s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהוד ברק ברח מאחריות על הריגה ברשלנות
מאת: אורי מילשטיין  |  08/03/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ברק מסתמן כאן כנוכל סדרתי
  מודי פבזנר   8/03/13 12:26
וזה כל כך מתאים להתנהלותו הפוליטית: היום מןפיע בעיתונות שבמשך 3.5 שנות הממשלה שהה ברק בחו"ל 246 ימים, מתוכם 25 ביקורים בארה"ב. מה יש לאיש זה להגיע לארה"ב כ-7 פעמים בשנה, אלא אם כן נילי רוצה לעשות קצת קניות בניו-יורק. לי אין ספק שחלק מהביקורים הללו נועדו לטוות את הקשרים המסחריים פרטיים שלו כעת כאשר פרש והופך שוב לאיש עסקים מתוחכם....
כתוב תגובה ל- מודי פבזנר
לא ברק הוא הנושא המחקר האמיתי
  אורי מילשטיין   8/03/13 12:49
אלא החברה הישראלית ותרבותה שהעריצה אדם כמו אהוד ברק, שהמליכה אותו עליה, שמסרה את גורלה בידיו, ושאפשרה לו לסכן את שרידותה.

המסקנה היא שהמערכת החיסונית של החברה בישראל לקויה; שהאינטלקואלים, אנשי האקדמיה הפרופסורים והעיונאים בוגדים בתפקידם; ושראשי מערכת הביטחון והמערכת הפוליטית הם כסילים גמורים או ששרידות המדינה אינה מעניינת אותם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ד"ר מילשטיין...
  י.ש   9/03/13 17:36
מוזר בעיני שלא מצאת (ע"פ מה שהתפרסם עד כה באתר זה) סנגור אחד לאהוד ברק!....האם אתה מכיר אדם אחד שעלה לגדולה, ובדרך לא צבר שונאים,קנאים וסתם כלומניקים היודעים שצהוב הוא דרך לא רעה להרוויח...ולא איני מתכוון אליך... איפה היו הקטגורים עד כה?..חכמה קטנה להתעלל בגוויה פוליטית. בדמקרטיות ההצבעה היא בד"כ נגד ולא בעד...ברק נבחר לרשות הממשלה משנאת נתניהו יותר מאשר מאהבת ברק.מי שמעלה "לגדולה" מנהיגים שאינם מוכרים לציבור הם אמצעי התקשורת.לברק היתה תקשורת אוהדת (ושונאת נתניהו) מקיר לקיר.עד שנתגלת האמת העירומה... יש מושג "חכמת ההמון" המוכיחה שההמון אינו טיפש כפי ש"החכמים" אינם חכמים עפ"י הנדמה להם....
כתוב תגובה ל- י.ש
הצאר לחוסר ביטחון נאפוליונצ'יק
  פלא יועץ   10/03/13 15:11
הינו מגלומן חסר גבולות הבטוח כי כל החכמה בעולם נמצאת ברשותו בלבד.האיש אשר עסוק "בלעשות לביתו" הינו עשיר כקורח בהיותו שותף של סאלם פייאד לכל המילייארדים שערפאת גנב מכספי הסיוע שקיבל מאירופה ואמריקה.לברק יש תכונה שהתלמוד עמד עליה כבר לפני כ-1700 שנה,הוא מדבר ב-שין שמאלית,דבר המראה על נוכלות וערמומיות חוסר יושר ואמביציה חסרת גבול, בקיצור אדם המסוכן לחברה אשר בה הוא חי.[ראה מקרה אריאל שרירון ואבו וילן לדוגמא.המדברים גם כן בשין שמאלית.] לברק אסור להישאר רגע אחד נוסף בתפקיד שר הביטחון, האיש הינו שליח של האילומיניטי והגרוב קלאב [לכן הוא נוסע כ"כ הרבה לארה"ב ולאירופה.]משתף פעולה מאחורי הקלעים עם שונאי ישראל מוצהרים ושותף פעיל בטריקים הבלתי נלאים של מפקדו הישיר "ירום הודו" חתן פרס הנבלה לשלום-שמעון פרס.את כל הקליקה הנתעבת הלזו יש לשלוח לביתה ושלא תהיה לה שום השפעה על קבלת ההחלטות לגבי עתידה של מדינת ישראל.כרגע הם עסוקים במכירת א"י לאילי ההון אותם הם מייצגים מחו"ל,אשר מטרתם להפוך את ירושלים לבירתם המוצהרת ולכן קוראים להופכה לעיר בינלאומית, תחת הסיסמה של "סדר עולמי חדש".והקב"ה יצילנו מידם ב"ב אמן.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
דווקא מצאתי: אל"מ בדימוס
  אורי מילשטיין   10/03/13 17:19
אורי זכאי ששירת יחד עם אהוד ברק בסיירת מטכ"ל. הוא הגיב לפרק הראשון. הוא מוזכר בפרק הנוכחי ויופיע שוב בעתיד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פוליטיזציה - קוראים לזה.
  הרב עמיאל קינן   9/03/13 19:47
יש דברים מלוכלכים נוספים ולא מעט. פוליטיזציה - קוראים לזה. הצבא לא חף מתופעה פסולה זו. הרב עמיאל קינן
כתוב תגובה ל- הרב עמיאל קינן
הצבא המציא את השיטה כבוד הרב
  וייס2   9/03/13 23:04
חנן וייס הצבא המציא את השיטה כבוד הרב... ולהוכחה...כל המשרות במשק כולל של חברי הכנסת והמנכ"לים (כולל מנהלים בכירים...שרובם עובדי מדינה ב"מישרין ובעקיפין"), מנהלי בנקים והמפעלים הגדולים... כולם כולם צמודים לשכר משרתי הקבע...ובמקרה של הבכירים...לאלופי הצבא...
כתוב תגובה ל- וייס2
לא למנות סגן ללא אישורו
  בן גוריון   9/03/13 23:23
4.1.1. ששת הרמטכ"לים הינם במ"לים. בן גוריון "מפלגת הצבא" היא של מפא"י , שהינה "המפלגה השלטת" והיא "המטכ"ל המקביל" ולעומתה: "מפלגת ההגנה" שהיא "מפלגת מפ"ם". "בן גוריון דרש שאיש לא יוכל לעלות לדרגת סגן ללא אישורו", "מרד הגנרלים" עמ' 159, ע"מ לודא כי, כיאות למדינה מתפתחת, החיה על חרבה וצבאה ומתוך הבנה כי מנהיגי העתיד יקומו מתוך הצבא.
 4.1.1. ששת הרמטכ"לים הינם במ"לים.
כתוב תגובה ל- בן גוריון
2
תפקיד היסטוריון צבאי
  mole2000   8/03/13 12:55
תפקיד היסטוריון צבאי - לנתח קרבות ולא לאסוף רכלויות. תתבייש לך אורי מילשטיין
כתוב תגובה ל- mole2000
מהי רכילות?
  ראומה   8/03/13 14:50
אם אחריות מפקד למות חניכו, היא רכילות, היית מפקיד את חייך או חיי בנך בידי מפקד כזה?
כתוב תגובה ל- ראומה
ניתוח קרבות יגיע בפרקים
  אורי מילשטיין   8/03/13 15:35
הבאים. אני מניח שמאוד לא תהיה מרוצה.

ואשר לרכילות: בספר התנ"ך מסופר בין היתר, על פרשת דוד המלך ובת שבע. האם זאת רכילות שיש להתביש בפרסומה או אירוע שראוי לפרסם?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
הבעיתיות נובעת מהמשימות
  אלון פלג   8/03/13 13:08
של היחידה. כמו הפעלת כול אירגון מודיעין הקו המפריד בין טוב לרע הוא לא ברור. גם בהפעלת המוסד יש בעיתיות שמתבטאת בסוכנים שרוצחים מרמים וסוחטים עבור המדינה. אם לא תהיה להם את היכולת לאותן משימות מלוכלכות האירגון לא יתפקד בצורה טובה ואם כן תהיה להם את היכולת הם עלולים להשתמש בה נגד המדינה. את אותן הדברים שכתבת כאן אפשר להגיד על יחידת ה 101, גם שם גנבו, תיחמנו, והרגו בשביל המדינה. מה ההבדל שבגללו אתה דן את אהוד ברק לשבט ולא לחסד? האם הביקורת היא על תיפקודו האישי או על סיירת מטכ"ל?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
התפתחות של נוכל
  אורי מילשטיין   8/03/13 15:53
לא ביקורת אלא תיאור וניתוח התפתחות של נוכל. המטרה שלי היא להבין!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
אורי מילשטיין היקר
  גרין   8/03/13 14:14
קראתי את דבריך בשקיקה. אולם לא ברור לי מדוע ארנן תמך כל כך בברק. הרי ביחידה היו עוד המון קצינים. איך ברק על אף מגבלותיו הרבות הצליח להתקדם ולקבל עיטורים לא לו? אולי יש בו כישרון אחר? ולא ברור הקשר בין ברק לארנן
כתוב תגובה ל- גרין
רב אומן בנוכלות והונאה
  אורי מילשטיין   8/03/13 16:32
אוהד ברק הוא רב אומן בנוכלות והונאה. את כשלונו יוצא הדופן זה הוא הפעיל על אברהם ארנן ולא רק עליו. גם על רבין, ועל דדו ועל רוב הישראלים כשניצח בבחירות ב-1999.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אין להלין על החברה
  י.ב.   9/03/13 15:06
כפי שאתה כותב על האיש 'רב אומו בנוכלות והונאה" אשר הפעיל את "כישוריו" על המעגל הקרוב והרחוק , מה אשמת הצבור שבחר באיש . האצבע צריכה להיות מופנת לאותם אלה שחוו מקרוב את מעלליו ( מקרה העוזי , המימייה, הניווט, ארנן בתמיכה הבלתי מסוייגת באיש ועוד ) ולא הפנו אצבע להציגו כמלך עירום .
ראש וראשון, הם אלה שבגדו בתפקידם ונתנו לתחפושת לתפוס בציבור הרחב, כאיש בעל חמשת העיטורים .
כתוב תגובה ל- י.ב.
לא רק שלא חשפו אלא גם התגייסו
  אורי מילשטיין   10/03/13 16:23
למערכת הבחירות שלו ב-1999.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
5
ברק הפך לגורו של נתניהו
  חשדנית   8/03/13 14:29
לאורך כל ההיסטוריה שלו ברק הוכיח שהוא יכול לעשות רק דבר אחד - לתכנן ולהיכשל. בכל מה שמגיע לביצוע אין פשלונר וכישלונר גדול יותר מברק. החל משירותו הצבאי, המשך במערכת הפוליטית והמדינית וכלה ביחסים בין אישיים.
חלק קטן מכישלונותיו - הקרב בחווה הסינית, הפקרת חיילים בקרב סולטן יעקוב, הפקרת מדחת יוסוף, הפקרת צד"ל, התנהלותו הכושלת כרמטכ"ל (צבא קטן וחכם עאלק), כישלון חילוץ נחשון וקסמן, התנהלותו הכושלת כראש ממשלה (התקופה הקצרה ביותר בתולדות המדינה), חורבן מפלגת העבודה והעצמאות שהקים, העברת שדה הגז מול אשקלון לידי הפלסטינים ללא אישור ממשלה (ובכך מתן עזרה לטירור ועבירה על החוק), התנהלות אנטיפטית כלפי כל חבריו ועוזריו ופיקודיו (היום הרמטכ"ל על הכוונת של ברק) שפרשו ממנו עם טעם מר בפה כולל אשתו הנאוה.
כל ההתנהלות שלו עד היום מראה על אישיות של גמד מגלומן ואנטיפת. גמד נפוח שאין מאחרי התדמית שיצר לעצמו כ'מר בטחון' ו'החייל המעוטר בצה"ל'- ולא כלום. מלבד דיבורים. בדיבורים ברק ענק ! אבל כישלון בכל קנה מידה אחר שעולה על הדעת.

הבעיה שיש חלשי נפש הנופלים ברשת שטיפת המוח שהוא עושה להם, בדיבורים עד אין סוף, אני ואני ואפסי עוד.
ביבי, אל תפול ברשת של ברק. הוא יפיל אותך כמו שהפיל את כל חבריו ידידיו ועוזריו עד היום. אל תתן בו אמון, הוא לא ראוי לאמון כזה. לא ממך לא משרי השביעייה לא מהממשלה שתחתיה הוא חותר. ובטח ובטח שלא מעם ישראל, שבסקרים מקבל אצלנו את המקום הראשון והלא מכובד בתואר 'האיש השנוא ביותר בישראל'.
ביבי נתניהו - קיבלת מעם ישראל את המנדט לשלוט עלינו. קבל נא גם את דעתנו על ברק ואל תחזיר אותו לממשלתך !


כתוב תגובה ל- חשדנית
צבא שיש לו מדינה
  אהרון רול   9/03/13 23:29
2. "חוסר המקצוענות, הרוח הפוליטית [שמאל] הנושבת בין הגנרלים והאדמירלים, התככים, והמכשלת ..." אהרון רול צבא שיש לו מדינה "חשוב להדגיש, באמירה זו אנו מכוונים לאזלת היד, חוסר המקצוענות, הרוח הפוליטית הנושבת בין הגנרלים והאדמירלים, התככים, והמכשלת המלוות מזה שנים רבות (יש הטוענים ואפשר כי בצדק – מאז מלחמת השחרור ואף לפניה), את הפיקוד הבכיר הצה"לי, כנאמר לעיל, מרמת מפקדי האוגדות ועד ראש הצבא."
 צבא שיש לו מדינה
כתוב תגובה ל- אהרון רול
אהרון רול...
  י.ש   10/03/13 13:34
בחיים הכל פוליטי,לצערנו הבינוניות ומטה שלטת בחיינו.... הבעיה,שגם בצבא הבינוניות ומטה שלטת .מקום בו כל החלטה נוגעת לחיים ומוות הבינוניות היא פשע...
כתוב תגובה ל- י.ש
6
הרבה לפני חשיפתו של ההיסטוריון
  shsv   8/03/13 14:36
אורי מילשטיין ובעקבות הסתבכותו של המגד עירא במלחמת לבנון הראשונה. הרבה מאד גנרלים שילמו מחיר ובצדק על אירועי אותה מלחמה. שלא נדבר על שר הבטחון דאז שרון שהתנהג יותר כמפקד המאפיה מאשר שר בטחון. גם אז למרות היותו סגן מפקד הגייס של בןגל (יאנוש) איך שהוא הצלופח הזה לא נפגע ואז דבק בו הכינוי מר טפלון. מסתבר ע"פ הכתבה שהתכונה הזו הייתה מולדת אצל ברק. שיהיה בריא אך טוב שפתרנו מעונשו של זהץ
כתוב תגובה ל- shsv
לזכותו של ברק יש לציין הצלחתו
  נחום שחף   9/03/13 14:33
בפירוק מפלגת העבודה (מפא"י), בחשיפת טיפשות השמאל הישראלי /האליטה הישראלית (ראו בברק לקראת בחירות 99 מנהיג מזהיר שיוביל את המדינה לעתיד טוב יותר בטוח יותר, התוצאה...
כתוב תגובה ל- נחום שחף
אהוד ברח העריץ את מ.דיין וממנו
  פלא יועץ   10/03/13 23:30
למד לא לקחת מעולם שום אחריות כל שהיא על כישלון,ולהתנדף תמיד בזמן בכדי שלא ידבק בו רבב.וכמו כן למד ממנו איך לעשות כראות עיניו אפילו דברים שלא עומדים במבחן החוק מבלי לקחת אחריות על דבר,ולא להודות בטעות אף פעם.עור הקרנף שלו גורם אף ליתושים העוקצים אותו להתפגר.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
7
הגרוע ביותר
  ראומה   8/03/13 14:44
ברק גרם בהתרשלותו למותו של אחד מפקודיו. זה אירוע נורא שאין עליו כפרה. אבל לא זה עיקר "הסיפור", אף שזה הנורא מכול למי שזה נגע ולמשפחתו. אבל ההמשך! הקנוניה של כל הנוגעים בדבר, ובעיקר של מפקדיו ושל ח"כ באדר. אם לא היה ולא נברא, ואין דין ואין דיין, איך אפשר יהיה למנוע הישנות אסונות כאלה, שיסודם בהתרשלות, בתרבות "יהיה בסדר" ו"שמור לי ואשמור לך". ואיך אפשר ללמוד לקח מכישלונות בקרב, אם האחראים לכך יסתירו את כישלונם וימשיכו להתקדם בחסות אותה תרבות?
כתוב תגובה ל- ראומה
"הטירה" של קפקא
  אורי מילשטיין   8/03/13 17:35
ולפי ספר התנ"ך שבספר "בראשית" שבו מסופר שגם אלוהים התיאש מבני האדם וביקש להשמידם, נראה שאין דרך לשנות את התרבות הזאת. היו אוטופיסטים שהאמינו שהדבר אפשרי. קרל מרכס היה אחד מהם. הניסוי בברית המועצות הוכיח שהוא היה מנותק מן המציאות. האחרונים שבהם היו מיסדי התנועה הקיבוצית אצלינו. אהוד ברק הוא פרי הילולים של האוטופיה הקיבוצית. מסתבר, כמו שכתב תומס הובס: "אדם לאדם זאב".
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
8
מה באמת קרה על המרמרה ?
  חשדנית   8/03/13 14:48
למי שעוד לא יודע, פרשת המשט לעזה תוכננה מראש בין אובמה + ארדואן +ברק
המטרה הייתה ליצור לחץ בינלאומי מוזמן, כדי לאפשר לביבי לפתוח את המצור על עזה, וזאת מבלי שהימין יתנגד ומבלי שביבי יצטייר כמי שהולך בעקבות השמאל הקיצוני. כידוע, תנועת האחים המוסלמים העולמית, שהחמאס הוא חלק ממנה, כרתה ברית עם אובמה הנשיא המוסלמי השחור הראשון בבית הלבן. פועל יוצא מברית זו - אובמה צריך לדאוג לאינטרסים של החמאס ולכן צריך לפתוח להם את המצור היבשתי והימי. איך עושים את זה ? מארגנים משבר קטן באמצעות משט ימי, והופ ! כל העולם בראשות אובאמה והאיחוד האירופי לוחץ על ישראל לפתוח את המצור. הם הצליחו לפתוח את המצור היבשתי לגמרי. הכל זורם היום לעזה - משאיות מלאות מכל טוב מזון פירות וירקות וגם משאיות ברינקס עם הררי כסף לחמאס והכי בעייתי גם מלט וברזל שיכולים לשמש לבניית ביצורים נגד ישראל. את המצור הימי לא הצליחו לפתוח למרות שביבי הסכים חלקית, בגלל ווטו שהטיל דיסקין.

ואלה ההוכחות:
1. אהוד ברק תכנן בעצמו את כל הפעולה. הפעולה תוכננה כך שהחיילים ייאלצו להשתמש בנשק חם להגנת חייהם וכתוצאה מכך ייהרגו פעילים במשט. לכן צייד את החולייה הראשונה ברובי צבע, הוריד את החיילים אחד אחד לתוך ההמון שחיכה להם עם אלות, היכה וחטף אותם. החיילים נאלצו אז להשתמש בלית ברירה בנשק חם, כדי להגן על עצמם, והתוצאה - 9 הרוגים !
2. ברק ניצח לבדו על כל התכנון וההוצאה לפועל כדי שלא תתגלה המזימה והקנוניה שבבסיס הפעולה. הרמט"ל, ראש הממשלה בפועל (בוגי יעלון), והמל"ל כולם לא שותפו בעניינים בניגוד לחוק ! והכל נעשה מעל ראשם של האחראים, בין ברק ומפקד חיל הים צ'ייני.
3. זו הייתה גם הסיבה לכך שלא הופעלה מערכת הסחה אלקטרונית עם התחלת פעולת השייטת. המטרה הייתה להביא את התמונות של 'טבח' התורכים לכל העולם כדי להגביר את הלחץ על ישראל
4. ועוד, בכוונה נבחרו המים החוץ טריטוריאליים של ישראל לביצוע הפעולה, כדי למשוך עוד יותר את שטיח הלגיטימיות מתחת רגלי ישראל
5. בכוונה הוזמן ביבי, הזמנה בהולה ודחופה, להגיע לפגישה עם אובמבה בבית הלבן, כדי להוריד את האחריות מעל גבו של ביבי, שלכאורה ידו לא הייתה במעל. לכן גם הפגישה בוטלה כל כך מהר מייד אחרי שביבי טס לקנדה. זו הייתה אמורה להיות פגישת הסחה בלבד.
6. התוצאה המיידית לפעולה כזאת תהיה לחץ בינלאומי חזק על ישראל לפתוח את המצור על עזה, בניצוחו והובלתו של ברק אובמה, ואכן זה מה שקרה
7. אין פלא לכן, שמיד אחרי הפעולה הודיע אובמה כי על ישראל להסיר את הסגר מעל רצועת עזה. אין פלא שגם ביבי הזדרז להסכים. ביבי הודיע שספינות סיוע יוכלו להגיע לנמל עזה בתנאי שיעברו בדיקה מקדימה של כוחות האו"ם, מעין 1701 של ציפורה. את המצור היבשתי ביטל לגמרי.
המסקנה העולה מכל האמור לעיל - ברק פעל להסרת הסגר הימי בעזה באמצעות פעולת רמייה, ופעל בניגוד למנדט של ממשלת ימין שנבחרה בקולות הימין ! (ולאור העברת שדה הגז של אשקלון לפלסטינים בעזה, כנראה זו לא הפעם הראשונה שברק עוקף את הממשלה). רק בגלל שדיסקין התנגד ואפילו הודיע בכנסת שפתיחת נמל עזה מסוכנת לבטחונה של מדינת ישראל ופותחת פתח לסיכון עצום ולהקמת נמל איראני בעזה, רק בגלל זה לא השלימו את המלאכה ופתחו גם את המצור הימי.
אגב, חלק מפתיחת המצור הימי קשור להתחלת העבודות להפקת גז משדה הגז מול אשקלון שהוענק לפלסטינים ע"י ברק ב-1999 ללא אישור וגם ללא ידיעת הממשלה !
כתוב תגובה ל- חשדנית
9
העולם עפ"י פאריד זכאריה - CFR
  חשדנית   8/03/13 14:56
פריד זכאריה, אחד הפרשנים החשובים ביותר בארה"ב, עורך העיתון של המועצה ליחסי חוץ (CFR), כתב את הספר 'העולם הפוסט אמריקאי', על היחלשותה של ארה"ב בזירה הבינלאומית לאור עלייתם של המעצמות החדשות סין הודו רוסיה וברזיל. זכאריה הוא מוסלמי, בנו של אחד המוסלמים החשובים והמשפיעים בהודו, הגיע לארה"ב והצטרף שם למועצה ליחסי חוץ.

המסקנה שלו בספר היא כזאת:
שליטתה של ארה"ב בעולם מתחילה להיחלש. לכן, ארה"ב צריכה ליצור קואליציה חדשה כדי לשמור על ההגמוניה שלה בעולם.

וכך כותב אפרים הלוי (ראש המוסד לשעבר) בהקדמה לספר של זכאריה:

זקריה מקונן על כך שהמעצמה החזקה ביותר בכל הזמנים אכולת דאגה וחוששת מטרוריסטים וממדינות סוררות. לטענתו, על וושינגטון להתאושש ולהתייצב מול האיומים מתוך תחושת ביטחון ועליונות ולהתאים את מדיניותה לתנאי המאה העשרים ואחת. עליה לבנות קואליציות כי היא זקוקה להן, והיא אינה יכולה וגם אינה צריכה לפעול לבדה. משתמע מכך כי על ארצות הברית לשנות את דרכיה ולהתאים את עצמה לתפקידה החדש במאה העשרים ואחת. להגביר את שיתוף הפעולה עם שותפות לדרך, להתייעץ יותר עם בעלות בריתה, ולעתים גם לגלות נכונות להתפשר כדי לבנות קואליציות. זקריה נחרץ באמונתו שארצות הברית תמשיך לעצב את סדר היום העולמי ותמשיך להוביל בתפקידה כ״יושבת ראש מועצת המנהלים של העולם״.

---------

הבנתם ? ארה"ב מצאה את הפיתרון להיחלשות שלה:

היא יצרה קואליציה עם ארגון האחים המוסלמים העולמי (זכאריה הוא מוסלמי ואולי היה השושבין להחלטה של ה-CFR לרתום את האחים המוסלמים לטובתה של ארה"ב) כדי להוות משקל נגד להתעצמות של סין ברזיל רוסיה והודו.

ארה"ב הבטיחה לאחים המוסלמים להביא להם על מגש הכסף של המהפיכה הקרויה 'האביב הערבי' את השלטון במדינות הערביות ובתמורה - האחים המוסלמים יהיו בני הברית שלה ויתנו לה את הכוח להמשיך ולשלוט על העולם למרות היחלשותה הפוליטית-כלכלית.

העזרה של האחים המוסלמים לארה"ב תבוא לא רק בצורה של תמיכה פוליטית-מדינית אלא גם בצורה של נכסים כסף הון = שליטה על כל שדות הנפט במזרח התיכון. מה שלא יבוא בהסכמה (סעודיה, כווית, מרוקו דוגמא להסכמה) יבוא בכוח הזרוע (ע"ע לוב, אלג'יריה, תוניסיה, מצרים, סוריה ותיכף גם ירדן).

ישראל תיאלץ להפסיד את יו"ש, הגולן, ירושלים המזרחית ואת לאומיותה היהודית, במסגרת אותה ברית בין המועצה ליחסי חוץ CFR לבין תנועת האחים המוסלמית העולמית, ותהפוך למדינת 'כל אזרחיה'. בקיצור, אובאמה הוא היורש החדש של היטלר !!!

ואם אתם לא מאמינים, כנראה שאתם, כמו יהודי גרמניה, תאמינו רק אחרי שנתאייד באוויר
כתוב תגובה ל- חשדנית
שדנית היקרה יש לי עבורך
  מתחום הרפואה   8/03/13 19:04
כתובת של פסיכיאטר שההתמחות שלו היא בטיפול בפרנויה. לדעתי הוא עשוי (אולי) לעזור לך.
כתוב תגובה ל- מתחום הרפואה
אם אתה מכיר זה כבר טוב
  חשדנית   8/03/13 20:39
אבל נראה שהוא לא הצליח כל כך אתך. נשארת דפוק !
כתוב תגובה ל- חשדנית
תאוריות קונספירציה
  אלון292   9/03/13 04:48
תמיד נשמעות "מגניבות" ... אבל לא תמיד יש מאחריהן עובדות מוצקות. גם אני חשדן, אבל לא הייתי הולך רחוק כדי להאמין שאובמה כרת ברית\ מפעיל עם האחים המוסלמים..... ארה"ב נמצאת במשבר כלכלי יותר מאשר משבר מנהיגותי מדינות כגון ברזיל, הודו סין התעצמו כלכלית אבל רחוקות מלהוות אתגר מאיים לארה"ב - אובמה לא נזקק לאחים המוסלמים והוא לא יקריב את ישראל על שום מזבח. חוץ מזה, הישראלים לא יתירו את זכות השיבה לפלסטינים בשום מצב ולכן ממילא שום הסכם שלום לא יחתם עם אף אחד.
כתוב תגובה ל- אלון292
כך גרשה בריטניה את העותומנים
  באמצעות הערבים   10/03/13 10:55
בסרט לורנס איש ערב, בכיכובו של פיטר אוטול, רואים היטב כיצד בריטניה בשנת 1917 השתמשה במורדים ערבים כדי להפטר מהשלטון העותומני בשתי גדות הירדן ובסוריה/לבנון. הילרי קלינטון הכריזה בקיץ 2011 בעת המלחמה מול קדאפי שאל-קעידה מחזירה נציגות רשמית בוושינגטון די.סי. ואילו בסוף 2012 פרסם הקונגרס שחיזבאללה מאמן את ארגון הסמים סינלואה במקסיקו בגבולה התוח עם ארה"ב, זאת בהמשך לבסיסי החיזבאללה ברחבי אמריקה הלטינית מזה שנים רבות.
כתוב תגובה ל- באמצעות הערבים
10
עוד 6 מיליון וגמרנו...
  חשדנית   8/03/13 15:01
ארה"ב מקדמת את האחים המוסלמים לשלטון בכל רחבי המזרח התיכון ומצד שני מונעת את נפילתה של איראן השיעית בכך שלא מפעילה סנקציות כלכליות אמיתיות ומונעת תקיפה ישראלית. מדוע פועלת ארה"ב בדרך זו ? האם האינטרס האמריקאי הוא לאפשר לאיראן להתגרען ? במידה וארה"ב אכן משחקת כאן משחק כפול המסקנה יכולה להיות רק כזאת: אובאמה ושות' רוצים בחיסולה של מדינת ישראל היהודית ע"י איראן גרעינית. רק לאחר מכן יפעלו לנטרל את איראן במלחמה יזומה. כך הם ירוויחו פעמיים: פעם אחת ולתמיד להביא להשמדת העם היהודי, שמהווה לדעתם את הגורם הבעייתי והמתסיס בעולם כולו ופעם השנייה לנטרל את איראן בגלל שתקפה את ישראל (רק אחרי שישראל תושמד, כמובן). האם ?
ולאנשים כאלה מתחבר אהוד ברק. 7 פעמים בשנה נוסע לפגישות עם הצמרת הבטחונית שם...זוועה !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
11
תרבות הגניבות
  אזרח   8/03/13 16:10
תרבות הגניבות ביחידה הייתה לפחות עד שנת 1976, מבלי לשפוט לטוב או לרע, סתם על מנת לציין עובדה.
כתוב תגובה ל- אזרח
12
מחקר בעייתי מאד
  גילי חסקין   8/03/13 17:50
אורי שלום אין עוררין על החריצות שלך ולא על כשרון הכתיבה. אבל המחקר הזה כתוב בצורה מאד פסקנית ומאד שטחית וקשה לקרוא לו מחקר. מיש קורא את ספריך (ואני קראתי את כולם) מתרשם שכולם היו שרלטנים או פחדנים, או רמאים, למעט אורי מילשטיין. בניגוד לראשית דרכך כחוקר, אתה נכנס אישית לנושא, הופך את מושא מחקרך לאויב אייש ובדרך חוטא גם לפרופורציה, גם לאיזון וגם לאמת. קצת מזכיר את האופן המאד גס, מאד מוטה, ומאד אובססיבי של ספרך על רבין. צה"ל של אותם זמנים היה צבא אחר. על הגנבות, או הסחיבות, כפי שקרו לזה אז, כתב אלון קדיש בספרו "למשק ולנשק". אתה כתבת על כך בספר הצנחנים. שמענו על כך מיוסי יפה, מי שהיה מ"פ סיירת צנחנים ולימים מג"ד. אלו היו זמנים אחרים. אבנר שור בספרו "חוצה גבולות" כתב בהערצה על ארנן וגם על ברק, שבשל כשרונו ואמץ לבו כונה "הברק". מוקי בצר, סגן מפקד היחידה יכול לספר על אומץ לבו של ברק ועל יכולתו לתכנן מבצעים מורכבים שאת רובם אינך מכיר. למען האמת, גם אני לא. תמיד אפשר לאסוף עד כזה אוא חר. אבל היית צריך לאסוף כמה עשרות ולהביא לנו את דברי כולם. בזמן השבעה על יוני נתניהו, סיפר ביבי לאביו, בהערצה על ברק שהוא "משהו ביחידה". יש לברק פגמים רבים באישיות, אבל להפוך את כול דרכו הצבאית לאוסף של רמאויות ואת כול אלו שקידמו אותו למטומטמים, זה לא רציני. באופן הזה, אתה חוסם את קוראיך מלקרוא את דבריך ובך מפספס את העיקר, שבת שלום גילי חסקין
כתוב תגובה ל- גילי חסקין
מילשטיין- תקרא את חסקין ותחכים
  המחקר שלך בעיתי   8/03/13 18:22
גם אני קראתי חלק מספרייך, והתרשמתי שהם כתובים כמו מאמר זועם בעיתון. לא ראיתי שהערכת מי ממפקדי צה"ל הבכירים אף פעם. כתבת דברים טובים רק על בעלי דרגות נמוכות ודרגות ביניים. כל הבכירים לא שווים? כולם פחדנים? כולם כשלו? צה"ל תמיד היה צבא גרוע? כאדם מבוגר אתה חייב להשים לב שאתה הופך בצורת כתיבתך ובהתייחסותך זו לקוריוז ושלא תיחשב כך אף פעם לחוקר רציני. הייתי פעם באסיפה הזויה שנערכה בנושא רבין בת"א ובה השתתפת. צחקת על רבין שידע לקרוא רק בכיתה ד', וכולם צחקו...אותי זה לא הצחיק, לא כי אני חושב שרבין היה גאון גדול. הוא לא היה. אבל לרדת לרמה כזו של "ניתוח"?
כתוב תגובה ל- המחקר שלך בעיתי
ביום הכיפורים שרון "משך באזניי
  מח"טים פחדנים   9/03/13 10:08
במלחמת יום הכיפורים, אלוף אריק שרון "משך באזניים" מח"טים פחדנים שהסתתרו בבונקרים, ו"גרר" אותם לפקד על חייליהם.. חנן וייס, סא"ל (במיל' פעיל)
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- מח"טים פחדנים
כמו ולציין:###כושיקול דעתכם/ן
  עוד סתם אזרח   8/03/13 18:24

כמו ולציין
כושלהבהיר שקודם:
כן/לא דעה, הגם ולי זאת שכותב היתה הגם שעבר וביקורת.
כנראה כפשטות האמת כושקודם שיפוטכם ושיקול דעתכם/ן המבורך:
נראה ומאז הוספת תגובתך:
אתר news1 צנח צנח מהמרומים ולהדהים בדירוגו ב-ג'וגל ישראל חדשות.

דעתי:
יש ביקורת נכון-וביושר-כולהיבדק ועם זאת כבר ונראה:
יש כאן הגם יותר מידי ראיה חד סתרית,
אין זה ראוי הגם אפילו ומי שכועס עליו,
מה עוד וכח פוליטי כבר כבחירה כידוע ואין.
{כנוסף: כיש ולהבין הגם כן ויש כעס טבעי להבין}
מה שכן שוב ברור ומובהר לי עוד סתם אזרח שכותב:
כמהיתרשמות וסה"כ כלל שבעניין זה:
אכן כן ואכן רבות ורבים טובות וטובים: בהצלחה ורבה.
(789238).
כתוב תגובה ל- עוד סתם אזרח
הרשלנות במותו של נצחי בן יהודה
  אורי מילשטיין   8/03/13 18:49
הדרישה לאזן את ממצאי המחקר כדי להיות נחמד, משמע לא לומר את האמת. אכן את גנבת הדלק של ברק מאלוף הפיקוד, ואת תרגיל המימיה של ברק עם יוסי צין ואפשר לתרץ למרות... שגם בתקופת הפלמ"ח לא היה מפקד משמאיר את פקודו בלי מימיה ובלי מים ולא היה גונב דלק ממפקדו. אתה מוכן לסלוח על כך, שתהיה בריא.

אבל גילי ידידי, מה עם ההתרשלות בענין מותו של נצחי בן יהודה וההתחמקות מחקירה ומאחריות. את הפרשה הזאת לא ניתן לתרץ באווירה אחרת ובתקופה אחרת. אדם שנוהג כך לא ראוי להיות מפקד ומנהיג ואנשים שסולחים לו על כך לא ראויים לפקד ולהנהיג.

אם צה"ל היה מתפקד במלחמות כהלכה ניתן היה לומר שמחיר הנצחונות הן הסליחות לברק כמו שסלחו למאיר הר ציון על הנקמה הפרטית אחרי רצח אחותו. אבל נצחי לא רצח את אחותו של ברק. וצה"ל במלחמת ההתשה, במלחמות יום הכיפורים ובשתי מלחמות לבנון תפקד באופן פגום - בתת תת אופטימום. אמנם לא הובסנו אבל שלמנו מחיר כבד בחיי אדם שפגע מאוד ברוחנו הלאומית. זה לא דבר בטל.

בכל מפעלי המחקרי אני מחפש את הסיבות לתפקודו הפגום של צה"ל ומשתדל להגיע לאבני היסוד. אני מוכן לשלם את מחיר אי הפופולריות. אבל גילי, אם אנהג כמו כולם ואהיה מאוזן ואפילו משבח, אחטא גם לאמת האינטלקטואלית וגם לאינטרס של המדינה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שאלה שמסקרנת אותי הרבה זמן
  הרותם   9/03/13 01:57
אורי היקר,

אני קורא אותך כבר זמן רב בהמון הערכה על אומץ הלב והיושר. אבל משהו ב"מאקרו" של כתיבתך מפריע לי: החזרה הזאת על ה"תת תת אופטימום" של צה"ל, וכן חוסר ההערכה ל"אינטלקטואליות " שלו
א. איזה צבא מתפקד באמת באופטימום חוץ מהצבא של ה' צבאות?

הדרישה שלך לביצועים מושלמים נראית לי מופרכת בתנאים שהם תמיד התנאים הקשים ביותר שמופעלים על האדם- מלחמה. וראה מערכות משומנות ויעילות להפליא כמו מערכת המלחמה הגרמנית או היפנית במלחמת העולם השנייה, שעשו גם הם פאשלות נוראיות אסטרטגיות וטקטיות שהביאו למפלתם. מדובר בבני אדם בסופו של דבר.

ב. באותו עניין ממש: הכבוד הרב שאתה נותן לנהלים, לפקודות ולאי מילוי פקודות נראה לי מוגזם . והדבר בולט גם במאמר זה שלך. נכון שבכל הנוגע לשמירה על חיים , ועל סדר במערכות גדולות נהלים ופקודות זה MUST. אבל האם המלחמות והקרבות הגדולים בהיסטוריה נוצחו בגלל ששמרו על הנהלים? האם תוכנית הקרב המקורית הייתה תמיד זו שגם בוצעה בפועל, ורק בצה"ל האלתורים הם רעה חולה? והאם יחידת מודיעין קטנה וסודית לא אמורה באמת לפתח התנהגות שהיא נועזת, מחוץ לקופסא ולא תמיד "חוקית" במאה אחוז וכו'?

ג. בקשר לאי אינטלקטואלות של הצבא : לא סביר שאם האויבים שלך הם ערבים תתפתח אינטלקטואליות מרשימה. לפי האבולוציה בעלי חיים מפתחים את מה שהם צריכים בדרך כלל. ומול אויבינו הנוכחיים כנראה שהרמה הזו הספיקה.עם כל הצער שבדבר צריך לומד ש כ-24 אלף הרוגים במאה שנה של סכסוך זה לא באמת מחיר יקר כמו שאתה מציג, בטח שלא בהשוואה למערכות אחרות ובטח ובטח שלא בהשוואה למתרחש באזור שלנו ( ראה מלחמת האזרחים בסוריה שמספר החללים בה כבר מזמן עבר את מספר החללים בכל מערכות ישראל.) בהקשר לרמה האינטלקטואלית של מפקדים: גם את זה ההיסטוריה הראתה שוב ושוב: כמה שמכינים ומלמדים מפקדים מראש, המפקדים הדגולים באמת מתגלים בשדה הקרב ובדרך כלל במפתיע. לא נראה לי שמה שהפך את נפוליאון לגדול המצביאים היה איזשהו חינוך פורמלי (!) שהוא קיבל.

יחד עם זאת הגילויים שלך הם תמיד מסעירים. אלא שעד עתה לגבי ברק לא גיליתי משהו מעניין באמת. מקווה שהפרקים הבאים יהיו מסעירים יותר..
כתוב תגובה ל- הרותם
אופטימום, נהלים, אינטלקטואליות
  אורי מילשטיין   9/03/13 12:56
הורתם היקר!

א. "אופטימום" אינו שלמות. מושלם הוא אידאלי והוא נמצא בעולם האידאות של אפלטון. אופטימום הוא הטוב ביותר האפשרי בהתאם לכלל הנסיבות. טענתי ובכן אינה שביצועי צה"ל אינם מושלמים, ברור שאין הם מושלמים וביצועי שום צבא בהיסטוריה לא היו מושלמים. אבל בהתאם לנסיבות ניתן היה לצה"ל להגיע לביצועים טובים יותר אם היו משפרים את הכשרת הקצין לכל אורך שרשרת הפיקוד, את התהליך הפקת הלקחים ועוד. ניתחתי בהרחבה נושא זה באפילוג לספרי: "עלילת דם בדיר יאסין - הספר השחור" אתה ואחרים מוזמנים לקרוא שם.

ב. אלתור ותחכום יש לבצע על בסיס של נהלים ופקודות ראויים. לדוגמא: ראוי שיהיה נוהל קרב מסודר. אם אין נוהל קרב מסודר ושוב בהתאם לנסיבות, כמו בפרשת סולטן יעקב שאותה אפרסם בסדרה זאת בעתיד, אז ברור שהלוחמים יאלתרו. אך ברוב המקרים האלתורים במקרה כזה לא יעילו. לעומת זאת אם יש נוהל קרב מסודר אחר כך יש מקום לאלתורים וליוזמות.

ג. אשר לאנטלקטואליות: אכן הצבאות הערביים אינם מגיעים לרמה של הצבאות הגרמנים והיפנים במלחמת העולם השנייה. אך האסטרטגיה הערבית אינה מיועדת להכריע אותנו בקרב או במלחמה אחת אלא להקיז את דמנו במלחמת התשה מרובת שנים. האסטרטגיה שלהם מצליחה והם התישו אותנו כי לא ניהלנו את המלחמה הזאת איתם באופן חכם מהעדר אינטלקטואליות צבאית. אופן הבריחה מלבנון בשנת 2000 מוכיח זאת.

ד. נפוליון קיבל חינוך פורמלי בבית הספר לאצילים בצפת ואחר כך כתב בזכרונותיו שהוא נלחם 64 קרבות וב-62 לא חידש דבר אלא למד מקודמיו כפרידריך הגדול מלך פרוסיה במאה ה-18.

ה. לעניות דעתי הגילוי שאהוד ברק התחמק מחקירה וממשפט אחרי שפקוד שלו נהרג בגלל רשלנותו הוא מסעיר. אותי בכל אופן הוא הסעיר ואני מכיר את מלחמות צה"ל די טוב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
גילי, אתה חוטא באותה דרך
  ר.ש   8/03/13 19:38
של פופוליזם זול ורכילות עליה מצביע תדיר אורי, רוב תגובתך מבוססת על רכילות.

1. ע"פ גישתך בוא ונבטל את כול המחקר ההיסטורי הביקורתי, (לדוגמה על מלחמת העולם השנייה, על לנין על סטאלין, את ספריו של ריצ'רד אוברי ועוד ועוד) כי הרי מדובר בזמנים אחרים - הגישה הזו לא רצינית.

2. התרגלנו עד כה למאמרים וספרים לקקניים (בעיקר בענין רבין) , אני מעדיף את הגישה של אורי, את האיזון והתמונה הסופית אעשה עם עצמי.

3. שים לב שאתה עוסק ברכילות, מוקי בצר סיפר ניסים ונפלאות , ביבי סיפר בשבעה וכו' וכו'.

אני לא מאמין לשום מילה בענין הזה, פשוט מהיכרותי כיצד ברק כרמטכ"ל הרס את צה"ל.

אני מציע שניתן לאורי להציג את הפרקים הבאים, אני מניח כי האמת על תפקודו במלחמת יו"כ ולבנון 1 תהיה מעניינת מאוד.

מציע קצת סבלנות חברים.
כתוב תגובה ל- ר.ש
בהמשך לדברי גילי חסקין
  ערן אורון   10/03/13 15:58
בעוד כמה עשרות שנים ייתכן שיתפרסמו סדרת כתבות, או ספר על מישהו אחר. אותה סדרה תתבסס על המוסר ונורמות שיהיו מקובלות אז, ותדגיש את חריגתו של אותו אדם מהנורמות - למרות שהן מקובלות היום. זה מאוד בעייתי. נדמה שצירת את המטרה סביב האדם. אני יודע - זה מאוד פופלרי לצלוב את אהוד ברק. אבל אחרי השוד המאורגן של ההסתדרות, ועוד מעט גם הפירוק הסופי של העבודה המאורגנת בישראל, גיוס החובה לצבא ואהוד ברק הם עמודי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית והם מה שמפריד בינינו לבין התהום. נשמע מגוחך? חכה כמה שנים, תצליח לפרק אותם ואז נראה
כתוב תגובה ל- ערן אורון
13
קוריוזים ששרתו למוטיבציה ויח"צ
  פועה   8/03/13 17:55
מעשי השוד והגניבה יותר מאשר מעידים על ברק מעידים על תרבות והשקפת עולם של מפקדים בכירים בוגרח הפלמ"ח ומלחמת השחרור וכפי שגם נכתב, על געגוע לקסם הרומנטי של הפרטיזניות הפלמחניק"ית "החברמנית" שנגדה את נוקשות הפקודות והנוהלים של הצבא הסדיר והמקצועי.
ברור לכל בר דעת שזה לא בסדר, אבל הניסיון לשפוט את ברק בן השבעים במושגי היום, על בסיס התנהלותו של ברק בן העשרים ושתים זאת שרלטנות הסטוריונית בפני עצמה.
והערות נוספת: יכולת ורבאלית גבוה מעידה גם על אינטליגנציה ותחמנות מעידה על כושר השרדות. ברור שברק נהג ברוחו של מפקדו ארנן והיה לו חוש לקלוט את רוח מפקדו, זה אינו מטיל בו מתום. והזלזול בהנחיות פקודות והוראות התקיים שנים רבות גם בצנחנים ובנח"ל המוצנח.
ארוע מכשיר הקשר מעיד על צורך להפגין בטחון עצמי, וליצור דרמה מוגזמת ולא אתפלא אם זה היה מתואם עם ארנן.
בקיצור, בשם המגיבים אני מרשה לעצמי לקוות שבפרקים הבאים תביא לנו "בשר של ממש" ולא רק ריח של בשר...
כתוב תגובה ל- פועה
בשר וריח של בשר
  אורי מילשטיין   8/03/13 19:40
אני מבין שמותו בגלל רשלנות ברק איננו בשר ורמאות באימונים גם כן לא בשר. אכן הבנה המעמיקה בנושאים צבאיים!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הסטוריון מתנתק ממעורבות רגשית
  פועה   8/03/13 23:14
זה ברור שזה לא בסדר, שברק לא הקפיד על פקודות הבטיחות, וברור שהאגו שיחק תפקיד יותר מהזהירות. אלא שעפ"י המתואר האחריות הישירה לתאונה היא של ההרוג עצמו ברק הצעיר, כמפקד הישיר סמך יותר מדי על פקודיו. בתרבות של ימינו הוא היה נמצא אשם באי מניעה ובאחאיות תורמת לתאונה. העובדות לא הוסתרו על ידו האחריות לאי מצוי הדין אתו מוטלת כולה על ארנן מפקדו ולא עליו.
אחת הסיבות שמגייסים לצבאות צעירים ולא אנשים בוגרים נעוצה בכך שלצעירים יש מעט עכבות והרבה תמימות, ויש לזה גם מחירים מצערים וכואבים.
ככל שפחתו בצה"ל המפקדים בוגרי מלחמת השחרור ומושפעי רוח הפלמ"ח, כך הצבא הלך והתמקצע.
אם תשאל את ברק המזדקן האם הוא גאה במעשי ברק הצעיר, תשובתו תהיה "ודאי שלא אבל זאת הייתה תקופה אחרת".
כתוב תגובה ל- פועה
רשלנות מפקד
  אורי מילשטיין   9/03/13 17:16
מה לעשות אבל ארבע שנים לפני האירוע אני שירתי ביחידת עילית שנחשבה אז ליותר עילית מסיירת מטכ"ל, פלוגה א' גדוד 890. אצלנו לא היה מקרה שהסתיים אימון בלי מסדר פירוק הנשק מחימוש. המשימות שהוטלו עלינו אז היו יותר "מיוחדות" מהמשימות שהוטלו על סיירת מטכ"ל כשנצחי בן יהודה נהרג בגלל רשלנות של ברק.

גם אצלינו היו מקרי רשלנות: לא הסתירו, לא רימו ובמקרים פחות קשים הדיחו את המפקדיםה הרשלנים. הביקורת היא לא רק על ברק אלא כמובן גם על אברהם ארגן ועל היחידה. שלושתם יצרו אווירה שלהם הכל מותר וכך התגבשה אישיותו של אהוד ברק והיה לאדם שכולם מכירים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הבנתי את מקור המעורבות הרגשית
  פועה   10/03/13 12:06
חשבונאות על קרדיטים הייתה מאז ומתמיד בצה"ל בין מפקדיו.
אך אתה טועה לגבי מידת ההשפעתה של הרוח "הגנגסטרית" של ברק הצעיר על עיצוב האישיות על ברק הזקן, (בהנחה שהוא לא סובל מהתבטאות מאוחרת של איזה הלם קרב).
ישנו דבר מהותי אחד באופיו שקיבל חיזוק משירותו ביחידה, וזה ההבנה שחיוני לשמור את היוזמה בידיך ולצורך זה צריך ליזום ולקחת סיכונים. אין לזה כל קשר לשרלטנות! והשתדלנות הפעילה שלו וטרחתו ליחצ"ן את עצמו, בניגוד לצניעות וענוה או הבישנות המוערכת של אחרים, לא נחשבת בעיני לפגם מהותי.
באופן כוללני, כל החברה האלה שהסתכנו בשרות המדינה והיו "מועמדים לההרג" בעבורה, והאדירו את שמה בעולם כשהצליחו, חשים שהמדינה חייבת להם ולכן פחות נרתעים ליטול לעצמם "בזכות" את מה שרבים אחרים (פוליטיקאים למשל) נוטלים לעצמם סתם בעורמה. אהוד ברק שייך לאלה.
כתוב תגובה ל- פועה
אל תתרגש, המשך לחשוף ברק/ברח
  ירון זכאי 1   10/03/13 12:10
>>>>>> יש עניין ציבורי לחשוף את ברק במערומיו. לכאורה ברק סיים תפקידו הציבורי. אבל, החשיפה חשובה בעיקר בגלל עתידו הצפוי בעסקאות נשק כאשר יעשה לביתו ומגדלו, וקבוצת האנשים שהתקדמו בחסותו ותחתיו למקומות משפיעים כאשר תמיד ההקלטות ממשרדו נעלמות, ומעשיו נעשים בתוך "לקונה" בחוק. >>>>>> חצי מהתגובות אינן רלוונטיות כיוון שמרבית הציבור לא שירת ביחידות משמעותיות. תגובות כגון התגובה העוסקת בבעייתיות של הפעלת לוחמים במוסד אינן יסודיות מספיק. אכן צריך לפעמים אנשים שיכולים להתחזות לאחרים, ולסובב את האויב על האצבע, אבל בו זמנית הם צריכים לדווח אמת למפעיליהם ולפעול בכישוריהם לטובת הכלל ולא לטובת עצמם. כאן עובר הקו המפריד.! מהבחינה הזו יחידה שעוסקת כשגרה בעיגול פינות למען עצמה כגון בגנבת בלוקים ל"היכל התרבות", ואח"כ מתדרדרת לקיצור מסלול לילי דרך כביש בליל ירח(פגם חמור באימון שמתרגל את החיילים להיחשף מבלי להיענש), להכנת עצמה למקלחת תוך כדי נסיעה(פוטנציאל לתאונות דרכים/נשק עכב הפחתת דריכות מבצעית מוקדם מדי), ולהשלמת חדירה לצורך מודיעין בשעות שבהן כבר משתרר אור יום(פוטנציאל לשבי/פציעה/מוות/גילוי מתקן ביון שהושתל ונטרול יעילותו), וכדומה. בסוף היחידה הזו מתגלגלת למצבים שבהם עוזי שלא נפרק פלט צרור קטלני, וגם האירוע הזה לא מתוחקר ומוסתר מתחת לשטיח מעוטר במדליות....! >>>>> בעיקרון הגילוי העיקרי הוא שמטכ"ל מעולם לא שילמה על כישלונות, ומעולם לא נתבעה לסטנדרט לחימה של יחידות טובות ממנה שלא שקדו על יחסי ציבור. לכן חלק מבוגריה הביאו אח"כ לכלל צה"ל נורמות פגומות כאשר הם מונו לתפקידים שלא היו ראויים להם...והכל בגלל שהוסתרה מכולם תרבות השקר שבה צמחו. >>>>> חשדנית, מה הפאניקה.??? אכן נשיא מוסלמי מנהל את ההסתבכות האמריקנית במלחמת עולם 3. המדינה שלו בחרה אותו פעמיים, ומסכימה להתנהלותו, והיא זו שמשלמת ותשלם את המחיר על בגידתה בערכיה, ובגידה במדינות ידידות. מה ההתרגשות הרי זה לא חדש לנו שכמעט כולם נגדנו, וזה לא חדש שכולם נופלים. תספרי כמה אימפריות קרסו במאה השנים האחרונות תוך כדי התקלות בעם היהודי ותרגעי. המאמר הזה עוסק בטמבלים שמנסים לנהל אותנו תוך כדי ניהול דיון רציני עם סיגר ביד אחת וכוסית וויסקי בשנייה. ובתוך כך יראו את המציאות מעניקה להם שיעור וטוראים משנים את כל ההסכמים והכישלונות שטוו לתועלת עצמם. כל לוחם אמיתי יודע שהנסיבות בהן הוא יכול להשפיע הן הנסיבות בהן המפקד שלו מנוטרל...! כיוון שמלחמת עולם מספקת הרבה הזדמנויות להשתחרר מפיקוד צפוי שכל מעשי אהוד ברק, וברק אובמה ישטפו במי האסלה כאילו לא היו.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
אגדות וקונבציות
  אורי מילשטיין   10/03/13 16:15
ירון,

אסוננו הוא שרוב הציבור אינו מעוניין בחשיפות-עומק, כי אם היה מעוניין לא היו צומחים אהוד ברקים. קיימת בעיה תרבותית ציוויליציונית שרוב האנשים מתעניינים או באגדות או בקונבנציונאלי. רובם אינם מתענינים באבני היסוד שהם תמיד שונים ממה שמקובל ולכן גם מאיימים פסיכולוגית. לפיכך שולטים בנו מי שיודעים להפיק אגדות ולעצב את הקונבנציואלי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לפועה -גם המגיבים צריכים לדעת
  איריס כהן   10/03/13 00:27
להתנתק רגשית ופוליטית ולא לסנגר על אנשי מפא"י בכל מחיר !!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
ניצחי בן יהודה זל
  אבי בן יהודה   14/05/14 10:36
אחי אשם בכך שלא שלא פרק את נשקו .להזכיר המקרה היה בזמן תירונות חיל ללא ניסיון 6 חודשים בצבא .אך העונש לא צריך להיות גזר דין מוות. אם ברק לא היה מתרשל בתפקידו אחי היה אולי נענש בתירגול נוסף או במיקרא הכי גרוע נזרק מהיחידה ולא עונש מות! והסיפור איך שהוא התחמק מאחריות ומעונש נורא ואיום. אבי בן יהודה.
כתוב תגובה ל- אבי בן יהודה
14
למדו מהלח"י
  היסטוריון אזרחי   8/03/13 18:03
אנשי לח"י ביססו את מעמדם בזמן השלטון הבריטי (ולאחר מכן) על מעשי שוד ורצח של יהודים. מתוך ויקיפדיה: "עוד ביצעו אנשי הלח"י הוצאות להורג של מי שנחשבו בעיניהם בוגדים. כך הוציאו להורג בשנים 1943-1948 את יוסף דוידסקו מותיקי מחתרת נילי, את ישראל פריצקר איש מש"י, את אנשי הלח"י יהודה אריה לוי ואברהם וילנצ'יק, את ורה דוכס וחיה זיידנברג, את הנער ארנסט מיכאל שנאל ואחרים." וזאת בלי להזכיר את מעשי השוד שבהם נהרגו יהודים או לא-יהודים, רו שהסתיימו ללא רצח. אנשי סיירת מטכ"ל רק עסקו ב"פילוחים" שזה משחק ילדים לעומת מעשי הלח"י. ותראו לאן הגיעו אנשי הלח"י: יצחק שמיר גוייס למוסד ואח"כ היה לראש ממשלה.
כתוב תגובה ל- היסטוריון אזרחי
האמת וכל האמת
  ראומה   9/03/13 11:06
בבית משפט מתחייב העד או הנאשם לומר את האמת וכל האמת ורק את האמת. אתה חטאת בכך שאמרת אמת אבל לא את כל האמת. ואמת כזאת כמוה כשקר. לוחמי לח"י אכן הוציאו להורג מלשינים ובוגדים, אבל כמוהם עשו גם אנשי אצ"ל, וגם, כן, כן, אנשי ה"הגנה": החל מרצח ד"ר דה-האן, ועד קום המדינה. אלו היו הימים, וזאת היתה התקופה של מאבק עד כלות למען שחרור מעול זרים ותקומת המדינה.
כתוב תגובה ל- ראומה
כאן זה לא בית משפט
  הרועץ המשפטי   9/03/13 15:02
ואף אחד מהמגיבים כאן אינו אומר את "כל האמת". אף אחת מהמחתרות (חוץ מלח"י) לא הרגה יהודים תוך שוד, כדי להשיג כסף לפעולותיה. אף אחת מהמחתרות (חוץ מלח"י) לא הרגה קרבנות שווא מתוך מה שנראה לה כסיבה מוצדקת (כמו הרצח של ישראל פריצקר ז"ל בתקופה בה האצ"ל היה שותף של הבריטים, וכאשר דוד רזיאל נהרג בשירות הבריטים). אף אחת המחתרות (חוץ מלח"י) לא ניסתה לשתף פעולה עם הנאצים ועוזריהם. אף אחת מהצחתרות (חוץ מלח"י) לא נלחמה נגד הבריטים כאשר הבריטים נלחמו בנאצים. אף אחת המחתרות, חוץ מלח"י לא הרגה את ראש משקיפי האו"מ בארץ, דוגמת הרוזן ברנדוט. זו לא כל האמת אבל כמעט כולה....
כתוב תגובה ל- הרועץ המשפטי
ומה עם טוביאנסקי?
  ראומה   9/03/13 17:51
רועץ, אתה מסלף במתכוון ומתוך מניעים שלך (כנראה פוליטיים) את פרשות ההוצאות להורג בתקופת טרום מדינה. חודש לאחר כינון המדינה, הוצא להורג, לאחר משפט שדה חפוז, סרן מאיר טוביאנסקי, איש ה"הגנה", בידי כיתת יורים (של הפלמ"ח). הוא טוהר לחלוטין כעבור שנה ונקבר בשנית בהר הרצל. הוצאות להורג, מוצדקות ולא מוצדקות, היו מנת פועלן של כל המחתרות, ועד כמה שזה מצמרר בימינו, זו היתה התקופה.
כתוב תגובה ל- ראומה
מה קשור הוצאה להורג (בטעות)
  גיל בייטס   9/03/13 18:20
בעקבות משפט צבאי ע"י צבא, לבין רצח תוך כדי מעשה שוד של יהודים נגד יהודים, ע"י ארגון של חוליגאנים (שזה בדיוק מה שהיה הלח"י - ארגון שניסה לשתף פעולה עם הנאצים כדי להילחם בצורה כזו נגד הבריטים, שאמנם נלחמו אז בנאצים, אבל לדעת אותו ארגון חוליגאנים, לא היו מספיק ציונים).
כתוב תגובה ל- גיל בייטס
15
####כרק קטן ונאמר ייחשב:
  עוד סתם אזרח   8/03/13 18:30
: כושחובת התגובות כושלהשלים.

(789238).
כתוב תגובה ל- עוד סתם אזרח
16
שאלה שרציתי לשאול הרבה זמן...
  אלברט שבות   8/03/13 19:08
איך כותבים הסטוריה? אתה, אני מניח, לא היית נוכח ברוב המקרים שכתבת עליהם, והשאלה שלי: איך אתה מגיע לסיפור ההסטורי? איך האנשים "הנכונים" באים אליך לספר את סיפורם? ושאלה שנייה: האם מחובתך כהסטריון לנקוב בשמם של מרואייניך שבשמם כתבת את ההסטוריה או שאינך מחוייב לזאת? האם אתה מקפיד לנקוב בשמותם?
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
מחקר היסטורי
  אורי מילשטיין   8/03/13 22:12
אלברט ידידי,

מחקר היסטורי בנושאים צבאיים מבוסס על ארבעה מקורות: 1. מסמכים ראשוניים (פקודות מבצע, רשתות קשר וכו); 2. ראיונות ועדויות, 3. פרסומים גלויים; 4. פרסומים חסויים. במחקר של היסטוריה של ההווה יש מקור נוסף, אנתרופולוגי: מעורבות החוקר בתהליך.

אני נוהג לחשוף את שמות המרואיינים למרות שזה גורם לעתים לקשיים כדי להגביר את האמינות לפרסומים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
17
אורי, אם ידעת - למה שתקת????
  אלה   8/03/13 19:23
כתוב תגובה ל- אלה
נודע לי בעקבות המחקר
  אורי מילשטיין   8/03/13 21:29
וכפי שאת נוכחת, אינני שותק ואפילו מקבל על הראש, גם בפורום זה - מדוע אינני שותק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
18
מבקר סדרתי? רבין ועכשיו ברק
  אהוד-לא ברק   8/03/13 19:28
שלום אורי, נוח לי להאמין לטענותיך כלפי ברק שכן אין לי ספק שהאיש אינו כפי שהוא מציג עצמו. גם נוח היה לי להסכים עם הדברים שהעלת בספרך על רבין מאחר ולא אהבתי אותו ואת דרכו (אם אכן היתה לו דרך). אבל אני מוטרד מהעובדה שרק אתה "רואה את האמת" וכל השאר סוגדים לשני האנשים האלו. אתה יכול אולי להסביר מדוע כל העיתונאים האמיתיים כמו קלמן ליבסקינד, בן-דרור ימיני ודומיהם לא מעלים טענות דומות? תודה
כתוב תגובה ל- אהוד-לא ברק
על הבדידות המזהרת שלי
  אורי מילשטיין   8/03/13 21:38
הסיבות לתופעה שאני יחיד (כמעט) המעלה טענות קשות נגד רבין וברק בתחום הצבאי הן אלה:

א. הקדשתי למחקרי צבא ומלחמה למעלה מחמישיםש שנה ואני מכיר לעומק את הנושא.
ב. לא עבדתי בחיי בשום מערכת ולא הייתי כפוף להוראות ולשיקולים של איש.
ג. עורכי העיתונים אינם מעוניינים לפרסם ביקורת חריפה על אנשים כרבין וברק.
ד. העיתונאים העוסקים בתחום הצבאי נזונים מן הערכת ואם יבקרו אותה תפגע פרנסתם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
####:
  עוד סתם אזרח   8/03/13 22:39
קראתי את תגובתך כחש נוסף להגיד: הגם ועוד סתם אזרח: בל כשלא תחשוב שאתה לבד. אנשים, כרבות ורבים טובות וטובים, כן ובהחלט שמים לב לצדק. כלציין הגם שזכורים מעשיו כהקרבה אישית ולמען הכלל: #####כנובע מזה שזה חומר שקצת, כבהמעטה, לא קל לעיכול: כטוב חלק היתנהגות כושכלל אינה נובעת מצביעות שאותה ולהבין. ובכן ההוגן והראוי: מה תגובתו של אהוד ברק לדברים: גירסתו חשובה מאוד כבהחלט כושזכותו הבסיסית, האם הנך מוכן להשלים (אם ושוב) כולבקש זאת ממנו. (0507-789238).
כתוב תגובה ל- עוד סתם אזרח
גרסת אהוד ברק
  אורי מילשטיין   9/03/13 06:26
לאחר משא ומתן די ארוך נקבעה פגישה בין אהוד ברק וביני. כשעתיים לפני מועד הפגישה התקשרה מזכירתו בטלפון ביטלה את הפגישה בטענה שראש הממשלה זימן אותו לפתע ועוד יתקשרו אלי. חלפו חודשים אחדים ואיש לא התקשר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מלשטיין תן שם אחר של מפקד בסדר
  פועה   8/03/13 23:23
בזבזת כל כך הרבה שנים בחיטוט וביקורת צריך להיות לפחות מפקד בכיר אחד שעבר בהצלחה את "המסננת" שלך. שנדע!
"משום מה" יש לי הרגשה שזה יהיה אחד שהוא יריב מר של אחד "מאבירי התהילה" המיוחצנ"ים שלנו.
כתוב תגובה ל- פועה
טקטית, אופרטיבית, אסטרטגית
  אורי מילשטיין   9/03/13 06:15
להלן מפקדים טובים:

ברמה הטקטית של פיקוד על קרב או מבצע היו הרבה מפקדים טובים: במלחמת העצמאות, מג"ד 53 בחטיבת "גבעתי" במלחמת העצמאות תת אלוף בדימוס יצחק פונדק, (חי ובן 100) מפקד מחלקה בגדוד השישי של הפלמ"ח סגן אלוף אריה טפר-עמית ז"ל. בתקופת פעולות התגמול מפקד פלוגה, רס"ן בדימוס מאיר הר ציון, מפקד פלוגה ומג"ד 890 רב אלוף רפאל איתן (רפול) ז"ל, מפקד פלוגה ומג"ד תת אלוף בדימוס צורי שנקין שגיא.במלחמת יום הכיפורים מג"ד 202 האלוף בדימוס דורון רובין, מפקד גדוד 77 תת אלוף בדימוס אביגדור קהלני וזאת רשימה חלקית.

ברמה האופרטיבית של ניהול מערכה: רק אריאל שרון.

לכל הנ"ל היו פגמים וטעיות אך החיוב עלה על השלילה.

ברמה האסטרטגית של בנין הכוח ופיקוד על מלחמה לא היה בצה"ל מפקד ראוי.

כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אנא הגדר את הפרמטרים לקביעתך
  פועה   9/03/13 12:41
זה תנאי ראשוני לבחון את רצינות שפיטתך.
לדוגמא, למיטב זכרוני, רפול הקריב גדוד טנקים שלם בחזית רמת הגולן ביום הכיפורים באוגדה של יאנוש. מדוע אתה לא זוקף את זה לחובתו? או אריק שרון לא ציית לפקודות מהבור לא סייע לברן ואף התחמק מלענות בקשר לא הבין את המשמעות הלוגיסטית המורכבת של העברת גשרי הגלילים אל קו המים ביום כיפור וזה נכשל וגם גבה מחיר דמים עצום בחווה הסינית?
אז אנה הצג לנו את הפרמטרים שלך במתן "הציונים".
כתוב תגובה ל- פועה
זו המערכת ואלה הם ערכיה. חטא ה
  אלה   9/03/13 13:48
היוהרה, שמור לי ואשמור לך. רובנו ידעו וכולם שתקו. הצדענו ל"אמיצים" ל"תחמנים". גדלנו (בני דורי) שכדי להקים מדינה היה הכרח בל יגונה "לסדר" ל"תחמן". הבעיה שלא ידענו מתי להפסיק. לא חנכנו אתה דור חדש על ערכים אחרים. זה רק על רגל אחת....
כתוב תגובה ל- אלה
חיל האויר מצטייר ברמה גבוהה
  נחום שחף   9/03/13 14:18
על כן על פי קריטריון זה של מבחן התוצאה, האם לחיל האויר לא היו צריכים להיות מפקדים מצטיינים בבניית היכולת האסטרטגית? האם לא ניתן לומר באופן דומה שהצטינות יחידה 101 של הצנחנים והנחלתה ליחידות הצנחנים משמעה לכאורה בניה אסטרטגית נכונה?
כתוב תגובה ל- נחום שחף
קשקשת מחורבנת
  ajn   9/03/13 02:00
אם אלה "חטאיו" של ברק אז הוא מ-ל"ו צדיקים.
ניכר שבכל ימי חייך לא שרתת ביחידה קרבית, לא לקחת חלק בהווי שלה ואינך בקי בדרך בה "נולדות" יחידות מסוגה של זו המדוברת.
רכילות מבחילה , מטופשת שניזונה ודאי ממניעים לא עניניים מפיו של "היסטוריון" צבאי המחפש ספינים.
ולא....אינני מאוהדיו של ברק.
כתוב תגובה ל- ajn
יחידה קרבית
  אורי מילשטיין   9/03/13 11:48
התגייסתי לגדוד 890 באוגוסט 1958 ושרתי בגדוד הזה באופן רצוף עד סף קוס מפקדי כיתות במשך שנה וחצי. אם זו אינה יחידה קרבית, יחידה קרבית מהי? השתתפתי כאיש מילואים בחטיבת צנחנים ה 35 הסדירה כחובש קרבי במקום שהורגים ונהרגים. גם במלחמת ששת הימי וגם במלחמת יום הכיפורים. האם זדה מספיק קרבי בשבילך לפחות בשביל להכיר את ההווי ביחידות הקרביות?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
גם בור וגם סתום ברוע
  שרלוטה   9/03/13 21:53
לא מגיע לך שאורי מילשטיין יענה לך.
כתוב תגובה ל- שרלוטה
נכון, אבל........
  אזרח   9/03/13 09:59
נכון, שהיחידה הייתה באווירה של בארדק, ללא צביון צבאי מסודר, אבל זו גם הייתה הייחודיות שלה. נכון, שתרבות הגנבות הייתה מושרשת ביחידה, אבל אז צ.ה.ל לא היה מה שהוא היום, וכל פרט שהיית צריך היה קשה מאוד להשיג בדרך מקובלת, האילוץ ליוזמה והשגת המטרה הייתה אילוץ קיים והגנבות היו הפתרון של אותה תקופה - אי אפשר לשפוט את התקופה ההיא לפי סטנדרטים של התקופה היום, עם מחשבים, הזמנות מסודרות, תקציבים וארגון ברמה של מהנדסי תעשייה וניהול - אז, הייתה תקופה אחרת. תרבות הגנבות והיוזמה היו בכל התקופות, ואצל כל המפקדים, בימיים ההם.
כתוב תגובה ל- אזרח
"סבל" מסעיף "הצטיינות" רמטכ"ל
  דר' גידי ציפורי   9/03/13 10:02
חנן וייס באדום: "איש לח"י – לא לקידום" [או סע' "הצטיינות"]. [אצלי נרשם סע' "הצטיינות" ב-1975, בגלל ש"בגין" היה הסנדק שלי, למרות נתונים גבוהים ממוצע המטכ"ל לדורותיו, ומנע כניסתי לקורס טיס חובלים קצונה וסיירות, למרות שזומנתי, אוטומטית, לקורס טיס, סא"ל במיל' פעיל, חנן וייס] גם דר' גידי ציפורי, בנו הווטרינר, של סגן שר הביטחון, דאז, מרדכי ציפורי, "סבל" מסעיף "הצטיינות"...בגלל שהיינו בעלי אופק רמטכ"לות...
 "סבל" מסעיף "הצטיינות"
כתוב תגובה ל- דר' גידי ציפורי
19
כאמור, אידיוט מביא אידיוט
  יואל קורנבלום   8/03/13 22:05
לא רק ברק אלא גם רבין ואחרים פשוט היו חברים ולכן שמרו אחד על השני ומנעו כל מיני חקירות מביכות. מה עם ג'יבלי שהוציא להורג מישהו ללא משפט? עשו לו משהו? אני חושב שכיום כל אחד יכול לראות שאהוד ברק הוא נפל רציני ביותר וגם סכנה לקיום המדינה ולא צריך אפילו לקרוא את ההסטוריה שלו. מצד שני היו הרבה נפלים אחרים שהגיעו רחוק כמו יצחק רבין, למשל. כל הדברים האילו קרו בשנים הראשונות של המדינה כשהפלמ"ח וההגנה עדיין היו זיכרון טרי וגם לא היו דפוסי פעולה שונים ולכן עדיין המשיכו עם השיטות הישנות. בן גוריון למשל לא השכיל לומר שנגמרה המלחמה עם הבריטים ועכשיו כולם ביחד מקימים את המדינה. במקום זה הדיר את חירות ולקח את החרדים ואנחנו סובלים מזה על היום. אז דפוסי הפעולה לא השתנו מייד עם הקמת המדינה. לא אומר שכך צריך היה להיות אבל נראה לי שצריך לראות את הדברים לאור אותה תקופה ולא לפי התובנות של היום. כאמור אהוד ברק הוא נפל ברמה לאומית ואסון למדינת ישראל. מצד שני הסיפורים עליו עד עכשיו אינם שונים ממה שקרה להרבה אחרים שהיו בצה"ל או אפילו בתנועות נוער בתקופה המדוברת. הרבה ממנהיגינו היגיעו לרמתם בגלל קשרים שהיו להם ונסיונות להסתיר כל מיני עובדות מביכות שהיו יכולות לחסל את הקריירה שלהם. האם ליברמן היה עומד לדין בתקופה של שנות השישים או החמישים? בטוח שלא אם היה אחד מהחברה. מה בקשר לשמעון פרס שהוא באמת אסון למדינת ישראל ובכל זאת הצליח לעבוד על בן גוריון ולקבל תמיכה ועד היום אנחנו סובלים מזה. לדעתי שמעון פרס הוא נוכל הרבה יותר גדול מאהוד ברח אבל הוא מקבל פרסים. אז יש הרבה מהסוג של אהוד ברח אבל מבחינה הסטורית צריך לראות שזה לא היה שונה בהרבה מהנורמה באותה תקופה. מה שמדאיג הוא שאין אפילו היום שיטה טובה לבחור אנשים לתפקידים אלא עדיין אידיוט מביא אידיוט אם זה בצבא או בבית המשפט העליון או באוניברסיטאות ובמקומות אחרים. אני מקוווה שלא נתפגר לפני שיתקנו את זה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
בראבו פרחתירס, כולנו אידיוטים!
  פועה   9/03/13 10:08
אלא שזאת המציאות האנושית שבתוכה כולנו מתנהלים.
ניתן למזער את נזקי האידיוטיזם הזה באמצעות הקפדה על העמדת מועמדים בבחינות מעבר לפני מינוי וקידום. עמידה בהצלחה בבחינת המעבר/המינוי יהיה התנאי הראשוני למינוי, ורק מתוך העוברים יוכל "האידיוט" המכהן לבחור את "האדיוט" שמוצא חן בעיניו שלא "יסכן" אותו.
זה כמובן לא יקרה, כי כל אידיוט מכהן רוצה לשמר בידיו את העוצמה שנתנה לו למנות או לפסול, כי זה אחד מאמצעי השליטה המשמעותיים שנתנו בידיו. ואין שולט שיהיה כל כך אדיוט לותר מרצון על כלי משחק עוצמתי.
כתוב תגובה ל- פועה
שיסדרו תפקיד לפרס כי הוא משלנו
  Bat Zion   9/03/13 22:46
Bat Zion לא רק בצבא זה היה בכל המקומות ובכל התפקידים שמרו אותם רק לעצמם הוא משלנו היו מעברים פתקים כאלה אחד לשני כדי לארגן לעצמם מקומות עבודה ומנויים אחרים. דרך אגב, פתק כזה מצאתי בארכיון בקשר לפרס מישהו כתב לבן גריון שיסדרו תפקיד לפרס כי הוא משלנו הכוונה משלהם כמובן האדומים ששלטו...
כתוב תגובה ל- Bat Zion
20
לח"י, אצ"ל לא לקידום, סע'
  הצטיינות   9/03/13 09:34
לא זומן לקורס קצינים. בתיקו האישי בשלישות הראשית נכתב באדום: "איש לח"י – לא לקידום" [או סע' "הצטיינות"]. [אצלי נרשם סע' "הצטיינות" ב-1975, בגלל ש"בגין" היה הסנדק שלי, למרות נתונים גבוהים ממוצע המטכ"ל לדורותיו, ומנע כניסתי לקורס טיס חובלים קצונה וסיירות, למרות שזומנתי, אוטומטית, לקורס טיס, סא"ל במיל' פעיל, חנן וייס]
 בגלל ש"בגין" היה הסנדק
כתוב תגובה ל- הצטיינות
חה"כ אלעזר שטרן כראש אכ"א
  היה שותף לרמאות   9/03/13 19:59
חה"כ אלעזר שטרן כראש אכ"א היה שותף לרמאות... ניסה ל"רכך" את מצפונו באפליה בשינוי שמו של אכ"א... למשא"ב... 4.1. באמצעות מינהל הסגל נעשה פיקוח מפלגתי על קציני צה"ל דר' אורי מילשטיין "...באמצעות מינהל הסגל נעשה פיקוח מפלגתי על קציני צה"ל, כדי להרחיק משורות הקצונה כל גורם, שאינו מקובל... ואילו מפקדת קצין חינוך ראשי, בראשה קח"ר [פוליטרוק ברוסית - קצין תרבות, ממונה הכוונה פוליטית] שימשה צינור להזנת הצבא בתכנים מפלגתיים. למעשה, ממשיכה מפקדת קצין חינוך ראשי בכך עד היום... "
 חה"כ אלעזר שטרן כראש אכ"א היה שותף לרמאות
כתוב תגובה ל- היה שותף לרמאות
כשצה"ל נוהל ע"י מפא"י וההסתדרו
  Adi Ben-Israel   9/03/13 22:37
Adi Ben-Israel בימים הטובים, כשצה"ל נוהל ע"י מפא"י וההסתדרות, לא יכולת להגיע מעל דרגת סרן אם היית יוצא אצ"ל או לח"י או להבדיל אם היית שמוצניק. היו יוצאים מהכלל כמו מרדכי ציפורי.
כתוב תגובה ל- Adi Ben-Israel
21
״זו לא השיטה, טמבל״
  ח"כ דר' עינת וילף   9/03/13 11:52
חנן וייס כמובן שתהיי כנגד השיטה חה"כ דר' עינת וולף...מדוע למגר את הפשע, ההסכמים הקיבוציים, הקביעות, הוועדים, אוכלי החינם בצבא הקבע ובקיבוצים... Einat Wilf חנן - בספרי ״זו לא השיטה, טמבל״, באמצעות בחינה של שיטות ממשל במדינות דמוקרטיות, אני מוכיחה שאין קשר בין שיטת ממשל לתופעות הפסולות עליהן אתה מדבר. יש מדינות עם שיטה זהה לשלנו שבהן רמת שחיתות נמוכה וכלכלה מתקדמת ומדינות עם שיטה שונה מאוד ובעיות חמורות בתחומים שונים. המסר העיקרי הוא שיש להלחם ישירות בתופעות פסולות ולהפסיק לחשוב שיש קיצורי דרך באמצעות שינוי שיטת הממשל. פייסבוק
כתוב תגובה ל- ח"כ דר' עינת וילף
22
על מה קיבל צל"שים ? נחשף !!
  חשדנית   9/03/13 12:57
אורי מילשטיין כותב:

1. הצל"ש השני הוענק לו על חדירה מוסקת לסיני באוגוסט 1963 במסגרת מבצע "חלוץ" ללמוד את השטח. שום אירוע מיוחד לא קרה באותו מבצע.

2. הצל"ש השלישי הוענק לו אחרי מבצע "שרקרק" בפברואר 1964, שבתכנונו ובביצועו התרחשו תקלות רבות, שאך בנס לא גרמו למותם של המשתתפים ו/או לנפילתם בשבי (ראיון מוקלט עם הנווט בשתי הפעולות, תת-אלוף בדימוס רפאל סברון, ב-2012, נמצא בארכיון המחבר).

3. הצל"ש הרביעי הוענק לו אחרי מבצע "אביב נעורים", באפריל 1973, שבו תפקד גרוע ביותר (ראה להלן),

4. והצל"ש החמישי הוענק לו כעבור חודש, על פיקוד מעולה על סיירת מטכ"ל (ראה להלן).


למעשה ברק קיבל 4 צל"שים פארש (=סרק סרק סרק). רק צל"ש אחד היה על באמת.
כתוב תגובה ל- חשדנית
מייק אלדר/הקרב על הצל"ש
  חשדנית   9/03/13 14:03
מייק אלדר מעיד על הצל"ש של ברק, בתגובה שלו למאמר של מילשטיין:

בספרי "שייטת 11 - הקרב על הצל"ש" (שהיה אסור לפרסום כמה שנים) ובטוחני שמילשטיין קרא את שכתבתי בעמ' 348: "מפקד בכיר לחש באזניי\ כי לפחות במקרה אחד הוענק צל"ש למפקד בסיירת מטכ"ל, שלימים הגיע לדרג בכיר, על מבצע שלא היה ולא נברא. לדבריו, הקצין שכח מתקן מסווג בשטח האוייב, לא דיווח למפקדיו, ושכנע אותם בטענות שווא לחזור. למחרת הוא חזר עם כוח חיפוי של שייטת 13, המתין בחוף זמן מה מבלי לעשות דבר - ושב לחוף הישראלי עם הציוד. לאחר זמן מה התייצב בבסיס השייטת אחד מלוחמי הסיירת (שלימים השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה בחיל המודיעין), וסיפר להם על המפקד ששיקר והמציא לעצמו צל"ש. הוא ביקש את עזרת קציני השייטת בנדון. לוחמי סיירת מטכ"ל דאז, שעורבו בנושא, מלאו פיהם מיים - הושבעו על מצוות הסודיות הכוללת ומצוות סודיות אישית. הם ממלאים פיהם מיים גם היום....". לא חשפתי אז את שם "ממציא" הצל"ש, כי מי שסיפר לי על האירוע, לא היה מוכן להיחשף. היום, אחרי שקראתי את הפרקים המרתקים, החלטתי שהגיע העת - שם הקצין שנטען כי זייף את הצל"ש היה אהוד ברק! שמות הקצינים שספרו לי על האירוע שמורים אצלי. מייק אלדר. אל"מ (דימ') חיל הים, סופר, היסטוריון וסבא טוב
כתוב תגובה ל- חשדנית
היכן פרסם מייק אלדר את התגובה
  אורי מילשטיין   9/03/13 14:30
הזאת שהיא בעיני מרתקת מאין כמוה ותשובה לכל המתחסדים שטוענים שאהוד ברק נהג לפי התרבות שהיתה נהוגה באותם ימים וכי אין במחקרי שום גילוי מעניין?!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תגובה למאמר השני שלך על ברק
  חשדנית   9/03/13 18:43
קרא כאן:
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
23
סמל לתרבות ביטחון אסונית
  שרלוטה   9/03/13 19:17
אם לאחר הפרק הראשון עוד ניתן היה למשוך בכתפיים בסלחנות למשובת ילדות ונעורים, הרי שכאן, בהמשך התוודענו למעשי נוכלות של אישיות מניפולטיבית, נצלנית ופלילית ממש. ההשוואה לגנבה של תרנגולות ל"סביב המדורה", אין בה צל של דמיון למעשיו של ברק. מחריד לחשוב שאדם כזה הפך לסמל של תרבות הביטחון במדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- שרלוטה
24
קשר הגז - חובה לקרוא !!!
  חשדנית   9/03/13 21:59
rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
העסקים הביטחוניים של אהוד ברק
  עם ארצות ערב   10/03/13 14:26
העסקים הביטחוניים של אהוד ברק שר הביטחון של מדינת ישראל הוא בעל מניות בחברה בשם סיאלום שנסחרת בנאסד”ק ועושה עסקים עם צבא ארה"ב, נאט”ו וארצות ערביות. בימים אלה היא אף מעורבת במכרז של משרד הביטחון הישראלי. האם ברק דיווח על כך כנדרש? ואם דיווח, האם קיבל אישור? מקורבי ברק טוענים שכן אורי בלאו, עמי גינזבורג חנן וייס
כתוב תגובה ל- עם ארצות ערב
25
חיל המשלוח העיראקי
  ציון1   10/03/13 08:58
מר מילשטיין שלום,
קראתי את מירב ספריך. לא מצאתי ביניהם כל מחקר על חיל המשלוח העיראקי במלחמת יום הכיפורים. חיל משלוח זה ( שני גדודי שריון בסך הכל) טירפדו את התקפת הנגד (שלב ב)ברמת הגולן.
לא הצלחתי למצוא סיבה מדוע כוח זה לא הושמד בדרכו הארוכה מעיראק לרמת הגולן, למרות שנאלץ לעבור דרך של 1000 ק"מ על ציר יחיד, ולמרות שמעט מאד מובילים עמדו לרשותם של העיראקים.
כתוב תגובה ל- ציון1
חיל המשלוח העיראקי
  אורי מילשטיין   10/03/13 17:12
ציון שלום,

אכן לא חקרתי את הנושא שהרי לא עלי המלאכה להשלים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
26
האם לברק אזרחות אמריקאית בגלל
  בתו,ועתונאי בעזה   10/03/13 14:41
בניית בית חלומותיהם בכפר-שמריהו. הרבה גבות הורמו לנוכח הבית המפואר, שעלותו הוערכה ב-2 מיליון דולר. חישובים ספקולטיביים שנעשו התקשו להבין מהיכן הצליח ברק, יוצא קיבוץ ואיש צבא, לאגור סכום דמיוני שכזה. גם הצצה לכיוון הורי אשתו, לא פתרה את החידה. והאם לברק יש אזרחות אמריקאית בזכות בתו... והאם בשל החשיפה נשלח עורך העיתון למילואים בעזה... חנן וייס
כתוב תגובה ל- בתו,ועתונאי בעזה
27
מוגי לב לא בורחים בצה"ל
  הם "משפרים לאחור"   10/03/13 23:48
הערות 39. טייסי המסוקים והנווטים...שדרשו צל"ש... היו מהם שהתנהגו במלחמות כמוגי לב וזה היה ביזיון גדול". דר' אורי מילשטיין מוגי לב, במ"לים, לא בורחים בצה"ל הם "משפרים לאחור" חנן וייס
כתוב תגובה ל- הם "משפרים לאחור"
28
יהיה נגדנו פרסום שלילי "בוכה"
  השר לפצ"ר   10/03/13 23:59
מה עושים ברק וגנץ כשגילו ש"עלו עליהם" ויהיה פרסום שלילי בתקשורת.... אגב, ראש המודיעין הצבאי ז'ורז' פיקאר חשד שדרייפוס אינו אשם ושהאיגרת נכתבה על ידי אסטרהאזי, אך נתקל בהתנגדות של קצינים בכירים בצבא. פיקאר עצמו נשלח לשירות באזור ספר אחרי שהחל לרחרח בפרשה. יחד עם זאת, קציני צבא שהיו מעורבים בחקירת הפרשה זייפו ראיות ומסמכים כדי להפליל את דרייפוס. את פרשת דרייפוס ברק ידע היטב ולא מדרייפוס...יחידת חשאית של משהב"ט קלטה תקשרות מסווגת בו "מתלונן" השר אצל הקמצ"ר לגבי עתונאי המתכוון לפרסם חומר מפליל כנגדו...דוגמת השמדת ראיות וגריסת קלטות ומחיקת גיבויים (העתקים עדיין קיימים ביח' מודיעין שונות)... "אז תשלח אותו למילואים בשטחים" מייעץ לו הפצ"ר.... חנן וייס
כתוב תגובה ל- השר לפצ"ר
29
הסוציאליזם פילוסופיית הכישלון
  צ'רצ'יל   11/03/13 00:05
"בן אדם שלא היה שמאלני בצעירותו הוא חסר לב. בן אדם שלא הפך לימני בהמשך הוא חסר מוח." "הסוציאליזם היא פילוסופיית הכישלון, דת הבורות וזמרת הקנאה." צ'רצ'יל חנן וייס
כתוב תגובה ל- צ'רצ'יל
30
בישראל, "מקפיצים" למעלה
  מנהלים כושלים   11/03/13 07:40
חנן וייס בדרך כלל בהנהלות כושלות..."מקפיצים" את הכושלים למעלה...להנהלה הבכירה... בישראל מאמינים כי מנהל כושל יוכל לעשות פחות נזק "למעלה" בגלל העדר מגע עם ה"שטח"...בשטח יש מנהלים/מפקדים רבים וגם חיילים/פקידים... כך בבנקים, כך בצבא, בעליון ובתנובה...
כתוב תגובה ל- מנהלים כושלים
31
מינויי אנשי שמאל בצמרת צה"ל
  אהרון רול2   11/03/13 07:46
1.2. "אהוד ברק אחראי ישיר למינויי אנשי שמאל בצמרת צה"ל" אהרון רול צבא שיש לו מדינה "אין לשכוח כי אהוד ברק [המכונה "ראש הממשלה השני , בפי השרים ] אחראי ישיר למינויי אנשי שמאל בצמרת צה"ל, מינויים אשר שיכפלו עצמם מתוך עצמם בנוסח בית המשפט העליון הישראלי [והתקשורת ]." שיכפולים בעליון ובתקשורת, העתק של צמרת הצבא
 אהרון רול
כתוב תגובה ל- אהרון רול2
32
אהוד ברק והמינוי החדש מביבי
  חשדנית   11/03/13 09:57
ביבי ימנה את אהוד ברק לתפקיד 'השליח המיוחד של ראש הממשלה למימשל בוושינגטון'
התפקיד יוגדר כמקצועי ולא פוליטי כדי שברק יוכל לקדם את העסקים הפרטיים שלו ללא חשש מחקירות
אין פלא שבתקופה האחרונה שהה בוושינגטון יותר מאשר בישראל.... הוא מכין את התפקיד ואת המשרד שלו, שיעלה בחשיבותו על השגרירות שלנו בארה"ב והשגריר אורן.

האם ? ימים יגידו...
כתוב תגובה ל- חשדנית
33
אהוד ברק ודוד בן ישי
  מספר 666   11/03/13 10:47

קראתי בעניין רב את הפרקים של מילשטיין על אהוד ברק.
ככל הנראה הספר לא יופיע בדפוס ,ומעניין למה. האם השפעתו של אהוד ברק היגיעה גם לכל הוצאות הספרים שלהם הוצע הספר לפרסום ? ואולי העורכים בהוצאות אלו היגיעו למסקנה שהספר אינו עומד בסטנדרטים של דיוק הנדרשים ?
שהרי סביר להניח שספר מעורר מחלוקות כזה יכול היה להימכר היטב אם היה מופיע בדפוס.

יש לי בעיה עם הפרקים האלו. הם מתארים את ברק בצורה יותר מידי שלילית.יותר מידי ברור שהכותב והמדווחים שלו הם עויינים לחלוטין לברק ומה שהוא מייצג.
ואז נשאלת השאלה :עד כמה ניתן לסמוך עליהם?
נראה שעם ספר זה ברק מצטרף כעת לאריאל שרון כמפקד השנוי ביותר במחלוקת בתולדות צה"ל שכל דבר שעשה יש המפרשים אותו לחיוב ויש מי שמפרש אותו לחלוטין לשלילה.

אפשר גם להשווות את הגירסאות המנוגדות האלו על חיי ברק ושרון לגירסאות המנוגדות לחלוטין על חיי והקריירה של דוד המלך שאנו מוצאים בתנ"ך את הדיהן.
ואגב אורחא אציין שגרסאות המנוגדות לחיוב ולשלילה על חייו של דוד הן לדעתי ההוכחה שאכן היה קיים מישהו בשם דוד בן ישי.ועשה דברים שעוררו הדים חזקים ביותר לחיוב ולשלילה ,ולא היה דמות בדיונית מומצאת לחלוטין. נניח מהתקופה הפרסית או ההלניסטית כםי שטוענים כיום כמה חוקרי מקרא רדיקליים. אלו הן גרסאות שונות ומנוגדות על תולדות בית שאול ודוד שיכולות להיות רלבנטיות רק אם המדובר בכותבים שיש להם עניין חשוב ביותר באישים הנ"ל מאחר שהדבר רלבנטי עבורם מבחינה פוליטית ועכשווית ממש.
ואיזה עניין היה כבר לסופרים הלניסטיים שנניח המציאו את הדמויות האלו להביא עליהם גרסאות שונות ומנוגדות וסותרות כל כך בפרטי פרטים משל היה הדבר בנפשם האם היה דוד המלך הלגיטימי או שאול?או אם המלוכה שייכת לשבט יהודה או לשבט אפרים ?
מה איכפת להם? הרי אלו דמויות שהם המציאו לטענות היסטוריונים רדיקליים מסוף המאה ה-עשרים.
הדים של גרסאות מנוגדות מעין אלו אפשר למצוא בכתבי ההיסטוריון יוסף בן מתתיהו לגבי חייו ופעולותיו במרד הגדול כנגד הרומאים במאבק ספרותי שהתקיים בינו ובין היסטוריון יהודי אחר בשם יוסטוס מטבריה.
את הגרסאות המנוגדות והשונות האלו על חיי דוד ועל חיי יוסף בן מתתיהו אפשר להשוות לספרים של היסטוריה אלתרנטיבית שבאים להציג בצורה שונה נראטיב היסטורי שידוע ומקובל מזה שנים רבות והמחבר או בכל אופן הגירסה שהוא מתבסס עליה או מתייחס אליה בצורות שוניות ומתוחכמות זה כל כך בנפשו שהוא חייב להציג את הדמויות בצורה אחרת כי זה חשוב לו.
כי הוא שונא אותם ואת מה שהם מייצגים ולכן חשוב לו שהכל ידעו שהם לא היו כאלו בכלל אלא שהיו התגלמויות של רשע שטני וקונספירציה אפלה. הוא צריך להציג את הגרסה השונה למען עצם שפיותו .
.משהו נניח כמו"ההיסטוריון" המודרני אהרון יצחקי פעיל של "הזהות המזרחית" ששונא את בן גוריון שנאה כל כך אישית ותהומית ואובססיבית ואבסולוטית שחשוב לו להכניס איזו הערת שוליים בספר של 800 עמודים של היסטוריה הזויה אבל שהיא בנפשו מאחר שהוא מאמין שהוא מדוכא אישית בידי קונספירציה אשכנזית ובידי בן גוריון הנ"ל, להראות שאפילו פולה בן גוריון דוכאה בידי דוד בן גוריון ורצתה לתלות את עצמה בגללו .
או עמיתיו של אהרון יצחקי הנ"ל שמקפידים להזכיר את בן גוריון רק בניבול פה כשהם מזכירים אותו.
אם כל אלו היו חיים מאות שנים אחרי אירועים שהם כביכול מתארים הרי הדבר לא היה בנפשם להכניס גירסאות אלתרנטיביות לכל דבר .
אבל נראה שאלו שתיארו את דוד המלך כביכול מאות שנים לאחר מותו זה אכן היה בנפשם.
וכנראה שזה היה בגלל שהם לא
כתוב תגובה ל- מספר 666
אמת היא שקר שלא הופרך
  אורי מילשטיין   11/03/13 13:02
ההרהורים ההיסטוריוסופיים של המגיב רלבנטיים לכל נושא, גם לביקורת של שלי יחימוביץ על בנימין נתניהו. אבל... אם הוא באמת היה רוצה לבדוק את אמינות מחקריי ולא רק להרהר בעקבות קריאתו, היה מנסה להפריך את אחד הטיעונים, לבדו או בעזרת חברים. או לחילופין מנסה להראות שאחת העובדות שהצגתי אינה נכונה. על פי הפילוסופיה של קרל פופר (עם קצת שינויים): אמת היא שקר שלא הופרך כי לעולם לא נגיע לחקר האמת ברזולוציה גבוהה מאוד. כי האמת הטהורה נמצאת רק בעולם האידאות או לפי קנט: האמת כשהיא לעצמה היא מעבר לתפיסתנו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אמת או חובה
  אליקים   11/03/13 15:31
אורי שלום "לפי קנט: האמת כשהיא לעצמה היא מעבר לתפיסתנו." לא מדובר כאן על אמת שבין בני האדם, האחד לשני. אלא למשהו שונה לחלוטין. לא מדובר כאן על האמת כנגד השקר, אלא על האמת המוחלטת. אמת שאין לה ההיפך. סליחה שגלשתי, אבל זה צרם לי. אליקים
כתוב תגובה ל- אליקים
עקרון אי הוודאות
  דיוק מוחלט   11/03/13 18:44
לא כך אני מבין את קנט. יש לזכור שקנט התמודד עם הספק האולטימטיבי של יום ועם העדר דיוק בתפיסה האסטרונומית של ניוטון. הפתרון של קנט היה שניתן להגיע רק לאמת חלקית כי האמת המוחלטת בכל עניין, גם בין בני אדם היא מעבר ליכולת התפיסה האנושית. זה היה שלב מעבר פילוסופי מן המתמטיקה של הסטטיסטיקה ואל עקרון אי הודאות שבתורת הקוונטים. המחשבה שעקרון זה חל רק במרחב הקוונטי היא התחמקות מן המשמעות העמוקה שלמעשה איננו מבינים את המציאות ולכן אל לנו להתהלל בידיעת אמיתות אפילו בנושאים פשוטים מאוד כפי שכבר הראה זנון בפרדוקסים שלו במאה השישית לפני הספירה.
כתוב תגובה ל- דיוק מוחלט
אמת מוחלטת
  אליקים   12/03/13 11:09
שלום המושג "אמת מוחלטת" הינו מושג איזוטרי מיסטי. לדעתי מדובר כאן על האמת שבין אדם לעצמו ולא לחברו. אמת מוחלטת הינה אמת אובייקטיבית ולא אמת סובייקטיבית. כמובן שהאדם במצבו ה"נוכחי", לא מסוגל לדעת ולהבין מהי אמת זו. זה עדיין לא אומר, שאין מצב, שבו האדם כן יוכל לדעת ולהבין מהי אמת זו. אליקים
כתוב תגובה ל- אליקים
אהוד ברק ודוד בן ישי 2
  מספר 666   12/03/13 12:13
נראה שאלו שתיארו את דוד המלך כביכול מאות שנים לאחר מותו זה אכן היה בנפשם .
וכנראה שזה היה בגלל שהם לא חיו מאות שנים אחריו אלא התבססו על סיפורים שהיו קיימים כבר בזמנו ומיד לאחר מותו ובהם כל הפרטים הקטנים הללו היו רלבנטיים מאוד.והיו חשובים להם מאוד,וחיוני היה עבורם ליצור את כל אותם גירסאות חלופיות למען השקט הנפשי שלהם. למען עצם שפיותם.
וכך ככל הנראה הדבר גם במקרה הספציפי של גירסת אנטי אהוד ברק שאותה מביא מילשטיין. אינני מומחה כמובן לגבי כל האירועים המתוארים ופרשנותם. בדרך כלל ויכוחים כאלו לא מגיעים לדפוס.איש אינו יודע למשל וזה לא באמת מעניין מה חשבו למשל יריביו של האלוף בן גל ( נניח ). ומה אמרו עליו ליד שולחן הדיונים כשדנו בשאלה האם לקדם אותו או שלא .אולי זה יזכה לדיון או הערות שוליים בביוגרפיה שאולי תופיע בעתיד על בן גל ,אבל לא בשום מקום אחר.
.
נראה שמילשטיין מצטט במחקרו בעיקר, ואולי רק , את שונאיו של ברק משלבים שונים בחייו בצבא ,בסיירת המטכ"ל ובמטכ"ל ,ובפוליטיקה. את כל אלו שדיברו כנגדו ונאבקו בו במאבקו לצמרת. והפסידו במאבקים האלו פעם אחרי פעם.
אלו היו מאבקים שגרתיים שכמוהם יש בכל מקום עבודה.
אבל לגבי ברק משום שהוא הפך לראש ממשלה ולשר ביטחון במשך שנים רבות ,כל הויכוחים האלו מקבלים פתאום משמעות מיתית ממש
וכעת אחרי כל התבוסות האלו זה ממש בנפשם של היריבים השונים לפרסם את גרסתם המנוגדת לגירסת המנצח ברק למען שלוות הנפש שלהם כדי להראות לדורות הבאים שהם לא נאבקו לשווא, וכי תבוסתם במאבק הייתה לה השלכות איומות לעתיד.
רק הדים קלושים ביותר מטענותיהם נכנסו לספר "ברק -החייל מספר 1 " של כפיר וכספית .(אבל אפשר לחוש משהו מטענותיהם גם שם ). .
דהיינו מילשטיין מביא את גירסאות המפסידים והמתוסכלים,בדומה לאלה שהפסידו במאבקים כנגד דוד בן ישי ושהדים שלהם יש גם בספר שמואל ( אבל לא בספר "דברי הימים " שהוא רק הגירסה המצונזרת ,מאות שנים אחרי על חיי דוד ).ובימינו את אלו שהפסידו במאבק כנגד דוד בן גוריון.
לי ניראה שהפרשנויות הנוגדות האלו לחלוטין אולי גם לא היו צצות אילולא התפקידים הבכירים שמילאו שרון וברק בעולם הפוליטי,אבל את ההכרעה הסופית בעניין יוכלו לקבל רק ההיסטוריונים של העתיד.
בכל מקרה מה שמילשטיין עושה כאן זאת מיטיזציהכ של ברק כהאיש הרע הנוכל שמטעה את כולם.
כל הזמן.
האם ייתכן שכולם היו מטומטמים ושרלטאנים כל הזמן ? למרבית הצער אלו שמנצחים ,בדרך כלל ( לא תמיד אבל בדרך כלל )מנצחים מסיבות טובות,ולא בגלל שכולם מטומטמים.
לשם האיזון על מנת שנרגיש היטב שגירסתו היא אמינה מן הראוי שמילשטיין היה מביא גם את גרסאות הצד השני.אלו שתמכו בברק ונמצאים בצד המנצח. כפי שעושה התנ"ך לגבי דוד בן ישי.
כתוב תגובה ל- מספר 666
לא גרסאות אלא אירועים
  אורי מילשטיין   12/03/13 22:30
לא גרסאות מעניינות אותי אלא אירועים, כמו מותו ברשלנות המפקד ברק של נצחי בן יהודה והתחמקותו של אהוד ברק מחקירה ומעונש. הפרק הבא יעסוק באירוע מרכזי בתלדות סיירת מטכ"ל, אולי המרכזי - מבצע "אביב נעורים" בבירות. בפרק הזה לא יעזרו השערותיך - מה היא גרסתם של תומכי ברק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
גירסאות או אירועים
  מספר 666   13/03/13 14:12
אם רק אירועים הם המעניינים את ההיסטוריון ,האם אין אירועים שברק הצליח בהם ללא כל ספק שאי אפשר היה להביא אותם ללא הסבר שברק טעה שיקר כיזב הטעה ושם לצחוק את כל המטומטמים שסביבו משל היה דנידין הרואה ואינו נראה ?
יותר מידי יש רושם ברור שהעתיד של ברק מכריע את יחס ההיסטוריון כלפיו לגבי עברו,וכתוצאה מכך אינו מסוגל לשפוט אותו באוביקטיביות מינימלית לפחות.
הצרה מגרסת המפסידים של מילשטיין היא זאת :אם כולם היו מטומטמים כל כך אז ברק הוא באמת הכי פיקח והכי מתוחכם וללא כל ספק היה צריך להגיע לדרגות הבכירות ביותר.
כתוב תגובה ל- מספר 666
קרא את הפרקים הבאים
  אורי מילשטיין   13/03/13 23:48
ושפוט בעציך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
34
ברכות לברק בדרכו החדשה...
  מכתב לרוה"מ ביבי   14/03/13 01:15
חנן וייס 1.2.1. פוליטית, אדוני רוה"מ, היה ברק מהמושחתים ביותר...שגם הקים דורות של אלופים מושחתים בדמותו ובצלמו... אדוני ראש הממשלה, אין ספק שהכרת את השר ברק טוב מאתנו... אבל בכל זאת ישנם דברים שרואים מכאן ולא רואים משם... פוליטית היה ברק מהמושחתים ביותר...שגם הקים דורות של אלופים מושחתים בדמותו ובצלמו... חסרון גדול שלא הקשבת והיה לך נוח להשאירו בתפקידו כולל...העוול שעשה לעם ישראל...ולמגזרים רבים בו... איני שופט אותך...בגלל הידיעה ...שאין שופטים אדם עד לא מגיעים למקומו... ואני אכן הייתי במקומות רבים...רבים מאד...ובגלל משכל גבוה יכול להקיש מעניין לעניין... אבל ברק גם הזיק לעם ישראל והרבה...על המאזניים...אתה היית מקבל ההחלטות... אחר ...היה מחליט אחרת... אגב, המיקום הנמוך יחסית של הליכוד, לבד, בבחירות האלו היו ע"מ להפריד את הקשר בינך..לבין ה"עטין" של השר ברק...לעניות דעתי כמובן... בכל מקרה...עד לרגע זה לא האמנתי שבאמת פרש...וכמו חברינו המשותף...השר שטיינמיץ...חיכיתי לשפן שישלוף ברק... עליך, כמוני (סליחה על הצניעות), מבין היחידים שניתן לסמוך עליהם, נתת לי את הגושפנקא הסופית לפרישתו... עוד פרס אחד, אלשייך, וינשטיין, ביניש את ברק, אהרון ברק... ושוחד יהפוך להליך לא חוקי...בשבט ישראל... ברכות לברק בדרכו החדשה...
 ברכות לברק בדרכו החדשה...
כתוב תגובה ל- מכתב לרוה"מ ביבי
לא ברק הבעיה אלא תרבות הביטחון
  אורי מילשטיין   14/03/13 07:27
אהוד ברק הוא פרי באושים של תרבות ביטחון פרימיטיבית של הישראלים. עד שלא נעבור מתרבות מיתוס לתרבות לקח המחייבת חשיפת ליקויים בזמן אמיתי, ניתוחם ויישום נחוש של הלקחים, יחגגו אהוד ברקים על חשבוננו, והיום הם רבים מאוד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
35
מדוע המבצע היה כשלון?
  הרותם   16/03/13 19:21
מעומס הפרטים לא הבנתי האם המטרה של המבצע כמו שהוצאה לבסוף לפועל הייתה חיסול ערפאת... אם כך הוא הדבר אתה צודק וזה אכן טיוח לא רגיל. אם מי שחוסל בסוף היה מי שהתבקשו שיחוסל, אז יש כאן (כרגיל) ביצוע דפוק במידת מה, אבל אי אפשר להכחיש שמה שהזמינו בוצע.
כתוב תגובה ל- הרותם
מה שהזמינו בוצע למדי
  אורי מילשטיין   17/03/13 17:19
אבל אופן הביצוע הלקוי מאוד צריך היה ללמד שאופן תפקודו של ברק לקוי מאוד והוא מועד לפורענות כפי שאירוע במקרים אחרים: סולטן יעקב, צאלים ב' מדחת יוסף ועוד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
36
ניצחי בן יהודה זל
  אבי בן יהודה   14/05/14 08:58
אני אחיו של ניצחי בן יהודה זל .במקרא הגעתי לכתבה ואני יכול להעיד שאף פעם לא שמעתי מאף גורם רשמי שכך היה . אני ומשפחתי ממש בשוק . הדבר הכי קרוב ששמעתי זה היה באחד הראיונות של אהוד ברק כשר ביטחון לכבוד יום הזיכרון .השאלה היתה מה המיקרא הכי נורא שקרה לו בקרירה הצבאית והוא ענה שחיל שלו בשם ניצחי בן יהודה נהרג מהעוזי של עצמו כי היתה תקלה בעוזי ונפלט צרור.השאלה מה אפשר לעשות עכשו במובן המישפטי אם אפשר בכלל.או איך אני יכול לפחות לגרום שיותר קהל ידע על המיקרה הנורא הזה. לפני שמר ברק יחזור שוב לפוליטקה. אבי
כתוב תגובה ל- אבי בן יהודה
37
גם בסיפור סבינה יש שקר תשאלו מ
  דג   18/06/16 17:36
מישהו מתל אדשים ברק פחד להיכנס,,,,,,
כתוב תגובה ל- דג
38
האמת הפשוטה
  דוידסון   28/07/18 15:40
בעלי עיטור הגבורה ועיטור המופת ראשונים בין כולם הם שניים אשר זכו לעיטור הגבורה וגם לעיטור המופת. היות ומקום המדינה זכו לעיטור הגבורה רק ארבעים חיילים ולעיטור המופת שש מאות ושניים חיילים, השילוב של שני עיטורים אלה מעמיד את הזוכים בהם כראשונים בין כולם. שלמה ניצני , עיטור הגבורה במבצע קדש ועיטור המופת במלחמת יום הכיפורים. אביגדור קהלני, עיטור המופת במלחמת ששת הימים ועיטור הגבורה במלחמת יום הכיפורים.
כתוב תגובה ל- דוידסון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il