרויות בלבטי זבל חסרי קשר למציאות הממשית, הגדולה. שוב ושוב גודשים אותנו בסמלים כמו הכותל. אין זבל גדול מזה. זה סגנון שניתן לכנותו סגנון גילה אלמגור: נפש מתייסרת על כלום, לבטים בשווי פרוטה, שתיקות כביכול הרות משמעות.
זו רכילות תוך שימוש באפקטים כמו העלאת סמלים. עוד תמרור שכמו מסמל שישראל בדירדור עמוק, בסאוב מוסרי, בשחיתות קשה, ובאפס תרבות.
|
|
כתוב תגובה ל-
רכילות, לא ספרות
|
|
|
|
|
|
|
איתן ק |
|
17/06/10 14:53
|
|
|
|
|
|
|
|
ונישברתי |
|
17/06/10 18:08
|
|
|
|
|
|
|
|
הללי |
|
18/06/10 00:20
|
|
|
|
וכמובן, הכי חשוב שכחת: הכיבוש משחית!, או שמא יש לומר הכיבוש מצחיק...
|
|
כתוב תגובה ל-
הללי
|
|
|
|
3 |
|
|
עמית ר. |
|
17/06/10 15:42
|
|
|
|
|
4 |
|
|
אביטל ש |
|
17/06/10 17:23
|
|
|
|
|
5 |
|
|
אמיר נס |
|
17/06/10 17:35
|
|
|
|
אותה טענה אתה יכול לטעון כלפי טולסטוי, שסיפר לנו רכילות על יחסים בין בולקונסקי ונטאשה .בין פייר ונטאשה . בספר של אמונה נפרסת יריעה של מעשה היסטורי באמצעות דמויות , שמתמודדות עם כל מה שהחיים מזמנים לכל אחד מאיתנו.
חבל שהשתמשת בבטויים מאד לא ספרותיים כלפי כתבה שנעים היה לקרוא אותה ועוד יותר כלפי ספר, שכל אחד מאיתנו שיקרא את הספר מזומנת לו חוויה ספרותית מהנה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אמיר נס
|
|
|
|
|
|
|
ושמות ישראלים |
|
17/06/10 18:30
|
|
|
|
|
6 |
|
|
אבי סופר |
|
18/06/10 10:24
|
|
|
|
ישנם דברים מאוד יפים שמתרחשים בספרות ובשירה העברית. חבל מאוד שאתה משתמש בבוטות כה רבה כלפי כל היפה שקיים. וביפה הזה אני כולל את ספרה הנפלא של אמונה אֵלון. לי נראה שפשוט לא קרת את הספר.
|
|
כתוב תגובה ל-
אבי סופר
|
|
|
|
7 |
|
|
אבי ס |
|
18/06/10 11:43
|
|
|
|
אני מעריך את כתיבתך הפוליטית. אך אינך רואה שבצד הערבי מכתיבה את הדרך הפוליטית לאומנות ערבית חסרת מעצורים. לצערי, גם אצלנו הכוחות הנותנים את הטון הם בעלי תכנים לאומניים. כך שאין סיכוי לפתרון בלי התערבות של כוח חיצוני שיכפה על הצדדים פתרון שפוי. אתה מבזבז אנרגיה לשווא . כי אין סיכוי לחלץ את דעת הקהל בישראל מהשנאה לערבי, כשם שאין סיכוי לחלץ את הערבי משנאה לישראל. בצער אני כותב לך , שרק פיתרון כפוי ייחלץ אותנו ואת הערבים מסכסוך הדמים.
|
|
כתוב תגובה ל-
אבי ס
|
|
|
|
|
|
|
איתן ק |
|
19/06/10 11:21
|
|
|
|
הכתבה הזו התמקדה בהתיחסותי החיובית לספר שכבש אותי, הגם שהוא נכתב על ידי דמות מרכזית בציבור , המזדהה עם מפעל ההתנחלות. התיחסתי במאמר לסופרת גדולה שקמה לנו , שזיכת אותנו בשני ספרים שהם חגיגה לספרות העברית.
אני מודע כמוך לקיומן של תופעות לאומניות קיצוניות בציבור הפלשתינאי. אך כל זה אינו מרפה את ידי להאבק למען פתרון של שתי מדינות לשני העמים , לשתי בירות בירושלים. לכן ציינתי בכתבה , שאני רואה בהתנחלויות מכשול לשלום.
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן ק
|
|
|
|
8 |
|
|
אילה סלע |
|
20/06/10 10:37
|
|
|
|
|
|
|
|
א.ב |
|
20/06/10 10:58
|
|
|
|
|
|
כתוב תגובה ל-
א.ב
|
|
|
|
9 |
|
|
נעמי כ. |
|
20/06/10 12:57
|
|
|
|
אפשר להיות איש שמאל , ולנהל דיאלוג מכובד עם אנשים בעלי תפיסה ימנית מובהקת כמו אמונה אלון.
|
|
כתוב תגובה ל-
נעמי כ.
|
|
|
|
10 |
|
|
אני מסכים עם 2 |
|
2/07/10 16:19
|
|
|
|
הרכילות + הדכאון הכללי אינם של כל ישראל אלא תיאור מצב המתנחלים כיום. אני תומך המתנחלים אך ידעתי מכבר על מצבם. הם אינם יכולים להתמודד לבד. יש לסייע להם אולי תוך פינוי חלק מהשטחים, וודאי לא כל השטחים. זו עובדה שהמחברת שילבה חומר ירוד בדכאון קיומי, והמחברת דמות מייצגת . הטכסט שלה מייצג.
|
|
כתוב תגובה ל-
אני מסכים עם 2
|
|
|
|
|