|   15:07:40
דלג
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הסדר צריך להיות הדדי

מזרחי ואשכנזי טוענים כי "הסדר צריך להיות הדדי" לאור מדיניות האיפה ואיפה של קודמיהם ושלהם, הבה ונחזה "בהסדר שאכן הינו הדדי"
08/12/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   נתניהו מקפיא הבנייה   |   תגובות
חצאי אמיתות. אלוף אבי מזרחי [צילום: דו"צ]

   ד"ר צ'לו רוזנברג
צה"ל איננו בקונצנזוס

את האמירה שבכותרת יש לייחס לאלוף פיקוד המרכז החדש אבי מזרחי, אשר הופיע בפני תלמידי ישיבת ההסדר ביישוב עלי ובדבריו אלו כיוון לרבה של ישיבת ההסדר בהר ברכה, הרב אליעזר מלמד.

בדברי התוכחה וזעמו הקדוש הסתמך האלוף מזרחי על ספרו של הרב מלמד "רביבים", ובפרט על הדברים הבאים אשר האלוף ראה בהם פגיעה אישית (האפשר כי על ראש הגנב בוער הכובע?):

ההשחתה של הקצונה הבכירה לא התחילה בתוכנית הגירוש מגוש קטיף, זה שנים שלקצינים רבים הקידום האישי הוא המטרה העיקרית. אם לשם כך צריך להצליח בשדה הקרב, אזי ישתדלו להצליח בשדה הקרב. כאשר המדיניות הלכה ונסתאבה, ובמקום להכריע את אויבי ישראל המטרה הייתה לחתור לשלום עם האנשים המתועבים ביותר, ולצאת טובים בעיני בג"צ והתקשורת, הסיאוב גבר. כאשר המתנחלים הפכו לאויב למחצה, השחיתות כבר הפכה להיות רשמית עד כדי איום על ביטחון ישראל. אלו קורי העכביש הלופתים את התודעה הישראלית, ופוגעים ביכולתה של מדינת ישראל לעמוד נגד אויביה.

נראה כי תרבות אמירת חצי האמת השתרשה (כידוע) עמוק בדרגים הבכירים בצה"ל. מזרחי כמובן שלא טרח להביא בפני התלמידים את הכתוב בפסקה קודמת מספרו של רב הישיבה כדלקמן:

המצווה להגן על העם והארץ בחירוף נפש שרירה וקיימת. כי רק במסגרת התארגנות לאומית צבאית ניתן להגן על העם והארץ, ועל כן גם כשהפיקוד הבכיר בעייתי, מוטב לעמוד ביחד כנגד האויב, מאשר להתפרק ולהיכנע. שכן אחרי כל הביקורת הצודקת, המגמה הכללית של המדינאים ומפקדי הצבא להגן על עם ישראל. והסכנה בהתגייסות תחת מפקדים אלו קטנה מהסכנה שבפגיעה בכוחנו הצבאי. בתקופות שלא הצלחנו להתארגן בצבא, היינו ללעג וקלס בגויים, נחשבנו כצאן לטבח יובל, להרוג ולמשחית. ועל כן צריך להתחזק במצווה, ולהתגייס לעזרת העם בגיבורים.

האלוף גם לא טרח לציין כי הדברים נכתבו לפני כשלוש שנים, מיד לאחר גירוש גוש קטיף וצפון השומרון הטראומתיים לציונות הדתית וההקשר, לכן, לדברים המובאים בפסקה הראשונה, ברורים ומובנים לכל שמוכן לקראם בראש פתוח.

אויב העם - המתיישבים
פינוי במבט מזוגג

נזכיר כאן באתנחתא קצרה ל"שכחנים" בינינו כי צה"ל פירושו "צבא ההגנה לישראל". אין צורך לנחש על מי חייבים להגן, על בני עמנו היהודים, אך אצלנו התהפכו היוצרות, האויב הפך להיות ציבור המתיישבים. לאלו המפקפקים באמור כאן, יתכבדו ויעלעלו בחוברות ההדרכה וההכנה הפסיכולוגית לקראת גירוש גוש קטיף. אלו מסמכים מצמררים, מפחידים, מרעישים, כאוטים, מרושעים, איומים ונוראים, הנראים כלקוחים ממחנות החינוך מחדש של הח'מר-רוז' או הצבא הווייטנאמי. המגורשים לא ישכחו את עיניהם המזוגגות ופניהם חסרי ההבעה עד כדי טירוף של קלגסי הגירוש. דור שלם, עשרות אלפים מחיילי צה"ל הפכו להיות חסרי תועלת, אבק אדם, שטופי מוח ושכל, חסרי מוטיבציה ורצון עצמי, חסרי תועלת לצבא וחסרי תועלת לסביבתם כאזרחים, דור אבוד.

ואכן, מלחמת לבנון השנייה הוכיחה מה מסוגלת לעולל הפוליטיקה בצבא ותכנותם של חיילים ולהפיכתם לקלגסים צמאי גירוש. כשירותו הנלעגת של צה"ל במלחמת לבנון השנייה אשר היוותה תוצאה ישירה של הכנות ואירועי גירוש גוש קטיף, כבר הפכה למשל ולשנינה, לא רק בין מדינות ערב אלא גם בין ידידינו מעבר לים. אין ידען ומומחה צבאי אשר לא הבחין בנרפותו, בעליבותו ובחוסר מקצועיותו של צה"ל בנסותו להילחם (נו טוב, להילחם) ללא הצלחה, במחבלי החיזבאללה אשר הפכו להיות יריב שווה-כוחות לנו ואף עלו על צבאנו בכשירותם, באימונם ובידיעותיהם המקצועיות הצבאיות. כן, זהו הדור האבוד שהפך שבוי מרצון ובנפש חפצה בקורי עכביש הפוליטיקה. אלו הם אשר לא השכילו להבחין בדגל השחור המתנוסס מעל פעולותיהם.

הסתה שמאלנית כשרה
מי צריך אותה? [צילום: יח"צ]

מזה שנים רבות אשר מאות רבות של מרצים באוניברסיטות ברחבי הארץ מסיתים בחופשיות נגד צה"ל, נגד העם, נגד ארץ ישראל וקיום מדינת ישראל. הם עושים זאת קבל סלתה, עתידה ושמנה של החברה הישראלית, לנוכח סטודנטים צעירים לפני ואחרי גיוס. הנזק שהם יוצרים הינו אדיר, נזק המפורר את מדינת היהודים וצבאה. ומה עושים ה"ה מזרחי את אשכנזי? מחשים כמובן. ההסתה הפרועה הזו "אינה נחשבת", הרי הינה מגיעה מן השמאל הקיצוני, זהו האתרוג הישראלי שקיבל זכות ורשות מטעם חונטות בעלות גוון סיציליאני ידוע להחריב את מדינתנו מבפנים. העלינו להזכיר לה"ה מזרחי ואשכנזי כי "הסדר צריך להיות הדדי" כדבריהם? ומכאן כי יש להעניש את המסיתים גם אם רחמנא לצלן מגיעים הם מהשמאל הקיצוני?

משך שנים צברו ידיים מרדניות בשלטון נשק ואמצעי לחימה והסליקום בסליקים בקיבוצי השומר הצעיר בכל רחבי הארץ (עשרות רבות כבר נחשפו ועשרות אחרים עוד יחשפו). האנשים והנשק נועדו ליום פקודה כאשר "שמש העמים", האדון דג'וגשווילי, ייתן ההוראה להתקומם נגד המשטר. רק מעטים מהסליקים נועדו למלחמה באויב הערבי באשר האויב הערבי לא נחשב כאויב בעיני רבים מהחברים שם, היהודים הם אויבים להם. היכן היו צה"ל והפוליטיקאים אז? אופס, עיקר שכחנו, באתרוגי השמאל הקיצוני מדובר.

הרב מלמד הסית לטוב
"המסית". הרב מלמד [צילום: ערוץ מאיר]

ברי מעל לכל ספק, כי הכתוב ה"מרשיע" לכאורה בספרו של הרב מלמד, בפסקה השנייה לעיל, דווקא קורא להתגייסות לצה"ל, אין בו ולו שמץ של הסתה, נהפוך הוא. צריך לקרוא הכתוב שוב ושוב על-מנת להבין לעומקו את מחויבותו של רב הישיבה מלמד ה"מסית" לכאורה, למען מדינת ישראל, את מחויבותו לשירות בצה"ל וההקרבה הנדרשת למען כלל העם. הלוואי על כולנו "מסיתים" כדוגמתו, סביר להניח כי בכך היינו מקבלים צבא טוב מהקיים.

יתרה מזו, דבריו של הרב מלמד בפסקה הראשונה הינם נכוחים, מדויקים ואמינים לכל מי שחרת על דגלו תום לב וחוסר צביעות, כמו גם הלה המכיר את צבאנו מקרוב ומבפנים. אכן צה"ל הינו צבא פוליטי, הנמצא מזה 60 שנה בהכחשה. צה"ל הוקם כצבא של מפלגה פוליטית למהדרין מאז שחר היווסדו והמינויים הבכירים בו היו משך עשרות שנים רבות מינויים מפלגתיים אשר המועמדים לקידום בו עברו סינון קפדני לכיוון צד אחד בלבד של המפה הפוליטית.

חרדי מחוץ לקונצנזוס?
טעם לפגם [צילום: AP]

ה"ה מזרחי ואשכנזי מפגיעים כי "הסדר צריך להיות הדדי"? אדרבה ואדרבה, לאור מדיניות האיפה ואיפה של קודמיהם ואף שלהם כאחת, הבה ונחזה "בהסדר שאכן הינו הדדי" לכל גווני הקשת.

נראה כי הגמל הצה"לי אינו רואה דבשתו ולפני שקצינים בכירים מותחים ביקורת נגד המגזר האזרחי, ובוודאי לפני שמתחילים את אכיפת "הסדר" דווקא אצל מחנה המתיישבים בעוד אשר הזניחו הסרבנות משמאל משך שנים רבות, עליהם לוודא כי ידיהם נקיות וזה ודאי שאינו המקרה.

מאידך-גיסא, מהצד השני, קיים טעם רב לפגם בהענקת תשלומים כספיים לחיילים מביעי דעה (הם לא סירבו פקודה, הם לא סירבו שירות, הם הביעו דעתם בדרך פסולה של הנפת כרזות), מטעם חוגים מסוימים, אומנם מיעוט זניח, בקהילה החרדית. כוונתם לפצות חיילים כמשקל-נגד לתקופת המאסר אשר נגזרה על החיילים הינה פסולה מעיקרה. בכך שמערבים שלמוני ממון באידיאולוגיה, שומטים משלמי השלמונים את הבסיס המוסרי מאחורי טיעוניהם למען ארץ ומדינת ישראל ומעלים גוון של המרדה והתרסה בשלטון הלגיטימי של מדינת ישראל. יש לחדול לאלתר מנוהג קלוקל זה אשר ספק אם כלל הינו חוקי. פעילות מחאה במסגרת הכללים הדמוקרטיים הינה חיונית ואף הכרחית, אך פעילות השלמונים הפסולה מסוג זה אינה דמוקרטית, מוציאה את המגזר החרדי מהקונצנזוס הישראלי וגורמת נזק קשה לעניין המחאה, לנושא ההתיישבות בארץ ישראל, לקהילה החרדית ובעקיפין לכלל עם ישראל.

הטיעון כי באשר אלפי פעילי שמאל קיצוני נהנים מתשלומי אתנן נדיבים ומפליגים מטעם מדינות האיחוד האירופי וחוגים אמריקנים מסוימים, ומכאן שהמגזר החרדי רשאי גם הוא לשלם לאותם ממחזיקי האידיאולוגיה של שלמות ארץ ישראל, אינה מחזיקה מים. אין מצדיקים רע ברע אחר. חוסר המוסר והחתרנות הבולטת הנובע מתשלומי אתנן אלו כנגד אושיות המדינה ומשטרה הדמוקרטי כמעשה מחנה השמאל הקיצוני, אינו מצדיק פעולה דומה מצד המחנה החרדי. בעשותו כן, מידרדר המגזר החרדי עצמו לרמת מי האפסיים הדלוחים של השמאל הקיצוני.

מי שישלטו בצבא...
חיילי ההסדר יהוו את הרוב [פלאש 90]

ולאחר כל זאת מעזים ה"ה מזרחי ואשכנזי לפטפט עצמם לדעת בדבר הצורך להוציא את צה"ל מהוויכוח הפוליטי. האם הללו לא השכילו להבין כי הם עצמם, הם שורש הבעיה הפוליטית של מדינת ישראל, בכך שהם וחבריהם בדרגות הבכירות הם-הם הפוליטיקה. הם אלו אשר עם שחרורם מצה"ל יצנחו במצנחי זהב לכורסות עור צבי רכות ברחבי שלמוני הממון והפוליטיקה הישראלית, הם המכינים פרישה נוחה עבור עצמם עוד בשירותם.

כדי להרבות ביזיון וקצף, מתגוללים הם על רבנים אשר שמו לעצמם כמטרה לחנך תלמידיהם לשירות נאמן, שירות תוך הקרבה בצה"ל ולמען העם. אנו זקוקים לחיילים כדוגמת חיילי ישיבות ההסדר. אנו זקוקים לחיילים שאינם מתנהלים כרובוטים, חיילים המסוגלים לזהות פעולות אשר דגל שחור מתנופף עליהן, אלו הם חיילים איכותיים, נאמנים ומסורים אשר ינצחו עבור עם ישראל את המערכות הבאות תוך שמירה על טוהר הנשק. לא ירחק היום ומי שישלול את ההסדר מישיבות ההסדר יאלץ לאחוז בעצמו ברובה ולהגן על משפחתו באשר בני ישיבות ההסדר יהוו ממילא את שדרת הצבא העיקרית.

מינויים פוליטיים מובהקים
הגירוש - לא פוליטי??? [צילום: AP]

משך שנים לא יכול היה חייל בצה"ל להתמנות לדרגה הגבוהה יותר מדרגת סרן אן רב-סרן (בימי מלחמת הקוממיות ומיד לאחריה), אלא אם השתייך למפלגת מפא"י (מפלגת פועלי ארץ ישראל), ובוודאי שנחסם קידומו במידה שהשתייך לימין (מפלגת חרות - טפו, טפו). משך עשרות שנים לאחר מכן נצרך חייל לפתק (צעטעל'ה), על-מנת לקבל דרגות אלוף משנה ומעלה. שנים רבות לאחר מכן חזרה התצורה הזו באשר להענקת דרגות תת-אלוף ולאחריהן לדרגות אלוף בצה"ל. אדון "מאירק'ה" פעיל, האם שומע, עבור?

משך עשרות בשנים הודרה מחציתו של העם מהעשייה הציבורית שלטונית ומקידום לדרגות בכירות בצבא משיקולים פוליטיים גרידא. כן אלוף מזרחי, היתממותך בעניין יוצרת תחושה קשה ביותר לגביך, (מגיבים באינטרנט טוענים כי נושא הקידום הטעון כולל גם את מקרה מזרחי עצמו). רק הסתכל מעבר לכתפך למינויו השנוי במחלוקת של האלוף גד שמני קודמך, באם זה אינו מינוי פוליטי - איננו יודעים מינוי פוליטי מהו. למי שלא מאמין, יתכבד ויירד לשדה בוקר ולהתבודד עם קבר ידוע שם מעל נחל צין, ערבי הנחל כבר ילחשו את הסיפור.

האם הרב לא אמר אמת באשר לקידום האישי של קציני צה"ל כמטרה עיקרית עבורם? הבה ונראה, לשם כך רצוי היה לערוך ביקור בבית חולים מסוים ליד מיטת שכיב מרע עד דלא ידע, ההילה בנוגע למלחמות הגנרלים במלחמת יום הכיפורים כבר תלחש את כל הסיפורים באוזנינו. ואם בזאת לא די, הרי ביקור במכרה יהלומים נטוש באפריקה ודאי יזכיר ויחזק את העובדות לעיל.

למי שעדיין מפקפק, נציע לבקר בחצר עלומה גדושת עתיקות שדודות כמעשה שחור הזקן שתום העין, הכל חרוט על האבנים הדוממות הללו.

אהה, יאמר המתחכם, האנשים בהם מדובר - דוד בן-גוריון, משה דיין, אריאל שרון, גורודיש ועוד רבים אחרים - שייכים לעבר, למאה הקודמת, אנו כבר נמצאים בראשית המאה העשרים ואחת וצה"ל אינו פוליטי עוד. האומנם?

גירוש גוש קטיף וצפון השומרון (אוגוסט 2005), נעשה תוך שימוש פוליטי מושחת וציני להחריד בעשרות אלפי חיילים אשר תוכנתו לפעול כרובוטים ולגרש אחיהם, בשר מבשרם, "ברגישות ובנחישות". כן, ודאי, עוד רגישות כזו ואבדנו.

צה"ל לא התאמן באורח רציני כשנה ומחצה לפני הגירוש, למעט הכנתו לגירוש. תקציבי עתק הנאמדים במיליארדי שקלים הופנו מרכישת ציוד מלחמה חיוני לעבר אימוני מסגרות-קלגסים, מדים שחורים (מזכיר משהו?), ואימוני הקמה של יחידות ייעודיות-לגירוש במקום אימונים מסודרים על-מנת להילחם באויב האמיתי.

מרצים את המדיה
פייסן תקשורת. ברק [צילום: פלאש 90]

האין רב הישיבה צודק באומרו כי קציני צה"ל בכירים רוצים להיראות טוב, דהיינו תקין פוליטית עם גוון שמאלני חריף בעיני בג"צ והתקשורת? באשר לאצבע המאשימה למול בג"צ והמערכת המשפטית הרב מלמד כמובן צודק וחבל להכביר מילים.

באשר לתקשורת הרי ההוכחה הינה כולה לפנינו. כאשר התקשורת מצניעה את ההסתה באוניברסיטאות, ההסתה בחלק מכיתות בתי הספר התיכוניים, ההסתה בקיבוצי השמאל הקיצוני, את ערימות בולסי הסושי המשתמטים בשינקין והסלבריטאים המבריזים, הרי ה"ה מזרחי ואשכנזי (או משובטיהם לפניהם), מחשים כמובן או מצייצים בקול ענות חלושה, הרי לא יהיה שכר לפועלם במדיה, הלא הם מסתכנים בכתבות מחרפות, למה להם. אך ראו-ראו, התקשורת התגייסה כולה להכפיש את הרבנים וכבמטה קסם קופצים אלו הנחומים-תקומים, ה"ה מזרחי את אשכנזי לרצות חיש קל כ(אהוד)ברק את אנשי המדיה בנוקטם גזרות וחרמות מיידיות. ובכן אימרו הקוראים, האם הרב אינו צודק? האם איננו חייבים, אבל חייבים "לעשות לנו רב" באשר כה צודק הוא?

משתמטים, מתעמתים, מזיקים
חייל בנעלין. די למבין

35% לערך מחייבי הגיוס וכ-45% מחייבות הגיוס אינם מתגייסים, הם משתמטים משירות צבאי. התירוצים מפליאים במקוריותם אך השורה התחתונה היא השתמטות מסיבית המפוררת את העם והצבא. הניסיונות של צה"ל והפוליטיקאים לחסום התופעה משולים לילדי גן המשחקים בבובות סמרטוטים. אהה, שוב שכחנו, המרב המכריע של המשתמטים הגברים ומחצית הנשים הם אנשי שמאל קיצוני או מסונפים אליהם, נו, שוב אתרוגי השמאל, זוהי גזרת שמים כנראה. ומדוע לא נעניש את המורים, המחנכים ומנהלי בתי הספר התיכוניים אשר מחנכים וחלקם בפירוש מסיתים את התלמידים להשתמטות במתחמי חדרה-לגדרה? במה שונים הם מרבני הישיבות (אשר מחנכים דווקא לגיוס ולהקרבה)? למעט כמובן העובדה כי ההשתמטות משירות של תלמידי ישיבות ההסדר הינה אפסית בעוד חבריהם החילונים מצפצפים על כולנו צפצוף ארוך. הם לא מרימים שלטים ספורים, הם כולם עד אחד מפזרים רגליים ובשמחה וששון משתמטים משירות לעם ולקהילה, ועושים לביתם בעוד חבריהם רצים ומוציאים נשמתם (תרתי משמע) על הגבעות.

משך שלוש שנים מתעמתים ערבים בודדים בעידודם של תילי-תילים של "חבלני שלום" ואנרכיסטים ישראלים יחדיו עם "יפי נפש" אירופאים, עם חיילינו בגזרת גדר ההפרדה באזור הכפרים הערביים בילעין ונעלין. מניין הפצועים מבין חיילינו מגיע כבר לעשרות אך ראה זה פלא, צה"ל נמנע כבר מזה שנים להפסיק את הבדיחה העצובה הזו. כמובן הרשו לנו להניח כי אתרוגים שמאלנים מעורבים כאן ולכן זוכים הללו בחסינות. הבה ו"נפנטז" מה יקרה אם חייל או שוטר מג"ב אחד ייפצע בעימות עם מתיישבים. כתוצאה, מישהו ייהרג שם במכות וקרוב לוודאי שזה יהיה מתיישב. אהה כן, כמובן, הדוח הצה"לי-משטרתי יאשים כמובן את הנרצח שאזר תעצומות נפש למרות ראשו המרוסק במכות אלה-משטרתית ונקט נגד עדיני הנפש היס"מים באלימות בלתי-מידתית. כבר היינו בסרט הזה.

ערווה מדינית נרחבת
הזכויות השלטוניות - להם! [צילום: פלאש 90]

במשטרנו הדמוקרטי קיימת פירצה הקוראת לגנב ואלו הם מוסדות שלטוניים רבי-עוצמה אשר הפכו לכאלה מפאת שהינם פטורים לקיומם מבחירת הציבור, חבריהם נבחרים על-ידי חבריהם, כל הזכויות השלטוניות בידם אך אינם חייבים בדין וחשבון לציבור ואינם עומדים תחת ביקורת אלא אך לעצמם. אלו הם מוסדות אוטונומיים, על-דמוקרטים, דמוקטטורים. המדובר הוא במערכת המשפטית ובית המשפט העליון בראשם, כלל מערכת המדיה, המערכת האקדמית, צבא ההגנה לישראל וכיוצא באלו. אין תימה איפוא כי הצד השמאלני של המערכת הפוליטית קנה לו בהן שביתה בזכות אבות בעודו מדיר באורח קבע את הצד הימני של המפה הפוליטית הרחק ממוקדי כוח אלו. הדעת נותנת כי לאחר 60 שנות הדרה ועיוות דמוקרטי תופעל מעין הפליה מתקנת על-מנת לאזן את שיקול הכוחות במוסדות אלו תוך עשיית צדק עם המודרים. להוותנו, לא רק שאין קיימת כלל הפליה מתקנת אלא קיימת הפליה גזענית ומרושעת כפשוטה. המיעוט השמאלני בינינו השולט במוסדות אלו, שולט הלכה ולמעשה על מדינת ישראל. הזנב מכשכש בכלב. המתיישבים שזכאים להפליה מתקנת עקב עשרות שנות הדרה מקבלים הפליה ממסדית כנגדם. ניתן להמשיל זאת בהשאלה להתנהלות של "הרצחת וגם ירשת". ולמצקצקים בלשונם בטענם כי הממשלות תמכו נאמנה במתיישבים נזכיר כי כל שעשו ממשלות ישראל, הוא להציב את שכפ"ץ ההתיישבות האנושי הזה על ישראל בעבור טובתם, ביטחונם ושלוותם של המצקצקים והמחרפים.

הפועל היוצא מכל זאת הוא כי באשר הרבנים אינם מסיתים כמובן, וזאת ניתן לראות בנקל מהפסקה בספרו של הרב מלמד לעיל, אך חושפים את קלון ערוותם של קצינינו הבכירים, והכתוב אכן מתאר עבורנו אמיתות על אודות קטנותם ואפסותם של הגנרלים והאדמירלים ה"נערצים". פגועי הכבוד המזויף הללו מתעוררים לפעולה לסתום פיותיהם של הרבנים העולים עליהם בשאר רוחם עשרות מונים ובוודאי אינם נופלים מהם בנחישותם ובמסירותם למען מדינת ישראל.

צה"ל בביצת הפוליטיקה
ישר לביצה. אשכנזי [צילום: AP]

והנה קפץ רמטכ"לנו גבי אשכנזי (ישמרנו האל אם כך שוקל הוא בדיני נפשות), ובלא רשות וסמכות, שהרי ניכס לעצמו את סמכויות הכנסת שהיא הריבון להחליט על הטלת או ביטול ההסדרים, בהצהירו כי ההסדר עם שתי ישיבות הסדר יבוטל לאלתר. בסדר, בל ניתמם, עקבות נעליו המסומרות של אהוד ברק ניכרות היטב (גם) כאן, נראה כי שוב נוקט ברק בכלל "הכה ביהודים והושע המפלגה", אלא שהפעם אשכנזי לצידו בכך.

בכל השתלשלות הדברים לעיל הכניסו ה"ה מזרחי ואשכנזי את צה"ל עמוק-עמוק לתוך הביצה הפוליטית וגרמו בכך נזק עקיף בל ישוער לעתידה של מדינת ישראל. אנו כבר יודעים כי יש להשאיר הגנרלים והאדמירלים הרחק מהפוליטיקה, הנה ההוכחה החותכת.

גם יש להסיר כל צל של ספק, אין לדרגים הלוחמים והמסתערים בצה"ל, כולם מכולם, דבר וחצי דבר עם כל הנאמר בכתבה זו. מסירותם ונחישותם שאינן תלויות בדבר, למען כולנו, הן שם דבר.

תאריך:  08/12/2009   |   עודכן:  08/12/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסדר צריך להיות הדדי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
8/12/09 19:35
2
ישראלי שזוכר
8/12/09 20:05
3
קורא ותיק
8/12/09 20:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסיפור התקשורתי של בית אריה בשבוע שעבר הוא ללא ספק התחלתה של סאגה תקשורתית שצפויה להתפתח בחודשים הקרובים.
08/12/2009  |  רונן הלל  |   מאמרים
[הערת News1: באדיבות מערכת כתב-העת "האומה", הבמה למחשבה לאומית של מסדר ז'בוטינסקי, אנו מפרסמים בזאת מתוך הגיליון החדש, מס' 176, שרואה אור בימים אלה, את מאמרו של פרופ' גיורא גולדברג, מרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן, על תיקון 45 לחוק בתי-המשפט: הקרב פרידמן-ביניש על משך הכהונה של נשיאי בית המשפט העליון]
בישראל יש ארגונים שונים המתיימרים להילחם למען זכויות האדם והאזרח. בחינה של פעילותם מעבר לכותרת היפה והיומרנית חושפת את מהותם: הם מוכנים להילחם למען זכויות האדם והאזרח, ובלבד שאיננו יהודי. כאשר מדובר בזכויות יהודים, דגלם מתקפל ונסוג, והזכויות ניתנות לרמיסה למען אינטרסים שונים כמו "שלום", חיזוק האויב, או ריצוי מקורות מימון זרים הבוחשים בנעשה בישראל במטרה לפוררה. למרבה הצער, אותם ארגונים הנושאים לשווא את דגל זכויות האדם והאזרח - וה"שלום" - מקבלים חשיפה מוגזמת באמצעי השידור ה"ממלכתיים" בישראל, כאילו היו דברי אלוהים חיים.
07/12/2009  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
  • ד"ר צבי מרק
ופעם נוספת, תיאורית קונספירציה חדשה לפתחנו.
07/12/2009  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   נתניהו מקפיא הבנייה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תוכנית ההינתקות  /  מי ומי  
מופז: נתניהו חנק את ההתיישבות  /  ספי קיני
לבני: ההקפאה פוגעת בישראל  /  איציק וולף
עתירה נוספת לבג"צ: עיצרו את הקפאת הבנייה  /  מאיר הילזנרט
דינא דמלכותא דינא!  /  מאיר כהן
והשר כישר בעיניו יעשה  /  עפר דרורי
הצד האנושי של ההקפאה  /  יניב אקרמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il