בעוד פחות מחצי שנה צפוי לקום סוף-סוף מוקד מידע ארצי משותף לכל חברות התחבורה הציבורית. עד עתה יכול היה הנוסע בתחבורה הציבורית לקבל מידע בפנייה ישירה לחברה המפעילה, באמצעות הטלפון או באתר האינטרנט של החברה. אולם לנוסע שנזקק לנוע בין מקומות שונים ולא היה יודע על אלו קווים של איזו חברה לעלות, לא היה מוקד מקצועי שמספק את כל האינפורמציה.
בשורת הקמת המוקד האחוד יצאה בדברי הנעילה של כינוס התחבורה הציבורית השנתי, שהתקיים בים המלח. עד לרגע האחרון נעשו מאמצים קדחתניים כדי לגשר על עניינים ביורוקרטיים ומשחקי כבוד ואגו בין החברות, שאיימו על הוצאתו לפועל של הפרויקט. מי שדחף מאחורי הקלעים לקידום המהלך היו מנכ"ל חברת ההיסעים סופרבוס,
אלי בליליוס, ועמיתו ממטרודן/מטרופולין,
אילן קרני, שהצליחו להשיג הסכמה עקרונית כי המוקד יפעל במרס 2010.
הקמת המוקד נעשית באיחור ניכר, שכן הרפורמה בתחבורה הציבורית סיימה יותר מעשור של פעילות. כבר בשנה שעברה הציע קואופרטיב אגד כי בדומה לבזק, המשמשת תשתית לשירותי מודיעין גם עבור שאר חברות הטלפונים, יהיה הוא זה שיפעיל את מוקד המידע האחוד. אלא שאז משרד התחבורה לא היה נחוש דיו לקדם את המהלך, שנותר על הנייר, וגם אגד התעקש כי שמו יתנוסס מעל. השנה, כאשר הוחלט לשוב ולקדם את הנושא, לאחר הבנה מצד משרד התחבורה כי מדובר בצורך של ממש המחייב יותר נחישות, התנגדו חלק ממפעילי חברות התחבורה הציבורית לכך שהדבר יופקד בידיים של אגד וחלקן במערכת יוצנע. משרד התחבורה מצידו כלל לא נדרש למחלוקת, ודורש כי חברה חיצונית היא זו שתפעיל את המוקד. עדיין קיימות אפשרויות כי הנושא יוצע למכרז או שמשרד התחבורה יסכים למהלך המקובל על כלל המפעילים, שיאפשר זירוז הפרויקט. בסופו של דבר סוכם כי זהות המפעיל תיבחר במהלך החודש הקרוב.
נתוני זמן אמת
בשלב הראשון, המידע שיימסר לנוסעים יהיה על-בסיס מידע קיים במאגרי הנתונים. אחת הדרישות להפעלת מערכת שכזו באופן תקין תלויה בכך שהחברות השונות, לרבות רכבת ישראל, יעבירו נתונים מדי יום, שיכללו שינויים במסלולי הקווים וכדומה. בשלב השני, שהקמתו עשויה להתארך אפילו שלוש שנים, מדובר על העברת נתונים בזמן אמת אל מרכז המידע, המגלים גם את התקלות והפקקים המעכבים אוטובוסים מלהגיע אל היעד. סנכרון הנתונים נחשב למסובך יחסית, ועל כן משך הזמן הדרוש להטמעתו ארוך בהתאם.
עדיין לא ברור האם המידע שיימסר ברשת האינטרנט יוצע ללקוחות במוקד מאויש אחד או יתפזר בין כלל חברות התחבורה הציבורית, באופן בו יוכל המתקשר לקבל את אותו מידע מכל חברה. נראה כי המממן העיקרי של המהלך יהיה משרד האוצר, שישתתף ב-90% מהעלות.