s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאסר עולם לרוצחי השופט עדי אזר
מאת: אורון חדי  |  23/02/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חלאות אדם....
  שישבו כל החיים   23/02/06 10:15
כתוב תגובה ל- שישבו כל החיים
אנחנו בונים על טיפשים שמאמינים לכול
  מפאיניק וותיק   24/02/06 15:49
סיפורי המעשיות ועלילות הדם נגד היהודים .אנו באנו ארצה להשמיד את היהודים בה.
כתוב תגובה ל- מפאיניק וותיק
2
פתי יאמין לפסק דין הזוי ובדיוני
  הרשעה הזוייה   23/02/06 11:45
מה העובדות המוכיחות את הסיפור ההזוי הזה? כלום! כלום! כלום!!!

זו היא עוד הרשעה פיקטיבית, ועוד רוצח מתועב זכה מן ההפקר ומסתובב חופשי.

מי שמאמין לקישקוש הזה, שיקרא את פסק הדין. בושה. מדהים...
כתוב תגובה ל- הרשעה הזוייה
היכן ניתן לקרוא את הפסק דין?
  סימבה   23/02/06 13:05
כתוב תגובה ל- סימבה
קשקוש לא ברמה-אין בושה?
  חיים לירן   23/02/06 23:19
מה קרה לך? למה אתה מאמין לשטות שמדובר בהרשעה הזויה? מי שמך שופט או מבין?בושה
כתוב תגובה ל- חיים לירן
3
הלב הרחום
  בן הארץ   23/02/06 12:21
תרבויות רבות ראו במי שנוטל במזיד את חייו של אחר - בן מוות. מדינות "נאורות" ובהן ישראל החליטו לבטל את עונש המוות על רצח מסיבות הומאניות ומוסריות שונות. על רוצחים מוטל כיום מאסר עולם (אלא אם כן הצליח סניגור ממולח להוכיח אי שפיות או לשנות את האישום להריגה). גם כאשר נכנס הרוצח לרצות את עונשו, נזהרים שלא לפגוע בכבודו, וחייו בכלא הם נוחים יחסית. מאסר עולם איננו "לעולם" ,גם בתקופה הקצובה לא חדלים מאמצי ה"שיקום", והוא אפילו זוכה לחופשות. קורבן הרצח ובני משפחתו אינם זוכים לאותה מידת התחשבות. אצלם "עולם" הוא לעולם, סופי וללא הקלות. במרבית המקרים,אותם רוצחים שהם בעלי רקע פלילי, אינם חוזרים למוטב, ומתן חופשות או קיצור העונש אינם הופכים אותם לאזרחים נורמטיביים. ישנן דוגמאות לא מעטות של רוצחים או פושעים אחרים אשר ביצעו מעשי פשע בהיותם מחוץ לכלא. הגיע הזמן שרשויות החקיקה, המשפט והחוק יתנו דעתם על טובת החברה החפה מפשע, במקום לחמול על העבריינים.
כתוב תגובה ל- בן הארץ
4
מעולם בתולדות המין האנושי
  אאא   23/02/06 12:38
לא היתה מערכת משפט כלכך גזענית וכלכך מושחתת.
פסקי הדין וגזר הדין הם לעולם פונקציה של זהות הצדדים המעורבים מבחינת מוצא עדתי,שיוך פוליטי,רמת הכנסה,אזור מגורים,רמת דתיות,כמות קשרים....
כאשר הסיטואציה המשפטית לחלוטין לא רלוונטית.

לא במקרה ראתה,ורואה גם כיום,כל מדינה בעולם בחדירה של סמולנים לבנים למערכת המשפט בגדר סכנה קיומית המחייבת תגובה רדיקלית.
כתוב תגובה ל- אאא
5
זוזיאשווילי - וינר
  אכפת לי   23/02/06 13:15
מוסרית, היה זה ראוי לפסוק לזוזיאשווילי מאסר עולם נוסף, על רצח... עו"ד דיויד וינר ז"ל.
על זוזיאשווילי מוטל עיקר האחריות להתאבדותו של עו"ד וינר.
הוא חשב שהוא יותר חכם מכל העולם, וניסה להפיל בפח את דיויד.
דיויד, בחור טהור, אשר היה עסוק רק בהוצאת הצדק לאור ובהגנה על מי שהוא האמין בחפותו, נםל קורבן למזימה שטנית, והפך כלי בידיו של השטן.

ואם לא היה לו די בכך, הרי שרשויות המדינה השתמשו אף הן בדיויד כדי לקדם את החקירה ולהפיל את זוזיאשווילי.

כך מצא עצמו דיויד וינר ז"ל מתטלטל בין גלים גבוהים, נאבק על מה שהוא מאמין בו בכל לבו, וסופג, לבסוף, סטירה מצלצלת בפרצופו, סטירה אותה לא היה יכול לסבול עוד.

נכבדים וחשובים (וגם שופטת) הציגו אותו כמי שסרח.
ייחסו לו עבריינות ממש.
כמעט ייחסו לו שותפות לרצח.
הפכו אותו למה שהוא ידע שהוא אינו ושלעולם לא יהיה.

אז נכון שאנשי הפרקליטות ומערכת המשפט גילו אטימות, חוסר רגישות, חובר חמלה וחוסר נאמנות לחבר טוב שלהם.
אבל זוזיאשוולי הוא זה שלחץ על ההדק של האקדח, שקטל את דיויד ז"ל.

על זה מגיע לו עוד מאסר עולם עם עינויים!
כתוב תגובה ל- אכפת לי
6
אני לא מאמין להם בגרוש
  נחום שחף   23/02/06 14:05
כתוב תגובה ל- נחום שחף
למי אינך מאמין? לשופטים או לנאשמים?
  למי, למי?   23/02/06 17:46
כתוב תגובה ל- למי, למי?
7
רצח והשאיר מכתב ? עם או בלי בול?
  רובין הוד   23/02/06 15:51
לא יאומן עד כמה מערכת המשפח מנוונת מושחתת ואינפנטילית. ועוד יותר לא יאומן איזה על דביל אנחנו.
כתוב תגובה ל- רובין הוד
8
קשקוש
  לוי   23/02/06 16:54
לא מאמין לבלבול הביצים . אני משער שספור הרצח המבולף הזה בא להגן על כבודו של השופט אשר התנהגותו האישית לא היתה משופרא דשופרא .
מצער שהמערכת המשפטית נרתמת לתעלולים עלובים .
כתוב תגובה ל- לוי
9
סיפור מופרך ומטופש.המערכת מאשימה כ
  עבריינים בגלימות   23/02/06 18:08
הרגלה את הלא-אשמים.
כתוב תגובה ל- עבריינים בגלימות
תגיד-אתה בסדר?
  עו"ד -ת"א   23/02/06 23:16
לפי התגובה שלך משהו אצלך לא בסדר...
כתוב תגובה ל- עו"ד -ת"א
10
הסיפור ההזוי על עו"ד וינר
  משה, עורך-דין   23/02/06 18:09
מצטער, אך אינני "קונה" את הסיפור הלעוס והממוחזר על התאבדותו של עו"ד דוד וינר ז"ל, שכביכול התאבד לאחר שגילה כי המשטרה והפרקליטות הוליכוהו שולל, ולאחר שחוקרת משטרה הטיחה בו דברים קשים.

לא הכרתי את וינר המנוח, ולבטח אין לי מאומה נגדו או כוונה לפגוע בזכרו, אך הסיפור על התאבדותו אינו סביר. לדעתי, דווקא סיפור מגוחך זה פוגע בזכרו. אדם כמוהו, שעבר כמה וכמה דברים בחייו, וכפרקליט שעסק בפלילים פגש אי-אלה תעלולים, רמיות, נכלים ועיוותי-נפש, לא יכול שלא להיות מחוסן במידת-מה ולא יתכן שביקש את נפשו למות מאחר שמישהו דיבר אליו בלשון לא-יפה. וינר לא היה בתולה חסודה, המסמיקה לשמע בדיחה גסה, ובימינו כבר אין בתולות מסוג זה.

אפשר להבין עלבון, כעס, משטמה ואפילו דחף לנקמה נגד אלה שהוליכוהו שולל, אך התאבדות בשל כך שייכת לתחום ההזיה שאינה סבירה. אדם מאוזן ובריא בנפשו אינו מתאבד, גם כאשר מנסים להפלילו ברצח, לא כל שכן בגלל חקירה קשוחה במקצת ע"י חוקרת משטרה, מה גם שלא נעצר ולא נשללה ממנו האפשרות להיוועץ בעורך-דין.

אותה חקירה היתה צריכה להקפיץ ממקומו כל עו"ד מתחיל, בהבנה ובידיעה מוחלטת כי החוקרת דוברת שטויות במיץ באמרה כי השופטת הסירה את חסיון עו"ד-לקוח. גם סטודנט מתחיל למשפטים לא היה קונה סיפור אווילי כזה, שכן לשום שופט אין סמכות כזו ומובטח לנו כי וינר ידע זאת. להתאבד, בגלל שהחוקרת צעקה עליו? ספרו לסבתא.

את המניעים להתאבדותו של וינר המנוח כדאי לחפש בבעיות נפשיות אפשריות, שאינן קשורות לעבודתו המקצועית, או בבעיות נסתרות אחרות - אולי מעשה סחיטה או מניע אחר, חמור עד כדי הבאת אדם כמו וינר להתאבדות - שעיתונאינו הלא-מוצלחים לא טרחו לחקור.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
הפעם אני מסכימה איתך, משה
  ט.ג.מ.   23/02/06 20:21
יצא לי להכיר את וינר ואני גם סבורה, שהוא סבל מחוסר איזון נפשי מסויים. הוא התייחס ליעודו כסניגור בצורה היסטרית ומוגזמת, נטולת כל ציניות - והתחום הפלילי הוא מאד ציני- וכך קרה, שהוא נקלע (לפחות במקרה אחד) למעשים שסניגור שקול לא צריך לעשותם.

הצעתו הנאיבית לפרקליטות למסור מידע על האקדח, מבלי שעלה בדעתו, שאולי זוזיאשווילי מרשו מעורב ברצח, לא הולמת אפילו מתמחה בן יומו. התאבדותו נבעה גם היא מתפיסה לקויה של המציאות.

בכל מקרה- יהי זכרו ברוך.
כתוב תגובה ל- ט.ג.מ.
אינני מסכים להסכמתך...
  משה, עורך-דין   24/02/06 13:14
אינני מסכים לטענתך, שדוד וינר נהג בנאיביות בקשר למידע על אודות האקדח, ונראה לי שהיה פוטר עצמו מבעיות אילו הבין כראוי את תפקידו של סניגור. בכל הקשור לייעוץ ללקוחו ולהגנה עליו, בתיק הפלילי שבו התמנה לייצגו, חלו עליו כללי החיסיון, ודומני שאלה לא הופרו - אף לא ע"י הפרקליטות. ככל שקראתי בעיתונים, איש לא חקרו על הנושא שבו ייצג את זוזיאשווילי בפרשת הרצח שבו הורשע.

לעומת זאת, כאשר לקוחו מסר לו מידע על פרשה אחרת, שהיתה עדיין בעיצומה, שבה לא היה עדיין חשוד (ככל שידע וינר) ולכאורה הוא (הלקוח) לא היה קשור אליה אלא רק החזיק במידע מועיל, היה על וינר להודיע מיד למשטרה: בנושא זה אינני אלא מתווך ולא פרקליטו של האיש. הוא ביקש שאתווך בינו וביניכם, ופרט לדברים שמסר לי אין בידי שום מידע, אף לא כזה שחל עליו חסיון עו"ד-לקוח.

אילו נהג וינר כך, היה פוטר עצמו מהחשד כי ידו בעניין. תפקיד המשטרה היה לחקור, ואילו וינר היה רשאי וחייב לומר בחקירה: בנושאים חסויים, שבהם אני מגן על האיש במשפטו, לא אמסור לכם מאומה, ואילו בפרשת האקדח והמידע על רצח השופט - אמסור לכם כל מידע, ללא הגבלה, שכן אינני פועל בה כסניגור.

עורך-דין המעמיד כך את יחסיו עם לקוחו, ואומר ללקוח בגלוי שאינו מוכן אף להתקרב לחשד של שותפות לעבירה מתבצעת - חוסך מעצמו עוגמת-נפש וסיכונים מקצועיים רבים.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
אני מסכימה איתך, שוינר לא הבין את
  ט.ג.מ.   24/02/06 16:07
מהות עבודת הסניגור כלל. הוא היה שבוי בקונספציה חולנית, שהלקוחות שלו תמיד צודקים ושמותר לעשות הכל כדי להגן על לקוח. וינר היה בחור ישר, אינני טוענת לשניה, שביצע עבירות בזדון, אבל תפיסת המציאות השגויה שלו, הלהט הסניגורי המופרז והרצון להיות דניאל וובסטר של נאשמי ישראל הובילו לאובדנו. הוא הסתבך בביצוע עבירה גם בתיק אונס חמור, שאני ניהלתי. וגם כאן, פעל מתוך אידיאולוגיה סניגוריאלית מוגזמת מבלי שחש, שהוא חוצה קו אדום. לא הופתעתי מכך שהתאבד. הבחור סבל מחוסר איזון נפשי ונוכחתי בכך במספר הזדמנויות.

לגבי מסירת המידע: קודם כל חסיון של עו"ד-לקוח, הוא חסיונו של הלקוח ולא של עורך הדין. ואם זוזיאשווילי ויתר על החיסיון הזה- וינר אינו יכול לשמור עליו במקומו. בד"כ, הבעיה מתעוררת במשפט עצמו ולא בחקירות. אבל, אני מסכימה שאם האמין שלקוחו לא ויתר על החיסיון, זכותו וחובתו לא לענות לשאלות שנוגעות אליו.

שנית- התנהלותו בכל הנוגע למידע על האקדח היתה תמימה ואפילו תינוקית: האם לא ניעור בו חשד, שאולי מרשו- שיש בידו מידע כה מהותי -מעורב בעבירת הרצח? זה הרי קומון-סנס סביר. ובמקרה כזה, היה עליו לנסות לברר את העניין עם מרשו ולא להתנדב לרוץ לפרקליטות. הוא לא היה חייב לחשוף את מעורבות מרשו ברצח, אבל גם לא להסתבך בעניין כזה.


שלישית- סניגור מנוסה, היה מנהל את העניינים בצורה אחרת לגמרי. הוא היה בוחן בקור רוח מה טיב המידע שבידי לקוחו, האם יש חשד שלקוחו מעורב בעניין והמידע יפליל אותו, האם מסירת המידע תסבך אותו עצמו (הסניגור) ובסופו של דבר, היה עובד בשלט רחוק ומפעיל את הלקוח. הוא לא היה צריך לפנות לפרקליטות. הוא היה צריך ק"כ לבקש פגישה של לקוחו עם קצין מודיעין ולגלגל את העניין לאט ובזהירות. כך נוהגים סניגורים מפוכחים. וינר לא היה סניגור מפוכח. ועל כך שילם מחיר יקר ומיותר. אין את מי להאשים בעניין זה זולת אותו עצמו.
כתוב תגובה ל- ט.ג.מ.
ואולי רצחו את מר ויינר? גם אפשרות
  חוקר פלילי   23/02/06 21:00
כתוב תגובה ל- חוקר פלילי
של מערכת ה"צדק" הישראלית
  קורבן פוטנציאלי   24/02/06 10:11
בישראל יש מערכת בתי משפט.
בישראל קיים חוק.
בישראל אין מתנהל משפט צדק אלא הצגה שבה כל דאלים גבר.
מה שמתנהל במערכת בתי המשפט זהו למעשה תיאטרון אבסורד שבו שותפים בעלי מקצוע שמעטים בהם אנשים ישרים, אין בהם אנשים תמימים ודאי שאין כאלה שמצפונם מייסרם על אפשרות של גרימת עוול לאחר.
יתכן מאד שמר ויינר ז"ל לא התאים למערכת זו ובגלל שהיה רגיש וישר יותר משאר הישראלים העוסקים בתחום היה קשה לו להתאקלם במערכת המזוייפת ולכן נקט בצעד קיצוני אשר פטר אותו מקונפליקט מתמיד בין אישיותו לעיסוקו בתווך של שונאי אדם רודפי בצע העוסקים בעריכת דין ובמשפט.
כתוב תגובה ל- קורבן פוטנציאלי
11
רוצחים שפלים
  י.ל-עו"ד   23/02/06 23:17
קיבלו עונש קל יחסית.
כתוב תגובה ל- י.ל-עו"ד
12
מדינה שפויה חייבת לתבוע משפט של ממש
  גולש   24/02/06 08:09
המעשה הזה של רצח השופט עדי אזר הוא נורא.

התוצאה הזו, של התאבדותו של עו"ד דוד וינר, טראגית גם היא.

סגירת הפרשה הזו באמצעות הרשעה פיקטיבית, של תיק תפור כנגד מי שעל פניו ברור שלא ביצעו את הרצח, מהווה מכה קשה לא רק לשלטון החוק (לזה כבר התרגלנו) אלא למדינת ישראל כולה: הרוצחים, יהיו אשר יהיו, עדיין מהלכים חופשי, ומניעיהם, יהיו אשר יהיו, עדיין חיים וקיימים ונושמים ועשויים לבעוט.

אין להאמין לפסק הדין הזה. הוא הזוי, בדוי ומצוץ מן האצבע.

יש לחקור מה קרה שם באמת. גם בעניין וינר, וגם בעניין עדות השקר שמסר מני מזוז במשפטו של וינר (הוא הודה בכך ששיקר לאחר שבניגוד לחוק העד הבא בתור אחריו, ערן שנדר, תיקן אותו לפני עדותו).
כתוב תגובה ל- גולש
איש לא קונה את זה
  יוחנן   24/02/06 12:25
הצלחת לבטא יפה את דעת רבים רבים מאוד
כתוב תגובה ל- יוחנן
13
משהו לא נראה לי בכל הסיפור הזה
  פראנואיד ל   25/02/06 11:36
כתוב תגובה ל- פראנואיד ל
14
לא מאמין לפרקליטות ולשופטים
  נ.ש.   13/10/10 07:04
כתוב תגובה ל- נ.ש.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il