s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברק - נוכל ברמה היסטורית
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  22/02/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
השמצה מגוחכת לחלוטין
  עובר אורח   22/02/13 09:15
הרשימה על האשמותיו המגוחכות של מר מילשטיין - מגוחכת, בלשון המעטה. כל המעשים שהוא מיוחס לאהוד ברק בנעוריו, אינם אלא מעשים אופיינים לשנות הפלמ"ח שטיפס את מסורת "הסחיבות". מעשה שובבות עם שימוש ברכבים היו מקובלים בכל הארץ. כך שאם בוחנים את מעשי הקונדסות האלה - על רקע תקופתם אין בכך דבר להעיד לא על נוכל שיצמח מהם או כל הבל אחר. ראוי ששמר מילשטיין יצוד את הפגמים בבגרותו - ויש כאלה לא מעטים.
כתוב תגובה ל- עובר אורח
אהוד ברק אינו יחיד
  אורי מילשטיין   22/02/13 11:42
אתה צודק! אהוד ברק גדל על מיתוס הפלמ"ח הושפע מאוד ממנו והתאמץ לחכות את אנשי הפלמ"ח. אבל...

א. אצלו מאיינים אלה היו קיצוניים מאוד.
ב. התלוו אליהם מאפיינים נוספים והתוצאה הועצמה.
ג. הוא לא עבר כרוב חבריו תהליך של סוציאליזציה והתאמה לערכים חברתיים אלא העצים בבגרותו את מעשי השובבות שנסלחו לו בילדותו ובנעוריו.

התהליךה זה ותוצאותיו יפורטו בפרקים הבאים, מדי יום שישי.

ואשר להשפעתם השלילית של אנשי הפלמ"ח ותרבותם על החברה הישראלית, קרא בספרי "דרך רבין ומורשתו".
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לחכות או לחקות?
  אבשלום חום   22/02/13 13:21
אתה כותב: "לחכות את אנשי הפלמ"ח..."
אתה דוקטור?
כתוב תגובה ל- אבשלום חום
דוקטור אבל דיסלקט
  אורי מילשטיין   22/02/13 15:06
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רק טיפש מסוגל לעסוק בזוטות
  בכתבה כה חשובה   22/02/13 17:46
חנן וייס דפ"ר (אולי גם IQ, מעל 180), קב"א ופרופיל גבוה יותר מממוצע כל הפיקוד העליון, עבר, הווה עתיד; יחד, בנפרד, בהתאמה ושלא.
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- בכתבה כה חשובה
למושלם
  סלית   22/02/13 19:05
בלהט הכתיבה בהחלט קורה שמילים שיודעים אותם היטב נכתבות בשגיאות, כי בלהט הכתיבה שומעים בדמיון את הצליל ומתבלבלים. אין צורך להעליב בגלל זה.
כתוב תגובה ל- סלית
איך ברק יתמודד עם חזית
  סניל   17/08/20 11:29
מאשימה הבאה כמו חשרת סופה בנושא הפדופילי-וקסנרי?
כתוב תגובה ל- סניל
"שפן" אורח...
  חייב בזיהוי   22/02/13 17:07
חנן וייס
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- חייב בזיהוי
באמת מגוחך
  אאא   13/06/17 11:14
כתוב תגובה ל- אאא
הנוכל
  עובר אורח 23   16/06/20 06:50
עובר אורח נכבד .בגרותו מדברת בעד עצמה .אתה צודק שובבות נעורים.היא שובבות נעורים .אולם:הכספים קרן וקסנר .סיריל קרן(חיים רמון ואלדד יניב אומרים במפורש שהאיש לקח כסף לכיסו)יש את הסרטון שבו הוא שואל כשר בטחון את הרמטכ"ל .האם החיילות שרות גם בעירום?(גנץ מזהיר את הכתבים שאוי להם אם הם מפרסמים) יוטיוב!!!!.ואפשטיין?הרי לאחר שנחשפים לאיש .אתה שואל את עצמך האם לא ידע כלום? והכי מדובר באיש צבא בכיר ורמטכ"ל לשעבר.זובור לא ידע !ואם לא ידע ולא בירר אז זה עוד יותר גרוע.אולמרט בהקלטות מודה בפני שולה זקן איך אהוד גוזר קופון מכל עסקת נשק .
כתוב תגובה ל- עובר אורח 23
סבתי היתה לוחמת ״הגנה״ ישרה
  טלי (תירוש) וינר   30/08/23 11:55
סבתי היתה לוחמת ״הגנה״ ישרה מעולם לא שלחה ידהּ חלילה ברכוש אחרים תמיד התנדבה ותרמה בחפץ לב והסבירה לנוּ כי לא היה שום דבר חינני בהתנהגוּת הפושעת של קומץ ערב רב שקלקלו את שמם הטוב של הלוחמים שהסתייגוּ מהתנהגות פושעת ולא ראו בה שום דבר חינני .
כתוב תגובה ל- טלי (תירוש) וינר
2
הנה אשכנזי מתחיל להשיב מלחמה
  אריאל11   22/02/13 09:42
כתוב תגובה ל- אריאל11
מילשטיין אינו משרת איש
  אמנדה   22/02/13 14:00
כתוב תגובה ל- אמנדה
3
משל המערה
  אמיליה קודיש   22/02/13 10:36
ההינדואיזם גורס שאנו שרויים בחושך והאמת נמצאת באור. פעמים רבות טופחת בפנינו האמת ומכה בנו בעוצמה כאשר מתחוור לנו שחיינו זמן רב באשליה. רבים מאתנו מעדיפים לא לחפש את האמת ומעדיפים לחיות באשליה. ע"פ משל המערה של אפלטון , מילשטיין הוא האדם שיצא מבורות לחוכמה - בא לגאול אתכם מבערותכם, וכאשר הוא מנסה לספר לנו שאנו חיים בשקר ומציג בפנינו עובדות אמתיות אנו אומרים לאיש שחשף בפנינו את האמת ו"אף מוקירם לו תודה": אתה משקר, אתה חולה נפש, משעמם לך וכו'. ולמהההה????????? מפני שאתם אינכם רוצים להשתחרר מהבורות, אתם נמשכים אליה ושמים בה את מבטחכם, מדוע? משום שתהליך ההחכמה הוא תהליך קשה, כואב ורצוף מכשולים שלעיתים יכול להביאנו למצב שבו נאבד את שפיתינו.
אבל המציאות קשה הרבה יותר לטעמי. לא פעם אנו מדמים את הציבור הישראלי לעדר כבשים, ההולך אחרי מנהיגיו מבלי לעצור לרגע ולחשוב. ע"פ חלק מהתגובות המצב גרוע בהרבה משחשבתי, "עדר של חמורים". "האם עצרתם לחשוב לרגע "?. מילשטיין מסתכן בהוצאת לשון הרע שעלולה לעלות לו בכסף רב. גם אתר האינטרנט News1 של יואב יצחק . הם מנסים להביא בפניכם את האמת ואתם אנשי הצללים במערה, לא חושבים לרגע לנסות ולצאת מהמערה ולו לרגע. לכו לראות את הסרט הרקדן האחרון של מאו הוא יסביר לכם , כיצד עובדים עליכם מנצלים אתכם ומה אתם מפסידים. לא פלא שאהוד ברק חושב שכולם חמורים ומצליח לעבוד עליכם. הסרט מציג מציאות דומה לזו הקיימת במשל המערה. גיבור הסרט, ויתר הסינים שאינם יכולים לצאת מסין ואינם יודעים דבר וחצי דבר על הקורה בעולם החיצון דומים לאסירים במערה. הם מקבלים את המידע על הנעשה בעולם החיצון מאנשי המפלגה המעוותים אותו , הם מספרים לסינים, כי בסין רמת החיים הגבוהה ביותר בעולם . שם האנשים חיים בחושך מוחלט ואין להם מה לאכול. גיבור הסרט המגיע לאמריקה ורואה את חיי השפע רואה את האור. הוא מבין שרימו אותו והוליכו אותו שולל. הוא אינו רוצה לחזור לסין, למערה.
כתוב תגובה ל- אמיליה קודיש
חיים בחושך
  ג'ק   22/02/13 12:54
רוב האנשים חיים בחושך או בעולם הצללים כפי שמתואר במשל המערה של אפלטון בגלל טיפוסים כאוהד ברק העובדים על כולנו!
כתוב תגובה ל- ג'ק
גם אתה חי בחושך אם אתה קורא
  אליקים העצ(ב)ני   22/02/13 13:12
ל"אהוד" "אוהד"
כתוב תגובה ל- אליקים העצ(ב)ני
להגיד שהאנשים בארץ הם עדר
  אזרח   22/02/13 13:18
להגיד שאנשים בארץ הם עדר של חמורים, זה להעליב את החמורים מבלי לדעת עליהם מאומה. האנשים כאן הם עדר של טיפשים שמאמינים לכל מה שמוכרים להם מבלי לשאול שאלות. פוסט טראומה של השואה, של הטרור הערבי הנמשך שנים ואולי גם משהו גנטי - הליכה עיוורת אחרי הרב.
כתוב תגובה ל- אזרח
אמיליה החכמה
  סטודנט לפילוסופיה   22/02/13 22:03
אמיליה קודיש היא היחידה מכל המגיבים הכותבת דברים של טעם. עוד הוכחה שהשלטון במדינה ובעולם צריך לעבור לנשים.
כתוב תגובה ל- סטודנט לפילוסופיה
כן, אבל היא חופרת
  יובל חי   14/06/15 05:35
כתוב תגובה ל- יובל חי
לדוגמא משה דיין - גנב
  שקרן ונואף   23/02/13 11:03
אבל הונצח בהמון רחובות ובזכרון הלאומי כגיבור
כתוב תגובה ל- שקרן ונואף
ברק
  Gili a   7/08/16 06:29
כל הכבוד הגיע הזמן למגר את השחיתות בצמרת צהל והמדינה אחרת נאבד אותה למוסלמים
כתוב תגובה ל- Gili a
4
ברק הכלומניק
  רמי נ   22/02/13 11:30
על תכונותיו של ברק עמדתי מיום שנתמנה לרמתכ"ל.הבטיח לנו צבא קטן וחכם וקיבלנו גדול ומסואב.רוב הביצועים הכושלים של צהל נזקפים לברק מהכנת הצבא כרמתכ"ל ועד חוסר ההכרעה של צה"ל בשתי המלחמות האחרונות נגד החמס ברצועה.הפחד מפני בית הדין הבינלאומי.שבגללו אולי לא יהיה לו חופש תנועה בעולם גרם לו לנהל מלחמה הססנית ולא להגיע לידי הכרעה.הוא החליט שהחמס למד לקח והפסיק את הלחימה.וכך קרה שהחמס יצאו כמנצחים.
כתוב תגובה ל- רמי נ
5
הכותב: מר גוזמאי הבדאי
  היסטוריון   22/02/13 12:44
אורי מילשטיין כותב:
"קיבוץ באותם הימים היה יקום אחר. לאחר המחסור של עולה חדש באשקלון, הכל היה שם בשפע. נהגו אז לכנות את אהוד וחבריו 'ילדי תנובה', והנה גם אנחנו הפכנו לילדי תנובה, או, נכון יותר, לילדי גן העדן. האושר היה מושלם."
בפועל, ההורים של אהוד גרו בחדר של 3 מ' על 3 מ' בלי מטבח ובלי מקלחת, והמרפסת שימשה למיקום הנעליים עם הבוץ. בחדר היו מיטה ארון ושולחן עם 2 כיסאות. כדי להתקלח היה צורך ללכת למקלחת הציבורית שנמצאה בביתן נפרד ממזרח לדירה שלהם. חדר האוכל היה צריף גדול ובארוחת ארבע (תה ןלחם עם ריבה) היו להקות זבובים עטים על הריבה.
הילדים לא גרו עם ההורים אלא בבית הילדים, למעשה מיום שנולדו - האמהות הלכו לבית התינוקות רק כדי להניק את התינוקות.
כתוב תגובה ל- היסטוריון
תנאי חיים
  אורי מילשטיין   22/02/13 13:20
תנאי חיים נמדדים לפני מספר פרמטרים. מכל מקום כך ראה את הדברים ילד החוץ מאשקלון, אברהם אמון. הבאתי את הדברים בשמו אך הוא המציא את המושג "ילדי תנובה".

מכל מקום לא זה הגורם העיקרי לגבי התפתחות אישיותו של אהוד ברק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חוסר הבנה
  ראומה   22/02/13 15:44
באותם הימים חיו רבים מתושבי הארץ בדירת שני חדרים לשתי משפחות. לחלוק מטבח ושרותים בין שתי משפחות - זה היה תענוג מפוקפק שגרם בהכרח לעימותים ומריבות. בעניין אהוד ברק מדובר על מזון בעיקר. עוף, ביצים, פרות וירקות, עלו במשורה על שולחן אלה, שלא חיו בקיבוצים ובמושבים. זה היה "גן עדן" לעומת מחסור.
כתוב תגובה ל- ראומה
גנרלים ואדמירלים צר כעולם צרצר
  יוסי שריד   22/02/13 17:13
"עולמם של גנרלים ואדמירלים צר כעולם צרצר" ... "נער הייתי וגם זקנתי בהאזנה לאלופים ולתתיהם, איפה לא שמעתי אותם - בוועדת חוץ וביטחון, בקבינטים ובקיצ´ינטים. ... רק לעתים רחוקות היה באמת מה לשמוע. בדרך כלל הם העלו גירת עצמם וגירת אחרים כמוהם. במקרה הטוב הם גילו בקיאות ב"צבאיות", שהיא רק חלק מ"הביטחון הלאומי", חלק חשוב אך לא מכריע; ובמקרה הרע, גם בקיאותם בצבאיות היתה מוגבלת, ... כל אחד כאן רוצה מונופול על הקול בזכות שמלת השרד שהוא לובש, שמתחתיה מערומים" ... יוסי שריד חנן וייס
כתוב תגובה ל- יוסי שריד
גנרלים צרצרים
  יודע   19/03/13 19:59
כדאי להזכיר ליוסי שריד הנכבד:
גנרל מקארתור-משקם יפן אחרי מלחמת העולם השניה
גנרל מרשל-אבי תכנית מרשל לשיקום אירופה לאחר מלחמת העולם השניה.
גנרל אתא תורק-אבי תורקיה המודרנית
גנרל אריק שרון-כשר הבינוי איפשר בתכנית נמרצת לקלוט את העליה הרוסית הגדולה.גם יהד את הגליל עם עשרות מצפים.
ובכלל כדאי ליוסי שריד שבשרותו הצבאי התחמק משרות קרבי בתותחנים כדי לשרת בתפקיד כתב צבאי נח לדבר קצת יותר בנימוס ודרך ארץ אל ועל גנרלים
כתוב תגובה ל- יודע
סילוי קשת צדקה-דה-גנרלים לנו..
  ראיס-פוטין-טיל300   18/05/13 18:31
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל300
קיבוצניקים גדולי הגנבים
  במדינה ובמטכ"ל   22/02/13 17:29
המדינה היחידה / יאיר לפיד "זוהי המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי [גם קיבוצים ומושבים], העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול." במ"לים. מטכ"ל שלם של נוכלים... חנן וייס
כתוב תגובה ל- במדינה ובמטכ"ל
העתקנו מאירופה וארה"ב
  אלון פלג   23/02/13 04:43
שגם שם השמאל הפוליטי היה מהסטודנטים ולא ממעמד הפועלים. בצרפת, איטליה, וגרמניה תנועות השמאל לא יצאו ממעמד הפועלים וכך גם בארה"ב. מפורסמת אימרתו של הבימאי האיטלקי שהוא מזדהה עם השוטרים שהרביצו למפגינים שהם הם מעמד הפועלים. בישראל "המחאה החברתית" שאורגנה ע"י עשירי המדינה היתה במטרה להפיל את ביבי, מרגע שהבינו העשירים שהם נפגעים, המחאה דעכה.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
לתעל האויב להתנחלויות
  שלום עכשיו   23/02/13 05:11
4. "יש לנו את רשימת כל ההתנחלויות, הכנו תרשימים ומיקומים במפה ע"מ לתעל אויבים מבית ומבחוץ אליכם...." peacenow.org.il הקישור הוסר בהוראת ראש השב"כ ... "יש כמה התנחלויות, כמו תפוח ויצהר, שלא צריך רק לפנות, אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם... " שלום עכשיו סניף ראשי, סיירת מטכ"ל
כתוב תגובה ל- שלום עכשיו
עוד אלטלנה,קיבוץ מעגן, במ"לים
  אלוף עמי איילון   23/02/13 05:18
עמי איילון [שר ואלוף בצה"ל, קיבוץ מעגן, במ"לים] וראש השב''כ ''בחיי אומה יש יותר מאלטלנה אחת. מנהיגות בישראל קיבלה כבר החלטות קשות כשהיה ברור מה האלטרנטיבה, ותצטרך לקבל החלטות קשות כשברורה האלטרנטיבה''.
כתוב תגובה ל- אלוף עמי איילון
אלטלנות והחלטות
  מרדכי צבי   7/08/16 06:20
הכל נכון. רק מה חוסר החינוך היהודי שלכם כולל הבנת ההוויה המוסלמית בדרך כלל הניעו אתכם להחלטות מטופשות שאת מחירן שילם ומשלם האזרח בכל המלחמו7ת ועל כל צעד ושעל... אהוד ברק גרם לנזקים הרבה יותר מאשר אורי בן ארי. הראשון קודם עד מעבר למצופה והשני דשדש לו בצהל ..בגלל שק סוכר שהנהג שלו סחב מאיפשהו. תתחיל לחשוב. גם אלוף יכול לטעות. (העיקר שמתברג לו טוב טוב במערכת ומקבל משכורת ...אופס..וגם פנסיה)
כתוב תגובה ל- מרדכי צבי
למגיב בשם שלום עכשיו
  י.ב.   23/02/13 11:55
מחכה לשמוע על מעצרך כפי שנעצר ואף הוארך מעצרו בהחלטת שופט של אותו בחור שפרסם בדף הפייסבוק שלו "בראש חודש אדר, נזכה להשמיד את כל אויבנו השמאלנים, ובכללם יאיר לפיד וחברם". את הרשימה שבידך קח למעצר שתשמש לך לניגוב.
כתוב תגובה ל- י.ב.
לעאלק היסטוריון
  אחד שלא יודע   22/02/13 18:40
להיסטוריון הנכבד אנחנו מדברים על שנות ה-50 אז ככה: דירת קרקע של 3 מטר על 3 מטר ובנוסף מרפסת להניח עליה את הנעליים עם "הבוץ" זה גן עדן עלי אדמות כאשר למעלה מחצי האוכלוסייה חיה במעברות ובאוהלים.....אז אל תספר לנו סיפורים על התנאים הכביכול קשים שמר בטחון גדל בהם...לך תלמד היסטוריה קרובה מחדש.
כתוב תגובה ל- אחד שלא יודע
משמר השרון
  עוז   8/07/17 23:18
אני מכיר את משמר השרון היטב, כי כילד ביליתי בקיבוץ זה בחודשי הקיץ אצל קרובי משפחתי. אכן, תפריט המזון של הילדים היה משופר, אבל על חשבון המבוגרים. אגב, ילדים מגיל 10-11 עבדו בזמן החופשה בענפים שונים כחצי יום עבודה במשך השבוע. עבדנו בכרם, במשתלות הפרחים ועוד. כך "הרווחנו" את המזון שקיבלנו. אגב, היכרתי את הוריו של אהוד ברק - אנשי עבודה, אנשים צנועים, שעד ימיהם האחרונים התגוררו באותה דירה קטנה. את אהוד, שצעיר ממני לא היכרתי, כי באותתם קייצים בהם הייתי בקיבוץ הוא היה בבית התינוקות (אולי גנב של מוצצים מהילדים האחרים?...)ואח"כ בגן.
כתוב תגובה ל- עוז
יכול להיות שהכל נכון, אבל
  humanape   23/02/13 17:08
הסיבה היחידה לזבובים רבים היא חוסר שמירה על ניקיון. מה שמעיד על האנשים שבמקום
כתוב תגובה ל- humanape
לא סותר
  דורון ס   1/08/15 09:14
מה שכתוב לא סותר את השקפתך. אולי ההורים גרו בחדר של 3 על 3 מ.זה לא בהכרח סותר את תקופת השפע שהייתה בקיבוצים לפחות מבחינת האוכל. זה לא שבקיבוץ החברים גרו בוילות.
כתוב תגובה ל- דורון ס
6
לא מנהיג. נוכל.
  חשדנית   22/02/13 13:21
ברק הוא נוכל... לא מנהיג ולא אדם מרשים ולא בעל שיעור קומה ולא אישיות גדולה...רק נוכל. אין פלא שהיה צריך להסתופף תחת צילם של מנהיגים מליגה הרבה יותר גבוהה ממנו (רבין, אולמרט, נתניהו, אבועמה) על מנת להתבלט בזכותם...היה ראש ממשלה לתקופה הקצרה ביותר בתולדות המדינה וזו עוד הוכחה שמנהיג הוא לא..לא ווילסון ולא נפוליאון בונפרטה, פשוט עוד נוכל קטן אחד בהיסטוריה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
על נוכלותו של ברק
  אורי מילשטיין   22/02/13 14:44
אין כמעט ויכוח. השאלה המעניינת היא, איך רוב הציבור בישראל ורבים בעולם הלכו שבי אחריו?!

התשובה שלי, שאותה התחלתי להציג בפרק הראשון היא שהוא אומן השפעה על אנשים במילים אחרות סופיסט קלאסי בדומה לסופיסטים הפרה-סוקרטיים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רוב הציבור סולד מברק
  חשדנית   22/02/13 16:30
תוצאות הבחירות מעידות על כך.הבעיה היא בחמורים בתקשורת שמריצים אותו למעלה במקום לחשוף את כשלונותיו והפגמים באישיות הפסיכופאטית שלו. קח לדוגמא את ה'מלחמה' עם אשכנזי ותראה כמה 'מעריצים' שוטים יש לברק בתקשורת, במקום שיחשפו את ההתנהלות החמורה שלו בתוך צה"ל, נטפלים למסמך הרפז. אגב, לפי דעתי הרפז היה 'מרגל' כפול בשירות ברק אצל אשכנזי.
כתוב תגובה ל- חשדנית
מחפשים רטוריקנים
  חאן פי-צה   22/02/13 17:24
1.4.1. מחפשים רטוריקנים ... אמני דיבור מוכשרים ..., 'ומאחזים את עיניו [של השליט] בהטפותיהם הריקות'. " חמשת עמודי החכמה הסינית חאן פי-צה שמונת הנוכלויות "האסטרטגיה השישית נקראת 'עשיית שימוש בדוברים רהוטים.' ..מחפשים רטוריקנים ממדינות אחרות או פורשים חסותם על אמני דיבור מוכשרים בארצם, ושולחים אותם לשטוח טיעוניהם המיוחדים באזני השליט. באמצעות ביטויים מחוכמים ושובי לב ומילים רהוטות ומשכנעות, אנשים כאלה מסנוורים את השליט בסיכויי רווח ותועלת, מחרידים אותו בתחזיות אסון ונבואות סכנה, 'ומאחזים את עיניו בהטפותיהם הריקות'. "
 חאן פי-צה
כתוב תגובה ל- חאן פי-צה
רוב האנשים שהכרתי הולכו שולל
  עני מרוד   22/02/13 18:01
לצערי הרב ההיסטוריה מלמדת אותנו האזרחים שבקלות ניתן לעשות שטיפת מוח ולהוליכם שולל. בחיים הקצרים שעברתי ראיתי כמה נוכלים שהצליחו לסחוף אחריהם אלפיי אנשים ולהוליכם שולל ע"י המצאות של סיפורים המצוצים מהאצבע ....איש מהאנשים שנסחפו אחרי אותו נוכל מעולם לא טרחו לבדוק אם הדברים נכונים,או שהכל הבל הבלים ....וכל אותם אנשים היו מוכנים לרוץ באש ובמים עבור אותו נוכל ששטף להם את המוח,ולבצע סדרה של עבירות פליליות בחסותו של אותו נוכל.... ואני לא מדבר על הצמרת הגבוהה בעותר אלא על מעמד הביניים
כתוב תגובה ל- עני מרוד
הוא פולני קלאסי-טפיל סוציופט..
  ראו הוזהרתם!   22/02/13 16:57
זוהי תכונה מולדת אותה הם חולקים. הוא כשרוני ובעל יכולות דבר שהעצים תכונה זו.
כתוב תגובה ל- ראו הוזהרתם!
מילשטין והחשדנית לא יודעים
  חושד בחשדנית   24/02/13 00:29
אהוד ברק גרם נזקים רבים שגם מילשטין לא גילה עדיין.
ולא מדובר על היסטוריה מהמאה הקודמת.
ולא רק הבריחה מלבנון.
אפשר להסתפק ב 5 השנים האחרונות.
מרוב פרטי פרטים לא רלוואנטיים על מנעולים מלפני 60 שנה העיקר הולך לאיבוד.
כתוב תגובה ל- חושד בחשדנית
7
ברק וזיוף תוצאת המחשב בפרימריז
  נחום שחף   22/02/13 14:13
של מפלגת העבודה ב-99, כאשר ברק מוביל את מפלגת העבודה בפרימריז לקראת הבחירות. הזיוף היה במחשב המרכזי של המפלגה שם הוסיפו כ-27 אלף טפסים מזויפים שהביאו להכנסת סופה לנדוור על חשבון אדיסו מאסלה האתיופי (שחור לא נחשב). המערכת כולה כולל העיתונות המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה שידעו על הזיוף חיפו עליו וזאת כדי לאפשר את ניצחונו של ברק בבחירות. לאחר שגיליתי את הזיוף פניתי אל עיתונאים רבים שלא רצו לפרסם את המחקר (קישור). ראוי לקרוא בעיקר את חלקו השני של המאמר המצורף (ע"י אורי נטע) וכן את התוספת בתגובה 15
 על דמוקרטיה, אוליגרכיה ו"סחבקיה"
כתוב תגובה ל- נחום שחף
מסתכנים במילואים בעזה
  ברק ממדר עיתונאים   22/02/13 17:41
עיתונאים לא יפרסמו כי הם מסתכנים במילואים בעזה... ברק יכול לזמן עיתונאים למיל' בעזה או למדר אותם מ"חדשות"... חנן וייס
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- ברק ממדר עיתונאים
ומה עם "מפקד הארגזים"?
  הניה   23/02/13 19:35
כתוב תגובה ל- הניה
8
יש מי שעושה ויש מי שמתמחה
  מישהו   22/02/13 14:17
בזריקת רפש. האפס הזה הקורא לעצמו ד"ר מתמחה בחיפוש חרא וזריקתו על אנשים. למה? קנאה רבותי, קנאה.
כתוב תגובה ל- מישהו
רפש
  אורי מילשטיין   22/02/13 15:22
אם הדברים מבוססים הם אינם רפש אלא ביקורת. ואם בכל זאת אתה מתעקש על רפש הרי זה רפש של אהוד ברק וחובה לחשוף אותו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הפוסל במומו פוסל...מי שמתחבא
  ולא מזדהה חשוד   22/02/13 17:52
כמוטה... ברק לא פרש. ברק הובס. שיווק טוב עובד. מזל טוב... מזל טוב... מזל טוב.... תודה רבה לשר הבטחון ברק על סיום תפקידו. ברק , הבין גם הבין מדוע נפלה ממשלה בישראל. לאחר שיידעתי, אישית, את ממשלת ישראל, אחד אחד, כולל חברי הכנסת, אחד אחד...כמה מושחת הוא האיש. וכיצד הוא מחזיק בכיסו את כל ההון והבטחון ובטחון הפנים של מדינת ישראל... עתה יש לשקם את השמאל....ע"מ שתקום אופוזיציה מאזנת...לימין...בעוד ארבעים שנים. ברק לא פרש. ברק הובס. עוד אחד במ"לים וסיימנו
 ברק לא פרש. ברק הובס.
כתוב תגובה ל- ולא מזדהה חשוד
9
קללת ברח...
  חשדנית   22/02/13 14:24
בפוליטיקה:
ב-7/1996 מונה ע"י ראש הממשלה רבין לשר הפנים.
* 5 חודשים אח"כ נרצח רבין
ב-11/96 מונה ע"י ממלא מקום רה"מ פרס לשר החוץ
* 5 חודשים אח"כ הפסיד פרס בבחירות לביבי
ב-7/1999 הקים ממשלה בראשותו
* שנה וחצי אח"כ נפלה ממשלתו וביחד אתה מפלגת העבודה
ב-6/2007 מונה ע"י ראש הממשלה אולמרט לשר הבטחון.
* שנה אח"כ הדיח את אולמרט מתפקידו כראש הממשלה
ב-2/2009 מונה ע"י ראש הממשלה ביבי לשר הבטחון.
* בבחירות הבאות הליכוד התרסק....ביבי עדיין לא מצליח להקים ממשלה חדשה.
בדרך הצליח ברק לרסק את מפלגת העבודה, להכחיד את מפלגת העצמאות, לקרוע את קדימה ולרסק את הליכוד....
קללת ברק בפוליטיקה.
התגובה בפעם הבאה - קללת ברק בצה"ל (או איך הצליח ברק לברוח מכל פשלה צבאית ולקבל על זה צל"ש ! מהחמורים בתקשורת)

ועל זה נאמר: לכל איש יש שם שנתנו לו הוריו (אהוד) ונתנו לו החיים (ברח)
כתוב תגובה ל- חשדנית
10
מבית תנובה
  ילד שמנת   22/02/13 14:32
מר היסטוריון זכור לי כקיבוצניק את הכינוי הזה ילד תנובה כאשר הגעתי לכרך. אין ספק שהעירונים ראו באנו מעיין אצולה שיש להתייחס אלינו ביראה. נכון שהתנאים הקיומיים בקיבוץ היו מצומצמים אך החברותא הזיזה הצידה את ענייני החומר וענייני כוח השליטה על החברים בקיבוץ תפס מקום מרכזי בהררכיה הקיבוצית.לבעל הכוח הרטורי הייתה קדימות על האחרים. בטח שכישוריי סחיבות מהמטבח / רכבים היה מעלה את המרכזיות שלך בחברת הילדים. אין ספק שאהוד צמח בתוך חממה אידיאלית שהוציאה החוצה בצורה החריפה ביותר את שיגיונותיו הנפשיים דבר שאנו אזרחי המדינה מרגישים ורואים על כל שעד ושעל שאהוד עושה.
כתוב תגובה ל- ילד שמנת
ללמדך "ילד שמנת"
  אורי מילשטיין   22/02/13 14:54
שהחינוך הקיבוצי עודד מופרעות התנהגותית ונפשית
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אני דווקא לא קיבוצניק
  ההיסטוריון המקורי   22/02/13 17:46
וגם לא הייתי קיבוצניק, אבל הכרתי את המשפחה ואת קיבוץ משמר השרון לפני 65 שנה.
כתוב תגובה ל- ההיסטוריון המקורי
11
אהוד ברק וארגון 4 אמהות
  חשדנית   22/02/13 14:47
למי שעוד לא יודע, ארגון 4 אמהות קיבל את המימון לפעילותו מהקרן לישראל חדשה, שכבר אז חתרה להביא לשינוי המדיניות של ממשלת ישראל באמצעות הפעלת גורמים אזרחיים, כביכול תמימים. היום ידוע כי רוב התנועות ל'זכויות האזרח' הן שם כיסוי לפעילות של הקרן לישראל חדשה המממנת אותן ושולחת גם את הוראות ההפעלה. מאחרי הקרן עומדים גופים אירופיים ואמריקאים שמנסים להביא לשינוי דמותה היהודית של מדינת ישראל ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה, דמוקרטית וחילונית, תוך עיקור המימד היהודי שלה.
מסתבר שאהוד ברק, אז ראש הממשלה, שיתף פעולה עם ארגון 4 אמהות והבריח את צה"ל מלבנון במהלך גרוע חד צדדי וכושל, שאת תוצאותיו אנחנו 'אוכלים' עד היום.

גם אהוד ברק קיבל מימון ותמיכה מהקרן לישראל חדשה (NIF) כעדותו של מנכ"ל הקרן עם היבחרו של ברק לראשות הממשלה ב-1999 (מתוך ויקיפדיה):
"אמש התרחש דבר גדול בישראל. החברה הישראלית, בתצוגה מדהימה של דמוקרטיה, הצליחה להשיג שתי מטרות: לסלק מהשלטון קואליציה ביזארית שגילמה סטגנציה פוליטית, הידרדרות מוסרית, וקלריקליות דתית וחברתית; ולהעניק לחברה הישראלית הזדמנות שנייה... בעקבות הבחירות, יכול כל אחד מאתנו - חברי מועצת המנהלים, אנשי הצוות, מתנדבים ואלפי התורמים - להרגיש סיפוק עם הערכים שמומשו בתוצאות הבחירות... אי אפשר להסתכל על מה שקרה ולא לראות את טביעות האצבעות הברורות והאמיצות של הקרן החדשה לישראל ושל 'שתיל'... היום הוא יום גדול לישראל, הוכחנו ששינוי חברתי יכול להפיל שלטון פוליטי. משך השנים, הקרן טיפחה ועמדה מאחורי אותו פוטנציאל, שהתפרץ בין לילה כמו הר געש... אנו הקרן החדשה לישראל ויש ביכולתנו להיות כוח חשוב ביצירתה של ישראל חדשה".

מסקנה - אין ספק שהקרן לישראל חדשה התוותה את המהלכים של ברק לבריחה מלבנון...מעניין עוד איזה מהלכים העביר ברק בהשראה של ה'ממונים' האלה בחו"ל.....(ע"ע מרמרה, מבצע עמוד עשן, מבצע עופרת חלולה...)
כתוב תגובה ל- חשדנית
הנה מה שאינו מוצא חן בעיני "
  סלית   22/02/13 20:01
כתוב תגובה ל- סלית
לא לרוח האגודה לזכויות אזרח...
  סלית   22/02/13 20:07
הנה מה שאינו לרוחה של האגודה לזכויות אזרח:
 הכפפת האופי הדמוקרטי של המדינה לאופיה היהודי: בהצעת החוק המדינה מוגדרת ראשית כל כמדינה יהודית, ואף נקבע שהחוק וכן כל חוק אחר יפורשו בהתאם לכך. המונח דמוקרטיה מופיע בפסקה נפרדת וסעיף הפרשנות האמור כלל אינו חל עליו. משמעות הדבר היא, שהמונח דמוקרטיה מוכפף למעשה להיותה של המדינה מדינה "יהודית", משני לו בחשיבותו ואף יפורש על פיו. הנוסח אף מפחית בחשיבות הדמוקרטיה בישראל, כאשר במקום לקבוע כי ישראל היא "מדינה דמוקרטית", הוא קובע כי "בישראל משטר דמוקרטי".

לדעת האגודה הזאת ציונות זה דבר גרוע. רק נשאלת השאלה לשם מה באנו והקמנו מדינה זו? מדוע רבים מתו במלריה בארץ החרבה שמצאו??
כתוב תגובה ל- סלית
מצא מין את מינו..אהוד ברק שותף
  של עופר גלזר   23/02/13 05:44
בין החברות עמן היה קשור הייתה חברת המחשוב EDS וחברות הקשורות לעופר גלזר [גרושה המולטי מליונר, של שרי אריסון] שמטרתן לנצל פצלי שמן בירדן ובנגב[14]. עם שובו לפעילות פוליטית, העביר את עסקיו לבעלות בנותיו. מבקר המדינה ציין ב-2011 כי ההליך ההעברה לקה בפגמים ושפעולות ברק לא עלו בקנה אחד עם הנורמות המצופות משר[15]. ויקיפדיה
כתוב תגובה ל- של עופר גלזר
12
התשקורת המזוהמת תמשיך לאתרג...
  א.פ   22/02/13 15:15
"מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא"- כעת לאחר שמסתבר כי "החייל מספר 1" הוא בסה"כ הנוכל מספר 1- טוב שיש היסטוריון אמיץ החושף את הבלוף.

כמובן שספר זה, ומאמרים אחרים הנוגעים לאמת אודות הנוכל והמניפולטור הסדרתי לא יפורסמו בכלי התשקורת של אותם עיתונאים מתועבים ופחדנים- עיתונאים חסרי ביצים ותעוזה.
ישנם עדיין חדלי אישים המקווים לחזרתו של אהוד "המוח האנליטי" לחיים הפוליטיים...

גם לאולמרט יש "עדת מעריצים" לא קטנה...

ולכל אותם מתגעגעים לחזרתו של השקרן התחמן וסר (ה ס בכוונת מכוון!) הבטחון המתועב והנקלה לחיים הפוליטיים- אומר רק זאת- ברוך שפטרנו מעונשו של זה!!

עדיף לו למנוול שילך וימכור בננות ומעשיות עלי בבא באפריקה או באוסטרליה!!!
כתוב תגובה ל- א.פ
13
על מקור השם " וילסון "
  שוקה   22/02/13 15:29
על פי הידוע לי, את השם וילסון העניק לברק דס"ן יחיאל אמסלם ז"ל שהיה מפקדו של אהוד ברק, וכלל לא על שמו של הנשיא וילסון. אני משאיר את ספור המעשה, למקור ממנו שמעתי את הספור פעמים רבות, לאחר שאסב את תשומת לבו למאמר.
כתוב תגובה ל- שוקה
וילסון
  אורי מילשטיין   22/02/13 16:45
יחיאל אמסלם ז"ל נהרג במלחמת ששת הימים בצומת חראת דראג' מדרום לעזה ולא ניתן לשאול אותו. אברהם אמון לעומת זאת שהכיר את אהוד ברק הרבה לפני אסמאלם חי וקיים באשקלון וניתן לברר אצלו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
וילסון
  שוקה   22/02/13 21:07
1. אין שום הגיון בבחירה של השם וילסון עבור אהוד ברק. מה היה מיוחד בוילסון שהתאים לברק? למה לא אייזנהאור למשל,או וושינגטון או לינקולן, או כל נשיא אחר? למה דווקא וילסון? עד בחרותו של ברק היו 34 נשיאים, למה וילסון? 2. לצערי ולצער חברי, חברנו אמסלם נהרג ואי אפשר לשאול אותו, אך לשמחתי הרבה, חברנו המשותף וילסון חי וקיים, ואפשר לשאול אותו. 3.הספור הרבה יותר פשוט, ויתכן שהספור על הנשיא, בא על מנת לפאר את שמו של ברק, לאחר שכבר דבק בו השם. ואינני מביע בכך דיעה לא על ברק ולא על המאמר. כבר אמרתי שאביא את המאמר לידיעתו של וילסון ואם הוא ירצה הוא יספר את הספור.
כתוב תגובה ל- שוקה
מילשטיין אתה עושה חסד עם המתים
  חשדנית   22/02/13 21:24
אתה זוכר אותם.
אתה זוכר את נסיבות מותם
ואת המקום בו נתנו את הנשמה בשבילנו.
תודה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
14
ב-2006 עמיר פרץ שר הבטחון
  ביבי אשם מלפני כן   22/02/13 15:48
ברק הפיק לקחים מיוה"כ וצייד את צה"ל במערכות נשק יחודיות: טיל התמוז ונגמש הנמר. מדחת יוסף היה אבן דרך לקראת חומת מגן. סולטן יעקב היה הוכחת כלים בראיית לילה בשיריון. טוב מאוד לישראל שלא התנקשה בסדאם. מי שחנק את צה"ל טרם 2006 היה ביבי שר האוצר של אריאל שרון.
כתוב תגובה ל- ביבי אשם מלפני כן
15
אהוד ברק בתפקיד וולדרמורט
  חניבעל   22/02/13 16:09
ההתחקות אחרי ילדותו של ברק מזכירה את המסע של דמבלדור בעקבות וולדמורט. בכל מקרה, כל הכבוד לד"ר מילשטיין
כתוב תגובה ל- חניבעל
16
הקמת סיירת מטכ"ל
  תרבות האינטריגות   22/02/13 17:18
"על הקמת סיירת מטכ"ל, שהיוותה חממה לאישיותו הנכלולית של ברק; ועל תרבות האינטריגות באגף המודיעין של צה"ל". דר' אורי מילשטיין "תאים מפלגתיים חשאיים בסיירת מטכ"ל", פרופ' צחור חנן וייס, סא"ל (במיל' פעיל) קצין מודיעין מטכ"ל, אגף המבצעים
כתוב תגובה ל- תרבות האינטריגות
שלום עכשיו, סניף ראשי
  כפר סירקין   23/02/13 12:56
שלום עכשיו, סניף ראשי; כפר סירקין...ומקדונלדס' "ההתנחלויות עשבים שוטים...צריך לחסל...במקרה הצורך לירות בהם ע"מ לפגוע..." אלופים בצה"ל ובשב"כ ובמוסד וראשי השמאל
 שלום עכשיו, סניף ראשי; כפר סירקין
כתוב תגובה ל- כפר סירקין
17
חמשת הרמטכלי"ם במ"לים
  בני משקים, הטייה   22/02/13 17:35
סגן אלוף במילואים חנן וייס בשיחה: המינויים בצה"ל מדרגת מג"ד ומעלה פוליטיים - עדיפות ברורה לאנשי שמאל בשיחה עם ישראלי פטריוטי סגן אלוף וייס מבהיר: שלא תטעו, המינויים בצה"ל הם פוליטיים מובהקים עם עדיפות ברורה לחיילים יוצאי קיבוצים ומושבים של תנועת העבודה שהיא שמאל מובהק, ומוכיח: חמשת הרמטכלי"ם האחרונים גדלו במושבים או בקיבוצים ואף פנו בחלקם לפעילות פוליטית, עיין ערך אשכנזי, וממליץ על צבא מקצועי שיעניק שכר גבוה ומשמעותי לחיילים זוטרים וכך צה"ל יהפוך לצבא מקצועי וחזק שידע להתמודד בצורה יותר טובה עם האיומים הביטחוניים שעל ישראל, הראיון המלא, האזינו
 הראיון המלא, האזינו
כתוב תגובה ל- בני משקים, הטייה
18
כתבה של 0 שלא עשה כלום בחייו.
  1 שיודע   22/02/13 17:57
מה גם שהוא נסמך על בן כספית הבדאי .רפול ולוין תמיד היו בתחרות עם ברק ולא מעט קינאו בו,לכן דבריהם ועדותם נשמעת תחת אזהרה !הכותב עושה מעשה חמור ביותר של הוצאת דיבה לכן מפחד הוסיף בכתבתו את ההערות ודאג להקליט את הדוברים .
כתוב תגובה ל- 1 שיודע
19
מה שם הספר ןהיכן ניתן לרכשו
  חנן ו   22/02/13 18:03
כתוב תגובה ל- חנן ו
הספר בשלב זה
  אורי מילשטיין   22/02/13 21:07
יתפרסם רק בניוז 1 מדי שבוע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
האם אתה עומד לפרסם ספר בנושא?
  ציונה בודנסקי   23/02/13 22:26
אני מקווה מאד שאתה אכן מתכוון לפרסם ספר עובדתי בנדון שיתבסס -- כספריך תדיר -- על תחקיר רציני וניתוח יסודי וללא שמץ רכילות מיותר.
כתוב תגובה ל- ציונה בודנסקי
20
בלי לדעת את
  יולו   22/02/13 18:05
הפרטים שבמאמר ,לא "אהבתי" אותו אף פעם הוא גורם לי להרגיש מרומה.אהוד הטווס תמיד נכשל בלשכנע אותי שהוא אנליטי וענק הידד לי
כתוב תגובה ל- יולו
21
נחוץ ראש פתוח
  ראומה   22/02/13 18:17
אכן זה קשה וגם לא פשוט להפנים עובדות בלתי ידועות, העומדות בסתירה להילה שנקשרה לבעל חמש האותות. לאלה, המגיבים בלשון מלוכלכת, לא נתייחס. אבל האחרים, התוהים, מוטב שיקראו את המחקר בראש פתוח, וישימו לבם לכך שהחוקר מביא דברים בשם אומרם - חבריו לילדות ושותפיו בשרותו הצבאי. והערה: לקרוא לציבור בישראל, עדר חמורים, לא זה מה שישכנע אותו לקרוא את המחקר ללא דעות קדומות. לאורי מילשטיין - יישר כוח על העמידה על האמת.
כתוב תגובה ל- ראומה
ראש פתוח
  אורי מילשטיין   22/02/13 21:42
ראומה,

ראש פתוח היא תופעה נדירה!!!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
22
ד"ר למוקיונות בשם מילשטין
  רויטמן פסח   22/02/13 19:07
וכל מילה נוספת מיותרת!
כתוב תגובה ל- רויטמן פסח
הפוסל במומו פוסל
  וייס2   22/02/13 22:00
כתוב תגובה ל- וייס2
פסח רויטמן מדבר על לייצנים?
  לליצן הראשי   23/02/13 14:37
כתוב תגובה ל- לליצן הראשי
23
האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך
  עליונה דורנר   22/02/13 19:08
7.3. "האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך אלה שנשארו בצבא".... הם לא הטובים ביותר.... שופטת בימ"הש העליון בדימוס, דליה דורנר "הם הטובים מתוך אלה שנשארו, אלה שבחרו בקריירה צבאית"....... והיא מוסיפה : "יש אנשים מצוינים שבמצוינים שלא רוצים להשאר בצבא ועוזבים".
כתוב תגובה ל- עליונה דורנר
24
רק קצה-החוט...,
  Yosef Agmon   22/02/13 20:06
סיפרו המדהים של דר' אורי מילשטיין, הוא לדעתי רק קצה-החוט..., --- היות כי ניסיוני הרב עם מערכות המשפט ונוספות, שאין בהן שופטים, מנהלים ועובדים עצמאים...- אלא שכירים שממלאים הוראות, בניגוד לעובדות, בניגוד לאמת ובניגוד לחוק.... --- מראה בכתבותיי עובדות והוכחות - באתר פייסבוק ונוספים, עם חשדות לפלילים..., מאז קום המדינה...וגם כעת - -- נגד שופטים ומנהליהם, פוליטיקאים בכירים (כולל ראשי-ממשלה ושרים...), משפטנים ושותפיהם, עובדות ומנהלות-רווחה, קציני-משטרה ומנהלי מערכות ציבוריות רבות..., --- אשר ליכאורה נימצאים מעל-לחוק...ומתחמקים מחקירות-אמת, משפט-אמת ועונש-כחוק...- --- ממש פשע-מאורגן במדמנת-היהודים, ממשיך להיתבצע, כי רוב הציבור אדישים, או מפחדים...! --- --- למרות שתנועת -הצלת ישראל- מציעה פיתרונות...ולא רק קיטורים..., רוב הציבור, ממשיכים להיות אדישים ופחדנים..., ותופעה זאת, מסבירה איך אנו מאבדים את מדינת היהודים...!! --- ---- לכל הפחות, קיראו בבקשה את הכתבות - בדף שלי בפייסבוק, כמו הכתבה עם רשימת הפוליטיקאים שהיתעשרו בצורה לא-נורמלית...(בעיקר מנדל'ן - תחום התמחותי...!) - עם עובדות ממגזין "פורבס"..., --- או רשימת 18 הבתים והחשדות נגד אהרון ברק... והכתבה על השופטת טובה סיוון וכנופיית המשפטנים..., --- כדי להבין בכתבה על ביקורו הקרוב של הנשיא האמריקני - אובמה, מדוע רוב תושבי המדינה, ח-י-י-ב-י-ם, להגיב ולהשתתף בהפגנה חשובה מאד זאת, --- כי זאת אולי ההזדמנות האחרונה, לבנות-מחדש את מערכות השלטון והציבור המושחתות..., להבטחת המשך החיים של המדינה והתושבים...!!
כתוב תגובה ל- Yosef Agmon
גם אני אבוא להפגנה נגד אובמה
  חשדנית   23/02/13 08:59
כתוב תגובה ל- חשדנית
25
רקבון בצמרת הבטחון
  עוזי דיין   22/02/13 22:06
1.1. ש"משהו רקוב בדרג הבכיר של ממלכת הביטחון". Uzi Dayan עוזי דיין, אלוף (במיל', סגן הרמטכ"ל לשעבר) משהו לא טוב קורה במערכת הביטחון שלנו: > ...ראינו את דו"ח המבקר באשר לפרשת הרפז שיבהיר, חוששני, ש"משהו רקוב בדרג הבכיר של ממלכת הביטחון".
 עוזי דיין, אלוף
כתוב תגובה ל- עוזי דיין
26
אולי יגלה לנו הכותב הנכבד
  חוקר תוארים   22/02/13 22:15
מאיזה אוניברסיטה הוא קיבל את תואר הד"ר שלו. האם זה מאוניברסיטת לטביה שבה הוא לימד?
כתוב תגובה ל- חוקר תוארים
מהאוניברסיטה העברית
  אורי מילשטיין   22/02/13 22:30
בירושלים, 1973.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
27
חנן אם זה אמיתי ונכון
  כשל מערכתי ענק   23/02/13 05:53
חנן אם זה אמיתי ונכון ... זו בושה גדולה !!!!!!!!!! כשל מערכתי ענק !!!!!!!!! תשלח לי בבקשה את ההמשך ...את מה שרפי איתן כתב עליו ... מעניין אותי לקרא תודה :) ****
כתוב תגובה ל- כשל מערכתי ענק
אשלח לך כמובן, דרלינג...
  עבד גם על שרה   23/02/13 06:02
אשלח לך כמובן, דרלינג... לא מפתיע אותי שברק "עבד" על ביבי ה"מנותק"..... מפתיע אותי שהצליח לעבוד על שרה...חח אגב, עייני בתגובות..גם שם יש הרבה מידע על הנוכל ברק... כשיפרוש גם הנשיא פרס....יהיה סוף עידן ב"שבט ישראל" ותחילת עידן חדש... "נוכלים" מוצהרים יתקשו ל"תפקד" תחת "עין השמש המחטאת"... המוני שופטים וגנרלים "יבקשו" לפרוש...עיתונאים לא בשלב זה...בגלל ש"כעת חיה" יש להם לובי חזק בכנסת..חח חנן וייס
כתוב תגובה ל- עבד גם על שרה
ברק וביבי גנבו סוסים
  ביחד, לכן הקשר   24/05/13 14:45
ברק היה רע למדינת ישראל...עזר ל"הרוס" את המטכ"ל ואת הצדק, המוסר ואת יתרונם של ה"סרוגים" והמתנחלים, בתרבות עם ישראל... אך ביבי שהוא טוב למדינה היה חייב ל"שמר" את ברק...בגלל שהם "גנבו סוסים" ביחד... גם "שרה אשם/ה" סלדה מהקשר.... חנן וייס
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- ביחד, לכן הקשר
נו, עכשיו, אחרי שכולנו החכמנו,
  זה אמיתי ?   6/08/16 12:40
חנן וייס, סא"ל במיל'
כתוב תגובה ל- זה אמיתי ?
28
אני עם אורי מילשטיין לא מתווכח
  שלמה נקדימון   23/02/13 06:37
18. "אני עם אורי מילשטיין לא מתווכח. בעיניי הוא בצמרת החוקרים, מבין עניין, מגרד את התחתית, ולא מרפה..." על המחבר: 1. אורי מילשטיין הנו דר' להיסטוריה צבאית. מבכירי החוקרים הנאמנים של מדינת ישראל. בן למייסדי קיבוץ אפיקים. חוקר , המגבה את מחקריו במסמכים, קלטות אודיו ווידיאו, כולל תעוד מארכיון צה"ל, שב"כ ומוסד. ויקפדיה: ..." גם כשהיה ילד וגם כשפרסם תיאור מדויק של האירוע בסדרת ספריו על מלחמת העצמאות בסוף שנות השמונים של המאה העשרים." משתתפים בכתיבת הספר: 2. דר' מיכאל ברונשטיין 3. מר אביתן בן-צדף ; עמית מחקר במכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור (ICT), המרכז הבינתחומי הרצליה. לשעבר עורך הבטאון מערכות בצה"ל. 4. סא"ל אריה טפר-עמית ז"ל ממליצים נחום [שחף] ידידי אני עם אורי מילשטיין לא מתווכח. בעיניי הוא בצמרת החוקרים, מבין עניין, מגרד את התחתית, ולא מרפה. גם תשובה לא מספקת שלו בנוייה על אדני מידע וידע. שלמה נקדימון דר' אורי מילשטיין גאון, מגדולי ההיסטריונים של מדינת ישראל חנן וייס יו"ר דירקטוריון, E-MBA סא"ל (במיל' פעיל, ללא קבע)
 אני עם אורי מילשטיין לא מתווכח
כתוב תגובה ל- שלמה נקדימון
29
מר וייס היקר
  Sharon Gariv   23/02/13 06:42
Sharon Gariv מר וייס היקר....אני חייב להגיד שבדר"כ אני מסכים עם רוב הדברים שאתה כותב,אבל במקרה זה...אמממ איך לומר..התשובה בגוף השאלה!!!....אם בכותרת של הכתבה כתוב : "ברק הצליח לעבוד במשך עשרות שנים על רוב הישראלים ועל רבים בעולם".....אז כנראה שהוא באמת גאון !!! לא חושב ???
כתוב תגובה ל- Sharon Gariv
לאו דוקא שרון היקר...
  צ'רצ'יל   23/02/13 06:48
חנן וייס לאו דוקא שרון היקר... ראשית - לא אני כתבתי את הכותרת ולא את המאמר אבל תמצא שם הרבה תגובות שלי... שנית - גם חכם יכול להגיד לעיתים דברי שטות...ואף מכסיל אפשר לפעמים להבין דבר חכמה... שלישית - "בן אדם שלא היה שמאלני בצעירותו הוא חסר לב. בן אדם שלא הפך לימני בהמשך הוא חסר מוח.", "מכונית ריקה הגיעה לרחוב דאונינג 10 וממנה יצא קלמנט אטלי(וצ)." ~ על ראש ממשלת בריטניה בין השנים 1945 - 1951 "לפעמים בולדווין נתקל באמת, אבל בזריזות הוא מתרומם ומתרחק, משים עצמו כאילו שום דבר לא אירע." ~ על סטנלי בולדווין, יריבו הפוליטי על ראשות המפלגה "מדי פעם אנשים נתקלים באמת, אך רובם תופסים את עצמם וממהרים לדרכם כאילו דבר לא קרה." צ'רצ'יל
כתוב תגובה ל- צ'רצ'יל
גם היטלר היה גאון,נבלה אבל גאו
  Sharon Gariv   23/02/13 06:54
Sharon Gariv נוכלים או לא ...רמאים או לא...כל מה שאני אומר זה שאם בנדם מגיע לרמה כזו של נוכלות אז הוא גאון !!!! ולהבדיל אלף אלפי הבדלות...איש לא יתווכח איתך על זה שהיטלר בעצמו היה גאון (נבלה...אבל גאון) ומשהו נוסף לגבי הסוציאליזם....צודק בהחלט שזו שיטה עלובה הזוייה ושמורה לאנשים קטנים וקנאים וכל מה שתוסיף....אבל ברגע שהקפיטליזם לא מצליח לרסן את עצמו ...שוב צץ הסוציאליזם כברירת מחדל (ע"ע הקייץ הלפני אחרון)
כתוב תגובה ל- Sharon Gariv
היטתבת לסכם
  וייס   23/02/13 06:59
חנן וייס היטתבת לסכם...ואני מסכים...אכן לברק תארים במתמטיקה ופיסיקה ותואר שני במערכות מידע... לא ודאי שקיבל את תאריו כדין... אגב גם פלאטו שרון מקבל במה, שרי אריסון ופרס בורים ומיליארדרים, לבייב ותשובה ועוד גנבים ומיליארדרים...וממשיכים לגנוב... גם אבוטבול ורוזנשטיין אולי סוג של גאונים ...אין סתירה בין דברינו.... רק אני שואל את עצמי האם אתן אותם כדוגמה לילדי כדמויות לחיקוי... ומסכים גם לגבי סוצ'/קפט', לא ודאי שמה שהיו המונחים של פעם כסוציאליזם וקפיטליזם, הוא הנכון להיום, בקרוס מערכות המדינה מתערבת...
כתוב תגובה ל- וייס
המדינה היחידה
  יאיר לפיד   23/02/13 07:07
המדינה היחידה / יאיר לפיד "זוהי המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי [גם קיבוצים ומושבים], העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול." "בן אדם שלא היה שמאלני בצעירותו הוא חסר לב. בן אדם שלא הפך לימני בהמשך הוא חסר מוח." צ'רצ'יל
כתוב תגובה ל- יאיר לפיד
ברק אכן גאון
  אורי מילשטיין   23/02/13 09:35
בתחום ההונאה!!!

מן הפרק הראשון של ספרי על ברק, שעליו נסוב הדיון, אפשר ללמוד לא דווקא שברק סחב מכוניות ופרץ למטבח בקיבוץ. את זה אכן עשו ועדיין עושים ילדים רבים. ברק שונה מרובם בכך שהוא המשיך בכך גם בבגרותו. אבל גם זה לא העיקר.

העיקר הוא שבילדותו הבין אוהד ברק שניתן להצליח בחיים ובגדול לא בזכות מעשים אלא בזכות יכולת השכנוע שעשית מעשים.

זאת היתה התרבות הסופיסטית ביוון העתיקה שסוקרטס לחם בה. וזאת התרבות הפוסט-מודרניסטית היום.

מנקודת מבט זאת, אהוד ברק הוא דוגמא קיצונית לאישיות סופיסטית-פוסט-מודרניסטית.

הצרה של כולנו היא שבמלחמות לא די לשכנע את פקודיך אלא צריך גם להפעיל אותם באופן מיטיבי. ובכך הואנכשל כמו במקרה של מבצע לחיסול צדאם חוסיין שהתגלגל לאסון צאלים ב'. אותו דבר נכון בפוליטיקה ובמדיניות. דוגמא לכך היא נסיונותיו כראש ממשלה להביא לסוף הסכסוך גם עם ערפאת וגם עם אסד האב. אבל בעוד שעל הישראלים והאמריקים הוא עבד בגאוניות על ערפאת ואסד הוא נכשל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
על האמריקאים לא ניתן לעבוד
  רק על ישראלים פתא   23/02/13 14:54
לאמריקאים תרבות של Coordinated work ...לא כמו בארץ שכל צד מנסה להטעות את הצד שכנגד...בניגוד לישראל שניתן ל"עבוד" על כל העם כל הזמן... אמריקה על המנהיגות חלק מהזמן...ובארה"ב המנהיגות היא זו שקובעת, להבדיל מישראל שהעולם התחתון (ועדים והסתדרות ולוביסטים מהקיבוצים ומהמטכ"ל), בעליון (בצמרת המדינה)... עבדות צצות: * "כשהעיוור תומך בפיסח, שניהם מצליחים להתקדם". (פתגם שוודי) * "כשרון מנצח משחקים, עבודת צוות ואינטליגנציה לוקחות אליפות".(מייקל ג'ורדן) * "גם סירת משוטים יכולה לנצח ספינת מרוץ בזכות רוח הצוות". (אלמוני) * "אדם אינו מיועד להיות חלק של עדר כמו חיה מבוייתת, אלא חלק של עבודת צוות כמו בכוורת דבורים". (עמנואל קאנט) * "אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה". (בראשית רבא) * אני עושה מה שאתה לא יכול, ואתה עושה את מה שאני לא יכול. ביחד אנחנו יכולים לעשות דברים גדולים. בכלכותה של אמא תרזה * היפה ביותר של עבודת צוות היא כי תמיד יש לך אחרים בצד שלך. מרגרט * רוח צוות זה מה שנותן לחברות רבות יתרון על פני המתחרים שלהם. ג'ורג' קלמנטס * כִּי אִם-יִפֹּלוּ, הָאֶחָד יָקִים אֶת-חֲבֵרוֹ; וְאִילוֹ, הָאֶחָד שֶׁיִּפּוֹל, וְאֵין שֵׁנִי, לַהֲקִימוֹ. * גַּם אִם-יִשְׁכְּבוּ שְׁנַיִם, וְחַם לָהֶם; וּלְאֶחָד, אֵיךְ יֵחָם. * וְאִם-יִתְקְפוֹ, הָאֶחָד--הַשְּׁנַיִם, יַעַמְדוּ נֶגְדּוֹ; וְהַחוּט, הַמְשֻׁלָּשׁ, לֹא בִמְהֵרָה, יִנָּתֵק. חנן וייס
כתוב תגובה ל- רק על ישראלים פתא
לא סופיסטי-אלא פולני נוכל
  נוכל מסוג טפיל   23/02/13 20:54
כתוב תגובה ל- נוכל מסוג טפיל
30
רק בישראל...
  בן אפרים   23/02/13 16:44
שופכים דם על הארץ ולא מתביישים למלא אותה בערימות אשפה-לזכר הנופלים.... חיילים כמו ברק ועוד רבים שחרפו נפשם בפעולות עלומות מעבר לקווי האויב ואין כלפיהם שום כבוד.... אוי לנו לעמינו ולמדינתינו!!! הסטוריון זורק רפש בלי להבין את הקונטקסט של התנהגות הילדים בשנות ה50 וה60 לא רק בקיבוצים אלא גם ביתר המקומות (היתי שם!!) חבל חבל!!
כתוב תגובה ל- בן אפרים
לא רק בישראל
  אורי מילשטיין   23/02/13 18:17
לא רק בישראל אלא בכל החברות הדמוקרטיות בעלות תרבות ביקורתית. כך נהגו בארה"ב כלפי הגנרלים מקארתור וויסטמולד. שלא לדברי על כל מי שהיה קשור בפרשת "מאי לאי" במלחמת ויטנאם. כדאי לך לקרוא גם את הספר "הפסיכולוגיה של השלומיאליות בצבא" על האהוד ברקים של הצבא הבריטי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נוכל?
  בן אפרים   24/02/13 15:39
אין אדם שעושה ולא טועה... ובכלל אין אדם שלא נוהג כאדם. ברור שברק לא מושלם כמוני וגם כמוך אני משער.. למה? כי אנחנו בני אדם. קל וחומר פוליטיקאי!! להפוך את ברק לנוכל נראה לי שהרחקת לכת. בברכה בן.
כתוב תגובה ל- בן אפרים
31
רמטכל משתכר 73000 שח,חייל 350
  גיגי   23/02/13 18:38
החברה המערבית במיוחד האמריקאית שהישראלים כל כך אוהבים לקחת כדוגמה,התרגלו לעשוק את העובד. בשלושים השנים האחרונות האמריקאים הפריטו את שכרו של העובד לתשלום שעתי,ומשם הדרך אל העוני והניצול הייתה קצרה. הקפיטליזם השקרי דיבר על כלכלת שוק ,ועל שוק חופשי אבל בפועל,לדוגמה בישראל אם היה מחסור בעובדים הממשלה התערבה ,והביאה עובדים זרים בשכר עבדות. חוקים דרקונים ותקנות שחוקקו ממשלות ניאוליברליות היטיבו עם העשירים,וניצלו את החלשים לדוגמה בישראל 60% מכוח העבודה במשק משתכר שכר מינימום,40% כשומרים ומאבטחים,ו20% כמלצרים כך נעשקים הצעירים על בסיס יומי, תוכנית ריאליטי שהבעלים של פיצה האט ירד לעם המחישה יפה את הפערים העצומים ואת הניצול המחפיר אני בחרתי להדגיש זאת בפערים החמורים בין שכר הרמטכ"ל לבין שכרו של חייל התגובות החמורות שקיבלתי,מלמדות אותי שרוב האנשים מקבלים את המצב בהשלמה ,ממש כמו חמור שעיניו כוסו ואין הוא רואה אלא את הדרך הסלולה חייב להתחיל דיון ציבורי בניאוליברליזם החזירי,אנו קרובים למצב שבו החברה עשויה להתפר
כתוב תגובה ל- גיגי
32
אז מה זה אומר לנו כעם?
  יואל קורנבלום   23/02/13 19:34
יש לנו את אהוד ברק ואני מסכים עם תאורו של אורי מילשטיין. כבר כתבתי מזמן שצריך לחקור את פעילותו של אהוד ברח. ברור הוא שאת עושרו לא קיבל ממשכורת של רמטכ"ל או אפילו שר. מה מכר ולמי? האם פעילותו למשל בעניין המרמרה היה כדי שלא יגלו עם מי עסק? בסופו של דבר אפילו חייל פשוט היה מצליח להוציא תוכנית טובה יותר? מדוע נמחלה לו הבריחה מצאלים? ברור הוא שיש מי שמגן עליו ואינו פועל לטובת מדינת ישראל. אפילו אדם פשוט שקורא חדשות מבין איזה נוכל יש לנו עם אהוד ברק אבל בכל זאת בוחרים את מפלגתו אז מה זה אומר עלינו כעם? מצד שני פעילותו דומה לפעילותם של שמעון פרס, יצחק רבין ושות' שגרמו הרבה נזקים למדינת ישראל אבל בכל זאת בחרו בהם ושמעון אפילו נשיא, שנוא אבל נשיא. בכל מקרה היה מישהו כבר בהתחלה הכיר את הטיפוס והיה נגד אותו אדם אבל קולו נבלע ברעש התשבוחות של השד יודע מי. למשל משה שרת היה נגד פרס אבל לא שמעו לו. אחרים אמרו ע אהוד ברח אבל לא שומעים. הרבה מהפעילות של אהוד ברח ושל פרס לא נחקרת. אבל אף אחד לא חוקר ואנשים ממשיכים לקרוא את אותם עיתונים שמעלימים ידיעות ואנחנו שותקים. גם בצבא הקידום הוא פוליטי ולכן אנשים כמו אהוד ברק ושות' יכולים להתקדם. האם צריך ועדת מינויים לתפקידים מעל סא"ל? אז מה יהיה?
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
33
מילשטיין - מומחה לדייג במים עכ
  אילספ   23/02/13 20:04
מילשטיין (דוקטור? אולי!), כזכור לותיקים ביניינו, הצטיין בעבר בהשתלחות ברבין. השמצותיו והשתלחותו של מילשטין ברבין:- פישל בפיקוד על "הראל" ב-48, בפיקוד צפון וכרמטכ'ל. זכורה (לרע) גם מערכת הויכוחים שלו עם מאירקה פעיל, הסטוריון מוכר ומוערך ולפני זה - בין השאר - פלמחניק ומטובי מפקדי בהד 1.
מזה עשרות (!) שנים מילשטיין מנסה לתפוס מקום כהיסטוריון, ולבד מהשמצות - נשאר תקוע בביצת ההשתלחויות.
ברק - אכן איננו "מאמי", איננו lovable , אך תיפקודו כשר בטחון לאחר פרץ - היה מבורך! ועכשיו בגלריה הפוטצנציאלית - בוגי, מופז, מי עוד ?. - עוד נתגעגע לשר בטחון מקצועי, מנוסה, חכם (חוץ מארוע ה"מרמרה") וברסמכא כברק.
כתוב תגובה ל- אילספ
"השמצות"
  אורי מילשטיין   23/02/13 22:52
אם "השמצות" מבוססות הן אינן השמצות אלא ביקורת. לפיכך כל מי שטוען שאני משמיץ צריך להפריך את טיעוניי ולא להסתפק בטענה שאני משמיץ.

אשר ליצחק רבין: טענתי כי ב-20 באפריל 1948 הוא נטש שיירה לירושלים שפיקד עליה ושהותקפה ונסע למקום מבטחים במעלה החמישה. אנשים רציניים צריכים לטעון או שהדבר אינו נכון ולהפריך את כל ההוכחות שהבאתי בנושא. או לטעון, כמו מאיר פעיל, שידע שהעובדה נכונה, כי כך צריך לנהוג מפקד - לנטוש בקרב את פקודיו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למה ביקורתו את רבין זכורה לרע?
  לא חבר ולא לוחם   23/02/13 23:22
ביקורתו של מילשטין את רבין לא רק שזכורה לטוב אלא אף הביסה את כל הציזבטוריון של יחצני הפלמ"ח שאתה מאחרוני המתעקשים יחידי לכנות אותם בשם "חוקרים". המרחק בין מאיר פעיל לליצן קירקס שווה למרחקו מן התואר "היסטוריון" "וחוקר", ושווה למרחק בין רבין ל"חבר" ועוד יותר מגוחך - מרחקו ל"לוחם".
אתה רוצה לבדוק שמילשטיין ניצח?
נסה לומר היום בחדר מלא אנשים מחוץ לבית העם שלך שרבין היה "לוחם". הרוב ימצמצו במבוכה. העולם הוא לא חדר האוכל בקיבוץ המושתן שלך.
כתוב תגובה ל- לא חבר ולא לוחם
יימילשטין כ(?)היסטוריון , וברק
  אילספ   24/02/13 06:45
מילשטיין כהיסטוריון - לי, כחובב ומשכיל (פחות או יותר) - אין בידי כלים מחקריים להתמודד עם סוגיה היסטורית נקודתית (20.4.1948, למשל). השאלה נשאלת - מדוע אף היסטוריון אחר לא תמך בגירסותיו ההשמצתיות של מילשטיין? מדוע אף מוסד אקדמאי בעל מוניטין לא מוכן לקלוט אותו? האם זה לא אומר דרשני?

ברק - אני לא "מת" עליו, אבל, בהתבוננות סביב, חוששני שעוד נתגעגע אליו-כשר בטחון.
כתוב תגובה ל- אילספ
תיק רבין:מיתוס ושיברו/מילשטיין
  חשדנית   24/02/13 13:47
קראתי את הספר של מילשטיין על רבין תיק רבין מיתוס ושיברו והזדעזעתי מחיי המשפחה שרבין חווה בילדותו. מסתבר שאמו רוזה האדומה הייתה אישה אלימה מאוד וכוחנית שהייתה מעורבת אישית בהתנגשויות וקטטות כבר ברוסיה. בישראל השתלבה מיד במלחמה עם הפורעים הערבים, השתתפה בעימותים אתם ואפילו שימשה כמפקדת ההגנה בחיפה. תיאור הפגישה הראשונה בינה לבין בעלה לעתיד בישראל ממש משקף את דמותה - תוך כדי ויכוח וצעקות ביידיש התנפלה עליו וחטפה לו את האקדח מהידיים. מזל שהייתה שם קבוצה של חיילים בריטים שהפרידה ביניהם. רבין גדל לתוך מציאות של אמא אלימה וכידוע ילדים להורה כזה או שיעתיקו את התנהגותו ובבגרותם יפעלו כמוהו או שיימנעו מכל אלימות וייברחו בכל פעם שיהיה חשש לאיזו שהיא פעולה אלימה. נראה שרבין בחר באפשרות השנייה וברח כמו מאש מכל עימות עם ערבים או ילדים מבית ספרו. אבל על חלשים-כמו בנות כיתתו-היה גיבור והכה אותן תמיד. מילשטיין מצביע על אפשרות שרבין העתיק את הזעם שחש כלפי אמו השתלטנית אל עבר בנות כיתתו שאותן העניש במקום את האם. וגם מצביע - בעקבות מחקר של ד"ר נטע כהן דור-שוב על תכונה נפשית של העתקה - העתקה פרימיטיווית של רגשי תוקפנות, מצד פחדן, שאינו מעז להתמודד עם חבריו החזקים ועם גדולים ממנו, כלפי חלשים ממנו. תופעה זו תשתקף בבגרותו ביחס בוטה כלפי הכפופים לו ומצד שני בהתבטלותו כלפי החזקים ממנו.

אין פלא לכן, שרבין התנהג כפי שהתנהג בפרשת אלטלנה. היה לו קל להורות על ירי של תותחים על חפים מפשע באונייה אלטלנה, שכלל לא סיכנו אותו, ולהתגאות ב'גבורתו' הרבה. אבל כשגבורה זו נדרשה במלחמת העצמאות (לדוגמא בנבי סמואל) ובמלחמת ששת הימים - אז הוא ברח כל עוד נפשו בו. במלחמת העצמאות עזב את פיקודיו הפצועים וההרוגים מהקרב אל בית המלון בירושלים משם כתב לאביו מכתב ש'הכל בסדר'. במלחמת ששת הימים ברח אל זרועותיה המשכיחות והנעימות של מחלת הנפש שאיפשרה לו להתחמק מהמפגש עם המלחמה האמיתית.

לדעתי, אותה תכונה שלו - לברוח בפחד כל פעם שאלימות הרימה ראש - היא זו שגרמה לו להתרפס בפני ערפאת ולוותר לו על שטחי ארץ ישראל, תמורת 'הסכם שלום'. רבין, כביכול גיבור מלחמת ששת הימים, התגלה כאדם חלש מאוד ופחדן מול עראפת. למרות שרבין ידע את האמת (ותקראו את הספר של בוגי יעלון) כי ערפאת משקר לו ומוליך אותו שולל בהצגה עצמית כאילו הוא פרטנר אמיתי לשלום, גם אז רבין לא עצר את הפארסה של הסכמי אוסלו, ולא התעמת עם ערפאת. הוא פשוט רעד מפחד !

התנהלות כזאת איפיינה את רבין מול היריב שלו מבית - פרס. כולנו זוכרים את נאום 'אני אנווט, אני אחליט' שלו לאחר הניצ חון בבחירות לראשות מפלגת העבודה. כאשר הניצחון בידיים שלו ממהר רבין להיפרע מפרס. ככה עושים החלשים על חזקים. אבל כשפרס צרח עליו וקילל אותו בבוקר יום העצרת (תועד במכשיר ההקלטה של העיתונאים שהגיעו באותו זמן לראיין את פרס), כשרבין ניסה להתחמק מהשתתפות בעצרת - רבין מיהר לוותר והגיע צייתן וכנוע, ממלא אחר הציווי של פרס.

אין לי ספק שהשמאל הקיצוני של היום, זה הרואה ברבין את האב-המייסד שלו, נברא בצלמו ובדמותו של רבין. פוחד מערבים (ולכן מסכים כל הזמן לוותר להם על הנכסים הקיומיים שלנו) ותוקף יהודים, שהרי יהודים אף פעם לא יחזירו מלחמה שערה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
34
פרסומת זולה לסופר מילשטיין .
  ביבר.   23/02/13 20:55
ריח רע נודף מהכתבה שלך בתוך בליל המילים לא הצלחת להסתיר את איבתך הבלתי מוצדקת לאהוד ברק.
אתה תלוש או שאינך יודע להעריך נכון את פעילותו המבורכת של
ברק בתחומים רבים של בטחון מדינת ישראל.
הכתיבה שלך שטחית בלתי אוביקטיבית ומסתמכת על א.א.א (אשה אחת אמרה)קראתי את "סיפורך" חזור וקרוא ולא מצאתי בו אפילו
דבר טעם אחד.אני מרשה לעצמי להיות חריף כלפי כתיבתך הדלטנטית מפני שאני יודע ישירות מספר דברים אודות ברק שרק הם בלבד מזכים אותו להרשם במקום מכובד בספרי ההיסטוריה של ישראל .שלא לדבר על עוד עשרות רבות של מעשים בעלי ערך ביטחוני ומדיני שנעשו על ידו שאני יודעם ממקור שני.
מעשים אלו בתוספת לנ"ל מזכים אותו במקום כבוד של ההיסטוריה שלנו.מה יוצא לך מכתיבה חסרת טעם זו שלך רק השד יודע.
כתוב תגובה ל- ביבר.
קרא את הפרקים הבאים
  אורי מילשטיין   23/02/13 22:59
העוסקים באירועים בסיירת מטכ"ל שבזמן שאהוד ברק שירת בה כלוחם כמפקד צוות ומפקד היחידה, בתפקודו במלחמות יום הכיפורים ולבנון הראשונה ואני מניח שתשקול את הערכתך עליו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
35
בטעות כתבת את השם ביבר.
  הנגעלת   23/02/13 23:19
צריך להשמיט את ה-ריש.
כתוב תגובה ל- הנגעלת
36
צודק, מבצע סבנה ? כשלון ! אנטב
  הסטוריון דמיקולו   24/02/13 00:16
מבצע אנטבה ? כישלון ..פשוט מדהים לראות אנשים שכותבים רכילות קוראים לעצמם הסטוריונים
כתוב תגובה ל- הסטוריון דמיקולו
במה נכשל אהוד ברק
  אורי מילשטיין   24/02/13 06:47
לא כל פעולה טקטיקת או מקרו-טקטית שבה היה אהוד ברק מעורב הסתיימה בכישלון. הכישלונות התרחשו ברוב הפעולות האופרטיביות והאסטרטרטגיו המרוכבות שעליהם פיקד או להן היה ברק אחראי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רס"ן כמחסל מחבלים, ברצועת עזה
  לחנן שלום   24/02/13 08:27
לחנן שלום: בלי מחקרים מעמיקים נראה כי לשיא יכולותיו הצבאיות הוא הגיע בדרגת רס"ן כמחסל מחבלים, ברצועת עזה וממרחק אפס. זה יותר טוב ממה שנאמר על רפול שמ"כ בפלמ"ח היה שיא יכולותיו הפיקודיות. שבת שלום, AA
כתוב תגובה ל- לחנן שלום
אני מאמין שברק התאים
  לצבא של אז   24/05/13 15:03
ומאמין שיש הרבה דברים מעולים שעשה, גם בעוז ובגבורה וגם גרם לעשייתם... נכון שרפול לא היה "ממזר" כברק...אבל כינויו לגבי התפקידים שביצע נאמרו ע"י אנשים בעלי מנת משכל נמוכה...יחסית כמובן...ולהערכתי כמובן...ואני טועה לא מעט...חח יחד עם זאת...רפול היה טוב לצבא...כקצין רציתי רמטכ"ל כרפול ולא כברק...מה גם שהרבה מהסיפורים על ברק הם שיקריים...ביוזמתו... טבלת משכל גבוה...גנרלים בתחתית...
 טבלת משכל גבוה
כתוב תגובה ל- לצבא של אז
37
לבדוק את ההכפשות ב82 על התימני
  תימני   24/02/13 02:25
במלחמת לבנון 1982 שחטו את התימני שהיה גיבור ישראל ב1973. צריך ההיסטוריון לבדוק את הנפשות שבגללן הוכפש שמו של התימנו גיבור ישראל ממלחמות 1967 ו1973 ...
כתוב תגובה ל- תימני
38
התשקורת אשמה בכך שמכרה לוקשים
  קורןנאוה טבריה   24/02/13 04:19
לציבור=והציבור ברובו עדר שמאמין לתשקורת,זו הסיבה שהפסקתי להצביע ל0מרטוטי הליכוק בלוף שמעולם לא דאגו ליהודים לתקשורת מאוזנת והוגנת!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
39
הסיבה שאני מאמינה למילשטיין,ול
  קורןנאוה טבריה   24/02/13 04:43
ולכל מילה היא:התשקורת והממסד ה0מולני והשליט עדיין,התעלמו מתחקיריו מכיוון שהיו אמינים מכולם-בממסד העדיפו היסטוריונים מגוייסים ואדומים ואת השיכתובים השקריים שקידשו תמיד את מי שהיה הכי פחות ראוי לעם ולמולדת-על פני האמת הצרופה.למדתי להאמין רק לכל מי שהממסד הישראלי החרים אותו והתעלם מספריו ותחקיריו ולפי כמות הראיונות שהתשקורת הבולשביקית נוהגת להקציב לו,אם בכלל=כך אני יודעת היכן האמת הצרופה מונחת!! חוק ידוע הוא,כשהתשקורת מקדשת מישהו או משהו סימן שהיא משקרת ומוכרת לוקשים והמישהו הזה רע ליהודים=ונהפוך הוא= כשאותה תשקורת מתעבת מנדהוא ומתעלמת ממישהו=נהיר לי כשמש, שהמישהו הזה צודק,דובר אמת וטוב ליהודים! ולצערי,מעולם לא טעיתי!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
40
אדם-בזיון שמקומו בכלא
  אליפז+גימלאי צהל   24/02/13 06:23
יכול להיות שהעבר שלו מפואר אבל-בכל הקשור לדוגמא אישית,אמפטיה,צניעות,האיש הזה אינו מהווה דוגמא לשום כלום.אדם שבביתו עובדת זרה-ללא אישור???והוא "אינו יודע"?????.למרות שהגישה לו קפה "וצבע עורה-כהה"?????.האיש הזה חושב שהוא מתוחכם,לא חביבי אתה-טיפש ונוכל,מענין איך אשתך הסכימה שתזרוק עליה את הבוץ-במקום שתזרוק אותך-עם הבוץ.עברו מלא כתמים המעוררים תהיה-הכיצד אינו בכלא??כספי עמותה שיצחק הרצוג הסמרטוט"שתק כמו דג בחקירה,????חיפה על מעשי נבלה אלה??חקירה מיוחדת חייבת להפתח כנגדו בגין -ביזה של כספי המיסים לאור נסיעות וטיסות ללא צורך,ללא תועלת ,בעיקר "בסופי שבוע"כדי לחבר חופשה עם בת זוגו,מבדיקה בספר הנוכחות עולה שהנ"ל היה בחו"ל-50 יום -ב-3 החודשים האחרונים.שערוריה בלתי נסבלת-הכיצד?מדוע??ואיזה תועלת יכול להביא שר כה עלוב שסולק מהכנסת?בשם מי או מה -הוא מדבר?????יש לחייבו אישית-להחזיר את הכסף+קלון לאור העוני והחורבן הכלכלי שנגרם לאזרחי המדינה בגין מופקרות זו.רק ועדת חקירה פלילית -תגלה את גודל התרמית של -120 ח"כ -שפזרו מיליארדים-להישרדות,למימון הטבות ושכר לעצמם,למימון שערורייתי של משפחת נתניהו-במזון,גלידה,נקיון,גיהוץ,גינון,דלק למשפחה,מכוניות ומאבטחים שאנו מימנו-במקום שיממן לעצמו.כל התחלואים הנ"ל הביאו-4 מיליון אזרחים לחיפוש מזון-בפחי אשפה.זהו פשע כלכלי כנגד העם-ומחייב העמדה לדין של כל הפושעים.
כתוב תגובה ל- אליפז+גימלאי צהל
41
אורי מילשטיין
  דידה   24/02/13 07:26
אני מתקשה לחשוב שאתה היסטוריון, החלטת לאמץ לך תואר נוסף שאינך מבין בו מאומה ונעשית גם פסיכולוג. מה שנכון הוא שכל אחד מהגנרלים הללו החזיק איזשהו סופר מטעם \. ויצמן דיין רבין.גורודיש.ברק ועוד ועוד.
כתוב תגובה ל- דידה
42
אהוד ברק
  שמןאל   24/02/13 08:16
האם זה החייל המעוטר ביותר בצה"ל
כתוב תגובה ל- שמןאל
43
מלשטיין! מה? רק ברוק היה פרחח?
  פועה   24/02/13 09:21
אני רחוקה מלהיות חסידה של ברק האיש, אבל אני מעריכה את יכולות ההתנהלות שלו. בהתחשב בכך שהאיש בילה את מרבית חייו היצירתיים בתכנון ובביצוע הרג בני אדם תוך סגידה לעורמה, אפשר לומר שהוא יצא "נורמאלי" באופן יחסי כמובן.
בעיני הרבה בתוכן הרשימה שלך מפוקפק! ולכן כמה השגות:
1. "השמוש הפסול והרס הקלטות" של ברק, לא מזכה את אשכנזי.
2. קביעתך "בארבעים ושש השנה צה"ל תפקד רע" זאת אמירה עיתונאית! כי אינך מתייחס לשני ארגומנטים: א.בידי מי הייתה היוזמה? ב. אילו מגבלות הוטלו על הצבא?
3. בהתלהבותך, הדבקת לברק את מלחמת לבנון השניה? זה לא היה בכיכובם שח המצד אולמרט פרץ????
4. "יקיר האליטות" זה מה שאולי גם אתה היית רוצה להיות?...
מכל מקום זה לא מעיד אפילו על קיום פוטנציאל לכשלון.
5."פרשת המרמרה?" זה אינו כשלון צבאי! המשימה הושגה במלואה, ללא הרוג אחד מכוחותינו! רק התוצאה הפכה לכשלון מדיני! חלקו של ברק בזה מתמזער בין כל "השמיניה או התשיעיה"...
6. לא אתייחס לספורי תולדות ברוק ולפרשנות הפסיכולוגית שאתה מנדב, למיטב זכרוני, זה לא תחום ההתמחות שלך...
לסיום, גם הכותרת "נוכל ברמה הסטורית" מפוקפקת ומעידה עליך יותר מאשר עליו.
כתוב תגובה ל- פועה
מוגבלותנו כבני אדם
  אורי מילשטיין   24/02/13 10:13
פועה,

בניגוד לך אני יודע מה כתוב בפרקים הבאים. אני מניח שכשתקראי אותם בימי שישי הבאים תשני את דעתך. את בוודאי שמעת למי לא מראים חצי עבודה אבל בגלל מוגבלותנו כבני אדם לא ניתן לעולם לראות את כל המערכת במבט ראשון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פיקוח מפלגתי על קציני צה"ל
  דר' אורי מילשטיין   24/02/13 12:46
4.1. באמצעות מינהל הסגל נעשה פיקוח מפלגתי על קציני צה"ל דר' אורי מילשטיין "...באמצעות מינהל הסגל נעשה פיקוח מפלגתי על קציני צה"ל, כדי להרחיק משורות הקצונה כל גורם, שאינו מקובל... ואילו מפקדת קצין חינוך ראשי, בראשה קח"ר [פוליטרוק ברוסית - קצין תרבות, ממונה הכוונה פוליטית] שימשה צינור להזנת הצבא בתכנים מפלגתיים. למעשה, ממשיכה מפקדת קצין חינוך ראשי בכך עד היום... "
 דר' אורי מילשטיין
כתוב תגובה ל- דר' אורי מילשטיין
44
בן ארבע ערבב דמיון ומציאות?
  אנונימי   24/02/13 09:23
...לא בדיוק הוכחה חותכת לאופי עברייני...
כתוב תגובה ל- אנונימי
ברק לא עבר תהליך חיברות
  אורי מילשטיין   24/02/13 11:15
אכן, לא כל פרט מצביע ומהווה הוכחה, אבל המכלול מצביע על פוטנציאל פלילי. אכן פוטנציאל כזה מצוי אצל אנשים רבים, אולי אצל רובם, אבל אהוד ברק כנראה לא עבר תהליך של חיברות ולהיפך, את אותם פוטנציאלים הוא פיתח לממדים מפלצתיים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
45
ברק- נוכל ברמה היסטורית
  רמי אלקיים   24/02/13 09:25
לא מפרסמים את הנוכלות של המנהיגים בזמן אמת כי אתם משרטים אותם ודואגים לאיטרסים שלכם לך תוכייח שלברק אין אחות
כתוב תגובה ל- רמי אלקיים
46
לדידה המתקשה לחשוב
  הנגעלת   24/02/13 11:48
אם יש לך בעיות בחשיבה שלך, את לא צריכה לרוץ ולספר לחברה
כתוב תגובה ל- הנגעלת
47
אורי מילשטיין
  איתן טופר   24/02/13 11:54
אורי מילשטיין תמיד הערכתי אותך כאדם אינטליגנטי... אבל אם מה שכתוב כאן על ברק שייך לבית היוצר שלך אתה כנראה זקוק לטפול דחוף.....
כתוב תגובה ל- איתן טופר
48
אבל הוכחה חותכת
  הנגעלת   24/02/13 11:55
שלנוחיותך את מתעלמת משאר ההוכחות החותכות.
כתוב תגובה ל- הנגעלת
49
הגניבות בצה"ל
  השר יובל שטייניץ   24/02/13 12:35
וכל הכבוד לשר...גניבות...לא חור השר יובל שטייניץ : ו "מאבקו הקשה" לסתימת "החור (התקציבי, [גניבות...לא חור]) השחור" בצה"ל, מאבק שאותו הוא ניהל, לדבריו, נגד שר הביטחון, אהוד ברק, שני רמטכ"לים ולובי חזק של צה"ל ומשרד הביטחון.
 השר יובל שטייניץ
כתוב תגובה ל- השר יובל שטייניץ
50
לאחר 65 שנה, יש לנו פיקוח נאות
  השר שטייניץ   24/02/13 12:41
ש"ט השר שטייניץ מותקנים עתה באגף התקציבים של משרד האוצר מחשבים שמחוברים ישירות לאלה של משרד הביטחון. "אנו רואים את כל החוזים, המכרזים, תשלומים לספקים והוצאות על משכורות", אומר שטייניץ. "אנו רואים עתה בדיוק להיכן הולך הכסף, מה קצב ההוצאות והאם (משרד הביטחון) נקלע לבעיות. סוף סוף, לאחר 65 שנה, יש לנו פיקוח נאות".
 לאחר 65 שנה, יש לנו פיקוח נאות
כתוב תגובה ל- השר שטייניץ
51
מה באמת קרה בפרשת מרמרה?
  חשדנית   24/02/13 13:55
או בקיצור, המזימה של ברק
למי שעוד לא יודע, פרשת המשט תוכננה מראש בין אובמה+ארדואן+ברק+ביבי.
המטרה הייתה ליצור לחץ בינלאומי מוזמן, כדי לאפשר לביבי לפתוח את המצור על עזה, וזאת מבלי שהימין יתנגד ומבלי שביבי יצטייר כמי שהולך בעקבות השמאל הקיצוני. המטרה הייתה פתיחת המצור היבשתי על עזה ופתיחת הנמל הימי כדי לאפשר התחלת העבודות להפעלת שדה הגז מול חופי אשקלון שאהוד ברק העביר לפלסטינים ב-1999 ללא אישור הממשלה.
ואלה ההוכחות:
1. אהוד ברק תכנן בעצמו את כל הפעולה. הפעולה תוכננה כך שהחיילים ייאלצו להשתמש בנשק חם להגנת חייהם וכתוצאה מכך ייהרגו פעילים במשט. לכן צייד את החולייה הראשונה ברובי צבע, הוריד את החיילים אחד אחד לתוך ההמון שחיכה להם עם אלות, היכה וחטף אותם. החיילים נאלצו אז להשתמש בלית ברירה בנשק חם, כדי להגן על עצמם, והתוצאה - 9 הרוגים !
2. ברק ניצח לבדו על כל התכנון וההוצאה לפועל כדי שלא תתגלה המזימה והקנוניה שבבסיס הפעולה. הרמט"ל, ראש הממשלה בפועל (בוגי יעלון), והמל"ל כולם לא שותפו בעניינים בניגוד לחוק ! והכל נעשה מעל ראשם של האחראים, בין ברק ומפקד חיל הים צ'ייני.
3. זו הייתה גם הסיבה לכך שלא הופעלה מערכת הסחה אלקטרונית עם התחלת פעולת השייטת. המטרה הייתה להביא את התמונות של 'טבח' התורכים לכל העולם כדי להגביר את הלחץ על ישראל
4. ועוד, בכוונה נבחרו המים החוץ טריטוריאליים של ישראל לביצוע הפעולה, כדי למשוך עוד יותר את שטיח הלגיטימיות מתחת רגלי ישראל
5. התוצאה המיידית לפעולה כזאת תהיה לחץ בינלאומי חזק על ישראל לפתוח את המצור על עזה, בניצוחו והובלתו של ברק אובמה, ואכן זה מה שקרה
6. בכוונה הוזמן ביבי, הזמנה בהולה ודחופה, להגיע לפגישה עם אובמבה בבית הלבן, כדי להוריד את האחריות מעל גבו של ביבי, שלכאורה ידו לא הייתה במעל. לכן גם הפגישה בוטלה כל כך מהר מייד אחרי שביבי טס לקנדה. זו הייתה אמורה להיות פגישת הסחה בלבד.
7. אין פלא לכן, שמיד אחרי הפעולה הודיע אובמה כי על ישראל להסיר את הסגר מעל רצועת עזה. אין פלא שגם ביבי הזדרז להסכים. ביבי הודיע שספינות סיוע יוכלו להגיע לנמל עזה בתנאי שיעברו בדיקה מקדימה של כוחות האו"ם, מעין 1701 של ציפורה. את המצור היבשתי ביטל לגמרי.
המסקנה העולה מכל האמור לעיל - ברק פעל להסרת הסגר הימי בעזה באמצעות פעולת רמייה שנעשתה על העם ואולי גם שרי הממשלה, ופעל בניגוד למנדט של ממשלת ימין שנבחרה בקולות הימין !
(ולאור העברת שדה הגז של אשקלון לפלסטינים בעזה, כנראה זו לא הפעם הראשונה שברק עקף את הממשלה).

באמצעות פעולת הרמייה של המשט לעזה הצליחו ביברק לפתוח את המצור היבשתי על עזה בלי התנגדות של הימין,
ובאמצעות מבצע עמוד עשן הם הצליחו גם לפתוח את המצור הימי ועוד מעט את הפעלת שדה הגז 'הפלסטיני' בחופי אשקלון.... תנחשו מי יגזור קופון על הרווחים ?

ולמי שלא יודע - 9 חיילים נפצעו על המרמרה. אחד איבד עין שני כמעט איבד את חייו. 9 חיילים נושאים עד היום את צלקות המרמרה על גופם ועל נפשם...ולא בגלל שלא הצליחו להשתלט על המרמרה בזמן, אלא בגלל שמישהו חיבל בכוונה ביכולתם....
כתוב תגובה ל- חשדנית
אין מצב שבו צבא מתעסק עם
  בר ברע   6/08/16 17:10
אניות אזרחיות של מדינה שאינה במצב מלחמה. ובפרט שמדובר הרחק מגבול המים הטריטוריאלים. אובמה בביקורו בישראל הוריד את ארדוגאן מהעץ שטיפס עליו, ולולא אובמה היח נגמר לא טוב.
כתוב תגובה ל- בר ברע
52
מצעד הכישלונות של ברק
  חשדנית   24/02/13 14:05
(רשימה חלקית)
בכל מקום שברק דורך הוא משאיר אדמה חרוכה. הנה רשימה קצרה:
חטיפת 3 נעדרי סולטן יעקב במלחמת לבנון ה-1 באחריותו המלאה, הכישלון בפעולה לחילוץ נחשון וקסמן, הפקרת יוסוף מדחאת בקבר יוסף, הבריחה מלבנון שהפכה את חיזבאללה לאדון לבנון, הפקרת צד"ל לחסדי חיזבאללה, הבריחה מצאלים ב', כישלון בניהול התגובה לאינתיפאדה השנייה בעקבות כישלון השיחות שלו בקמפ דיוויד עם ערפאת, הכישלון בהקמת הועדה לחקר אירועי ההתקוממות של ערביי ישראל באוקטובר 2000, הכישלון שלו בהיותו רמטכ"ל להקים צבא 'קטן וחכם' כלשונו. בקיצור ברק הגיע לקצה גבול היכולת שלו כשפיקד על היחידה, מעבר לזה היה כישלון צבאי מדיני ואזרחי, בדיוק כמו שגורס 'העיקרון הפיטרי'.
ושלא לדבר על שחיתויות כמו:
העברת הגז של אשקלון לפלסטינים ללא רשות הממשלה, האם קיבל על זה תמלוגים ?, מזוודות הכסף של העמותות לבחירתו כרה"מ-לא נחקר בגלל שמירה על 'זכות השתיקה' של מקורביו ביניהם בוז'י הרצוג, העמותה שהקימה אשתו ע"מ לנצל את קשריו בהיותו שר בטחון, העברת החברות בשליטתו לבנותיו כאשר הן ממשיכות לקבל כספים על ייעוץ (?) בשעה שכבר כיהן כשר בטחון, הרס מפלגת העבודה וניסיון להשתלט על כל הנכסים שלה כולל ראשות קק"ל, הרס מפלגת העצמאות הדחת קדימה והתרסקות הליכוד בין השאר בגללו.
שלא לדבר על אישיותו הבעייתית, כאשר פיטר או גרם לפיטורים של כל אלה שהובילו אותו בדרך למעלה, כולל חבריו הטובים ביותר וכולל אשתו הנאווה..
והפיטורין האחרונים - של הרמטכ"ל אשכנזי והרס הצבא תוך כדי כך. להמשיך ?

ביבי נתניהו, הכנסת נחש לממשלה ! עכשיו תאכל את הדייסה שבישלת לעצמך !
כתוב תגובה ל- חשדנית
53
י"ב במקובצת ב"רופין"
  חבר לכיתה בי"ב   24/02/13 14:17
ב"אחוד"(מהתנועות הקבוציות באותן שנים), נהגו לרכז את בני הקבוצים מכתה י"ב ללמידה מרוכזת ועשירה יותר מזו שנתנה בכל קבוץ.כך יצא שבני מ.השרון וקבוצים נוספים ,בינהם אני הקטן שאפילו חלק איתו חדר ,למדנו בתחומי מדרשת רופין,ולמנהל מדרשת רופין לא היה כל קשר לקביעת הלומדים במסגרת זו.נכון הוא שלמחצית השניה של תקופת הלמודים אהוד לא הצטרף,אחרי שהבין את "הפרינציפ" בזכות כישוריו , והלך לחרוש בשדות מ. השרון בנגב. הערה כללית - מקריאת המאמר אני מתרשם שהכותב הנכבד עסוק יותר בנתןח תכונותיו הנפשיות של אהוד ב. כיון שתחום התמחותו הוא הסטוריה צבאית אני ממליץ לו להתבסס על מומחים מתחום הנפש כדי שהנתוח יהיה אוביקטיבי יותר ,מקצועי ואמין יותר.
כתוב תגובה ל- חבר לכיתה בי"ב
54
לאנונימי העיף
  הנגעלת   24/02/13 14:49
התעייפת לקרוא את הכול? בהמשך תמצא את ההוכחה החותכת. אבל אולי אתה לא מעוניין למצוא.
כתוב תגובה ל- הנגעלת
55
מהיכרות עם האיש-הוא גאון
  מתקן אדם   24/02/13 16:02
וכל אדם שישב איתו שעה או שתיים יודע זאת-
כתוב תגובה ל- מתקן אדם
56
כבר 40 שנה מילשטיין מתבלבל
  ד"ר זיגמונד   24/02/13 18:01
אל תתבלבל: הכדור הוורוד בבוקר והכחול בערב. לא להחליף. אל תתבייש לבקש עזרה.
כתוב תגובה ל- ד"ר זיגמונד
57
אתה בחברה טובה
  הנגעלת   24/02/13 19:03
כל מי שלא מסוגל להפריך אפילו נתון אחד מהמחקר על ברק, יודע להשתלח בחוקר אישית, בצורה אינפנטילית. תתבגר!
כתוב תגובה ל- הנגעלת
58
רק ברק?
  עידןסובול   24/02/13 19:30
מה עם ראשי ממשלותינו, שרינו, ח"כינו ובכלל בכירי מוסדות השלטון ועוזריהם? Plus je vois des representants du peuple, plus j`aime mes chiens Alphonse de Lamartine
כתוב תגובה ל- עידןסובול
59
הארכיטיפ של הישראלי המנוון
  rinat   24/02/13 20:26
מתאפיין בכך שהמערכת החשיבתית שלו מתקיפה את עצמה. חפץ- הידיעה מאפיין היהדות מתנפץ ומתעוות כאן לריבוי תגובות מפלצתיות בקטנוניות, ו/או משמיצות.

בעוד שהלעג הוא כלי קומי חשיבתי שתכליתו נטרול-הרוע, הפיכתו לחסר-ערך,הרי כאן, במיצג-העינויים הקרקסי הימה"ב הישראלי, הוא הופך לכלי לנטרול-האדם החושב. כאן מתרחש מופע הראווה בו הישראלי קוטע את האבר החיוני ביותר של עצמו- מתאבד ומשתעשע תוך כדי כך באבדנו.
כתוב תגובה ל- rinat
חזרה לתוהו ובוהו
  אורי מילשטיין   25/02/13 00:30
הכתיבה רינת היתה נחלתם הבלעדית של החרטומים-הנביאים-הפילוסופים. הדמוקרטיזיה של הכתיבה מחזירה אותנו לתוהו ובוהו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
60
הנסיגה מלבנון: הכרח המציאות
  אלון פלג   25/02/13 01:39
דווקא ההישארות בלנון דירדרה את צה"ל: מכישלון לכישלון. מביצועים הולכים ונעשים גרועים יותר ויותר, כאשר חיזבאללה נהיה יותר ויותר מקצועי. המהלך של הנסיגה מלבנון לא יכול היה להתבצע בצורה שאינה משפילה. כמו נסיגות של צבאות אחרים, נסיגה היא הודעה בכישלון, נסיגה היא נסיון לצמצם הפסדים. כאשר הצרפתים עזבו את אלג'יר, משתפי הפעולה האלג'יראים התחננו לעלות לספינות, ומספר דקות לאחר שעזבו האניות נשחטו כולם. אותו הדבר בנסיגה האמריקאית מסייגון, הנסיגה הסובייטית את אפגניסטאן. מה רוצים מאהוד ברק בסיפור הזה? היתה דרך לעשות את הנסיגה בצורה טובה יותר?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
איך לצאת מלבנון
  הנגעלת   25/02/13 08:37
הכישלון הגדול של ברק לא היה בעצם היציאה, אלא באיך! הפקיר את בעלי הברית והשאיר ציוד ואמצעי מלחמה בסכומי עתק, לצהלת לוחמי חיזבאללה.
כתוב תגובה ל- הנגעלת
אין בלבנון בני ברית.
  בר ברע   6/08/16 17:17
הם קיבלו כסף עבור השרות שלהם, אותם "בעלי הברית" הם שגררו את צהל לתווך הבוץ הלבנוני. צהל בלבנון שמר רק על עצמו, וגם זה עלה בעשרות חללים בשנה. . . על כמה תעודות פטירה היית חותמת בשביל להשאר שם?
כתוב תגובה ל- בר ברע
איך לצאת מלבנון
  הנגעלת   25/02/13 08:44
הכישלון הגדול של ברק לא היה בעצם היציאה, אלא באיך! הפקיר את בעלי הברית והשאיר ציוד ואמצעי מלחמה בסכומי עתק, לצהלת לוחמי חיזבאללה.
כתוב תגובה ל- הנגעלת
"הרצחת וגם ירשת"?!
  אורי מילשטיין   25/02/13 10:38
אחד הפרקים בספר עוסק בבריחה מלבנון והוא יתפרסם בעוד כחודשיים במחלקה ראשונה.

כמו שכתב פלג, הנסיגה מלבנון היתה תוצאה של כשלון צה"ל במלחמה בחזבאללה. באותה מלחמה ארוכה היה אהוד ברק סגן רמטכ"ל ורמטכ"ל. השאלה שאני שואל, מעבר לבעיית אופן הנסיגה/בריחה, היא מה עשה אהוד ברק כדי שצה"ל לא יובס במלחמה לבנון מול החיזבאללה. והתשובה: כלום.

במערכת הבחירות ב-1999 הכריז ברק שיפנה את לבנון ויש טוענים שהצהרה זאת הכריעה את הכף והביאה לנצחונו. אבל יש כאן תופעה של הרצחת וגם ירשת: הוא היה אחד האחראיים לכישלון והוא ניצח בבחירות כי ברח מתוצאות הכישלון. ומה קיבלנו? את מלחמת לבנון השנייה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תוחלת ההישארות בלבנון
  אלון פלג   28/02/13 01:09
כדי לנצח בלבנון על צה"ל היה לאמץ דפוס פעולה של ערבים על כול המשתמע מכך. אם אין נכונות להשמדה טוטאלית של כל מי שיושב בשטח הכבוש אז תופעל מלחמת גרילה נגד הצבא הכובש. ( החיזבאללה גילה את זה בסוריה, עכשיו מנקנקים אותם במטעני צד) שום נסיגה אינה הצלחה צבאית למרות שמנסים להציג חלק מהנסיגות ככאלה. לגבי הפקרת בעלי ברית, גם זה קורה במלחמות. כאלה הן מלחמות, בוגדניות ומלוכלכות. הציוד שהופקר גם הוא חלק מהמלחמה, מלחמה היא ביזבוז חסר תקנה של משאבים של מדינות. הנסיגה מלבנון לא חיזקה את החיזבאללה, ההישארות בלבנון והחיכוך היומי איתו והסיוע האיראני הוא מה שבנה את החיזבאללה. גם שעון עומד מדייק פעמים ביום. ההחלטה של ברק לסגת מלבנון היתה נכונה.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
61
אהוד ברק
  מכיר   25/02/13 05:57
לפחות הפרק הראשון-קשקוש.
כתוב תגובה ל- מכיר
רגישת לתנאים התחליים
  אורי מילשטיין   25/02/13 11:09
על פי העקרון של "רגישות לתנאים התחליים", במחקר רחב היקף יש להתחיל מן היסודות. היסודות במקרה של המחקר הנוכחי היא ילדותו של אהוד ברק. רבים יגידו שאין הבדל גדול בין ילדותו של ברק לבין ילדותם של בני דורו האחרים ואני אחד מהם, רק מבוגר ממנו בשנתיים.

הטיעון הזה נכון חלקית. א. משום שהילדות דומה אך לא זהה ויש הבדל בגוונים הדקים, ב. רוב בני דורנו השתחררו בבגרותם מאותם מאפיינים והוא פיתח אותם לממדים מפלגתיים.

כשאתה אומר "קשקוש" למה אתה מתכוון? שהדברים אינם מענינים אותך? שהם מאפיינים גם אותך כבן אתו דור אולי גם אותו קיבוץ ואתה רואה את עצמך כאדם ישר? שאין הם רלוונטיים?

אני סבור שהם בלבד אכן אינם מענינים כל כך. אך כנקודות התחלה הם מאוד מעניינים גם בגלל עקרון הרגישות לתנאים התחליים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
62
"בקרוב..."
  הנגעלת   25/02/13 21:41
כתוב תגובה ל- הנגעלת
63
מיהו בדיוק הפסיך הרדוד מילשטין
  אבינועם   2/03/13 01:56
כמי שעסקיו הגדולים כל ימיו היו בהשחרת הפלמ"ח, מפקדיו, יצחק רבין, אהוד ברק וכל מי שזז מול פניו. ראוי להדיר את אורי מילשטין מכל הדפסת דבריו השקריים ו"מבוססי החול", אולי למרתפי הקריה אחת ולתמיד. חרפת ה"פרשנות" , חרפת "האמת", וחרפת כושר הכתיבה האוילית מעולם...
כתוב תגובה ל- אבינועם
כך נהגו בברית המועצות
  המגיב 1   3/03/13 09:35
וגם בישראל יש אנשים המתגעגעים ל"שמש העמים" - יוסף סטלין!
כתוב תגובה ל- המגיב 1
64
מילשטיין "ההיסטוריון" המעוות
  פנחס ועדנה לויתן   2/03/13 13:25
דברי הבלע והשקרים אותם מעיז אורי מילשטיין לכתוב עלינו כילדים בקיבוץ ועל אהוד בפרט הם על גבול הוצאת דיבה. התחקירנית שלו התקשרה גם אלינו ואנחנו סיפרנו דברים אחרים לגמרי שמפאת החיוב שבהם הם הושמטו בכוונה. האובססיה והשנאה לאהוד עיוורה לחלוטין את אורי מילשטיין ואנו מוכנים לבלוע את הגועל ולהתעמת איתו פנים אל פנים ולהפריך את הקישקושים שהוא מעז לכתוב. כמי שגדלו עם אהוד ומכירים אותו גם כחבר אנו מודיעים לכל מי שקורא וייקרא את האיוולת הזו , לא להאמין לאף מילה הנכתבת על ידיו. אנו מוכנים להודות בכישרונו יוצא הדופן של הכותב לעוות , לסלף , להכפיש וכוי"ב בלי למצמץ. הסטוריון המסוגל לשכתב כך את ה"עובדות" לא ראוי שספריו יופצו ו/או יוכרו בציבור.
כתוב תגובה ל- פנחס ועדנה לויתן
לראות את עצמכם במראה זה לא קל!
  יוצא קיבוץ   3/03/13 09:44
כתוב תגובה ל- יוצא קיבוץ
תביעת דיבה
  הרואה במראה   2/08/15 00:02
אם דבריו של הכותב כל כך חורים לך וכל כך לא נכונים. יש דבר כזה הנקרא "הוצאת דיבה". תתבעי אותו או אז נאמין לך שדבריו "מסולפים" "שקריים" וכל שאר התיאורים שכתבת. מחכים לתביעה.
כתוב תגובה ל- הרואה במראה
65
ולא בכדי
  מייקל   2/03/13 19:40
רק בגלל מדחת יוסוף שווה כי אהוד ברק יסולק מתמיד מההסטוריה של מדינת ישראל.
ראש ממשלה ושר ביטחון מכהן הפקיר חייל למוות.
עם מוצב פיקוד בטווח של פחות מק"מ וכל כוחו של צהל לצידו בחר אהוד ברק לקבל את ההחלטה הגרועה ביותר הן לללוחם הבודד עצמו והן לרוח צה"ל .
יש טעויות שלא סולחים עליהן.
כתוב תגובה ל- מייקל
66
צל"ש, טר"ש ושאר ירקות
  מייק אלדר   8/03/13 14:12
לא תמיד אני מסכים עם מילשטיין (בעיקר לגבי מסקנותיו הקיצוניות בדבר "הפסדנו בכל המלחמות") אך אני מכבד את אומץ לבו ואת מחקריו הקפדניים. כמי שכתב כמה ספרים על צה"ל, ו"הרס" כמה מיתוסים, למדתי לקבל בחיוך מזלזל את התגובות העוסקות בגופו של אדם, ויש כאן כמה כאלו. עסקתי בדיון מהותי ופרטני בעיטורים למיניהם, בספרי "שייטת 11 - הקרב על הצל"ש" (שהיה אסור לפרסום כמה שנים) ובטוחני שמילשטיין קרא את שכתבתי בעמ' 348: "מפקד בכיר לחש באזניי\ כי לפחות במקרה אחד הוענק צל"ש למפקד בסיירת מטכ"ל, שלימים הגיע לדרג בכיר, על מבצע שלא היה ולא נברא. לדבריו, הקצין שכח מתקן מסווג בשטח האוייב, לא דיווח למפקדיו, ושכנע אותם בטענות שווא לחזור. למחרת הוא חזר עם כוח חיפוי של שייטת 13, המתין בחוף זמן מה מבלי לעשות דבר - ושב לחוף הישראלי עם הציוד. לאחר זמן מה התייצב בבסיס השייטת אחד מלוחמי הסיירת (שלימים השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה בחיל המודיעין), וסיפר להם על המפקד ששיקר והמציא לעצמו צל"ש. הוא ביקש את עזרת קציני השייטת בנדון. לוחמי סיירת מטכ"ל דאז, שעורבו בנושא, מלאו פיהם מיים - הושבעו על מצוות הסודיות הכוללת ומצוות סודיות אישית. הם ממלאים פיהם מיים גם היום....". לא חשפתי אז את שם "ממציא" הצל"ש, כי מי שסיפר לי על האירוע, לא היה מוכן להיחשף. היום, אחרי שקראתי את הפרקים המרתקים, החלטתי שהגיע העת - שם הקצין שנטען כי זייף את הצל"ש היה אהוד ברק! שמות הקצינים שספרו לי על האירוע שמורים אצלי. מייק אלדר. אל"מ (דימ') חיל הים, סופר, היסטוריון וסבא טוב
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
תרבות השקר של אהוד ברק
  נפתלי גור אריה   9/03/13 17:50
אל"מ מייק אלדר תודה על אומץ הלב. מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. אהוד ברק הפך כתוצאה מאחיזת העיניים למיתוס שאותו חובה לנפץ. האיש הזה מסוכן למשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל. בתקופת מסע הבחירות לנשיאות ארה"ב כתבתי בכל ערב פוסטים שהתפרסמו על מעלליו של נתניהו ואל המלכודות אותן טמן לנשיא אובמה . הוספתי אז קטעים נרחבים על עברו של אהוד ברק והזהרתי את ראשי הממשל האמריקאי מפניו . לא חסכתי בתיאורים במיוחד לנוכח גחמתו המגלומנית לרצוח נשיא מדינה ערבית - סאדם חוסיין. רצח של ראש מדינה החברה באום איננו רצח של מנהיג כנופית מחבלים. ובתרבות הממשל האמריקאי המעשה הזה נחשב חמור ביותר. השמדת הקלטות בפרשת הרפז חופפת להשמדת תיק הבלתמ בפרשת צאלים-ב. העלמת ראיות מבית המשפט ו/או מרשות חוקרת היא עבירה פלילית שעונש מאסר בצידה. משפט צאלים-ב בביהד"צ מטכ"ל היה למראית עין. חילוץ וקסמן היה שיקול דעת שגוי אשר נבע משיקולים זרים. ואלה היו רצונו של ברק לתת לסיירת הישג לאחר הכשלון בצאלים-ב. ברק ידע שהסיירת איננה מיומנת לסוג זה של פעולה והיממ הוא הגוף המקצועי אשר אכן שיחזר את החילוץ בהצלחה מלאה. בקטעי עיתונות מצהיבים השמורים אצלי אמר ברק לאנשי מפלגת העבודה אותה רצה לפרק : אני אגיע לשם אתכם או בלעדיכם. "לשם" כוונתו היתה לחדרו של ראש הממשלה. מה שהתחיל במפרץ החזירים הסתיים ברצח קנדי. מה שהתחיל בצאלים-ב הסתיים ברצח רבין. קו מקשר ישר הסטורי עובר בין שתי נקודות אלה. נפתלי גור אריה עו"ד . בתקופת כהונתו כרמטכל הגשתי נגדו עתירות רבות אל בית המשפט העליון.
כתוב תגובה ל- נפתלי גור אריה
ממש לא אומץ
  מייק אלדר   15/03/13 12:48
תודה על הברכות, אך באמת איני חש שעשיתי מעשה אמיץ במיוחד מה גם שזולת בודדים, איש אינו מתרגש. בזמנו לא כתבתי את שמו כי איש לא היה מוכן לגבות את המידע, והייתי יוצא אידיוט. אוסיף כי אני מתרגש הרבה פחות מכם מכל העניין הזה. אני מכיר עוד כמה מפקדים בעלי אותו אופי וסבור שזו דרכו של עולם. הציבור מקבל את שהוא ראוי לו. פסח שמח. מייק אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
אכן זו דרכו של עולם אך...
  אורי מילשטיין   24/03/13 12:16
הדרך הזאת דינאמית ומאבק תרבותי מיועד להשפיע על תפיסותיו של הציבור.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
המשך לתגובתי
  נפתלי גור אריה 1   9/03/13 18:01
כהמשך לתגובתי על דבריו האמיצים של אלמ מייק אלדר , אומר : על רקע חשיפת עברו המפוקפק של אהוד ברק , על רקע העובדות המציגות את אהוד ברק כאדם נכלולי המוליך שולל את סביבתו ללא כל עכבות , על רקע ההסתבכויות בהן סיבך את מדינת ישראל ואת צה"ל , נחזה כי את "אותות הגבורה " במרכאות , הצלש"ים אותם הוא נושא על חולצתו , קיבל על יסוד מרמה. השמדת הקלטות בפרשת הרפז זהה להשמדת תיק הבלת"מ בפרשת צאלים-ב. העלמת ראיות מבית המשפט ו/או מרשות חוקרת מהווה עבירה פלילית שעונש מאסר בצידה. תכנון רצח של נשיא מדינה ערבית ללא קבלת אישור הכנסת לשם כך מהווה עבירה חמורה של הכשלת הכנסת והממשלה. דבריה של ד"ר אילנה דיין אל אהוד ברק בראיון עמו לפני שידור התחקיר על צאלים-ב : " ...ניסיתם לגנוב מלחמה..." כאשר הכוונה היתה אל אהוד ברק ואל נתניהו , חמורים ביותר ומלמדים על הפרת אמונים ברמה האסטרטגית הבטחונית והצבאית של מדינת ישראל ושל אמריקה. עמדתי על דברים אלה בפוסטים אותם כתבתי ואותם שלחתי אל הממשל האמריקאי בתקופת מסע הבחירות לנשיאות ארצות הברית. ברק שיתף פעולה עם נתניהו לטרפד את בחירתו של הנשיא אובמה. כאשר ראה שהמטוטלת נעה לכוון הנשיא חזר , הפנה את גבו כנהוג אצלו אל נתניהו והציג עצמו כתומך בנשיא אובמה. לפיכך ולנוכח חשיפת אישיותו המפוקפקת של אהוד ברק אין לשלול מסקנה כי ראוי לנקוט במהלך משפטי בפני בית הדין הצבאי נגד אהוד ברק שסופו יהיה שלילת הדרגות על פי חוק השיפוט הצבאי.
כתוב תגובה ל- נפתלי גור אריה 1
מייק, אני מציע שתעביר את החומר
  פיני זרביב   9/03/13 22:45
לאורי מילשטיין בצורה מסודרת, כי זו הוכחה מעולה לטענותיו.
כתוב תגובה ל- פיני זרביב
קומנדו ימי
  אורי מילשטיין   12/03/13 08:53
מייק ידידי,

בפרשה הזאת שהעלית צריך לזכור שלא רק אנשי סיירת מטכ"ל ובראשם אהוד ברק זייפו צל"ש כדי להסתיר את העובדה שברק הפקיר ציוד סודי בשטח אויב, אלא גם אנשי הקומנדו הימי ידעו ושתקו, דהיינו שתפו פעולה. זה נדבך נוסף בתרבות השקר הנהוגה בצה"ל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
67
כתיבה מגמתית וחאלטוריסטית
  הצופה מן הצד   9/03/13 21:11

כל בר דעת שקורא את מה שכתב אורי מילשטיין אינו יכול שלא להתרשם מן המגמתיות - שלא לומר הטינה והעויינות, שעולות וצצות מכל משפט. נדמה לי שכל מי שחקר ההסטוריה בראש מעייניו כותב בצורה אחרת ועורך את כתביו בדרך מדעית. מה שמונח בפנינו זה נראה יותר כחלטורה שאין לה אכסניה יותר "מוצלחת" מאשר פרסום צעקני ומשחיר פנים בתקשורת - ממש סקופ. אוי לנו שלמוצר כה נמוך קוראים מחקר היסטורי.
כתוב תגובה ל- הצופה מן הצד
לצופה: חוץ מאשר מלים מלים
  ראומה   25/03/13 12:47
כגון "חלטורה" "צעקני" "נמוך" "מגמתיות", יש לך מה לומר לעניין?
כתוב תגובה ל- ראומה
68
רוצה לראות מחקר על אריאל שרון
  ב.ניצן   9/03/13 21:54
העוסק באחריותו למחדל אי המוכנות למלחמת יום כיפור. כמו כן, היה נחמד לראות פעם מחקר מעמיק על השומנים העודפים של צהל, ומה צריך לעשות כדי למגר זאת. לא זכיתי לראות בכתיבתו של דר אורי מילשטיין התיחסות להשפעה על תפקודו של צהל אם קימת, לגורם המוצא של חייליו. מדינת ישראל נלחמת בעולם הערבי ושורדת מולו רק בזכות צידקת דרכה או גם בגלל עליונות כושר האירגון של החלק האירופאי של אזרחיה. כי ברור שלעמים האירופאיים יש כושר אירגון גבוה משל עמי האיסלם. עובדה, הרי לא חסרים גאונות וכישרון בין המוסלמים, רק שהם לא מצליחים לתרגם זאת להצלחה צבאית או כלכלית. להוציא מדינות שם הזהב פורץ מן האדמה. אז האם ישנה השפעה על צהל לטוב או לרע כתוצאה מהתערותם בו של יהודים יוצאי מדינות ערב?
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
69
השרלטן
  ישר ולעניין   10/03/13 00:43
כמה נמוך יכול לרדת אדם, שכנראה האקדמיה נתנה לו להבין שמקומו לא בתוכה. אחרת אי אפשר להבין: א) כיצד אדם שמכנה עצמו היסטוריון מפרסם את ה"תיזה" שלו על-גבי עיתון של "סקופים". ב) כיצד מחקר היסטורי יכול להכתב בסגנון כה מגמתי ועויין תוך שימוש ב"ראיות" מסיפורי הווי ורכילות - דרך המתאימה לצהובונים אבל בטח שאיננה הולמת מחקר מדעי (אובייקטיבי). אני מציע למילשטיין לחפש עיסוק אחר - יותר ריאלי ורציני ולהותיר את המוקיונות לליצנים מקצועיים...
כתוב תגובה ל- ישר ולעניין
כשל לוגי - טול קורה מבין עיניך
  אורי מילשטיין   12/03/13 07:52
הערכת טיעון לפי הבמה שבו הוא התפרסם הוא כשל לוגי. ואגב אם באקדמיה ובמדע עסקינן, הרי שם מקובל שאדם חושף את שמו כשהוא טוען טענה ולא מסתתר כנמוקשה מאחורי פסדונים. לפיכך ידידי הנמושה, טול קורה מבין עיניך!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
70
ברק היה פושטק קיבוצי
  שאול פורת   28/03/13 15:42
רק התחלתי לקרוא...מילשטיין מראה בורות לגבי תרבות הנוער בקיבוצים... גם לי היה מפתח פותח כל...גנבנו גלידה מהמטבח,טרקטורים,מכוניות... בדרך כלל,הפושטק הקיבוצי מגיע לצבא ומתישר וגם מצטיין בדרך כלל.החברים הפושטקים שלי שגנבו דורה ליונים...נהפכו ללוחמים ללא חת.ביחידות מובחרות...קונדס מספר אחד היה שאול קשת עם IQ הגבוהה ביותר שנימדד בחיל אוויר.התחלה לא רצינית לאורי!
כתוב תגובה ל- שאול פורת
לוחמים ללא חת.ביחידות מובחרות
  הגבילו   24/05/13 15:11
ללוחמים ללא חת.ביחידות מובחרות. נכון שהיו לוחמים ללא חת ביח' מובחרות , אבל גם בשאר הצבא יש כאלה... היח' המובחרות, ה"ממיינות", הוגבלו ל"במ"לים" שזוהי כבר אפליה...
 היח' המובחרות, ה"ממיינות"
כתוב תגובה ל- הגבילו
רישא
  וסיפא   24/05/13 16:49
צודק לגבי הרישא מטעה לגבי הסיפא, מר שאול פורת : 1. "הפושטקים שלי שגנבו דורה", כהגדרתך, הפכו להיות גנבים גדולים במדינת ישראל, כהגדרתי... 2. "לוחמים ללא חת ביחידות המובחרות" נבחרו בשיטת ח"ח וח"ל....ולאו דוקא משקפים מציאות אמיתית...בקרבות שונים התגלו חלקם כלאו דוקא ראויים... 3. לגבי שאול קשת, מנת המשכל שלא מעולם לא נמדדה בח"א...נהפוך הוא ידוע כי הנתונים על המשכל של הבמ"לים, בני קיבוצים הינה מוטה. 4. לסיירות מובחרות דוקא יש מגבלה של משכל...כשמגיע ליחידה מישהו עם המשכל של ביבי...נסגרת ההרשמה...(ראה למטה טבלת משכל גבוה, גנרלים, במ"לים, בתחתית). 5. לוחמים מובחרים בסיירת מטכ"ל אינם נדרשים ליכולות פיקוד גבוהות, לעיתים זה אף עומד בסתירה ליכולת שלך להיות גנרל... לא ביבי "נור" בנט...קודמו לקצונה הבכירה כי הם לא היו "משלנו".... דוקא ביח' תומכי הלחימה נמצא הדפ"ר הגבוה ביותר בצבא : הנדסה, תותחנים, קשר וכיוצ"ב...כשבראשון והאחרון נדרשים מהנדסים רבים... 6. משהחלו בח"א להשתמש במטוסים מתקדמים בעלי אוויוניקה מתקדמת, נדרשו "סרוגים" וכיוצ"ב, בעלי אינטלגנציה תואמת, ע"ע "שייטת 700" בחיל הים...ע"ש הפסיכומטרי של חובשי הכיפות בחייל...
 צודק לגבי הרישא מטעה לגבי הסיפא
כתוב תגובה ל- וסיפא
71
מוגזם לא?
  לא משנה   31/03/13 14:53
אני לא מחבב את ברק, אבל מה שכתבת פשוט מגוחך. נכשל בכל פעולותיו?!? הוא היה מפקד הפעולה במטוס סבנה שהייתה הצלחה גדולה. ואתה בעצמך יודע שהרבה לוחמים גדולים בהיסטוריה של צה"ל עשו שטויות בילדותם, למשל מאיר הר ציון, היה רועה את העדר שלו בשדות של אנשים אחרים. קראתי את הספר שלך ההיסטוריה של הצנחנים, ספר מדהים. איך סופר משכיל כמוך יכול להגיד דבר כל כך שטותי?
כתוב תגובה ל- לא משנה
ילדות
  אורי מילשטיין   1/04/13 10:30
אכן אנשים רבים עשו בילדותם מעשי שובבות לפני שהושלמו אצלם תהליכי סוציאליזציה. התחלתי את הספר/מחקר שלי בילדותו של ברק כדי להראות שהיה לו פוטנציאל למעשי נוכלות ושלא כרוב האנשים, בהתבגרותו הוא עוד חיזק את הפוטנציאל הזה במקום להעבירו למסלולים חיוביים. קרא את הפרקים הבאים ותיווכח בעצמך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
72
ברק ועוד והרבה כמותו
  קטי   16/04/13 10:09
ברק כמו הרבה ממנהגי הארץ עושים איך שהם מבנים ולפי הצרכים האישיים שלהם לקדם את עצמם ומיד כשנכנסים לפעילות פוליטית חושבים על צברת אינטרסים כלכלים. חוסר ביקורת חברתית מדינית והוזלת הדי המשפטית מיצרית דור אחרי דור של גונבי דעת, וגונבי חיים של ילידים צו גיוס, וצו 8. האויב עוקב תזהרו.
כתוב תגובה ל- קטי
73
ברק ועוד והרבה כמותו
  קטי   16/04/13 10:14
ברק כמו הרבה ממנהגי הארץ עושים איך שהם מבנים ולפי הצרכים האישיים שלהם לקדם את עצמם ומיד כשנכנסים לפעילות פוליטית חושבים על צברת אינטרסים כלכלים. חוסר ביקורת חברתית מדינית והוזלת הדי המשפטית מיצרית דור אחרי דור של גונבי דעת, וגונבי חיים של ילידים צו גיוס, וצו 8. האויב עוקב תזהרו.
כתוב תגובה ל- קטי
74
ברק ועוד והרבה כמותו
  קטי   16/04/13 10:32
ברק כמו הרבה ממנהגי הארץ, איך הם מגעים לתפקידים. בו נבחן מקרוב איך זה פועל. סתם לצורך השווה ראש עירית בעיר הצפונית לא שירת בצבא פרופיל 21. משמש מזה 20 שנה לפחות ראש עיר, מחזיק את משרד הפנים בב.... מחזיק בכספים בסכומים שאינו יודע לחבר סיפרה לספרה. האיש הזה יכול לרוץ לכנסת מי יודע לאיזה תפקיד. אולי שר הפנים. אולי חינוך/אוצר/חטיבה מיוחדת למשטמתי שירות צבאי. מה לא, ככה זה פועל שמור לי היום ואשמור לך מחר. באין מבחני סף כל אחד יכול. מה הפלא ברק, הרשזון,בש"ס כמה מכובדים. ועוד כאלה שעוד לא נתפסו.
כתוב תגובה ל- קטי
75
ברק נוכל ברמה
  היסטרית   24/05/13 14:51
כתוב תגובה ל- היסטרית
76
  אלי דהן   17/06/15 12:20
אהוד ברק גיבור ישראל ומי שכתב את החרפה הזאת שונא ישראל
כתוב תגובה ל- אלי דהן
77
פרקליטו של השטן
  סהר שוקר   5/08/15 23:18
אשרינו שיש לנו את אורי, לא בגלל שאני מבין אם הוא צודק כי אני לא בטחוניסט. מי שמדבר נגד הזרם, אם הזרם טוב, הוא ינצח אותו, אך לא נרא לי שמישהו מנצח אותו. מעריך אותו.
כתוב תגובה ל- סהר שוקר
לא מנצחים אך מחרימים!
  אורי מילשטיין   6/08/15 08:57
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
78
לשפוט ילד עפי התנהגותו- שטויות
  Ann   6/08/16 08:21
ילדים עושים שטויות, ילדים חכמים עושים שטויות מתוחכמות יותר.
עד שמפתחים מצפון לוקח זמן, צריך להבשיל ולעבור חינוך ארוך שנים.
כל מה שניתן ללמוד מילדותו- שהיה חריף, שובב ובעל תעוזה!
לשפוט אדם עפי ילדותו?- חוסר הבנה
כתוב תגובה ל- Ann
79
SOS גנב מתוסכל גרוע מגנב מושכל
  יש מיש   6/08/16 11:29
SOS גנב מתוסכל גרוע מגנב מושכל. זהירות מנבל שימכור את האימא שלו בשל חופן דולרים. וכבר ראינו מקרה נאוה בשל פירות אלים
כתוב תגובה ל- יש מיש
80
סיירת מטכ"ל גוף מפלגתי חתרני
  פרופ' צחור   6/08/16 12:30
1. סיירת מטכ"ל גוף מפלגתי חתרני בתוך הצבא, ע"ע פרופ' צחור. news1.co.il
 סיירת מטכ"ל גוף מפלגתי חתרני
כתוב תגובה ל- פרופ' צחור
81
ברק שהיה בור הפך לקצין
  בסיירת מטכ"ל, חנן   6/08/16 12:46
חנן וייס, סא"ל במיל'
כתוב תגובה ל- בסיירת מטכ"ל, חנן
82
ברק? היה. והנוכל ביבי, עכשיו?
  עזרא מנצור   6/08/16 16:58
ההתעסקות באהוד ברק אינה מקרית. מילשטיין רוצה להסיט את האש מהגרוע בראשי ממשלות ישראל, העושה בשלטון כבתוך שלו.
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
83
ברק וביבי שדדו את קופת המדינה.
  ישראלה   7/08/16 00:10
ברק וביבי עשו קופה על חשבון הציבור. בסוף הכל יתגלה.
כתוב תגובה ל- ישראלה
84
ברק - נוכל..
  פיני 50   7/08/16 10:07
התחושות שלי דאז לגבי ברק, מקבלות היום אישוש במאמר זה, חבל רק שזה עלה בחיי אדם.
כתוב תגובה ל- פיני 50
85
finally it is coming out
  ddbb   7/08/16 22:29
nochel menuval
כתוב תגובה ל- ddbb
86
"ברק הוא המנהיג הגרוע והמסוכן
  קורןנאוה טבריה   20/08/16 19:02
ביותר שהיה לאיזושהי מדינה דמוקרטית במאה ה-20"! (ג'ורג' וויל פרשן אמריקאי)! במבחן התוצאה מנהיגי השמאל אינם ראויים להנהיג את עם ישראל- ולהבדיל אלף אלפי הבדלות ממנהיגי הימין!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
87
ברק
  מוטי 11   19/08/17 11:07
מתוך תיקשור עוצמתי ביותר.אני אשמור על תרבות ואומר שאסור לנו לתת לאהוד ברק להיות בהנהגת המדינה!! האדם מסוכן לבטחונינו!! נוכל והרבה מעבר לזה!!!
כתוב תגובה ל- מוטי 11
88
שרון ומחדליו
  חיים שמש   20/11/18 05:27
אם מילשטיין אדם ישר הגון ולא שפוט ואם הוא גם מקצועי שיכתוב על אריאל שרון. בהכנת הצבא למלחמת בתקופה שהיה אלוף הפיקוד לפני מלחמת יום כיפור. איך הוא הכין למשל את הצבא להתמודדות עם טילי הסאגר-זאת רק דוגמא אחת למחדלים ששרון היה מעורב בהם. שיחקור גם את מלחמת לבנון בראשונה שבה נהרגו מעל 1000 חיילים. שיחקור את התנהלות שרון באינתיפדה השניה שבה נרצחו למעלה מאלף יהודים,רובם ילדים. מדוע לא פעל לחסל את האינתיפאדה תיכף אחרי הפיגוע בדולפנריום? איך הכין את המערעת לקראת אינתיפאדה. שלא לדבר על השחיתות, והאופרטוניזם החולני שלו. אצל שרון הוא היה עצמ חדבר החשוב הרבה לפני המדינה והיה מחריב ובונה התנחלויות בכמה סיבובים אם זה היה משרת אותו.שיחקור גם את התנהלותו במלחמת יום כיפור. אהוד ברק עוד יתברר כצדיק לעומת שרון. ואני לא חושב שמנענעי כתפיים של הצבא הם מציאה גדולה ובעצם לא מציאה בכלל.
כתוב תגובה ל- חיים שמש
89
אני לא מאמין למה שאני קורא
  גינגי רחובות   3/07/19 11:21
במבוא , אני מתייחס למלחמת לבנון כתוב שצה"ל לא תיפקד נכון . והיו אלפי הרוגים . בהכירי לא מעט קצינים ששרתו בלבנון . והיו נגד המשך הישיבה בלבנון .
מי שהתנגד לצאת משם , זו ממשלת ישראל , המפקדת העליונה
של צבא הגנה לישראל .
אז למה האיש הזה מכפיש את הצבא ?
שיבוא בטענות לממשלות ישראל עד יציאת צה"ל מלבנון .

אז שלא יבלבל את המוח .
כתוב תגובה ל- גינגי רחובות
90
מה יש לו על מלחמת ההתשה?
  גינגי רחובות   3/07/19 11:41
צה"ל נפרס לאורך תעלת סואץ , מפתחת התעלה בצפון ועד למפרץ סואץ בדרום . התנאים אמנם היו קשים . מדינת ישראל עשתה הכל כדי שלחיילים שבמוצבים לאורך התעלה , יהיו מוגנים .
הפגזות המסיביות של המצרים על מוצבי וסיורי צה"ל לאורך גיזרת התעלה . היו יום יומיים ובמסות אדירות של פגזים . וכן פעולות של הקומנדו המצרי . צה"ל לא ישב בחיבוק ידיים . אלא , ביצע פעולות בעומק מצרים . אזכיר כמה כי היו הרבה : פעולת עומק בנגע חמאדי , מבצע "בוסתן 30". שהוא אחד מתוך סדרת מבצעים בשם "בוסתן" .
מבצע "טקסס אריזונה" מבצעים יזומים של חיל האוויר בהם ככל שאני זוכר הופלו 22 או 23 מטוסי חיל האוויר המצרי . ועוד 2 שהופלו באש נ"מ . וטייס מצרי נפל בשבי הישראלי , לאחר שנטש וצנח בתוך סיני .
מבצי שדואן , מבצע האי גריו , מבצע הבאת המכ"ם הרוסי . מבצעים של השייטת בנמל עדבייה ועוד מבתעים לאורך התעלה ובעומק מצרים .
אז שלא יבלבל את הביצים .
כתוב תגובה ל- גינגי רחובות
91
נוכל קטן וביזיון גדול כך יביא
  alice   3/07/19 11:50
את הקץ על מפלגת מפא״י המפוארת, שהיתה ל״העבודה״. סיפקה ג׳ובים למחמדי ליבה וחבריה. כל תכונותיו הרעות המצויות בתחקיר של ד״ר מילשטיין - הפכו לאופייניות לכל חברי ״העבודה״ ואחרים. צרות המוח של הרוב בהם היא שסללה את דרכו למעלה. כך כעת הוא ינסוק שוב, הודות לטמטום בוחריו ודלות ידיעתם באמת ובהיסטוריה.כך או כך - מפלגת השמאל-מרכז תסיים את תפקידה ההיסטורי בקרוב, ומפלגת חסרי דעת אחרים תתפוס את מקומה. גם שם היא רוויה בכאלה שהאמת לא מענינת אותם - רק תוארים ודרגות צהליות. הגילויים של מילשטיין על ברק פוקחים את העינים, לכל מי שיש בו שמץ של שכל וסקרנות לדעת. שאפו על המחקר, ונעבור לפרק הבא בגילויים המפתיעים הללו.
כתוב תגובה ל- alice
92
טקסט מביש
  גיורא גורדין   28/07/23 19:34
החובש סמל בדימוס אורי מילשטיין שב ומתגולל על רב אלוף בדימוס אהוד ברק, החייל המעוטר ביותר בצבא הישראלי, שהיה מפקד סיירת מטכ"ל, ראש אמ"ן, רמטכ"ל, וראש ממשלה. השינאה היוקדת של סמל בדימוס מילשטיין לרב-אלוף בדימוס ברק מבצבצת מכל משפט בטקסט לעיל. רק פסיכיאטר יוכל אולי לגלות מה מקור שינאתו של מילשטיין ומה מניעיה. לפי שעה, שינאה זו אינה עושה את גיבובי מילשטיין למשכנעים; אדרבה: היא עושה את ההפך הגמור.
כתוב תגובה ל- גיורא גורדין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il