s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך עוצבו מנהיגי המדינה לעתיד
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  14/06/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
רובם לא היו אלה אסופה
  של בורים   14/06/13 11:21
בגלל בורותם היה המתח הבלתי פוסק בן רבין לפרס... שייכים לדור של גנבים, שקרנים, מומחים בהונאת העם (צ"ל הונאת האוייב)... האמת שאנחנו חוזרים על עצמנו בתאור השחיתות שיצרו והנחילו לראשי המשק בישראל ובעיקר בצה"ל.... "פשע מאורגן, מאפיה" , אלוף במיל' עמירם לוין "נחשי צפע במטכ"ל", הרמטכ"לים לשעבר רא"ל בוגי ורא"ל חלוץ... חנן וייס, סא"ל (במיל' פעיל) דרגת שחרור : מ"מ שדה לוחם בהנדסה קרבית, גדוד 605 רמה"ג
 חנן וייס, סא"ל (במיל' פעיל)
כתוב תגובה ל- של בורים
אלו דברי בלע של נבל מתועב
  בושה וחרפה   15/06/13 13:12
כתוב תגובה ל- בושה וחרפה
2
לחקור את רצח רבין
  ואת יוני נתניהו   14/06/13 11:29
חנן וייס כבר היו רציחות בעבר, ע"ע רפול ומשה ורנר (ועד נמל אשדוד ובארי חמיש), רבין והקונספירציה ..או שלא..., רחבעם זאבי (הופקר ע"י ועד השב"כ) ועמירם ניר (בעלה לשעבר של ג'ודי וגם פרס בסיפור)... ובהסכמת חכמים הייתי מוסיף...גם את "יוני נתניהו"...
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- ואת יוני נתניהו
לחקור גם את רצח חנן וייס
  גלילי   16/06/13 05:22
אותו סגן אלוף שעבר מהעולם בנסיבות עלומות ועל זהותו השתלטה דמות מעורערת הסובלת מפארנויה קשה
כתוב תגובה ל- גלילי
3
רבין-מצטיין בגידול בהמות
  אחד שראה ושמע   14/06/13 11:30
מצטיין בגידול בהמות זה המנהיג שראוי להנהיג אותנו........... הקשר הפלוגתי שקיבל מינוי מרפול להיות היסטוריון
כתוב תגובה ל- אחד שראה ושמע
מילשטין עף מהבית להדסים העלובה
  משמיץ את כדורי?   15/06/13 16:39
כתוב תגובה ל- משמיץ את כדורי?
4
כולם היו אז שטופי מוח
  משמאל עד ימין   14/06/13 11:52
מדתיים עד אפיקורסים. רק מתי מעט בעלי אישיות חזקה שחושבים בראשם ולא דרך שנאתם של זולתם - פיתחו תכונות חיוביות בכלל ושל מנהיגות.

למילשטיין - היום זה יותר טוב?
תראה איזה בוקים אנחנו בחרנו לכנסת האחרונה.
הטובים והנורמלים מזמן נדחקו לקרן זווית, או שהוכפשו עד תום כדי שלא ירימו ראש ויחשבו שהם מתאימים להיות אי פעם למנהיגי העם.

זעקי ארץ אומללה!!!!!!!!!!!!!!!

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- משמאל עד ימין
סקלציה שלילית
  אורי מילשטיין   14/06/13 13:44
אכן מיכל, "הנפילים" עצבומערכת פוליטית וחברתית שבה שולט העקרון של סקלציה שלילית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אז למה אתה"תופס את רבין" לך על
  הנבלות האמיתיות   14/06/13 17:51
על ראשי הערים המושחתים עם הברנז'ה שנהנית משלטון ראשי הערים המושחתים - אלה שאף פעם אנחנו לא שומעים עליהם שבוחשים בקדירה והורסים כל חלקה טובה בארץ הזאת שכבר לא קיימת.

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- הנבלות האמיתיות
כי אני חוקר את מערכת הביטחון
  אורי מילשטיין   14/06/13 18:59
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אז אולי תחקור את משה יעלון?
  גלילי   16/06/13 05:32
בניגוד לברק הגוויה הפוליטית ורבין הגוויה ממש, משה יעלון הוא דמות רלבנטית, שר ביטחון טרי, מר ביטחון של היום ודמי שניראה כי עוד שנים רבות יעמוד בצמרת הפוליטית-ביטחונית. יעלון הוא על פניו טפלון ששם את ברק בצל. מי שכרמטכ״ל וסגן רמטכ״ל אחראי להידרדרות הקשה ביותר במצבו של צה״ל, כולל אימוץ כל מיני תפיסות הפעלה מופרכות וצימצום דרסטי באימון כוחות היבשה ובייחוד המילואים. חלוץ וחבר קציניו עפו מצה״ל ובצדק אך יעלון, שנושא באחריות לפחות כמו חלוץ, יצא כמעט ללא פגע. אז למה מילשטיין ממחזר את הסיפור העבש על רבין במקום להתמקד בדמות העכשווית, במקום שבו הוא אכן יכול להועיל באופן מיידי? לדעתי, זה קשור כמובן לזהות הפוליטית של יעלון, אך לא רק. מילשטיין כרגיל חושש מאוד מהאחריות הנובעת מכך שדבריו אשכרה יביאו לשינויים ותוצאות מהותיות. הרי, מה עם אחרי כל בירבוריו המחוכמים יתברר שלכל זה ערך שאף פחות מזה של קשקושי שמעון נווה? הכי קל לעשות הכל כדי להישאר קדוש מעונה בעיני עצמו וקומץ חסידים שוטים.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי צודק ב 100% תקראו אותו
  גליל עליון   16/06/13 23:17
כתוב תגובה ל- גליל עליון
מורשת רבין
  אורי מילשטיין   21/06/13 06:47
אם לא נבין את תופעת רבין לא נוכל לשפר את מערכת הביטחון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בולשיט
  גלילי   21/06/13 17:09
אין שום ״תובנה״ ביחס לרבין שאי אפשר להגיע אליה דרך מחקר על בוגי יעלון. אם אי אפשר, כניראה שמצב מערכת הביטחון השתפר מאוד ולכן אין בכלל טעם לחקור.... ההבדל היחיד והחשוב הוא שגילויים על יעלון יכולים גם לשנות משהו בפועל ובאופן מיידי. אז למה אתה לא חוקר את יעלון? אולי כי הוא איש ימין, אולי כי אתה עצלן שמעדיף למחזר מה שכבר כתבת ולא לעשות מחקר חדש, אולי כי אתה מפחד מלכתוב מחקר רלוונטי....אולי כי יש לך אובססיה לגבי רבין.... ואולי מדובר בשילוב כלשהו של כל האמור לעיל
כתוב תגובה ל- גלילי
בגלל שאין לו מאיפה להעתיק
  חייםק'ה   21/06/13 18:23
על רבין יש לא מעט חומר אז מילשטיין יכול להעתיק כל מני קטעים ורכילויות. על יעלון אין חומר וזה מקשה על מילשטיין. חוץ מזה, הוא לא יודע לחקור ולא מבין כלל את משמעות הביטוי לחקור ולכן אין טעם בתוכחה שלך.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
5
מודה שהתחלתי להנות מהתאורים.
  פועה   14/06/13 11:54
אתיחס לפרקים 1-4 בסיפור הבאמת החשוב הזה על האנשים הנחושים החשובים ההם.
הניתוח לגבי אופי ושיטות החינוך מקובל עלי במיוחד מנקודת המבט השונה של ימינו. תוצאותיו מדברות בעד עצמן ראינו אותן במלחמת השחרור. בורגני ת"א המשכילים המיושבים והתרבותיים, לא היו מעיזים ומסכימים לצאת להרפתקאת הקמת המדינה נגד כל הסיכויים. פועלים מהפכניים ובורים כן!
על ראשיתה של השחיתות. כשמגיעים כספים "קלים" מתרומות ומגביות, זה תמיד פיתוי "למסתדרים". הסוציאליסטים החולמים האידאולוגים והמטיפים היו נגועים בזה, נלחמו בזה ולכן ספגו ביקורת. אצל הבורגנים זה אורח החיים המקובל הם הרי לעולם "מסדרים ומסתדרים" ולכן אין סיבה לבקר אותם.
הרתמותה השליחותית של רוזה לעניני חינוך בנה מכתה א' מראה שבנה לא היה כל כך "דחוי ומוזנח". ואם זה גם ממלא את עולמה הפנימי והאידאולוגי זה עדיף! זהות בכוונות מקלה על השגת המטרה. חטא אינטלקטואלי הוא ליצר הפרדה בין הכוונות.
חינוך ולימוד אידיאולוגי יעודי לילדים, "מיצר" אנשים בעלי אחריות נכונות ומוטיבציה החשובים בעיתות איום ומשבר.
הלימוד הממוקד היעודי מכשיר את המוח. זאת אינה המצאה בושביקית! הדתיים החרדים מתמחים בזה כבר מאות שנים ותלמידי החכמים שלהם כשהם נדרשים לנושאים חדשים, הם משתלטים עליהם מהר.
האמונה "בדת העבודה" לא הייתה יחודית לכאן, והייתה תשובה חשובה ומכרעת מענה הולם למצוקות כלכליות חברתיות תרבותיות ופוליטיות.
זה נחמד שאתה מזכיר פעמים את אפיזודת הסנהדרין עם הגב' נעמי פרנקל זה מראה שיצר הרכלנות חזק ממך, אבל זה מעיד על בורות ולחלוטין לא על טפשות! שהיא אנלוגית ל- IQ פוטנציאל יכולתו של המוח לנתח נכון מצבים ולהגיב כראוי. ולרבין היה מוח אנליטי. אז ידען ואינטלקטואל הוא לא היה אבל כידוע הספרות ההיסטורית מעריכה מאד את האיפוסים האלה שלמזלה מספקים לה את החומר האיכותי, ראה הדוגמאות סטאלין והיטלר.
משכילים ואינטלקטואלים הבם אנשי שיחה מרתקים אבל חסרי כל אומץ והעזה ליזום. הם בעיקר יגיבו באופן יותר מתון ומבוקר.
כתוב תגובה ל- פועה
לפועה: דחוי ומוזנח
  ראומה   14/06/13 13:36
את טועה, פועה. רבין היה דחוי ומוזנח, ומילשטיין הביא עדויות לרוב, כולל מרבין עצמו. רוזה לא הייתה בבית בשבילו, וכל הכוונתה נעשתה מרחוק, בעזרת מעמדה והפרוטקציות בהם נעזרה. מי הוא הילד, או הנער שיסתפק בזה? שלא יחיה בחסר על שאמו לא דואגת לו לארוחותיו? שלא נמצאת שם בשבילו לכסות אות בלילה? לחבק אותו בעת מצוקתו? מורה פרטי הוא לא תחליף לאם המתעניינת בשיעורי הבית של בנה.
כתוב תגובה ל- ראומה
רוזה מצאה זמן ללמדו בעצמה
  גלילי   16/06/13 06:27
היא לימדה אותו בעצמה קרוא וכתוב בנוסף לשל העיסוקים והמחויבויות. זה סותר לחלוטין מה שכתבת וכמובן את כל התיזה של מילשטיין
כתוב תגובה ל- גלילי
איכות בית הספר
  אורי מילשטיין   16/06/13 07:15
בית ספר שבו אמא צריכה ללמד את בנה קרוא וכתוב בכיתה ג', ומדובר בכל ילדי הכיתה, הוא בית ספר ברמה נמוכה מאוד. ובאמת בשביל מה מגדלי בהמות צריכים לדעת קרוא וכתוב?! גם כשהיה רמטכ"ל וראש ממשלה רבין בקושי קרא משהו ולא כתב דבר. את הביוגרפיה שלו כתב העיתונאי דב גולדשטיין. לפי הטעויות בספר רבין אפילו לא קרא מה נכתב בביוגרפיה של עצמו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ידע לא נקנה בביה"ס
  ערן גפני   16/06/13 13:51
אורי היקר, אחד המוטיבים שאתה מציין הוא היעדר חינוך אינטלקטואלי מחד וחינוך לחשיבה אינטלקטואלית מאידך (שהם שני צידיו של אותו מטבע), בבתי הספר שהשתייכו לזרם העובדים שבהם למד רבין ז"ל (אגב, גם אימי ז"ל למדה ב"בית החינוך" במחצית השניה של שנות ה-40). לצערי הרב, איני זוכר שגם בבתי הספר ה"ממלכתיים" שבהם למדתי אני (ולומדים גם ילדיי) מחנכים לאינטלקטואליזם ולחשיבה אינטלקטואלית. גם היום בתי הספר הם מה שמכונה "סוכני שחבור", שמטרתם עיצוב חשיבת הנוער על פי שטנץ מסויים ואחיד, לרוב לפי הרוח המנשבת באותה שנת לימודים במסדרונות משרד החינוך, ואין רוב התלמידים נחשפים באמת למגוון דעות או כלי חשיבה כלשהם. גם אני למדתי לכתוב ולקרוא עוד טרם הגעתי לכתלי בית הספר, כי אמי ז"ל כבר ידעה זאת מניסיונה-היא ולכן טרחו היא ואבי לחשוף אותי למאגרי ידע וחשיבה מגוונים ולעודד אותי להטיל ספק במה ש"מקובל" לספוג במוסדות החינוך הרשמיים. לאכזבתי הרבה נוכחתי כי אותו דפוס קלוקל קיים גם באוניברסטאות הישראליות, שגם הן אינן מקור לעיצוב אדם חושב וסקרן אלא מכוונות את תלמידיהן לחשוב באותו שנטץ מחשבתי שכרגע שולט בין כתליהן. לכן, מי שלא טרח ויזם רכישת ידע ודרכי חשיבה בכוחות עצמו, לא ירכוש אותם במוסדות חינוך כלשהם, גם אם יגיע להיות ראש ממשלה או רמטכ"ל. לכן, אורי, אני סבור שמוגזם לצפות ממוסדות אלה, כמו גם מבתי הספר הצבאיים, שיעשו את מה שאינם חפצים לעשות.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
ל"העזה" ו"לאומץ ליזום" של רבין
  אורי מילשטיין   14/06/13 13:37
אתיחס בפרקיםהבאים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כתבת דברים יפים
  ב_שמואל   14/06/13 15:00
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
6
רבין מיצג נאמנה את הטמטום השמא
  ב_שמואל   14/06/13 11:56
רבין מיצג נאמנה את הטמטום השמאלני, הוא לא אשם שמנעו ממנו את היכולת להשוות בין חוכמה לפאנטיות, הוא לא היה אשם בכך שהוא לא הבין כמה הוא היה מוגבל ביכולתו האינטלקטואלית.
עד היום מצליחה התרבות השמאלנית למנוע מחסידיה את היכולת לחשוב.
כל כך עצוב לי גורלו של רבין ועצוב לי גם עלינו שאנו ניפגעים ממעשיו האינפנטילים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
רבין מאפיין את דור הפלמ״ח
  אורי מילשטיין   14/06/13 17:16
היו כמובן יחידים יוצאי דופן והרוב היו אינטליגנטים ממנו
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תודה שאלמלא הפלמח היינו בקאקט
  מיכל מירושלים   14/06/13 17:56
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
נכון, ללמדך על ההכנות הלקויות!
  אורי מילשטיין   14/06/13 19:05
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כנראה לא שמעת על הבריטים
  מיכל מירושלים   14/06/13 23:16
שלא נתנו לאגור נשק ולא נתנו להתאמן.
וכנראה אינך יודע באיזה מאמצים הוברחו לארץ ומתי כלי נשק תחת אפם של הבריטים
וכנראה אינך יודע איזה מלשינים/מלשין קם לנו ונתפס הנשק ביגור.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
הבריטים
  אורי מילשטיין   16/06/13 06:33
הבריטים לא פגעו בנו כל עוד לא פגענו בהם. ראשי היישוב השתמשו בהם כתרוץ להכנות הלקויןת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שטויות
  גלילי   16/06/13 06:53
עוד במאורעות תר״פ הבריטים אסרו אנשי הגנה ובראשות זכוטינסקי שהגנו בנשק על שכונות יהודיות מול הפורעים הערבים, ודנו אותם לתקופות מאסר ארוכות. הייתה להם אפס סובלנות לפעילות יהודית מזוינת מעבר למעט שאישרו, וגם זאת בעיקר בתקופת המרד הערבי והשיתוף של תקופת התקרבות צבאות הציר לאחזור ארץ ישראל. בתנאים האלה לא ניתן היה לבנות צבא ממש אלא רק מליציות.
כתוב תגובה ל- גלילי
צודק. אורי התחרפן לגבי הבריטים
  מיכל מירושלים   16/06/13 18:06
מה היה עם הנשק ביגור - מה היה ברמת הכובש ועוד ועוד.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
קביעתך מאד בעייתית
  ב_שמואל   14/06/13 19:28
מה היה קורה לו לא היו מגיעים לארץ ישראל חלוצי הקומוניסטים?
לו הנסיונות של החרדים להקמת מדינה יהודית בסיוע והסכמת הערבים (כך היה גם חזונו של הרצל, למדינה יהודית בהסכמת התורכים) היה מצליח (שליחם ד"ר דה אן נירצח ע"י אנשי שמאל מחשש שהוא יצליח) - אז לא היה צורך בפלמ"ח.
אין ספק שמדינה יהודית בסגנון של החרדים, לא היה מספק את היהודים שהיו שליחי התרבות הנאורה של אירופה (השמאלנים והימניים). אך היום, מכל המטרות של החלוצים, נותר הרצון להשמדת התרבות היהודית והעם היהודי - בלבד.
אז השאלה היא, האם אנו מספיק פאנטים להחזיק בדעה שהפעילות של הפלמ"ח הייתה חיובית, האם מדינת ישראל המובלת ע"י גורמים אנטישמים (אנשי מר"ץ) פועלת למען היהודי או אולי היא קיימת ללא סיבה מעבר היותה קיימת. אולי היא מיותרת ואולי היא מסוכנת לעם היהודי?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כיוון שהתרחש מה שהתרחש הפלמח
  הצילנו ב-48   14/06/13 23:31
ואין להקשות אילו - כיוון שזה כבר התרחש.

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- הצילנו ב-48
תגובתך זו הוכחה לטמטום
  ב_שמואל   15/06/13 08:35
כתבת: "אין להקשות אילו - כיוון שזה כבר התרחש".
זו המהות של חשיבה מוגבלת כתוצאה של קביעת כלל מטופש. לעומתך, אני סבור אדם רשאי לפתח כל שאלה, כל רעיון ואסור להגביל את החשיבה, כי הגבלת חשיבה יוצרת אנשים בעלי דפוסי חשיבה מוגבל.
על זה מדובר בכתבה של מילשטיין, האטימות של רבין שנגרמה ע"י אם שתלטנית ש"חשבה" בשביל כולם, ובודדה את בנה מכל מידע שאינו מתאים לה. הקמת בתי חינוך מיוחדים נועדו לבודד את התלמידים מהכרת מידע שעלול לחשוף אותם לערכים אחרים (בקבוצים לא חשפו את הנוער לשום מידע על חברות אחרות והעיתונות הייתה רק עיתונות של המפלגה)
אני סבור שדרישתך להימנע מחשיבה פתוחה אינה טובה לך ובוודאי אינה המלצה לאף אדם בוגר שאמור לקבוע לעצמו את דרכו האידיאולוגית.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אחרי מלחמת העצמאות
  אורי מילשטיין   16/06/13 06:38
מפקדי הפלמ״ח ובראשם רבין גרמו לנזק עצום בבנותם צבא לא מקצועי ובפתחם תרבות ביטחון ירודה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שטויות (2)
  גלילי   16/06/13 18:27
חזרה על שטות לא הופכת אותה לנכונה. אחרי מלחמת העצמאות כמעט כל המפקדים הבכירים מה פלמ״ח (יגאל אלון, מולה כהן, טבנקין וכדומה) ומאלו שגדלו בפלמ״ח (אבידן) עזבו את צה״ל או הועזבו. את צה״ל הנהיגו. באותם ימים ועיצבו מפקדים בכירים שהיו כמעט כולם או יוצאי הצבא הבריטי שהגיעו שם עד דרגת רס״ן , יוצאי צבאות אחרים שהגיעו אף לדרגות גבוהות מאלו (עשת למשל) ויוצאי הגנה שלא משרות הפלמ״ח, ולחלק מבין כל אלה הייתה השכלה תיכונית רצינית ומעלה. בין אלו אפשר לכלול את דורי, ידין, לסקוב, שמיר, עשת, מקלף ועוד. הם, ולא יוצאים הפלמ״ח שהיו כמעט כולם בתפקידים זוטרים, עיצבו את צה״ל. התוצאה אגב לא הייתה משהו. צה״ל של ראשית שנות החמישים היה גרוע במיוחד ויחידה 101 שביצעה בו מהפכה ערכית הוקמה במידה רבה בהשראת ה....פלמ״ח.
כתוב תגובה ל- גלילי
עיוות ההיסטוריה
  גלילי   16/06/13 19:11
אף אחד לא מנע מהחרדים לנסות להקים מדינה במאה התשע עשרה ואפילו עד מלחמת העולם הראשונה היישוב הישן היה דומיננטי מאוד מבחינה מספרית. אלא מה? לחרדים לא היה שום רצון כזה. כל הרעיון של קוממיות יהודית בארץ ישראל לפני בוא המשיח היה זר להם, ולחלק לא קטן מהם הוא עדיין זר. בלי העליה הציונית סוציאליסטית לא הייתה קמה מדינה. חד וחלק. לא היה שום כח אחר בעם היהודי שהיו לו האנרגיות והמוטיבציות הדרושות לשם כך. גם הרווזיוניסטים התבססו בסופו של דבר על התשתית שהקימו הציונים הסוציאליסטים ולמעשה מבחינה ביטחונית מדינית היו כמובן שותפים מלאים לתפיסת העולם שלהם.
הטענות שדה האן ההומוסקסואל התימהוני יכל להגיע להסכם כלשהו בעל משמעות עם הערבים הוא מופרך. רק לסבר את האוזן, וייצמן הגיע להסכם עם פייצל וזה היה שווה בפועל כקליפת השום.
כתוב תגובה ל- גלילי
אולי אתה מסלף את ההסטוריה?ראה
  ב_שמואל   17/06/13 10:39
אולי אתה מסלף את ההסטוריה?
אם דה האן לא היה "מסוכן" ולא היה סכוי סביר שהוא יצליח, אז "ההגנה" לא הייתה שולחת אליו רוצחים, שירצחו אותו.
בקשר להקמת מדינה יהודית ע"י יהודים חרדים (מדינה דמוקרטית הגונה ולא מעוותת בנוסח בולשוויקי)
jewish-studies.info
"עידן התגליות הגיאוגרפיות ותחושת המרחבים של העולם החדש, שעמדו בניגוד משווע למצב היהודים, התירו את הרצועה ואפשרו לדמיונו היוצר של אברבנאל לספק מענה אגדי לשפל בני עמו. ובתוך מדינת היהודים התיאוקרטית, העומדת לקום בכל רגע, תיאר ממשלה אנושית דמוקרטית, שזכות הבחירה בה נתונה לכל, שופטיה נבחרים על ידי העם ולא על ידי המלך, והפקידים הם משרתי הציבור ולא אדוניו".
אשמח לקבל ממך התייחסות.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מור אלטשולר היא בריונית אלימה
  חייםק'ה   17/06/13 11:06
שסולקה מהחיים הציבוריים של מדינת ישראל עקב התנהגותה הנתעבת וטוב שכך. אבל גם היא אומרת כי מדובר ביציר דמיוני ואגדתי ולא בשום אפשרות ריאלית. העובדה הברורה היא שהיהדות הדתית לא הוציאה מתוכה שום מנהיגות שהיתה יכולה להקים ישות מדינית ולסייע לעם היהודי. וכשעלה הכורת על יהדות אירופה כרתו ראשי החרדים ברית עם הנאצים ונמלטו (למשל הרבי מלובאביץ') ועוד נבלים אחרים כדוגמתו. רק התנועה הציונית המהפכנית, שהשליכה מעליה את המנהגים הדתיים הפרימיטיביים העזה והקימה כאן קהילה מפוארת ומדינה עצמאית. אלו העובדות ואין בלתן.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כמה אני נהנה מהסתה של שמאלני
  ב_שמואל   17/06/13 13:50
אתה טוען שהחרדים שיתפו פעולה עם הנאצים?
אתה אדם טוב אבל חשוב לי שתכיר בעובדות הנכונות:
mako.co.il
אני בטוח שיהיה לך מענה מתאים לשיתוף הפעולה של ה"ציוניסטים" עם הנאצים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
בזכות הציונים ניצלו מאות אלפים
  גלילי   17/06/13 16:00
אני לא מדבר רק על אלו שניצלו בזמן המלחמה בזכות פעילות הצלה. אני מדבר בעיקר על כל אלו שעלו מאירופה לארץ ישראל עד המלחמה בזכות המפעל הציוני. רק להזכיר שארה״ב סגרה את השערים בשלב מסוים ולא היה מקום אחר ללכת אליו גם אם רצו בכך. סבא וסבתא שלי ניצלו כי היו ציונים ועלו לארץ לפני המלחמה. ביישוב שלהם היו הרבה חרדים ואנשי בונד. רובם, אם לא כולם, עברו בתוך עשור הסבה למילוי קברי אחים המוניים. והחרדים? חלק ממנהיגיהם אסרו על עליה לארץ ישראל לפני המלחמה, וחלק הצילו עצמם והפקירו חסידיהם, כמו הסטמר הידוע שאף עשה זאת תוך שת״פ עם הציונים שנואי נפשו.
כתוב תגובה ל- גלילי
האם זה נכון שה"ציוניסטים"
  ב_שמואל   17/06/13 17:13
האם זה נכון שה"ציוניסטים" שיתפו פעולה עם הנאצים כדי שאלו יגרשו את היהודים מאירופה, וכיוון שליהודים לא תהיה ברירה, הם יברחו לפלסטינה - לידי האנטישמים השמאלנים, שינצלו אותם כדי להקים באמצעותם עם חדש, את העם הכנעני, שיהיה התבוללות של יהודים עם ערבים?
היתכן שה"ציוניסטים" נתנו לגרמנים הכשר לבצע חיסול קהילות יהודיות (כמו בגוש קטיף) כדי שהיהודים יהיו בסכנת חיים ויהיו נאלצים להתחנן על חייהם בפני האנטישמים הבולשוויקים.
לגבי האדמורים שהשאירו את חסידיהם לגורלם וברחו. לו היו שואלים את חסידיהם האם לעשות זאת, התשובה הייתה חיובית, כי היהודים העדיפו את המשכיות ה"תורה" וזו הייתה אצל חכמיהם האדמורים. כך שרק גוי לא יבין זאת.
חשוב שתדע שאדם שגר בבית נוטה להתמוטטות - לא אמור להשתמש בפטיש. כשחייקה גרוסמן הנערה, הושארה לפקד על "השומר הצעיר" בתקופת השואה, זה קרה משום שכל המנהיגים הבוגרים של "השומר הצעיר" ברחו מאירופה והשאירו את חניכיהם לגורלם. להם לא היתה "תורה" שקיומה תלויה בהם.
אז אנא, אל תהיה בררן כל כך, היה הגון (שוב טעיתי, הרי שמאלני - לעולם - לא יכול להיות הגון)
העיקר, הבנת שהשמאלנים שיתפו פעולה עם הנאצים כדי שאלו יעשו ליהודים את המוות, עד שיהודים (חרדים, חסרי שייכות ובונדים) יהיו מוכנים לעזוב הכל ולברוח לידי האנטישמים ה"ציוניסטים"?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לא. זו תעמולה אנטישמית
  גלילי   18/06/13 03:23
משהו שבין ההצהרות של אחמיניג'אד ובין תיזת הדוקטוראט של אבו מאזן. הזיות ודברי בלע נטולי כל בסיס עובדתי. שותפים נאים לדיעה מצאת לך. זה שהציונות הייתה תגובה לאנטישמיות, והציעה הצלה ליהודים דרך הגירה לארץ ישראל וייסוד בית לאומי שם איננו בדיוק סוד גדול, ובוודאי שאיננו משהו להתבייש בו. הארגון היהודי היחיד שביקש בשלב מסוים לשתף פעולה עם הנאצים לצרכים פוליטיים/מדיניים היה הלח"י. המוסדות הציונים המרכזיים בארץ ישראל לכל היותר הגיעו עם הנאצים להסכמה על העברת רכוש העולים מגרמניה לארץ ישראל. הגרמנים רצו להיפטר מהיהודים והיהודים בארץ ישראל היו מוכנים לקלוט אותם. אכן חטא גדול. לגבי האדמו"רים: אני לא למד דבר מכך שחסידיהם מוכנים להצדיק ואף להלל כל עוול שהללו עשו או עושים להם. בכך אינם שונים מכל חברי כת אחרת. ואיזה מנהיגים ציונים ברחו והפקירו את אנשיהם? אתה מדבר על בגין שברח לרוסיה? לגבי אנשי הציונות הסוציאליסטית...מרדכי אנילביץ היה מנהיג בולט בשומר הצעיר עוד לפני המלחמה והוא כבר היה מחוץ לאיזור השליטה הגרמני אך בחר לחזור לווארשה ולהנהיג את אנשיו. כך גם אבא קובנר. השומר הצעיר והחלוץ ממש לא סבלו מחוסר הנהגה בזמן השואה. וכל ההשוואה עקומה שכן בניגוד לאדמו"רים הם כן עודדו עליה לארץ ישראל לפני המלחמה. ולסיום: יכול להיות שאני גוי, אך יש לי עוד תקווה ואני עוד יכול להיות ליהודי.אתה לעומת זאת, תמיד תהיה טיפש.
כתוב תגובה ל- גלילי
חונך כגוי וחושב כגוי
  ב_שמואל   18/06/13 15:52
התרבות היהודית עסקה בנושא כבר אז כשתרבותך האינפנטילית לא הייתה קיימת. הדבר הובא במקורותנו היהודים בשאלה של שניים שהלכו במדבר והיה להם מים רק לאדם אחד. ערכי היהדות מאשרות את פעולת האדמורים ולכן גם חסידיהם יסכימו למעשה (זו בחירה מוסרית)
לגויים יש ערכים מהזבל, ולכן הם יקדשו את "גיבורי מצדה", היהדות אינה מרוצה ממעשה הגבורה של התאבדות המונית או אישית (עניין של מוסר)
לגבי בריחת מנהיגי השומר הצעיר, אם אתה חושב שגרוסמן שיקרה כשהתלוננה על בריחת מנהיגי השומר הצעיר, אז תתלונן עליה.
אנילבץ לא היה מנהיג בולט בשומר הצעיר עד לאירוע של גיטו וורשה. אך אם הזכרת אותו, אזי ראוי לזכור את דרישתם של השמאלנים (שהיו אנטיציוניים) להיות ראשי הכוח היהודי, למרות שלא היה להם שום נסיון לעמוד בראש לוחמים ובוודאי שלא היה לו רקע קרבי. אבל השמאלנים מוכנים למות ובלבד שהם יהיו השלטים (כמו בימינו), ולכן, הוא (הם) לא היו מוכנים להתארגן בשותפות עם אנשי בית"ר שהיו מצויידים ביותר נשק, והוכשרו להיות אנשי צבא במסגרת בית"ר שהכשירה אותם לכבוש את ארץ ישראל.
מביאים לך בסרטון, עובדות לגבי שיתוף פעולה של השמאלנים עם הנאצים ואתה מתעלם מהעובדות ומאשים את ה"אויב" הלח"י.
האינטרס של הנאצים היה האינטרס מקביל לאינטרס של ה"ציוניסטים" - להעביר את היהודים לידי האנטישמים בארץ ישראל. אז מדוע אתה מסלף את הדברים?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אתה מתייחס לעצמך? צודק
  גלילי   18/06/13 17:53
רק גוי מסוגל למחזר הזיות אנטישמיות. יהודי אמיתי לעולם לא היה משתף פעולה ברצון עם שונאי ישראל הגרועים ביותר, כפי שאתה עושה כאן. לא שמתי לב שהיללתי כאן את הבריונים ממצדה או אף מתאבד יהודי אחר. את זה אני משאיר למעריצי ברוך גולדשטיין. גם לא ביקשתי מהאדמו"רים להתאבד אלא להנהיג את צאן מרעיתם התלוי בהם. עובדתית, חייקה גרוסמן ומנהיגים ציונים סוציאליסטים אחרים נשארו ושרדו. לא מכיר טענות של גרוסמן, כן מכיר רקורד מרשים של ניתוק מוחלט מהאמת ומהמציאות אצלך. עובדתית, אנילביץ, קובנר ואחרים חזרו לגוב האריות כדי להנהיג את חבריהם לתנועה. רצוי להזכיר בהקשר זה גם את המשורר, המחנך והפעיל הציוני יצחק קצנלסון. חשוב יותר להזכיר שוב שבניגוד לאדמו"רים המנהיגים הציונים הצילו יהודים רבים (כמו בני משפחתי) בכך שעודדו את העליה לארץ ישראל לפני השואה, ויצרו בארץ ישראל תשתית שתאפשר לקלוט אותם. לומר על אנילביץ וצוקרמן שהיו אנטי ציונים זו בורות מוחלטת, רישעות או שילוב של השניים. לגבי האצ"י, קודם כל הרשה לי להטיל ספק ב"מומחיות הצבאית" שלו. המהנהיג שלו, פרנקל, היה בסך הכל בן 19 כשפולין נכנעה לנאצים. לא הייתה לו כל הכשרה צבאית רצינית יותר מכפי שהייתה לאנילביץ. מדוע שהוא, נציג הארגון הקטן יותר, יהיה למנהיג המרד? ומה במבחן התוצאה היה עדיף בלחימת האצ"י על פני זו של האי"ל? ולבסוף, לא יודע על איזה "עובדות" אתה מדבר. העובדה היחידה והבלתי מוכחשת היא שהלח"י ניסה ליזום שיתוף פעולה עם הנאצים נגד הבריטים. לא היה שום מגע בין הזרמים הציונים המרכזיים ובין הנאצים למעט נסיונות ההצלה בזמן המלחמה והסכם ההעברה לפני המלחמה שהקל על הגירת אלפים רבים של יהודים מגרמניה לארץ ישראל והציל את חייהם. לך תמכור את הסחורה הפרנואידית המשומשת שלך לאחניג'אד ושאר האנטישמים שכל כך אוהבים לקבל אישוש לטענות הבזויות שלהם מ"יהודים".
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה ממחזר את השקרים
  ב_שמואל   18/06/13 20:39
אתה ממחזר את השקרים של השמאלנים. זה תרבותכם וזה עונשינו.
לדוגמא:
inn.co.il
"ביומן ערוץ 7 מספר יצחקי על הקרב המושתק שהסתיים בעשרה הרוגים, כארבעים שבויים שנלקחו לסוריה והשמדתו של הישוב בידי הכוחות הסורים. "מדובר באחד הסיפורים הקשים בתולדות קרבות ישראל בעת החדשה", קובע יצחקי ומוסיף: "הסיפור הועלם מתודעת הציבור גם כי מישהו הרגיש שהוא אחראי למחדל, וגם בגלל ההשתייכות הארגונית של האנשים. הם לא היו "מאנשינו". ותיקי המושבה השתייכו להתאחדות האיכרים וכוח התגבורת שהיה במקום היה מורכב מבית"רים, אנשי אצ"ל, אופוזיציה""
זו תרבותכם, שקרנים, גנבים ובוגדים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ירחם השם, מה הקשר?!
  גלילי   18/06/13 23:28
מי זה "שלכם"? אני כתבתי את ההסטוריה של המושבה? אני הייתי אחראי להגנתה? מה לכל הרוחות אתה רוצה? אם אינך מסוגל להתייחס לעניין מוטב לא תתייחס בכלל. יש גבול לפתטיות.
כתוב תגובה ל- גלילי
זה לא אתה, זה תרבותך
  ב_שמואל   19/06/13 14:17
אני לא מאשים אותך בתכונות השליליות של התרבות השמאלנית. כל טרחתי מיועדת להוכיח שדפוסי ההתנהלות של צה"ל (עליהם מילשטיין כותב) נובעים מהתרבות המעוותת של השמאל (שאתה משתייך אליה), ואינן תלויות באדם (ברק או רבין)
לא חלילה שאין לאדם אחריות על מעשיו, אך חייבים להכיר בכך שכל עוד שהתרבות הקלוקלת פעילה ומקבלת לגיטימיות מצד רבים, זה אומר שבני אדם המאמינים באמונה שלמה בערכיה הירודים של התרבות הזו, יפלו לעשייה פלילית בלי שיבינו את גודל הפשע.
אתה לא אחראי על האירוע הנזכר בכתבה, אולם אתה שותף למעשים דומים (שקרים כפעולות כנגד יריבים פוליטיים)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שקר על גבי שקר
  גלילי   19/06/13 16:37
אני לא אחראי לכלום מלבד הבאת עובדות לכאן שאיתן אין לך יכולת להתמודד.
כתוב תגובה ל- גלילי
יצחקי זה לא הבוגד
  חייםק'ה   19/06/13 15:25
שאיים בנשק על חיילי צבא ההגנה לישראל בזמן חיסול גוש קטיף?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אני לא מכיר את יצחקי ואת
  ב_שמואל   19/06/13 20:29
אני לא מכיר את יצחקי ואת הסיפור שאליו אתה מתכוון. אבל אם יצחקי איים על האויב שעמד לכבוש את ביתו של יצחקי, אזי החוק הישראלי והבין לאומי עומדים לזכותו של יצחקי. כי אסור היה לצה"ל לכבוש את גוש קטיף ולהשמיד קהילות יהודיות.
כל הכבוד ליצחקי שידע את זכותו החוקית והמוסרית, ובכל זאת התאפק (אני מניח שהפרשה לא ידועה משום שיצחקי לא נילחם להגן על ביתו מחשש לרצוח פושעים יהודים) ולא הרג את אחיו היהודים למרות שחטאו.
כל הכבוד ליצחקי.
כשאתה מגן על הבוגד חיים שור, אתה מגן על פושע שפעל נגד עמו. אתה מבין מה ההבדל בין תמיכה ביהודי שזכותו להגנה עצמית ולבין בוגד שסייע לרצוח ישראלים?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אתייחס כי ביקשת
  גלילי   17/06/13 15:54
דה האן לא נירצח כי פחדו שיצליח להגיע להסכם מדיני שיבטיח מדינה יהודית בהסכמה ערבית. באותם ימים בדיוק הגיע וייצמן להסכם דומה עם פייסל כך שזו בטח לא הייתה בעיה. דה האן נירצח כי היה אנטי ציוני חריף שניסה לשתף פעולה עם הערבים נגד הציונות בדומה למעשי קיצוני נטורי קרתא היום. לגבי אברבנאל, הרי שמדובר בקוריוז לא מייצג וחסר משמעות. הציבור החרדי בארץ ישראל היה פסיבי ואף התקיף את אלו מבינו שניסו לקדם שינויים לכיוון קוממיות יהודית. תברר לגבי היחס לבני היישוב הישן שהעזו לצאת נגד החלוקה ולנסות להקים מושבות חקלאיות (ונכשלו, הרבה ״בזכות״ או ה התנגדות שהגיעה גם לאלימות). מצטער, אבל אין זה מקרי שלא החרדים הם שהקימו את המדינה. אילן הדברים היו תלויים בהם הייתה במקרה הטוב חי היום כמיעוט לא הכי נסבל במדינה ערבית.
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה אומר שלרצוח יהודי
  ב_שמואל   17/06/13 20:43
אתה אומר שלרצוח יהודי שפעל כנגד ה"ציוניים", זה לגיטימי? האם בראיה כזו "מותר" לרצוח את אנשי אלטלנה? או את יהודי גוש קטיף (לו הגנו על פי חוק על ביתם החוקי)?
האם "מותר" לדעתך, לרצוח - גם - את השמאלנים ששיתפו פעולה עם אש"ף ומימנו רצח ישראלים (ע"ע חיים שור)?
rotter.net=
"אני הייתי מאלה שפתחו לאש"ף את הדלת לאמריקה. אנחנו ארגנו כנס של ישראלים ופלסטינים בוושינגטון ב-78', ומשרד המדינה האמריקאי לא רצה לתת להם אשרות. אנחנו טיפלנו בזה שיקבלו אשרות, והם נכנסו ובעזרתנו כבשו את אמריקה. זה מה שהם רצו, זה היה היעד, לכבוש את רצונו הטוב של השמאל היהודי האמריקאי. אני אישית הזמנתי אותם לחוגי בית של יהודים אמריקאים. הם הצליחו בזה בעזרתנו. בלעדינו הם לא היו מצליחים בזה לעולם".

בתקופה שדון יצחק אברבנאל חי, אף "ציוניסט" לא עשה שום דבר למען ארץ ישראל.וקביעתך שדה האן לא היה מצליח? להפך, רציחתו מוכיחה שפעולתו הייתה בעלת ערך ולכן השמאלנים רצחו אותו. אתה עצמך מסביר שהוא פעל נגד ה"ציוניסטים" וכנראה פעילותו הייתה בעלת משמעות ולכן הוא נרצח ע"י השמאלנים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
יש רצח לגיטימי?
  גלילי   18/06/13 03:39
אולי (בטוח) אצלך. כמובן שהרצח של דהאן לא היה לגיטימי. אם זה היה קורה היום הייתי הראשון לדרוש שהמבצעים יישבו בכלא עד יומם האחרון. מה שאני כתבתי, ואתה כמובן לא הבנת, זה שאני חולק על המניע לרציחתו. אף אחד לא חשב שהוא יצליח (או אפילו ינסה) להביא להקמת מדינה יהודית בהסכם עם הערבים. רצחו אותו כי הוא ניסה ללא הרף לחבל במפעל הציוני. באותה תקופה גם חוגים דתיים וחרדיים (שלא מעדה החרדית שאליה היה מקורב) התסייגו ממנו (ויותר מזה) כך שלא מדובר רק באנשי השמאל הציוני שסלדו מימנו. ובכל מקרה, רצח הוא לא פיתרון והרג הוא מוצא אחרון. באלטלנה לא רצחו אף אחד (היו חילופי אש וגם חיילי צה"ל נהרגו מאש אנשי האצ"ל-מקרב האצ"ל הרוב לא נהרגו על האוניה אלא באותם חילופי אש על היבשה) ובגוש קטיף אם מישהו היה מעיז לירות על חייל צה"ל שפועל באופן חוקי, בשליחות ממשלה חוקית ובמסגרת החלטה דמוקרטית, אזי היו יורים בו בחזרה בצדק. אם היה מת בעקבות זאת אז זה היה מצער אך לגיטימי. ושוב, העובדה היא שעד ה"ציוניסטים" אף אחד לא ניסה ברצינות, ובוודאי לא הצליח, להקים מדינה ליהודים בארץ ישראל. אתה רוצה לתת את אברבאנל כתשובה על כך? תהיה בריא. לדידי יש בתשובה הזו משום רמז לאמת עמוקה יותר...
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה מצדיק רצח ומתמם כאילו
  ב_שמואל   18/06/13 13:54
אתה מצדיק רצח ומתמם כאילו אתה מתנגד. זו שיטה לבצע פשועים בחסות "הליגיטימיות" בדיוק כמו ההצדקה לרצוח יהודים ע"י אנטישמים או רצח בעלי ברית ע"י הבושוויקים.
קביעך לגבי אברבנאל "מבוססת" על חוסר סבירות? וכי ה"ציוניסטים" היו יותר סבירים באותה תקופה? האם הרעיון של הרצל היה סביר? האם, לדעתך, היה נכון לרצוח את ה"בונדיסטים" משום שהתנגדו ל"ציונות"? לא למדת שהטעיה הציבור - היא עבירה?
אתה מצדיק את כיבוש גוש קטיף ע"י צבא פושעים שיצאו לכבוש את אדמתם החוקית של מתיישבי גוש קטיף (עובדה היא שהאדמה בגוש קטיף, מעולם לא הייתה של מישהו אחר). הרי לו עשו זאת לערבים, היית יוצא להרוג יהודים בכדי להגן על הערבים.
המטרות הפוליטיות שלך מקבילות מאד למטרות של הערבים, לכן, אתה נכון להתעלם מהבגידה של חיים שור שהודה באחריותו למעשים שהביאו את הטרור לביתנו ואת רציחתם של מאות ישראלים.
שמאלני לא יכול להיות אדם הגון וישר. אפילו רצח של פליטי שואה באלטלנה, אינו גורם לך לזעזוע.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
קשקשן הזוי שכמותך
  גלילי   18/06/13 14:54
סתם בשביל הקטע, כמה ניצולי שואה לדעתך ״נירצחו״ על באלטלנה? אדרבה, השכל אותנו....
ובבקשה נא לא לכלול את חייל צהל הצעיר וניצול השואה שנירצח על ידי אנשי האצל ....
מחכה בעליון עיניים לתשובתך. ניראה אם אתה מסוגל ליותר מגידופים ופנטזיות.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי היקר, לך משלמים על
  ב_שמואל   18/06/13 17:24
גלילי היקר, לך משלמים על הכתיבה? אם כן, אז ברור שתעבוד לשם כך, אבל אני לא מקבל שכר על "העבודה" הזו (גם אם אני מקבל אז ברור שלא ממך) ולכן אין שום סיבה שהעשה עבורך את העבודה. אתה חושב שיש עניין בדבריך, טרח בעצמך וגלה לנו את שמעניין אותך.
בכל זאת, מדוע אתה לא מתייחס לעובדה שאתה מסכים למעשי הבגידה כדוגמת הסיוע שנתן לארגון הטרור אש"ף כדי שירצחו ישראלים? מדוע אתה מנסה להתחמק מהתייחסות לבגידה של חיים שור?
אתה לא חושב שמאד חשוב לדעת שהשמאלנים מוכנים לרצוח ולמות בעצמם ולהקריב את בניהם בשביל הערבים?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אז אתה לא רק שקרן אלא גם פחדן
  גלילי   18/06/13 18:17
ועצלן. טענת טענה, תהיה פעם בחייך גבר ותעמוד מאחוריה ותוכיח את דבריך. היות ואתה או פחדן או עצלן או שילוב כלשהו של השניים אגלה לך את האמת: אף ניצול שואה לא נהרג על האלטלנה. למעשה, מעט מאוד נהרגו בכלל על האלטלנה עצמה. רוב הרוגי האצ"ל היו בחילופי האש ביבשה, וההרוגים היו בחלקם ילידי הארץ ובחלקם עולים ותיקים או מקהילות שלא חוו את השואה. חלק גדול מאלו היו עריקים מהצבא וככלל הם נהרגו בהתנגשויות עם צה"ל שבהם נהרגו חיילים, כולל אותו בחור צעיר ניצול שואה שהזכרתי. ולא, לא משלמים לי אבל אני לוקח את עצמי מספיק ברצינות כדי שאתאמץ לגבות דברים שאני כותב. והשקרנות שלך שוברת שיאים: הרי בתגובה לך (בשירשור שמתחיל בתגובה 52) כתבתי בפירוש שמעשיהם של חיים שור ושל שמאלנים קיצונים כמו אורי אבנרי איננה מקובלת עלי כלל, ולא על חברי מקרב השמאל המרכזי. ובכלל, כבר כתבתי לך שחיים שור לא עזר לאש"ף להרוג יהודים. אבל מה אני משחית מלים על מישהו שחוזר על השטות המתועבת של ילד מפגר ומוסת לפיה כל השמאלנים מוכנים לרצוח יהודים בשביל הערבים?
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה טוען שאף אחד לא נהרג
  ב_שמואל   18/06/13 20:56
אתה טוען שאף אחד לא נהרג על האלטלנה? מעניין, אני לא הייתי שם, אבל אני מסתמך על דברי רבין שסיפר בגאווה על הירי על האוניה ועל הניצולים שהיו במים. אז אתה אומר שהוא שקרן? טוב גם אני חושב כך.
בקשר לחיים שור, הוא לא עשה דבר שונה מזה של ביילין ופרס, כך שאם אתה לא מהמחנה של הבוגדים האלו, אז איך אני יכול להבין על מה אתה מדבר?
כשאתה קובע שחיים שור לא סייע לארגון הטרור אש"ף לרצוח ישראלים, אתה ממש לא הגיוני שאתה חושב שדבריך יטהרו את השרץ. מדינת ישראל החרימה את אש"ף, ארה"ב החרימה את אש"ף, ואילו השמאלנים הבוגדים, שחררו את הטרור לרצוח ישראלים. אז אתה אומר שהבוגד חיים שור לא סייע לרצוח ישראלים.
טוב, מה לעשות, כשמדובר באינטרסים שלך, אתה יכול להכשיר כל שרץ. אי אפשר להתווכח עם שמאלני בהגיון, כי ברגע שהוא בבעיה, הוא מסלף את המציאות (על פי ערכיו, מותר לו לבצע כל פשע, אפילו לבגוד)

כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אני טוען שאינך יודע לקרוא
  גלילי   18/06/13 23:46
כתבתי בפירוש ש"מעט מאוד" נהרגו על האלטלנה עצמה. לא שלא נהרגו בכלל. נקדימון מפרט בדיוק איך כל אחד נהרג והרוב נהרגו בחילופי האש על היבשה. בסיפרו רבין לא מספר על הירי בגאווה. הוא גם לא מספר שהרגו מישהו בתוך המיים.אולי שירו, אבל לא שפגעו. העדות המסתורית על מה שאמר כביכול בוושינגטון משמעותית בעיני כקליפת השום. חיים שור עשה משהו מאוד מאוד שונה מביילין ופרס (ודרך אגב, ביילין תמיד הגעיל אותי). הם פעלו כשלוחי המדינה במשא ומתן עם אש"ף והחתימה על הסכם אוסלו. שור פעל על דעת עצמו. הבדל עצום לדידו של כל אדם חושב. ולא, שור מבחינתו ביקש להגיע למשא ומתן עם אש"ף למען הסכם שלום וקיום הדדי (בדיוק כמו דה האן הנערץ עליך). הוא לא ביקש לחזק את אש"ף ולאפשר לו לרצוח יהודים.יכול להיות שמעשיו בפועל הביאו לזה אך לא לכך הוא חתר. לכן אני מאשים אותו בעיקר בנאיביות. ונאיביות היא לעיתים גרועה יותר מזדון. זה שאתה מתחיל להבין שהשמאל איננו מקשה אחת, ולכן אינני ממחנה ביילין או שור זו כבר התחלה טובה. אולי יש לך תקנה.
כתוב תגובה ל- גלילי
בגידה זה פתי?
  ב_שמואל   19/06/13 14:38
מעשה בגידה הנובע מהיות האדם פתי, נראה לך שאינו אמור לעמוד למשפט כבוגד? האומנם יגאל עמיר לא הפתי שחשב שהוא מציל את המדינה, ולכן הוא לא ישב בכלא כרוצח? הרי בגידה חמורה מאות פעמים מרצח ראש ממשלה אחד, אז מדוע אתה סלחן כלפי מי שסייע לארגון טרור שעמד בפני חיסול והפך באמצעות שור (על פי דבריו) לרוצח המוני ישראלים.
כתבת: "שור מבחינתו ביקש להגיע למשא ומתן עם אש"ף למען הסכם שלום וקיום הדדי (בדיוק כמו דה האן הנערץ עליך). הוא לא ביקש לחזק את אש"ף ולאפשר לו לרצוח יהודים.יכול להיות שמעשיו בפועל הביאו לזה אך לא לכך הוא חתר".
אם אתה מזכה את שור משום שהוא היה טיפש ולא הבין את גודל פשעו, זה יכול לשמש הרבה פושעים קטנים ממנו.
לגבי דה האן, אני לא מבין מאין הסקת מסקנה שהוא נערץ עלי, כל שעשיתי זה להוכיח שהשמאלנים רצחו אדם בדם קר רק משום שהוא היה הרבה יותר שפוי מה"ציוניסטים" שבאו לארץ לבנות עם חדש על חורבות העם היהודי.
youtube.com
ברור שתאמר שמדובר בסרטון בשמאלנים קיצונים שאתה לא מסכים אתו, אך תקשיב לדבריו ותראה שלאחר הכל, הוא מנתח את המצב של השמאל ואומר את מה שהשמאלני אינו רוצה שהציבור ידע.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
נקדימון על 'התותח הקדוש' רבין
  חשדנית   18/06/13 22:09
ורצח ניצולי השואה, עדות ממקור ראשון:

""ד"ר שלום וייס, רופא אונית חיל הים "וג'ווד", השקיף מסיפון אוניתו בנעשה"... הרופא ראה דגל לבן מתנוסס על הנחתת (אלטלנה, ר.ח.) כאשר אנשיה קפצו למים,ו"למרות זאת האש מהחוץ לא חדלה, אש רובים ומקלעים הפוגעת במטרות חיות"
מחזה דומה נגלה לעיני אלי ורשבסקי, על סיפון אוניית חיל-הים, "אילת". במשקפת ראה מחזה מסמר שיער: "אנשים הממלטים נפשם, נורים בתוך המים ועל החוף"

גם את גדעון ליכטמן, הטייס המתנדב, תקפו הרהורי ירידה מהארץ. הוא צפה בנעשה ממרפסת מלון "פארק". "ראיתי" -סיפר- "איך יורים באנשים בתוך המים. הדבר האיום הזה, לראות יהודי הורג יהודי, הפך את קרבי. במוחי עלתה המחשבה לרדת חזרה לארצות הברית"

(מתוך 'אלטלנה' מאת שלמה נקדימון, עמ'303, 304. יצא לאור 1978)

הדגל הלבן לא סיע לקופצים למים -רשם יונה פרגר בזכרונותיו. "עשו ציד על האנשים שהיו כבר בתוך הים. כל התערבות היתה לשווא. הקשר האלחוטי הופסק. רציתי לרדת עם מתנדבים לחוף לעזור לפצועים, אבל הפלמ"ח לא הירשה. ירו אלינו. אז הופיע אחד ממפקדי הפלמ"ח, איש מבוגר שביקש ממני לקבל את עזרתו. הוא לא רוצה שיחשבו את כל אנשי הפלמ"ח לרוצחים. הוא ירד לידי, עם קבוצתו לחוף, ואז הפסיקו את האש. נתן את גופו כמחסה"

כאן, אל מול האוניה נגלה ל(דוד א.)ריקנאטי המראה הבא: "יריות המקלעים היו מכוונות אל האוניה וסביבתה. מעל גשרי הספינה קפצו בזה אחר זה האנשים שהיו עליה. מספר בחורים שהספיקו להגיע לפנינו לחוף התירו את הסירות השטוחות -חסקות. על אף האש שטיאטאה את המקום, צלחו בים והעלו את הקופצים מהאוניה על גביהן. היו הרוגים בינהם ומספר הפצועים היה רב. לוחם ש'החרים 'ברן' ממשמרות ה'הגנה', עלה על הטיילת ופתח באש לעבר מקורות הירי, כדי לרתק אליו את היורים. אחרים רצו ונופפו במטפחות לבנות וצעקו: 'הפסיקו את האש, הפסיקו! יש פה פצועים!' ללא הועיל. בנתיים התאבכו ענני אימים מעל האוניה וכל כמה דקות הרעידה את הסביבה התפוצצות חדשה..."

"הכדורים" -ראה חנניה יקותיאלי- פגעו במים סביב האנשים. הנמלטים השתדלו להתרחק מן האוניה ולהמלט מן הכדורים שריססו את המים סביבם"

ג'רי זלצמן קפץ פצוע לתוך המים, כשמסביבו מתעופפים קליעים. במו עיניו ראה חבר נפגע ונהרג. "פצועים ולא-פצועים נורו במשך 15-20 דקות ששהו במים".
שניים מיחידתו של זלצמן, קצינים לשעבר בצבא הבריטי, אדולף פיינגולד מחיל הצנחנים ופסח מיצקובסקי, חרקו שן למראה עיניהם. בתום הארועים יפרסמו הודעה: "אנו, כמפקדי הקבוצה האנגלו-אמריקנית שבאה לארץ להצטרף לצבא היהודי ללא נטיות פוליטיות, וכקצינים לשעבר במלחמת העולם האחרונה, דורשים שתערך מיד חקירה צבאית לאיתור הקצין האחראי שהורה על אש לעבר אנשים ששחו במים בניסיון להציל את חייהם"

אוגוסט ג'. ליסט -נוצרי לוטרני, מתנדב מארה"ב, החשמלאי הראשי של אלטלנה, צפה במחזה נרעש ונדהם: "בכל ימי חיי לא שמעתי על כך שיורים על אדם במים, על ניצולי אוניה שהניפו דגל לבן". הוא עצמו נפגע שלוש פעמים בהיותו במים, אך לא במצב קשה.

ברוך סיביל מאנגליה שמר על ידידו הפצוע מתוניס ג'ורג'. "הדם המשיך לזרום מפצעו. כל העת נמשכה האש. הכדורים פיזזו בנינו בתוך המים".

מונרו פיין: "תפסתי דגל לבן, עמדתי על הגשר, נופפתי בו וצעקתי" לנגד עיניו נעלם בחור במים. "מובטחני שטבע כיון שנורה"

חייל אמריקני לשעבר, שנלחם במלחמת העולם השניה, קרא בשפת אימו:
"God the Japs didn't do it to me" ("אלוהים היפנים לא עשו לי כזאת")

צעירי אצ"ל רצו לקראת המכוניות המשורינו
כתוב תגובה ל- חשדנית
המשך
  חשדנית   18/06/13 22:39
צעירי אצ"ל רצו לקראת המכוניות המשורינות של 'ההגנה' כשהם פורמים את חולצותיהם בצוחה "ירו בי, אך הניחו להם, לאחינו על האוניה, לחיות!" -כתב הסופר היהודי ארתור קסטלר, שסיקר את ההיתרחשיות. "נער אחד פצוע, שמחצית גולגלתו הותזה, התרוצץ סחור- סחור על החול כתרנגול כרות ראש"

(שם. עמ'306, 307, 308)

למערכת ידיעות מעריב (היום מעריב) נכנס עורכו הזועם ד"ר עזריאל קרליבך, התישב ליד שולחנו ופרץ בבכי. הוא שהה בשפת הים, ראה את המתרחש וחזר כשהוא ספוג רשמים קשים... לאחר שיחתו עם רוזנפלד כתב קרליבך מאמר ראשי על הפרשה שתיאורו קודר כלילה: "ואני בתוך כל ההמון הגדול למטה על שפת הים עמדתי ויחד עמהם במו עיני ראיתי... ראיתי בחורי ישראל קופצים ממכוניות גדולות וכובעי פלדה על ראשיהם, ומקלעים דרוכים בידיהם והם חמושים מכף רגל ועד ראש והם שניים שניים, שלושה, עשרות, מאות רבות -רצים לירות ביהודים... ולמטה בים על תורן האוניה ועל סיפונה יהודים עומדים ומניפים דגל לבן וזועקים: אל תירו!"
(שם. עמ' 302)

אולם על אף הסמרטוט הלבן שהתנוסס בראש התורן, לא פסקו היריות. יונה פרגר פנה פעם נוספת ליצחק שדה וביקש הפסקת-אש ושיגור אמבולנסים לפינוי הפצועים. "שדה הבטיח ולא קיים" -כתב פרגר בזיכרונותיו שנה לאחר המאורע.
(שם. עמ' 301)

בגין: מפקד הפלמ"ח הבטיח לשלוח מיד סירה מנמל ת"א. חיכינו לסירה שעה, שעתיים. היא לא באה. מצב הפצועים קשה. הלך ורע." (שם. עמ' 293)

מפקד הנחתת -סיפר בגין- הורה להוריד את הפצועים בכל דרך אפשרית, ולשלמים בגופם -לקפוץ הימה. הורדת הפצועים נעשתה בדרך אימפרוביזציונית מסובכת. אש ניתכה על האוניה הבוערת ועל הפצועים בתוך הים. זו לא ניפסקה גם לאחר שהונף דגל לבן.
בגין חש כי הכדורים מכוונים אליו. "מידי עלותי לגשר רב החובל, הומטרה עליו אש בלתי פוסקת. מדי רדתי ממנו שקטה האש בכיון זה. הקליעים כוונו בדיוק ואין זו אשמתם שלא קלעו בדיוק" (שם. עמ' 284)
את ארועי היום הגדיר בגין כ"פשע" ותבע להעמיד לדין את "המפקד הזה, האחראי למעשים אלה" שאם לא-כן יתברר כי "לית דין ולית דיין בישראל"
(שם. עמ'325)

לו לנארט, טיס מתנדב מארה"ב סיפר: "נתבקשתי להפציץ את האוניה. השבתי בשלילה" (שם. עמ' 321)

מפקד צוות התותח הלל דלסקי לא היה שלם עם המשימה. "לא אירה באונית יהודים. התנדבתי להלחם נגד ערבים ולא נגד יהודים" מיחה דלסקי.
(שם. עמ' 295)

הרולד א. לווינסטון, מראשוני הטייסים האמריקנים שהתנדבו ליחידת התובלה האוירית של ישראל: "אני מסרב להיות התליין". "אין מספיק יהודים כדי להרוג את אויבהם הערבים. כיצד הם יכולים להרוג איש את רעהו?" את המשך השיחה שיחזר לווינסטון כך: היימן שמיר: "האנשים שעל האוניה הם אירגוניסטים". לווינסטון: "לא איכפת לי מי הם. כל מה שאני יודע שהם יהודים" (שם. עמ' 287)

"יהודים יורים ביהודים" שלוש מילים אלה הפכו להיות סיסמת מפתח בקרב המחנות הלוחמים. בין לוחמי הצבא נתגלו סרבני ירי נגד לוחמי האצ"ל. לפי עדותו של חייל פלמ"ח, לא הרפה קצין המבצעים הראשי של הפלמ"ח, יצחק רבין -שגרס כי כאן מתרחש "פוטש אמיתי"- מאחד החיילים שנשכב על הקרקע וסירב לכוון קנה רובהו נגד אנשי אצ"ל והטיח בו ביטויי גנאי.(שם. עמ'285)

בקרב כוחות מסוימים ב"הגנה" ובצבא בת"א שררה שביעות רצון מהפיגוע המדויק. "היתה גם שמחה כללית" -סיפר שמעון קרבינסקי, קצין הקשר שהתקין את מע' הקשר בעמדת התותח שירה ב'אלטלנה'. "היתה שמחה כללית גדולה מאוד, שהמשימה בוצעה וזה בסדר. כולם הוזמנו לשתות מתוך שמחה גלויה"
יחזקאל בן-דוד קצין מודיע
כתוב תגובה ל- חשדנית
המשך
  חשדנית   19/06/13 00:06
יחזקאל בן-דוד קצין מודיעין ראשי של "ההגנה" החזיק בידו בקבוק בירה וקרא לקרבינסקי: "שמעון בא נלך לשתות לחיים". קרבינסקי מיאן להצטרף....
"כאב לי באופן אישי הדבר ולא ראיתי שום מקום לחינגא, לשמחות, (לשתיית) לחיים וכו'"...הזמנת כולם מתוך שמחה גלויה להשתתף במשתה הזה, היתה, לדעתי, מבחילה"
(שם. עמ' 304)

בפקודת המבצע, ובדו"ח הפעולה הלקוח מתוך ארכיונו של מאיר פעיל, כונו אנשי האצ"ל בשם "האויב" וצה"ל והפלמ"ח כונה "כוחותינו" (שם, צילומים בין עמ' 160 ו-161)

כאשר הומטרו פיגזי התותח על 'אלטלנה' אירח בן-גוריון בלישכתו ארבעה ראשי ערים... היו אלה ישראל רוקח מת"א- שלפי פניתו נתקימה פגישה זו, אברהם קריניצי מר"ג, עובד בן-עמי מנתניה, יוסף ספיר מפ"ת, וכן מזכיר חבר המועצות המקומיות, חיים אריאב....
עובד בן-עמי השיב לבן-גוריון.... נראה לי שהצעתי נותנת לממשלה את כל מה שחתרה להשיג, וזאת ללא שפיכות דמים. איני יודע אם אצ"ל הביא את האוניה ברשות או ההיפך מכך. אבל אפילו חטא אצ"ל- זקוק הצבא לנשק, והנשק עומד לרשות הצבא ותחת פיקוחו, וזה מה שהצעתי נותנת"...
רוקח הפציר בקול תחנונים בבן-גוריון: "תן צו להפסיק את האש. ככלות הכל הרי כולם הם ילדינו. אתמול נשפך דמם ביפו ובירושלים, ומחר שוב ישפך דמם כדי שאנו נחיה"...
סיכם קריניצי: "עתה ידענו. בעוד בן-גוריון משוחח עמנו ומבטיח תשובה, כבר ידוע ידע יפה מה עומד להתרחש על החוף"

עם נשק 'אלטלנה" בידי צבא גיבורים זה, היו גבולות מדינתנו אחרים, וירושלים העיקרית, זו שמאחורי החומות, היו יושבים בה ולא רואים אותה מרחוק כשהיא עזובה, הרוסה ומיותמת..." כתב קריניצי בזכרונותיו, שנים לאחר המעשה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
יהודים לא רוצחים יהודים
  חשדנית   19/06/13 14:32
אבל הסמולנים המכוערים ובראשם יצחק רבין רוצחים גם רוצחים..

הנה רשימת המסרבים לפקודה לירות על האונייה אלטלנה, ולעומתם רבין הפושע שלא רק שהסכים לירות על יהודים ופיקד על התותח שירה בהם אלא אפילו שמח בנפילתם. עלוב הנפש הזה יעמוד למשפט ההיסטוריה כבוגד לא פחות שפל מאשר יוספוס פלאביוס:

(מתוך ויקיפדיה)
על פי ספרו של שלמה נקדימון 'אלטלנה', היו סירובי פקודה בפרשת אלטלנה. חיל האוויר הונחה לתקוף את האונייה בדרכה לישראל. גורדון לויט (Levett, אז טייס מח"ל לא-יהודי בחיל האוויר) כתב בספרו Flying Under Two Flags (עברית: "גוי של שבת"), כי היימן שמיר, סגן מפקד חיל האוויר, ניסה למצוא טייס לא יהודי שיתנדב לבצע את התקיפה, אולם אלה סירבו כולם, בנימוק שלא הגיעו לארץ ישראל כדי לירות ביהודים. בלטה בחריפותה תגובתו של הטייס השני שנשאל, ריבקוב: "אתם יכולים לקפוץ לי, לא בשביל להפציץ יהודים אני טסתי עשרת אלפים מייל ואיבדתי ארבעה חברים".[דרוש מקור] לאחר תשאול שלושה טייסים, שכולם סירבו לבצע את המשימה, התברר שהאופציה האווירית לטיבוע האונייה אינה קיימת, ונותרה רק ההפגזה מן החוף. התותחן הראשון שנתבקש לירות, יוסף אקְסֵן, הצהיר שהוא מסרב ומוכן להישפט ואף להיות מוצא להורג, בטענה שזה הדבר הטוב ביותר שהוא יעשה בחייו. התותחן השני שנשאל, הלל דלסקי, איש מח"ל מדרום אפריקה, ניסה גם כן למחות אך שוכנע לבסוף וביצע את הירי.

בסרט "אלטלנה" של אילנה צור מוצגים מסמכים המעידים כי עוד שמונה אנשים מגדוד 33 של חטיבת אלכסנדרוני סירבו פקודה להשתתף בכיתור האונייה (ב"פנקס שירות" מופיע סיפור דומה אך שם הם מוזכרים כחיילי חטיבת קרייתי).



כתוב תגובה ל- חשדנית
ברוך התותח הקדוש
  חייםק'ה   18/06/13 22:47
ותודה לידיים שלחצו על ההדק ועזרו לחסל את המרד הפשיסטי של האצ"ל ופושעי אלטלנה. ותודה מיוחדת לממשלת ישראל שהורתה לצבא ההגנה לישראל להראות לכנופיה של בגין כי במדינת ישראל יש רק שלטון אחד. וגלילי כמובן צודק, שום ניצול שואה לא נהרג באלטלנה, כל העולים פונו לחוף כבר בכפר ויתקין עוד לפני ההפלגה לתל אביב. רוב אנשי האצל שחוסלו היו עריקים שברחו ממחנות צה"ל בצריפין ותקפו מהחוף את מטה הפלמח בתל אביב ואת חיילי צה"ל בכפר ויתקין.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה יודע
  ב_שמואל   19/06/13 09:38
אתה יודע, הגרמנים רצחו את אויביהם, אבל הבולשביקים רצחו את הוריהם ואחיהם.
עכשיו, צא ולמד, מי הטינופת הגדולה יותר, הגרמנים או הבולשביקים?
אתה מברך את ה"תותח הקדוש", כי זו תרבותך לרצוח ולבגוד. אני לא מברך את "האקדח הקדוש" למרות שהרצח נעשה כהגנה עצמית כלפי מי שאחראי לבגידה בעם היהודי.
רצח פוליטי בין יהודים, זה דבר חמור יותר מאשר לו מדינת ישראל לא הוקמה. העם היהודי יתקיים בעתיד - לא בזכות מדינת ישראל אלא למרות קיומה של מדינת ישראל.
מדינת ישראל הוקמה למען העם היהודי ולא ניצול העם היהודי למען מדינה שמאלנית.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ההערצה שלך לנאצים כבר מוכרת
  חייםק'ה   19/06/13 10:11
כאן לכולם. אבל הגיע הזמן שתחזור ותלמד מה הם עשו לאחיהם, להוריהם, לבניהם, לשכניהם ולחבריהם. המלחמה בבוגדי אלטלנה היתה מעשה מדינה, חוקי וגם נכון ומוצדק. אתה וחבריך סתם רוצחים הנהנים מהדם הניתז על סכיניכם.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה לא מבין נכון, הנאצים
  ב_שמואל   20/06/13 09:56
אתה לא מבין נכון, הנאצים היו חיות, זבל של התרבות הנאורה, אבל אתם (הבולשביקים) הייתם גרועים מהם, כי אתם רצחתם את כולם את אחיכם, את הוריכם. אתה מבין?
אין לכם שום נאמנות לשום אדם, הרי אפילו את ארגון הלח"י שהיה בשר מבשרכם (אורי אבנרי, עמוס קינן, אהרון אמיר ועוד) רצחתם (טוב, על יאיר שטרן לא לכלכתם ידם, רק שלחתם את הבריטים שיעשו לכם את העבודה, כמו שרבין שלח באוסלו את עראפת לרצוח ישראלים)
אתה מבין? נאצים הם היו בעלי התרבות הכי מתקדמת באירופה, ועשו את הפשעים הנוראים. אתם רק התקרבתם לרמת התרבות שלהם ולכן ביצעתם פשעים מוסריים יותר חמורים.
השאלה, למה לא התקדמתם - תרבותית - מאז סטאלין, וגם כאן רציתם לרצוח את אחיכם היהודים בגוש קטיף?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אורי אבנרי היה בלח״י?
  גלילי   20/06/13 16:37
אדוני, אורי אבנרי היה באצ״ל. וזאת השטות הבאמת יותר קטנה במלל אכול השינאה והבורות שהשפרצת כאן.
כתוב תגובה ל- גלילי
ת'כלס, כמה נהרגו על האוניה?
  גלילי   19/06/13 00:10
כמה נהרגו באוניה או במי תל אביב אחרי הימלטות מהאוניה? לפני נקדימון עצמו התשובה היא: רק מעט מכלל ההרוגים בכל הסיפור. שישה מ-16 ההרוגים של האצ"ל נפגעו בכלל בחלק א של הסיפור, העימות באזור כפר ויתקין. מבין הנותרים, נקדימון מפרט איך כל אחד נהרג ורק מעטים באמת היו על האוניה או במים. יותר מזה, בניגוד למיתוס ולמה שנכתב גם כאן, מתוך כלל הרוגי האצ"ל בפרשה רק שניים היו ניצולי שואה, וגם הם לא עלו במסגרת האלטלנה אלא לפני כן. הם נהרגו בעימות בכפר ויתקין על החוף כשהגיעו לסייע בפריקת הנשק.
כתוב תגובה ל- גלילי
טוב, אם אדם התומך בבגידה
  ב_שמואל   19/06/13 08:25
טוב, אם אדם התומך בבגידה בעם היהודי ובמדינת ישראל הדמוקרטית, קובע את העובדות, אז ברור שדבריו הם נכונים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אתה מדבר על נקדימון?
  גלילי   19/06/13 10:01
היות שאני מתבסס על נקדימון ועל כתב ערוץ 7 שדיווח על האזכרה להרוגים, הרי שמוטב שתפנה את השאלה אליהם. אם יש לך נתונים אחרים, אתה רשאי כמובן להציגם. אני יכול לתת רשימה שמית +תיאור. למה אתה מסוגל מלבד קשקושים?
כתוב תגובה ל- גלילי
נקדימון היה יועץ התקשורת של
  חייםק'ה   19/06/13 15:18
מנחם בגין ולכן סביר שהדווחים שלו מוטים לטובת פושעי אלטלנה
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה תומך בבוגדים
  ב_שמואל   19/06/13 18:47
אני לא מדבר על נקדימון, אני לא יודע מי דובר אמת. אני לא הייתי נוכח באירוע, ואני לא מכיר - באופן אישי - את ההיסטוריונים שכתבו או שיכתבו את ההסטוריה.
אני יודע מה שאתה אומר, כותב וחושב, על מעשי הבגידה של חיים שור (וכל החברה השמאלנית, שסייעה לרצוח מאות ישראלים באמצעות שיקום ארגון טרור אש"ף). לכן, אדם שאינו מזדעזע מפשעי חבריו, הוא אדם נקלה שהשקר זו עבירה קטנה יחסית לפשעו בתמיכתו בבוגדים.
לכן, אם עבריין שתומך בבוגדים - אומר דבר מה, כמעט וודאי שדבריו הם שקר מוחלט.
תעשה חשבון נפש באשר למצפון שלך.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הבוגדים שלך היו על האלטלנה
  חייםק'ה   19/06/13 19:07
והם למדו שיעור יפה בקבלת מרות ממשלה חוקית ודמוקרטית
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
סטאלין היה גאה בך
  ב_שמואל   19/06/13 20:18
הצלחנו לחשוף את פרצופך האמיתי, שמאלני = בוגד.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אז אתה מודה שאין לך הידע?
  גלילי   19/06/13 21:00
אין לך הידע, ובכל זאת אתה מעיז לקבוע... אחר כך אתה מאשים אחרים בחוסר יושר... אני מביא עובדות שקל לאשר או להפריך. אתה מקשקש בקומקום.
כתוב תגובה ל- גלילי
מה שאני יודע, אני יודע
  ב_שמואל   20/06/13 10:13
מה שאני יודע, אני יודע, ומה שאני לא יודע, אני מודה שאני לא יודע. אבל אתה שמאלני שהשקר זה הטבע שלו, ולכן, גם כשאתה לא יודע אתה "כותב" את ההיסטוריה כאילו אתה יודע.
לא ניתן לצפות ממך שתהיה אדם הגון, שהרי אתה שמאלני.
לא ניתן להיות בגוף אחד גם שמאלני וגם אדם ישר והגון. לכן, אני לא מאשים אותך בתרגיל הילדותי שבתגובתך האחרונה. לא שזה נסלח לך, אבל זוהי התנהגות מותנת נורמאלית של שמאלני, וכל ניסיון להיגמל מזה - כרוך במאמץ עצום שרק אנשים בעלי אופי חזק ביותר יכולים להצליח בכך.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אכן, אתה לא יודע
  גלילי   20/06/13 16:32
אבל אתה כותב ומתווכח כאילו אתה יודע. לא שקשה למצוא את העובדות, אבל יותר קל לדבר מהאוויר ולזרוק אלף פעם את המילה ״שמאלני״ פלוס כל מיני גידופים נילווים.
כתוב תגובה ל- גלילי
אין לך מה לדאוג גלילי
  חייםק'ה   20/06/13 18:13
עוד מעט יבוא אליו הרופא והכל יסתדר
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
נהרגו 19 יהודים !!
  חשדנית   19/06/13 15:20
16 יהודים מאצ"ל ועוד 3 יהודים מצה"ל, בכפר ויתקין ובחוף תל אביב. יהודים שאסור היה לתת להם למות. בטח שלא מידי אחיהם. לפי תגובות הסמולנים שכאן זה בכלל לא נורא...העיקר שצד אחד של המפה הפוליטית קיבל מכה. הקוד המוסרי של 'כל היהודים ערבים זה לזה' מהם והלאה העיקר שהם ינצחו ואנשים כאלה עוד רוצים להיקרא יהודים... חיימקה גלילי ואנאליסט אתם הערב-רב !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
חיסול פושעי אלטלנה
  חייםק'ה   19/06/13 15:45
שפתחו באש על עם ישראל, מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל היה מעשה הכרחי וחשוב. אין דרך אחרת לטפל בבוגדים שמפנים את נשקם נגד המדינה וצבאה. חבל שבן גוריון השתכנע שלא להעמיד לדין את מנהיגיהם.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
היתממות מגעילה
  גלילי   19/06/13 16:56
אני מעמיד דברים על דיוקם מבחינת המיתוסים על אלטלנה, כגון המיתוס על האופן של הרג המעורביםצ(חילופי אש על החוף ברוב המקרים ולא ירי על חסרי אונים בים), היותם ניצולי שואה או לא ותפקידו האמיתי של רבין בכל הסיפור. לא נכנסתי כלל לשאלת האשמה בהידרדרות או הקונטקסט. מדוע היה באירוע חמור ביותר שנבע משילוב של אי הבנה, חשדנות ארוכת שנים ועוד. בהידרדרות היה תפקיד מרכזי גם לאנשי האצ״ל ובראשם בגין. לפי מקורות שונים, כולל אתר האינטרנט של האצ״ל, הרעיון הגאוני לתת לבגין אולטימטום של 10 דקות להכנע היה של דן אבן. בגין, לפי אותם מקורות, סירב לאולטימטום מסיבות של ״כבוד״, משל היה ערס מצוי ולא המנהיג החכם והמתון שהיה מאוחר יותר. בגלל הכבוד של בגין, בין השאר, נהרגו 19 יהודים. ובכלל, חשוב לזכור, יכול להיות שבן גוריון עשה עוול לבגין בכך שהתעלם מההסכם או מהפרשנות שלו בעיני בגין אבל הוא בכל זאת היה ראש הממשלה באותה עת. כשראש ממשלה, והרשויות המוסמכות, דורשים שתמסור נשק, מסור אותו ואז תתווכח. בגין בחר לסרב להוראה חוקית ולהתעמת עם הצבא.
גם אחרי אירועי כפר ויתקין, כשכבר נשפך דם והיה ברור שעלול להשפך עוד, בגין שגה קשות ובחר לא לעשות לעניין סוף ולמסור האוניה לידי רשויות המדינה אלא להפליג לתל אביב ולעודד עימות עם המדינה. במקביל להגעת האוניה לחוף תל אביב, חיילים רבים מיוצאי האצ״ל ערקו מהצבא, ויחידות ובודדים מאנשי האצ״ל נהרו לאיזור על נשקם. הייתה לכך משמעות חמורה.
בקיצור, בפרשת אלטלנה אין צדיקים ואין גורמים חד צדדיים. עבורנו חשוב לדעת את העובדות כדי לא ליפול למניפולציות של מי שמבקש להציף ולהחריף את האירוע דרך הצגתו באופן שיקרי ודמגוגי, למשל במשפט השיקוי לכל אורכו ״רבין רצח 16 ניצולי שואה באלטלנה בתל אביב״. לא רבין, לא 16 בתל אביב, לא ניצולי שואה, לא על האוניה (הרוב) ולא ״נירצחו״ שכן היה עימות מזוין דו צדדי.
כתוב תגובה ל- גלילי
7
נשמע כמו הסיפור האישי שלך
  חייםק'ה   14/06/13 13:17
כשהוריך העיפו אותך מהבית לפנימית הבורגנים בהדסים... אבל בעיקר בולט כמה קשה לך לקבל את ההצטיינות של יצחק רבין בלימודים. מסכן שכמותך, איך שאתה מתפתל ומתעוות סביב העובדות הברורות כשמש, לא זו בלבד שרבין היה תלמיד מצטיין, לא זו בלבד שהוא גם קבל אות הצטיינות מהנציב העליון אלא שהוא גם נבחר והומלץ לצאת ללימודי הנדסה בארצות הברית, דבר שהובטח רק ליחידי סגולה. מסכן מישטיין, הפעם העובדות הן מעבר להישג ידו. ---------------------------------------------------------- וכמובן שאין בכוחו של בורגני עלוב כמו מילשטיין לדעת ולהבין את האבנגרד החינוכי המופלא של זרם העובדים בהווסדו. כל מערכות החינוך המתקדמות בארץ ובעולם שואפות לחקות ולהעתיק את שיטות העבודה בבתי הספר הללו, בכל העולם ובכל הארץ זרועים בתי ספר מתקדמים מהסוג הזה והשגי הלומדים בהם טובים לאין שיעור מהשגיהם של אלה הלומדים במערכות החינוך הממוסדות.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
8
פרק מרתק
  ראומה   14/06/13 13:19
והעיקר: כל סיפור ילדותו הדפוקה, מלידתו, ועד, לפחות כניסתו לכדורי, מגובים בעדויות לרוב, גם מפיו (אם גם לא מעטו). ואגב, ד"ר מילשטיין, לא סיפרת לנו מה עם לימודי תנ"ך, דברי הימים, ידיעת הארץ, ספרות, דקדוק וחיבור. על כל פנים, פרק מרתק ביותר.
כתוב תגובה ל- ראומה
9
כמה הערות למר מילשטיין
  יהוידע   14/06/13 13:37
הכל על קצה המזלג.
1. נכון, אי חינוך לאינטלקטואליזציה הוא חיסרון, לבטח במאה העשרים ואחת. יש מידת אי הגינות לפסול את דור המייסדים כי לאחר הכל התנועה הקיבוצית הוכיחה עצמה גם אם היום אין לה המשכיות, לא הכל שופטים במשקפי המאה ועשרים ואחת.
2. עם כל הביקורת על בית הספר היסודי של מעונות עובדים, חוץ מיצחק רבין יצאו ממנו גם אנשים מוכשרים, ואישית אינני פוסל את רביו.
3. על אמהות עסקניות ניתן לכתוב ספרות שלמה בדבר חינוך בבתי הילדים המשותף בקיבוצים.
4. אחיו הבכור של כדורי הוא בית הספר החקלאי מקוה-ישראל, וכמו במישורים אחרים, ניתן לדון אותו ולקטול אותו במשקפי המאה ועשרים ואחת. ה"זובור" היא תופעה מוכרת בפנימיות [ואף בקיבוצים]. אישית אני יכול לספר לך רבות על זובורים במקוה, למדתי שם החל משנת 39 ומכאן אתה יודע מהו גילי.
5. אני מודע ליחסך לרבין מספרך הראשון וזו לא הנקודה אתה אני רוצה להתמודד.
כתוב תגובה ל- יהוידע
יחסי לרבין
  אורי מילשטיין   14/06/13 13:51
אין לי יחסי אישי לרבין ולאף אחד ממושאי מחקרי. אני מעלה על הכתב את ממצאי מחקרי. האג'נדה שלי היא רצון להגיע לחקר האמת בגישה ביקורתית במובן הקנטיאני ("ביקורת התבונה הטהורה" וכו'). ללא ביקורת אין חשיבה אבל ממצאי חשיבה אינם בהכרח שליליים. בשבוע הבא אטפל במיתוס הפלמ"ח והאציג מול רבין דמות חיובית מאוד: את אריה טפר-עמית שהכרתי גם בפרק הזה. הוא קיבל את אותו חינוך אך התפתח כמעט באופן הפוך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה מקנא ברבין ושונא אותו
  חייםק'ה   14/06/13 15:26
כי הוא הצליח בחיים ואתה כשלון שאף אחד לא סופר אותו ולא רואה אותו ממטר. כי הוא סמל ודוגמה לטובים שבטובים שהקימו את המדינה הזו ואתה לכל היותר יכול להתהדר בכך שאתה נין ונכד לפרסת רגל סוסה המנוח של רחל המשוררת. כי הוא המצביא הגדול ביותר שקם לעם ישראל, שניצח בכל המאבקים והמלחמות בהן השתתף ושהיה סמל לנצחון הגדול ב 1967, ואתה? מה אתה? אתה כלום, במקרה הטוב אתה מלחך פנכה של אריה טפר הגיבור הטיפש. ככה זה מר מילשטיין, יש מוצלחים ומצליחים ויש נמושות רכלניות שמעתיקות באופן סלקטיבי מספרים של אחרים מעניין יהיה לבדוק פעם אם רבין סגר לך בפרצוף איזו דלת של משרד הבטחון, אולי הוא אי פעם פטר אותך באיזו תנועת זלזול כמי שמנער פודל נבחני?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מבקר סרטים, האם הוא
  ב_שמואל   14/06/13 19:46
מבקר סרטים, האם הוא בהכרח שחקן יותר טוב מהשחקן המבוקר?
העובדה שאתה נאלץ לתקוף את מילשטיין, מלמד על מגבלותך להגן על רבין.
מילשטיין מצליח ללמדנו את השיטה שגרמה לתופעה של ניהול המדינה ע"י אנשים שנועדו לנהל בשל כישורים של נאמנות לכפיה חשיבתית.
כיוון שמתגובותיך הרבות ניתן ללמוד שגם אתה מושפע מאד מאותה שיטה, אז ברור שמגבלה זו תהיה גורם משפיע שימנע ממך להבין מעבר למה שמנהיגך מרשה לך.
אם תרצה לשחרר את חשיבתך מההסגר שקבעו לך, נסה להתמודד בתגובות לעניין, כלומר, מצא בדבריו של מילשטיין - נושא, ונסה להוכיח (בשיטות המדעיות עליהן כתבת) את טעותו ואת צדקתך.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כבר הראיתי פעמים רבות
  חייםק'ה   14/06/13 21:30
שמילשטיין הוא שקרן, שרלטן, רכלן ורשלן. החל מטענתו שרבין היה בן כמה חודשים בזמן שהוא עדיין לא נולד וכלה במשפט הפתיחה המטופש והמטונף שבו פתח את ספרו (בפרק הקודם). מאחר ומילשטיין אינו טמבל חובה על כל מבקריו לנסות ולרדת לשורש העניין, מדוע הוא כותב כפי שהוא כותב, וזאת עשיתי בהודעתי שעליה התייחסת. לפרק הנוכחי אני יכול להגיד אך ורק שהוא סתם קשקוש רכלני. זרם חינוך העובדים שהתקיים בארץ עד 1953 הוא פרק חשוב ומשפיע בתולדות היישוב, החינוך החקלאי שהחל במקווה ישראל ושנמשך עד לעשורים האחרונים הוא פרק מפואר בתולדות בניין הארץ. היו להם יסודות רעיוניים ופדגוגיים מעמיקים ורציניים וקיימים מאות מאמרים ומחקרים על תולדותיהם ובסיסם העיוני. אילו היה במילשטיין אפילו שמצוץ של רצינות הוא היה חייב להתייחס לפחות לחלק מהמחקרים והעיונים הללו. אבל מילשטיין הוא רכלן ובמקום לעשות עבוד הרצינית הוא מביא לנו את זכרונותיו של טפר מכיתה ב' ביגור. ובקיצור אדון שמואל, אין הרבה למה להתייחס וראוי לבדוק את המקורות הנפשיים האפלים של הכותב.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
איך אדם יודע שהוא הצד הנאור?
  ב_שמואל   14/06/13 14:54
כשאתה כותב על החינוך המגמתי של מעונות העובדים, וזו של הקבוצים, איך אתה יכול להיות בטוח שאתה מספיק בקי בנושא ומספיק אנטלקטואל כדי לבקר נכון את החינוך בקבוצים? הרי רבים מאיתנו חונכו בהשפעת העליונות של דרכם החינוכית.
אייל כפכפי, בתו של אחד ממנהיגי מפ"מ, הסטוריונית ומרצה ששחקרה וכתבה ספרים על תנועת העבודה וספר על החינוך בקיבוצה מעוז חיים, תארה את הכשלונות של החינוך הזה ואת חוסר היכולת של חברי הקבוץ להימנע מאחזקת המחשבה שהחינוך הזה הוא הטוב ביותר בעולם, למרות הנזקים הנפשיים וההשכלתים שניגרמו לילדיהם, ידיעות שהיו גלויים לפני כל החברים וחברי ועדת חינוך.
החינוך של הקבוצים, נועד למנוע השכלה. נועד למנוע מחבריה לראות דברים אחרים שעלולים לשבש את "דעתם" (כן, דומה לחינוך החרדי). לא ניתן להתייחס לחינוך כזה כחינוך חיובי ומי שחונך במערכת כזו - חשוד כפגוע.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
גם סטלין האמין שהחינוך בברה״מ
  אורי מילשטיין   14/06/13 17:21
הוא אידיאלי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מה שייך סטלין לרבין .זה כמו
  היטלר לבגין הדמגו   14/06/13 19:15
לאיזה שיפלות יכול עוד מילשטין לרדת ?????????????????
כתוב תגובה ל- היטלר לבגין הדמגו
ההבדל הוא עצום
  ב_שמואל   15/06/13 09:04
החינוך שקיבל רבין היה קשור מאד למערכת הערכים של סטאלין והבולשוויקים.
לעומת זאת, החינוך של בגין היה רחוק מאד מהחינוך של היטלר.
בנושא היהודים, ניתן למצוא הרבה יותר דמיון בין החינוך של רבין לחינוך של היטלר. בשתי מערכות החינוך (הקומוניסטי ונאצי) נימצא עקרונות חינוך השואפות לחיסול העם היהודי. הנאצים רצו לחסל את היהודים באמצעות סילוקם של היהודים מאירופה, ואילו הקומוניסטים רצו לחסל את העם היהודי באמצעות מניעת קיום התרבות וההתארגנות היהודית. בשתי השיטות, המטרה הייתה השמדת העם היהודי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ציפי לבני: ישראל לא יהודית
  חשדנית   15/06/13 12:06
לבני: "לא מקבלת שמדינת ישראל היא קודם כל יהודית"

שרת המשפטים התארחה היום בועדת החוקה ואמרה כי יש לפעול לחוקה גם בלי הסכמה. "לא מקבלת את הדעה שמדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית, והמשטר דמוקרטי."


תומר ניר, סרוגים
12.06.13 14:57
כתוב תגובה ל- חשדנית
חינוך לזלזול באינטלקט - מעילה
  איציק סיבוש   16/06/13 13:29
אין צורך לדון בגופו של אדם (רבין) כי אם בגופו של נושא:

חינוך הנוגד את ערכי האינטלקט (ואף מייצר בוז וזילזול) אינו רק בגדר חיסרון למארה העשרים ואחת, כי אם מעילה בשליחות, או אם תרצה "בגידה" בחינוך.

להזכירך, האינטלקט לא נולד במאה העשרים ואחת: רוב התגליות בתחום המדע נוצרו במאות השמונה עשרה והתשע עשרה, ולא לשווא נקראה תקופה זו עידן ההשכלה (ולא רק במקצועות המדע).

במידה רבה יש לראות את המניעים לכך בקריאת תיגר על "היהדות הגלותית", שדגלה בלמדנות.
דור במייסדים של התנועה הקיבוצית, וגם ה'חלוצים' שהסתפחו אליה בחמישים השנים הראשונות דווקא הגיעו ממערכות חינוך מעולות (בין אם בתי ספר בחו"ל או 'הריאלי חיפה', והתוצאות ניכרו הטב בהצלחת המפעל הקיבוצי.
תוצרי 'מערכת החינוך הקיבוצית' שאף היא זילזלה בלימוד הם אלו שהצליחו להביאה בתוך זמן קצר לפשיטת רגל כלכלית ומוסרית.

תופעות 'זובור' שהיו חביבות על דור הפלמ"ח הבשילו מאוחר יותר למסכת התעללויות קשה בחיילי צה"ל.
ההתעללות בצנחנים הפכה את החיילים שהתנדבו מלאי מוטיבציה לפלוגות 'זונדרקומאנדו', אנשים שפועלים כרובוטים רק כדי להמלט מענישה בלתי אנושית ע"י מפקדיהם.
זה הרכב הכח שעמו נכנס איציק מרדכי לחווה הסינית.
עם נפילת המפקדים, חדלו החיילים לתפקד, בדיוק כפי שהיה מגיב איש 'זונדרקומאנדו'.
התוצאות בהתאם.

זה חלק מהדיון בספרי 'Dialogs with a Kapo
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
אין קשר בין זה ובין המציאות
  גלילי   16/06/13 18:36
את החינוך הקיבוצי אני מכיר היטב. אבי בוגר בית ספר של השומר הצעיר (מוסד) בשנות החמישים ואני למדתי בבית ספר קיבוצי בין שנות השמונים והתשעים. אבי וחבריו לא למדו לבגרות אבל כן קיבלו השכלה רחבה ומעמיקה. עובדתית, רבים מבני מחזורו של אבי המשיכו ללימודים גבוהים ולעמדות מפתח. אחד מחבריו, למשל, הוא רופא בכיר. חשוב מכך, לאבי יש ידע מרשים בהיסטוריה, מוזיקה, ותנ״ך (בין השאר) וזה, כמו אהבת הספר, הם במידה רבה תוצרים של החינוך מגיל צעיר. המטרה אומנם הייתה ליצור עובדי אדמה אידיאולוגיה, אך כאלו שאינם מוז׳יקים מטומטמים אלא אנשים תרבותיים ובעלי יכולת. הכישלון היה בעיקר ערכי, בנסיון ליצור זיקה אידיאולוגית ארוכת ימים לסוציאליזם ולקיבוץ. ואינני חושב שיש חינוך שכן היה מצליח בזה. ואילו חוויותי שלי היו שבית הספר הקיבוצי, בהשוואה ללא קיבוצי שהייתי בו קודם לכן, עודד הרבה יותר לחשיבה חופשית וספקנית ולאינידיבדואליזם (לעיתים קיצוני). גם הנסיון לתת עושר תרבותי, כולל ביחס למסורת היהודית, היה בולט בהרבה.
כתוב תגובה ל- גלילי
10
סטנדאפיסט בלתי מוכשר
  ישראל פנחסי   14/06/13 14:09
כמי שלמד בבית הספר כדורי, ומכיר את הנושא לא פחות ממך, ולמד גידול בקר בארה"ב ומכיר את יצחק רבין לא פחות טוב ממך. החלטתי לא להתווכח עמך על כישרונותיו או אומץ ליבו.
בכל אופן ברור לי שאם הוא במקרה היה מנתח בספר את סגולותיה של אמך הוא היה מדייק יותר.
כתוב תגובה ל- ישראל פנחסי
אולי טיפ טיפה מוכשר?
  אהרון מסקין   14/06/13 19:49
כתוב תגובה ל- אהרון מסקין
11
דפוס דומה לאהוד ברק
  נפתלי גור אריה   14/06/13 15:16
הקריאה מרתקת עם כי הפרטים קצת מקשים אך כנראה חיוניים לבניית המארג כולו . גם אם בגדול לא הופתעתי מהמסקנה הרי שהפרטים הביוגרפיים מרתקים לדעתם . ושוב אנו עדים לצורך החיוני לדעת את הפרופיל הפסיכולוגי של ממלאי תפקידי מפתח בממשלה. אין לי ספק שהפרטים על רבין כמו על אחרים במעמדו ידועים למוסד ולשבכ אשר מכינים תיק/פרופיל פסיכולוגי על מקבלי ההחלטות. סינדרום 'ההעתקה' באישיותו של רבין מעניין .אני מוצא נקודות דמיון רבות במרכיבי האישיות של רבין וברק ואולי מפאת אלה השניים האלה חברו . כתבות כאלה חייבות , חייבות , להתפרסם בחייהם של מי שמכונים 'מנהיגים' על מנת שאזרחי המדינה יידעו מי הם האנשים . פרסומם לאחר מותם איננו תורם לחסכון בדם. ידיעה לאחר מעשה איננה אפקטיבית. לפיכך אני ממליץ ומבקש כי הכותב המלומד יפרסם ככל שידוע לו את פרטי הביאוגרפיה המוכמנים של נתניהו , של יאיר לפיד , של שמעון פרס כדי שנוכל לדעת כיצד להתייחס אליהם עוד החייהם וכיצד להתמודד עם החלטותיהם המשפיטות על חיינו. עבודה ברוכה חשובה מאין כמותה ואני בטוח שהפרקים הבאים יהיו מרתקים. אני ממתין לפרק על הרצח. נקודת המוצא שלי היא כי התימני הקטן כפי שכינה אותו עמי איילון , רצה להרוג את רבין מסיבותיו , תירגל את הריגתו של רבין , ירה ברבין אך - לא הוא הרג את רבין. התימני הקטן לשיטתי נטל על עצמו את 'ההישג' ההיסטורי ובכך נכנס אל הפנתיאון של המתנקשים בראשי מדינות אשר שינו את מהלך ההיסטוריה אבל לשיטתי - לא הוא הרג. ירה כן . הרג לא. ואינני פוסל את דוגמת החיקוי אותה נטל מאהוד ברק אשר תיכנן כמוהו את רצח נשיא עירק . כי , מה שמותר לרמטכ"ל הצבא , מותר גם לתימני הקטן. המטרה האסטרטגית של שניהם היתה זהה. האמצעי - הרצי - היה זהה. האובייקט אף הוא היה זהה. אז למה לא ? שבת שלום. תודה אורי היקר על פועלך. ישמור אותך האלוהים ויעניק לך ברכה בעמלך החשוב לכולנו. נפתלי.
כתוב תגובה ל- נפתלי גור אריה
ביוגרפיה של מנהיגים
  אורי מילשטיין   14/06/13 16:10
נפתלי, אני מסכים שראוי לדעת את הביוגרפיה האמיתית והמפורטת של מנהיגים כשהם מתפתחים וכשהם מגיעים לשיאם ולא לאחר מותם. אבל החברה שלנו אינה בנויה לכך כי היא אינה דמוקרטית ממש ואדם אחד ויהיה מוכשר כאשר יהיה אינו יכול להרים לבדו את המשא.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ההצעה שלך נוראית
  ב_שמואל   14/06/13 20:35
לך לרגע איתי: איך ניבחר את הצוות שיבחר את החוקר שיכתוב את קורות החיים של הפוליטקאי? ניקח שופט בית המשפט העליון - אהרון ברק שמוכר כאנרכיסט? האם החוקר יהיה הבר שכתב את נאומי רבין ודבריו מתובלים בשקרים?
דמוקרטיה מהווה שיטה בעלת מגרעות רבות, ויתרונה רק בכך שאין שיטה יותר טובה. לכן, המחיר של הדמוקרטיה היא הזכות של כל אדם להתמודד על תפקיד פוליטי בזכות עצמו ובבחירה חופשית של אזרחי המדינה. את המחיר הזה בו כל אדם יכול להתמודד על מקומו הפוליטי, אנו צריכים לכבד.
לו נקבל את הצעתך, השליטה השמאלנית תתחזק הרבה יותר משליטתה בזמן הזה. אם עד כה, השמאלנים השתמשו בתפירת תיקים בפרקליטות כדי לסלק ראשי ממשלה ושרים ממשרדם, לאיים ולשחד. אזי ההצעה שלך תאפשר להם קלות הרבה יותר גדולה לסלק יריבים (ודאי הצלחת - בכתבה של מילשטיין - להכיר את השיטה שגרמה למורים לשרת את קו הפוליטי)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
12
שנא את התעשיה הביטחונית
  יצחק הילמן   14/06/13 15:33
מהרקע החינוכי העלוב של רבין אפשר להבין מדוע הוא שילדת התעשיה הביטחונית ורצה רק מערכות מהמדף אותן ביקש לרכוש בארצות הברית. גם השנאה שלו לפרס שהיה איש ספר מובנת.פרס היווה איום אינטלקטואלי מבחינתו. כדי ללעוג לפרס היה מרב לדבר על אי שרותו הצבאי,
כתוב תגובה ל- יצחק הילמן
הילמן המסכן
  חייםק'ה   14/06/13 15:48
למרות שהוא אדם אינטליגנטי הוא הועף מהתעשיה הבטחונית בגלל שהוא טיפוס בלתי נסבל. הרבה שנים הוא בכה שלא מקדמים אותו בגלל שהוא ליכודניק וכשהליכוד עלה לשלטון אז הם העיפו אותו הביתה...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חיימק'ה,מאירק'ה,יאצ'ה
  שמוצ'ה,אהודק'ה   15/06/13 09:49
שמונצי'קה' שמות חיבה שאנשים אמצו לעצמם... חלקם מוערך רק ע"י הם עצמם...עוד קוד ל"שמאל" בדומה לקוד, קורא הארץ... אנשי שמאל מזהים זה את זה בעזרת קודים... בכדי להראות משכיל ואינטלגנט...בכאילו...הם מספרים זה לזה שהם קוראים את עיתון הארץ... בעיתון הארץ קיימים הרבה ידיעות טיפשיות ו/או מוטות... הדיוט יכול ליפול למלכודת.... חנן וייס
כתוב תגובה ל- שמוצ'ה,אהודק'ה
לעזאזל הידיעה העיקר הדיעה
  אנאליסט   14/06/13 22:09
לומר על מישהו שיש לו רקע חינוכי עלוב זה לא רציני ואיננו מעיד אלא על מגבלה קשה שהכותב לוקה בה, במיוחד כאשר הכותב אינו טורח לבסס טענותיו ומתעלם במפגיע מהעובדות המכריעות בעניין. המציאות מעלה אפוא עובדות שונות: בהתחשב בנסיבות של אותן השנים בארץ, רבין ז"ל זכה לחינוך ברמה טובה אם לא למעלה מכך והעובדה שסיים את "כדורי" בהצטיינות ושהוצעה לו מילגה ללימודי הנדסה בברקלי קליפורניה איננה עניין המלמד על תהליך חינוכי עלוב וגם לא על מגבלה אינטלקטואלית - נהפוך-הוא! כנראה שהכותב כל-כך מזדהה עם מילשטיין בשנאתו לרבין עד כי אף הוא איננו מבחין בין יום ללילה ובין עובדה לדיעה. מכל מקום לגבי האשמותיו של הכותב הנכבד מר הילמן 1) כי רבין שנא את התעשייה הצבאית 2)שנא את פרס בשל הפער האינטלקטואלי, כביכול, ביניהם - מדובר בהאשמות נבובות המצטרפות לנראטיב שמכתיב מילשטיין:" תקוף, שפוך שנאתך והשחר פניהם של מושאי מחקרי ככל שאפשר". מכל מקום, על האשמות אלו ראו התייחסותי הנפרדת לדברי מר הילמן בתגובה מספר 15 ובשים-לב וכהמשך לכך גם בתגובתי מספר 20 .
כתוב תגובה ל- אנאליסט
פרס קרא רומנים וסיפורי
  בדים לא נחשב   14/06/13 23:28
לאינטלגנציה במציאות של א-קיבוצניקים עם משכל נמוך במיוחד... חנן וייס 20. דפ"ר ( איי'קיו' מעל 180 כנראה), קב"א ופרופיל גבוה יותר מממוצע כל הפיקוד העליון, עבר, הווה עתיד; יחד, בנפרד, בהתאמה ושלא. דפ"ר 90= משכל 140 . עילוי = משכל 130 + גאון = משכל 145 + לוט טבלת משכל של מידת התבונה (יכולת שכלית,אינטליגנציה) הגבוהה, מרמת עילוי עד גאון:
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- בדים לא נחשב
13
שנא את התעשיה הביטחונית
  יצחק הילמן   14/06/13 15:33
מהרקע החינוכי העלוב של רבין אפשר להבין מדוע הוא שילדת התעשיה הביטחונית ורצה רק מערכות מהמדף אותן ביקש לרכוש בארצות הברית. גם השנאה שלו לפרס שהיה איש ספר מובנת.פרס היווה איום אינטלקטואלי מבחינתו. כדי ללעוג לפרס היה מרב לדבר על אי שרותו הצבאי,
כתוב תגובה ל- יצחק הילמן
נכנס לפרטים קטנים
  אורי מילשטיין   14/06/13 16:04
גםכשהיה רמטכ"ל ושר הביטחון נכנס לרבין לנושאים מקרו טקטיים ומקרו טכניים. הפשטות היו מעבר לכישוריו הקוגניטיביים. טבעי הדבר שמעריציו הדומים לו ובעלי חינוך כמותו מתקשים להבין את הליקויים שבחינוך ובהשכלה עלובים כאלה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
טול קורה מבין עיניך
  אנאליסט   14/06/13 19:06
1)רבין ולא רק הוא בקרו את פרס מכיוון שאנשים בגילו מן היישוב נטלו חלק במאמץ הלחימתי הצבאי, בו-בזמן שפרס מצא לו עיסוקים אחרים... מכל מקום כל קשר לאיום כביכול מבחינה אינטלקטואלית לא היה כאן. 2) צריך להיות קצת בור, קצת מתוסכל וכנראה גם אפוף שינאה לרבין כדי למחזר את דברי ההבל של מילשטיין בדרך שקרית כזאת או אחרת. אפילו בקרב אנשי רפ"י ובראשם משה דיין פרס זכה לזילזול מופגן- פרס נחשב קודם כל ל"ונטילטור" ( ולא לאינטלקטואל !)שעסוק יומם ולילה ביחצ"נות וקודם כל לטובת עצמו. לא לשווא כונה פרס גם בפי מקורביו כ"שמעון פרסומת" ולא שמעון האינטלקטואל. 3) רבין לא עסק מימיו ביחצ"נות ולא דאג ללהק לעצמו אינטלקטואלים (למרות שאינטלקטואלים תמכו בו) ולהצטלם כאיש הספר. אם אתה רוצה להאמין בתיזה הנבובה שלך על סמך זה שפרס הוא איש ספר ואינטלקטואל ראה דברי פרופ' עוז אלמוג על שמעון פרס הפסבדו אינטלקטואל ואיש הספר. אני נוטה להאמין שיותר משרצית להחמיא לפרס רצית להכפיש ולהשחיר את רבין - כנאמן לשיטותיו "המחקריות" של מילשטיין. לעניין זה ראה בהמשך תגובה נפרדת: " פרס כאיש ספר ואינטלקטואל - עאלק " 3) ככלל רבין דאג לתעשייה הישראלית ופיתח אותה הן בקדנציה הראשונה והן בקדנציה השניה. באשר לתעשייה הצבאית רבין העדיף את המדף האמריקני על-פני המדף הצרפתי מחד-גיסא , ומאידך הוא העדיף את המדף הקונבנציונאלי על-פני המדף הגרעיני - העדפה זאת נתנה דחיפה עצומה לתעשיות הצבאיות לאורך מספר עשורים עד ימינו אלה - כעשרים שנה לאחר הסתלקותו.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
התעשיות הבטחוניות
  מובטלים בשכר   14/06/13 23:35
רוב התעשיות הבטחוניות הנן אסופה של אוכלי חינם , מובטלים המקבלים שכר עבור עשיית כלום... אחת מהן מקבלת בכל שנה מעל חצי מיליארד שקלים עבור משכורות ופנסיות והכנסות השואפות לאפס... חנן וייס
כתוב תגובה ל- מובטלים בשכר
14
עומק
  בנצי 52   14/06/13 15:39
כבוגר בית החנוך בת"א, אמנם כ20 שנה מאוחר יותר חסר לי העומק הנחוץ להבין את הכתבה הזו.
כתוב תגובה ל- בנצי 52
אתה בחברה טובה של רוב הישראלים
  אורי מילשטיין   14/06/13 15:54
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
15
תולדות יגאל אלון ולא של רבין
  נצר יואב   14/06/13 16:01
כיוון שיגאל אלון הוא שקידם את רבין, יש לבחון את אלון ואת יסוד הקשר בינו לבין רבין - שניהם עם אותן הפנים. - האם לרבין היתה חברה בתקופת כדורי?
כתוב תגובה ל- נצר יואב
יגאל אלון
  אורי מילשטיין   14/06/13 16:21
ררואי לכתוב ביוגרפיה אמיתית על יגאל אלון ואני מניח שהיא עוד תכתב. מה שנכתב עד כה הם דברי תעמולה.

לרבין לא היתה חברה בכדורי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין, האם יגאל אלון נרצח ?
  חשדנית   20/06/13 22:11
מתוך ויקיפדיה:

"יגאל אלון נפטר באופן פתאומי מדום לב ב-29 בפברואר 1980 כשהוא בן 61, בעת שעסק בהתמודדות על ראשות מפלגת העבודה בראשות מה שכונה "מחנה אלון".
אלון היה דמות מקובלת בציבור הרחב, שנטה לאהוב אותו בזכות דימויו כסמל הצבר "יפה הבלורית והתואר", אופיו הנוח ונועם הליכותיו."

אגב, מי שהתמודד מול יגאל אלון על ראשות המפלגה היה שמעון פרס. אחרי מותו של אלון נבחר פרס להמשיך לעמוד בראש המפלגה עד 1992, שאז נבחר יצחק רבין.

3 שנים אחרי כן נרצח גם יצחק רבין...
כתוב תגובה ל- חשדנית
16
ומה הלאה?
  איש מים   14/06/13 17:00
רצוי שמחקרים כאלו ייעשו על מנהיגים מכהנים או בהתהוות, כך תהיה להם אפשרות להגיב/להתגונן/לתבוע דיבה.רצוי שנדע לעומק מי ישלח אותנו למלחמה או לשלום.
כתוב תגובה ל- איש מים
17
מחקר? גישה? - האמנם?
  מרים224   14/06/13 18:47
לטענתך ממצאי המחקר שלך מבוססים על "גישה ביקורתית במובן הקנטיאני". הויקיפדיה מצטטת גישה זו במילים: "כל עניינה של תבונתי (העניין הספקולאטיבי וכן העניין המעשי) מצטרף לידי שלוש שאלות אלו: 1. מה אני יכול לדעת? 2. מה אני רשאי לעשות? 3. למה אני רשאי לקוות? " הבה נבחן את טענתך: 1. מה אתה יכול לדעת על חינוכו של רבין? את המעט שנמצא לך בכתובים. למאמרך רשמת 45 הערות. מתוכן 12 הן הערותיך ללא ציון המקור עליו הסתמכת בהערתך. יתר 33 ההערות נסמכות על 11 מקורות בלבד. האמנם אין בנמצא מקורות נוספים? בכל ההערות וברוב המקורות ניתן לחוש בנימה שלילית בולטת לנשוא המחקר, הנתפשת אצל הקורא הבור, כמוני, כהטיה שקאנט היה מתנגד לה בתוקף. ברור לכל חוקר מתחיל שבעצם הוא אינו יכול לדעת את המניעים הנסתרים להתבטאות כזו או אחרת, שהוא מוצא במקורותיו. לקבוע כי מניעי מתנגדיו של רבין היו טהורים לעומת אלה של רבין ותומכיו המצויירים רובם ככולם כמניעים אישיים צרים, היא הבעת דעה שאין מקומה בחקר המתבסס על 'גישה ביקורתית במובן הקנטיאני'. איזה ציון היית נותן לי על עבודה כל כך שטחית? 2. בשנת 2013 אתה כמובן רשאי לעשות ככל העולה על רוחך. אך, האם אתה רשאי להניח הנחות בלתי מבוססות לגבי אנשים אחרים בזמנים אחרים? הרשה לי לציין שהמחקר שלך היה אמין יותר, אם היה בו מידע נגיש לכל חוקר בן זמננו כמו: מערכי ושיטות החינוך בעולם ובארץ בתקופת המחקר הנתונה, שיטות החינוך החילוניות מול הדתיות באותה התקופה וכדומה. זה לא נעשה במחקר הנ"ל. 3. למדנו כי יש לציין את מטרות ('למה אני רשאי לקוות?') המחקר בתחילת המחקר ('קורס מבוא לחקר שיטות') ואז להראות כיצד איששנו את ההנחות ובהמשך כי אכן המחקר תרם להרחבת הידע בנושא הנחקר. מאחר והנחות אלה לא נרשמו, הרושם מעיון במחקר הנ"ל הערוך ב' גישה ביקורתית במובן הקנטיאני' הוא שהמטרה הייתה להשחיר את דמותו של רבין 'עוד מנעוריו' ולהסביר ש'שום דבר טוב לא יכול היה לצאת ממנו', כמאמר הבריות. דברים רבים מציקים לי, בסיכום הקריאה במאמרך. להלן שלושה מהם: א. החשש שקוראים מסויימים יתייחסו ל'מחקר' הזה כאל עבודה עיתונאית ולא כאל עבודה אקדמית ב' גישה ביקורתית במובן הקנטיאני'. ב. החשש שחוקרים עתידיים עלולים להסתמך על מחקר זה, ללא עיון מדוקדק במניעי החוקר במקרה זה. ג. החשש שהציבור, שאינו בקיא ברזי ה'גישה ביקורתית במובן הקנטיאני' יקבל את הכתוב כתורה מסיני. וקשה לומר על דבריך שהם כאלה.
כתוב תגובה ל- מרים224
כבר מזמן לא נהניתי כל כך
  חייםק'ה   14/06/13 21:38
מתגובה למאמר. האמת היא שבדרך כלל חבל לטרוח לברר את המושגים שמילשטיין זורק לכל הכוונים אבל אם כבר עושים זאת - אז ראוי לעשות זאת כמוך. ישר כח
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אני לא טוען שזו כוונתך
  ב_שמואל   15/06/13 09:27
אני לא טוען שזו כוונתך, אך אומר שאת טוענת דברים חכמים ונכונים שמוכרים כשיטת חיסול.
מי שצופה בסידרת הטלוויזיה הבריטית "כן אדוני ראש הממשלה", זכה לראות כיצד ראש הממשלה עולה על נושא בעייתי כלשהו, ומבקש מפקידיו לקבל אינפורמציה. הפקיד הראשי אינו מעוניין שראש הממשלה יתערב בנושא ולכן הוא מספק לראש הממשלה המון מידע, בתוך הר של ארגזים ותיקים. באמצעות "היער" לא רואים את "העץ", ובכך, ראש הממשלה שכח את רצונו.
הדרישות שלך מאד מדעיות, מאד נכונות. אולם, לו מילשטיין היה מנסה להתמודד עם החומר בשיטה המדעית שאת מציעה (בצדק), אזי הוא לא היה מצליח לפרסם - אפילו פרק אחד. ומי היה מוכן לקרוא את העבודה המדעית הזו?
לכן, דרישתך היא דרישה נכונה, אבל אם מילשטיין יקבל את דרישתך, הוא יהיה טיפש אמיתי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל, היא לא מבינה כלום בקאנט
  חשדנית   15/06/13 12:30
אחרת לא הייתה כותבת שטויות כאלה. את השיטה של קאנט אפשר למצות בשתי מילים: הכל סובייקטיבי. הכל מתחיל ונגמר בראש שלנו. גם אם מישהו יעשה מחקר בין שיטות חינוך הכל יהיה גם מתוך הראייה הסובייקטיבית שלו כי כל הנחות היסוד שלו הן סובייקטיביות. המישהו הזה הוא מוטה מראש בגלל הכלל ש'הכל סובייקטיבי'

הנה מתוך ויקיפדיה:

לשאלה של קאנט 'מה אני יכול לדעת?' התשובה שלו היא כזאת:

1. "...ההכרה שלנו לא מורכבת רק ממה שמתגלה לנו באמצעות החושים. כי כיצד אנו יכולים להצהיר על משפטים מרכיבים מבלי לערוך ניסוי מקדים? ועוד יותר מכך - מניין לנו הודאות המוחלטת של המשפטים הללו? המסקנה של קאנט היא שלהכרה האנושית יש תבניות מולדות, שרק דרכן היא יכולה להכיר את העולם שמחוצה לה."

2. "עמדתו המהפכנית של קאנט הציבה את מבנה המחשבה האישי כגורם מרכזי בידע על העולם"

3. "קאנט טען שכשדנים בניסיון כגורם הידע האנושי, לא ניתן להתעלם מהעובדה שאותו ידע מעוצב באופן התואם את תבונת המתבונן"

4. "קאנט מוכיח שיש הבדלה בין עולם כפי שהוא נתפס בתבונתנו (מכונה גם "עולם התופעות") לבין הדבר-כשהוא-לעצמו. בעוד שעולם התופעות הוא העולם אותו אנו חווים, באמצעות חושינו, אל הדבר-כשהוא-לעצמו אין לנו גישה ישירה, ואין דרך לחקור אותו באופן ישיר."

5. "אנו יכולים לדון בקטגוריות שתבונתנו מניחה מראש על עולם התופעות כאילו היו מהותו, כפי שקאנט עושה. אין אנו יכולים, חוזר ומדגיש קאנט, לחקור באופן מהותי את הדבר-כשהוא-לעצמו."

בקיצור, קאנט טוען שהכל מתחיל ונגמר בראש שלנו, ובאשר למרים כבר נאמר במקורותינו:

וְלֵב כְּסִילִים, יִקְרָא אִיווֶּלֶת

(משלי יב, כג)
כתוב תגובה ל- חשדנית
18
פרס כאיש ספר ואנטלקטואל - עאלק
  אנאליסט   14/06/13 18:59
* פרופ' עוז אלמוג חוקר והסטוריון באוניברסיטת חיפה מתיחת הפנים של פרס / מאת עוז אלמוג* מסתובבות שמועות וספקולציות על כך שלשמעון פרס יוּצע לעמוד בראש גוש המרכז-שמאל לקראת הבחירות הקרבות. למרות שברור שמדובר בספין מגוחך, אני מנצל את ההזדמנות לומר כמה מילים מהלב על נשיאינו. בקיצור ולעניין: אני את הדמות של פרס לא מסמפט. אני יודע שזה מאוד לא תקין פוליטית, מאוד לא פופולרי, אופנתי ומנומס להגיד את זה, אבל אני מודה בחולשתי. פרס תמיד עיצבן אותי, ולא בגלל עמדותיו הפוליטיות. אני גם מכיר ומוקיר את פועלו ההיסטורי לטובת מדינת ישראל, ומאמין שהוא נשיא מוצלח. העניין הוא, שאני לא אוהב אנשים לא אנושיים – בני-אדם שמרוחה להם הבעה אחת על הפנים – מבט אטום של ספינקס שלעולם לא נסער. להערכתי, פרס הוא הישראלי הכי פופולרי בעולם, בדיוק בגלל שהוא אחד האזרחים הכי "לא ישראליים" במדינת ישראל (לטוב ולרע). הוא דיפלומט מאופק, נטול אבק, שלט פרסום מהלך שאומר תמיד את הדבר הנכון ולכן גם הצפוי והתפל. בזמנו, כאשר מישהו הלחין מקצת מהשירים שפרס כתב למגירה (יעני), בעוד אחד מטקסי ההתרפסות לנשיא, חשבתי לעצמי: אלתרמן היה מתפוצץ מצחוק. כידוע, שמעון פרס (פֶּרְסְקי), כמו דן בן אמוץ (מוּסיה תהילימזוגער) – בן מחזורו בכפר הנוער בן שמן, עלה לארץ מפולין. אבל בעוד שבן אמוץ נעשה צבר מוביל, פרס נשאר תמיד מהגר גלותי: עם מבטא עברי חורק, ז'קט מחויט ונימוס אירופאי. זה ללא ספק השפיע בזמנו על הדימוי הציבורי שלו. המקורבים ליצחק רבין ז"ל, יריבו המושבע של פרס, תלו את תיעובו הגדול ל"שמעון" בתככנות של פרס ובעובדה שהאחרון מעולם לא שכב בשוחות ולא אכל איתם מהמסטינג. פרס אכן היה כבר מנעוריו פקיד בכיר, בירוקרט, דיפלומט ופוליטיקאי במשרה מלאה, שהעדיף את הבוץ המפלגתי על פני הבוץ בשדה. באופן פרדוכסלי, אותן תכונות שמנעו ממנו את אהבת הציבור כפוליטיקאי, הפכו אותו לנשיא פופולארי. למתיחת הפנים התדמיתית תרמו גם הפיוס ההיסטורי עם רבין, השֱיבה הבריאה, ניסיונו העשיר ובעיקר הטראומה שחווינו עם משה קצב. לישראלים יש זיכרון קצר וזה תמיד סייע לאישים תקשורתיים עם עור עבה לעשות קמבק מפואר. בהיותי חוקר צעיר הזדמן לידיי יומן הנעורים (מחברת בכתב יד) של נחמן רז. רז, חברו של פרס להכשרה בקיבוץ גבע, הוא אידיאליסט פיקח, שלימים כיהן כחבר כנסת מטעם המערך. באחד מדפי היומן מופיעה סקירה מאלפת ומדהימה בחדותה הפסיכולוגית, של אישיותו של החבר פרס (זה נכתב ב-1941 כאשר פרס היה בן 18). רז תאר את פרס בתערובת של הערכה ובוז. מצד אחד בחור פיקח עם ראייה למרחוק, ומצד שני תחמן שמצליח להתברג בכל ההנהגות ובכל המשלחות, עוד לפני שהגיר טיפות הגונות של דם ויזע. המחשה לפער בין התדמית למציאות ניתנה לי באופן אישי לפני כ-15 שנים. חודשים ספורים לאחר צאת ספרי "הצבר – דיוקן" קיבלתי טלפון מפתיע. המזכירה של ראש-הממשלה-לשעבר היתה על הקו. "שמעון מזמין אותך לשיחה ספרותית." פרס קיבל אותי באדיבות במשרדו בתל אביב, אבל להפתעתי השיחה בינינו לא כללה מילה על ספרי או על ספרות והיסטוריה בכלל. פרס דיבר פוליטיקה והשמיץ בלי חשבון את הקולגות מהמפלגה, כולל את מי שנתפסו כמקורביו. לפתע פנה אליי ושאל באופן ישיר: "מדוע שלא תצטרף למפלגה שלנו, אנחנו צריכים כוחות צעירים כמוך?" הבטתי בו בתדהמה. אני זוכר את המחשבה שחלפה במוחי: "איש רוח שוחר ספר... עאלק."
כתוב תגובה ל- אנאליסט
נפגשתי עם פרס פעם אחת ו...
  גלילי   16/06/13 06:48
הייתי אז חייל בשירות חובה והוא שר החוץ. יצאתי מאוכזב קשות. האיש הצטייר בעיני כמכונה לא אנושית, נטולת רגש ומשגרת קור ארקטי.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי, פעם אחת אנחנו מסכימים
  יואל קורנבלום   18/06/13 06:16
גם לי יצא לפגוש את פרס בסוף שנות השישים אינ חושב כשהיה מנכ:ל משרד התחבורה או משהו דומה. לא סימפטתי אותו מהרגע הראשון. מסתבר שתת ההכרה שלי עובדת יפה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
במבחן התוצאה
  אורי מילשטיין   18/06/13 11:41
שמעון פרס הוא פוליטיקאי מעולה. הוא ידע בגיל צעיר לעלות על העגלה של בן גוריון, ידע להתחבר עם משה דיין ולקראת סוף הקריירה עם אריק שרון. עם שלושה סוסים כאלה, הטובים ביותר שהיו בפוליטיקה הישראלית, המומנטום שלו הגיע באופן טבעי הכי גבוה שניתן.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פוליטיקאי מעולה ואיש ביצוע
  גלילי   18/06/13 18:05
שמעון פרס, עם כל מגרעותיו המרובים, הוא איש אינטיליגנטי ומוכשר. הוא ידע ויודע להפעיל קסם אישי רב מאוד כשצריך (וכשלא הוא כניראה סתם אנטיפת), הוא שיכלל את התיחמון הפוליטי למדרגת אומנות ואת התפקידים הביצועיים שקיבל לאורך השנים בסך הכל עשה בצורה טובה מאוד. הוא כמובן גם ידע תמיד איך לנצל עד תום את הרווח הפוליטי והתעמולתי מכל הישג שהייתה לו בו מעורבות כלשהי. בסופו של דבר, יחסית לישראל, הוא יכול להחשב כאחד מאחרוני האריות.
כתוב תגובה ל- גלילי
19
מחקר? גישה מחקרית? - האמנם?
  מרים224   14/06/13 19:06
לטענתך ממצאי המחקר שלך מבוססים על "גישה ביקורתית במובן הקנטיאני". הויקיפדיה מצטטת גישה זו במילים: "כל עניינה של תבונתי (העניין הספקולאטיבי וכן העניין המעשי) מצטרף לידי שלוש שאלות אלו: 1. מה אני יכול לדעת? 2. מה אני רשאי לעשות? 3. למה אני רשאי לקוות? " הבה נבחן את טענתך: 1. מה אתה יכול לדעת על חינוכו של רבין? את המעט שנמצא לך בכתובים. למאמרך רשמת 45 הערות. מתוכן 12 הן הערותיך ללא ציון המקור עליו הסתמכת בהערתך. יתר 33 ההערות נסמכות על 11 מקורות בלבד. האמנם אין בנמצא מקורות נוספים? בכל ההערות וברוב המקורות ניתן לחוש בנימה שלילית בולטת לנשוא המחקר, הנתפשת אצל הקורא הבור, כמוני, כהטיה שקאנט היה מתנגד לה בתוקף. ברור לכל חוקר מתחיל שבעצם הוא אינו יכול לדעת את המניעים הנסתרים להתבטאות כזו או אחרת, שהוא מוצא במקורותיו. לקבוע כי מניעי מתנגדיו של רבין היו טהורים לעומת אלה של רבין ותומכיו המצויירים רובם ככולם כמניעים אישיים צרים, היא הבעת דעה שאין מקומה בחקר המתבסס על 'גישה ביקורתית במובן הקנטיאני'. איזה ציון היית נותן לי על עבודה כל כך שטחית? 2. בשנת 2013 אתה כמובן רשאי לעשות ככל העולה על רוחך. אך, האם אתה רשאי להניח הנחות בלתי מבוססות לגבי אנשים אחרים בזמנים אחרים? הרשה לי לציין שהמחקר שלך היה אמין יותר, אם היה בו מידע נגיש לכל חוקר בן זמננו כמו: מערכי ושיטות החינוך בעולם ובארץ בתקופת המחקר הנתונה, שיטות החינוך החילוניות מול הדתיות באותה התקופה וכדומה. זה לא נעשה במחקר הנ"ל. 3. למדנו כי יש לציין את מטרות ('למה אני רשאי לקוות?') המחקר בתחילת המחקר ('קורס מבוא לחקר שיטות') ואז להראות כיצד איששנו את ההנחות ובהמשך כי אכן המחקר תרם להרחבת הידע בנושא הנחקר. מאחר והנחות אלה לא נרשמו, הרושם מעיון במחקר הנ"ל הערוך ב' גישה ביקורתית במובן הקנטיאני' הוא שהמטרה הייתה להשחיר את דמותו של רבין 'עוד מנעוריו' ולהסביר ש'שום דבר טוב לא יכול היה לצאת ממנו', כמאמר הבריות. דברים רבים מציקים לי, בסיכום הקריאה במאמרך. להלן שלושה מהם: א. החשש שקוראים מסויימים יתייחסו ל'מחקר' הזה כאל עבודה עיתונאית ולא כאל עבודה אקדמית ב' גישה ביקורתית במובן הקנטיאני'. ב. החשש שחוקרים עתידיים עלולים להסתמך על מחקר זה, ללא עיון מדוקדק במניעי החוקר במקרה זה. ג. החשש שהציבור, שאינו בקיא ברזי ה'גישה ביקורתית במובן הקנטיאני' יקבל את הכתוב כתורה מסיני. וקשה לומר על דבריך שהם כאלה. ופרט קטן שעשוי לשנות את המחקר הנ"ל. אלון - מחזור א' בכדורי. רבין מחזור ה' בכדורי. כל מי שחלף אי פעם ליד כדורי יעיד שלא ייתכן שרבין היה אליף של אלון.
כתוב תגובה ל- מרים224
לטיפש אין מראים חצי עבודה
  אורי מילשטיין   14/06/13 23:21
אכן עשית מאמץ ביקורתי ראוי אז פזיז מדי. לראיה: גילית שהמיפגש בין רבין לאלון לא יכול היה להתקיים בכדורי בגלל הבדל המחזורים. אם לא היית ממהרת לשפוך את חכמתך וחמתך עלי ומחכה לפרק בשבוע הבא היית לומדת שהם נפגשנו אך לא כחניכים: אלון היה מדריך של רבין בכדורי. אכן הראית גישה ביקורתית מדעית שלא כדאי ללמוד ממנה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
החוקר המתלהם
  אנאליסט   15/06/13 00:17
זהו שוב אותו חוקר מתלהם שאין בפיו מענה ענייני. חז"ל גרסו: " דברי חכמים בנחת נשמעים" אך תחת זאת מילשטיין מזכה את מי שמעז, רחמנא ליצלן, למתוח עליו ביקורת בקיתונות של בוז וגידופין - מה שיכול ללמד על חולשתו וחולשת מחקרו. מה שעשתה מרים הוא לגיטימי לחלוטין! עיקר הערותיה מכוונות לכשלים המתודולוגיים של "מחקרך" המגמתי רווי השלילה והשנאה למושאי מחקרך ולכן טענתך שמרים הרהיבה עוז, ברוב טפשותה, למתוח בקורת טרם סיימת את פרסום כל הפרקים היא טענה של מי שבורח מביקורת עניינית. כל מורה בבית ספר ו/או אוניברסיטה היה מעיר לתלמידו כבר למן הפרק הראשון לנוכח טעויות/כשלים כה יסודיים היורדים לשורש קיומו של מחקר . אגב, גם על השגיאה שכתבת שרבין היה במחזור חמישי בכדורי לא עמדה לך התבונה להודות ולתקן - גם זה כנראה כל-כך קשה למי שהעובדות אינן חשובות אלא רק כשהן תומכות בדיעה המוקדמת ובשנאתך המנחות את כתיבתך למן הראשית!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אין לך יכולת התמודדות עם ביקור
  גלילי   15/06/13 18:54
ההערות של המגיבה מאוד לעניין, ומשקפות גם את דעתי על כתיבתך, כולל של הפרק הראשון. העובדה שאין ביכולתך לענות להערות הענייניות של המגיבה מלמד שאין לך תשובות ושאתה מכיר בנחיתות עבודתך ושטחיותה. אתה אולי חושב שהביוגרפיה על יגאל אלון היא תעמולה, אבל ספר זה (אביב חלדו) מעמיק, מאוזן ורציני בהרבה מכל דבר שכתבת מימיך, ובוודאי יותר מה״ספר״ הזה.
כתוב תגובה ל- גלילי
20
זה מה שקורה כשמנסים להפוך את
  אופירה לוי   14/06/13 22:22
הטבע על פניו, נוצרות מוטציות מתפתחות.וההמשך כבר ידוע מראש.
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
החטא הקדמון
  אורי מילשטיין   14/06/13 23:13
זה טבעו של החטא הקדמון: לברוא יקום חדש שעתיד להיהרס ולהרוס.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
21
השוואה בין רוצח-רבין
  לגנב-פרס   14/06/13 23:35
השוואה בין רוצח-רבין
 השוואה בין רוצח-רבין
כתוב תגובה ל- לגנב-פרס
מה עם ההשוואה?
  התמהה   14/06/13 23:40
כתוב תגובה ל- התמהה
22
חגיגות לפרס בזמן אבל
  על אלטלנה   14/06/13 23:40
"צבא הצללים של פרס ונערות קדאפי/פרס" שר את שירת הברבור... לפני הקריסה הסופית...ומנסה לעמעם את האבל על אלטלנה בחגיגות לנשיאות של המושחת הגדול במדינה...
 צבא הצללים של פרס ונערות קדאפי/פרס
כתוב תגובה ל- על אלטלנה
בלי התותח הקדוש הינו היום
  מדינת פלנגות   15/06/13 10:44
אלטלנה ספינת פירטים בה התחבא מנחם בגין הפולני הגלותי ושלח את "לוחמיו " אל מותם המיותר !!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- מדינת פלנגות
בייגין הפשיסטן בכלל התמוטט
  חייםק'ה   15/06/13 12:35
ונגרר בכוח לאניה כשהוא בוכה וצורח.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מה זה פאשיסט?
  ב_שמואל   15/06/13 14:14
במשך שנים רבות גדלו את השמאלנים הקטנים וצרי החשיבה על שנאה לבגין ה"פאשיסט".
באותה עת, חינכו הבולשוויקים בקבוץ את טפם להיות נכונים להקריב עצמם ואת האחרים למען הקוליקטיב (הקבוצה, הקבוץ והמדינה).
הקבוץ היה המקום הפאשיסטי ביותר בעולם. ולמרות זאת, אטומי המוח הקיבוצי הסיתו כנגד אחרים כאילו האחרים הם הפאשיסטים.
כמה נכון היה לחנך את השמאלנים להיות חסרי יכולת לחשיבה עצמית (רק למנהיג הייתה הזכות לחשוב)
יש לזכור - לו השמאלנים הפאשסטים קיבלו חינוך לחשיבה, הם לא היו מעיזים לעשות את מה שעשו, ואז מדינת ישראל לא הייתה קמה.
 
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
23
מילשטין טועה בהבנת החינוך
  מורה בכיר   15/06/13 00:10
לפי סיפורו של מילשטין, ההשכלה של רבין היתה בסה"כ גבוהה בהרבה מהשכלה של צעיר ממוצע בימינו.
כל הידע של רבין בבוטיניקה וכ"ו.
אם מילשטין יעמיק לדעת מה קורה בחינוך בימינו אז הוא יעריך יותר את החינוך שקיבל רבין.
בנוסף, אין למילשטין שום הסבר או הגרה לאינטלקטואליות.
כתוב תגובה ל- מורה בכיר
גידול בהמות
  אורי מילשטיין   15/06/13 08:17
אני מסכים שלרבין היו השכלה והבנה בגידול בהמות יות רמלרוב הצעירים בימינו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אולי...אבל לא ממורה
  הדיוט נקבל   15/06/13 09:56
תובנות... המורים של פעם...גם מורי הקיבוצים היו משכמם ומטה... נכון הבינו בחליבה ובפרות...אבל מעט מאד על העולם הגדול... חנן וייס E-MBA
כתוב תגובה ל- הדיוט נקבל
מורים דוגמטיים
  אורי מילשטיין   15/06/13 11:17
רוב המוריםבבתי החינוך ובתנועה הקיבוצית היו משרתי הממסד, דהיינו אנשים דוגמטיים. לחשיבה עצמאית הם לא חינכו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בימים אלו יצא ספר חדש
  ב_שמואל   15/06/13 09:58
בימים אלו יצא ספר חדש המספר על חנה סנש בתקופה הקודמת לשליחותה באירופה. בספר נזכרים מכתביה לאמא בתקופה שבה חנה נימצאת במסגרת ה"לימודים" בבית הספר החקלאי (ללמוד בבית הספר הזה היה זכות מיוחדת שנועדה לאנשים שההנהלה חפצה בהם).
היא מתלוננת בפני אמה שאינה מרגישה שלמדה מספיק שכן כבר שנתיים היא בבית הספר ועדיין אינה יודעת לחלוב פרות.
סיפור זה מלמד כיצד הבולשוויקים הפכו את האפס (חליבת פרות) לרמת השכלה עליונה, ואת רוכשי "ההשכלה" הזו כבכירי הציבור.
הספר יכול ללמד בצורה טובה כיצד האידיאולוגיה חסמה את החשיבה של האנשים למסגרות אטומות של שיפוט ובקרה.
הטמטום החינוכי של השמאל, הפנה פניו לכבוש את הדורות הבאים באמצעות מורים להסטוריה ולאזרחות, הם מעוותים את ה"הדמוקרטיה" כדי שהציבור יסכים לקבל את שלטונם (ע"י שופטי בית המשפט העליון) מרצון (שיטה מתוחכמת יותר אך התוצאה דומה להשתלטות של השלטון נאצי)
מורה יקר, בחון עצמך האם אתה מבקר את מילשטיין - לגבי החינוך - מתוך קרבה לעצמך (כלומר, שאתה שייך למערכת החינוך שבה חונך רבין) או שאתה באמת מרגיש שאתה מספיק אובייקטיבי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
עוד ספר חדש שיצא
  גניבות הקיבוצים   15/06/13 14:37
וגם מפקדי הצבא ספר חדש: המנהיגים הקיבוצניקים היו אוליגרכים אוליגרכיה בשפת העם - משחקי שוחד חנן וייס
 המנהיגים הקיבוצניקים היו אוליגרכים
כתוב תגובה ל- גניבות הקיבוצים
24
ציפור קטנה לחשה לי ש....
  עין אחת   15/06/13 01:13
ככל הנראה כך התייחסה אימו של מילשטיין אליו .ואל אחיו הפלמחניק , אחרת.

אשמח אם מילשטיין יביא אישור מרופא שהוא בריא.
כי הרושם של כתיבתו , שהוא נתון בסערת רגשות עזה מאוד ,
וצריך לטפל בזה .

כתוב תגובה ל- עין אחת
גועל גלום בעין אחת.....
  נכה צה"ל 18   15/06/13 16:48
מכל התגובות שלך באמת הצלחת לאשש את ההערכה שלי שציפור קטנה המסתובבת במוחך לוחשת לך כל העת. זה ניכר בכל מלה ומלה שאתה כותב, קל וחומר ברעיונות ההזויים שמוחך מייצר.
מה ענין אמו של מילשטיין לכל הנושא הנדון? אתה יורד נמוך מאד דבר המצביע על שיפלות ונבזיות בשפע הטמונים באישיותך.
חלאס, רד מאיתנו: משוגעים כמוך הובילו אותנו כמעט עד סף תהום.
כתוב תגובה ל- נכה צה"ל 18
25
ילדות אופינית להרבה מנהיגים
  אלון פלג   15/06/13 02:11
יש תיאורים דומים של ילדות קשה אצל מנהיגים ישראלים אחרים כמו רפול או אריק שרון או אחרים שגדלו גם הם בתנאים ספרטנים ללא הרבה מילות חיבה או גילויי אהבה מצד ההורים ולמרות זאת הם הצטיינו במלאכת המלחמה. איך אפשר להסביר את זה?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
סביבה וחינוך ומערכת הביטחון
  אורי מילשטיין   15/06/13 08:29
סביבה וחינוך הם רק חלק מן הגורמים המשפיעים על עיצוב האישיות. אנשים שונים מגיבים באופן שונה על אותה סביבה ועל אותו חינוך.

בפרק הבא אערוך השוואה בין אריה טפר-עמית ליצחק רבין. השניים קיבלו את אותו חינוך, גדלו בסביבה דומה אך היו טיפוסים הפוכים.

המחקר שלי אינו מתמקד בחינוך אלא במערכת הביטחון. מחקרי נועד לחשוף מי היו האנשים שעצבו את מערכת הביטחון של ישראל ומדוע היא פגומה כל כך. לפיכך חשוב לי להציג את צורת החינוך שקיבל רבין ומה היתה השכלתו והקוראים יעריכו אם זאת ההשכלה והחינוך הראויים למי שמנהיג אותם ואם הם מסבירים את האופן הלקוי שבו תפקד רבין כמפקד וכפוליטיקאי כפי שיתגלה בפרקים הבאים.

הדיאלוג המתקיים כאן על ממצאי מחקרי חשוב לי לא פחות מהפרסום.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
26
חבל להשחית מילים
  מרקבריל   15/06/13 04:11
דמות מופת בינתיים. מכה בנות, בורח מערבים. חכם על חלשים. הוא יהיה בהמשך-רמטכ"ל מתאשפז למופת. אישיות של בבון, לא של אדם. מרק.
כתוב תגובה ל- מרקבריל
חוויה לא קלה לישראלים רבים
  אורי מילשטיין   15/06/13 08:39
קשה לישראלים רבים להשלים עם הממצאים של מחקרי על יצחק רבין. שהרי רבים העריצו את דמותו המיתולוגית והבלתי מבוססת כמפקד בפלמ"ח וכרמטכ"ל, ורבים בחרו בו ובמפלגתו בבחירות הכלליות. הסכם אוסלו שלו נחשב לפריצת דרך וכבוא השלום בעיניהם.

עכשיו כשהם קוראים את העובדות האמיתיות, הם חשים כטפשים וכמו שהונו אותם וזאת חוויה לא קלה. קל להם יותר להאשים אותי בסילוף ובשקר. אני מקבל את התגובות האלה בהבנה כחלק מהמחיר שעלי לשלם על חקירת נושא כה רגיש בישראל ועל נכונות לפרסם את הממצאים בפרסום פופולרי ולא רק בכתבי עת מדעיים שמעטים קוראים. אותי מעניינת התרבות הישראלית ובעיקר תרבות הביטחון, ולא מעמדי האקדמי. אם פרסומיי ישפרו ולו במקצת את מערכת הביטחון של ישראל יהיה זה שכרי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נכון עבדו עלינו
  יואל קורנבלום   18/06/13 06:24
לאחר קריאת מחקרך אני מבין שעבדו עלינו. אמנם מאד חבבתי את רבין בהתחלה אבל לאחר קריאת המחקרים שלך שינתי את דעתי לגמרי והיום אין לי ממש שום כבוד אילו. תודה רב לך אורי מילשטיין שפקחת את עינינו.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
27
היחיד שקרוב מאד לאמת...!
  יוסף אגמון   15/06/13 06:16
לכל המבקרים, המשמיצים והפטפטנים בלי עובדות: כאחד הטנקיסטים המעטים, שהצילו המדינה בקרבות-הבלימה של מלחמת יום-הכיפורים..., בנוסף לנסיון וידע רב, שרכשתי אחרי המלחמה ועד היום...- כולל, איך פועלים ומפעילים את מדמנת היהודים..., אני חייב לציין לשבח את החוקר - דר' אורי מילשטיין, שהורחק מהתישקורת הראשית..., על ידי בכירים - אשר מפירסום האמת פחדו..., במשך הרבה שנים...! דר' אורי מילשטיין, היה היחיד שכתב דברים קרובים מאד למציאות הנוראית, שאותה חוויתי גם על בשרי... כאשר את רוב הציבור במדמנת היהודים, האביסו בסיפורים של "מחדלים גדולים" - שלא היו אמיתיים...! כדאי לרוב ציבור הישראלים, להתחיל להבין, כי לפני שכותבים דברים לא-עובדתיים, היה רצוי לפחות -"להוציא את הראש מהקופסה", כי כולנו מושפעים על ידי התיקשורת...- כי התישקורת הראשית, נישלטת על ידי בכירים עם מניעים-זרים...!!!
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
להוציא את הראש מהקופסה
  אורי מילשטיין   15/06/13 08:44
תודה יוסף אגמון! קשה לאנשים מבוגרים להוציא את הראש מהקופסה ולהודות, קודם כל לעצמם, שרוב החייהם הבוגרים שהם חיו בשקר סוקרטס אמר שראשית הידיעה היא לדעת שאינך יודע. אך לידיעה כזאת קשה מאוד להגיע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עדיף שתוציא את הקופסה מהראש
  חייםק'ה   15/06/13 10:13
אולי זה יעזור לך קצת
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מודה, עבדו עלינו עבודה עברית
  יואל קורנבלום   16/06/13 04:04
סיפרו לנו סיפורים ויצרו כל מיני אגדות שונות ומשונות אפילו א. ד. גורדון לא היה מאמין באפשרות לעבודה עברית כזאת. תודה לאורי מילשטיין שפוקח את עיניינו ומנפץ כל מיני אגדות אידיוטיות וגם גורם לנו להוציא את הראש מהקופסה. אולי עקב הכתבות של אורי מלשטיין הציבור יחכים וידרוש שינויי לא רק במחיר גבינת קוטג'.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
מילשטין לא מבין בחינוך:
  מורה בכיר   15/06/13 08:50
מילשטין מבקר את החינוך לפני מאה שנה. בהשוואה לבני דורו רבין קיבל חינוך מעולה. באותה תקופה רק מעטים למדו קרוא וכתוב. ורבין למד חקלאות ועוד הרבה דברים.
האם החינוך בימינו במצב יותר טוב? כדאי שמילשטין ישאל 10 מורים ויקבל תשובה שהרמה ירדה מאז שנות ה- 90 .
למעשה רבין קיבל מטען חינוכי טוב יותר איכותי יותר מרוב התלמידים בימינו. אני מציין זאת לאור ניסיוני הרב בחינוך.
איזה ביה"ס בימינו מחנך לערכים של עבודה וחריצות?
אינטלקטאוליות? מלמדים בעיקר חוכמולוגיה כדי לעבור איכשהו את הבגרות העלובה.
כמה תלמידים בימינו מסוגלים לקרא ספרים ולכתוב עבודות כפי שרבין עשה לדבריו של מילשטין.
מילשטין עדיין לא הגדיר מהי אינלקלטואליות וכיצד מחנכים תלמיד להיות אינטלקטואל.
כי מילשטין לא מבין בחינוך. לכן היה עדיף אילו צמצם בסיפור הילדות של רבין. ממש כפי שכתב על ברק בלי להיכנס לסברות כרס פסיכולוגיות ופדגוגיות. אין סיבה שמילשטין יצליח היכן שרבים בתחומים אלה נכשלו. עדיף למילשטין להישאר היסטוריון ולצמצם עצמו לתחום התמחותו.
כתוב תגובה ל- מורה בכיר
אם התוצאה מלמדת על נכונות
  ב_שמואל   15/06/13 10:17
אם התוצאה מלמדת על נכונות השיטה, אז ברור שהשיטה הקיימת היום במערכות החינוך - המושפעת מהתרבות הנאורה (השמאלנית) היא כשלון מוחלט. מדוע זכתה להגדרה "כשלון מוחלט"? משום שבעבר הייתה שיטה אחרת שנתנה תוצאות הרבה יותר טובות.
הבעיה היא שביקורת כנגד השמאלנים אינה קבילה כביקורת לגיטימית, ומראש מבטלים אותה (שיטת השמאלנית שקובעת איך לחשוב, זו השיטה של אמו של רבין, לכן יסדה בתי ספר מיוחדים לזרם העובדים).
כשבתי מסרה עבודת גמר ובו הוכיחה שהחינוך החרדי טוב יותר מהחינוך הקבוצי, היא קיבלה ציון נמוך בטענה ש"זה לא הגיוני". לא התייחסו להגיון שנבנה בעבודה, לא התייחסו להוכחות ולא לשיטת ההוכחות, פשוט פסלו כי הרעיון שהחינוך החרדי טוב מהחינוך הקבוצי - אינו הגיוני.
לענייננו, החינוך היהודי הוכיח עצמו - גם - במספר היהודים בעלי פרס נובל. אבל כיוון שהבולשוויק האנטישמי אינו יכול לקבל עובדה זו, הוא נאלץ להמציא שיטות חדשניות שהוכחו כמה הן לא יעילות.
האם השמאלני יסכים לקבל את העובדות והמציאות שמוכיחות שהאידאולוגיה השמאלנית אינה ראויה לאדם? בוודאי שלא, הרי הוא אטום לחשיבה ולביקורת אידיאולוגית (סליחה, כנראה טעיתי, מסתבר שהחינוך השמאלני כן הצליח, הרי מטרתו להפוך את האדם לחסר חשיבה, והנה החינוך הצליח)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
"אני ואתה בחברה משתנה"
  חשדנית   15/06/13 15:29
אהוד שמיר, מורה ומחנך משער הגולן, מנסה לחנך לערכים במוסד החינוכי "בקעת כנרות", עד לאחרונה בבעלות הקיבוצים שער-הגולן ובית-זרע, וכיום בבעלות רשת "עמל".

מתוך אתר הקיבוצים:

שלמרות שינוי הבעלות על בית-הספר, עדיין קיימת מסגרת של שעה עד שעתיים בשבוע, לכיתות י' וי"א, שנקראת: "אני ואתה בחברה משתנה". את התוכנית הזו בנה ומעביר אהוד שמיר, מורה להיסטוריה ומחנך, שכבר לפני 11 שנים החלה להתגבש אצלו ההכרה שמה שהיה מובן מאליו במוסד החינוכי המסורתי, כבר לא קיים. בדיוק אז החלו לקלוט במוסד בקעת כנרות ילדי חוץ רבים מהאזור וקבוצות נעל"ה. "חלק גדול מילדי החוץ אילצו אותנו לחשוב ולהתייחס אחרת לחיים", אומר שמיר, שראה, במקביל, כיצד נעלמת ההתייחסות הערכית של תנועת הנוער במוסד. "'דיברות השומר' ירדו מהקירות, והסיסמה: 'פה מתחנך דור של מגשימים' דהתה. ראיתי איך נכנסת הגישה האומרת שכל אחד צריך לדאוג רק לעצמו".

מקור:
kibbutz.org.il

מסתבר, שמוסדות החינוך של הקיבוצים לא מצליחים להנחיל את השקפות השמאל לדור הבא שלהם, והנוער קץ ב'ערכים' של המייסדים. עוד עדות לכך שערכי השמאל פשטו את הרגל ואין להם עוד מקום במדינת ישראל. הציונות הדתית היא הגל הבא בתור...

כתוב תגובה ל- חשדנית
28
אמת ממילשטיין תצא בשלבים=יישר
  קורןנאוה טבריה   15/06/13 07:54
כוח!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
אני מפרסם את האמת ב שלבים
  אורי מילשטיין   15/06/13 08:52
כי קשה לרוב הישראלים לעכל את כל האמת הקשה כמקשה אחת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה שקרן עלוב
  חייםק'ה   15/06/13 09:12
אין כאן שום שלבים. הוצאת כבר את הספר המלא, כולל כל השגיאות העלובות שלך. הוצאת אותו במלואו כבר מספר פעמים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
דר' מילשטיין היקר והחשוב
  כגודל הבקורת   15/06/13 10:01
כל גודל האמת שאתה מביא...לולא היית דובר אמת... חיימק'ה, השפן שלא מזדהה, לא היה "מופיע" לפנינו...חחח מעשיה בחכם, נירמו : "סימן טוב הוא לאדם, אם טובים יהללוהו ורעים יקללוהו..."
 מעשיה בחכם, נירמו
כתוב תגובה ל- כגודל הבקורת
אתה כותב כאן בחמישה שמות שונים
  חייםק'ה   15/06/13 10:07
אתה מתבייש בשמך האמיתי? חנפן ולקקן עלוב
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
גם אתה משתמש בשמות שונים
  אורי מילשטיין   15/06/13 11:10
כפי שכבר הוכח בפרסומים קודמים. ומה שמך האמיתי? מי שמשבח אותי לא יזכה לשום תמורה. משבחי רבין והממסד מקבלים שכר בכסף כ"טרולים" מקצועיים. אם היית מגיב בשם טרול, היית מוכיח שאתה אדם הגון לפחות אף כי גם שכיר עט. ממעמדך זה לא תוכר להתחמק. אני שמח על כל דבר ביקורת. אבל הקשקושים שלך משעממים אותי לכן בדרך כלל אינני מגיב עליהם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה כרגיל משקר
  חייםק'ה   15/06/13 11:43
כי זו דרכך. אבל אם יש לך הוכחה, אשמח לראות אותה אם כי לדעתי אתה כרגיל משקר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אריות לא הרתיעו אותי אז שפנים?
  אורי מילשטיין   15/06/13 11:03
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נאווה איזה עונש קבלת במשפטך
  גילוי האמת   15/06/13 10:24
זה שהנך עברינית פלילית מורשעת זו עובדה !! {ברשימת הרישום הפלילי במשטרה }..אבל במה הואשמת ומה פסק השופט ומדוע לא נישלחת למאסר בפועל .עדיין לא ברור לי .. הייתי מבקשך למען הגילוי הנאות .לענות על שאלה זו !!!!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- גילוי האמת
29
על בית חינוך - ממקור ראשון
  זכרונות   15/06/13 07:57
אני למדתי בבית החינוך המאוחד בתחילת שנות הארבעים בכיתות א-ג. התחלתי ללמוד שם כי לבי"ס "הכרמל" לא רצו לקבל אותי בגלל גילי הצעיר. אחרי שסיימתי כיתה ג' הסכימו לקבל אותי ב"הכרמל". 60 שנים אחרי תחילת הלימודים בבית חינוך, ארגנו "פגישת כיתה". לי אישית לא היה קשר עם רוב תלמידי אותה כיתה, ואת רובם ראיתי שוב רק אחרי 60 שנה. בפגישה הזו התבררו העובדות הבאות: בסוף כיתה ג', לא רק אני עזבתי את ביה"ס אלא גם רבים אחרים, אולי מאותה סיבה שאני עזבתי, אולי משום שהוריהם לא היו מרוצים מרמת הלימודים. מהכיתה הזו יצאו כ-5-6 דוקטורים, אבל רובם הגדול לא סיים את בית החינוך המאוחד אלא נמנה על אלה שעזבו את ביה"ס אחרי כיתה ג'. מתוך אלה שהמשיכו לימודיהם בבית החינוך המאוחד, היה אחד שעבר לבי"ס אחר בגלל שינוי מקום מגוריו והיה צריך להישאר כיתה בגלל רמת לימודיו. אחרים, לא המשיכו לבי"ס תיכון אלא הלכו, למשל, לבי"ס חקלאי ולא למדו באוניברסיטה. המחנכת שלנו הייתה בתה של אישיות בכירה. אני זוכר לטובה את שיעורי הטבע שהעבירה ואת נגינתה ב"קונצרטינה", אבל אני זוכר גם את העדרויותיה הרבות מאד ואת כך שהיו משחררים אותנו מבית הספר לימים רבים בלי להביא מורה מחליפה. יחד עם זאת, יש לציין ש"בבית החנוך בצפון" הייתה כנראה רמת לימודים גבוהה יותר, לא הייתה שם נטישת תלמידים, ורבים מבוגריו המשיכו לתיכון ולאוניברסיטה.
כתוב תגובה ל- זכרונות
חלו שינויים בבתי החינוך
  אורי מילשטיין   15/06/13 09:01
תודה על העדות. יחד עם זאת יש לזכור שבתי החינוך בשנות העשרים, בשנות הארבעים ובשנות השישים (שבאחד מהם למדה אחותי היום פרופ') אינם אותם בתי ספר. במחקרי עסקתי בבית החינוך שבו למד רבין ולימים חלו בו שינויים. גם "המיסדים" ובראשם בן גוריון הבינו שהשכלה גבוהה, כושר חשיבה ויכולת הפשטה חשובים לא פחות מגידול בהמות וצפיה במשחקי כדורגל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין לא מבין בחינוך
  שווה ציטוט   15/06/13 09:55
לפניכם עוד תגובה עניינית שמילשטיין אינו מסוגל להתמודד איתה: "מילשטין מבקר את החינוך לפני מאה שנה. בהשוואה לבני דורו רבין קיבל חינוך מעולה. באותה תקופה רק מעטים למדו קרוא וכתוב. ורבין למד חקלאות ועוד הרבה דברים. האם החינוך בימינו במצב יותר טוב? כדאי שמילשטין ישאל 10 מורים ויקבל תשובה שהרמה ירדה מאז שנות ה- 90 . למעשה רבין קיבל מטען חינוכי טוב יותר איכותי יותר מרוב התלמידים בימינו. אני מציין זאת לאור ניסיוני הרב בחינוך. איזה ביה"ס בימינו מחנך לערכים של עבודה וחריצות? אינטלקטאוליות? מלמדים בעיקר חוכמולוגיה כדי לעבור איכשהו את הבגרות העלובה. כמה תלמידים בימינו מסוגלים לקרא ספרים ולכתוב עבודות כפי שרבין עשה לדבריו של מילשטין. מילשטין עדיין לא הגדיר מהי אינלקלטואליות וכיצד מחנכים תלמיד להיות אינטלקטואל. כי מילשטין לא מבין בחינוך. לכן היה עדיף אילו צמצם בסיפור הילדות של רבין. ממש כפי שכתב על ברק בלי להיכנס לסברות כרס פסיכולוגיות ופדגוגיות. אין סיבה שמילשטין יצליח היכן שרבים בתחומים אלה נכשלו. עדיף למילשטין להישאר היסטוריון ולצמצם עצמו לתחום התמחותו." (ציטוט מתגובה 30 - מאת: מורה בכיר )
כתוב תגובה ל- שווה ציטוט
עצה של מגדל בהמות
  אורי מילשטיין   15/06/13 10:43
אני ממש מתפעל מהעצה של מגדל הבהמות המכנה את עצמו "מורה בכיר". אני מתפלא שלא כינה את עצמו "מנהל בית ספר" או "ראש המחלקה לחינוך באוניברסיטה העברית". לפי כתיבתו, ניתוחו ועצותיו אין לו מושג בחינוך. חלק מן המגיבים כאן שאולי כולם הם בעצם אדם אחד, יוצאים מעורם לנוכח החינוך המעולה שקיבל רבין. אני מיעץ להם לדאוג שילדיהם ונכבדיהם יקבלו את אותו החינוך ויעבירו לכאן ראיות שכך נהגו.

מכל מקום החינוך של רבין מעניין אותי כקליפת השום. תיארתי אותו והקוראים ישפטו. אותי מעניין תפקודו כמפקד וכפוליטיקאי ועל כך יתפרסם בשבועות הבאים. אני מניח שמעריצי רבין שכאן, לרבות "המורה הבכיר" שיהפוך ל"קצין בכיר" ו"לשר לשעבר" יעריצו את אופן תפקודו, בריחותיו משדה הקרב, הדחותיו מתפקידו והתמוטטותו הנפשית שהרי ההקלדה סובלת הכל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
דיון רציני ללא שמות גנאי:
  מורה בכיר   16/06/13 00:57
רק מתוך תיאורו של מילשטין אפשר לציין שהחינוך לפני 100 שנה היה איכותי יותר במובנים רבים בהשוואה לחינוך בימינו.
מילשטין מוזמן לשוחח עם מורי, ולבא ל"שיעורי צפייה". לשאול את התלמידים שאלות פשוטות. לבדוק עבודות שלהם או בחינות ומייד יגיע למסקנה שמשהו רע קרה למערכת החינוך בשנים האחרונות. וגם שרבין קיבל חינוך טוב יותר.
עדיף לדעת לגדל בהמות מאשר להפוך לבהמה כתוצאה של החינוך בימינו.
החינוך בימינו נשלט ע"י השמאל הקיצוני שהכניס ערכים ושיטות שמדרדרים את המערכת. זה נכון עוד לפני דו"ח קרמניצר משנות ה- 90 . אבל מילשטין שלא מבין בחינוך ובהיסטוריה של החינוך ב 20 שנה אחרונות, לא יכול לחקור תחום זה ואת הנזקים החמורים שגרמו שולמית אלוני וממשיכי דרכה.
כתוב תגובה ל- מורה בכיר
"שווה ציטוט", אתה אדם נבון
  ב_שמואל   15/06/13 10:46
כאדם נבון שמסוגל לחשוב באופן עצמי ולנתח את הנתונים שלפניו, למה אתה זקוק לקבוע למילשטיין את גבולות דבריו? הרי אתה יכול לבקר את דבריו, אתה יכול התעלם מדבריו (כולם או חלקם) אתה יכול לזלזל בהם. אך מדוע אתה חושש שהוא יכתוב ככל העולה על דעתו (דבר שאתה מתיר לעצמך)
דרישותך לשקוע בנושא החינוך יגרום לאיבוד מידע נוסף, וזה אינו מטרת הספר. "החינוך" אינו אלא רקע להצגת האיש הבוגר, ואסור שהשולי יגזול את המקום של העיקר.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
"שווה ציטוט? חרפה!
  איציק סיבוש   16/06/13 14:04
קבעתי לעצמי כלל לא להגיב לכותבים עלומי שם המסתתרים תחת כינויים, אותו אני מפר כעת, "לכבוד" פחדן מן הסוג הזה המעז להציג עצמו ברוב חוצפתו כאיש חינוך וותיק...
הוא גם מזלזל בתעודת הבגרות, ומתעורר החשד כי הוא נמנה על "דור המחנכים" חסרי תעודת הבגרות... המשך התופעה אותה מתאר ד"ר מילשטיין, ש'התברגו' יפה... אחד מהם אפילו השתלט על בית ספרי 'הריאלי העברי' למרבה הבושה.

"איש החינוך" שלנו קובע נחרצות כי לפני מאה שנה לא עסקו בלימוד קריאה וכתיבה, וברור כי לא שמע על 'הריאלי העברי' החוגג מאה להיווסדו, 'הגימנסיה' ועוד מוסדות שלא דגלו בקיצורי דרך והעמידו דורות של מדענים וזוכי פרס נובל.
ברור גם כי לא שמע על 'החדר', מוסד "יהודי גלותי" בו לימדו גם תינוקות של בית רבן קרוא וכתוב ושינון פסוקים.
לא זוהר? אולי. "גלותי"? מאוד, אך כך למד גם דוד בן-גוריון.
זה היסוד לאינטלקט היהודי דורות על דורות.

השר יוסי שריד ומרעיו "שחררו" את התלמידים מן הצורך לשנן וללמוד,
ותחת זאת הפנו אותם לדיונים בבל"ת אודות דמוקרטיה וזכויות...
התולדה היא פשיטת הרגל של המערכת כיום.
מעשית החזירו אותה לשיטות 'בית חינוך', והכניסו "מחנכים" בתבנית זו.
עולה החשש כי "שווה ציטוט" הוא אחד מאותם פירות באושים.

שווה ציטוט? ממש לא!
חרפה.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
אורי...אבל אברבנאל שבו מקומך
  לא השתנה !   15/06/13 10:39
נכון שמוסדות החינוך השתנו ללא הכר מיום תחילת שלטון הליכוד אבל מוסדות חולי הנפש בהם כניראה שהית ולשם כנראה תגיע שוב בהקדם ,,לא השתנו
כתוב תגובה ל- לא השתנה !
ארגומנטום אד הומינם
  אורי מילשטיין   15/06/13 10:52
נגררי רבין ומזדנביו, אני מבין שקשה לכם לקרוא את האמת על מושא הערצתכם, אך לטובתכם חדלו מן ההשמצות האישיות עלי כי הן רק משעשעות ומועדדות אותי כי הן מלמדות על הרמה הנמוכה שלכם ועל ההכרח המהיר לטובת מדינת ישראל, להשתחרר מן התרבות שמסמל יצחק רבין. לטובתכם הרימו את רמת הביקורת עלי אם אתם מסוגלים. אתם רק מזיקים לשמו של רבין שהרי רבים יחשבו שהרמה שלכם והרמה שלו זהות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רבין בסך הכל היה אדם שלא ידע
  אופירה לוי   15/06/13 11:21
"מיהו", ופה מתחילה כל הבעיה! רוחות מצפון ומדרום סחפו אותו לכל עבר, ללא היכר. כעת עשו הקשה לכל מי שממאן לראות את האמת ועסוק באובססיה שרבין היה מנהיג דגול , משכמו ומעלה.
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
משל המערה
  אורי מילשטיין   15/06/13 11:26
לפי אפלטון ניתוק מן המציאות היא תופעה קבועה אצל רוב בני האדם שכנראה לא ניתן להיפטר ממנה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין כקוזק ניגזל
  אנאליסט   15/06/13 22:30
ARGUMENTUM AD HOMINEM = כשל לוגי שבו מתייחסים לטוען (לגופו של אדם) ולא לנטען (לגופו של עניין). העניין הוא, שמילשטיין נוקט בדרך פסולה זאת בעצמו. לאורך כתיבתו באתר "NEWS 1" מילשטיין מכנה את קוראיו בביטויים מכפישים ומבזים כשכל "חטאם", רחמנא ליצלן, הוא בהעברת ביקורת עניינית על דבריו. דוגמאות לכינויים השגורים בפי מילשטיין: "נגררי רבין" , "שכירי עט" , "שכירי-חרב" טיפש ועוד - תוויות משוקצות מעין אלו שכל מטרתן הוא סתימת פיות וחיסול כוחני של בני-פלוגתא. אני בהחלט מתנגד לתגובות בנוסח של הקורא שרמז על עברו של מילשטיין כאשר קשר את שמו לבית-חולים מסויים ואני מגנה זאת. אך כאשר מי שמתיימר להופיע כחוקר כותב בעצמו בדרך של: ARGUMENTUM AD HOMINEM זה חמור שבעתיים ומעלה שאלות נוקבות באשר לרמתו של החוקר ומחקרו. במיוחד כאשר הוא ממשיך לגלגל עיניים מוסרניות לשמיים, תוך שהוא מיישם מערכת ערכים דמוקרטית באורח מתחסד, חד-צדדי ומגמתי (כמו כל "מחקרו"): א)מיישם אותה על אחרים אבל לא על עצמו! ב)מתנהל במוסר כפול: מיישם מערכת ערכים דמוקרטית-פתוחה כלפי מי שתומך בו ובמערכת ערכים דיקטטורית ומכפישה כלפי מי שמעז לבקר ולהתנגד. ואידך זיל גמור!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
הבת של
  בנצי25   16/06/13 20:44
למה לא לכתוב כי מורה היתה בתו של ב"ג?
כתוב תגובה ל- בנצי25
30
"בית החינוך" - כישלון מהדהד
  חשדנית   15/06/13 11:51
המטרה המוצהרת של בית החינוך לילדי העובדים, שהוקם ב-1924 בתל אביב, היה להקים דור חדש של עובדי אדמה, איכרים, בעלי מלאכה, פועלים, עובדי עבודה גופנית, אנטי-אינטלקטואלים, שחונכו על פי הזרם הסוציאליסטי.
במבחן התוצאה בית החינוך כשל כישלון מהדהד. רבין הוא דוגמא אחת - לא המשיך את דרכו כעובד אדמה או מגדל בהמות, לא הלך להגשמה בקיבוץ או בהתיישבות העובדת, עבר לצד השני של המתרס קרי: פעילות בצבא (גם שם נכשל, על פי מילשטיין) ואח"כ בפוליטיקה (ייזכר לדיראון עולם בהסכם אוסלו), חיים על חשבון הציבור, עשיית כסף (חשבון דולרים בארה"ב על עבודה מהצד בהיותו שגריר ישראל)והתעשרות. ממש אנטיתזה לדגלים שהניפה אמו רוזה האדומה וחבריה לדרך. מסתבר שבית החינוך כשל בכל מטרותיו ושאיפותיו לגבי החינוך של ילדי החלוצים, בכל אופן במה שקשור ליצחק רבין.

מתוך ויקיפדיה/שיטת הזרמים בחינוך: "זרם העובדים דגל בחינוך סוציאליסטי-פועלי על ידי "עיצוב אישיות יהודית-חלוצית-עצמאית, חדורת חזון ציוני סוציאליסטי, המוכנה להגשים בגוף ובנפש את יעודה של תנועת העבודה העברית הסוציאליסטית בארץ". למעשה כיוונו בתי הספר של זרם העובדים את תלמידיהם ל"הגשמה" - התיישבות חלוצית בקיבוצים שהיו מושתתים על טהרת הסוציאליזם. כמו כן, בבתי הספר ניסו לכוון את התלמידים לפעילות בתנועות הנוער הסוציאליסטיות."

לבית החינוך לא הייתה בתחילה תכנית לימודים מסודרת. כל שאר הזרמים בחינוך באותה תקופה (המזרחי, הכללי) פרסמו תכנית לימודים מסודרת. רק זרם החינוך לילדי העובדים עבד בצורה פרטיזנית, ועד 1937 לא פרסם כל תכנית לימודים. הכל היה פרטצ'י, פעל על פי גחמותיהם ורעיונותיהם של ההורים והמורים בכל רגע נתון ובכל מקום בצורה אחרת, ברור שטוב לא יצא מזה. דוגמא אחת שנתן מילשטיין - הילדים לא ידעו קרוא וכתוב עד כיתה ג'. זרם החינוך היה מיועד לגני ילדים ולבתי ספר יסודיים. רק 3% מבתי הספר התיכוניים באותה תקופה היו שייכים לבית החינוך, בכוונה תחילה, היות ותלמידיו לא הוכוונו להמשך לימודים גבוהים ולהשכלה, אלא לעבודה.

מה שכן, זרם החינוך נועד להעסיק את הילדים במשך רוב שעות היום כדי לאפשר להורים להיות חופשיים עד כמה שאפשר מ'עול' גידול הילדים. זה היה חידוש שלא היה כמוהו אז במוסדות החינוך: נקבע כי הילדים ישהו בבית הספר עד השעה 4 אחר הצהריים וגם יאכלו שם שתי ארוחות: עשר וצהריים. בקיבוצים כבר שיכללו את השיטה והעבירו את כל האחריות על גידול הילדים לידי 'הקבוצה' - בית ילדים מהעריסה ועד הצבא. מוסד 'המשפחה' התחדש בכך שהילדים לא היו שייכים להורים אלא לקיבוץ. על הנזקים הנפשיים וההתפתחותיים שגרמה שיטת גידול זו של הילדים יכולים להעיד היום כל אותם קורבנות של השיטה....

היום השיטה הזאת כבר לא קיימת משום שהוכחה כהרסנית. גם השיטה הסוציאליסטית של 'הקיבוץ' פשטה את הרגל ורוב הקיבוצים היום מופרטים...אז מה זה מעיד על החלוצים של אז ? שהם טעו לכל אורך כל הדרך.
כתוב תגובה ל- חשדנית
יפה אמרת, כלאמר
  אופירה לוי   15/06/13 12:01
אין ליצור יש מאין, איך שלא יהפכו את הגלגל\המערכת היא תמשיך לנוע על פי חוקי הטבע . ומי שיהירותו גדולה ממנו וסובר שהוא הוא מעל המערכת, המציאות תיפח בפניו בווריאציה אחרת. ודי לחכימא ברמיזא.
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
צעד ראשון: להבין את המערכת
  אורי מילשטיין   15/06/13 12:05
צעד ראשון בכל מהלך הוא להבין את המערכת שבה אתה פועל. רוזה כהן אמו של רבין ובני דורה לא הבינו את הנושא החינוכי. הם האמינו כי אם יפעלו לפי הדוגמה המרכסיסטית התוצאה תהיה טובה. זאת היתה שגיאתם העיקרית
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עוד שקר טפשי של מילשטיין
  חייםק'ה   15/06/13 13:02
אין, לא היה ולא יהיה שום דמיון ושום קשר בין מערכות החינוך בברית המועצות לבין הדוגמה המתקדמת והדמוקרטית של החינוך הפתוח בבית החינוך לילדי עובדים
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
נו חיימ'קה, איך אתה יכול
  ב_שמואל   15/06/13 14:40
נו חיימ'קה, איך אתה יכול להגדיר את החינוך "הפתוח בבית החינוך לילדי עובדים" כ- "המתקדמת והדמוקרטית של החינוך"?
ה"חינוך" הפתוח היה כשלון (אלא אם תרצה לקבוע שאטימות חשיבה זו תכונה חיובית) שהמציאות הוכיחה זאת פעמים רבות ובנושאים רבים. האידיאולגיה, שלא צריך ללמוד מעבר לסיירות ולחליבה, הצליחה להביא את ילדי הקבוץ להיות טייסים וקצינים בכירים בזכות "ועדת בטחון" של הקבוצים. היתרון שניתן לבני הקבוצים האנאלפבתיים, בצה"ל ובמוסדות גבוהים (בקורס טייס הייתה עדפה לבני הקיבוצים שרק שם, למדו את יסודות המתימטיקה והאנגלית בקורסים מיוחדים שנועדו רק לבני הקבוצים. באוניבסטאות ובטכניון התקבלו ללא בחינות משום שלא היה מהם סיכוי להצליח בבחינות. כל זה מסיבות פוליטיות ולא בגלל יכולות מיוחדות) היתרון הפוליטי הזה, מנע מטובים ומשכילים מהם להיות טייסים וקצינים.
האומנם תמשיך את השקרים השמאלנים שלך? עד כמה תהיה צמוד לסיסמאות שהימצאו מנהיגך המושחתים שביקשו להפוך אותך למטומטם? האומנם תחשוב שאין אף אחד שמכיר את ה"חינוך הקיבוצי"? (נכון, לא כל מי שמכיר את החינוך הקבוצי מסוגל לחשוב מחוץ לגבולות החשיבה שקבעו לו המנהיגים מהשמאל, אבל אל תסתמך על שליטתכם בתקשורת)


כתוב תגובה ל- ב_שמואל
סתם קשקושים מבולבלים
  חייםק'ה   15/06/13 17:11
ובכל מקרה, בניגוד להבלים שכותב מילשטיין, בית הספר לילדי העובדים בתל אביב לא נשא שום דמיון לחינוך בולשביקי או מרכסיסטי. בית הספר הזה בזמנו של שמאלי היה דמוקרטי ופתוח והוא מהווה עד היום דוגמה לזרמים חינוכיים מודרניים ומתקדמים. הזרם הזה גם הוליד את תיכון חדש שניער את העובש מעל התיכון הבורגני הרצליה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חיימ'קה, הצלחת להצחיק,תודה!!!
  בדיחמין לשבת   15/06/13 16:51
כתוב תגובה ל- בדיחמין לשבת
לזה אתה קורה חינוך?
  אופירה לוי   15/06/13 21:40
לא חינוך, אלא פיגור שכלי מתקדם.
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
31
מילשטיין כקוזק ניגזל...
  אנאליסט   15/06/13 12:23
ARGUMENTUM AD HOMINEM = כשל לוגי שבו מתייחסים לטוען (לגופו של אדם) ולא לנטען (לגופו של עניין). העניין הוא, שמילשטיין נוקט בדרך פסולה זאת בעצמו. לאורך כתיבתו באתר "NEWS 1" מילשטיין מכנה את קוראיו בביטויים מכפישים ומבזים כשכל "חטאם", רחמנא ליצלן, הוא בהעברת ביקורת עניינית על דבריו. דוגמאות לכינויים השגורים בפי מילשטיין: "נגררי רבין" , "שכירי עט" , "שכירי-חרב" טיפש ועוד - תוויות משוקצות מעין אלו שכל מטרתן הוא סתימת פיות וחיסול כוחני של בני-פלוגתא. אני בהחלט מתנגד לתגובות בנוסח של הקורא שרמז על עברו של מילשטיין כאשר קשר את שמו לבית-חולים מסויים ואני מגנה זאת. אך כאשר מי שמתיימר להופיע כחוקר כותב בעצמו בדרך של: ARGUMENTUM AD HOMINEM זה חמור שבעתיים ומעלה שאלות נוקבות באשר לרמתו של החוקר ומחקרו. במיוחד כאשר הוא ממשיך לגלגל עיניים מוסרניות לשמיים, תוך שהוא מיישם מערכת ערכים דמוקרטית באורח מתחסד, חד-צדדי ומגמתי (כמו כל "מחקרו"): א)מיישם אותה על אחרים אבל לא על עצמו! ב)מתנהל במוסר כפול: מיישם מערכת ערכים דמוקרטית-פתוחה כלפי מי שתומך בו ובמערכת ערכים דיקטטורית ומכפישה כלפי מי שמעז לבקר ולהתנגד. ואידך זיל גמור!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אנאליסט: הפוסל במומו פוסל
  חשדנית   15/06/13 12:58
אתה בעצמך 'חוטא' במה שאתה מייחס למילשטיין, עדות לכך הן שלל תגובותיך אלי במאמר של מילשטיין על אהוד ברק ומבצע אביב נעורים. השתלחת עלי באופן אישי במקום להתייחס לדיעות שהבעתי. קראת לי בכינויי גנאי כמו יחצ"נית, מפכ"ל משטרת המחשבות...וכו'
בקיצור מר אנאליסט, מה ששנוא עליך אתה בעצמך עושה לאחרים...
ועל כך נאמר במקורותינו: "עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס" צבוע !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
מה שלקוראים אסור למלשטיין מותר
  אנאליסט   15/06/13 13:35
עוד נסיון שקוף למנוע בקורת עניינית על מילשטיין. מה, למילשטיין אין כבוד ואחריות למילותיו? לו מותר מה שלאחרים אסור? נראה לי ששוב את משליכה מעצמך על אחרים- תבדקי את סגנונך והתבטאותייך שלך. לצערי את מוכיחה כל פעם מחדש מיהו מילשטיין ומה תפקידך האוטומאטי באתר לצורך הגנתו. לצערי לא חל בך כל שינוי: כמו אז כן עתה את מתפקדת כדוברת של מילשטיין וגורמת לו פעם אחר פעם נזק, שכן שוב ושוב עולה מצב העניינים שמילשטיין הוא כל-כך חלש שאיננו מסוגל להתמודד עם בקורת עניינית.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
שוב, וכל כך בנלי:הפוסל במומו..
  חשדנית   15/06/13 18:26
אתה טוען שיש לי פה תפקיד והוא - הגנה על מילשטיין, בה בשעה שזה מה שאתה בעצמך עושה כאן, רק הפוך, מתקיף את מילשטיין בלי הפסקה, קופץ כל הזמן עם תגובות שטנה ושנאה נגדו ומאשים אנשים שיוצאים להגנת האמת כמי שפועלים להגנתו. הגיע הזמן, מיסטר אנאליסט, שתפסיק להטריד אנשים אחרים במומיך שלך !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
תני קצת כבוד למילשטיין
  אנאליסט   15/06/13 22:56
סליחה, קוראים לך מילשטיין? אם לא, כנראה שלא שמת לב שהבקורת הופנתה בצורה עניינית אל מילשטיין ולא אלייך... בכל פעם שאת מופיעה במקומו את רק מדגישה ומבליטה מחד את העדרותו ומאידך את העובדה שמילשטיין איננו מסוגל להתמודד עם בקורת, במיוחד כאשר היא מבוססת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אני דווקא שמח שמבקרים אותי
  אורי מילשטיין   16/06/13 10:04
א, זה סימן שקוראים. ב. מאפשר לי להשיב ולפתח את רעיונותי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חוסר כנות של מילשטיין
  אנאליסט   16/06/13 23:02
כתבת: שאתה שמח שמבקרים אותך כי זה מאפשר לך להשיב ולפתח את רעיונותיך. תשובתי אליך כדלהלן: 1) לא כל-כך ראיתי ששמחת על הבקורת: זה לקח לך הרבה זמן לענות (כמעט יום שלם ) - כבר ראיתי אצלך תגובות יותר שמחות וזריזות 2) לא ראיתי כל התפתחות אצלך: כמו תמיד גם עכשיו אתה בורח מבקורת ולא ענית על בקורתי כלל. 3) לפי תגובותיך המתלהמות, למשל כפי שהטחת בפני הקוראת "מרים 224 " מתגובה 21, מגיבה אשר העבירה עליך בקורת עניינית נוקבת - במקום להשיב לה עניינית העדפת לנסות להשפילה כשכתבת לה: לטפש מראים חצי עבודה. כך גם נהגת לכנות אחרים שהעזו לבקרךך בכינויי גנאי כמו: שכיר-חרב, שכיר עט וכיוב' . כל בר דעת שקורא את תגובתך מבין שאלו אינם כינויים הבאים מתוך שמחה ודרך ההתלהמות וההכפשה הזאת שאימצת כנגד מי שמעז לבקר אותך איננה בדיוק הדרך המקובלת לעודד אנשים לקרוא את כתיבתך. לכן תגובתך שלעיל רק מדגישה את חוסר היושר וחוסר האמינות שבדבריך. זאת ועוד, ברור שבריחתך מהתמודדות רצינית עם ביקורת רק מדגישה את חוסר הרצינות ואת חוסר היושר האינטלקטואלי שלך ואת חוסר האמינות שלך.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
32
פרקים 5-9 פחות ופחות מהנים.
  פועה   15/06/13 12:29
כמה הערות על פרקים 5-9 (או11- או-10 אני כבר לא זוכרת).
אפיזודת הילדות של זריקת האבנים והבריחה מפניהם, לא אמורה להיות אירוע "מכונן" כמו הכורח להתמודד מגיל קטן בעצמך עם איומים או בדידות ומההתנתקות מהורים מגוייסים שעלולים לההרג ולא לחזור. זה מחשל זה מכשיר להנהיג. אבל ילד שגדל בבית בורגני קטן וחמים לא מסוגל להבין את זה.
"חריפות שכלית, יכולת הפשטה ויכולת אינטלקטואלית" הן תכונות מולדות! ולא נרכשות באיזה בית חינוך או גמנסיה, שם הם לכל היותר נחשפות יותר מוקדם. דוגמא מצויינת היא רבי עקיבא שהיה בור עד גיל 40! אבל הפוטנציאל הדביק מהר מאד את הפיגור.
חוסר הבנה הוא להכניס באותו משפט את למודי החדר והישיבה, ואת למודי הפילוסופיה למיועד ללחום להנהיג ולמלוך.
וממתי "להתקוטט עם ערבים" כילד, נעשה מדד לאומץ בגיל בוגר?
מענין כמה בורגנים בוגרי גמנסיה הרצליה התקוטטו עם ערבים?
כדי לא לפגוע לא אכתוב שזאת מחשבה אנפנטילית, לכן אסתפק בילדותית.
באשר להיות אליעזר שמאלי "כלי בידי המפלגה" חשוב לציין שהוא לא היה שונה מברל כצנלסון, בן גוריון ארלוזורוב, רובשוב, שקולניק, שרתוק, או הרצפלד, כולם היו "כלים בידי המפלגה" זאת היתה השקפתם ואמונתם. בורגני בזוי לא אמור להבין זאת, גם כשהוא טורח לשכתב את ההיסטוריה.
רוזה ואפיזודת פרשי פ"ת בעדלאידה, מצביעה על נחישות רוזה ועל אופים המחורבן של בורגני פ"ת ודלות מחויבותם לציונות.
בהעדפתם להעסיק פועלים ערבים יותר נוחים ממושמעים וזולים.
על "רדידות" מכתבו של רבין הנער בן 13 לדודו בן ה-80 לא נותר לי אלא לגחך, כך תוספת מיותרת.
לעומת זה, כשלון ההתקבלות לכדורי, וההצטיינות בסיום הוא הוכחה חותכת לקיומו של הפוטנציאל.
ולסיום שרלטנות הכותב מתבטאת היטב "במדד האריות" "ומדד השועלים". בורגני, שגמנסיה הרצליה מהווה לגביו את "מדד האריות", לא מסוגל להבין שמוסד חינוכי ולימודי צריך להעניק לחניכיו קודם כל מוטיבציה, ובעיקר כלים לרכוש לעבד ולנצל ביעילות חומרים חדשים, ומוסדות החינוך עשו זאת טוב יותר בעיקר בכל הקשור ליחס של הפרט לחברה שבתוכה הוא חי.
לסיכום: למלשטיין נעשה "מעשה בלעם" הוא בא "לקלל" ויוצא "מברך".
העלאתה הנרחבת על נס מודעותם של הבורים השוטים הימניים הרבים, שמקפצים ומגיבים באתר זה, זאת ברכתה של "קללת" מילשטיין.
בכתבתו על ברק העובדות דברו בעד עצמן, אבל מלשטיין זכה לתעד מסביב ברק, הרבה נפלים פיקודיים בכל שדרת הפיקוד.
בכתבה זו על יצחק רבין העובדות שוב אינן מורות את נכונות פרשנותו הילדותית של מלשטיין, לעומת זה הוא בביקורתו עליה עושה חסד ראוי עם אמו "רוזה האדומה" אשה אמיצה ונחושה שהקריבה את חייה למען הרעיון וחלום, שמילשטיין ילד בורגני עירוני חונך לזלזל בהם. כי הזלזול הוא תמיד נשקם של החשים נחותים המהוים את הפסולת הגרוסה של ספורי ההיסטוריה.
כתוב תגובה ל- פועה
מילשטיין היה מת ללמוד בגימנסיה
  חייםק'ה   15/06/13 12:57
הרצליה. אבל הוריו העיפו אותו מהבית לפנימיית הבורגנים המופרעים בהדסים
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חייםק'ה, אתה הנך כנראה
  ראומה   15/06/13 13:07
החייםק'ה עליו שרה רחל אטאס: "...רק חייםק'ה שלי צועד ברגל הנכונה!"
כתוב תגובה ל- ראומה
מה בן שמאלי לבין גלריית
  ראומה   15/06/13 13:00
המנהיגים? בן גוריון, ברל, שזר, שרת וכל האחרים שהזכרת, לא היו "כלים" בידי המפלגה. הם היו המפלגה! הם היו המסד, הם ניווטו, הם שלטו והם דרסו את מי שלא הלך בתלם שלהם. לשם השקפת עולמך, את מסלפת את ההיסטוריה, את נטפלת לאישיותו של מילשטיין, מבלי שיהיה לך, לא מושג ולא בסיס, ואת מלכלכת את הלשון העברית.
כתוב תגובה ל- ראומה
המשמיצים
  אורי מילשטיין   15/06/13 13:17
ראומה, המשמיצים לא קראו את הפרק שכתבתי. הם משמיצים לשם השמצה כדי להפריך את הממצאים ואת הביקורת על רבין. מדובר באדם או אנשים המתפרנסים מכתיבה זאת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
גם לשוטה זכות לחפש ולמצוא נחמה
  פועה   15/06/13 14:22
חיפשת ומצאת תאמין?
כתוב תגובה ל- פועה
בולש(יט)ביזם בשירות ה"חוקר"
  אנאליסט   15/06/13 14:28
מילשטיין, שוב אתה נופל לבור שאתה במו-ידך כרית אותו: "ARGUMENTUM AD HOMINEM" ואינך מסוגל להתמודד עניינית עם בקורת לגיטימית במסגרת פרסום "מחקר" שאמור ומתיימר לשקף את המציאות הריאלית. אז ממה נפשך? אוליי תתבגר ותפסיק לנקוט כלפי מבקריך ביחס עויין ומבזה - יחס צנטרליסטי-בולשביקי (אתה הרי נגד זה, לא?! ). אוליי באמת כבר תתגבר על נטיות ילדותיות ורגשניות (שלא לומר פרנואידיות) ותהפוך את עורך ותשמש אות ומופת לגישה פתוחה, מתקדמת ודמוקראטית ותבוא אל קוראיך בניקיון דעת, בפתיחות אינטלקטואלית וללא תסביכי קנאה-שנאה כלפי מושאי מחקרך וכן, גם כלפי הקוראים, שכל "פשעם", שהם העיזו,רחמנא ליצלן, להעביר ביקורת על דבריך ה"קדושים" - כאילו חיללו שם-שמיים, כאפיקורסים בחצרו של הרבי מסאטמר... הייתכן שמהפך כזה יוכל לקרות לך? לו-יהי!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
קראתי יותר מפעם אחת
  גלילי   16/06/13 20:41
לי מעניין ברמה האישית השנוי שלל בחמאס קראתי את הספר לראשונה, כשיצא. הייתי אז בשירות סדיר. באותה עת הייתי הרבה יותר ״שמאלן״ מהיום אבל גם הרבה פחות ביקורתי ולכן מצאתי את הספר משכנע לפחות בחלקו ולמרות שנגד את העדפותיי הפוליטיות. היום אני כבר לא ממש שמאלני אבל הרבה יותר ביקורתי משום שפיתחתי כלים לחשיבה ביקורתית דרך ההשכלה הגבוהה ותחום העיסוק שלי. לכן, למרות שאין לי סיבה אידיאולוגית מיוחדת לבקר את הספר, אני מו א או ו חלש מאוד ולא משכנע. תודה על כך שהצבת בפני מראה לראות את ההתקדמות שעשיתי, ואני לא ציני.
כתוב תגובה ל- גלילי
לבורגני אין יכולת להבין מהפכן
  פועה   15/06/13 14:41
בשביל בורגני שענינו בעצמו, הביטוי "קבלתי את דין התנועה ויצאתי לשליחות" זה נשמע צביעות. כי הויתו של בורגני היא צביעות שהוא עושה בה שמוש תדיר כדי להיטיב או לשמר את מצבו.
אצל המהפכנים הסוציאליסטים, המפלגה הייתה בית, ואצל רבים הבית! כולם שרתו את המטרה המשותפת מהמנהיג עד התומך הפשוט.
בתקופות מאוחרות עם השגת יעדים, נשכך הלהט המהפכני והשליטה במשאבי עושר מעוררת את "חידקי החולי" הבורגני הנטועים גם בשליחים המנהיגים, הם דבקים למשרות ולקרירות וכך הם נעשים לבורגנים, ואז כשהם משתמשים בבטוי הזה הם אכן צבועים.
כתוב תגובה ל- פועה
עדיין את משתמשת בסיסמאות
  ב_שמואל   16/06/13 11:53
עדיין את משתמשת בסיסמאות המופרחות?
אדם יכול להיות חכם גדול, משכיל עצום ובכל זאת להיות מטומטם.
מטומטם יכול להיות אדם חכם, אך הוא אינו מצליח לצאת ממסגרות חשיבה לא רציונאליות, כאלו שברור (מנסיון או מהגיון) שהן לא נכונות.
האומנם את חושבת של"בורגני" יש ערך נמוך מ"פועל"?
את ממש גדולה. נעים להיזכר - נוסטלגית - בתופעה שכבר עברה מהעולם.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
איפה בדיוק הזכרתי מושג "פועל"?
  פועה   17/06/13 00:18
אני אולי "משתמשת בסיסמאות" אבל עדין לא ממציאה טקסטים...
כתוב תגובה ל- פועה
אין לך תגובה יותר משמעותית?
  ב_שמואל   17/06/13 11:37
כשאת מביאה מושג אנורכיזטי כ"בורגני", את מעבירה אותנו (הקוראים) למושגים מתקופה אחרת.
אין לערך "בורגני" את הערך המוסרי שהיה בימים ההם, ולכן, אין מקום להשתמש - היום - בערך הזה במשמעות של הימים ההם.
כדי להביע את הרעיון שדברי שלעיל, הוספתי ערך נוסף מהימים ההם ("פועל") וציפיתי שאת מספיק אינטלגנטית להבין דבר מתוך דבר.
אני מבין שטעיתי, ואסור לי לסמוך על האינטלגציה של הקורא.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
"בורגני" תכונה, "פועל" זה מצב.
  פועה   17/06/13 15:19
לכן אי אפשר להשוות בין ביצים לעגבניות. זה חסר היגיון.
"מהפכן" זאת תכונה שנתן להשוותה "לבורגני".
פועלים הם בורגנים דפוקים שלא יזמו שנוי משמעותי במצבם ללא עזרת מהפכנים.
תכונות נשארות לאורך דורות, לכן "הבורגני" זאת ברירת המחדל האנושית.
הבורגני מחפש את בטחונו האישי באמצעות השגת נוחותו הפרטית וכל ענינו בשמירתה. בדרך כלל זה בא ע"ח אחרים מנוצלים.
מהפכנים באים בדרך כלל מבין החשים עצמם מנוצלים. או מבין כאלה שנולדו תשוקה לתיקון ומניעת עוולות.
אלה ואלה קיימים ופעילים גם היום.
כתוב תגובה ל- פועה
לא רע פועה
  חייםק'ה   17/06/13 17:17
לא רע כלל וכלל
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
את כנראה צעירה
  ב_שמואל   17/06/13 21:05
"על–פי תורת ערך העבודה של מרקס כדי לחדול מהתבססות על כוח עבודתו לבדו זקוק הפועל להון — הכנסה נוספת מעבר לדרושה לו לצורך הישרדות שבאמצעותה יוכל לרכוש בעלות על אמצעי יצור. השגת ההון אינה אפשרית, טוען מרקס, משום שהון נוצר באמצעות ניצול הערך העודף — ההפרש שבין ההכנסה שמניבה עבודת הפועל והשכר המשולם לו. היחידים היכולים להנות מערך עודף זה הם בעלי ההון, הקפיטליסטים (או "הבורגנים", כניסוחו של מרקס)".
he.wikipedia.org
מסתבר, שבתקופה עתיקה, "פועל" היה מושג מנוגד ל"בורגני".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לא זוכרת שהזכרתי מרקס או אנגלס
  פועה   18/06/13 12:19
הצרה שלך מיסטר שמואל ב' שאתה כנראה למדן גדול עם זכרון גדול מאלה שנועדו לאגור ולצטט ובמדויק. בתכנה שלהם חסרה האפליקציה של דמיון ועבוד יצירתי של החומר הרב המאוחסן.
בתור ארכיון כנראה אתה מצוין.
מארכס פעל חשב וכתב במאה ה-19, בסביבה חברתית כלכלית ומדינית מוגדרת. המינוחים שלו התאימו לזמנו ולתורתו. מאז חלפו להם כ 150 שנה בני האדם כולל מוחם התוסס נותרו בדיוק אותו החומר, אבל החברה הכלכלה והמדינאות שלהם אחרים לגמרי.
אינך חש שיש מקום להתאים את התאוריה ההיא לזמן הזה?...
אז במקום "לרוץ לארכיון" לשלוף את האגור מקוטלג ולצטט לי מה כתב מארכס לפני 150 שנה, לא הגיעה העת שגם תביע את דעתך?...
כתוב תגובה ל- פועה
פועה חביבה, זה בדיוק
  ב_שמואל   18/06/13 14:01
זה בדיוק הדברים שכתבתי בתחילה, המושגים שהשתמשת הם לא מהעולם הזה.
טוב, בואי נשכח, באמת שלא חשוב לי העניין הזה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
בזה הענין! אצלך זה מקוטלג שם
  פועה   18/06/13 17:49
לכן אתה לא מבין איך זה מגיע פתאום לכאן?
אבל נעזוב ממילא בגילך כבר אין סיכוי שתשתנה.
כתוב תגובה ל- פועה
33
שאלות
  גיה   15/06/13 13:57
כמה שאלות שהכתבה עוררה בי. אשמח לקבל תשובות: מה זאת אומרת אנטי לאומיות ואנטי ציונות? האם אמו של רבין נאבקה בלאומיות היהודית? כיצד? ואם היא היתה אנטי ציונית מה היא עשתה בארץ?
האם הקמת בית ספר נוסף במקביל או כמתחרה לגמנסיה הרצליה אין פרושו לאפשר לעוד ילדים להכנס למערכת החינוך? שעלתה אז הון תועפות? לא היה חינוך ממלכתי (לא היתה ממלכה) ואת החינוך ממנו ההורים.
לחינוך הקיבוצי היו אין ספור מגרעות, אך זלזול בלימודים אקדמים לא היה בין מגרעותיו. האקדמיה לא היתה בסדר הקדימויות אולי בגלל שהיא היתה שלומניקית. אולי זו הסיבה שבקיבוצים נמנעו מלחנך ילדים לאקדמיה?
האם באמת מקור תאוות הבצע של רבין ושחיתותו (ראה סיפור ארבעת אלפי הדולרים) הם בבית הוריו. או אולי שזו דרכם של כל המגיעים לצמרת? להזכירך ששלטון משחית.
כתוב תגובה ל- גיה
על תאוות הצבע של רבין וחינוכו
  אורי מילשטיין   15/06/13 14:42
גיה,

א. בפרק הראשון שרטטתי פרופיל של אמו של רבין ושם התיחסתי לשאלותיך בנושא שלה. תוכלי לקרוא אותו בניוז1.
ב. הקמת בית ספר נוסף אינו הבעיה אלא האופן שבו למדו בו.
ג. לא רק בבתי ספר הקיבוצים זלזלו בלימודים אקדמיים אלא בתנועת העבודה כולה כי באקדמיה חשבו שלומדים "מקצועות אוויר" ואילו תנועת העבודה שאפה לכונן חברה של אנשים שיעבדו עבודה פיסית "ככל העמים".
ד. לתאוות הבצע כמו לתכונות אחרות של האדם יש הרבה גורמים. אני מסכים שהשלטון משחית אך לא כל מי שהגיע לפסגת השלטון מושחת. ראשי המשלות מנחם בגין ויצחק שמיר היו אנשים צנועים גם כשהיו ראשי ממשלות. אותם דברים אמורים על הנשיא השני יצחק בן צבי ועל שר האוצר המיתולוגי פנחס ספיר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
34
גולדה מאיר על יצחק רבין
  אורי מילשטיין   15/06/13 14:29
בביוגרפיה האוהדת שלו על גולדה מאיר כתב ד"ר מירון מזדז'ני:

לפני מינוי רבין לראש ממשלה ב-1974, לגולדה "היו ספקות לגבי יכולת תפקודו במצבי משבר, והיא חששה שמא יקשה לפעול תחת לחץ, כפי שאירע בערב מלחמת ששת הימים" (עמוד 611).

האם גם ד"ר מירון מדז'יני וגולדה מאיר שקרנים?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הם אולי לא אבל אתה כן
  חייםק'ה   15/06/13 17:29
כפי שכולם רואים כאן בכל יום ובכל שעה
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
האמת על גולדה ורבין
  אנאליסט   15/06/13 19:11
גם לרבין הייתה ביקורת על גולדה ויחד עם זאת היחס הבסיסי ביניהם היה יחס הדדי של כבוד והערכה. בניגוד למילשטיין אשר נטפל לנקודה אחת מתוך רצף ארוך ורב של נקודות, גולדה היטיבה לראות את התמונה בכללותה, הייתה מודעת היטב למורכבותה של המציאות ובכל נקודת צומת ידעה היטב מדוע היא מעדיפה את יצחק רבין. גולדה הייתה אדם זהיר אשר דאגה תמיד לראות את הצדדים הרלבנטיים כדי לערוך שקלא וטריא בטרם הכרעה - דבר מזה לצערי לא קיים אצל מילשטיין אשר אצלו אין צדדים ואין שקלא וטריא, כדי כך שנקודה אחת שאליה ניתפס מכסה את התמונה כולה וצובעת מניה וביה את מושא מחקרו באור שחור משחור. אין ספק שגולדה ידעה לבטא היטב את העדפתה הברורה ברבין: הן בתקופה בה כיהן כשגריר בוושינגטון שם נתנה לוסמכויות של מעין שר חוץ כדי לעקוף את אבא אבן שעליו לא ממש סמכה... וכך לאחר התפטרותה בעקבות מלחמת יוה"כ. לאחר שהחליטה התייצבה ותמכה באורח מפורש וברור ביצחק רבין בהתמודדות מול שמעון פרס. ברור שלרבין היו חולשות - הוא עצמו לא טען מעולם אחרת, גם לגולדה היו חולשות, גם לנתניהו יש חולשות - נראה שרק למילשטיין אין חולשות...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
מינוי גולדה לרה"מ הפקרות מוחלט
  נצר יואב   15/06/13 21:11
אם גולדה היתה אפילו קצת זהירה, היא לא היתה מתמנה לתפקיד ראש הממשלה במדינה הנתונה במלחמה מורכבת טכנולוגית, לוגיסטית, אופרטיבית ומדינית - תחומים בהם לא היה לה שום ידע ובהם נכשלה לחלוטין. אם היו ממנים את אבא אבן לראשות הממשלה, הוא היה: א. מבין את מהלכי המעצמות ומתכונן בהתאם. ב. קורא ספרים באנגלית על המערכה האוירית בוייטנאם ובעקבות זאת מונע מספר אסונות.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
טיפולים כימוטרפיים
  אורי מילשטיין   16/06/13 00:25
גולדה למעשה לא תפקדה בגלל טיפלים כימוטרפיים שקבלה
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
35
רפול : " לא סומך
  על רבין"   15/06/13 14:59
1.2.1.1.2.1.1.2.2.1. רפול : " לא, אני לא סומך עליו [לא סומך על יצחק רבין] משעל לרפול : "אתה לא סומך על יצחק רבין..." רפול : " לא, אני לא סומך עליו [לא סומך על יצחק רבין], גם ביום הכיפורים לא הייתה מנהיגות שידעה לתת פקודות..."
 רפול : " לא, אני לא סומך עליו
כתוב תגובה ל- על רבין"
36
רפול : "לא סומך על
  רבין"   15/06/13 15:13
1.2.1.1.2.1.1.2.2.1. רפול : " לא, אני לא סומך עליו [לא סומך על יצחק רבין] ניסים משעל לרפול : "אתה לא סומך על יצחק רבין..." רפול : " לא, אני לא סומך עליו [לא סומך על יצחק רבין], גם ביום הכיפורים לא הייתה מנהיגות שידעה לתת פקודות..."
 רפול : " לא, אני לא סומך עליו
כתוב תגובה ל- רבין"
37
כולם בכפר משוגעים, חוץ ממני.
  משוגע הכפר   15/06/13 15:49
כתוב תגובה ל- משוגע הכפר
לא משוגעים אך קרנפים
  אורי מילשטיין   15/06/13 17:33
הסברים במחזהו של יונסקו "הקרנפים". הסבר יותר פילוסופי: משל המערה של אפלטון בספר "המדינה". יש תרגום עברי. מעוניין במקור עברי לבעיה, קרא את דברי עמוס הנביא, להבדיל, על נשות ירושלים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
38
מחשבות
  יעקב ל   15/06/13 16:38
שלום אדוני
אינני חוקר, קורא כתובים ומנסה ללמוד, כן. בשבועות האחרונים דבריך ואופן הצגתם במחשבותיי.
מתוך קריאת מאמריך, ברק בפרקים הקודמים , רבין ז"ל בפרקים אלו, עולות המחשבות הבאות:
תקעת חץ במטרה וסביבה סימנת עיגול.
נימה אישית של טינה (עד כדי שנאה) מבצבצת בין השורות כלפי נושא מחקריך.
אִיפְּכָא מִסְתַּבְּרָא מקובל על רבים ועלי, אך "השמחה" בחשיפת קלונם של האישים השונים מול "התבטלות" דבריך בהצלחתם, גלויה ועוקרת משקל במאמריך.
המבטלים את דבריך, טעות בידם, אך אין כתביך "שפת הקודש".
תקיעת חץ במטרה:
בקרב סולטן יעקב, מאזין יאנוש מפקד האוגדה, למערכות הקשר ואפילו ממריץ את המג"ד לרוץ לשטח:
"יאנוש התקשר ישירות לעירא ואמר לו, לפי עירון בן פורת: "קודקוד עיתון [הכינוי ברשת הקשר של גדוד 362], נוע למשימתך, היית צריך להיות שם לפני ארבע שעות".310 יאנוש הוסיף: "אני במקומך הייתי מבצע את זה לבד, עם ג'יפ, לפני ארבע שעות".311 מנחם בנטוב, שהאזין לשיחה בקשר, זוכר שיאנוש אמר: "תתחיל לנסוע, אתה מעכב את כולם. אני עם הג'יפ שלי הייתי עושה את זה יותר מהר. תתחיל לנסוע, השטח ריק".
יאנוש בתחקיר הקרב העצוב לקח את האחריות למתרחש על עצמו אך אתה במאמר מבטל את דבריו ומאשים את ברק. (אינני חושב שברק נקי מאשמה אך נקודת מבטך האישית-תקעת חץ-בולטת)
באירוע בקבר יוסף בו נהרג סמל שני מדחת יוסף ז"ל, נכחו במקום, במרחק מאות מטרים, מפקד החטיבה, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, אלוף הפיקוד ומעליהם הרמטכ"ל מופז המודע להתרחשות.
שרשרת פיקוד של קצינים בכירים נעלמה. על כולם פסחת/ביטלת-תקעת חץ- והאשמה היא בראש הממשלה ברק.
נימה אישית של טינה.
אינני מכיר את המגיב מרים224 , הוא עולה עלי, רבות, בחריפות הידע אך אני שותף לדעתה בנושא הנימה האישית הבולטת בדבריך. ראה תגובתך לדברים הבאים:
האמא דווקא הייתה ג'דעית
תאכלס מי שהשתתף בדרך פעילה שכזאת להגנת העם והארץ הוא ציוני למעשה.
- וגם ציונית 7/06/13 23:04
אפילו אם זה נכון,
הבן יצא דפוק.
אורי מילשטיין 8/06/13 07:13
האימא רוזה רחוקה מציונות לפי המאמר אך תגובה אחת, שלך, סותרת דבריך.
התייחסותך ברמה האישית, לנושא מאמריך, תגובה מכוערת וילדותית כאחת מבליטה לרעה ומפחיתה את ערך נקודת מבטך על האירועים השונים.

אִיפְּכָא מִסְתַּבְּרָא
גדולים וחכמים, לפעמים במחיר דמים, מצאו כי מקומו של הילד הצועק "המלך הוא עירום" חורג מדפי הספר. חשיבות רבה לנוכחותו במהלכי החיים השונים במסגרת החיים השוטפים. על אחת כמה וכמה במסגרת מדיניות הביטחון השוטפת. במאמריך, אתה צובע את הכל שחור. "ככה לא בונים חומה" (מחקר אובייקטיבי) והתוכן והצגת הדברים מקבלים סגנון "פראבדה".

נקודה נוספת השייכת לחינוך:
שנות ה-20-30-40 של המאה הקודמת. רוב האוכלסיה בישראל נאבקת בקשיי היום יום. חינוך אקדמי? מי העלה על דעתו ו/או הרשה לעצמו?

אחזור שנית:
המבטלים את דבריך, טעות בידם, אך אין כתביך "שפת הקודש".

כתוב תגובה ל- יעקב ל
שפת קודש
  אורי מילשטיין   15/06/13 17:21
יעקב,

בוודאי שאין דברי "שפת קודש" ויש בהם הרבה ליקויים וטעויות שהרי לא כל הנתונים נחשפו וגם לא יכולים להיחשף. אך אני סבור שכל דברי מבוססים.

באשר לאהוד ברק בפרשות סולטן יעקב ומדחת יוסף, בוודאי שהיו עוד אנשים שתיפקודם גרם לאירועים. הגעתי למסקנה שבשני אירועים אלה האחריות העיקרית רובצת על אהוד ברק. בשביל להלגיע למסקנה זאת אינני צריך לשנוא אותו אלא רק לעניין במקורות שאותם אני חושף.

סגנוני אכן בוטה אך עם כל הכבוד הוא לא די בוטה ביחס למחדלים שאותם אני חוקר ושעליהם אני כותב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
39
תודה לעיתונאות האמיצה,דר' מילש
  תל אביבית   15/06/13 17:05
דר' מילשטיין, חשוב מאד להביא את הפנים הנוספות ואתה מסמכת את הדברים. מעניין עד כמה אמוציונאליות בתגובות המגינות על המנוח משבשות את השיפוט עד כדי ניבולי פה ודיבורים לא לעניין.
כנראה שקילפת כסות שנבנתה להערצה ולפולחן אישיות של דמותו של המנוח, ואתה גם מביא לחילון של אדם שהיו לו חולשות ושבירויות.
תודה לך, עתונאים/הסטוריונים רבים פשוט לא היו מעזים באקלים הפוליטי הנוכחי להביא דברים אלו.
למדתי הסטוריה מפי הר סגור, וגם הוא היה מביא את הדברים בלי כחל ושרק ולא קידש אף דמות לרמה של פולחן אישיות...
כתוב תגובה ל- תל אביבית
דת הפלמ"ח
  אורי מילשטיין   15/06/13 23:17
תודה תל-אביבית,

בישראל רווחת דת הפלמ"ח. בפרוץ מלחמת העצמאות אכן הפלמ"ח היה הכוח הבצאי המשמעותי היחיד והוא אבטח את התהליך של הקמת מדינת ישראל. אבל תהליך בניית צה"ל על ידי מפקדים מן הפלמ"ח ובראשם יצחק רבין היה לקוי מאוד. אסוננו הוא שדת הפלמ"ח מנעה לנתח באופן ביקורתי את מעשי אנשי הפלמ"ח. את התוצאות ראה העם כולו במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון השנייה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא הפלמ״ח בנה את צה״ל!!!
  גלילי   16/06/13 19:04
בפעם האלף, מי שבנו את צה״ל אחרי מלחמת העצמאות לא כללו כמעט יוצאי פלמ״ח שכן אלן פרשו או הופרשו אחרי המלחמה.
כתוב תגובה ל- גלילי
כדי ששקר יקלט חייבים לחזור
  ב_שמואל   17/06/13 13:59
כדי ששקר יקלט חייבים לחזור עליו הרבה פעמים. אל תישבר, תמשיך, תחרוק שיניים ותמשיך. ישנם צעירים שעדיין לא טמטמתם אותם בשקרי השמאל. אל תיכנע ואל תישבר.
תזכור שרק בזכותך ובזכות אנשים כמוך, הייתה הצלחה לשטות הזו שנקראת "הסכם אוסלו", רק בכוחות משותפים של אנשים "טובים" כמוך - העם לא עשה לינץ לבוגדים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
נכון, ולכן מילשטיין ממחזר השקר
  גלילי   17/06/13 16:14
מעבר להסתות הקבועות שלך, יש לך משהו ענייני לומר על מה שכתבתי? מה לא נכון בזה? לבטח העובדות נכונות. בבקשה, עבור על רשימת המפקדים הבכירים של צה״ל בראשית שנות החמישים. אני מאתגר אותך למצוא שם המוני יוצאי פלמ״ח. אני מאתגר אותך למצוא מה עלה בגורלם של יגאל אלון, מולה כהן, אבידן, אורי ברנר, יוסף טבנקין, נחום שריג, ושאר בכירי הפלמ״ח. אתה רשאי לנסות להסביר איך למרות זאת יוצאי הפלמ״ח עיצבו את צה״ל. אני בטוח שזה הולך להיות משעשע.
כתוב תגובה ל- גלילי
מדוע לא הזכרת את אורי יפה
  ב_שמואל   17/06/13 22:03
ובמיוחד את אברהם יפה?
כן, אין ספק שבן-גוריון ניסה להרחיק את חברי המחתרת המפמניקית, הוא חשש מהם - ובצדק (אני מניח שאתה יודע זאת, ואולי טוב ממני)
אולם הנתוח לא הצליח, השכבה שהייתה מתחת לזו של המנהיגים שסולקו, חזרה והשתלטה על צה"ל (ועל גופי המדינה האחרים, זכור לך בוודאי אוסטרובסקי שסיפר שלא הייתה לו ברירה אלא לעשות את מה שעשה עקב ההשתלטות של השמאלנים על ראשות המוסד באמצעות פעולות שפגעו במוסד ובמדינה, וכתוצאה מכך במפקדים שלא היו מגובים ע"י המחתרת המפ"מניקית)
אתה וודאי מודע לכך שמאז צבי צור, הרמטכ"לים היו אנשי מפ"מ. רבין, בר לב, דדו, גור ו(רפול היה שמאלני אך לא ממפ"מ האנטיציונית, כלומר לא מקבוץ הארצי)
יש לזכור שהשליטה זקוקה לנאמנים בדרגות הביניים שעתידים להגיע לראשות הצבא בעתיד.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
למה? כי גם הוא הופרש מצה"ל!
  גלילי   18/06/13 03:48
אורי יפה, כמו שאול יפה וכמו רבים מהמפקדים של הפלמ"ח פרש או הופרש מצה"ל אחרי המלחמה, בדיוק כמו שכתבתי. שניהם מצאו עצמם מחוץ לצבא ב1950. אברהם יפה לא היה מעולם בפלמ"ח, הוא היה בהגנה ובצבא הבריטי, אז מה אתה רוצה? העובדה הפשוטה היא שצה"ל נוסד על ידי מפקדים שברובם המוחלט לא היו יוצאי הפלמ"ח. לקח הרבה שנים עד שאלו שהיו מפקדי גדודים ומטה בפלמ"ח של מלחמת העצמאות הגיעו לתפקידים בכירים, ובינתיים בן גוריון והמפקדים הבכירים שמינה יכלו לעצב את צה"ל בכל צורה שרצו. ואכן צה"ל בראשיתו נבנה במתכונת שאומצה מהצבא הבריטי. לכן, צה"ל הוא ממש לא יורש הפלמ"ח. רק מזמן רבין כרמטכ"ל, קרי, מסביבות אמצע שנות השישים, יוצאי פלמ"ח התחילו לתת את הטון בצבא. צבא שכבר היה מעוצב בבסיסו. יש מבין?
כתוב תגובה ל- גלילי
אני מבין, אתה לא מבין
  ב_שמואל   18/06/13 14:13
כתבתי על הגנרלים (האחים) ממשפחת יפה כסיוע למגמה שציית. אורי יפה (ממעוז חיים, שהיה מהפלג הימני בתוך מפ"מ) ואברהם יפה (מניר דוד, שהיה מהפלג השמאלני בתוך מפ"מ) פרשו מצה"ל לאחר מלחמת השחרור.
כפי שכתבתי קודם (ואתה חיזקת את דברי), בן-גוריון ניסה להחליף את התרבות הפלמ"חנית בצבא. אולם הוא יכל להיטפל רק לשכבה עליונה ואילו הגנראלים של הדורות הבאים נישארו בידי האנשים עם אורינטציה של מפ"מ.
כלומר, בן-גוריון לא הצליח להטמיע תרבות חלופית לתרבות האנרכיסטית של מפ"מ - הפלמ"ח.
כשבגין עלה לשלטון, הוא הקים ממשלה ימנית, אך הדבר לא הסתייע לו משום שהוא ושריו היו "ממלכתיים" ולכן לא החליפו את שדרת הפיקוד (הניהול) במשרדי הממשלה. באופן כזה, הידים נשארו ידי עשו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לא רלבנטי
  גלילי   18/06/13 15:55
מי שמעצב את הצבא הוא הפיקוד הבכיר. הפיקוד הבכיר היה כמעט כולו לא מהפלמ״ח. סה טו.
כתוב תגובה ל- גלילי
מה אתה מצפה מאדם שטוען
  חייםק'ה   18/06/13 16:41
שיהודה היס עדיין מנהל את המכון הפתולוגי?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה יכול להוכיח את ההפך?
  ב_שמואל   18/06/13 17:52
פרופ' היס "גורש" מהמכון משום פשעיו, המעשים הפליליים שהוא היה אחראי לכך. אף מנהל לא היה מאפשר לו "לעבוד כפנסיונר" משום שהוא פסול לעדות מומחה.
העובדה שהוא ממשיך לעבוד במכון, מלמדת שהוא מנהל את המכון הפתלוגי.
כדי שתבין איזו מדמנה היא המכון הפתלוגי ומאין שואב הפושע את כוחו, אז הא לך את הכתובת הבאה:
מאירהוייס.com
"רפואה משפטית פורחת בדרך כלל במשטרים פשיסטים, קומוניסטים, דיקטטוריים (ג'ורג' מוסה). השלטון נוהג להשתמש בה כעלה תאנה שבעזרתו נקבע "מדעית" שהמתים מתו "מוות טבעי".
אתה מבין על מה אני מדבר? ותזכור, מה שכתוב כאן, זה רק מה שהפרופסורית השמאלנית התירה לעצמה לפרסם.
השמאלנים עבריינים בתרבותם ולכן אינם נרתעים משקרים וממשיכים להתווכח כאילו אינם מבינים שהם עבריינים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הדבר היחיד שהבנתי
  חייםק'ה   19/06/13 00:23
הוא שאתה קצת מטושטש ושהחלל בין אזניך מלא בהבלים וקשקושים. למה הציטוט הזה של ג'ורג' מוסא צריך להגיד לנו משהו?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
שוב אינך מבין את הכתוב?
  ב_שמואל   20/06/13 10:35
השמאלנית שכתבה את המאמר אחראית על הדברים של ג'ורג. אם אתה מזלזל בשמאלנית בעלת אישור בטחוני עליון לנאמנות למאפיה השמאלנית (אישור להחשף לאינפורמציה הכי סודית שיש בביר השופכין של השמאל) אז ברור שאתה לא מאמין למה שאתה כותב.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כשהרופא יגמור לטפל בחשדנית
  חייםק'ה   20/06/13 12:19
נשלח אותו גם אליך
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
בולשביק נישאר בולשוביק
  ב_שמואל   20/06/13 17:25
תדע לך שאני מפחד, ברצינות, אני מפחד. אני יודע שאם תהיה לך הזדמנות (בגיבוי הפרקליטות) אתה תממש את האיום.
כשראשי מועצת יש"ע רימו ושיתפו פעולה עם הפושע אריק שרון ואנשיו הנבלות, הדבר היחיד שעומד לזכות היא העובדה שהם עשו זאת כי הם האמינו שפעם בולשביק תמיד בולשביק, ואם הרוצח רבין מקבל מחמאות על הצלחתו לרצוח את אנשי אלטלנה, סימן שתלמידיו המסיתים לרצח נוסף - מתכוונים לממש את רצונם.
אני יודע את דרככם.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אל תדאג, זה לא יכאב מאד
  חייםק'ה   20/06/13 17:56
הרופא יתן לך זריקה קטנה בטוסיק ואני מבטיח לך שאחר כך כבר תרגיש בסדר גמור.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
לא להרבה
  גלילי   18/06/13 17:59
ובכל זאת הוא מצליח להפתיע. בעיקר הוא מצליח להמחיש איך הימין הקיצוני ההזוי מצליח ללכת כל כך רחוק שהוא סוגר מעגל ומגיע לשותפות רעיונית עם שונאי ישראל מקרב השמאל הקיצוני, הערבים והניאו-נאצים.
כתוב תגובה ל- גלילי
תתעקש, זו הגנתך היחידה
  ב_שמואל   18/06/13 17:38
קוראים לתופעה שאתה מבצע "יתד". שתי הקבוצות מושכות בחבל, הצד החלש מבין שהוא אינו מסוגל להתמיד במשיכה ואז הוא נכנס לעמדת התאוששות שהיא: הבריון שבקצה החבל תוקע את רגליו באדמה, אינו מושך את החבל אך מנסה לקפיא את המצב עד שהקבוצה תשקם את כוחה ותחזור למשוך ולנסות להעביר את הדגל לצד שלה.
תמשיך להתעקש בעמדתך, אולי מישהו מחבריך יתעורר ויסייע לך.
לדעתי, רק בתחבולות תוכל להימלט.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הבילבול מח הזה היה מכוון אלי?
  גלילי   18/06/13 18:23
במקום לבלבל את המוח במטפורות מתחום הספורט השימושי, נסה להביא איזשהו ביסוס עובדתי והגיוני לטענה שצה"ל הוקם על בסיס הפלמ"ח. בזה אולי תהיה איזו תועלת.
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה לא מתבייש לדרוש
  ב_שמואל   18/06/13 21:10
אתה לא מתבייש לדרוש הוכחות להשפעה מכרעת של תרבות הפלמ"ח (הבולשוויקים) על צה"ל?
מילשטיין כותב ספרים על הנושא הזה ובסוף אתה לא "רואה"?
שמאלני לא יכול "לראות" את המציאות בלי שהמנהיג יגיד לו איך ומה לראות.
זה מזכיר לי את האחראי על הסליק בכפר גילעדי כשנשאל למה לא גילה את קיומו של הסליק למרות שחלפו עשרות שנים מאז שקמה מדינת ישראל, אז תשובתו הייתה שאף אחד לא הורה לו לגלות, ולכן הוא לא מגלה. אמרו לו שאין מי שיגיד לו כיוון שכולם האחרים - ניפטרו, אז הוא משך בכתפיו כאילו אמר שהוא לא יכנע למציאות (שמאלני פאנט)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אמממ....לא, לא ממש...
  גלילי   18/06/13 23:34
הבן, "מילשטיין אמר" זאת לא ממש הוכחה אצלי. להיפך, אני כותב מה שאני כותב משום שבעיני מילשטיין חוזר על הטענה בלי לבסס אותה. וכן, קראתי חלק גדול ו"הוכחות" לא מצאתי שם. כן נתתי עובדות שממחישות מדוע צה"ל לא נבנה על בסיס מורשת הפלמ"ח. אדרבה, מצא לי הוכחות (כביכול) מהספרים של מילשטיין והצג אותן. וסתם כדוגמא אנקדוטית מציע לך לקרוא על איך מאיר הר ציון תיאר את צה"ל שבו שירת (כמפקד כיתה בחטיבת הנח"ל) לפני שעבר ליחידה 101. הוא מתאר צבא שהוא קריקטורה של צבא מערבי. ההיפך הגמור מהפלמ"ח.
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה מגייס את מאיר
  ב_שמואל   19/06/13 21:01
אתה מגייס את מאיר הר-ציון להוכחת השקרים שלך? טוב, בוא נלמד אותך למה מאיר התכוון. אני אתחיל בכך שאתאר את יחידת הנח"ל בשנות ה- 50 (התקופה עליה מדובר).
רעיון הנח"ל היה מבוסס על הרעיון של הפלמ"ח של שבועיים אימונים ושבועיים עבודה בקבוץ. בנח"ל - השרות חולק לשרות צבאי (טירונות + אימון מתקדם) ושהייה בקבוץ (של"ת ומבצעית).
הנח"ל, בשונה מיחידות נורמליות, היה מבוסס על קבוצות אתניות, "בני משקים" שהיו תוצר של ההתיישבות החקלאית (קיבוצניקים ומושבניקים) שנועדו לפיקוד, "בני גרעינים" שהיו תוצר תנועות הנוער העירוני שהיה הנוער הכי טוב של המדינה בעל הפוטנציאל אדיר להפוך את צה"ל והמדינה לארגונים מצויינים, אבל הם בוזבזו לטובת הקיבוצים שניצלו בחינם את ההון האנושי הכי טוב של מדינת ישראל ובזבזו אותו על העברת קווי מים לגידול התירס, ופינו לבני הקיבוצים את המקום בפיקוד ובקורסים המיוחדים (טייס) שנתנו להם לשלוט בהמשך במדינה.
קבוצה מיוחדת שלישית - באותה תקופה, הייתה בני העולים החדשים, נערים לא משכילים, חסרי השפה העברית, טעוני טיפוח (במצב חמור יותר מ"נערי רפול").
מאיר הר-ציון כנציג "בני המשקים" נאלץ לפקד על "נערי רפול". האין זה ברור שאופיו (הבלתי סבלני) ויכולותיו הגבוהות מאד (גיבור ישראל) הביאוהו לביקורת על רמתם הירודה של חייליו?
מיטב הנוער היה בנח"ל (בני הגרעינים), אך הקיבוצים העדיפו את טובתם החומרית ובזבזו את הפוטנציאל של החברה האלו בעבודות חקלאיות. גדוד 50 היה נחשב כגדוד חיר"מ (חיל רגלים מוצנח) מצויין שיצר המון צנחנים (יצירת גדוד לוחם בכל חצי שנה) בעלי מוטיבציה עצומה. למרות שרמתם לא הגיעה לרמתם של גדודי צנחנים רגילה (890 ומאוחר יותר 202) עקב שירות קרבי קצר יותר משל הלוחמים בגדודים רגילים. בכל מקרה, החברה האלה בוזבזו ושוחררו בדרגת טוראי.
עכשיו אתה מבין שניסיונך להישען על דברי מאיר הר-ציון כמסייע לטענתך, זה ניסיון עלוב ולא מתאים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
במקום לנחש, קרא!
  גלילי   20/06/13 17:44
התייחסותו של מאיר הר ציון לצבא שבו שירת עד שעבר ליחידה 101 איננה סוד ואין צורך שתספר לנו למה הוא התכוון. הדברים מופיעים בספר שכתבה עליו נעמי פרנקל (פרקי יומן). הוא לא מתייחס לאיכות חייליו (הוא היה מ״כ טירונים) אלא לאווירה הכללית של דגש יתר על משמעת, טקסיות ושאר אלמנטים שיטחיים של צבא סדיר, לעומת ביצועיות ירודה. מה שהרשים אתו מייד עם המעבר ל101 היה חוסר הפורמליות של אריק שרון.
ולגבי הנח״ל באופן כללי, הרי שבניגוד לכל מלל השינאה על ניצול לטובת הקיבוצים, לנח״ל הייתה מטרה לאומית חשובה של התיישבות ביטחונית באיזורי הספר. היאחזויות הנח״ל לא היו קיבוצים ותיקים שנהנו מכל עבודה זול...גם כשגרעיני נח״ל צורפו לקיבוצים קיימים (לא היאחזויות) בדרך כלל היה מדובר בקיבוצים צעירים או חלשים שישבו במקומות אסטרטגיים וניזקקו לתגבור. ההתיישבות הייתה מטרה לאומית והנח״ל היה אמצעי למימוש!
ואם יש לך בעיה עם מקצועיות ירודה עקב הקצאת זמן מופחת לאימונים אני מציע לך לעזוב את הנח״ל אשר מזמן כבר כמעט לא קיים במתכונת הגרעינים ולהתמקד בישיבות ההסדר, אשר החיילים שיוצאים מהם אמורים להיות מעולים חרף הזמן המועט שהם משרתים בפועל....
כתוב תגובה ל- גלילי
מאיר הר-ציון לא הסתפק
  ב_שמואל   20/06/13 21:49
מאיר הר-ציון לא הסתפק בפעילות נורמלית של חיילים בצבא נורמלי? בוודאי, כי הוא היה גדול מהאימונים האלו, זה לא התאים לו, אבל ככה מנהלים צבא. תאר לך שכל החיילים היו מתנהלים כמו ב- 101. לידיעתך, אפילו ב- 202 לא זרקו רימונים מאוהל סיירים (ספור מספר על יחידת ה- 101) כי בצבא נורמלי - לא פועלים באופן אנרכיסטי כמו בפלמ"ח.
לגבי מגבלות האימונים של חיילי ההסדר, הביקורת שלך (לדעתי) נכונה. ברור שלחיילים האלו יש פוטנציאל מעולה בזכות המוטיבציה הגבוהה שלהם, אך רמתם נפגעת עקב חוסר אימונים (רכישת רמת חיילות גבוהה נובעת משהות באווירה קרבית. זו הסיבה מדוע מ"כ צעיר בצנחנים היה ברמה גבוהה יותר ממ"כ צעיר בגולני, כשתקופת ההכשרה שלהם הייתה שונה)
עם זאת, יש לזכור שהיום אין צורך בכל כך הרבה חיילים וניתן לוותר על הרעיון של "כל העם צבא". צה"ל ייקח את החיילים שהוא רוצה וצריך וישלם לחייליו שכר הוגן על פי ההשקעה שהחייל משקיע, כי מדינת ישראל הגיע לבגרות וחייבת להפסיק לנצל את העם כאילו אנו פאשיסטיים והחיילים אינם פראיירים באונס גרוע מהמתנדבים שנוצלו בקבוצים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לא רלוונטי
  גלילי   21/06/13 17:21
צה״ל של שנות החמישים המוקדמות היה צבא גרוע מאוד לכל הדיעות, וודאי לדעת מילשטיין שחושב שהקמת יחידה 101 הייתה המהפכה היחידה בתולדות צה״ל ומה שהיא אותן לת יפקוד וביצוע סבירים. לפחות כך הוא חשב וכתב עד ששרון עשה את הסטייה שמאלה....
לגבי אימונים וכו׳, השאלה איננה רק כמה מתאמנים אלא איך מתאמנים. למוטיבציה ולאיכות של החיילים יש השפעה רבה על זה ולכן חייל איכותי יפיק יותר מאימון מוגבל בהשוואה לחייל לא איכותי שמתאמן יותר.
לגבי גודל הצבא, אתה טועה טעות חמורה וכבר כתבתי פה ניתוח על זה בדיון קודם. צה״ל כבר היום סובל ממחסור כרוני בלוחמים. הלוחמים מתאמנים היום הרבה פחות מבעבר בגלל המחסור הזה ובגלל שצה״ל מגייס פחות מילואים על מנת להשלים את הפערים של הסדיר ולאפשר לאלו להתאמן. ועדיין, יש לומר, הצבא הסדיר לא יכול לעמוד במשימות הקרביות השוטפות בלי מילואים.
וזה לא בגלל שצה״ל הוא צבא גרוע כל כך. בארה״ב יש גיוס התנדבותי ולמרות שהם מוכנים לקחת באמת כל אחד גם אצלם יש מחסור בחיילים עד כדי כך שבזמן העימות בעירק היה גיוס מלא של המילואים ודיבורים רציניים מאוד עלם החזרת גיוס החובה. ואנחנו לא מדברים על עימות קריטי להישרדות ארה״ב, כן?
והנה השוס, אם אתחשב את גודל הצבא האמריקאי יחסית לגודל האוכלוסיה שם, תמצא אחוז שאם תיישם אותו בישראל תגיע לצבא בגודל שלא מספיק לשום דבר אפילו אם כל חייל הוא שילוב של אריה טפר ואורי מילשטיין.
את החישוב המתמטי אני משאיר לך. אני כבר עשיתי אתה זה אבל הגיע הזמן שתתאמץ קצת. מצא את הודעתי הקודמת או עשה 5 דקות עבודה בעזרת ויקיפדיה ומחשבון.
כתוב תגובה ל- גלילי
40
מה העיקר אצל מילשטיין ויצחק?
  עין אחת   15/06/13 17:29
לייצור רייטניג , ע"י יצירת מניפולציות וסערת רגשות מדומה בכתיבה אצלם ואצל הקוראים .

לא תמצאו באתר של יצחק , תיאורים על הבגידה של ביבי באשתו כפי שהתפרסמו בזמנו בעיתונות , , על מלחמת הירושה בין חברתו של יוני נתניהו למשפחת נתניהו ( כמובן ברק "הנוכל " נקרא לתווך בינהם , והציל את המצב )
אל התביעות של שרה נתניהו , עכשיו נגד אחיה בן ארצי .
בקיצור אצלם ה"ימניים" זכים כשלג .

כתוב תגובה ל- עין אחת
מה שאינך מבין
  סטודנט לביטחון   15/06/13 22:39
ואינך מסגל להבין, שד"ר מילשטיין הוא בעל אומץ אינטלקטואלי נדיר. רק פעם במאות שנים קם אדם שמסוגל להתמודד עם כל הממסד - הפוליטי, הביטחוני, האקדמי, והתקשורתי - לחשוף את האמת ולשלם מחיר כבד: בהשמצות, בהחרמה, בחוסר עבודה בסיכון חיים. תופעה כזאת היא כל כך נדירה עד שרוב האנשים, ואתה בכללם, מפרשים את תופעת מילשטיין בדרך מעוותת.
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
מה הקשר לנושא?!אינך מתמודד עם
  2 עיניים מביטות   16/06/13 00:34
הדברים שנחשפו. מילשטיין מיטיב לתעד ולגבות במסמכים ובעדויות את דבריו. מה שייך פה אהובותיו של ביבי וכו'?
דבר לעניין , ללא גלגולי עיניים/עין אחת לצדדים...
כתוב תגובה ל- 2 עיניים מביטות
זאת היתה הרמה הנמוכה של רבין
  אורי מילשטיין   16/06/13 06:20
וזאת הרמה הנמוכה של אוהדיו!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
41
הפרדיגמה שפיתחת
  סטודנט לביטחון   15/06/13 22:33
ד"ר אורי מילשטיין אל תשים לב למשמיצים. אתה משיג בדור שלם את התרבות הנוכחית. בעתיד יאמצו הכל את הפרדיגמה שפיתחת ואז יבינו את גדולתך
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
כדי שישראל תשרוד בעתיד
  אורי מילשטיין   17/06/13 15:54
כדי שבעתיד הישראלים לא יהיו מנותקים מן המציאות והמדינה תשרוד, יש לעבוד קשה היום אפילו שרוב הישראלים אינם מבינים את המסר. מעטים מבינים והם יפיצו לאחרים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
42
ספר חשוב ומפורט על טיב החינוך
  חשדנית   15/06/13 23:07
שקיבלו הילדים ב'בית-החינוך לילדי עובדים':

שמעון רשף/זרם העובדים בחינוך, מקורותיה ותולדותיה של תנועה חינוכית בשנים תרפ"א-תרצ"ט (1921-1939). הוצאת הקיבוץ המאוחד, תש"ם

חלק א, פרק ג': ניסיונות ראשונים
עמ' 52: גן ילדים ובית ספר עמלני פרטי בתל-אביב

תקראו בפרק ב' על הניסיונות ועל הכשלים של דרך החינוך הזאת, על הסכסוכים הפנימיים בתוך בית הספר ובינו לבין ההסתדרות ועל מקומן של הנשים בין גידול ילדים לעבודה בקבוצה, על תקציב בית הספר והתרומות ועוד...

הלימודים-ללא תכנון מוקדם, ללא הכנה מראש של המורים, ללא תכנית פעולה, דרכי פעולה ננקטו מתוך חופש גמור, יצירת דרכי חינוך מטעם המורים עצמם, ללא הבנה של דרישות החינוך ועוד ועוד..
כתוב תגובה ל- חשדנית
מערכת החינוך היתה מופקרת
  אורי מילשטיין   16/06/13 00:12
התוצאות היו הרות אסון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
43
חוסר אתיקה של מילשטיין
  גלילי   16/06/13 02:38
כש מילשטיין נכנס לסיפורו של הקטין על קטטת הילדות שלו עם רבין הוא משמיט מה שהודה בו בספר המקורי: שהקטין ביקש מימנו לא לפרסם סיפור זה אך הוא ״בצער רב״ התעלם מהבקשה....אין ספק שמדובר בסיפור כל כך חשוב ששווה עבורו לבגוד באמונו של מרואיין ולהתעלם מבקשתו הברורה....
ואולי מילשטיין לא יכול היה לוותר על הסיפור חסר הערך (קטטה איחת בילדות המוקדמת משמעה שום כלום) פשוט משום שכמעט ואין הוא עושה שימוש במקורות משלו אלא מצטט מתוך ביוגרפיות שכתבו אחרים או חוזר על רכילויות שזרקו לו פעם. אין כפל ההפניות יותר מאיזכור של ראיונות ספורים ביותר, ואף לא מסמך אחד שמילשטיין מצא בעצמו באיזה ארכיון. לכן ייתכן ול הוא יכול לוותר על המעט שייתן לכתיבתו גוון של מחקר אמיתי. ובאותו עניין, המחקר של מילשטיין איננו מחקר אלא עבודת סיכום של עובדות סלקטיביות מתוך כתבי אחרים, עליהם וא בונה תלי תילים של פרשנות פסיכולוגית וסוציולוגית שהיא חלקה הגדול מעוררת גיחוך והשאר סתם חובבני ושיטחי. גם לניתוח כזה מצד פסיכולוג מנוסה הייתי מתייחס בספקנות, ובוודאי כשמדובר במישהו שאין לו שום ידע בנושא ומערבב קלישאות פרוידיאניות יחד עם מונחים פסיכיאטריים מפוקפקים והיבטי תיאוריות אישיות ויחסי אובייקט שבמידה רבה כבר נחשבים בעייתיים.
כתוב תגובה ל- גלילי
מסמכים יגיעו בתיאור הקרבות
  אורי מילשטיין   16/06/13 07:03
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ואכן מוטב היה אם התמקדת בזה
  גלילי   16/06/13 18:58
בתיאור קרבות אתה טוב. בפסיכולוגיה וסוציולוגיה קצת הרבה פחות.
כתוב תגובה ל- גלילי
מילשטיין הוא רכלן
  חייםק'ה   16/06/13 09:00
ללא שמץ של כישורים כחוקר וללא שום יכולת לאינטלקטואליזציה של מה שעיניו רואות. כל מה שיש בו זה קנאה, שנאה ויצר נקמה שלא יבוא לעולם על סיפוקו. כל מי שמקורב לעניין יודע שגם רבין וגם ברק סירבו אפילו לשמוע על העסקתו במערכות שעליהן היו ממונים. (ואני כותב זאת בנימוס כי התגובה שלהם היתה כשל מי שמצא ג'וק בסנדביץ') וזו הסיבה לכל הוונדטה הילדותית שהוא מנהל נגדם.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
רכילות
  אורי מילשטיין   16/06/13 09:58
רכילות היא היסטוריה שאינה מוצאת חן בעיני הקורא בעיקר כי היא נוגעת בציפור נפשו וחושפת ענינים עדינים שהוא מבקש להסתיר.. קוראים כאלה מעדיפים מליצות נבובות על פני חשיפת העובדות שאותן הם מכנים ״רכילות״
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מה לזה ולבגידה שלך בהקטין?
  גלילי   16/06/13 19:04
ניצלת את יצחק הקטין ובגדת באמונו. ולפי בלום הלוי ניצלת את גיבור ישראל אסא קדמוני. זה מראה על דפוס מסוים ולא סימפטי.
כתוב תגובה ל- גלילי
רכילות היא רכילות
  חייםק'ה   17/06/13 19:08
אם במקום למצוא מקורות היסטוריים אותנטיים, ספרים, מסמכים, מחקרים ותעודות אתה מעתיק מספרים של אחרים ומביא סיפורי מעשיות - זו רכילות! להקדיש קטע לשיחת רכילות עם מתנחלת מטורללת כמו נעמי פרנקל שאולי אמרה לך שרבין שאל אותה פעם מהי סנהדרין זו רכילות ברמה של צהובון או רחל המרכלת. ויש עוד כמובן
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
44
עדיין לא ברור
  יואל קורנבלום   16/06/13 05:59
איך אנשים כמו רבין התקדמו. מסופר שיגאל אלון קידם את רבין. מה ראה אלון ברבין כדי לקדם אותו? מה ראה דוד בין גוריון בשמעון פרס כדי לקדם את שמעון פרס? כנ"ל גם עם אהוד ברק ועוד אחרים. האם זה נסיון לצאת מהקליקה בהם הם חיו? האם זה נסיון להעניש את הקליקה? האם זה יצר הרסני פנימי ללא שליטה? בסופו של דבר מה היה לרבין להציע לאלון? אז שמענו אל כושר דיבור מעולה אינטיליגנציה וכן הלאה אבל דבר מכל זה לא היה קיים אצל רבין. אז מה בכל זאת גרם לאלון לקדם את רבין? האם יתכן שרוזה משכה בכל מיני חוטים ורמזו לאלון שצריך לקדם את רבין? אפילו אם אלון הגיע למסקנה שטעה בהערכת רבין מדוע לא סילק אותו? כל הקטע הזה ממש לא מובן גם מנקודה אחרת. האם מדינת ישראל לא היתה יקרה לליבו של אלון? יש להניח שהיתה יקרה כי בסופו של דבר הוא נלחם להגנת המדינה. האם אלון לא חשב שאדם כמו רבין רק יהרוס כל מה שהוא בנה? כנ"ל גם לגבי דוד בן גוריון ושמעון פרס וכן אהוד ברק ואני מניח שיש עוד רבים כנ"ל. מה גורם לכל אילו להתקדם למרות שהיו צרכים להזרק לאחר כמה ימי פעילות? אני חושב שסבלנו מספיק מכל זה וצריך להבין את העניין. קשה להאשים את הציבור בעניין כי ראשית הציבור אינו מודע לעניין ואפילו אם הציבור היה מודע ספק אם היו בידי הציבור כלים להבנת העניין. לכן נראה שהרבה מהאשמה להמשך פעילותם של רבין, פרס, ברק ושות' נופלת בעיקר על כתפיהם של אותם אילו שהיו בסביבה ולא דרשו לסלק אנשים כמו הנ"ל מהפעילות. קשה לי להאמין שאפילו היו מציגים משהו לציבור הציבור היה מגיב לעניין כי שוב פעם היו מתכנסים לקליקות השונות ושום דבר לא היה משתנה. זאת בעיה קשה ללא ספק.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
נאמנות
  אורי מילשטיין   16/06/13 06:43
מילת המפתח היא נאמנות: רבין היה נאמן לאלון, משרתו האישי במלחמת העצמאות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נאמנות או במילה אחרת 'רעות'
  חשדנית   20/06/13 10:18
נראה לי שרבין היה קורא לזה 'רעות', ואין פלא שזה היה השיר האהוב עליו ביותר. רעות היא שם נרדף לתמיכה, חיזוק, עזרה, משענת, כל מה שרבין ודורו לא זכו לקבל בבית, ונאלצו לקבל מהחברים....

דור החלוצים האנרכיסטים זילזל במסגרת המשפחתית המסורתית בגלות ובא לארץ בגפו, חלוצים וחלוצות רווקים ורווקות, כדי להקים כאן חברה חדשה, עם רעיונות חדשים של שיוויון ואחווה ורעות, שהיה אמורה להיות תחליף למסגרת של המשפחה. את ילדיהם העבירו באותה דרך ומנעו מהם חיי משפחה תקינים ומסגרת תומכת. הילדים נאלצו לקבל תחליף לזה מחבריהם בפנימיות, בבתי הילדים, ובמוסדות החינוך עד 4 אחר הצהריים עם ארוחת עשר וצהריים, כדי שההורים יהיו פנויים לענייניהם ולא יצטרכו 'להתעסק' בגידול הילדים...הדור הזה גדל נכה נפשית !!

וזאת הסיבה שהם מצאו את התחלופה למסגרת המשפחה ב'רעות', הנאמנות אחד לשני...

כתוב תגובה ל- חשדנית
רוזה משכה בחוטים מהקבר
  חייםק'ה   16/06/13 13:39
והכריחה את יגאל אלון לקדם את התאונה שנולדה לה. אחר כך היא עלתה באוב אצל פולה בן גוריון ואיימה שהיא תרעיל את הקוצ' מוצ' בארוחת בוקר של הזקן אם הוא לא ימנה את רבין לרמטכ"ל ועכשיו היא מתקשרת אתי על מנת להגן על בנה העזוב והכושל בפני רכלנים בזויים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כולם זקוקים לנושאי כלים
  איציק סיבוש   16/06/13 14:20
ליואל קורנבלום,
לכולם חשובה המדינה,
אך חשובה להם גם עשייתם הם,
והם זקוקים לנושאי כלים.

בנימין נתניהו כיוצא בית וחינוך רוויזיוניסטי,
ניסה להשתחרר מ'הפטנט הבולשוויקי',
לקדם אנשים שאינם 'אומרי הן',
ונבגד על ידם שוב ושוב...
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
נאמנות חשובה למנהיג
  יואל קורנבלום   16/06/13 20:22
זה בהחלט ברור וזה בהחלט מובן וקורה בכל מקום. העניין הוא שאתם נאמנים מסולקים לאחר שהמנהיג הוחלף בנאמנים אחרים שמקובלים על המנהיג החדש. גם זה מקובל וגם קורה בכל מקום וגם סוג העבודה והמועמד מוגדרים כנושאי אימון ולכן פטורים מכל מיני חוקי עבודה שונים. אז כאן עוד פעם חוזרים על השאלה מדוע לא נזרק רבין לאחר שאלון הפסיק להיות מפקדו הישיר? האם לא היו אחרים שהיו אמונים על אלון ושמו לב שרבין הוא לא בדיוק חומר פיקוד? האם אלון לא הקשיב להם או לא האמין להם? האם לא רצה להודות בטעות וקיווה שכולם חוץ ממנו יתבדו? בסופו של דבר היו אנשים שידעו בדיוק מאיזה חומר דפוק רבין קורץ ושמועות עפות בכל מקום ובכל זאת רבין נשאר. האם הוא נשאר בגלל תמיכה חוץ ישראלית, אולי אמריקאית? האם נשאר בגלל שיצר לעצמו תמיכה חזקה בשלטון? קשה להאמין כי הוא שירת גם בחו"ל ולכן היה רחוק מהקלחת וגם לא ברור שיש לו את היכולות הנדרשות לזה. מה בקשר לשמעון פרס לאחר שבן גוריון ירד? למה הוא נשאר? פורסם ששרת וגולדה לא רצו אותו ויתכן שהרבה אחרים גם כן לא רצו אותו ובכל זאת הוא נשאר. האם כל זה בגלל שהיה בקשר טוב ואמון על הצרפתים (עד מלחמת ששת הימים) והם דרשו שהוא יהיה נוכח בכל קשר איתם או אפילו אולי תמכו בו כספית כך שהיה לו כסף לקנות כל מיני קולות ולהשפיע בכיוון שבו רצו הצרפתים? לאחר ששת הימים פרס הבין לאן נושבת הרוח ויצר קשרים טובים עם האמריקאים ויתכן שהם דרשו שהוא יהיה נוכח בכל מיני קשרים איתם. יתכן גם כן שהם תמכו בו כספית כך שיוכל לקנות קולות וכן הלאה. כבוד האמריקאים נתנו לפרס. האם יתכן שפרס היגיע לאן שהיגיע בעזרת האמריקאים? ברור הוא שהישראלים לא אהבו אותו. כנ"ל גם לגבי אהוד ברק. לפי המסופר לא רצו אותו בצה"ל והוא בכל זאת הצליח להגיע לרמטכ"לות ולראשות הממשלה בדיוק כמו רבין. הוא גם אהוד במיוחד על האמריקאים. יתכן גם כן שאהוד אולמרט הוא משת"פ של האמריקאים עובדה שהוא שגרם לשמעון פרס להגיע לנשיאות. לכן נראה שכל הקידום של רבין ושות' עדיין לוטה בערפל כבד ויש לי חשש שאנחנו מונהגים בידי אם לא בוגדים אז לכל הפחות אנשים שממש לא אכפת להם מהציבור בישראל.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
קריסת מערכות
  אורי מילשטיין   16/06/13 22:44
מצב מובנה זה נובע מעקרון השרידות והוא אחד הגורמים בקריסת מערכות לרבות צבאות ומדינות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ההסבר מל הסתם פשוט
  גלילי   16/06/13 19:20
רבין, פרס, ברק וכדומה פשוט לא היו כל כך גרועים ועלובים כמו שמילשטיין מתאר אותם... השאלות שאתה שואל הן מאוד לעניין כי הן מצביעות על המופרכות של מחקרי מילשטיין. אין דרך הגיונית להסביר את התקדמותם שלך חדלי אישים מוחלטים אלא בכל מיני תיאוריות קשר הזויות ולא הגיוניות. למשל, ליגאל אלון היו הרבה נאמנים בפלמ״ח הוא היה נערץ שם ורבים היו מוכנים ללכת אחריו באופן עיוור. ובכל זאת הוא בחר לקדם את רבין. ההסבר הגיוני הוא שמילשטיין פשוט טורח להציג עדויות מאוד סלקטיביות על הדמויות שהוא ״חוקר״ וכך נותן תמונה מאוד חלקית וחסרה שלהם. אילו היה כותב באופן עמוק ומאוזן יותר היה אפשר ללמוד טוב יותר על אישיותם ועל נקודות החולשה והכח האמיתיות בהם וברקע שבו צמחו.
כתוב תגובה ל- גלילי
גם יגאל אלון צריך נושא כלים
  איציק סיבוש   16/06/13 21:57

מג"דים טובים ידע שיש בידיו: טבנקין, דן לנר ואחרים.
בלאוו הכי לא הייתה לחימה במסגרת על גדודית.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
קפיצה לוגית
  אנאליסט   16/06/13 23:22
גם אם נניח שיגאל אלון היה צריך נושא כלים ( דבר שאיננו מתחייב בהכרח, לא מאישיותו וערכיו של אלון ולא בדרך התנהלותו), הרי גם אז אי-אפשר להסיק שרבין נבחר כנושא כליו. יותר סביר שיגאל אלון ראה ברבין אדם מוכשר ולכן רצה לטפח ולקדם אותו. מכל מקום ברור שאלון שקיבל את הפיקוד על הפלמ"ח כבר בגיל 27 לא היה טפש והבין היטב שיש לקדם ולטפח אנשים מוכשרים כדי לשכלל את הכוח ואת הישגיו המבצעיים.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
מה זה ״נושא כלים״?
  גלילי   17/06/13 01:50
אם הכוונה היא לראש מטה או קצין אג״מ אזי אין שום בעיה בכך שאלון יראה ברבין אדם מתאים לתפקיד כזה יותר מאחרים. מדובר בתפקיד חשוב ביותר עבור מפקד בכיר שצריך מישהו לידו שיודע לחשוב בצורה מסודרת ולסייע לו בכל מה שקשור לתיכנון וביצוע. ייתכן שרבין הצטיין בכך יותר מאשר בפיקוד על עוצבה. אז מה? בסופו של דבר, קצין מטה בכיר (חבר מטכ״ל ואף רמטכ״ל לא צריך להיות מפקד עוצבה מצטיין אלא מישהו שמצטיין בדיוק במה שאנחנו מדברים עליו. לשם דוגמא, אייזנהאואר היה רחוק מלהיות מפקד קרבי מצטיין אבל היו לו התכונות שעשו אותו למפקד מערכה יוצא דופן.
כתוב תגובה ל- גלילי
אבל משמינה את נושא הכלים למח"ט
  אורי מילשטיין   17/06/13 05:20
"הראל" אלון במידה רבה עיצב את דמותו של צה"ל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה מייחס הרבה עוצמה לרבין...
  גלילי   18/06/13 03:54
הקידום של רבין זה מה שעיצב את צה"ל? רבין הסכזואיד הפחדן, הטיפש, הבור ומוכה הנפש (לפי תיאורך) הצליח לעצב את צה"ל יותר משורה של אישים בכירים מימנו בתפקיד כמו לסקוב שהיה בוגר בית הספר הריאלי, לוחם מוצלח מוכח מתקופת המאורעות ורב סרן לשעבר בצבא הבריטי? מעורר תמיהה משהו...
כתוב תגובה ל- גלילי
נושא כלים אשר אינו מפקד בפועל
  איציק סיבוש   18/06/13 13:26


אלון לא היה טיפש,
וידע כי הקרבות אינם מתנהלים במסגרת חטיבה אלא גדוד.
מג"דים טובים מאוד כטבנקין ודן לנר דאג למנות.

כך שתוכן מינוי המח"ט היה 'נושא כלים' שאינו יכול להזיק.
עזרה בנושאי תכתובות לוגיסטיקה וכדו' הייתה חשובה לאלון.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
45
מערכת החינוך כאז כן היום
  אליזבט   16/06/13 12:31
לאורי מילשטיין, כתבת "הפקת לקחים לא הייתה אחת ממידותיו של בית-החינוך." ובכן, אני שמחה לבשר לך שכפי שצה"ל שומר על מסורת הפלמ"ח שלא לתחקר מבצעים, כך גם מערכת החינוך בישראל שומרת על מסורת בית החינוך שלא להפיק לקחים. כל זב ומצורע יכול להציע שיטות לימוד ותכניות לימוד חדשות, ואף אחד לא ימדוד וישווה ויבדוק את התוצאות של השינוי הזה. אם זה יעשה את החיים למורים יותר קלים זה ייקלט ויישאר במערכת. ואנשים אלה שטיפחו את הבורות והתנגדו לכל מה שהיה אינטלקטואלי הם אלה שמטיפים היום למערכת החינוך החרדית שעם כל חסרונותיה בכל זאת מפחת בתלמידיה "כישורים אינטלקטואליים, חריפות שכלית, יכולת הפשטה ויכולת לאינטלקטואליזציה,"
כתוב תגובה ל- אליזבט
העדר הפקת לקחים
  אורי מילשטיין   17/06/13 06:09
הוא מאפיין תרבתי כללי של חברת האדם המוסבר על ידי עקרון השרידות הגורם להסתרת ליקויים. בלי חשיפת ליקויים אין אפשרות להפיק לקחים. על הנטיה להסתיר ליקויים אפשר ללמוד בפרקים שאני מפרסם על רבין ובפרקים הקודמים על ברק מתגובותיהם של גלילי, אנליסט חייק'ה ובעל עין אחת. כל הארבעה הם נציגים אופיינים של חברה המסתירה את ליקוייה. ראי עד כמה עקשנית וקנאית חבורת ארבעה זאת.
הפילוסוף הגרמני בן המאה ה-19 פרידריך הגל כתב שהלקח העיקרי של ההיסטוריה הוא שלא הפיקו לקחים בהיסטוריה וזה מסביר את "מצעד האיוולת" שעליו הצביעה ברברה טוכמן.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ואיזה לקחים אתה מפיק?
  חייםק'ה   17/06/13 09:57
אתה ממשיך לשקר, ללכת רכיל, להתפס להבלים, להעתיק מאחרים ולקשקש על "שרידות"
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
דברי אליזבט התגובה הראוייה
  איציק סיבוש   17/06/13 09:34

דברי אליזבט הם התגובה הרצינית היחידה כאן.

כדי להבין את מצב המערכת, אותו מיטיבה אליזבט לתאר, ר' דברי "איש החינוך הדגול" (בתגובה 32)- מניפסט קלון חרפה, עליהם הוא חותם בגאווה 'שווה ציטוט'...
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
הפקת לקחים ורבין
  אורי מילשטיין   17/06/13 10:51
אם היה בישראל תהליך ראוי של חשיפת ליקויים והפקת לקחים יצחק רבין לא היה מתקדם בשרשרת הפיקוד, לא היה מגיע לצמרת הפוליטית ולא היה נרצח. זה גם הלקח של החלק השלישי בסדרה "שומרי הסף" שהוקרן אתמול בערוץ ה-1
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא הוא ולא שאר "המתברגים"...
  איציק סיבוש   17/06/13 11:27

ר' מאמרי 'כשבן-אמוץ מחליף את בן-גוריון'.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
יהודה דרורי
  אורי מילשטיין   17/06/13 12:18
הפקת לקחים אינה אפשרית כאשר נותני הטון בתרבות הישראלית הם פילו-מיתולוגים כמו אדון יהודה דרורי וראה להלן את תגובתו ותשובתי. אלה אנשים החיים ממתן שירותים לרבין ולדומיו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למה תפציץ אותנו במילים לטיניות
  להראות חכם?   17/06/13 14:42
כתוב תגובה ל- להראות חכם?
מלים בינלאומיות
  אורי מילשטיין   17/06/13 15:20
יש מלים לטניות אנגליות ואחרות (אפילו יידיש) שהן בינלאומיות. ההנחה שלי שכולם מכירים אותן. מי שלא מכיר - שילמד!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
זה לא ממש הולך לו...
  גלילי   17/06/13 16:19
מילשטיין מרבה לזרוק ביטויים ומונחים מעולמי תוכן שונים שאותם הוא בבירור לא מבין, וכך שם עצמו ללעג ולקלס. למרבה הצער, יש פה אנשים שכל כך חדורים השינאה למושאי כתיבתו של מילשטיין שאין להם הרצון או היכולת לקלוט את השרלטנות.
כתוב תגובה ל- גלילי
איך אחיך התקבל לכדורי ואתה לא
  כדוריסט   19/06/13 11:42
כתוב תגובה ל- כדוריסט
כרמי גילון נטל אחריות והתפטר
  ב_שמואל   17/06/13 11:59
כרמי גילון נטל אחריות והתפטר. לדבריו, פרס לא ראה את ראש השב"כ כאחראי ונושא אחריות לאירוע, שהרי הדירוג בין ראש השרות למאבטח - גדול מאד ואי אפשר להטיל אשמה על ראש השרות בגלל מחדל של השומרים.
אם כך, אז איך זה שהשומר המשיך לשרת בתפקידו ואף להתקדם בדירוג?
כרמי סבור שועדת החקירה לא עשתה את המוטל עליה. לפי כרמי, התפקיד של הוועדה היה לקבוע את אשמתם של הרבנים (מראש, הוא פוסק מה היה על הוועדה לקבועה בדו"ח), ודווקא על זה הם לא כתבו.
כרמי כנראה יודע שהוועדה לא אובייקטיבית ולא נועדה לגלות את האמת, ולכן הוא ציפה שהיא תעשה עבורו את רצונו. מסתבר שהוועדה לא הייתה מוכנה לקבל את התכתיב של כרמי. נישאלת השאלה, מי היה במעמד יותר גבוה משל כרמי, שהוועדה סילפה את חקירתה על פי דרישתו (הרי ברור שהועדה היא ועדה מוזמנת, הבעיה היא מי האדון שלה)
כרמי אמר שיגאל עמיר ירה 5 כדורים. זו פעם ראשונה ששמעתי על כך.
כל עוד מכון הפתלוגי נימצא בניהול פרופ' היס, לא יהיה סיכוי לצדק במדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
46
מילשטיין הוא אחד הדברים היותר
  יופיטר   16/06/13 14:11
חשובים שאירעו לעם ישראל בדור האחרון. יושר אינטלקטואלי, כשרון ניתוח יוצא מגדר הרגיל ואומץ לב. הצירוף של ישר ואמיץ הוא לא בהכרח מתכון להצלחה בסטנדרטים המקובלים ואולי להיפך, צירוף שמבטיח עולם הבא יותר מאשר עולם הזה, אבל אילו האנשים שעושים את העולם לכזה שכדאי לחיות בו
כתוב תגובה ל- יופיטר
תודה, יופיטר
  אורי מילשטיין   17/06/13 14:07
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נהנית מהליקוק שלו ...הא?
  טוחס-לייקר   17/06/13 21:33
כתוב תגובה ל- טוחס-לייקר
47
זרם העובדים - חינוך למופת
  חייםק'ה   16/06/13 14:37
בית החינוך לילדי עובדים, דומיו וממשיכיו הקימו את הדור המפואר ביותר שידעה הארץ הזו מעודה. הם חינכו דורות של אנשים אמיצים ונחושים, אנשי עבודה, אנשי יצירה, אנשי מגן וצבא, מדענים, מנהיגים, סופרים, משוררים ואנשי רוח. הם במו ידיהם כבשו את אדמת הארץ, ייסדו יישובים, הקימו את המדינה ואיישו את מוסדותיה. הם הקימו את כח המגן שניצח בכל המערכות ואיפשר את המשכת המפעל הציוני. הם קלטו מאות אלפי פליטים ועולים וחלקו עמם את לבושם, את משקם, את לחמם הדל ואת בתיהם הקטנים. כמה חבל שהדור הזה לא מוצא חן בעיני רכלנים כמו מילשטיין...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
שיאים של תרבות ושל הישגים
  חייםק'ה   16/06/13 20:21
אינטלקטואליים. הטענה שהמערכות החברתיות והפוליטיות של השמאל היו "אנטי אינטלקטואליות" היא כה מטופשת ומוטרפת עד כי אינה ראויה כלל לתגובה. עם זאת, ובהמשך לדבריו של גלילי, אני רוצה להזכיר את התרומה האדירה שלהם לחיי התרבות והרוח בארץ כפי שהיא מתבטאת בהוצאות הספרים של ספרית פועלים ועם עובד שהביאו את כל מכמני התרבות והספרות העולמית לקורא העברי. בנוסף יש להזכיר את העתונות, את העתונות לילדים ואת שלל כתבתי העת שמומנו על ידי ההסתדרות והתנועה הקיבוצית והביאו השכלה ותרבות לכל בית ובית, כולל אלה שהתקשו בעברית. אותם אנשים ייסדו תיאטראות, קיימו ערבי תרבות והשכלה לעם, קידמו שירה ומוסיקה, מחול, פיסול, ציור ואת כל סוגי האומנויות. ------------------------------------------------------------------- ובקיצור - "האינטלקטואל הדגול" מילשטיין וחבר קשקשניו יכולים לחזור לחורים מהם הגיחו.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
בכל יצירה חייבת להתבצע
  ב_שמואל   17/06/13 12:19
בכל יצירה חייבת להתבצע בדיקת תוצאות מול השקעה (ראה דרישתו של מילשטיין בעניין הסקת מסקנות).
כשאנו מוצאים (כדבריך) את התוצאות הניפלאות שנעשו בארץ ישראל מאז הגיעו המתנחלים בעליה השניה עד ימינו הנוכחיים, אין ספק שזה פלא עצום.
לא אחזור על תאורך המפרט את הצלחת האושר והעושר של הפלאים שנעשו כאן.
השאלות הנשאלות הן:
1. כמה זה עלה לנו?
2. נכון שהבולשוויקים שלטו בנכסי הציבור, אבל על גבם של מי?
3. בעבור מי (איזה עם) השקענו את המשאבים שלנו(אתה מבין, גם אני הייתי שותף להשקעה)?
4. מי מנסה להשתלט על המדינה היהודית, בניגוד לחוק ולדמוקרטיה, כדי להעביר את התוצאה המופלאה של ההשקעה היהודית הזו - לידי זרים (ערבים וזרים אחרים)?
בתוכני שתבין שאם השמאלנים חושבים שהמדינה שייכת רק להם, והם רשאים למסור אותה לאחרים, אזי אני מבטיח שהעשה ככל יכולתי למנוע מהם את הפשע הזה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אדרבה, כתוב ונדע
  חייםק'ה   17/06/13 13:49
את התשובות לשאלות ולבעיות. אבל בראש ובראשונה עלינו להכיר בכך שזה היה מפעל אדירים שנשען על מעט אנשים נחושים, חזקים, אמיצים וחכמים. זה שהמצב היום לא מוצא חן בעיני אנשים רבים זה בהחלט סביר, גם בעיני הוא לא מוצא חן ואני מניח שגם לדור המייסדים היו יכולות להיות הסתייגויות רבות. המחלוקות שאותן אתה מזכיר אינן חדשות ושרשיהן היו קיימות כבר אז.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כשאסיים, אשלח לך את ספרי, בינת
  ב_שמואל   17/06/13 15:45
כשאסיים, אשלח לך את ספרי, בינתיים, חשוב מאד לשים בפרופורציה מתאימה את התרומה שתרמו כל מגזר (הבורנים, העירוניים, היהודים בחו"ל ועוד). השיטה השמאלנית להעלים את התרומה של העם היהודי בתפוצות ובארץ ישראל, גורם לשמאלנים לחשוב שהם אלו שבנו את המדינה. זו שגיאה מכוונת וכמובן שקרית (שמאלני = שקרן)
הבעיה המכרעת אינה ב"זכות" של הקמת המדינה, אלא בגזל של המדינה ע"י בוגדים מהשמאל ששואפים למנוע מהיהודים את מדינתם הלאומית בארצם ההסטורית.
לו השמאלנים היו מייצגים נאמנה את האינטרס היהודי, ניתן היה להימנע ממחלוקת.
תבין, כשבוגד מלמד על זכותו לבגוד כיוון שהוא שיכל את בנו במלחמה נגד הערבים, זה אומר שהוא הקריב את בנו למען האויב הערבי.
כששרון בגד בעם היהודי והשמיד קהילות יהודיות, הוא אינו יכול להסתתר מאחורי מעשיו החיוביים שהיו בעבר. אין מעשה בגידה יכול להיות מותר בזכות מעשים חיוביים שהתרחשו אי פעם. בגידה היא בגידה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
המפעל הציוני היה ״שמאלני״
  גלילי   17/06/13 16:26
לפי מושגיך. בלי הציונות החילונית לא היה מפעל ציוני. עובדתית, לא היה. וייצמן היה אכבר שמאלני לפי הגדרותיך וכך גם הרצל. אתה יכול לטעון שהזרם הזה בציונות הוא היום בוגד אבל אתה לא יכול לקחת מימנו את זכויות העבר. ואולי לא שמת לב, אבל אנחנו דנים בעבר. אילו היינו דנים בהווה אזי אולי מילשטיין היה בוחר בכלל לנתח דמות ביטחונית ששייכת להווה (מי אמר יעלון?) ולא דמויות שהן גוויות פוליטיות כמו ברק או גוויות של ממש כמו רבין.
כתוב תגובה ל- גלילי
48
פרס הקדים את החגיגות
  בגלל אלטלנה   16/06/13 15:08
יום ההולדת שלו רק באוגוסט... רבין היה "אבי הטבח"... "דפקנו אותם על האוניה ודפקנו אותם שוחים במים" יצחק רבין "משבח את הצלחת המשימה" של רצח יהודי אלטלנה ניצולי השואה דר' אורי מילשטיין
 דר' אורי מילשטיין
כתוב תגובה ל- בגלל אלטלנה
49
"נקרופיליה אקדמאית"של מילשטיין
  יהודה דרורי   17/06/13 10:29
לדוקטור אורי מילשטיין יש הובי מפוקפק כבר לא מעט שנים והוא: להרוס את מה שהוא מכנה מיתוסים ואגדות פוליטיות וצבאיות. אני מניח שאחד לאחד הוא יקעקע לפנינו כל ראש ממשלה בעבר ויוכיח שהוא היה כשלון מלידה, וכי כל מפקד עטור תהילה, יצא אצלו מובס וכושל עוד מינקותו... הדוקטור הזה כאמור, הוא "אקדמאי העשוי ללא חת"..הוא ינבור, יחקור, יראיין גם "מכרים" ו"חברים" כביכול, יוסיף קצת נופך משלו לציז'בטים הידועים בשטח- - יוסיף לנו חצאי אמיתות עם מאות הערות שוליים (אקדמאי לא כן..?) ויחתום בעוז:דוקטור אורי מילשטיין– כמו רופא החותם על פוסט מורטום.

לאחרונה החלו מתפרסמים באתר ניוז1 מאמרים שהוא כותב על יצחק רבין--האובייקט הכי מותקף שלו זה מספר שנים. הפעם הזאת הוא מנסה להיות "פסיכולוג ילדים" ולרדת ל"שורשי הכישלון" של רבין, דהיינו, הוריו, בית-חינוך ו- -כדורי...אלא שאורי מילשטיין אינו רופא, וגם לא פסיכולוג , נכון שיש לו תארים בהיסטוריה אבל הוא רואה עצמו לא רק כמומחה צבאי ואסטרטג אלא במאמרו האחרון הוא הופך לנו למומחה בנושאים חברתיים וחינוכיים .

למשל, הוא מכנה את רשת בתי החינוך של ההסתדרות כרשת נחותה ועלובה, טוען שבי"ס כדורי נועד לבני עניים, ו"עושה קציצות" מאמו של יצחק רבין (לדבריו הסוציאליזם שלה ושל כל העליה השלישית היה אנטי ציוני ...)– ואפילו המורה הידוע אליעזר שמאלי לא יוצא אצלו נקי... יצחק רבין לדבריו היה תלמיד כושל, וילד מסכן ופחדן, חבריו היו כמותו...ולכדורי רבין הגיע רק בגלל פרוטקציה... אבוי לאוזניים שכך שומעות...

אני בוגר בי"ס כדורי (לא בוגר של איזה מוסד נשכח בשרון אשר לשם נזרק אורי מילשטיין בנערותו..) ,אבל השאלה היא : לפי מילשטיין, שכותב כי על 25 מקומות בכדורי ,התחרו 350 תלמידים (וזה נכון!) אז האם זה בי"ס לעניים ? האם זהו מוסד לימודי נחות לדלת העם ?

אבל מה שכן נכון הוא, שמידי שנה, לגבי מספר תלמידים, כדי להיכנס לכדורי, אכן הם נזקקו לפרוטקציה ומרבית התלמידים הפרוטקציונרים היו שם בזכות הורים שהיו מאד עסוקים בבניין הארץ והמדינה, ופשוט לא מצאו זמן למשפחתם- -ומכאן שמנהיגי הישוב שלחו לשם את בניהם כמו שעשה בן-גוריון, שרגא נצר, יצחק בן-צבי, משה ברעם ודוד ילין. וגם בורוכוב, עזריהו , קוסוי, ואמו של רבין ורבים אחרים- - גם הורי למשל, שכעובדי מדינה ששהו מחוץ לביתם רוב השבוע, הם השיגו לי פרוטקציה לכניסה לכדורי, כי אחרת הייתי רוב הזמן לבד בבית (ובעיקר ברחוב).

יצחק רבין, ע"פ כל תעודותיו היה תלמיד מצטיין ולא איזה חנון מסכן כפי שמציגו מילשטיין.(ואם אפילו היה חנון מסכן בילדותו, מה זה משנה להמשך דרכו בו היה למנהיג לפני גיל 20)...ובכלל, החדירה של מילשטיין לפרטיות המשפחתית של נושא הכתבה שלו הינה לגיטימית כמו שאספר פה לקוראים באיזה בית מלוכלך אורי מילשטיין מתגורר אחרי שביקרתי בשעתו בביתו..

קיימת סטיה אנושית הנקראת נקרופיליה שפרושה תאוה לעשות יחסי מין עם גופות מתים... כשאני קורא את מאמריו של אורי מילשטיין אני נזכר בסטיה הזו שאוכל לציינה כ"נקרופיליה אקדמאית" , דהיינו, לקחת מנהיגים שנפטרו ול"דפוק" אותם.. ואם ד"ר מילשטיין נהנה מזה,- -אותי זה מגעיל.
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
"תיק רבין - איך תפח המיתוס"
  אורי מילשטיין   17/06/13 11:56
על בריחתו של רבין משדה הקרב נתתי עדות בבית משפט הצבאי ב-1988 במשפט ליל הגלשונים, למעלה משבע שנים לפני הרצח. את ספרי "תיק רבין - איך תפח המיתוס פרסמתי חצי שנה לפני הרצח. מכאן שהנקרופיל המיתולוגי הוא יהודה דרורי: יוצר מיתוסים ומקיים איתם יחסים ארוטיים ואפילו בפובמבי מבלי שהוא עצמו מבין זאת. אני מקווה דרורי שמעצמך אינך נגעל כי אז יש סכנה לחייך.

ועצה: אם אתה נגעל אל תקרא את הפרקים הבאים. שאל את עצמך מדוע מיהרת לקרוא את הפרק זה. אולי אתה נהנה מדברים מגעילים. עוד בעיה נפשית שלך. אני דלגומא אינני קורא מאמרים שאתה כותב וכמובן אינני מגיב עליהם. את תגובתך זאת כמובן קראתי. אז הרווחת משהו בכל זאת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למה אתה זוכה פה להגנה? מפחד?
  יהודה דרורי   17/06/13 14:20
את תגובתי כתבתי כמאמר לניוז 1 והם סירבו לפרסם מבלי כל הסבר. אתה יודע מדוע? האם זו הנחייה שלך ?
התייחסתי לדברים שפירסמת ואני טוען שחלקם הגדול דמיון עשיר מעורב בחצאי שקרים עם כמה גרגיר אמת. תמיד אתה כותב כך ולכן אתה מוקצה בלא מעט גופי אקדמיה ואמצעי תקשורת.
אישית, מעולם לא התלהבתי מיצחק רבין ולא נימניתי עם מעריציו,יחד עם כך האובססיה שלך נגדו אומרת דרשני...אולי לא באקדמיה, אבל לבטח במוסד מסוג אחר...
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
הגנה
  אורי מילשטיין   17/06/13 15:09
העובדה שתגובתך התפרסמה כאן מלמדת שלא זכיתי לשום הגנה שהרי הגובות אינן מתפרסמות אוטומטית אלא עוברות ביקורת. כמאמר עצמאי שלך, מעטים היו קוראים אותו לפי מקומך במדד התגובות. פה תגובתך נחשפת לרבים.

לגופן של טענותיך בעניין רבין: טענת ששברתי את מיתוס רבין אחרי מותו כנקרופיל והפרכתי את טענתך. לפי קרל פופר (פרפרזה) עליך לבקש סליחה ולשתוק. אבל אתה ממשיך לטעון שדברי הם שקר מבלי להביא אפילו דוגמא אחרת. טיעון זה מלמד על אישיותך ועל כישוריך הקוגניטיביים הנמוכים. תמיד הערכתי אליך היתה נמוכה ועכשיו נמוכה יותר. כנראה שאני במיעוט, אז יבושם לך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אני הבאתי כאן דוגמאות רבות
  חייםק'ה   17/06/13 17:11
לשקרים שלך ולא ראיתי שלמדת משהו מקארל פופר. שקרן ורכלן נשאר שקרן ורכלן
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מילים כדורבנות ,מר מילשטיין!
  אופירה לוי   17/06/13 21:07
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
אופירה, המלים מותאמות לתוכן
  אורי מילשטיין   18/06/13 05:56
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא בעניין שבינך למילשטיין, תגי
  ב_שמואל   17/06/13 14:13
תגיד לי, איך מסתדרים העקרונות של שוויון הנטען ע"י מנהיגי השמאל, עם העובדה ש"כולם שווים אך יש שוויים יותר"?
האינך חושב שנער הגדל על ערכים מנוגדים ("שוויון כלפי חוץ וקיום מעמדות במציאות) יהפך לאדם שרמתו המוסרית תהיה מבולבלת?
אני טוען שאדם לא יכול להיות שמאלני בלי שתהיה לו נכונות להיות שקרן, גנב, רוצח ובוגד.
יתכן ואינך פסיכולוג או מורה מקצועי, אבל - בכל זאת כאדם בוגר בעל נסיון בחיים - אינך חושב שאדם שגדל על ערכים מנוגדים, סופו שיהיה עבריין?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אתה מטורף
  גלילי   17/06/13 16:07
הדיעה שלך על ״שמאלנים״ מלמדת על חשיבה מעוותת להחריד. כל שמאלני הוא רוצח בפוטנציה? אבל בסדר, על רמת השפיות והתבונה שלך אפשר היה ללמד מזמן.
כתוב תגובה ל- גלילי
בוודאי שכל שמאלני הוא בפוטנציא
  ב_שמואל   17/06/13 22:36
בוודאי שכל שמאלני הוא בפוטנציאל רוצח, אחרת, איך תסביר את ההסכמה שלך (וחבריך) לפעילות הסיוע של חיים שור שנתן לאש"ף כדי לרצוח ישראלים בפעולות הטרור? אז נכון שחיים שור היה מבולבל מכדי להבין שהוא בוגד, אבל למה אתה (וחבריך) מתעלמים ממעשיו (והוא אינו יחיד מהשמאלנים)? לכן, המסקנה המתבקשת, שאין לכם בעיה עם מעשי רצח.
כשמנהיגי השמאל הסיתו לרצוח יהודים בגוש קטיף, לא שמענו אף שמאלני שקרא אותם לסדר. למה? כי שמאלני הוא רוצח בפונטציאל.
מה אתה חושב, למה ברק (וקציניו השמאלנים) הסכימו להפקיר את החייל בקבר יוסף? למה דיין הרשה לעצמו להפקיר את חיילי המוצבים במלחמת יום הכיפורים? כי הוא ידע שהוא יכול לסמוך על ההנהגה של צה"ל שתקבל בהבנה את בגידתו בחיילים, שהרי זה נעשה כדי לקדם את האידיאולגיה השמאלנית העולמית.
לכן, ברור שמי שמסכים שבניו ירצחו למען ערכי השמאל, לא תהיה לו בעיה לרצוח אחרים (כך חינך אבא סטאלין)
איך מגיעים שמאלנים להיות פוטנציאל לרצח ולבגידה? משום שהערכים שלכם ירודים מדי, כך שכל אדם סביר שמחזיק ב"ערכים" האלה, תלוי מאד במה שהמנהיג יגיד לו. לחשוב, זה תפקידו של המנהיג, והשמאלני הפשוט חושב שהוא חושב.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
סליחה, אתה או מטורף או טמבל
  גלילי   18/06/13 04:04
או שילוב כלשהו של השניים. מודה שהייתי אכן צריך לדייק יותר בדברי בכותרת. קודם כל, חיים שור לא עזר לרצוח אף אחד. שנית, אם היית שואל אותי לגבי זה הייתי אומר לך שמעשיו של חיים שור ושל אנשי שמאל קיצוני נוסח אורי אבנרי לא מקובלים עלי כלל וכלל, ולא על רוב חבריי שמשייכים עצמם לשמאל. אתה כניראה חושב על המחנה שלך כשאתה מכליל על כלל אנשי השמאל שכולם אותו הדבר. למעשה, בקרב השמאל המתון או המרכזי יש, והייתה תמיד, איבה כלפי השמאל הקיצוני. ואפילו לגבי השמאל הקיצוני לא אומר שכולם "רוצחים בפוטנציה", כפי שלא אומר זאת על כמעט אף קבוצה אחרת! ובכלל, לא שמעתי אותך יוצא נגד אנשי ימין קיצוני שקראו לרצח או כאלו שרצחו בעצמם. לפי שיטתך כניראה שאתה רוצח בפוטנציה. הייתכן שאתה בעצם עושה כאן השלכות? לא יפתיע במיוחד. ולגבי שאר דבריך-טימטום ילדותי בהתגלמותו.
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה באמת חושב שתוכל לשקר
  ב_שמואל   18/06/13 19:26
אתה באמת חושב שתוכל לשקר את הקוראים? כשאתה תומך בבוגד שהוא מראשי השומר הצעיר (חיים שור), זה אומר שאתה מקבל את מעשיו כאילו היו לגיטימיים. ארה"ב - בהשפעה של ממשלת ישראל - החרימה את הארגון הטרור והשמאלנים פעלו לטובת הטרור הפלסטיני ואף מימנו את רצח הישראלים (כך הוא אומר בשפתו שלו). לכן, כל אזרח שסייע לאש"ף הוא בוגד, ומי שתומך "בזכותו" (כמוך) הוא גם עבריין (זה החוק הישראלי "חוק העונשין")
חיים שור היה מבאי ביתו של רבין, אתה רוצה לאמר שאתה לא במחנה "השלום" של רבין?
בקשר ל"ימין הקיצוני" (כולל יגאל עמיר) כתבתי במפוש שאסור להם היה לרצוח את הבוגדים, כי במדינה דמוקרטית שהחוק משמש לה בסיס איתן לזכויותיו של כל אזרח (גם מהימין ואפילו של היהודים), היה על המערכת אכיפת החוק לפעול כדי להעניש את הבוגדים על פי החוק הקובע שבגידה שוות ערך לפשעי הנאצים (זה החוק הישראלי) ואילו אותם פושעים שפעלו בניגוד לחוק שאסר קשר עם ארגון הטרור אש"ף - היו אמורים לשבת שנים רבות בכלא.
אתה מבין, רבין נרצח משום שהפרקליטות השמאלנית לא העמידה פושעים כמו חיים שור וביילין - לדין.
אל תנסה לרמות אותנו וליצור לך תדמית של חסר דעה, אתה אדם קיצוני שתומך בפושעים ותרבותך מתירה לך לרמות אותנו.
זה לא טוב שרבין נרצח.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לא, ואכן אינני עושה זאת...
  גלילי   18/06/13 21:35
שוב אתה משליך מנפשך שלך? כתבתי בפירוש שאני מתנגד למעשיו של שור ודומיו. אתה טוען שאני משקר ביחס לעמדתי כלפיו? תוכיח! מה שנכון הוא שאני ממש לא חושב ששור הוא רוצח או שותף לרצח יהודים כמו שאתה מרמז. הוא חשב שאש"ף יכול להיות פרטנר להסכם שלום ולכן, לעדותו, פעל לתת לארגון לגיטמציה. בעיני זו טעות חמורה אבל של אדם נאיבי ולא של איש זדון אנטי ציוני. לא למותר לציין שילדיו של שור שירתו ביחידות קרביות מאוד בצבא. בנו אבידע, קצין בסיירת צנחנים, אף נפל בפעולת אביב נעורים. לכן הייתי מציע לך קצת להירגע בהתייחסות כלפיו. אבל זה בסדר, אני יודע שאני משחת מלים לריק. אז אם שור היה "מבאי ביתו" של רבין אז זה אומר שרבין היה שותף לעמדותיו של שור ולכן אני, שאכן הצבעתי לרבין, הייתי שותף לעמדות של שור? אי-גיון חלש מאוד שמלמד על חוסר יכולת לתפוס מורכבות פוליטית ובכלל. ולגבי רצח רבין... לדידך רבין היה צריך להיות מוצא להורג על ידי המדינה אבל היות וזה לא קרה אז יגאל עמיר נאלץ לרצוח אותו. שלא תחשוב שהנימה המאוד מסתייגת שמתלוות לגינוי הרצח אצלך נעלמת מעיני מי מהקוראים.
כתוב תגובה ל- גלילי
לא אשמתך שאתה לא מבין
  ב_שמואל   18/06/13 23:25
לא אשמתך שאתה לא מבין את תפקיד החוק. התרבות שלך מנעה ממך את ערכי המוסר ולכן אתה חושב שלאדם פתי ש"חושב" שמעשיו חיוביים אז מותר לו לעשות פשעים (לבגוד ולסייע לארגון טרור)
אתה חושב שלחיים שור יש זכות לבגוד במדינה כיוון שהוא אב שכול ללוחם גיבור. מחשבתך מלמדת על רדידות אזרחית.
הערכים שלך דפוקים, אתה לא מבין? כשאדם מבצע פשע (פועל בניגוד לחוק) הוא פוגע באחר. במדינה שהריבון הוא העם, אסור לאחד לפגוע באחר. כשאחד פוגע באחר, לאחר ישנה הזכות להגנה. אם הפרקליטות אינה מגינה על האחר, הפרקליטות אשמה בתוצאות.
בגידה במדינה באמצעות סיוע לארגון טרור, חמורה יותר מרצח אדם אחד משום שבגידה זה רצח המוני.
בטוחני, שלעולם לא תבין מהי חובה מוסרית לשמירת החוק, כי חונכת ע"י תרבות אנרכיסטית של פושעים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הטיפשות שלך מתחילה לשעמם
  גלילי   19/06/13 00:20
לא אני זה שחשב שלגיטימי מצד תושבים לירות על חיילי צה"ל שפועלים בהתאם לחוק (הוראות ממשלה חוקית). אתה אפילו לא קרוב להתחיל להבין מהי דמוקרטיה ומהו שילטון חוק. וזה די עצוב כי כבר אינך ילד.
כתוב תגובה ל- גלילי
אתם הסוטים, לא תקבעו מהי
  ב_שמואל   19/06/13 09:10
אתם הסוטים, לא תקבעו מהי "דמוקרטיה".
אתם נוהגים לנכס לכם כל מושג בעל ערך, והופכים אותו למושג שנוח לכם. העיוות הנפשי שלכם מאפשר לכם להפוך ערכים במאה שמונים מעלות מכוונתם המקורית. בכך אתם מנצלים (כמו כל בולשביק נבל) את הערך הידוע לציבור למה שהוא אינו, וכך אתם מקבלים תמיכה הציבור לכוונות הנסתרות שלכם המיועדים לפגוע בציבור.
למשל: "ציונות" - משמעותה "ירושלים", אבל אתם מעדיפים את אוגנדה או לפחות "ירושלים ערבית".
"יהדות" - משמעותה, מי שמקיים את ערכי היהדות ומנהגיה. אצלכם: גוי ששרת בצה"ל. אתם תילחמו לנכס לעצמכם את "היהודים האמתיים" למרות שאתם דוגלים בהתבוללות.
כך גם עם "דמוקרטיה" - משמעותה, הריבון הוא העם וההחלטה נקבעת באמצעות הרוב. אצל המעוותים, דמוקרטיה היא שלטון האג'נדה שמאלנית באמצעות מעשי פשע של מערכת אכיפת החוק.
רק אדם מעוות בנפשו ובמוסריותו, יכול להגביל את החלטות העם ובאותה עת להכריז שהעם הוא הריבון.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כרגיל, מטופש והזוי
  גלילי   19/06/13 09:57
שום דבר ממה שכתבת לא רלבנטי אליי או לדיעותי... לא נורא, העיקר ששפכת שוב את מרררתך והבהרת שוב שאינך מבין מהי דמוקרטיה. ולמה שתבין? זאת הרי תרבות גויים בעיניך
כתוב תגובה ל- גלילי
אין פלא שמעשיו של סוטה
  ב_שמואל   20/06/13 10:48
אין פלא שמעשיו של סוטה נעשים מעוותים.
הרי אתה בעצמך תקפת אותי על טענתי שהעם היהודי הכיר את הדמוקרטיה הרבה לפי שהעם שלך (הבולשביק) ירד מהעצים.
אבל אין לך בעיה להסתמך על שקריך ולכן אתה - גם - טוען שאתה יודע טוב ממני מהי "דמוקרטיה".
הבה תסביר לי את העיוות של "דמוקרטיה" על פי דרכך הסוטה. איך יתכן שקבוצת מיעוט (שמאלנים) תקבע לעם - שהוא הריבון - את גבולות סמכותו?
רק שמאלני מעוות יכול לחשוב שהדבר ניתן להיעשות באופן חוקי. השמאלנים הנבלים יודעים שאם הם לא יגנו על הפושעים שיושבים על כס בית המשפט העליון, העם עלול לדרוש את חירותו ולקבוע את ערכיו על פי תרבותו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
בולשביקים זה עם?
  גלילי   20/06/13 16:51
מעניין מאוד. אתה ממש מנסה להתעלות על עצמך בכתיבת שטויות, מה?
וכן, אין קשר בין היהדות לדמוקרטיה. דמוקרטיה זה מושג מודרני. בעם היהודי בעבר, ובמגזר החרדי היום יש שילטון תיאוקרתי תבדוק במילון מה זה אומר. אם כמובן נתעלם מכך שבחלק מתקופת קוממיות העם היהודי בזמן הקדום השילטון היה מלוכני.
ואתה לא מבין את ההבדל בין דמוקרטיה לפוליארכיה. דמוקרטיה איננה עריצות הרוב, אם לא ידעת. לכן כל דמוקרטיה נשענת על חוקה, פורמלית (ארה״ב) או בלתי פורמלית (בריטניה) שבשילוב עם בית המשפט מונעת מהרוב ונציגיו מלדרוס את זכויות הפרט והמיעוטים. כך, לדוגמא, בית המשפט העליון על בסיס מגילת העצמאות כמסמך תחוקתי (עליו היו חתומים נציגי כל הזרמים בעם אשר היו מיוצגים במועצת העם) אסר על פיטוריו של המורה ישראל אלדד בידי בן גוריון ומפלגתו, אשר בהחלט ייצגו (יחד עם שותפיהם לקואליציה) את הרוב.
יש לך בעיה עם חוקי היסוד של ישראל? תשפיע על מי שבחרת שישנו אותם! זאת דמוקרטיה!
אבל כרגיל, אני סתם משחת מילים על רובוט שמתוכנת לחזור שוב ושוב על מילה ״שמאלני״ וגידופים נילווים.
כתוב תגובה ל- גלילי
תסלח לי,
  ב_שמואל   20/06/13 21:56
אתה מבולבל אפילו בדבריך כאן. מצד אחד אתה קובע את גבולות היכולת של העם להיות ריבון כאילו נקבעו ע"י כוח עליון, ומצד שני אתה מדריך אותי לדרוש מנציגי בכנסת לשנות את המגבלות באמצעות קביעת הרוב.
אתה לא אשם בטמטום שלך, זה הנורמליות של אדם המחזיק בתרבות השמאלנית.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ללא סולח
  גלילי   21/06/13 17:28
כמו שאמר פעם אוסקר ווילד,אני יכול לסלוח על כל דבר פרט לטיפשות. העם כריבון קובע מגבלות על עצמו. כך האמריקאים כתבו אחרי השיחרור מהבריטים את החוקה שכללה מגילת זכויות ואלו ביחד הגבילו מאוד את יכולת המימשל הניבחר לפגוע בפרט או במיעוט. כדי לשנות את החוקה נידרש רוב רציני שישקף שינוי ערכי גדול בעם. אותו דבר בדיוק נעשה בישראל עם מגילת העצמאות ואחר כך עם חוקי היסוד. חוקי היסוד באו, בין השאר, למנוע עריצות הרוב. אם אתה חושב שהם לא מנוסחים מספיק טוב ולכן מאפשרים כריסום רב מדי במימד היהודי של המדינה (ותתפלא, אני חושב ככה) אזי אתה יכול לגרום לשינויים בעזרת הניבחרים שלך. ובישראל זה קל יותר מאשר בארה״ב.
כתוב תגובה ל- גלילי
שמואל, אין אמת
  אופירה לוי   19/06/13 13:44
ודברי תוכחה הראויים לשבח , מדברייך אלו. תודה!
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
יהודה דרורי אנא התייחס לדיון
  איציק סיבוש   17/06/13 17:40

הבט, יהודה דרורי, דבריך ראויים להתייחסות משני טעמים:
א. אינך מתחבא מאחורי שמות וכינויים פיקטיביים
ב. הנך מיטיב לתאר את השפל המוסרי של 'חברת העובדים' :
ההורים עסוקים אז "נסדר את התכשיט" בכדורי או (ביה"ס לרפואה או לימודים באנגליה)...
ההורים עמלים למען הכלל, אז תן להם 'פתק לדירה'...
כנ"ל, אז "הלוואה"...
וכן הלאה.
מפשיטת רגל מוסרית לכלכלית קצרה הדרך.


להזכירך, לא בד"ר מילשטיין עסקינן, כי לא הוא הקים קליקה,
"הבריג" את מקוריו למקומות הנכונים,
וכמעט המיט עלינו חורבן.
כך שממש לא מעניין אם זרקו את מילשטיין מן הבית,
עם או בלי בעיטה בתחת, ולאן.


לעומת זאת מאוד מעניינות תוצאות השיטה המתוארת (על ידי שניכם בעצם, על כך רואים הסכמה),
שתוצאותיה הרות אסון בחינוך, בצה"ל ובכל.

תחת להרביץ תורה וללמדנו מהי נקרופיליה,
מציע שתואיל להתייחס לעיקר גוף הטענות:
כפי שמובאות בתשובתי ליהוידע (מס' 11),
ואליזבט (מס' 48).

נב: גם אני ביקרתי בבית מילשטיין ואת הלכלוך עליו אתה מדווח לא ראיתי,
אני מקווה שדיווחיך בצה"ל מדויקים ואמינים יותר...
הלא על כך בעצם הדיון!
יכולתי לשאול באם הלכלוך דבק אולי דווקא בנעליך, הישר מן הדיר של כדורי... אך לא, למה לנו לרדת לשפל שכזה?
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
הלכלוך שבביתי
  אורי מילשטיין   17/06/13 21:42
אכן הבית שבו אני גר אינו מצועצע וזה כנראה מה שהציק לאדון דרורי. לפחות הכוס שממנה שתה את הקפה שכיבדתי אותו היתה נקיה. חדר העבודה שלי מבולגן וזה כנראה הציק לו יותר.

בתגובתו לא רק שטעה בענין המועד שבו פרסמתי דברי ביקורת על רבין אלא כתב שיש לי תארים בהיסטוריה. ובכן אדון דרורי: התארים שלי הם בכלכלה, פילוסופיה ומדע המדינה. אין לי שום תואר בהיסטוריה.

אני מקווה דרורי שאחרי הפרכת שני הטיעונים העיקריים שלך נגדי תעסוק בדברים שבהם אתה מבין ויש לך עליהם נתונים מבוססים עליהם.

כדאי ל גם לומר תודה ליואב יצחק שלא פרסם את מאמרך שהיה מציג לראווה את אווילותך ולא לבוא אליו בטענות שהוא מגן עלי. כפיש אתה והקוראים מבינים אני אינני זקוק להגנה מאיש.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הבית המלוכלך ותואריך האקדמאים
  יהודה דרורי   18/06/13 09:23
כאשר נכנסתי במקרה לביתך לפני הרבה שנים הוא אכן היה מלוכלך בכל מקום. הבאתי זאת כדוגמא על מה לא מדברים כשעוסקים באנשים עצמם (אני בטוח שהבית נוקה מאז), כל הערותיך בנושא ילדותו ומשפחתו של רבין הצעיר באו לתת תמיכה לתזה שלך שרבין היה עלוב ופחדן. לפי זה מכיוון שבאת מבית מלוכלך כתיבתך מלוכלכת לא כן? אגב, כל תואריך האקדמאים לא נותנים לך לגיטימציה אקדמית בהתעסקותך בפסיכולוגיה (בגרוש)של ילדים, בהערכה של בתי החינוך בשנות ה-30 ואף לא להיקרא היסטוריון צבאי.
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
יהודה דרורי, אתה לא מתבייש
  חשדנית   18/06/13 13:13
לטעון טיעונים בסגנון 'הבית שלך מלוכלך' ? איזה מן טיעון זה, טיעון של ילדים קטנים. בושה וחרפה שאנחנו נאלצים להיחשף לתת רמה כזאת במקום לדיון אינטליגנטי. ועוד לא שכחתי את 'המלצתך' להיכנס מיד למלחמה בסוריה. לדחוף את ישראל למלחמת הדת בין סונים ושיעים בסוריה. שאלוהים ישמור רק זה עוד חסר לנו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
אל תדאגי...זה עוד יגיע ו-מוקדם
  דרורי לחששנית   18/06/13 20:54
כתוב תגובה ל- דרורי לחששנית
יהודה דרורי תחשוב לרגע
  יואל קורנבלום   18/06/13 06:41
אם כולם בכדורי הגיעו לשם בפרוטקציה אז ברור הוא שזאת היתה קייטנה לילדי חברי המפלגה הבכירים בדיוק כמו שזה היה ברוסיה במשטר הקומוניסטי. בסופו של דבר לא יתנו לתלמיד ציון נמוך כי זה יכול להביא להתקלות עם האבא או האמא שהם חברי מלפלגה בעלי קשרים. לכן אחד כמו רבין יכול לקבל ציונים טובים,למה לריב עם מרכז המפלגה? מה בקשר להעתקות? האם מישהו בכלל בדק? או אולי המורה בכלל יצא החוצה בזמן הבחינות? מי יבדוק ויסתכן במלחמה עם מנגנון המפלגה? לכן, יהודה, הסיפורים של שלך על כדורי נשמעים כמו האגדות על רבין ואהוד ברק.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
לא כולםבכדורי היו פרוטקציונרים
  מענה לשקרן   19/06/13 15:42
דרורי הסביר לך שכל שנה רק מספר תלמידים, בנים לפעילי הממשל קיבלו קדימות בכניסה לכדורי כי לא זכו להורות מתאימה. למשל אחיו של מילשטיין הגיע בפרוטקציה של רחל ינאית (זה אגב ברשומות בכדורי- נבדק).
הלימודים בכדורי היו קשים ביותר רק הרצאות כמעט ללא ספרי לימוד ומבחני כבוד משהו שמוח חולני ומטומטם כשלך לא יכול לקלוט.
כתוב תגובה ל- מענה לשקרן
אני מניח שלמדת שם
  יואל קורנבלום   21/06/13 02:03
לפי התשובה האידיוטית שלך. אם רבין התקבל לשם אז ברור הוא שהרמה בביתה ספר היתה ירודה ביותר. מאיפה אתה יודע שרק עשרים וחמישה התקבלו בפרוטקציה? אולי כולם התקבלו בפרוטקציה אבל לא נעים היה לומר את זה ולכן בלבלו לנו את המוח עם עשרים וחמישה? חוץ מזה "מבחני כבוד" במקרה הזה הוא רישיון להעתיק ללא פחד שהמורה יתפוס את התלמיד. ברור הוא שלא נעים לבית הספר להודות שמעתיקים אז מסלקים את המורה מכיתה בזמן המבחן וקוראים לזה "מבחני כבוד". תתחיל לחשוב קצת בעצמך, בנתיים רמת החשיבה שלך בהחלט מתאימה לרמה הירודה בבית הספר כדורי.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
מי הקים את כדורי ?
  חשדנית   20/06/13 21:51
"כדורי" הינו אחד משני בתי ספר חקלאיים בתנאי פנימייה שהוקמו על ידי המנדט הבריטי מכספי עזבונו של איש העסקים היהודי יליד עיראק סֵיר אליס (אליהו) כדורי (Ellis Kadoorie) שמת במושבה הבריטית בהונג קונג בשנת 1922. הסכום היה 100 אלף ליש"ט (לפי האנציקלופדיה העברית 140 אלף), הנציב העליון הרברט סמואל הקים ועדה כדי לתכנן את הוצאת הכסף. רק כעבור זמן כאשר קראו את הצוואה עצמה התברר שלא הממשלה בארץ ישראל היא היורשת כי אם ממשלת בריטניה, וכי כדורי איפשר בצוואתו להשקיע את הכסף בארץ ישראל או בעיראק. חיים ויצמן, נשיא ההסתדרות הציונית העולמית הפעיל את אחיו של אליעזר כדורי ובסופו של דבר הצליח להשיג החלטה שהכסף יושקע בארץ ישראל.

he.wikipedia.org
כתוב תגובה ל- חשדנית
50
לידיעת חובבי הקונספירציות...
  חייםק'ה   17/06/13 22:19
בארוע פרידה של המכון המשפטי לפרופ' היס נטלו חלק עובדי המכון, נציגי משרד הבריאות והמנכ"ל פרופ' גמזו, נציגי זק"א תל אביב ואורחים. 17/06/13 22:10 חיים לב טקס פרידה צנוע התקיים במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר מהמנהל המיתולוגי של המכון בעשרות השנים האחרונות, ומי ששמו נקשר לפרשיות הכי עלומות ומסעירות במדינה, פרופ' יהודה היס, שפרש לגמלאות ופינה את המקום בו שהה את עיקר שנות חייו לטובת מחליפו ד"ר חן קוגל.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
קונסירציית מלחמת יום הכיפורים
  אורי מילשטיין   18/06/13 06:18
תודה על המידע, חיימק'ה היקר. מסור לפרופ' הייס שיהיה בריא.הקונספירציה שמעניינת אותי קשורה למלחמת יום הכיפורים והוא לא מעורב בה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חיימקה, הרי אתה מחזק את הטענה
  חשדנית   18/06/13 12:11
שהאדון היס מעולם לא עזב את עבודתו במכון לרפואה משפטית, גם אם פעמיים פירסמו שפוטר. רק היום (17.6.13) יצאה עוד הודעה, והפעם - שהיס יוצא לגימלאות. אולי זה סופי ואולי לא. אולי זה עוד תרגיל הסחה והנ"ל ימשיך לעשות עבודתו אולי ב'התנדבות' לתועלת שולחיו.. מעניין מי מושך בחוטים כדי שיוכלו להמשיך להעסיק את היס למרות כל 'הדחותיו'...האם אלה שנתנו לו את ההוראות בחקירת רצח רבין ?

והנה ההיסטוריה של עבודתו עד כה -

לגבי פרופ' יהודה היס ועבודתו במכון לרפואה משפטית:

1. יהודה היס הודח מניהול המכון כבר ב-2004
2. אבל המשיך לעבוד כפתולוג הראשי של המכון
3. יהודה היס הודח מתפקידו כפתולוג הראשי ב-2012
4. אבל המשיך לעבוד כרופא-מומחה של המכון

דוגמאות לניתוחים שבוצעו על ידיו ב-2013 במסגרת המכון לרפואה משפטית :

א. נתיחת גופתו של העציר ערפאת ג'רדאת ב-24/2/2013
מקור:
nrg.co.il

ב. נתיחת הגופה של האסיר אבו חמאדיה ב-3/4/2013
מקור:
nrg.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
כלל וכלל לא
  חייםק'ה   18/06/13 12:44
אם תחפשי את הידיעה בתקשורת תמצאי שזהו רק טכס הפרידה כאשר הפרישה עצמה, או ליתר דיוק ההדחה, התרחשה כבר בשנה שעברה. בכל מקרה, יש כאן כסילים הטוענים שהיס עדיין מנהל את המכון הפתולוגי וכפי שנראה המצב כרגע הם יוסיפו לטעון זאת גם אם הוא יהיה שבע אמות באדמה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חיימקה השקר לא
  חשדנית   18/06/13 12:57
כתוב תגובה ל- חשדנית
חיימקה, השקר לא מחזיק מים
  חשדנית   18/06/13 13:02
אם פוטר כבר בשנה שעברה, איך זה שהמשיך לנתח גופות במרץ השנה ? הגיע הזמן שתקרא מה שאתה כותב לפני שאתה שולח. עליבות התירוצים שלך מביישת
כתוב תגובה ל- חשדנית
חחח
  חייםק'ה   18/06/13 13:43
הכסילה גם מתקשה בהבנת הנקרא... הודח, פוטר, סולק, הורחק, הוחלף מתפקידו כמנהל המכון ומכל תפקיד ניהולי אחר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מה אתה אומר ? הודח ב'כאילו'?
  חשדנית   18/06/13 14:18
הודח מכל תפקיד ניהולי, אבל ממשיך לעבוד ולבצע נתיחות במכון...אז פוטר או לא ? פוטר ב'כאילו' ? כמה מתאים לסמולנים להגיד כן ולהתכוון לא ובאותו המשפט... בדיוק כמו שימון פרס, כן-לא, תהילת הסמול, אותו תרח זקן שחגג אתמול יום הולדת פומפוזי כיאה וכיאות לסוציאליסט אמיתי שגדל במפלגת העבודה על רעיון השיוויון והאחווה... תרשה גם לי לצחוק חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
כמה אירוני שהטקס לכבוד היס
  חשדנית   18/06/13 13:35
נועד במקור לכבודם של אל"מ ד"ר סלמן זרקא ועו"ד מאיר ברודר, שניהלו את מערך הקבורה "מנוחה בכבוד", שבמסגרתו הובאו לקבורה חלקי הגופות שהיס נטל ללא רשות ובלי ידיעת המשפחות מגופות האנשים המתים שניתח במכון לרפואה משפטית, והונחו בתוך צנצנות במחסן.

משום מה, מישהו החליט להזמין גם את היס לטקס הזה ועוד לכבד אותו במדליה.

ציטוט מהמקור:

"הטקס שנערך באולם ההרצאות במכון, נועד במקורו להיפרד ממובילי מבצע "מנוחה בכבוד", אל"מ ד"ר סלמן זרקא, עוזר בכיר למנכ"ל ממשרד הבריאות, שחזר לצה"ל במינוי בכיר בתחום הרפואה ועימו יועץ משפטי ממשרד הבריאות עו"ד מאיר ברודר, היוצא ללימודים באנגליה.

השניים ניהלו את כל מערך הקבורה, מאז פרוץ הפרשייה מעל גבי העיתונות אשר גרר מחאות ציבוריות ותביעות משפטיות ענקיות מצד המשפחות הכואבות שיקירם עבר נתיחה במכון ולא הובא לקבורה בשלמות.

עובדי המכון ניצלו את המעמד בנוכחות פרופ' היס, אשר סרב לכל טקס פרידה רשמי, והעניקו לו מדליית זכרון מהמכון וקשרו דברים על שנות העבודה המשותפות."


inn.co.il

ובקיצור, במדינת השמאלנים הפושעים האנטישמים הכל מותר, אפילו לגנוב חלקי גופות ולקבל על העבודה מדליה....פחחח

בדיוק כמו רבין ופרס ומדליית 'השלום', על אותה במה כמו ערפאת, פרס נובל לרוצחי יהודים
כתוב תגובה ל- חשדנית
נסי ללמוד ממה שנאמר ותשלימי
  ב_שמואל   18/06/13 16:03
נסי ללמוד ממה שנאמר ותשלימי את החסר.
כשבמדינת ישראל ישנו מוסד שרבים מאד האנשים הבכירים שמכירים את שיטות העבודה שמתנהלים בו, אין ספק שכל אדם בכיר כזה הוא שותף לפשעים המתאימים למדינה בולשוויקית.
אין פלא שהשמאלנים שמור על מעמדו של הפושע פרופ' היס משום שהוא שירת "את המדינה" כמו שעשו זאת בכירי המדע של סטאלין.
מאירהוייס.com
"אינני טוענת שעשיית הצדק התממשה הלכה למעשה במכון בתקופה שבו נערך מחקרי. המכון, כך כתבתי לא פעם, פעל מתוך המאפליה, הסתיר והסווה את סודותיה"

כתוב תגובה ל- ב_שמואל
51
כמו פוליטיקאי קטן
  קצין וג'נטלמן   17/06/13 22:35
סיבוש מזמין את יהודה ל"פגישה" - דיון אך לפי האקורד האחרון של סיבוש זה נשמע יותר כהזמנה לקרב...אמנם סיבוש מזמין את יהודה לדיון אך באותה הזדמנות הוא "רומז" בהקנטה לגבי רמתו של יהודה כאשר הוא מזכיר את עקבות הזבל מכדורי, שנותרו על נעליו. גם זאת דרך "לשכנע" ו"להזמין" אנשים לדיון... מכל מקום אם באמת סיבוש התכוון להזמין לדיון, לא ברור לאיזה סוג של דיון הוא מתכוון. האם הוא מתכוון לסגנון הדיון שמילשטיין מכתיב, כאשר הוא מתייחס לכל מי שריח בקורת נודף ממנו כאוייב שיש לדחותו על הסף ולבוז לו ? מילשטיין נוהג לכנות את מבקריו כשכירי-חרב דימוי שאיננו יכול להיות קשור לשדה המחקר, אלא לשדה הקרב... סיבוש תביט בכנות על מה שקורה: האם מילשטיין יוצר אווירה של כבוד והקשבה? -ממש לא! מילשטיין מתחמק ומתעלם מהבקורת המהותית המופנית אליו (למשל ממגיבים כמו חיים'קה, גלילי, מרים, אנליסט, הגלעדי ועוד) ברור שהתנהלות כזאת איננה יכולה בשום אופן להקרא דיון או פתיחות אינטלקטואלית דברים אלמנטריים המצופים ממי שמופיע כחוקר, אך אצל ד"ר מילשטיין אתה מוצא גישה בוטה, משחירת פנים ובלתי סובלנית בעליל. הנזק לדיון הענייני הוא עצום: מצד אחד זה ודאי לא מעודד ביקורת, אלמנט הכרחי בכל דיון. מצד שני זה יוצר אווירת קיצוניות אצל תומכיו - מה שמוריד עוד ועוד את הרמה, עד כדי כך שלא נשאר הרבה ממה שצריך היה להקרא דיון. סיבוש, צר לי לומר לך אבל האווירה שיוצר מילשטיין היא אנטי-אינטלקטואלית במובהק! ממש כשם שמחקרו המוטה והנגטיבי חושף פעם אחר פעם איש ייצרי מלא שנאה, הפועל כפוליטיקאי קטן אבל ממש לא כחוקר .
כתוב תגובה ל- קצין וג'נטלמן
האווירה שאני יוצר
  אורי מילשטיין   18/06/13 06:08
תודה על הביקורת. למי שתוקפים אותי אישית (שקרן וכו') אני עונה בחריפות או מתעלם. למי שמתיחסים לממצאי המחקר על רבין ולפני זה על ברק אני מגיב באופן ענייני. תגובה זאת לדבריך היא דוגמא לכך.לא יהיה אדם מאושר ממני אם האנשים שהזכרת יתיחסו לממצאי המחקר באופן ענייני ואז אגיב באותו אופן. קח לדוגמא את יהודה דרורי: הוא תקף אותי אישית וטען שהוא נגעל ממני ומאופן כתיבתי וכו'. ואכן, עניתי לו בחריפות. בענין זה אני מקבל את המתגם הצרפתי "לה גר קום אלה גר" (במלחמה כמו במלחמה).
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
סיפורי סבתא
  חייםק'ה   18/06/13 10:57
מעולם, ואני חוזר על דברי, מעולם לא הגבת בשום תגובה עניינית להערות שלי בשום נושא. לא על שקרים, ולא על טעויות ולא על מתודות פסולות ופגומות ולא על ערכים מעוותים. על כלום. אז אנא בטובך אל תמכור לנו סיפורים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כניראה שלא קראת
  יואל קורנבלום   18/06/13 07:19
את התגובות של טריאומווירט חיימק'ה, אנאליסט וגלילי במשך כמה פוסטים אחרת לא היית כותב את מה שכתבת. אין הרבה שהוא נכון בתגובתם של של הטרימוויוראט הנ"ל וכל תפקידם הוא להפריע. אז אפשר לסבול קצת לא נורא אבל זה נמשך ללא הפסקה ולכן זה קשה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
הרבה תגובות ענייניות ביותר
  גלילי   18/06/13 16:08
מילשטיין לא הגיב לביקורת עניינית ביותר שהוטחה בו, ובצדק. זאת משום שהוא יודע שבעצם אין לו תשובות לעניין. דוגמאות יש בשפע כאן.
כתוב תגובה ל- גלילי
52
"קצין וג'נטלמן"? עוטה מסכה וגל
  איציק סיבוש   18/06/13 10:12


"קצין וג'נטלמן"? עוטה מסכה וגלימת פחדנים?


אינני זקוק לכומר ווידוי כלל,
ודאי שלא בתא אפל עם "כומר חסר פנים" .

סגנונו ומספר פגמים נוספים במחקרו של ד"ר מילשטיין ספגו ממני ביקורת באופן גלוי ופרטני,
( לדוגמה בהמשך לתגובת מייק אלדר במאמר 'אביב נעורים' בסדרת הכתבות 'אהוד ברק'),
הגורמים נזק לו עצמו כמו לאיכות הדיון החשוב שהוא מציף.
לא רק שהדבר מרחיק אנשים שהיינו רוצים לראות בדיון,
כי אם מושך תגובות של פרובוקטורים.
ד"ר מילשטיין, לא פעם הצעתי וביקשתי לחדול להתייחס לפרובוקטורים פחדנים שאינם מזדהים בשמם.
אם יש אדם הגון, אשר חושש (ובצדק) כי יבולע לו מידי המערכת, נסתפק בשמו הפרטי.
כל שאר מיני פרובוקטורים בשכר, החל מימי הצאר הרוסי דרך מנגנון ק.ג.ב. על גלגוליו,
מקומם בגיהינום, לא כאן.
'חסרי פנים' אינם ראויים להתייחסות, למרות חשיבות הרייטינג ושיקולים כיוצ"ב.


ד"ר מילשטיין מציג לדיון את הנושאים הקריטיים להישרדותנו.
מעצמות קמות ונופלות, בדומה להשתלטות עוינת של תאגידים מסחריים,
ממש לא אסון.
זו דרכו של עולם, וזה לא נורא.
כאשר זה מגיע לעם היהודי, הדבר תמיד כרוך בהשמדה.
ד"ר מילשטיין מגלם במידה רבה את 'היהודי האולטימטיבי':
דיוניו והשגותיו ראויים וחשובים אך סגנונו יוצר רצון עז להשמידו...

איציק סיבוש, מחבר Dialogs with a Kapo
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
ישו וסוקרטס
  אורי מילשטיין   18/06/13 12:06
איציק,

הפילוסוף הדני סרן קרקגור שרטט במאה ה-19 שני מודלים חלופיים של שיח: בנחת של ישו ובתוקפנות של סוקרטס. מבחן היסטורי מלמד:
א. אין אפשרות לשלב בין השניים.
ב. אין יכולת להעריך מי עדיף ומי השיג תוצאות טובות יותר.
אני בחרתי במודל הסוקרטי על כל קשייו ומגרעותיו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
קשקשן הזוי
  חייםק'ה   18/06/13 12:51
לפי איזה מודל פילוסופי אתה מכנה את יצחק רבין כ"מגדל בהמות", "נושא כלים", "תקלה" או כינויים אחרים? לפי איזה מודל פילוסופי אתה מביא רכילויות כעובדות? לפי איזה מודל פילוסופי אתה משקר בתאריכים? תתעורר מילשטיין, תתעורר, משהו במודלים שלך לא עובד.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מילשטיין כצמח הצל
  אנאליסט   18/06/13 13:21
תמיד נמצא את מילשטיין חוסה בצילם של אילנות גבוהים, ניכרך בם ונישען כפיסח על קביים. כך, לנוחיותו הוא חוסה בצילם של לייבניץ, קאנט וכעת בסוקראטס , אשר אותם יציג (כדרכו בקודש) בדרך שטחית ומסלפת. את כל זאת הוא עושה ,כמובן, מפאת בקורת שאין הוא יכול לעמוד ולהתמודד מולה לבדו ובדרך עניינית. לעיתים נדמה שהתיזה על רבין הפחדן הנישען על יגאל אלון מתאימה יותר למישטיין. וכן, אוליי בכלל מילשטיין משליך מעולמו וחייו-שלו על רבין?! - שווה מחשבה... מתיי נזכה לראות את מילשטיין מתייצב ביושר, בנקיון דעת, בדרך עניינית ללא קביים? - זאת כנראה שאלה היפותיטית, וחבל! נ.ב. שב וקרא בעיון את הדיאלוגים הסוקראטים ולמד מהו דיון ענייני? מה זה מדע (בלי קריטריונים אין מדע) ומהי דרכו של המורה?
כתוב תגובה ל- אנאליסט
קרקגור צדק!
  איציק סיבוש   18/06/13 14:10


קרקגור צדק! ואתה צודק. אי אפשר לדעת למפרע,
אך זה המקום להזכירך שוב כי ספק זה תקף וחל גם על מבוקריך!
דבר זה גם מייק אלדר טען, לעניות דעתי ובלי להיות מוסמך לדבר בשמו.
יש לבחון את ההחלטות שהתקבלו רק על פי נתוני זמן אמת,
ולא עפ"י שפע המידע הנתון רק בדיעבד,
ולשפוט באם היו נועזות (לא 'סבירות' - מושג מעולם המשפטיזציה התלוש ממציאות הלחימה!) וברות ביצוע דיין
כדי להשיג הכרעה.
יש להחיל זאת גם על החלטות אהוד ברק ואחרים!

ד"ר מילשטיין, באם הצעתי תסייע לשיפור דיון חשוב,
אשר טריומווירט אנאלי(סטי) מנסה לפוצצו ולחסלו ללא לאות (בסגנון הלקוח מגן-העצמאות),
ובאם הצעתי תהווה תרומה כלשהי לקידומו,
דייני.

כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
אינטלקטואליזציה הוגנת
  אורי מישלטיין   18/06/13 16:04
איציק,

אני מסכים: יש להחיל אינלקטואליזציה הוגנת על כל שיפוט וזה כולל את המידע בזמן אמת. נקודת המוצא צריכה להיות הגינות.
כתוב תגובה ל- אורי מישלטיין
מה ניתן לצפות ממקדיח י.עמיר
  פועה   18/06/13 18:04
משכיר עט שטפטף לאוזניו של הרוצח לעתיד את המיתוס השקרי שהמציא הימין בפרשת אלטלנה.
כתוב תגובה ל- פועה
זה עניין חמור ביותר
  גלילי   18/06/13 18:29
הפכתי מודע לזה רק לאחרונה. מסתבר שלמילשטיין לא הייתה כל ידיעה של ממש על פרשת אלטלנה. זאת קל להוכיח וכבר עשיתי זאת. ובכל זאת, הוא הטיף לתלמידיו על אחריותו האישית של רבין ל"רצח". "הסתה" זאת עבירה שבעיני לא צריכה להיות כלל בספר החוקים אבל לשרלטנות במוסד אקדמי אין סליחה ומחילה. כך טענתי כלפי הפרופסור באוניברסיטה שלי שהשווה בין ישראל לגרמניה הנאצית וכך אני טוען ביחס למילשטיין. אבוי היה לבר אילן אילו היו ממשיכים להעסיק אותו.
כתוב תגובה ל- גלילי
53
על "לכלוך" , רכילות ומקארתיזם
  אנאליסט   18/06/13 12:11
מילשטיין הנכבד, לדעתי לא ירדת לסוף דעתו של מר יהודה דרורי. כאשר מר דרורי דיבר על לכלוך לא נראה לי שהוא התכוון רק ללכלוך כפי שאתה הבנת או היה נוח לך להבין - במובן הצר, אלא הכוונה הייתה, כנראה, במובן הרחב יותר והמטאפורי, קרי: ל"לכלוך" שאתה מותיר אחריך בכל מקום - גם במחקריך המגמתיים רוויי השנאה ( השזורים דברי-רכיל, חצאי עובדות, עדויות סלקטיביות וסילוגיזמים מעוותים ומופרכים ) וכך גם באתר בו אתה מתנהג כבעל-בית המחזיק באמת כמי שמחזיק בקושאן ונוקט לשון כוחנית ומקארתיסטית כלפי מי שמעז, רחמנא ליצלן, "להסיג גבול" ולמתוח עליך ועל דבריך ביקורת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
מקארתיזם, אתה כותב כאילו
  ב_שמואל   18/06/13 18:02
מקארתיזם, אתה כותב כאילו המקארטיזם היה שלילי. מקארתי נכשל במעשיו להגן על העולם ההגון מפני בני הבליעל הקומוניסטים שחתרו לשעבד את אזרחי ארה"ב (במסגרת נסיונות ההשתלטות על העולם)
אין ספק שמול הקומוניסטים חייבים היו לעשות מעשים שיכלו להתמודד כראוי מול הטמטום של חסידיהם.
כיוון שהקומוניסטים נצחו (ע"ע אובמה) הם עושים את המעשים של מאקרתי כלפי יריביהם מהימין.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מקארתיזם כמושג וכפרפראזה
  אנאליסט   18/06/13 20:06
נראה לי שתגובתך משקפת עמדה פוליטית רגשית-אידיאולוגית, שכנראה מונעת ממך להבחין בין דיעה (פרשנות) לבין עובדה. מכל מקום, המושג מקארתיזם* איננו נתון לויכוח והוא בגדר עובדה מושגית שאיננה תלויה באהבתך/ שנאתך למקארתי או לקומוניסטים. ברור שכוונתי הייתה למקארתיזם כמושג וכפרפראזה על מה שמתרחש באתר בניצוחו של מילשטיין. נראה, אפוא, שלא ירדת לסוף דעתי, או שהיה נוח לך לעשות כך ו/או שאינך מסוגל לקבל על עצמך עולה של דמוקרטיה. אחרת אי-אפשר להבין את תגובתך המתכחשת/מתעלמת מן האוירה העויינת המופגנת ע"י מילשטיין (וחסידיו) כלפי כל מי שמרהיב עוז לבקר ולחלוק, רחמנא ליצלן, על "כתבי הקודש" של מילשטיין. *מקארתיזם הוא כינוי לרדיפה שלטונית אחרי אנשים רק משום חשיבתם ועמדתם הפוליטית.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
54
דמותו של שמאלני: יצחק לאור
  חשדנית   18/06/13 15:20
תקראו כאן:
אסף שור על יצחק לאור (אחרי או לפני שיצחק לאור כתב על אסף שור...חחח)

צריך לחסל את המפעל הציוני -

(לא נגעתי)
""לתוך זה אתה נולד", אומר לאור ומצביע על הרדיו הדמיוני שעומד לכאורה על השולחן שכבר אינו עומד בבית שגם הוא כבר אינו. "זה המובן-אליו שהוקם בשבילך. זה מה שאתה, כישראלי, צריך להתמודד איתו כשאתה בא להתמודד עם השאלה של פלסטין: 'מה אם אבא שלי לא היה עולה לארץ, ולא היה פוגש את אמא שלי? מה הייתי?'. כאן הכל מתפרק, ואנחנו מגיעים לטרגדיה של קיומנו: חוסר היכולת להשלים עם העבר הציוני, להתנתק מהשרשרת הציונית, להפנות עורף למעשי אבותינו. אנחנו הרי חיים בחברה של בנים. חברה שלא הצליחה להצמיח אבות מחדש. זו חברה של ילדים, ולכן הטון השולט בפרוזה העברית זה טון אדולוסנטי. טון של מתבגרים, של תיכוניסטים, ודויד גרוסמן הוא דוגמה מצוינת לזה. לא זו בלבד שהטון הזה אינו חתרני, אלא שהוא מקבל כל הזמן את האבות של האבות. את הערכים שלהם. להפנות עורף לא אומר לדרוך ברגל גסה, ולא אומר לירוק, ולא אומר אפילו לא לשיר את 'אל נא תעקור נטוע', או השד יודע מה – אבל המפעל הציוני הוא מפעל שאם אתה תאב חיים, אתה חייב לשים עליו קו מסיים".

הבנתם ?

מקור:
maarav.org.il



אגב, על יצחק לאור היו שמועות שונות. הנה מקור אחד:
מתוך ויקיפדיה:
he.wikipedia.org

ב-3 בפברואר 2010 פורסם באתר "העוקץ" פוסט של אשכר אלדן-כהן בשם "על האונס" בו טענה שלפני כ-20 שנה נאנסה בביתה על ידי גבר שהכירה.‏[20] תוך ימים ספורים נפוצו שמועות כי מדובר בלאור. ב-17 בפברואר הוצג בתוכנית הטלוויזיה "המקור" תחקיר שבו סיפרו נשים אחדות כי סבלו הטרדה מינית ותקיפה מינית מצד לאור, בעת שעבד בעיתון "הארץ" ובבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה. לאור הכחיש טענות אלה.[21] ב-18 בפברואר 2010 הגישה אשכר אלדן-כהן תלונה למשטרה כנגד יצחק לאור בגין אונס.[22] התלונה לא נחקרה על ידי המשטרה בשל הגבלות חוק ההתיישנות. גם יתר הטענות על הטרדה מינית התייחסו לתקופה שקדמה לחוק נגד הטרדה מינית. לאור הגיב במאמר פרי עטו במקומון "העיר תל אביב", שבו קרא למסע נגדו "עלילת דם", וטען שיחסי המין עם אלדן-כהן היו בהסכמתה המלאה.[23]‏[24] בהמשך למאמרו של לאור הופיעו תגובות של 11 אנשים, ובהם אשכר אלדן-כהן, רביב דרוקר, עפר שלח ואורית קמיר, שמרביתם שוללים את דבריו ואת גישתו של לאור.‏[25]



כתוב תגובה ל- חשדנית
55
יוסי בלום הלוי על מילשטיין
  גלילי   18/06/13 18:38
יוסי בלום הלוי הגיב על תיאורו של מילשטיין את יחסיו עם אסא קדמוני. מילשטיין טען כי "צרפתי אותו (קדמוני) אלי למסע בן שלושה שבועות לארה"ב....בשלב מסוים התפרצה המחלה ובאנקורז שבאלסקה הוא איים לרצוח אותי. אחר כך האשים אותי שלקחתי אותו לארה"ב בניגוד לרצונו ודרש שאחזיר לו את הוצאותיו... באמצע סדר פסח הופיע עם סכין קצבים ואיים בפני כל המסובים שירצח אותי לעיני קרובי אם לא אחזיר לו מייד את כספו. שוב הוא אושפז. ואחר כך שוב ביקש סליחה" על כך הגיב יוסי בלום הלוי:"...עם כל הכבוד לידידי הדר' אורי מילשטיין, הוא עוסק בהיסטוריה ופילוסופיה אבל עדיין לא מתמחה בתחום תורת הנפש ואף לא בפסיכיאטרייה.לגבי ספורו של אורי מילשטיין על המסע בארה"ב שמעתי ממשפחתו וחבריו הקרובים של אסא, שתמכו בו בשעותיו הקשות ספור אחר לגמרי על פרשת הכספים והנסיעה לארה"ב של אסא עם אורי, ולא זה המקום לדון בפומבי האם הגרסה שהוצגה אכן תואמת במדויק את המציאות העובדתית. לפי המידע שברשותי אסא מימן את כל הוצאות הנסיעה של שניהם במלואן". המקור: rotter.net המבין יבין מה בעצם נאמר כאן.
כתוב תגובה ל- גלילי
יוסי בלום הלוי על הרצח באלטלנה
  חשדנית   18/06/13 21:47
החברה היהודית עברה בעת החדשה בא"י את הניסיון ראשון שהוביל אותה למלחמת אחים חד-צדדית, שלא התדרדרה למלחמה כוללת משום רצונו של הצד המותקף שלא להשיב מלחמה. כך התנהל הסיזון (צייד באנגלית) שערכו אנשי הש"י של ההגנה בעזרת הפלמ"ח באנשי האצ"ל והלח"י בשנות הארבעים של המאה הקודמת; זו הייתה מלחמה מכוערת של "יפי הבלורית והתואר" נערי הפלמ"ח ושירות הידיעות הש"י של ההגנה, אביו הממזר של ה"שין-בית", שהיה אמו הורתו של השב"כ בראשותם של בנדר-שלום, יעקב פרי, כרמי גילון ועמי איילון.

ניסיון שני היה הטבעת ספינת המעפילים נושאת הנשק והלוחמים פליטי השואה – אלטלנה, ורצח 18 מאנשיה בידי דוד בן גוריון בעזרתו של סא"ל יצחק רבין; קלמן ארלוזורוב וחבריו להגנה, אנשי הפלמ"ח וחטיבת אלכסנדרוני בפיקודו של דן אבן, חטיבה שהייתה נאמנה אישית לדוד בן גוריון ועושת דברו בלא היסוס ופקפוק . הטענה השקרית של דוד בן גוריון הייתה, שהאונייה ניסתה, כביכול, לערוך "פוטש" בשלטון החוקי של הממשלה הזמנית, ולתפוס את השלטון בכוח. זה היה כמובן שקר גס. מנחם בגין, דמוקרט, יהודי ממסדר ההוד והדר הז'בוטינסקאי, לא העלה מעולם על דעתו לערוך הפיכה צבאית, ובוודאי שלא להשתמש בנשק לשם כך. בגין ביקש לקיים את ההסכם שנחתם עם ישראל גלילי ולהעביר כמות קטנה של אמצעי הלחימה ליחידות האצל בירושלים. באותה עת ירושלים לא נכללה, בשל מעמדה הזמני כעיר בינלאומית לפי הצעת האו"ם, בהכרזת הריבונות הישראלית על הארץ, וצה"ל לא פעל בה עד סתיו 1948 ככוח רשמי של המדינה. עובדה זו הוסתרה כל העת על ידי היסטוריונים מגויסים שכינו את אנשי האצ"ל בשם הגנאי: "הפורשים".

מקור:
rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
לא ניתן לסמוך עליו כהיסטוריון.
  גלילי   19/06/13 00:26
שכן יחסו לעובדות "מעט" גמיש. ראשית, הוא טועה במספר ההרוגים מבין האצ"ל (16 לפי רוב המקורות), ושנית הוא משמיט את העובדה החשובה שהעימות כן היה דו צדדי ונהרגו גם חיילי צה"ל מאש האצ"ל. מה שכן, בלום הלוי בהחלט מכיר הן את מילשטיין והן את אסא קדמוני ז"ל ולכן עדותו המרמזת על כשלים אתיים של מילשטיין בהחלט מהימנה...
כתוב תגובה ל- גלילי
לעקם את האמת כך שתתאים לכם
  חשדנית   19/06/13 14:16
הרי זו המומחיות של הסמול...ואין לצפות מכם ליותר מזה. ומה שקורה לאנשים בעלי אידיאולוגיה המבוססת על שקר ועל רמאות זה שאפילו הילדים שלהם מתכחשים ל'מפעל' שהקימו ואומרים בפירוש שצריך לחסל אותו. ע"ע יצחק לאור. ואם זה מה שהבנים מעידים, כנראה שהם יודעים טוב מאוד איזו סחורה מלוכלכת מכרו אבותיהם. ציונות בלי דת, מתבוללים בלי אמונה, 'שיוויון' שבו יש שווים יותר, גניבת כספי ציבור (ע"ע אבא של יצחק רבין), נפוטיזם (ע"ע כדורי), קידום מקורבים ובעלי האג'נדה בכל תחומי החיים מהאקדמיה ועד המשפט מהפרקליטות ועד היועצים המשפטיים...

הגיע הזמן להגיד לכם בפנים - זמנכם עבר !! עכשיו הזמן של היהודים ! מדבר.
כתוב תגובה ל- חשדנית
קשקשנית
  גלילי   19/06/13 17:02
הוכחתי לעיל שבלום הלוי בהקשר של אלטלנה טועה בעובדות יסוד, כולל במה שנוגע למספר ההרוגים וכולל בהשמטת נתונים בסיסיים. מה מבין זה ובין כל הקשקוש הפרנואידי הזה? כשאין משהו ענייני לומר טיפוסים כמוך וכמו שמואל מתחילים להפליג בגידופים כלפי השמאל השטני ולהשוויץ ב״יהדות״ שלהם. ובכן, למזלנו לך ולשמואל אין בעלות על היהדות או הגדרת מיהו יהודי.
כתוב תגובה ל- גלילי
כלום הלוי איננו היסטוריון
  חייםק'ה   19/06/13 19:01
אלא מין צנחן ממורמר לשעבר שנהג לשפוך את מררתו בכל מני פורומים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
יש להעמיד לדין את רבין על הרצח
  שבץ חלובה   19/06/13 13:49
באלטלנה. אמנם הוא פעל לפי פקודה של בן גוריון אבל הפקודה היתה לא חוקית. הרי גם אייכמן טעם שביצע פקודות של הימלר. האם זה עזר לו?
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
56
רבין היה מגדוליי המנהיגים שלנו
  אייצק אגם   19/06/13 09:53
את המהפיכה הציונית הנהיג והגשים השמאל הציוני.
הימין בעיקר דיבר (לא רק). השמאל היה זה שעשה.
בדיבורים אתה יכול להיות "אינטלקטואל". שהיא מילה אחרת לפלפולי אין סוף על כלום.
העושים יכולים להיות גם אינטלגינטים וגם מעשיים. כמו אנשי השמאל.
יכול המחבר לעסוק בפסיכולוגיה בגרוש, בהסתה ובהשמצות.
אבל את זה לא יוכל לקחת מהשמאל הציוני.
השמאל הם אלה שהקימו את הקיבוצים והמושבים שבלעדיהם לא היתה קיימת מדינת ישראל והם אלה שהנהיגו את הפיכת היהודים מעם של סוחרים, בנקאים וסתם "עסקי אוויר" לעם יצרני, יוצר, יוזם, ממציא פותר בעיות והחשוב ביותר, לוחם.
כמה מהם, כמו רוזה אימו של יצחק רבין אמנם הקדישו לחזון נעלה זה של בית לעם היהודי יותר זמן מאשר לילדיהם.
הם לא היו היחידים שעשו כך ובוודאי לא היו שונים מהמנהיגים אחרים בציונות. הן הימנית והן השמאלית.
זה לא אומר שבניהם ובנותיהם יצאו "דפוקים". להיפך. הרבה פעמים יצאו נאמנים יותר לחזון וערכיו. קשיים בחיים אינם בהכרח דבר שלילי. להיפך. הם גם מחשלים.
המנטרה החוזרת על ידי המחבר על "חוסר אינלקטואליות" של השמאל והקיבוצים הינה שקרית ביותר.
חברי הקיבוצים היו מהאינטלגנטים ובעלי החינוך הטובים ביותר בארץ.
מי שקורא להם "עגלונים ונפחים" הוא גרוע ממי שקראו ליהודים "גנבים ורמאים".
בכל קיבוץ היתה מקהלה והיו נגנים והיתה ספריה פעילה וחוג תיאטרון וחוג לספרות ויצירתיות רבה.
אפילו רוב הקהל של מופעי התרבות בערים באו מהקיבוצים. אחרי יום עבודה.
רק אנשים חכמים, אינטליגנטים ומעשיים כאנשי הקיבוצים יכלו בתוך זמן קצר ליצור חקלאות חדשנית ששינתה את פני החקלאות בארץ במהירות כבר החל מתחילת המאה העשרים. נמצא שימוש בזנים חדשים ועמידים יותר והוכלאו זנים שנשאו יותר פירות והיו עמידים יותר. כך גם לגבי פרות, תרנגולות וחיות המשק.
כל שנה עלתה רמת היבולים והתוצרת עד שהגיעה לשיאים עולמיים.
רק חכמתם הרבה והאינטלגינציה של אנשי הקיבוצים אפשרה להם לפתח תעשיה מפוארת שאין שניה לה בישראל יחסית לגודל האוכלוסיה בה.
רק חכמתם ויוזמתם של אנשי הקיבוצים יכלו ליצור כלי נשק בתנאי מחתרת, להקים את ההגנה והפלמ"ח בתנאי מחתרת ולקיים אימונים מינימאליים שבסופו של דבר הצילו את מדינת ישראל.
גם הטענה שהקיבוצים והשמאל היו תנועות "דיקטטוריות" הינה שקרית לחלוטין. היו להם מנהיגים נערצים כמו לכל תנועה אבל ניתן היה לחלוק עליהם יותר מאשר על מנהיגי האצ"ל, הלח"י (היחידי שהוציא להורג את חבריו שלו!) או חצר דתית כלשהי.
יצחק רבין היה אחד החכמים והמוכשרים ביותר שיצרה התנועה הציונית. לכן נרצח, לא מפני חוסר חכמתו. אלא מפני שהיה פופולרי מדי למתנגדיו הפוליטיים.
רק אדם חסר השכלה, בור גמור וגס רוח יכול היה לכתוב מאמר שקרי, מגמתי ומלא ההסתה כמו זה.
איציק אגם

כתוב תגובה ל- אייצק אגם
הצלחה מפוארת
  אורי מילשטיין   19/06/13 12:24
תודה איציק אגם על תגובתך המלומדת ומלאת ההשראה. אני מבין שמרוב הצלחה התנועה הקיבוצית התפרקה ועברה מן מן העולם! ואתה כבן קיבוץ השומר הצעיר קבלת חינוך ציוני שאין שני לו ובעקבותיו ירדת לארצות הברית. אתה בשבילי המודל האידיאלי של בן קיבוץ מוצלח, ישר וציוני אולטימטיבי!!!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין ב"מיטבו"
  אנאליסט   19/06/13 14:06
שוב מתגלה מילשטיין כ"חנווני קטן" שעסוק בהתחשבנות קטנונית ואישית עם עוד אחד משנואי-נפשו המסוכסכת. שוב מילשטיין איננו מסוגל לדבר באופן ענייני אך ורק לעצם העובדות. נניח שמר אגם יושב באמריקה , האם העובדה הזאת רלבנטית לעובדות וטענות היסטוריות, שבהן אמור (לעניות דעתי ) היסטוריון לעסוק? נניח שיואל קורנבלום מחסידי מילשטיין בפורום מתגורר בחו"ל - האם ראוי לסתום לו את הפה? האם העובדה הזאת שוללת ממנו את האפשרות לומר דברים ענייניים?! ולעצם הערתו המהותית כביכול של מילשטיין בנושא הקיבוצים: האם העובדה שהתנועה הקיבוצית עוברת מזה עשור שינויים מבניים - האם כל זה מוחק את כל מפעלה ופעולותיה החשובות שעשתה בעבר, קרי: תרומתה הסגולית לבניין הארץ ולהגשמת החזון הציוני? וודאי שלא! קשה להאמין שהערה כה דמגוגית ושטחית נאמרת ע"י מי שמתיימר לכתוב מחקרים הסטוריים. אגב הקיבוץ לא עבר מן העולם הוא השתנה ולידיעה: גם כיום כ-20% מהקיבוצים מעדיפים להשאר שיתופיים . מבחינה מעמיקה של הכלכלה הקיבוצית מתבררת תמונה מעניינת ומורכבת שלמרות ששמונים אחוזים מהקיבוצים עברו הפרטות - דווקא הקיבוצים המתנהלים עפ"י השיטה השיתופית הם אלו המובילים והמצליחים ביותר: 13 מתוך 15 החברות המובילות שייכות דווקא לקיבוצים שיתופיים! נושא התנועה הקיבוצית דהיום הינו מורכב ומחייב ללא ספק בחינה מעמיקה ורצינית יותר, אך בכל מקרה אין למחוק ולהשכיח את הישגיה ותרומתה לבניין המדינה ולחוסנה, לאורך עשרות שנים, לרבות בימים אלה.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
"נפולת של נמושות"
  אורי מילשטיין   19/06/13 17:18
יצחק רבין לא אמר זאת על היורדים? בייחוד על אלה שנולדו בקיבוצי השומר הצעיר והתחנכו לחיות בארץ ולא להיות מלווים בריבית בסן חוזה קליפרניה. הרי הפרק הזה עוסק בחינוך וירידה מהארץ קשורה לחינוך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אז עכשיו אתה חסיד של רבין?
  גלילי   19/06/13 21:06
ולידיעתך, בלוס אנג'לס תמצא הרבה יורדים שיודעים להיות ימין קיצוני באינטרנט, אבל מרחוק...
כתוב תגובה ל- גלילי
ארגומנטום אד הומינם
  אנאליסט   19/06/13 23:20
ARGUMENTUM AD HOMINEM - זוכר? אתה שוב מבלבל דבר בשאינו מינו. העובדה שמר אגם ירד מן הארץ או חי בניכר היא עובדה מוכמנת השמורה אקסקלוסיבית לך, אוליי. זה לא צריך לעניין את הפורום. מדובר בטענות עובדתיות ופרשניות של מר אגם בתחום ההסטורי. לפיכך אין זה רלבנטי אם מר אגם ירד מן הארץ כשם שאין זה רלבנטי אם מר אגם נשוי, רחמנא ליצלן, לאשה מן הבריגדות האדומות... ההסתמכות שלך על רבין מעניינת כשלעצמה, אך בעניין הנדון אין מדובר אלא על היסטוריה ועובדות. כאשר נדון בשאלות ערכיות יהיה מקום לבחון את אמירתו הנ"ל של רבין, שטבע אותה במהלך הקדנציה הראשונה שלו כראש הממשלה ( 74 -77) ואני כלל לא בטוח שהוא לא חזר בו במידה מסויימת מאמירתו זאת. מכל מקום עליך לעשות את האבחנה בינך לבינו: רבין היה פוליטיקאי ואילו אתה מתיימר להיות היסטוריון. קרי: מה שהיה מותר לרבין הפוליטיקאי לומר איננו בהכרח מותר להסטוריון לומר, אם ירדת לסוף דעתי. טוב שאגם כותב: דבריו מוסיפים דעת ועניין והם בהחלט ראויים הרבה יותר מהרבה תגובות שטחיות ומתלהמות בנוסח הרדוד של "בולשביקים שמאלנים..." .
כתוב תגובה ל- אנאליסט
המתאם בין שיתופיות להצלחה
  גלילי   19/06/13 17:32
אתה בהחלט צודק שבקיבוצים המצליחים יותר כלכלית יש יותר מימד של שיתוף אלא שלדעתי משמעות המתאם הפוכה: זה לא שהקיבוצים השיתופיים מצליחים יותר בגלל השיתופיות אלא קיבוצים מצליחים, בדומה למשפחות מצליחות כלכלית, סובלים פחות מהמתחים שיוצרת מצוקה כלכלית ולכן יש פחות דחפים להתפרקות. במלחם אחרות, לקיבוץ עשיר קל יותר להציע לחבריו חיים טובים במסגרת המשותפת.
כתוב תגובה ל- גלילי
האמת כנראה באמצע
  אנאליסט   19/06/13 23:00
יש טעם בדבריך. אני סבור שהאמת נמצאת היכן שהוא באמצע. מכל מקום, כוונתי הייתה להצביע על העובדה שיש בה כדי להפריך את התיזה הגורסת שהשיטה הקיבוצית פשטה את הרגל. מתברר שלא השיטה היא הגורם לכשלון אלא האנשים המיישמים את השיטה. רוצה לומר: אין הרי קיבוץ "א" כהרי קיבוץ "ב" , למרות ששניהם יוסדו ופעלו עפ"י אותה שיטה ממש. בוודאי שיש עוד אספקטים שיש מקום לדון בהם אך במסגרת המגבלות של פורום תגובות אני סבור שזה לא מעט.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
יש בעיות עם השיטה
  גלילי   20/06/13 17:10
שיתופיות איננה תכונה טבעית. מעט מאוד אנשים מתאימים לחיים במערכת שבה מפתה להיות טרמפיסט ולהתמרמר כאשר אחרים הם טרמפיסטים או יש להם יותר ממך למרות השיתופיות. לכן, מייסדי הקיבוצים היו תמיד מיעוט קטן מכלל היהודים בארץ ישראל. הבעיה היותר גדולה היא שאותם תכונות של התאמה לחיי שיתוף אינן גנטיות ולכן גם בקרב הדור השני יש רק מיעוט שמתאים לחיי שיתוף, וכן הלאה בדור הבא. התוצאה היא התערערות חברתית, שיש לה גם השפעות כלכליות, ולאלו גם השפעות חברתיות, במעין היזון חוזר הרסני.
זה כמובן בסך הכל ניתוח שלי בלבד, לא מחייב שזו המציאות במלואה...
כתוב תגובה ל- גלילי
שיטות חברתיות
  עובר ושב   20/06/13 18:41
אדון גלילי, בכל שיטה יש בעיות. האם בשיטה הקפיטאליסטית אין בעיות. שמעת על מחוסרי בית (הומלסים)? העובדה שבשיטה השיתופית נוצרו בעיות איננה מלמדת שהיא נחותה משיטות אחרות. מכל מקום התפיסה הסוציאלית בסקנדינביה וכן מפעלים קואופרטיביים מצליחים וכמובן העובדות המעניינות שציין "אנליסט" כל אלה מהווים קרדיט משמעותי וחיובי שאין להתעלם ממנו.
כתוב תגובה ל- עובר ושב
פרישה מעקרונות
  סטודנט לביטחון   19/06/13 18:16
התועה הקיבוצית לא עוברת "שינויים מבניים" אלא פרישה מעקרונות שהעיקרי בהם הוא ערך השוויון. מכבסת המילים שלך חיימק'ה לא תשנה את העובדה שהתנועה הקיבוצית היא הכישלון הגדול ביותר של הציונות - חלום שנגוז.
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
חשוב איך להסביר
  ב_שמואל   20/06/13 11:09
ישנה שיטה שקובעת שהמכונית נוסעת על הכביש, אולם אדם חכם כאיינשטיין, יכול ללמדנו שהכביש נוסע מתחת למכונית.
אתה כתבת: "דווקא הקיבוצים המתנהלים עפ"י השיטה השיתופית הם אלו המובילים והמצליחים ביותר: 13 מתוך 15 החברות המובילות שייכות דווקא לקיבוצים שיתופיים!".
יפה, ניתן לכתוב זאת כך: "רק קבוצים עשירים מאד יכולים להתקיים כשיתופיים".
הקיבוצים העשירים מספקים לחבריה רמת חיים גבוהה מרמת החיים שיוכלו להשיג בכל צורת חיים אחרת (ישנם חברים מעטים מאד שיכולים להתפרנס יפה מאד גם מחוץ לקבוץ, אך הרוב, יודע שהקבוץ מקנה לו הרבה יותר משוויו האישי הכלכלי), לכן, על אף השיטה המעוותת הזו (מתבססת על גניבות, שחיתות, בזבוז ורמת ניהול ירודה) כדאי לחברי תאגיד הזה (בורגנים) להמשיך להתקיים.
בכל מקום שהשיטה התקיימה, היא הביאה תרבות מוסרית וארגונית קלוקלת כזו שאנו מוצאים בצה"ל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
יצחק אגם אסור להתבלבל
  איציק סיבוש   19/06/13 13:35


יצחק אגם,
דבריך אודות הצלחת הקיבוצים בפריצת דרך בחקלאות ובתעשייה נכונים, נקודה.
תרומתם למפעל הציוני איננה ניתנת לערעור.
היותם חגורת מגן ליישוב העירוני במלחמת תש"ח הינה עובדה,
וכך גם עמידתם (הקריטית בחשיבותה) מול צבאות סדירים,
גם אם לא תמיד הסתיימה בניצחון.
הצלחת מפעל ההתיישבות הקיבוצי חסרת אח ורע בעולם כלו ("סוציאליסטי" ו"קפיטליסטי" כאחד).


רק דבר אחד שכחת:
כל גרעיני מקימי הקיבוצים היו בוגרי בתי הספר הטובים ביותר, בעיר...
בין אם הריאלי בישראל, או בתי ספר עבריים (אפילו "מתפקרים" מן החדר) באירופה.
כך היו מקימי מעגן מיכאל, חצרים וכן הלאה.
התוצאות ניכרו הטב בהצלחת המפעל הקיבוצי.

אל לך לבלבל בין צפייה בהצגות ומופעי תעמולה או תרבות למיניהם עם הנחלת ערכי למדנות.
רשת החינוך של 'חברת העובדים בישראל' בין בעיר או בקיבוץ הייתה כישלון חרוץ.
במידה רבה יש לראות את המניעים לכך בקריאת תיגר על "היהדות הגלותית", שדגלה בלמדנות.
תוצרי 'מערכת החינוך הקיבוצית', שאף היא זלזלה בלימוד, הם אלו שהצליחו להביאה בתוך זמן קצר לפשיטת רגל כלכלית ומוסרית.
היות ובני הקיבוצים נשאו 'מטען גנטי טוב' הם הצליחו להשלים פערים ולהגיע להישגים מרשימים, אם עזבו את הקיבוץ והתחילו 'ללמוד כמו בני אדם' בעיר... אך אל תתבלבל עם המערכת העצמאית.

גם הדיבורים אודות 'האווירה הדמוקראטית של חברת העובדים' הם אי דיוק במקרה הטוב...
מתי מעט העירוניים, שהגיעו ליחידות הנשלטות ע"י יוצאי קיבוצים טעמו את 'רוח הדימוקרטיה' יפה מאוד.
מי שלא 'מיישר קו' חוטף, לפחות כך רצו שיהיה...
ניסיון לקיים דיון זכה להגררה "מילה אחרת לפלפולי אין סוף על כלום" (במילותיך שלך,יצחק אגם)
ואני אישית זכיתי לתואר 'יהודון' מעמיתי "חניכי הדיון הדמוקראטי" (אגב, מעולם לא התביישתי בו)...
כך נהגו גם בנוער שהגיע מהעיר ("ילדי חוץ") וגם בילדים ניצולי שואה, שגוהצו היטב ב'חברת הנוער'.
תופעות 'זובור' שהיו חביבות על דור הפלמ"ח (והקיבוצניקים בחטיבת הנח"ל בראשית דרכה) הבשילו גם למסכת התעללויות קשה בחיילי צה"ל.
מפקדים מן הנח"ל שהועברו לצנחנים "הנחילו את המורשת" לחטיבה.
ההתעללות בצנחנים הפכה את החיילים שהתנדבו מלאי מוטיבציה לפלוגות 'זונדרקומאנדו', אנשים שפועלים כרובוטים רק כדי להימלט מענישה בלתי אנושית ע"י מפקדיהם.
זה הרכב הכח שעמו נכנס איציק מרדכי לחווה הסינית.
עם נפילת המפקדים, חדלו החיילים לתפקד, בדיוק כפי שהיה מגיב איש 'זונדרקומאנדו'.
התוצאות בהתאם.

זה חלק מהדיון בספרי 'Dialogs with a Kapo
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
מנותק מן המציאות
  סטודנט לביטחון   19/06/13 18:22
מר אגם אתה מנותק מן המציאות, חבל על הזמן.
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
בין דיעה לידיעה
  אנאליסט   20/06/13 00:02
אתה מביע סה"כ דיעה. ברם, כסטודנט היה עליך לדעת שדיעה ללא ידיעה (ידע) וללא נימוק לא שווה כלום והיא קלה כאוויר. חשוב קצת לפני שאתה ממהר להקיש על המקלדת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
רבין מנהיג חשוב
  עובר ושב   20/06/13 18:52
איציק, אכן רבין היה מנהיג משמעותי ואיכותי. תגובתך חשובה כי נותנת פרופורציה ותוכן אמיתי וחשוב לדיון. אל תבהל ממילשטיין הדיקטטור שחושב שרק הוא מוסמך לספר לנו את ההסטוריה ושמי שחושב אחרת הוא בוגד שמאלני. מילשטיין הוא ילדותי בגישתו ומסוכן כי מסלף וסותם את הפה.איציק , בבקשה אל תירא ותמשיך לכתוב.
כתוב תגובה ל- עובר ושב
57
יצחק רבין הפיל את העם היהודי
  חשדנית   19/06/13 14:52
ולא פעם אחת:

1. פיקד על רצח יהודים באלטלנה
2. מנע משיירות האספקה להגיע לירושלים הנצורה בגלל שפחד לפקד עליהם בדרך לירושלים, ברח אחרי הפעם הראשונה שניסה
3. כמפקד, ברח מהקרב בנבי סמואל השאיר אחריו חיילים הרוגים וגם חיילים פצועים בלי להושיט עזרה
4. תרומתו לקונספירציית יום הכיפורים שלדעתי עוד תיחשף, וגם אחריותו בעקיפין למותם של אלפי חיילים במלחמה עקב כך
5. חתם על הסכם אוסלו והכניס מרצחים לארצנו
6. הפשע של מאות יהודים שנרצחו בפיגועים באינתיפאדה הראשונה מבחינתי רשום אישית על שמו ועל שם 'מפקדו' פרס. הוא לא נקף אצבע להפסיק את הטבח הזה. להשוואה - אריק שרון חיסל את תופעת הפיגועים כשנכס בהם בכל הכוח במבצע חומת מגן. רבין הסתפק בדיבורים 'נמשיך כאילו אין טירור'..
7. הזיק גם במותו - הימין הואשם ברצח רבין למרות שהמבצעים היו 'מפקדו' פרס והשב"כ...

ההיסטוריה תשפוט את רבין וכל תומכיו על מעשה הנבלה שביצעו בעם היהודי, כאשר גרמו לרצח יהודים בארצם המתחדשת. מי יתן ושמם יהיה לדיראון עולם בהיסטוריה של עמנו בדיוק כמו שמו של הבוגד השפל יוספוס פלאביוס, שבגד באחיו היהודים לטובת האימפריה הרומית (=ארה"ב של היום)
כתוב תגובה ל- חשדנית
יש רופא במטוס?
  חייםק'ה   19/06/13 15:30
תכינו אמבולנס כשננחת.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה צוחק על עצמך..כמה עצוב
  חשדנית   19/06/13 17:31
אתה אפילו לא מבין את המשמעות של 'הבדיחות' שלך, לא מבין שאתה בעצם צוחק על עצמך ועל המדינה שלך. כמה עצוב להיווכח שאנשים כמוך חיים בהכחשה. הנה במיוחד בשבילך שיר שאולי יכניס בך קצת הבנה:

'התחלתי בדיחה' בי ג'יז:

youtube.com






כתוב תגובה ל- חשדנית
זה כבר דורש בדיקה וטיפול...
  אנאליסט   19/06/13 16:53
חשדנית, המתחרה עם מילשטיין מי שונא יותר את רבין , עוקפת את מילשטיין ויוצאת כעת בחידוש ימני "מרענן" : רבין מואשם עכשיו גם בתוצאות החמורות של מותו... נדמה לי שזה כבר דורש בדיקה/אבחנה וטיפול... ודי לחכימא ברמיזא.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
השב"כ היה כפוף לרבין
  סטודנט לביטחון   19/06/13 18:35
השב"כ נכשל לאבטח את חייו של ראש הממשלה ולפיכך האחריות היא על רבין שלא דאג שהשב"כ יתפקד ביעילות.
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
סטודנט יקר
  אנאליסט   19/06/13 19:52
בתור אחד שלמד לא מעט הייתי מציע לך להתחיל להיות רציני ולא ללכת עם תיזה המתבססת על מידע חלקי או מסקנה נמהרת. רבין לא יזם ולא פקד על השב"כ. אבל בכל מקרה כל הדברים יצטרכו להתברר במסגרת חקירה חדשה אם תפתח כזאת. עד אז כל האמירות ברמת המסקנות הן בגדר הגיגים וספקולציות. מה שצריך זה ללכת עם אוסף העובדות הרלבנטיות שזכו להתעלמות ו/או לא נלקחו בחשבון ועם זה לפעול לפתיחת התיק, לחקירה חדשה. אני חוזר ואומר בשביל לפתוח מחדש את התיק צריך לרצות בגילוי האמת ולא להיות איש ימין דווקא. הנסיון של הימין לנכס את העובדות החדשות ולהפוך אותן מראש לכתב זיכוי לעמיר ולימין - הנסיון הזה מזיק לקיום אפשרות של חקירה.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
ברק ורבין:הלם קרב ונטישת פצועי
  חשדנית   20/06/13 10:05
מדוע רבין לא הדיח את ברק אחרי שנתברר כי ברק לא עזר לפצועים בצאלים ? כזכור, תרגיל הכנה של הסיירת לקראת מבצע רצח סדאם חוסיין בעיראק, שהתפקשש. יוזם המבצע היה הרמטכ"ל אהוד ברק. בתרגיל נורה בטעות טיל חי על החיילים. כמה מהם נהרגו וכמה מהם נפצעו. אהוד ברק עמד במקום בידיים שלובות ולא זז וגם לא הושיט עזרה לפצועים למרות שהם ביקשו ממנו. ברק חיכה עד שהמסוק שלו יבוא לקחת אותו ואז ברח משם... בתחקיר של מילשטיין נתברר כי חלק גדול מהאשמה מוטל על ברק היות והרשלנות שלו הביאה בהכרח לתוצאה הזאת (כגון-אי מינוי מפקד לתרגיל, אי מינוי קצין בקרה, הקדמת התרגיל שהביאה לבילבול בין הצוותים ועוד). האם ברק סבל מהלם קרב ותסמונת פוסט טראומטית ? לא ברור אבל מתברר שהיה לזה תקדים:

האם ייתכן שרבין, שהיה אז ראש הממשלה, לא הדיח את ברק בגלל שהוא עצמו, רבין, עשה אותו דבר במלחמת העצמאות, סבל מהלם קרב ונטש את חיילין הפצועים בדרך לירושלים ?

טבנקין על הקרב ("המפנה במלחמת העצמאות", עמ' 138-139):

"ב-20 באפריל, בשיירת האספקה הרביעית, תקפו הערבים בשטח הנתון לשלטונם, מכוח נחות ביותר, ובמספר לוחמים אשר ספק אם הגיע לשלושים, מול גדוד פלמ"ח מפואר [620 לוחמים] על מלוא חימושו, כולל עשרים משוריינים... כישלון קרב השיירה ב-20 באפריל היה לקרב הכרעה, וכישלונו הביא לחסימת הדרך לירושלים". [למה שיקרא מאוחר יותר בשם 'המצור על ירושלים']

מפקד הקרב היה יצחק רבין, מפקד חטיבת 'הראל', אשר ברח מזירת הקרב בג'יפ הצבאי שלו למטה הפלמ"ח במעלה החמישה ונטש את חייליו ביניהם פצועים ו-10 הרוגים בשטח...בשיחה עם מילשטיין אמר טבנקין כי רבין נכנס להלם קרב וכי מיד אחרי השיחה ביניהם בבית פפרמן הלך רבין לישון...(תיק רבין: מיתוס ושיברו, 113)

לסיכום - מתברר כי גם רבין וגם ברק סבלו מהלם קרב אשר גרם להם לשיתוק ולבריחה ולנטישת החיילים הפצועים שלהם בשדה הקרב. ואלה הם המנהיגים שהשמאל חפץ ביקרם ומסתיר את כישלונם, כדי לא לחשוף את עליבותם של מנהיגיו...
כתוב תגובה ל- חשדנית
ברק ורבין: מסירת אדמות א"י
  חשדנית   20/06/13 10:37
למחבלים. אחד בהסכם אוסלו השני בקיימפ דייויד. לדעתי, שניהם הסכימו לוותר על ארץ ישראל מפני שפחדו מהערבים. סבלו מפוסט טראומה שהביאה אותם לוויתורים מפליגים לערבים, על חשבון היהודים.
אין לי ספק שהשמאל הקיצוני של היום, זה הרואה ברבין את האב-המייסד שלו, ואת ברק כחייל מספר 1 שלו, נברא בצלמו ובדמותו של רבין. פוחד מערבים (ולכן מסכים כל הזמן לוותר להם על הנכסים הקיומיים שלנו) ותוקף יהודים (באלטלנה ובהתנחלויות), שהרי יהודים אף פעם לא יחזירו להם מלחמה שערה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
איך פותרים הלם קרב?
  חשדנית   20/06/13 19:21
מחליטים, בתת ההכרה, ובתור תרופה לפחד, להפוך את האוייב לידיד (כמובן שבמציאות האויב לא שותף לתרגיל המחשבתי הזה..)
מתוך מחקר של מיכאל שרון:

כפי שראינו בחלק הראשון של המאמר, הרי שגורם חשוב בקביעת ההפרעה הפוסט-טראומטית הוא ההתקלות בכוונות אנוש זדוניות ועוינות אנושית (כמו בקרב או בפגיעה מאלימות, בניגוד לאסון טבע למשל). ניתן אם כך לראות בהעתרות ליוזמת אוסלו מצד רבין, התמודדות אישית עם הטראומה והלם הקרב שלו עצמו. כך, גורם התעוקה והטראומה, האויב העויין מאתמול מצטייר לפתע כידיד ואוהב. לשם כך די במספר ביטויי חום מצד האויב מאתמול ואף מידע, העשוי להיות משלה ומטעה או חלקי, אודות גילויי חיבה וקרבה מצד האויב, כאילו לפתע הפך עורו. את השאר, את הגישור בין האשלייה לתפיסת המציאות, כאילו מדובר כאן בעובדות מוצקות וברות קיימא, תעשה המוטיבצייה הפסיכולוגית הקיימת עקב ההפרעה הפוסט-טראומתית, לבצע היפוך בתפיסת גורם התעוקה והטראומה - הוא האוייב. על רקע זה ניתן להבין את תחושת הקרבה שרבין חש בשנותיו האחרונות לערפאת ולמנהיגי אש"ף אחרים, והעתרותו לגילויי החום האישי והכיבודים שהעתירו עליו, תוך התעלמות מהאפשרות שיתכן שמדובר בהונאה. בשרות המגמה להמסת התעוקה וראיית הגורם העויין, זה שאחראי לטראומה, כידיד, עשוי הנפגע הפוסט טראומטי לזנוח את כל גילויי הזהירות שלו. דומה שעל רקע זה ניתן להסביר הרבה מההליכה בנפש חפצה אחר יוזמת אוסלו מצד רבין, וציודו של האויב בנשק, וזאת אף שהתקבלו במרוצת הזמן אינדיקציות רבות שמדובר בהונאה, ואת הארץ שטף גל של פיגועי טרור שלא ניראה עד אז כדוגמתו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
מי זה מיכאל שרון?
  חייםק'ה   20/06/13 22:21
איפה הוא חקר את הנושא ואיפה הוא פרסם את זה?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
עוד פסיכי
  גלילי   21/06/13 17:34
מיכאל שרון הוא/היה איש שמאל קיצוני מטורלל שפירסם את הגיגיו המוזרים בגדה השמאלית ואתרים דומים. הוא גאון גדול בעיני עצמו, וקשקשן מגוחך ופרנואידי בעיני כל אחד אחר... בקיצור, בדיוק הבנאדם שמתאים לחשדנית להעריץ
כתוב תגובה ל- גלילי
רבין וברק - ברית הנכשלים
  אורי מילשטיין   20/06/13 11:39
בריתות מן הסוג הזה חזקות מאוד וממוטטות את הארגון. המצליחים לעומת זאת אינם נכנסים לבריתות ולכן הם מסולקים מן הארגון וכך קורס הארגון - מדינה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מה זה ״הלם קרב״?
  גלילי   20/06/13 17:16
כתוב תגובה ל- גלילי
אהוד ברק והלם קרב
  חשדנית   20/06/13 18:24
מה מניע את אהוד ברק לברוח מכל עימות ?
הבריחה הסדרתית של אהוד ברק מכל עימות עם הפלסטינים כבר הפכה לבדיחה "אהוד ברח". לא מדובר רק במבצע 'עמוד ענן' אלא גם ב'עופרת יצוקה' (כבר ביום השלישי רצה להפסיק את המבצע, וסיים אותו רגע לפני מיטוט החמאס), צאלים ב', קרב סולטן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה (הפקיר את חייליו בגדוד הטנקים וברח באמצע הקרב. 3 נעדרים עד היום אין להם קבר), קרב החווה הסינית (נשלח להציל את הפצועים אבל אחרי 3 טנקים שנפגעו לו ברח מהמערכה והשאיר את הפצועים בשטח), האירועים בקבר יוסף (ברח מעימות עם הפלסטינים וגרם למותו של מדחת יוסוף מאיבוד דם במשך שעות), הבריחה מלבנון (צה"ל בפקודתו ברח עם הזנב בין הרגליים, והפקיר את חיילי צד"ל לשחיטה המונית).....

כל הבריחות האלה הן סימפטום של מחלה אחת: תגובה פוסט טראומטית של הלם קרב. כן, קראתם נכון. מה שעומד מאחורי ההחלטות והמעשים של אהוד ברק היא תגובה של הלום קרב. ברק, שמעיד על עצמו שראה את הלבן בעיניים של האוייב, ראה הרבה הרוגים פצועים גופות מרוטשות זוועות מלחמה. לדעתי, כל הדברים האלה גרמו לו להיות הלום קרב, רדוף אימה ולכן מרוב שוק ופחד בורח מכל עימות אפשרי נוסף. זאת הסיבה שבאסון צאלים ב' ברק לא נתן עזרה לפצועים. הוא פשוט היה משותק !!! לא יכל לזוז !!! לא יכל לעשות כלום. תגובה של הלם קרב !!

מי שראה את הסרט "בתו של ראיין" (סרט ישן אבל חובה לראות) יודע בדיוק איך מגיב הלום קרב. הקצין האמיץ והמוערך, המועטר בעיטור הגבורה של ממשלת הוד מלכותה, ברגע האמת, כשהיה צריך להוכיח את עצמו, לא מצליח לירות בטירוריסט הבורח...הוא היה הלום קרב !!

אין לי ספק שהזוועות של המלחמות לא נותנות לברק לישון בלילה. זאת הסיבה שתמיד מוותר מול הטירוריסטים אבל גיבור מול מתנחלים יהודים ביו"ש (שברור שלא יחזירו מלחמה). בדיוק כמו מורו ורבו רבין שברח מכל המלחמות - בקרב על ירושלים במלחמת השחרור, במלחמת ששת הימים ברח לזרועותיה המשכיחות של מחלת הנפש ומי שניהל את המלחמה היה עזר וייצמן, ברח מעימות עם הפלסטינים באינתיפאדה והביא עלינו את אוסלו....

הבעיה שמדינת ישראל פעלה על פי החלטות של הלומי קרב....ולא על פי מה שנכון וצריך לעשות. לדעתי גם האמריקאים יודעים את זה ופעלו על ברק בדיוק כמו שהם יודעים לעשות במקרים כאלה !!!

אגב, חכמינו הקדמונים כבר ידעו מה נזקיו של אדם כזה וכתבו בפרק הלכות המלחמה בתנ"ך (דברים, כ): "וְיָסְפוּ הַשֹּׁטְרִים, לְדַבֵּר אֶל-הָעָם, וְאָמְרוּ מִי-הָאִישׁ הַיָּרֵא וְרַךְ הַלֵּבָב, יֵלֵךְ וְיָשֹׁב לְבֵיתוֹ; וְלֹא יִמַּס אֶת-לְבַב אֶחָיו, כִּלְבָבוֹ. " מי שפוחד מהמלחמה צריך לחזור הביתה כדי שלא ידביק בפחד שלו את החיילים האחרים.
כתוב תגובה ל- חשדנית
מה זה "הלם קרב"?
  גלילי   20/06/13 19:39
את לא מצליחה, ואף לא מנסה, להגדיר כי אין לך מושג מה זה. את לא פסיכיאטרית ואין לך ידע מינימלי בפסיכיאטריה. כל מה שיש לך זה ספוקלציות מטופשות על בסיס כלום. אין שום עדות שהיא לכך שברק סובל מPTSD. הפרעה קשה, דרך אגב, שקשה להסתיר וקשה לתפקד איתה. אני יודע קצת כי טיפלתי בחולים שסבלו מזה. זה שברק נכנס להלם בסיטואציה מסוימת (וגם זה בספק גדול מאוד מאוד) עדיין לא אומר שיש לו PTSD....אין שטות גדולה מהטענה הזו. ראיתי הרבה מאוד אנשים נכנסים ל"הלם" בכל מיני סיטואציות ואף אחד מהם לא סבל ולא סובל מ"הלם קרב". כל מי שחווה לחימה חווה טראומה ברמה כזו או אחרת. הרבה מאוד מאלו שסבלו מהטראומה הזו סובלים מדי פעם מסיוטים. אין טבעי מזה שכן זו תגובה מתבקשת לחוויות קשות באופן קיצוני. גם אישתו של רפול דיווחה שהוא היה מתעורר בלילה בלילה מסיוטים קשים, ואני ממש לא חושב שהיה לו PTSD. וזו רק דוגמא אחת. חברי לפלוגה שהיה חובש וטיפל בפצועי והרוגי פיגוע סבל גם מסיוטים ואפילו קצת תופעת סומאטיות. וזה לא פגע לו בכלום בתיפקוד בשום שלב והיה חסר כל משמעות קלינית. אנשים פה מרבים יתר על מידה ללהג על דברים שאין להם מושג בהם.
כתוב תגובה ל- גלילי
אז תוכיח..
  חשדנית   21/06/13 10:11
אתה טוען שאתה יודע על הלם קרב יותר ממני, אז תנסה להוכיח... ואז נוכל לבדוק את המשקל של תגובתך לעומת תגובתי, ואם תתעלם מתשובה נדע שכל דבריך ריקים וחסרי סימוכין וכל כולך רק רעש וצלצולים... שנאמר: "נְשִׂיאִים וְרוּחַ, וְגֶשֶׁם אָיִן- אִישׁ מִתְהַלֵּל, בְּמַתַּת-שָׁקֶר" (משלי כה, יד)
כתוב תגובה ל- חשדנית
להוכיח מה?
  גלילי   21/06/13 17:40
כבר כתבתי על ״הלם קרב״ דברים יותר נכונים מכל הקשקושים שלך, וזה ברור לכל אחד שקצת מבין בנושא. מי שלא מבין בנושא ורוצה להאמין בשטויות הרי לא ישתכנע משום דבר שאכתוב. וודאי שלא אשטח את הרזומה שלי בפני מישהו שבעצמה שומרת על אנונימיות מוחלטת. כש מילשטיין יגיע לשלב שהוא כותב את השטויות הקבועות שלו על ״הלם הקרב״ של רבין, אני אתייחס בפירוט לנושא ואולי תוכלי ללמוד משהו. לעת עתה אני מציע לבדוק מה הסימפטומים של PTSD, מה ההבדל בין ההפרעה הזו ובין תגובת טראומה אקוטית, ועוד כמה עובדות יסודיות שיגרמו לך ללמוד משהו ולחדול מכתיבת שטויות.
כתוב תגובה ל- גלילי
אין ויכוח שהשב"כ
  אורי מילשטיין   20/06/13 13:25
היה כפוף לרבין. אין גם ויכוח שהשב"כ נכשל בגדול להבטיח את חיי ראש הממשלה. אם שר החוץ היה נהרג באותן נסיבות סביר להניח שראש הממשלה היה מתפטר או מתפוטר. השאר ספקולציות!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רייגן הודח?
  גלילי   20/06/13 17:27
אחרי הכל, הסוכנות האחראית לאבטחת הנשיא כפופה אליו, והמחדלים באבטחה שהובילו לכך שהוא נורה מקרוב היו עצומים. די לראות את הסרטונים שתיעדו את נסיון ההתנקשות. בזיון מוחלט. כך גם שמיר לא התפטר, ולא התבקש להתפטר, על רקע מחדלי השב״כ החמורים תחת שילטונו. כניראה שלא מגזימים באחריות של ראש המדינה לאירגון שכפוף למשרדו. לכן, האמירה שרבין כניראה היה נאלץ להתפטר היא ספקולציה בפני עצמה.
כתוב תגובה ל- גלילי
כמה לא מפתיע...הגיון שמאלני
  חשדנית   20/06/13 18:08
ציטוט מאנאליסט: "הניסיון של הימין לנכס את העובדות החדשות ולהפוך אותן מראש לכתב זיכוי לעמיר ולימין - הניסיון הזה מזיק לקיום אפשרות של חקירה."

הבנתם ? לפי ההיגיון הזה חשיפת האמת תלויה בתוצאות שלה...זה הבסיס לרעיון העיוועווים של אנאליסט.
מיסטר אנאליסט, האמת צריכה לצאת לאור. נקודה. אסור לקחת בחשבון מי יזכה ומי לא. אסור להעמיד תנאים לחשיפתה. גם אם התוצאות לא יהיו לטעמכם (...חחח), עדיין החובה להוציא את האמת לאור היא היא הערך העליון.

והאמת היא שרבין נרצח על ידי חבריו מהאליטה.

ועכשיו למעלה הוא כבר בטח לא מזמזם לעצמו את שיר הרעות...כי כמו כל דבר אצל הסמולנים גם ערך 'הרעות' בעצמו לא היה יותר מאשר הבל ורעות רוח...
כתוב תגובה ל- חשדנית
במידה מסוימת היא צודקת
  גלילי   19/06/13 21:15
רצח רבין לא נבע משום קונספירציה מורכבת ומסובכת אלא פשוט מכשלים ברורים של הסמוך הישראלי. ממש כשם שלא הייתה קונספירציה להטביע את המשלחת האוסטרלית למכביה, אם כי אני בטוח שיש כבר מישהו שחשב על אחת כזו... היות ורבין היה מראשי מערכת הביטחון, גם הוא מהאחראים לחוסר המקצועיות והרשלנות שבה, חוסר מקצועיות ורשלנות שאופיניים לתרבות הישראלית בכלל.
כתוב תגובה ל- גלילי
מעריך את רבין אחרת
  אנאליסט   19/06/13 23:44
רבין היה ידוע בקפדנותו על אלמנטים מקצועיים. הוא - בניגוד לאחרים - היה מהנחרצים שיצא כנגד תרבות ה"סמוך" ו"הכל יהיה בסדר..." לשים את רבין כמי שאשם בתרבות של שרלטנות וחפיף וכיוב' זה בערך כמו להגיד על יוסי שריד שהוא מנהיג ימני... אל תשכח שרבין חזר למערכת הבטחון אחרי שנים רבות. בקדנציה הראשונה הוא נאלץ לתת לפרס את תיק הבטחון בגלל איום שלו ושל הרפ"יסטים לחבור לבגין. בממשלת האחדות כיהן רבין כשש שנים עד 1990 (עד התרגיל המסריח) ואח"כ חזר למשרד הבטחון בשנת 1992. אפשר לומר שרבין מתוקף תפקידו היה אחראי אך בוודאי לא יהיה זה נכון ולא יהיה זה צודק לחייב אותו בהשתרשות תרבות של חפיף שהשתרשה במשך שנים ארוכות. רבין נלחם בזה באופן נחרץ ומפורש וכמו בכל מערכת חינוכית מדובר בעבודה סיזיפית שמטבע העניין איננה משתנה בבת אחת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
זאת בהחלט זכותך...
  גלילי   20/06/13 17:22
אני מסכים שרבין עצמו לא היה חלק מתרבות החפיף, והדבר מתבטא באותה ירידה לפרטים שמילשטיין ראה בה טעם לפגם. אלא שבכיר במערכת ומי שעמד בראשה הוא לא הצליח להביא שינוי תרבותי. בהחלט ייתכן שמדובר במשימה חסרת סיכוי כי מדובר בתרבות מאוד עמוקה בישראליות, אבל אין ספק שהוא לא חולל שינוי כזה.
כתוב תגובה ל- גלילי
אמרת הכל! והעובדות עוד יתבררו
  אופירה לוי   19/06/13 18:47
לא צריך להיות חוקרת גדולה {מה שאני לא} ע'מ לראות ולהבין את מה שהעלית כאן על הכתב. קצת תבונה ומחשבה, ויכולת חיבורים טובה מסבירים הכל. תודה!
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
אופירה, הפרקים הבאים יבהירו
  אורי מילשטיין   20/06/13 09:47
עוד יותר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
58
הקיצוניות של האנארכיסטים מסמול
  חשדנית   20/06/13 17:31
עוד תהרוג אותנו...האנארכיסטים קופצים מקצה אחד לקצה השני ומטלטלים את המדינה ביחד אתם

1. הם הקימו את המדינה, אבל כעת מתכחשים לזכות קיומה
2. הם הקימו צבא וכבשו את הארץ, אבל כעת הם קוראים לו 'צבא כיבוש נאצי' ומסרבים לשרת בו
3. הם הקימו 'בתי ילדים', פנימיות ו'בתי חינוך' כדי שהילדים הנטושים שלהם לא יפריעו להם בעיסוקיהם - אבל כעת דוחפים את הרעיון לקיצוניות השנייה: 'הילד במרכז' ואת התוצאות אפשר לראות כל יום באלימות בבתי הספר וברחוב ובחוסר כבוד להורים
4. הם דגלו בסוציאליזם צניעות ושיוויון אבל קפצו לקיצוניות השנייה - נהנתנות רהבתנות ורדיפה אחרי הכסף כמו אחרוני הקפיטליסטים החזיריים (ע"י פרס ומסיבת יום ההולדת שלו)
5. הם דגלו בעבודה עברית - אבל כיום כל אחד מחזיק בעוזרת פיליפינית (ע"ע אהוד ברק) שתנקה לו את הבית...(שלא לדבר על עבודה שאותה הם משאירים לפועלים שחורים)
6. הם הקימו את הקיבוצים על בסיס השיוויון בהון - אבל כיום כמעט כל הקיבוצים מופרטים, כל אחד מקבל כפי שנותן, ואת החלוצים שהקימו את הקיבוץ זורקים לקנטים...
7. הם תעבו משכילים ונהו אחרי העבודה הגופנית - אבל כיום כל אחד מהם ד"ר למדעי החארטה ומנהל משם את האג'נדה והחרם על ישראל
8. הם פתחו במלחמה ביום העצמאות אבל כרגע כל מה שמעניין אותם זה חלום ה'שלום' והחזרת השטחים שכבשו (כרגע מדובר על 67 ואחרי זה יהיה השלב של 48)

יש עוד המון דוגמאות על כך שהשמאלנים שהקימו את המדינה עברו מקיצוניות אחת לקיצוניות המנוגדת לה ובדרך טילטלו את המדינה בלי הפסקה. מתי מתי כבר יגיע היום והאנארכיסטים האלה יעזבו אותנו בשלום ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
רבין וברק אנרכיסטים?
  גלילי   20/06/13 17:49
ירחם השם....
כתוב תגובה ל- גלילי
59
הנוורוזה של רבין ערב ששת הימים
  חשדנית   20/06/13 19:13
מתוך מאמר של מיכאל שרון.
מקור:
literatura.co.il

משה דיין, לאחר מינויו בלחץ הציבור כשר הביטחון ב-1 ביוני, התרשם בשלב זה [ערב מלחמת ששת הימים] כי הרמטכ"ל "יצחק ... לא רק עייף - דבר טבעי - אלא גם נבוך, חסר ביטחון, מעוצבן... ומאוד לא שש לקרב" . דומה כי כאשר הובילה תפיסתו התוקפנית של רבין [נגד המשטר הסורי] לשלב הנגזר ממנה, זה של נקודת ההכרעה וההחלטה החד משמעית והגורלית על מלחמה כמו גם ניהולה, הוא איבד את כושר הפעולה וההחלטיות שלו ושקע בתשישות נוראה וחוסר יכולת לקבל את ההחלטה המכרעת. החרדה הנוראה המלווה את הצורך בהחלטה חשובה הינה מצב נוורוטי מובהק. דומה שהמצב הנוורוטי הפוסט-טראומטי של הלם קרב ברמה נמוכה או בינונית, בו לקה בעת הקרב הקשה והנואש בשער הגיא באפריל 1948 ,שהעמידו בסיטואצייה אישית ניתפסת של חוסר אונים וחוסר מוצא, הכה בו עתה בחריפות יתירה וגרם לשיתוקו התפקודי והקוגניטיבי. זאת מול מערך בו כל האחריות היתנקזה אליו. מנהיגים, ובהם דוד בן גוריון - אליו פנה רבין בנואשותו לתמיכה כסמכות עליונה בצר לו (ב-21 במאי) - הטיחו ברבין האשמות כבדות על שהוא גורר את צה"ל למלחמה. בן גוריון אף הוסיף לתחושת חוסר המוצא של רבין באמרו: "הבאתם את המדינה למצב חמור ביותר, אתם נושאים באחריות". בן גוריון לא האמין כי צה"ל יהיה מסוגל להתמודד בו זמנית בהצלחה עם כל הצבאות הערביים לאורך כל הגבולות. הוא סבר כי אין ישראל יכולה לצאת למלחמה ללא תמיכת מעצמה כלשהי, והמצב אליו ניקלעה ישראל באשמתו של רבין, לדבריו, ללא גיבוי מעצמתי, מהווה סכנה נוראה לעצם קיום המדינה. מנהיג המפד"ל, חיים משה שפירא, אמר לרבין: "איך אתה מעז ללכת למלחמה כאשר כל התנאים הם לרעתנו?".

סביר כי שוב, היה במצב זה דימיון מבני לאותה תעוקת אין אונים נוראה בשער הגיא ב-20 אפריל 1948 (שהיתה הגורם להלם הקרב). וכך, תפיסת חוסר המוצא, השתרבבות מחשבות סיוטיות וקשות, דכאון, תחושת כשל אישי נורא והערכה עצמית נמוכה - ליבתם של המצב הפוסט טראומתי ששוחרר (triggered ) עכשו במוחו של רבין, הלכו והתעצמו ברגעים הקריטיים.

בספרו "לך שמים לך ארץ" כתב וייצמן כי כבר מיום העצמאות, ה-15 במאי 1967 "הרגשתי שמצבו ויציבותו של הרמטכ"ל, יצחק רבין, הולכים ומתערערים. זה בא לכלל ביטוי בשינוי החלטות, בביטויים של חרדה מפני הצפוי ובהעדר יכולת להחליט. רבין נסך חוסר ביטחון סביבו. זה היה גלוי גם בפגישות עם ראש הממשלה ובדיוני המטה הכללי". 10

שיאו של משבר הלחץ הפוסט טראומטי היה ב-23 במאי: ויצמן סיפר, כנראה בלשון מתונה ביחס למה שבאמת ארע, שרבין קרא לו לביתו ב-23 במאי 1967, שם אמר לו: "סיבכתי את מדינת ישראל בגלל סדרת טעויות שעשיתי... אני מאמין שמי שטעה צריך ללכת. אני טעיתי. האם תקבל עליך את תפקיד הרמטכ"ל?". ויצמן סירב להצעה, בטענה שהדבר יביא לדמורליזציה בצה"ל, והציע, לדבריו, לרבין לנוח. ראש אג"ם, עזר וייצמן, וקצין רפואה ראשי, אלוף מישנה הד"ר א. גילון, קשרו ביניהם לפרסם כי רבין לקה בהרעלת ניקוטין, וכי לאחר מנוחה קצרה וטיפול שגרתי, הוא ישוב לאיתנו ולמלוא כישוריו. לדברי וייצמן, אמר לו גילון שהרמטכ"ל סובל מ"חרדה קיצונית".

ההיסטוריון ד"ר אורי מילשטיין מציין כי רבין לא חזר למלוא כישוריו, לא בתקופת ההמתנה, ולא בששת ימי המלחמה, כפי שניתן להסיק מחלקו בפיקוד ובקבלת ההחלטות, וכפי שסיפרו לד"ר מילשטיין סגנו חיים בר-לב וראש אג"ם עזר וייצמן. לרבין לא היה למשל חלק בשלוש מן ההחלטות האסטרטגיות החשובות ביותר במלחמה: כיבוש
כתוב תגובה ל- חשדנית
קראתי חלק מהדברים
  חייםק'ה   20/06/13 22:40
אין ספק שהבחור סובל מבלבול חמור, לא אתפלא אם הוא עצמו אושפז עקב טראומות מסוג כלשהו.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אי הפקת לקחים
  אורי מילשטיין   21/06/13 06:22
כדי להסתיר שלא תפקד דאג רבין שלא יתחקרו את מלחמת ששת הימים ולא יפיקו את לקחיה. את המחיר שלמה מדינת ישראל במלחמת יום הכיפורים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
האם לא המשכנו לשלם?
  איציק סיבוש   21/06/13 10:12


מלחמה שגם היא לא תוחקרה כלל,
כי בשביל מה לתחקר - 'מילה אחרת לפלפולי אין סוף על כלום' (במילות יצחק אגם, ת' 59) ?
כאשר "תוצרי מערכת החינוך המפוארת של חברת העובדים" בלאו הכי כבר יודעים הכל?
האם לא המשכנו לשלם על כך?
לא שילמנו אחר כך 'באסון מעלות'?...

כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
רבין ו'הביישנות'
  חשדנית   21/06/13 09:40
מתוך מאמר של מיכאל שרון.
מקור:
literatura.co.il

"הוריו של רבין, בפרט אימו רוזה, המכונה "רוזה האדומה" (על שם המהפכנית רוזה לוקסמבורג) היו נאמנים על האידאולוגיה הסוציאליסטית ומסורים לעסקנות ציבורית, ויתכן כי לפי מיטב המסורת הסוציאליסטית-הקולקטיביסטית ברוח הקיבוצים האמינו בשעות איכות בטיפול בצאצאים, אך לא יכלו להפנות זמן רב ליחסי קרבה וחום הדוקים. אפשר איפוא כי מידה זאת של חוסר חום והיעדר תמיכה הדוקה, היא שיצרה ברבין חוסר ביטחון מסויים, דבר שפורש על ידי רבים כ"ביישנות". כך למשל נימצא כי דרגת קרבה משפחתית טרם הטראומה, היתה גורם מנבא חזק של קשרים בין-אישיים אחרי הטראומה. 19 והרי רבין היה ידוע כאדם שאינו "איש רעים להתרועע" והקרין ניכור מסויים ביחסים בין אישיים. במקביל, מיעוט תמיכת וקרבת הורים משוער זה, יתכן שיצר אף לביליות רגשית (תנודתיות רגשית ומעברים חדים במצבי הרוח), דבר שהועצם בתגובות הפוסט טראומטיות המאוחרות. זאת כמו גם פגיעות ועודף תגובתיות למצבי לחץ, כפי שעולה מפרשת בריחתו בקרב בשער הגיא ב-20 אפריל 1948. גם תגובתיות יתר זו מועצמת בשלבים מאוחרים בעקבות המצב הפוסט טראומטי - בפרט בתגובתו למצב הלחץ של ערב מלחמת ששת הימים. סגנונו המופנם של רבין, אף הוא עשוי להעיד על גוון דיכאוני בהתנהגותו, כאשר נטייה דיכאונית היא אחד הגורמים המטרימים פגיעות להלם קרב. סימפטום פוסט טראומטי בולט אפשרי נוסף אצל רבין עשוי להצטייר כריחוק רגשי וקהות ביחסים בין אישיים Numbness . 20 כך, מוכרת האנקדוטה על נשיא ארה"ב המציג לפני רבין את נכדו הפעוט, ומעיר לאחר מכן למקורביו כי תגובתו של רבין נראתה אטומה לחלוטין. אלא ששוב, רבים פרשו דפוס זה כביישנות."

הבנתם ? 'הביישנות' של רבין לא היתה אלא סימפטום של חוסר ביטחון.



כתוב תגובה ל- חשדנית
60
תפקודו של רבין
  עובר ושב   22/06/13 09:51
מה לא עושה מילשטיין ושאר חסידיו כדי "למעוך" את תרומתו של רבין. מילשטיין מתעלם מכך שרבין היה זה שהכין את צ.ה.ל היטב למלחמה, ידע לעבוד בשיתוף פעולה עם רוב האלופים, ולא במקרה שמטכ"ל ששת-הימים (גם לאחר המלחמה) ידע להעריך את תרומתו של רבין. אגב , התוכניות של דיין לא צלחו בעקרן: התנגד לעליה לרמה - רבין תמך, התנגד להגיע לתעלה - רבין תמך ועוד. ברור שלרבין הייתה תקלה אך מכאן לבוא ולמחוק את תרומתו יש בזה הרבה רוע ומעט אמת והסטוריה.
כתוב תגובה ל- עובר ושב
כוחות היבשה של צה"ל תפקדו גרוע
  אורי מילשטיין1   17/10/19 22:57
במלחמת ששת הימים. על חיל האוויר לא היה לרבין שום השפעה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין1
61
חיים חפר בתגובה:"איך עלה הפשפש
  קורןנאוה טבריה   15/07/13 04:31
למעלה זה לא מובן זה לא מובן"!חפר כתב את זה על פרס וזה נכון לגבי כל הפשפשים האדומים שעוצבו להשתלט על מדינת היהודים באלימיות,עלילות דם ורציחות מסווה של המדינה ה'יהודית ודמוקרטית'=עד שבא ד"ר אורי מילשטיין הגדול,שלו זה כן היה מובן והחל להפריך את כל הכזבים של כל הפשפפשים הבולשביקים= ועכשיו לכוווווולם זה כן מובן זה כן מובן =תודה ויישר כוח להיסטוריון האובייקטיבי ששם קץ להיסטוריה המסולפת והמשוכתבת של קין בן-גוריון והפשפשים המגוייסים שלו!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il