|
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
|
|
|
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
|
|
|
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
|
|
|
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ינקו |
|
16/09/12 16:05
|
|
|
|
הבינוניות היתה תכונתך הבולטת,העדר מעוף,קיבעון מחשבתי וארשת פנים של אדם נכלולי ומהורהר.
עכשיו אני גם יודע שדעותייך הן לא רק ימניות אלא יש בך יותר מקורטוב של זילזול באחר רק משום מוצאו האתני וראייה חד צדדית.
אלה רעיונות שמקדמים בד"כ אנשים גזענים שלא הפיקו כל לקח מאירועי ההיסטוריה של העם היהודי-ונדמה שאתה מצטרף למקהלה של העלובים שבקנאים .
ועוד עניין אחד-די ממך ומהגיגייך-הלאית אותנו עד זרא.
אתה בן כמעט מאה-די תניח לנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
ינקו
|
|
|
|
|
|
|
לא ? |
|
16/09/12 22:28
|
|
|
|
|
|
|
|
רני |
|
17/09/12 00:34
|
|
|
|
המאמר הוא מאמר היסטורי ומשפטי. הצועני המופרע כנראה לא קרא ולא הבין כלום. מה שכמובן לא מפריע לו לכתוב תגובה מטומטמת שבינה למאמר אין שום קשר. סתם אוסף הקלישאות של מופרעי השמאל.
|
|
כתוב תגובה ל-
רני
|
|
|
|
|
|
|
שמילו |
|
17/09/12 00:36
|
|
|
|
ינקו זה שם של פסיכי - ינקו! שמת לב שאתה הערבי היחידי שהגבת על כתבה אידיאולוגית בהתקפה אישית על הכותב, כנראה שהושפעת מהסרט על הנביא מוחמד, ראינו אותך עוד לפני הסרט (אלה שמכירים אותך) זורק בקבוקי תבערה ואבנים על מתפללי הכותל. אורי שטרוזמן הוא יהודי יקר! יקר מאד!!!
אנחנו לא גזענים יודעים ובטוחים שישנם בארץ (כולל יהודה ושומרון) עשרות אלפי ערבים נורמלים שמנסים לחיות את חייהם בכבוד - אלה נקראים "ערבים טובים" אבל יש גם ערבים מסריחים כמוך שעושים שם רע למוחמד ולמאמיניו וגורמים לשפיכות דמים! אז תרשום לעצמך:
ארץ ישראל על שתי גדות הירדן שייכת לעם ישראל! אז אם זה לא מוצא חן בעיניך אז לך תצטיין!!!
|
|
כתוב תגובה ל-
שמילו
|
|
|
|
|
|
|
שמילו ידידי. |
|
17/09/12 14:02
|
|
|
|
אינשאללה, ארץ ישראל כולה תהיה מדינה אחת, וכיוון שאתה לא גזען אתה ודאי תסכים שכל מי שגר בה, ערבים ויהודים, יהיו שוים במדינה שלהם ללא הבדלים ביניהם.
הציונים הארורים רוצים לחלק את הארץ היפה שלנו לשתי מדינות על בסיס גזעני. אל תתפתה לשקר הזה. מדינה אחת גדולה, לכל אזרחיה, בלי גזענות ובשוויון מלא בין כולם.
שמילו ידידי, בבחירות הבאות אל תצביע למפלגה ציונית.
|
|
כתוב תגובה ל-
שמילו ידידי.
|
|
|
|
|
|
|
משה ד. |
|
17/09/12 00:58
|
|
|
|
|
|
|
|
ישמעאל |
|
17/09/12 09:51
|
|
|
|
אם מישהו יפתח פיו [אני ראשון!] נגד החד צדדיות של החלטות בית המשפט העליון בנושאי ימין-שמאל , דתיים חילוניים , אתה המאוס והמבחיל היית זועק חמס וטוען שאני מערער את יסודות שלטון החוק . אבל כך להשתלח בשופט בדימוס כי דעתו שונה מדעתך ? היות ואתה שמאלן מצוי [ונראה שגם עלוב ומאוס] , לעולם לא נצליח לשכנע אותך שבתפישת ראייתך העקומה , אנחנו כובשים גם ביפו , לוד , רמלה , בית דרס , נצרת , חיפה וכל שאר השטחים שעליהם נבנו קיבוצים שמלאניים לתפארת . חזור בבקשה למנהרת האופל והישאר שם למען המולדת של היהודים בארץ ישראל !
|
|
כתוב תגובה ל-
ישמעאל
|
|
|
|
2 |
|
|
צנחן |
|
17/09/12 02:49
|
|
|
|
האמת בהירה היא ואורה מגיע מקצה הארץ לקציה.
|
|
כתוב תגובה ל-
צנחן
|
|
|
|
3 |
|
|
מלש |
|
17/09/12 08:45
|
|
|
|
מאמר צודק וסוקר באופן משכנע ואמיתי את תולדות
עם ישראל וזכויותיו הלגטימיות בארץ ישראל.
|
|
כתוב תגובה ל-
מלש
|
|
|
|
4 |
|
|
יוסף הצדיק המקורי |
|
17/09/12 09:23
|
|
|
|
|
5 |
|
|
כ. |
|
17/09/12 09:45
|
|
|
|
את אלו מתוכנו שליבם נתון בעיקר לטובת אוייבנו, שמבחינתם הכל "כיבוש" רצוי בליווי ה"משחית", את אלה לא תוכל לשכנע. שמאלנות כבדה היא בתחום מחלת הנפש.
את הנוער חשוב וראוי לחנך לאור העובדות המפורטות במאמר, עובדות שנכי הנפש שהשתלטו על התקשורת עד שהפכוה לתשקורת - מקפידים לסלף ביסודיות בנסיונם לבצע שטיפת מוח ארוכת טווח.
משרד חינוך נוקדני וארכאי, דל מחשבה שמקפיד שלא לעודד מחשבה חופשית, יקום בעליהום גדול על מי שיהסה במסגרתו להביע דיעות שכאלה, או לומר כמה עובדות על מי שכונן קנה תותח קדוש על לוחמים מבני עמו, רצח אותם בדם קר וזכה ל"מורשת רבין".
המאמר המשכיל והנוקב הבא צריך אולי לדון בסוגייה הזאת: האם נכון למדינה לסגוד לבעל מורשת שכזה או האם עליה לשמר את זכרו כפשע שיש להוקיעו, כמו שנוהגים, למשל, בנשיא שלא שלט ביצריו וחטא ביחסיו עם נשים שתחת מרותו...
|
|
כתוב תגובה ל-
כ.
|
|
|
|
6 |
|
|
קוראת אחת |
|
17/09/12 10:13
|
|
|
|
|
7 |
|
|
ארבם |
|
17/09/12 10:14
|
|
|
|
בא השופט בדימוס המכובד (שלהבדיל מהמגיב הראשון ינקו - אני איני מכיר אותו ולכן לא יכול להתבטא כמוהו לגבי כישורי המשפט שלו - אבל מהכתוב במאמר השופט המכובד ומאופן הכתיבה אפשר להתרשם שיש צדק בטענה על קטנות רוח וקומה) ומוכיח שוב עד כמה חכמים היו היהודים בימי קדם ועד כמה התקלקלו והתעוורו החכמים בימינו אנו:
הסקירה הפסודו היסטורית משפטית הזו היא הנראטיב הישראלי/יהודי הטהור ביותר - אין עם זה בעיה מלבד שיש פה התעלמות מוחלטת ואין בה אפילו טיפת התייחסות למיליוני בני אדם שחיים פה ולנראטיב שלהם.
הערבים שוב מוצגים כרעים באופן מוחלט שרק סירבו לכל הצעת שלום והיהודים כטוב המוחלט שתמיד ביקש שלום ולא קיבל (איזה שטויות) - כאילו כבוד השופט ראה יותר מדי סרטים אמריקאים והחל להאמין שהעולם הוא שחור ולבן.
הערבים לא אוהבים אותנו ואנחנו לא אוהבים אותם זה ברור אבל אין צורך להציג את הכל במונחים של סרט הוליוודי - בני אדם הם יצורים מורכבים ואינם עשויים מקשה אחת ועל אחת כמה וכמה ציבור של בניאדם אינו הומוגני ואחיד ואמירות בסגנון הערבים רק רוצים כך וכך הם חסרות משמעות בדיוק כמו לגבי כל ציבור אחר.
התוקף המשפטי לכאורה שנותן השופט המכובד בסקירתו למולדת לעם היהודי הוא חסר משמעות כיוון וניתן על ידי מעצמות קולניאליסטיות כובשות. כל הטיעונים על מולדת היסטורית הם קשקוש ממולא באנרכוניזם והזייה דתית.
היסטורית ליהודים הייתה כנראה מולדת בחלק קטנטן של מדינת ישראל המודרנית בתקופת החשמונאים (פחות מ-60 שנה). כל השאר זה לא היסטוריה אלא מיתולוגיה.
אנחנו כאן וזכותנו להיות כאן מסיבה אחת בלבד - השואה. בלעדיה לא היינו באים לכאן ובלעדיה לא היה העולם מסכים לנוכחתנו כאן.
אבל כאשר אנחנו זוכרים את השואה עלינו לזכור לא רק את הלקח הברור שיש להגן על העם היהודי מפני שואה נוספת בכל מחיר אלא גם את החוכמה היהודית ארוכת השנים כיצד לצד ההשרדות יש לחיות נכון - לחיות עם גרים בארצנו וגם כיצד לחיות נקודה - כי היום העם היושב בציון עסוק רק בלא-למות ולא בכן-לחיות. ואם חס וחלילה יבוא מנהיג ערבי ויבקש לעשות שלום אנחנו כבר נמצא סיבה לפסול אותו כיוון ונוח לנו מראש להניח שכל הערבים אותו דבר ושהם כולם שונאים אותנו וזה לעולם לא ישתנה.
יש סיפור מפורסם על ניצולת שואה שמגיעה בסוף המלחמה גובעת ברעב לבית של גויה וזו מציעה לה אוכל שבירור אינו כשר (נגיד בייקון) - היהודיה מורעבת אך מסרבת לאכול. כאשר הגויה רואה זאת היא אומרת לה שאם לא תאכל תמות וכשזו מסרבת שוב היא שואלת אותה - מדוע אינך אוכלת כי הרי אם לא תאכל, תמות?
האשה נותנת את התשובה הבאה:
מה הטעם בדחיית המוות כשאין משמעות לחיים?
וזהו בדיוק עם ישראל בפרוץ השנה החדשה - יודע מצוין להשאר בחיים אבל שכח איך לחיות ושכח כמה שזה שונה לחיות מלא-למות (וחבל במיוחד כי אנחנו היהודים היינו אלופים בחכמת החיים).
|
|
כתוב תגובה ל-
ארבם
|
|
|
|
|
|
|
ירון זכאי 1 |
|
18/09/12 00:49
|
|
|
|
השופט שטרוזמן תיאר את המשפט המקובל בעולם, את המקרה המיוחד של החלטות בינלאומיות לפיהם ארץ ישראל ניתנה ליהודים, באופן יוצא דופן, כאשר האנגלים והצרפתים(שהעניקו את ישראל ליהודים בכוח צבאותיהם והאינטרסים שלהם) לדוגמה הקימו מדינתם ללא החלטת האו"ם, קל וחומר שזכות אבותם קלה לעומת כובד זכות אבותינו. עד כאן העובדות מהם התעלמת.!
>>>> אח"כ התגוללת על יהודיה היפוטתית בזמן השואה שסרבה לאכול חזיר ומתה מרעב. ובכן היהדות אינה כה נבערת מדעת. לידיעתך ליהודי רעב, קל וחומר ליהודי הנמצא במלחמה, מותר לאכול הכל, גם חזיר. פיקוח נפש עולה על הקפדה במצוות, ואני לא מבין מאיפה לקחת את הסיפור שלך, ומה הוא בא להסביר על היהודים שקשור לזכותינו על הארץ?!
>>>> בקיצור איזה חלק במאמר לא הבנת?????
|
|
כתוב תגובה ל-
ירון זכאי 1
|
|
|
|
8 |
|
|
הניה |
|
17/09/12 10:24
|
|
|
|
|
9 |
|
|
מצחיק. |
|
17/09/12 11:06
|
|
|
|
ושניהם פאתטיים באותה מידה.
"אין ספק שאין טעם בחיפוש עוגן לזכותנו לארץ ישראל במשפט הבינלאומי. זכותנו היא זכות אבות, כמקובל בכל רחבי תבל. אנגליה של האנגלים, צרפת של הצרפתים וארץ ישראל של היהודים"- לפי ההגיון הזה של אנגליה וצרפת, ישראל היא של הישראלים, היינו מדינת כל אזרחיה כמו אנגליה וצרפת, ולא של היהודים. הכותב עיוות את הסיפא כדי שתתאים למטרותיו.
"על מחפשי העוגן במשפט הבינלאומי לשאול את עצמם מדוע "השטחים הכבושים" הם רק שטחי יהודה ושומרון שבשליטתנו מאז 1967. מדוע לא יחול דין "השטחים הכבושים" גם על הגליל המערבי, על מזרח השרון והשפלה ועל אזור ניצנה שנפלו בחלקנו במלחמת העצמאות, ולא נכללו בתוכנית החלוקה של עצרת האו"ם"- אכן יחול, אחי. רק הימין הישן והסמול הצבוע חושבים עדיין במונחי הקו הירוק.
הכותב מזכיר את אדמונד לוי, שאספסוף הטריבונה הריע לו, כי לא הצליח להבין את מה שהוא כתב, אמר מפורשות, שאין הבדל. ליהודים מותר לגור בכל מקום, בת"א או ברמאללה. לוי הוא אדם הגון ולא גזען, ובדמוקרטיה הגונה אין הבדל בין יהודים לערבים ולכן גם להם מותר לגור בכל מקום.
ובא לציון כורת, ושלום על ישראל. אינשאללה, בימנו אמן.
|
|
כתוב תגובה ל-
מצחיק.
|
|
|
|
10 |
|
|
tאלי |
|
18/09/12 08:32
|
|
|
|
סוף האמת נאמרת,כל הערבים בארץ ישראל צריכים לצאת ולחזור לארץ אבותם,
|
|
כתוב תגובה ל-
tאלי
|
|
|
|
11 |
|
|
משה הרלב |
|
18/09/12 20:09
|
|
|
|
חשוב ששופט מכובד נוסף נותן דעתו על הסוגיה המדינית-משפטית ומשרטט בצמצום את הסטטוס הראוי לפרשנות הפוליטית הנוכחית. טוב לראות שיש עוד אנשים חושבים במדינה הזאת שמציבים את האינטרס הישראלי במקום אחד עם הצדק הטיבעי של היהודים.
ברצוני רק להוסיף שתמיד ישבו יהודים בארץ ישראל בין אם באלפים ובין אם בעשרות, כאשר האוכלוסיה של הגויים (לאו דווקא ערבים) לא מנתה יותר מפי עשר לכל היותר בכל זמן וזמן. החל מהמאה ה-19 מספר היהודים עולה בקצב גבוה יותר. אבל בכל מקרה כאשר מדברים על מספרים מעטים גם לנוכרים, איננו מדברים על בעלות לאומית זרה. הארץ היתה בעיקרה זנוחה ע"י כובשים זרים. תמיד עלו יהודים לארץ ישראל ונתפסו ע"י הגויים כבאים לארץ אבותיהם. השם השגור של הארץ היה "ארץ הקודש" לאורך רוב 2000 שנות גלות. קהילות יהודיות התחילו להתחדש בקצב במאה ה-15 לאחר גירוש ספרד והתהליך לווה בעליות מאשכנז. מאז 1840 הקהילה היהודית בירושלים היא הקהילה הגדולה ביותר וזה נשמר עד ימינו אלה. השם Palestine היה בעיקר בספרים שרובם היו בשימוש באקדמיה. הנוצרי האירופאי נהג לקרוא לארץ "ארץ הקודש" וראה בה את התחוללותם של סיפורי הברית הישנה והברית החדשה. לא היתה כל זיקה לערבים, שדרך אגב זוהי תופעה חדשה. הערביות, כלומר הלאומיות של כלל המאמינים באסלאם התעצבה רק בסוף המאה ה-19 כתהליך תגובתי להתעוררות הלאומית המוקדמת ביותר באירופה. עד אז נקראו שיבטי המוסלמים 'מוחמדינים', כלומר, המאמינים במוחמד. לכן ההתעוררות הלאומית לכאורה (יש בעיה במונח לאום כמשברים על המוסלמי, כי כל הווייתו היא אמונתו האישית באללה, ולא של קולקטיב לאומי במובן האירופאי והישראלי) ניסתה לגבש זהות פאן-ערבית כתגובה לאימפריאליזם האירופאי באזור. יש עד היום פרופסורים מכובדים להיסטוריה של ארץ ישראל שמציינים את שנות ה-20 של המאה ה-20 כהתעוררות לאומית של עם פלסטיני חדש, בשעה שלמעשה אלה היו סימפטומים של אותה התעוררות פאן ערבית כללית שהחלה אז ושטפה גם חלק מהאינטלקטואלים של ערביי ארץ ישראל (לא כולם, שכן חלק אחר ורוב העמך הערבי ראה את עמצו ערבי במובן הרחב של המונח שיוש על אדמת סוריה-הדרומית). לכן הטענה שכאילו קם עם פלסטיני חדש בתהליך מתמשך אינה ראויה. עובדה היא שלא היה עם כזה שצויין בהחלטות או"ם 181, 194, 212, 242, 338, 339 והרבה החלטות נוספות בינהן.
|
|
כתוב תגובה ל-
משה הרלב
|
|
|
|
|