s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבחיל ומפחיד
מאת: איתמר לוין  |  09/05/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אחת משתי אפשרויות
  יהוידע   9/05/14 11:19
1. או שאינך קורא את העיתון.
2. או שאינך מבין את הכתוב בו.
נראית לי האפשרות השנייה.
כתוב תגובה ל- יהוידע
על לוין ועל אמת
  משה כרמל   10/05/14 22:21
איתמר לוין כותב כאן בנושאי חוק ומשפט. איתמר לוין גם חותם ליד שמו (בדואל)עורך ראשי "רואה החשבון". היה מצופה ממנו לבסס את דבריו על עובדות. אבל לוין מבסס את דבריו בעיקר על פרשנות לעובדות ע"פ תחושותיו. כך לדוגמא, את העובדה שאדלסון, לדבריו, אמר למוזס שהוא ימנע מהוצאת ישראל היום, אם "ידיעות אחרונות" יזוז מהשמאל הקיצוני למרכז, מפרש לוין כסחיטה. אולם אדלסון מסביר את מניעיו היטב. גם במאמר. ההסבר הוא הצורך שיהיה בישראל גם גוף תקשורת שמאזן את הבלעדיות של השמאל על התקשורת המסורתית הישראלית. אלא שלוין בוחר להתעלם מזה ולהניח שאדלסון משקר. אבל דוקא ההסבר הזה של אדלסון עושה שכל: אם ידיעות אחרונות יהיה מאוזן לא יהיה צורך בעיתון נוסף במרכז. זאת ועוד. נכונותו של אדלסון לותר על "ישראל היום בתנאי הנ"ל" מוכיחה שלא כסף הוא המניע אותו במקרה זה. זה מפיל פרשנות נוספת של לוין והיא ש"אדלסון גם רוצה לקנות כאן כח והשפעה כמו נוני מוזס, אלא שהוא רוצה לעשות זאת במשך 3 שנים ולא 30 שנה". ובכן, אם הוא מוכן לותר על הוצאת העיתון בתמורה לתזוזה למרכז של "ידיעות" זה אומר שהוא מותר על הכח וההשפעה שזו מטרתו אליבא ד'לוין. לוין בוחר לקבוע שאדלסון משקר ולבנות פרשנות משלו העומדת על כרעי תרנגולת. הרי גם הוא טוען שידיעות חד צדדי בקשר לנתניהו אז מה לא הגיוני בכך שיהיה גוף אחד שיאזן אותו? ומה לא הגיוני בכך שיהיו אנשים שירצו בכך עד שיהיו מוכנים להשקיע מכך מעט מהונם?

זו אינה הפעם הראשונה שלוין מניח כאן הנחות מבלי צורך לבסס אותן. בניגוד למצופה כאמור ממי שמסקר חוק ומשפט וממי שעורך עיתון לרואי החשבון.

לפני כחצי שנה, ב12.7.2013 פרסם כאן איתמר לוין מאמר בשם "הזרזיר והעורב". במאמר זה הכפיש את נתניהו כאילו שאינו נוהג לומר אמת.עד פה טוב ויפה אלא שמעיתונאי ישר מצופה שבעצמו יכתוב אמת. לפיכך ניסיתי בטוקבק לברר על מה הוא מבסס את האמירה הזו. האם יש לו דוגמה? לאחר שלוין לא הגיב כתבתי לו ב-15.7 מייל ואני אביא את ההתכתבות כלשונה להלן:

"איתמר לוין שלום.
במאמר הנ"ל כתבת שאמירת אמת אינה הצד החזק של נתניהו וצניעות ויושרה אינם הצד החזק של שרה נתניהו וכל זה אם להתבטא בעדינות. בתגובה ביקשתי ממך דוגמאות (ראה תגובה 7). לא זכיתי עד כה. האם יש לך? לפי ההתבטאות שלך אמור להיות לך שפע של דוגמאות. אם יש נא הציג אותן. אם לא אתה מוזמן להתנצל. ראה גם את תגובתי לתגובתו של "בבון זה קוף".
בברכה, משה כרמל"

על כך ענה לי לוין ב-16.7:
"הדוגמאות ברורות לכל מי שעיניו בראשו"

בתגובה אני חוזר ושואל:
"מר לוין שלום,
שאלתי אותך מספר פעמים בתום לב.
פעם ראשונה בטוקבק, לא טרחת לענות.
פעם שניה בתגובה לאותו טוקבק. גם כאן לא טרחת לענות.
בפעם השלישית במייל ישיר ואישי. עליו השבת כאן תשובה מתחמקת, מעליבה וחצופה.
על זה נאמר, שמה שהולך כמו ברווז, נראה כמו ברוז ונשמע כמו ברוז, הוא ברוז.
נראה שאין לך דוגמאות ואתה מתחמק בעזרת תשובות נחותות מהסוג הזה.
מהמאמרים שלך הערכתי אותך יותר. זה מאכזב. אם נתניהו הוא שקרן צריכה להיות יותר מדוגמא אחת.
אם אין, משתמע שאתה מסית ומכפיש. אני קורא לך שוב. אם יש לך דוגמאות תציג אותן. כי אני לא מתכוון להניח לנושא.
משה כרמל"

על כך בחר איתמר לוין שלא לענות.
ואני חוזר כאן: מה שנראה ככתיבה רדודה, נשמע ככתיבה רדודה, ומריח ככתיבה רדודה זו כתיבה רדודה.
כתוב תגובה ל- משה כרמל
פשוט - הוא מתכנן לעבוד אצלי
  נוני מוזס   10/05/14 23:42
כתוב תגובה ל- נוני מוזס
יקירי משה...אתה ממש תמים..!!
  I,P,   11/05/14 11:36
האומנם משה..? אתה באמת מצפה לתגובה ראויה מאת כתב כלשהו מזירת התקשורת..?? זה שככל הידוע מסתתר מאחורי שולחן כתיבתו בעתונו ומנצל את היתרון שלו עליך בכך שהוא יכול ומרשה לעצמו להשמיץ ולהפיץ משם רעל וארס בכל דבר ועניין,
ככל העולה על רוחו, תוך שהוא מונע וחוסם בפניך, כהרגלו המגונה, כל אפשרות למסור ולקבל כאמור מענה ענייני לתגובתך שלך שאתה בתום לב מוסר לפרסום , לכן משה ידידי, אל תהיה תמים.
כתוב תגובה ל- I,P,
יתכן, אבל.
  משה כרמל   11/05/14 22:26
IP ידידי. אולי אני תמים אבל מה שחשוב שזה לא נשאר ביני לבין איתמר לוין. זה שגם אתה יודע, וגם אחרים יודעים היא הסיבה לתגובתי. אם איתמר מתחמק מלתת הסבר, לפחות שידעו זאת קוראיו. ושנהיה בריאים
כתוב תגובה ל- משה כרמל
לכל הפחות=יתן קישורים לדוגמאות
  ע_הראל   12/05/14 12:13
איתמר טוען שיש דוגמאות ברורות "לכל מו שעיניו בראשו"; אז הנה אני נשבע (למרות שאסור ליהודי להישבע מיוזמתו, אלא אם כן בית דין לכל הפחות מציע לו אופציה כזו להישבע - אבל נניח שדעת הקהל היא בחזקת בית דין למשפטים פומביים) - ובכן אני נאלץ להישבע שעיניי תודה לאל הם אכן בראשי - ועל כן אני מצטרף למר כרמל בדרישה שאיתמר חברנו לכל הפחות יתן קישורים לאותן דוגמאות נטענות!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
הביביתון=כליעבודה חובה לכל ר"מ
  ע_הראל   12/05/14 17:03
בעידן התקשורת הקנויה המגויסת והזנותית, לא היה שום ר"מ מחזיק מעמד ולו שבועיים אומללים בתפקידו, אילולא היה לו "ביביתון" נאמן לו, ואך רק לו - כמעט כמו רעייתו! ונדמה אגב שבזמן מפא"י עשו "דבר" ו/או "על המשמר" וכו' את העבודה! §¤§¤§ ועובדה שנתניהו מתמיד בתפקידו יותר שנים בס"ד אפילו מבן גוריון, וחלק גדול מהצלחתו תלוי פשוט בכלי העבודה החיוני הזה, שאף ראש ממשלה גם בעתיד יודע מראש שלא ניתן לתפקד כלל בלעדיו. §¤§¤§ ובאשר לראיון עם אדלסון, אף אחד לא התיימר להציג אותו בתור ראיון פוליטי רגיל, אלא ברור לכל מי שעיניו בראשו (אם נשתמש בביטוי החביב של איתמר) שזה ראיון ידידותי עם שאלות של ידידות מוצהרת מטעמי נימוס.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
2
הוא צודק..כשהאלטרנטיבה לפנינו
  הכל יחסי   9/05/14 11:32
כאשר זוכרים את השתלטות השמאל בכל אמצעי התקשורת,בין אם בידיעות,בין אם במעריב...שלא לדבר על הארץ ורשות השידור.....שלדון לחלוטין צדיק וצודק. שטיפת המוח של שנים בתקשורת, ששרשרת אוסלו היא רק המחשה של שנים בהשתקת כל שיח דעות אחר...... זה פשוט זרנוק מים ..ששוטף את הרפש הקיימת. אפילו אם המים ..מי מלח... לנקיון...יתרון
כתוב תגובה ל- הכל יחסי
3
העדפה שלי: ישראל היום. בכל זאת
  קורא וחושב   9/05/14 11:40
אם איתן כבל ביחד עם ההיא (מה שמה?) אז אני במקרה הזה עם דב חנין.
כי הפעם זה עיתון, מחר "משטרת המחשבות".
כתוב תגובה ל- קורא וחושב
קודם תחשוב אם אתה מסוגל.
  אליהו חיים   9/05/14 15:17
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
4
נהוג שעיתונים מזוהים פוליטית
  או מפלגתית   9/05/14 11:42
כשכל התקשורת מזוהה עם השמאל עד השמאל הקיצוני יש מקום גם לעיתון ביבי. מי שניגעל תמיד יכול לקרוא משהו אחר. מה שקראו פעם ממלכתי והיום מכונה ציבורי רחוקים מלהיות כאלה. אוביקטיבי לא קיים, לכן טוב שישנה קשת שכל אחד יבחר. רואים זאת יפה בכל אירופה, כולל תחנות טלביזיה מפלגתיות.
כתוב תגובה ל- או מפלגתית
פרסית לא קורא-שלדון וחמנאי?
  ראיס-פוטין-טיל400   9/05/14 18:45
تام فریدمن ستون بیش از آخر هفته به نام نوشته "شلدون: ایران بهترین دوست" گفت که ایران و شلدون Adelson کار شده است برای از بین بردن اسرائیل طولانی از اشغال .. THE NEW YORK TIMES - APR-7-2014 Том Фридман написал колонку в минувшие выходные под названием "Шелдон: Иран` Лучший друг ", говоря, что Иран и Шелдон Адельсон работали, чтобы уничтожить Израиль, продлевая оккупации . THE NEW YORK TIMES APR-7-2014
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
5
מישהו מלקק למוזס?
  יוא"ב   9/05/14 12:26
הכתבה נראית, על פניו ולכאורה, ככתבה מוזמנת.
כתוב תגובה ל- יוא"ב
6
מה עובר על הכותב הזה
  פאשיסט אדום   9/05/14 12:29
די ברור שישראל היום טוב יותר מידיעות (שגם אותו מקבלים חינם) עם האג'נדה האנטי יהודית שלו. אבל אנחנו כבר רגילים לסתימת הפיות וההסתה של השמאלניים יחד עם האידיוטים השימושיים שלהם.
כתוב תגובה ל- פאשיסט אדום
והנה ציטוטים מעובדים מהכתבה
  קראתי שוב   9/05/14 18:45
יש כאן הרבה דמגוגיה - נכון. הכל שאוב מהכתבה המביכה הזאת. --- בחילה --- התחושה שלי כשאני קורא את ידיעות (וגם את הכתבה הזאת) היא קודם כל של בחילה. --- מבוכה --- דווקא מעניין אותי מה יש למו"ל לומר למיליון הקוראים הנאמנים של העיתון, אשר הפכו אותו לעיתון הנקרא ביותר בישראל? במיוחד מי שאביו היה עני, ושבר את שיא ההכנסות לאדם השנה. אני בכלל אוהב לקרוא עובדות מרתקות על עוד לכלוכית שהצליחה. --- מפרכסים --- גם אני לא זוכר מקרה של מו"ל שהתראיין לאמצעי התקשורת שבבעלותו. כאשר עמוס שוקן רוצה להביע דעה, הוא כותב מאמר. כאשר אליעזר פישמן רוצה לדבר, הוא לא עושה את זה בגלובס. האם יש שמץ של סיכוי שאחד העתונים האלה יראיין את אדלסון (בהגינות), או שהעתונים עם האג'נדה ימשיכו כרגיל לסתום פיות. --- תגובה --- בידיעות ובשאר עתוני האג'נדה מקובל שכאשר מפרסמים ראיון או כתבה החובה העיתונאית הבסיסית היא לבקש תגובות. כשמפרסמים שם כתבות בגנות (בדרך כלל בגנות) ראש הממשלה, הימין או העיתון ישראל היום - אני מבטיח לכם שהאפשרות לבקש ולפרסם את תגובתם, בכלל לא עלתה על דעתו של איש מהמעורבים בעתוני האג'נדה המביכים הללו. --- ליקוק --- אני חושד בכותב (לקקן ?) שהוא מאוהדיו של נוני מוזס, אמנם יש לו הרבה ביקורת עליו ועל קבוצת ידיעות אחרונות. אבל (הנה זה בא) "אי-אפשר שלא להגיד לזכותו, שהוא יודע ומבין תקשורת, לקח עיתון שולי והפך אותו למעצמה. אי-אפשר גם להתעלם מהעובדה, שמוזס עשה את זה בעבודה עיתונאית קשה וממושכת, עם הרבה סיכונים והרבה פריצות דרך. צריך גם לזכור, שהוא דור שני לעיתונות ישראלית וששורשיו נטועים עמוק בישראל." מספיק רבותי - צריך להיות גם איזשהו גבול לליקוק. --- השמצות --- "אבל המו"ל של ישראל היום: הוא פשוט רוצה לקנות את הכוח וההשפעה. הוא לא רוצה שישראל היום יהיה העיתון הכי טוב בישראל; הוא רוצה שזה יהיה העיתון הכי נקרא. הוא רוצה לשפוך כסף וכך לדרוס את המתחרים ובראשם ידיעות אחרונות. הוא לא ישראלי, הוא לא יודע לקרוא את העיתון שבבעלותו, ילדיו לא שירתו בצה"ל ולא חולקים איתנו את הקשיים והסכנות. במילים אחרות: מה שמוזס עשה בעבודה עיתונאית במשך 30 שנה, אדלסון רוצה לעשות באמצעות כספו בתוך שלוש שנים." אני חושב, שצריכה להיות מידה של ענווה מצד אדם כמו הכותב כאשר הוא מדבר על אדם כמו אדלסון או כל אדם אחר. מבטיח לכם שהאפשרות לבקש את תגובתו של אדלסון, בכלל לא עלתה על דעתו של מי שכתב את הכתבה המביכה הזאת. --- דורסנות --- אם מדברים על דורסנות, הרי שמוזס עושה בדיוק את מה שהוא מאשים בו את אדלסון: מתכוון לחסל את מתחרהו בכל האמצעים העומדים לרשותו. הוא משמיץ ושוחק את מעמדו של אדלסון, הוא עושה כל שיידרש, על כך שאיננו מציב מגבלות של הגינות חוקיות ודימוקרטיות בדרכו של ידיעות. המשמעות היא אחת: מוזס לא ישקוט עד שקבוצת ישראל היום תמחק ותיעלם. המשמעות של המהלך הזה הרסנית לחופש הביטוי. ממילא יש בישראל מעט מדי עיתונים. תארו לעצמכם מה יקרה אם יישאר אחד. כוח משחית וכוח מוחלט משחית באופן מוחלט, אמר הלורד אקטון. וזה לא משנה האם הכוח מצוי בידי מוזס, בידי אדלסון או בידי מוישה גרויס. מוזס פועל באופן ברור אל היעד שלו, וזה מדאיג מאוד. --- סחטנות --- בעוד שאדלסון מתאר פגישה עם מוזס, בה לדבריו אמר לאחרון: "לא נקים עיתון, אבל רק אם תמלא תנאי אחד - שתעביר את העיתון [ידיעות אחרונות] מהשמאל הקיצוני למרכז; תמצב אותו במרכז הקשת הפוליטית". זוהי דרישה בסיסית להגינות במדינה עם עיתון כוחני אחד. עכשיו מפעיל מוזס דורסנות וכוחניות (ואולי גם
כתוב תגובה ל- קראתי שוב
לכן שלדון ידיד אמת של ביבי
  ראיס-פוטין-טיל400   9/05/14 18:55
Tom Friedman wrote a column over the weekend called "Sheldon:Iran`s Best Friend"saying that Iran and Sheldon Adelson have been working to destroy Israel by prolonging the occupation…" THE NEW YORK TIMES-APR-7-2014
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
7
איתמר לוין טועה ומטעה !
  יואלי   9/05/14 12:31
ישראל היום הוא עיתון מאוזן מאוד ! את זה בוודאי שאי אפשר לומר על עיתונו של מוזס ! רק אחרי שהתחלתי לקרוא את ישראל היום הבנתי כמה שטיפות מוח עברתי עם ידיעות .. ועם התקשורת ברדיו ובטלויזיה .. ולא, אני לא הצבעתי בעבר לנתניהו ולא אצביע לו בעתיד !
כתוב תגובה ל- יואלי
למה-ביבי אבי האומה ושרה אמינו
  ראיס-פוטין-טיל400   9/05/14 19:01
טום פרידמן כתב טור בסוף השבוע שנקרא "שלדון: חבר` s איראן הטוב ביותר "ואמר כי איראן ושלדון אדלסון כבר עובדים כדי להשמיד את ישראל על ידי הארכת הכיבוש ... THE NEW YORK TIMES - APR-7-2014
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
8
הוא חי לו בעולמו של הכול יכול
  אנשים חושבים   9/05/14 12:40
שלדון כנראה לא רק שקרן או מנותק הוא פשוט כל כך עשיר וכוחני שלא חלים עליו חוקי הטבע....הוא גם חי בסימביוזה עם ביבי נתניהו משפיע עליו לחשוב כמוהו. כך הגענו למצב בו ביבי התחרפן לגמרי עם הארמון והאוירון והטיול ליפן. הוא כבר לא חי במציאות ( ביבי) המציאות שלו היא שלדון.
כתוב תגובה ל- אנשים חושבים
9
ומי יאזן את עיתונות השמאל?
  א. ציוני   9/05/14 12:52
אני ממש תמה על הפגמים שמצא הכותב במר אדלסון ובעיתון "ישראל היום". התקשורת הכתובה בארץ, ובראשה "ידיעות אחרונות" ו"הארץ" מוטה באופן קיצוני לטובת השמאל. "הארץ" הוא שופר ברור של השמאל הקיצוני והרשות הפלסטינית."ישראל היום" איזן את המצב ולעניות דעתי הוא עיתון מעניין ולא כל כך "ביביתון", כפי שהמגדפים המקצועיים מכנים אותו. דן מרגלית ומוטי גילת ונדב שרגאי וגונן גינת ואפילו יוסי ביילין אינם "ביביתון". אגב, כשאין טיעונים אמיתיים מגדפים בכינויי גנאי (מאוד אופייני לשמאל הישראלי). העיתון האיכותי היחיד של מה שמכונה "ימין" הוא "מקור ראשון" - עיתון איכותי מאוד, אך קטן בתפוצתו ואף הוא נחלץ בקושי מסגירה, וזאת בזכות אדלסון. אם "ישראל היום" היה עיתון רדוד ו"פרבדאי" לא היית רואה את הקהל הרב והמגוון שממתין לחלוקתו ביום ו' (בהיותי אדם עובד אני מגיע למקום רק ביום ו').זה לא רק בגלל היותו חינמי. לסיכום, כדאי שהכותב יערוך לעצמו חשיבה מחודשת על הצורך באיזון בתקשורת הכתובה בישראל. בלי "ישראל היום" נחזור לשטיפת מוח שמאלנית. אזכיר כדוגמא את הגיבוי שניתן ב"ידיעות אחרונות" למורשע בשוחד אהוד אולמרט על רקע השקפותיו השמאלניות וקשריו עם בעל העיתון. תאר לך את התקשורת האינטרנטית ללא האתר של יואב יצחק. היא הייתה בבואה של עיתונות ה"הון-עיתון-שלטון". אני בכל אופן מצדיע לשלדון אדלסון על תרומתו לאיזון בתקשורת בישראל.
כתוב תגובה ל- א. ציוני
כל מילה בסלע....
  נועה הלחמי   9/05/14 14:21

מה שכתבת יש בדבריך הסכמה מלאה מציידי. אך, אני רוצה להוסיף
שבערוץ 10 או 22 שמראיינים אנשים לנושא כלשהו תמיד יהיו יותר אנשים מהשמאל לעומת ימניים ושאישיות מסוימת מהימין מדברת תמיד ידאגו להשתיק אותו. לדוגמא: בתכנית ערב חדש עם ירון לונדון ומוטי אף פעם הם לא נותנים לאנשים מהימין שהוזמנו לתכנית לסיים את דבריהם. אם נוני מוזס יצליח לסגור את ישראל היום. אני מקווה שיותר לא יממנו את ערוץ 10 וידאגו לסגירתו. כמו שלא מתחשבים באנשים שיפסידו מקורות פרנסה בישראל היום ,כך, גם לא צריך להתחשב בערוץ 10.
כתוב תגובה ל- נועה הלחמי
10
תחרות תשקורתית
  יודוד   9/05/14 13:12
מר לוין, מדוע אינך כותב על כך שערוץ 10 וערוץ 2 חיסלו את ערוץ 1? ואיך אתה שוכח שבתחרות בין ערוץ 10 לערוץ 2 כמעט סגרו את ערוץ 10? מדוע ערוץ 2 הפך להיות "מחסל התקשורת מס' 1"? מדוע הממשלה צריכה אחת לכמה חודשים להנשים את ערוץ 10? מדוע הממשלה החליטה לסגור את ערוץ 1 ולפתוח במקומו ערוץ אחר? האם זה יתרום לחשיפת אמיתות או להעלמתן? אז מה נטפלתם לעיתון ישראל היום? ועוד שאלה קטנה: מדוע עיתון ידיעות אחרונות עולה חצי מעיתון הארץ? מדוע כדי להציל את עיתון הארץ הנמצא בקשיים כספיים חמורים מאוד, לא ייתבעו בעלי העיתונים היומיים להשוות מחיריהם לעיתון הארץ כדי לקיים תחרות הוגנת בתקשורת הכתובה? מדוע לא יחוקקו חוק שיחייב את עיתון הארץ להדפיס את העיתון באותו פורמט של ידיעות וישראל היום? כן, בשם התחרות החופשית צריך לתבוע שיויון מלא בכל הנושאים הללו. אחרת, הכל נראה משחק מכור. ולא מלחמה אמיתית על חופש העיתונות.
כתוב תגובה ל- יודוד
11
נוני אכזר רשע ונקמן
  איש תקשורת   9/05/14 13:21
אם אני צריך לבחור בין אדלסון למוזס הבחירה שלי היא באדלסון. נוני מגן על האישים הפוליטיים המושחתים ביותר ששירתו בעבר את האינטרסים הכלכליים שלו על חשבון חופש הדיבור והמוסר הציבורי. הוא הזנה את התקשורת סירס את עיתונאי ידיעות אחרונות ומאלץ אותם לפי הקו המושחת והמגמתי שלו \
כתוב תגובה ל- איש תקשורת
דברים כדורבנות ....כל הכבוד.!!
  שושיק   11/05/14 12:05
כתוב תגובה ל- שושיק
12
עד היום נהנתי לקרוא את מאמריך
  אראל   9/05/14 13:46
לא עוד. אתה מתקיף את אדלסון אך אתה שוכח שנוני מארגן את תמיכת החכ״ים להגבלת פעילות עיתון אחד בלבד. כל החקיקה תפורה לפי מידותיו של ישראל היום בלבד. אני משתומם ממאמרך ומהיום והלאה אני אחשוד בך שיש משהו באמתחתך שאתה לא מספר לנו. קשה לי להבין מה אתה לא מבין ש80% מתושבי הארץ כבר הבינו ,נוני מוזס וידיעות הם בשמאל הקיצוני ורב העם במרכז. נשאלת השאלה הכואבת: מה טובתך האישית מהמאמר המוטה הזה? זאת שאלה רטורית ואינני מצפה לתשובה כנה ממך. שבת שלום ד״א ישראל היום מהווה 1%מעסקיו של אדלסון וכל השקעתו בעיתון היא מטעמים של נסיון ליצור בארץ איזון עתונאי בדיווח. לעומתו עיתונאות ומדייה הם מרכז עולמו של נוני מוזס ומכאן נסיונו להיות הדיקטטור היחיד והלא ניבחר בישראל וכל זאת באמצעות שליטה בתודעת הקהל בארץ.
כתוב תגובה ל- אראל
מצטרף לכל מילה בתגובה הזאת
  אבידן   9/05/14 15:11
נדהמתי לקרוא עתונאי מרכזי ב-News1 תוקף את מי שעומד, רעיונית וכלכלית, במרכז המפה שלנו, וקנה לו את מעמדו על גל של ישראלים שמאסו ב״הארץ״ ו״ידיעות אחרונות״, היינו את העתון ״ישראל היום״. עד הופעת ״ישראל היום״ לא היה בארץ עיתון אןבייקטיבי אחד המבטא את דעותיהם ורגשיהם של רוב היהודים בארץ, כנראה 80% מהם. הופעתו של ״ישראל היום״ נתן לי ולכל מאות אלפי קוראיו עיתון יומי, משום שעד אז לא יכולתי לקרוא שום עתון יומי המתאים לי. מעולם לא הכנסתי לביתי עתונים אנטי ישראליים כ״הארץ״ ו״ידיעות אחרונות״. צר היה לי לקרוא ב=News1 את ההתקפה הנבזית הזאת, ואודה כי מהיום והלאה משתנים יחסי והערכתי לעיתון הזה. חבל.
כתוב תגובה ל- אבידן
מצטרפת לחלוטין לדברי אבידן
  דאגנית   9/05/14 16:37
ואראל. לא ברור מה קרה לאיתמר לוין. האם הוא חי אתנו או על הירח?
כתוב תגובה ל- דאגנית
אבידן תגובתך במקומה אך....
  אראל   10/05/14 00:52
לא הייתי עושה הכללות . אני מאוד מכבד את העיתון ״מחלקה ראשונה ״ ואינני מציע להדיר את העיתון או להחרימו . אני רק מבקש מהקוראים להתייחס למר לוין בספקנות מכיוון שהתקפתו הלא מוצדקת על מר אדלסון היא לא מבוססת וכנראה שלאיתמר לוין יש סיבות משלו לתמוך ב״דיקטטור מוזס״,והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- אראל
לוין אינו כתבן זוטר בעיתונו זה
  אבידן   11/05/14 08:37
ללוין מעמד בשורה הראשונה בעתון הזה, ומכאן עוברת הביקורת לא רק כלפיו אלא כלפי העתון כולו.
כתוב תגובה ל- אבידן
13
"הפרשן" משקשק מנוני מוזס
  אריה1   9/05/14 14:36
יש בעולם הדמוקרטי, נציגי ציבור שסותמים פיות לתקשורת? לא ברור שמאחורי הצעת החוק המטומטמת עומד נוני מוזס שמפחיד פוליטיקאים סוג ב'?
כתוב תגובה ל- אריה1
14
הגם אתה איתמר??...
  קורא נאמן   9/05/14 14:45
שלום איתמר,
אני לא רוצה להיכנס לחישובים של שיקולים אישיים, או כדאיות. אבל אני בפירוש רוצה לדון אתך על עובדות.
נוני מוזס, היה בתקופות מסוימות האיש הכי חזק במדינה. ממליך מלכים, מעלה ומוריד ( בעזרת השוט הנפלא של ברנע או שיפר) כל מיני בעלי תפקידים.שיטת הגזר והמקל שאתה כה מבזה של מוזס,לא נפלה במאום מזו של אדלסון ומאחרים. אגב, ראית פעם מו"מ כלכלי, פוליטי שאינו מאופיין במעמדים "סחטניים" כפי שאתה קורא להם, או בתנאים קשים? מפליא איך זכרונך התכווץ לפתע.
לא רק שלא שכחנו את זה, ( את המעמד הבלתי מובן והבלתי נסבל של מוזס) אלא אף לא האמנו שיבוא יום וניפטר ממנו.
הוויכוח בין מוזס לאדלסון, אינו עקרוני - הוא כלכלי. מכיוון שאני יודע שלא היתה דרך אחרת ל"הזיז" את מוזס מעמדתו הכוחנית ומשרירותו הבלתי נתפשת אלא באמצעות הנשק הכלכלי, אני, אשמח מאוד אם מוזס יפסיד גם במאבק הכלכלי הזה. אני אישית, אשמח קודם כל ממניעים אידאולוגיים, אבל לא איכפת לי שגם מוזס ירגיש פעם מהי התחושה כשאין לך את הכוח הכלכלי לעצב את המעשה הפוליטי. שנים הוא היה בעל המאה ובעל הדעה, עתה עליו להיאבק עם בעל מאה גדול ממנו. למה שנרחם? למה שנראה בכך משהו לא טהור?
אתה, שכותב תמיד באופן עצמאי, ואינך כבול לנורמות הנהוגות, נאחז בהן פתאום? לא ראית מעולם שמו"ל מתראיין אצל עובדיו בקשר לעיתון... אתה אינך חש בושה להעלות טיעון כזה? מה איכפת לי איך נוהג שוקן? איך נוהג מוזס? לטעמי, האם הם מורי דרך? נושאי אבוקה מוסרית? - לטעמי הם גרועים פי כמה!
ראית פעם מו"ל שמוציא עיתון נגד מדינתו בעזרת כספים נאציים של הרוצחים הגדולים ביותר שלנו? ראית פעם מו"ל שבאופן שיטתי ובלא מעצורים משמיץ את ראש הממשלה, לא מוצא בו אפילו תכונה אחת טובה, אפילו מעשה טוב אחד, ומקדם את אנשיו שלו לצורך הענין? ( אולמרט, לבני,לפיד, פרס) מה קרה לך - הגם אתה מרוב שטנה נהיית עיוור או חד-צדדי?
ולבסוף "חופש העיתונות המהולל" - איזו בדיחה!!
שנים לא היה עיתון אחד שיכול היה להשמיע דעה אחרת. בעבר היו "דבר","על המשמר" "למרחב" ,חדשות", "כותרת ראשית" "פוליטיקה" ו - "ידיעות אחרונות" שקבוע הביעו אג'נדה שאינה מקובלת עלי. כל מי שניסה לכתוב אחרת לומר אחרת, הושלך לפח! אם הוא התמיד בהשתדלויותיו - הציגו אותו כ"פסיכי". שאתה לא תזכור דברים כאלה?
האם להשמיץ את ביבי דרך קבע זה ראוי ונכון, ולדבר דרך קבע ( כן. אז מה?) בשבחו זה פסול?
ועוד לא דברנו על גלי צהל ( נגד צהל!!) . על ערוץ 2 ( שמוזס מבעליו וממכווניו) ואפילו לא על ערוץ 10 בהם בקושי ניתן לשמוע דעות אחרות)
במילים אחרות, גם אתה בברוטוסים?????
כתוב תגובה ל- קורא נאמן
15
לקקן
  המצליף   9/05/14 14:46
עשרות שנים אני צורך עיתונות ותמיד ידעתי שהתקשורת פה מרעילה ומוטה פוליטית, אבל כמו שכתב כאן אחד המגיבים, רק אחרי שנחשפתי לישראל היום וגם ליואב יצחק, הבנתי שגם אצלנו אפשר גם אחרת. הבעיה היא שהציבור בארץ כלכך מורעל במשך עשרות שנים, עד שבאמת מצליחים לשכנע אותו שעיתון כזה בגלל שהוא לא כמו השאר, מוטה לטובת נתניהו. ישראל היום הוא כלי תקשורת אובייקטיבי ונטול פניות, בדיוק כמו שאתר news1 הוא כזה. למעט כותב אחד, שהוא גם שקרן, גם מנותק מהמציאות וגם לקקן מבחיל שלשונו תחובה עמוק באחוריו של אולמרט...
כתוב תגובה ל- המצליף
16
ירידת קרנה של העיתונות הכתובה
  akdib   9/05/14 14:50
ירידת קרנה של העיתונות הכתובה קשור בהרבה סיבות אחרות שהמאבק הזה הוא לאו דווקא האחד. גם מוזס מחלק עיתונים בחינם. זה רעיון כלכלי אדיר. בוודאי יקומו לו מחקים.
אבל! - לאנשים אין סבלנות לקרוא מאמרים ארוכים כתובים, הם מעדיפים פעמים רבות לשמוע (!!) חדשות ולראותן, הם קוראים באינטרנט מה שהם רוצים והם מחוברים לעיתונים אחרים ( ובעלי תרבות) שאינם רק מבית היוצר של שוקן ומוזס. יש גם סיבות אחרות מסתבר לירידת קרנה של העיתונות הכתובה.
כתוב תגובה ל- akdib
17
אדון לוין, לו היית הגון
  jdt   9/05/14 14:59
מבחינה אינטלקטואלית, היית משווה כפי שצריך, בכל הפרמטרים הנדרשים, את ממוצע תוכן, סגנון והדגשי הדיווחים החדשותיים (ובנפרד - הפובליציסטיקה) - ב"ידיעות", "הארץ" ו"ישראל היום". בודאי ששום עיתון אינו מושלם. האם אדלסון שונה ממוזס או משוקן? אני טוען, ומוכן לשתף פעולה בכל בדיקה, ש"ישראל היום" אינו מושחת יותר. כנראה מעט פחות. נראה אותך מרים את הכפפה. הפגנת יושר לא הזיקה לאיש. גילוי נאות: אין לי אינטרס ואין לי תפקיד בעיתונות.
כתוב תגובה ל- jdt
18
טול קורה מבין עיניך
  עודד ב   9/05/14 15:07
יכולתי להוסיף כהנה וכהנה למה שאחרים כתבו אבל,התמונה די ברורה. אלא אם כן תטען שכמעט כל המגיבים הם מגיבים בתשלום או מטעם,אז לטעמם ,מי שמלקק זה אתה
כתוב תגובה ל- עודד ב
19
קורה ותיק
  אורי פ   9/05/14 15:18
אני מכור לעתונות לכן יודע לקרוא בין השורות, תודה שהנך שונא את ביבי ומיד יבינו את כל הרקע להתפוצצות שלך על אידלסון. היות ויש לי מקורות טובים יודע וגם יודע שבשנים האחרונות ישראל היום די רווחי מבחינה תפעולית. לא תוכל לטעון שהעתונאים שם הם מסוג ב', ולכל עתון (גם לאתר זה) יש קו מערכתי שבגדול כולם מתישרים לפיו, אין אנרכיה!!!!
כתוב תגובה ל- אורי פ
20
אכזבה עצומה מאיתמר לוין
  קשה להאמין אם   9/05/14 15:24
דברים אלה נכתבו ע"י איש שמאל או איש ימין. מר לוין - אתה טועה עד מאד. לישראל היום מוזמנים לכתוב לא מעט כותבים מן השמאל ובראשם י. ביילין. גם דן מרגלית נחשב בעיני רבים שמאל. ויש עוד. מה הביא אותך, אדוני, לכתוב דברים כה בוטים? האם יצאת מדעתך? מוזר ותמוה. גרמת לכך שכפי הנראה להבא נפסח על כתבותיך. פתאום האיש מהלל את מוזס! קשה להאמין.
כתוב תגובה ל- קשה להאמין אם
21
איתמר לא להאמין עליך.לא משתכנע
  ירושלמית   9/05/14 15:57
כתוב תגובה ל- ירושלמית
22
מה מבהיל ומה מפחיד את איתמר?
  אולי ההיפך: אנו   9/05/14 16:43
מתחילים להבהל ולפחד מאיתמר לוין, שכה הזדהינו עד עתה עם כתבותיו. האם הוא הולך בדרך המזגזגים?
כתוב תגובה ל- אולי ההיפך: אנו
23
איתמר תודה
  נוני מוזס   9/05/14 17:43
כנס אלי למשרד ביום ראשון בבוקר ותאסוף את המעטפה שלך.
כתוב תגובה ל- נוני מוזס
24
כל הכבוד על המאמר הזה
  אלון ה   9/05/14 21:48
אני מחבב את איתמר לוין, אומנם לא מסכים עם רוב עמדותיו, אבל אני מחבב אותו. וכל אלו שתומכים בישראל היום ותומכים בביבי - מביכים את עצמם!
כתוב תגובה ל- אלון ה
25
אדלסון מסוכן. מימון בחירות
  מנחם השלישי   9/05/14 22:12
כתוב תגובה ל- מנחם השלישי
26
יותר מפחיד היה התחנפות לערפאת
  x   10/05/14 14:35
כתוב תגובה ל- x
27
יש לך טעות צורמת בכתבה
  מתקן טעויות   10/05/14 18:15
אתה טוען שנוני מוזס לקח עיתון שולי והפך אותו לעיתון מרכזי. זה לא נכון, ידיעות הפך לעיתון בעל התפוצה הגדולה במדינה עוד בשנות השיבעים, עוד הרבה לפני שנוני מוזס קיבל אותו לידיו.
כתוב תגובה ל- מתקן טעויות
28
על לוין ועל אמת
  משה כרמל   10/05/14 22:53
איתמר לוין כותב כאן בנושאי חוק ומשפט. איתמר לוין גם חותם ליד שמו (בדואל)עורך ראשי "רואה החשבון". היה מצופה ממנו לבסס את דבריו על עובדות. אבל לוין מבסס את דבריו בעיקר על פרשנות לעובדות ע"פ תחושותיו. כך לדוגמא, את העובדה שאדלסון, לדבריו, אמר למוזס שהוא ימנע מהוצאת ישראל היום, אם "ידיעות אחרונות" יזוז מהשמאל הקיצוני למרכז, מפרש לוין כסחיטה. אולם אדלסון מסביר את מניעיו היטב. גם במאמר. ההסבר הוא הצורך שיהיה בישראל גם גוף תקשורת שמאזן את הבלעדיות של השמאל על התקשורת המסורתית הישראלית. אלא שלוין בוחר להתעלם מזה ולהניח שאדלסון משקר. אבל דוקא ההסבר הזה של אדלסון עושה שכל: אם ידיעות אחרונות יהיה מאוזן לא יהיה צורך בעיתון נוסף במרכז. זאת ועוד. נכונותו של אדלסון לותר על "ישראל היום בתנאי הנ"ל" מוכיחה שלא כסף הוא המניע אותו במקרה זה. זה מפיל פרשנות נוספת של לוין והיא ש"אדלסון גם רוצה לקנות כאן כח והשפעה כמו נוני מוזס, אלא שהוא רוצה לעשות זאת במשך 3 שנים ולא 30 שנה". ובכן, אם הוא מוכן לותר על הוצאת העיתון בתמורה לתזוזה למרכז של "ידיעות" זה אומר שהוא מותר על הכח וההשפעה שזו מטרתו אליבא ד'לוין. לוין בוחר לקבוע שאדלסון משקר ולבנות פרשנות משלו העומדת על כרעי תרנגולת. הרי גם הוא טוען שידיעות חד צדדי בקשר לנתניהו אז מה לא הגיוני בכך שיהיה גוף אחד שיאזן אותו? ומה לא הגיוני בכך שיהיו אנשים שירצו בכך עד שיהיו מוכנים להשקיע מכך מעט מהונם?

זו אינה הפעם הראשונה שלוין מניח כאן הנחות מבלי צורך לבסס אותן. בניגוד למצופה כאמור ממי שמסקר חוק ומשפט וממי שעורך עיתון לרואי החשבון.

לפני כחצי שנה, ב12.7.2013 פרסם כאן איתמר לוין מאמר בשם "הזרזיר והעורב". במאמר זה הכפיש את נתניהו כאילו שאינו נוהג לומר אמת.עד פה טוב ויפה אלא שמעיתונאי ישר מצופה שבעצמו יכתוב אמת. לפיכך ניסיתי בטוקבק לברר על מה הוא מבסס את האמירה הזו. האם יש לו דוגמה? לאחר שלוין לא הגיב כתבתי לו ב-15.7 מייל ואני אביא את ההתכתבות כלשונה להלן:

"איתמר לוין שלום.
במאמר הנ"ל כתבת שאמירת אמת אינה הצד החזק של נתניהו וצניעות ויושרה אינם הצד החזק של שרה נתניהו וכל זה אם להתבטא בעדינות. בתגובה ביקשתי ממך דוגמאות (ראה תגובה 7). לא זכיתי עד כה. האם יש לך? לפי ההתבטאות שלך אמור להיות לך שפע של דוגמאות. אם יש נא הציג אותן. אם לא אתה מוזמן להתנצל. ראה גם את תגובתי לתגובתו של "בבון זה קוף".
בברכה, משה כרמל"

על כך ענה לי לוין ב-16.7:
"הדוגמאות ברורות לכל מי שעיניו בראשו"

בתגובה אני חוזר ושואל:
"מר לוין שלום,
שאלתי אותך מספר פעמים בתום לב.
פעם ראשונה בטוקבק, לא טרחת לענות.
פעם שניה בתגובה לאותו טוקבק. גם כאן לא טרחת לענות.
בפעם השלישית במייל ישיר ואישי. עליו השבת כאן תשובה מתחמקת, מעליבה וחצופה.
על זה נאמר, שמה שהולך כמו ברווז, נראה כמו ברוז ונשמע כמו ברוז, הוא ברוז.
נראה שאין לך דוגמאות ואתה מתחמק בעזרת תשובות נחותות מהסוג הזה.
מהמאמרים שלך הערכתי אותך יותר. זה מאכזב. אם נתניהו הוא שקרן צריכה להיות יותר מדוגמא אחת.
אם אין, משתמע שאתה מסית ומכפיש. אני קורא לך שוב. אם יש לך דוגמאות תציג אותן. כי אני לא מתכוון להניח לנושא.
משה כרמל"

על כך בחר איתמר לוין שלא לענות.
ואני חוזר כאן: מה שנראה ככתיבה רדודה, נשמע ככתיבה רדודה, ומריח ככתיבה רדודה זו כתיבה רדודה.
כתוב תגובה ל- משה כרמל
29
סרסור הימורים מלס וגאס. בושה!!
  בורדל בלי בושה   11/05/14 18:25
כתוב תגובה ל- בורדל בלי בושה
30
כנראה שהכותב מחפש עבודה
  אריה1   11/05/14 19:54
החנופה שלו לנוני מוזס והפרשנות שלו לראיון עם שלדון אדלסון מביאים למחשבה שהאיש שונא שנאה עיוורת את רה"מ ומשפחתו וכנראה שהוא כמו אמנון אברמוביץ ובזמנו חברו שנחקר במשטרה מקבלים, לכאורה משהו ממוזס.
כתוב תגובה ל- אריה1
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il