|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

יחי ההבדל הקטן

גוש השמאל מהווה מיעוט שניתן להגדירו כמבוטל בחיינו הפוליטיים, אך הזנב השמאלי מכשכש בגוף הימני במרץ רב
15/12/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: AP]

לאט-לאט ובמחשך, ללא תלות במחנה השולט לכאורה במדינה, חמקו מוסרות השלטון מידי העם הזה והפכו נחלתם של אליטות מנוכרות ומתנכרות לציבור. מערכת המשפט, פרקליטות המדינה, המדיה, כולם הפכו נחלתם של מיעוט זניח שאינו עונה על מאוויי מרבית העם אלא דווקא יוצא כנגדו

   מנחם רהט
מי באמת שולט במדינה

   רונן הלל
נתניהו קורץ לשמאל בעין ימין

   אהרון רול
אובדן עשתונות השמאל

דומה שאנו משלימים עם עובדות חיים לכאורה אשר אינן אמורות להיות כאלו. מאז שחר הקמת המדינה הודרה מחציתו של העם מכיבודים, מכבוד ומהכרה בפועלה לבניית והקמת המדינה הזו. במוחנו התקבעה האקסיומה לאמור "השמאל הקים את המדינה". היסטורית, הדבר כמובן אינו נכון. כלל המחנות: שמאל, ימין, חילונים ודתיים הקימו את מדינת ישראל, מי יותר ומי פחות, אך רק השמאל ניכס לעצמו את מעשה המרכבה, באשר השמאל הוא שהלכה ולמעשה שלט במדינה שבדרך. ההיסטוריה הרשמית של מדינת ישראל מטאטאה מתחת לשטיח את שיטות הטיהור והחיסול אשר יובאו מאימא רוסיה, כל מעשי הרצח, ההלשנה, ההסגרה שנקטה מפלגת השלטון כנגד יריביה הפוליטיים, בעוד הללו לא החזירו לה מנה אחת אפיים וטוב שכך נהגו.

מדינת ישראל בהתהוות ומשך שנים ארוכות מאז הקמתה הייתה מדינה וצבא של מפלגה אחת, וזו הייתה טוטליטרית-ריכוזית עד שורשי שערה. המהפך הפוליטי של 1977 הוא אשר קיבע את היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית ככל אומות המערב הנאורות.

מעשה שטן, דומה שהשיטות הסטליניסטיות של ראשית קום המדינה החלו להרים ראש דווקא עם חילופי השלטון העכשיוויים. נראה כי ככל שמעמיק גוש הימין שלטונו על מדינת ישראל, כך מעמיקה חזקתו ההיסטרית של גוש השמאל בשלטון בנו. אליה וקוץ בה. גוש השמאל מהווה מיעוט שניתן להגדירו כמבוטל בחיינו הפוליטיים, אך הזנב השמאלי מכשכש בגוף הימני במרץ רב.

לאט-לאט ובמחשך, ללא תלות במחנה השולט לכאורה במדינה, חמקו מוסרות השלטון מידי העם הזה והפכו נחלתם של אליטות מנוכרות ומתנכרות לציבור. מערכת המשפט, פרקליטות המדינה, המדיה, כולם הפכו נחלתם של מיעוט זניח שאינו עונה על מאוויי מרבית העם אלא דווקא יוצא כנגדו. ישראל כדמוקרטיה הופכת יותר ויותר ל"דמוקטטורה" וקרוב היום בו תהפוך כליל לדיקטטורה או לחילופין לאנרכיה שלטונית. האם לכך כיוונו אבותינו המייסדים?

לאלו אשר בתמימותם, אמור אווילותם, חושבים כי המדובר הוא בתופעת סרבנות מימין שיש לדכאה, הרי נציין כי המדובר הוא בסופו של יום בפרפורי ייאוש של מחנה השמאל המצטמק והולך לשמר בידו השלטון על מדינת ישראל, לא יותר ולא פחות. לשם כך נקראות כיום שוב לעזרה כל השיטות מהעבר עת ניכס השמאל המפא"י את השלטון לעצמו בכוח הזרוע, בבגידה בשאר העם, בשקר וחצאי אמיתות, בהסגרת מתנגדים פוליטיים לאויבינו (המנדט הבריטי אז - האיחוד האירופי כיום), ברצח ישיר של "פורשים" לכאורה וכדומה.

אהוד ברק כעקב אכילס של הקואליציה
יטביע את הליכוד. ברק [פלאש 90]

יותר ויותר נראה ברק כגורם אשר יטביע את ספינת הליכוד לתהום ועימה יחד את עתיד עם ישראל וארץ ישראל

מעשה ברק לשלילת ההסדר הינו פגיעה אנושה בדמוקרטיה המבוססת על שוויון בפני החוק והמוסר. בכך שהתגולל על ישיבת הר ברכה ואינו מעז אפילו לצייץ כנגד אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטאות אחרות, הרי הוא שלא ברשות ולא בסמכות, ובאורח לא חוקי וגורף מערער באין מכהה את יסודות הדמוקרטיה הישראלית (המעורערת בלאו הכי).

יותר ויותר מתברר כי אפשר שצירוף אהוד ברק לקואליציה הינו מקח טעות, באשר הוא מהווה הזנב המכשכש בכלב והכשכוש הזה אינו מחמיא למדינת ישאל ועמה, באשר הינו גורם מפלג בתוכנו במקום מאחד, כפי שהייתה הכוונה המקורית בצירופו.

על מפלגת השלטון לבחון חלופות אחרות, באשר יותר ויותר נראה ברק כגורם אשר יטביע את ספינת הליכוד לתהום ועימה יחד את עתיד עם ישראל וארץ ישראל. לא נפרט כאן את החלופות העומדות בפני ראש הממשלה, הן ידועות.

רצה ברק לקלל ויצא מברך. נהיר הוא כי הלה פתח באווילות מתמיהה, שלא לרצונו (ואפשר שמשיקולים פוליטיים אכן כן לרצונו), תיבת פנדורה המהווה חרב פיפיות נגד המחנה ממנו הוא בא. אכן, בכל רע ניתן לראות גם שביב של טוב. באם התגוללותו של שר הביטחון על ישיבת ההסדר בהר ברכה והעומד בראשה תפתח דיון ציבורי בכל (ב-כ-ל) הסוגיות לעיל, והדיון הציבורי יביא לשינוי נוהלים וחקיקה מתאימה שתמנע הישנות תופעות מכוערות לעיל ותמנע מאנשים מכוערים ובלתי-מוסריים בעליל כאהוד ברק להשליט מאווייהם הפוליטיים הצרים על הכלל, הרי שיצאנו נשכרים.

אך במידה שלא נשכיל לנצל את ההזדמנות הציבורית שנקלענו אליה לתקן עוולות יסוד בתוכנו, או למצער לעלות על הנתיב אשר יובילנו שמה, הרי שנמשיך ונידרדר יותר לתהום מוסרית ולאומית אשר תוצאותיה מי ישורנו.

מדיניות האיפה ואיפה זועקת לשמים
לומדים בתיכון לשנוא את המדינה

גם עידוד בתחום האפור לסרבנות בחדרי הכיתות של בתי הספר התיכוניים אינה זוכה כלל להתייחסות הולמת. גם שם ישנם מורים ומורות (בעיקר) המביאים משנתם השמאלנית האנטי-יהודית, ציונית ודמוקרטית עימם, ואינם מהססים להטיף ולטפטף רעל פיגולים זה למוחותיהם הרכים של תלמידיהם

עדות למאבק השליטה בנו כולנו ניתן לראות במיקרו-קוסמוס של אוניברסיטאות ישראל. מה שמותר למרצים שם אסור לדתיים בינינו. חופש אקדמי אמור להיות פרוש על פני אוניברסיטאות כמו על ישיבות ההסדר, אך בלקסיקון של אהוד ברק ומיעוט זניח בעם השולט ברוב ללא מצרים, קיים הבדל תהומי בין הגופים הללו.

שניהם נתמכים נכבדות על-ידי המדינה, בשניהם עונים המרצים בם על כל המדדים של עובדי ציבור. בשניהם התלמידים הינם סטודנטים הלומדים במוסדות נתמכי ציבור, ובאם כך - מדוע להבדיל ביניהם?

האם חוזים אנו בהבדל בין דם לדם? האוניברסיטאות מהוות את החממה הלאומית להשתמטות ולשנאת המדינה בעידודם ובהכוונתם של מאות רבות של מרצים המביאים עימם את משנתם הפוליטית המוטה חריפות לכיוון אנטי ישראלי לתוך חדרי הכיתות, ומוציאים תחת ידיהם עשרות אלפים של משתמטים ואנרכיסטים נגד אושיות המדינה ומשטרה הדמוקרטי.

גם עידוד בתחום האפור לסרבנות בחדרי הכיתות של בתי הספר התיכוניים אינה זוכה כלל להתייחסות הולמת. גם שם ישנם מורים ומורות (בעיקר) המביאים משנתם השמאלנית האנטי-יהודית, ציונית ודמוקרטית עימם, ואינם מהססים להטיף ולטפטף רעל פיגולים זה למוחותיהם הרכים של תלמידיהם. התוצאה ניכרת היטב. סרבנות אפורה וישירה של כ-35% מהגברים חייבי גיוס והשתמטות בטיעונים ובתואנות שונות משירות בצה"ל. שוב, ההסתה מצד שמאל נגד המדינה אינה זוכה כלל להתייחסות רשמית וציבורית. מהתייחסות המדיה ומערכת המשפט לכל התופעה כבר נואשנו. שתי מערכות אלו לא רק שאינן עומדות בפרץ כפי שאמורות היו להיות אלא אף מעודדות, הן בגלוי והן בהסתר, את התופעה, והדברים ידועים היטב לכל בר-דעת. הגילויים האחרונים על התנהלות מוטת האג'נדה השמאלנית-קיצונית של פרקליטות המדינה וראשיה בהכוונתו של שי ניצן (נראה שבעידודו מוטה האג'נדה של מזוז כמובן), הינם עדות חותכת לכך. על בית המשפט העליון והתנהלותו המתיוונת חבל להכביר מילים.

כל סרבנות נגד שירות כחוק בעבור מדינת ועם ישראל הינה פסולה, אך יש סרבנות ויש סרבנות, והן אינן עשויות מקשה אחת. הסרבנות מהימין הינה בעד עם וארץ ישראל ואילו הסרבנות משמאל הינה נגד העם, נגד כולנו, ותומכת בקיעקוע אושיות מדינת ישראל כמדינת העם היהודי.

מעולם לא זומן מרצה אוניברסיטאי לשימוע על דברי הסתה ובלע נגד עם ישראל, ארץ ישראל, צה"ל, הגיוס, העידוד לסרבנות, העידוד למסירת הארץ לאויבינו ועוד עשרה קבין אחרים של הסתה קשה נגד כולנו. מאות מרצים ואנשי אקדמיה שותפים למעשה יום ביומו, בעוד הם והאוניברסיטאות המשמשות להם חממת צפעונים, חופשיים, שמחים ועליזים לעוות את נפשו של הדור הצעיר שלנו, את עתידנו וסיכויי קיומנו באין מכהה.

האם שאלנו עצמנו אי-פעם מדוע זה הצבא אינו מפסיק את התקשרותו עם האוניברסיטאות לנוכח הנאמר לעיל? הצבא מקיים באוניברסיטאות תוכניות לימוד ופעולות עיוניות אחרות בתמיכתו ובמימונו; ובכן, לנוכח ההסתה וההמרדה באוניברסיטאות, מדוע לא שמענו דבר על כך מצד ברק ומשובטיו? האם דמם של המרצים הממרידים והמסיתים סמוק יותר?

אלו הם משנאי החינם בינינו אשר בהחצף פנים וביד רמה, בשם החופש האקדמי (אשר זה זמן רב נדרש להגדרה מתאימה ולמסגרת הולמת), הזכות לחופש הביטוי (אשר גם הוא נדרש להגדרה עדכנית עקב קיעקוע הגבולות בו הינו פועל), מערערים את יסודות קיומנו ביודעין ובכוונה תחילה, בעוד אנשים המביעים דעתם הלגיטימית עקב נאמנותם ומסירותם לעמם, המטיפים לשירות בצבא כחיוני לקיום מדינת ישראל, מועלים על המוקד ונצלבים (השימוש במושג זה אינו בכדי), כמסיתים וכממרידים. באם זה אינו עולם אורווליאני בו אנו חיים, איננו יודעים פירושו של "היפכא מיסתברא".

צה"ל נזקק נואשות לישיבות ההסדר
נתניהו. בעל ראייה מדינית רחבה? [AP]

במבט שטחי וקצר-מועד נראה כי לכאורה ישיבות ההסדר נזקקות לצה"ל. אך בראייה כוללת, מערכתית, ארוכת-טווח, הרי שבתוך 20-10 שנים קצרות, ללא ישיבות ההסדר, קרוב לוודאי כי מדינת ישראל תתקשה לשרוד

אבל מדוע נזדעק, תמיד ניתן יהיה לגייס את "הזויי רמת אביב", "האנרכיסטים מבילעין" "ובולסי הסושי משינקין", צבא לתפארת יהיה לנו בוודאי.

ברק ירה לכל מדינת ישראל ברגל, הוא כורת את הענף עליו כולנו יושבים. בישיבות ההסדר הרב אינו המפקד העליון כפי שחפצות הלשונות הרעות שנאמין. הרב הוא תומך אידיאולוגי מעצם מעמדו, אך כל חייל מישיבת ההסדר מקבל ההחלטה אם לסרב או למחות אך ורק לעצמו ועם עצמו, ואכן רובם המכריע אינם בעניין הסרבנות וזו העדות לאיכות החינוך למצוינות-לאומית בישיבות ההסדר. מכיוון שאנשי מערכת הביטחון יודעים זאת היטב, הרי שברי כי הינם מתגוללים ומטפסים על העץ השגוי. קרוב לוודאי כי הנושא הבעייתי הזה יחזור כבומרנג לחיק קצינינו המהוללים ומה אז, מה יעשו הם אז? יפרקו את צה"ל? יגייסו את סרבני שינקין והסלבס המשתמטים?

במבט שטחי וקצר-מועדנ"אה כי לכאורה ישיבות ההסדר נזקקות לצה"ל. אך בראייה כוללת, מערכתית, ארוכת-טווח, הרי שבתוך 20-10 שנים קצרות, ללא ישיבות ההסדר, קרוב לוודאי כי מדינת ישראל תתקשה לשרוד. אנו כבר יודעים עד כמה זיכרונם של אחינו היהודים ארוך ועד כמה הם סבלנים, אלפי שנים סבלנים. החשבון במלואו יוגש לממשיכי הסכלים של היום כדוגמת אהוד ברק, אזי אז, בריבית דריבית. ומה אז? נכון, לאהוד ברק באמת שלא איכפת מעתיד מדינת ישראל בעוד 10 שנים, זה יהיה כבר מאחוריו, אך מה באשר לנו כולנו, הגם לנו לא איכפת?

חוסר שיקול הדעת הקיצוני, העדפת השיקול הפוליטי הפנים-מפלגתי הצר, על פני צרכי האומה וההתלהמות האינטלקטואלית שהפגין אהוד ברק בהחלטתו הפזיזה, הקנטרנית והמטופשת - מעמידים בספק רב את יכולתו לשמש כשר ביטחון או כל שר לכל צורך שהוא בממשלות ישראל.

המשך תמיכתו של בנימין נתניהו באהוד ברק אפשר שמצביע על שיקוליו הפוליטיים הצרים של ראש הממשלה עצמו לעומת צרכי האומה, ובכך גורר ברק את נתניהו לתהום הפוליטית יחד עימו. חוסר האהדה הבולט שרכשו ברק ונתניהו עקב פיאסקו ביטול ההסדר כבר מסתחרר בציבור וגרוע יותר, גם בצה"ל. ראוי היה לראש ממשלתנו המתהדר בראייה מדינית רחבה למנוע את השריפה בשדה הקוצים שעורר אהוד ברק מבעוד מועד ולשכחה, מאחר שכבר אירעה במהירות האפשרית.

תאריך:  15/12/2009   |   עודכן:  15/12/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחי ההבדל הקטן
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד''ר אברהם שלום
15/12/09 15:24
2
הניה
15/12/09 16:45
3
פרידריך הונד
15/12/09 18:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפאנל, מהמשובחים והאינטליגנטים שבהם, פרשו קרני, לפיד ופלוצקר, ביומה השני של ועידת העסקים, את משנתם בנוגע למערכת החינוך בישראל ועתידה. השלישייה דיברה רהוט, ישיר, ערכי ומשכנע. הקהל ישב והאזין בדממה דרוכה והעניק להם מחיאות כפיים סוערות בסיום, כיאה לדוברים בעלי חזון, מנהיגות, יושרה וכושר ביטוי. חבל רק שבבוקר שעסק בחינוך לא עלתה על הבמה אפילו אישה אחת. פשלה של מארגני הוועידה? טוב, מה חדש? נשים נחשבות כנראה ראויות לוועידת עסקים רק אם הן נשות עסקים. נשים רציניות שעוסקות בנושאי חינוך, זה כבר יותר מדי לוועידת עסקים. אפילו אם מדברים חינוך.
15/12/2009  |  ד"ר אורנה אבני  |   מאמרים
מאז שקמו ישיבות ההסדר לא נרשמה בהיסטוריה אירוע מכונן כל כך כמו זה שהתרחש בעקבות מעשהו של שר הביטחון מר אהוד ברק.
15/12/2009  |  יניב אקרמן  |   מאמרים
"השלום דורש אחריות והקרבה, אנחנו חייבים להתחיל ולהודות באמת הקשה, שלא נצליח למגר סכסוכים אלימים בימי חיינו. יהיו זמנים שבהם אומות, יחד או לחוד, יגלו שהשימוש בכוח אינו רק חיוני, אלא גם מוצדק מוסרית.
14/12/2009  |  עפר דרורי  |   מאמרים
אילו שומנים טובים לגוף שלנו, באילו חומרי גלם נמצאים שומנים בריאים, מה יעלה בגורלה של המרגרינה במערכת העיכול ואיך מבשלים בלי טיפת שמן מיותרת?
14/12/2009  |  אפרת נבון-כהן  |   מאמרים
חופשת סקי באירופה כבר מזמן איננה עניין של עשירים בלבד. גם היוצאים לנופש שכזה, צריכים לא לבזבז כסף מיותר ולהיכנס להוצאות לא הכרחיות. לאף אחד לא נעים לגלות בסוף החופשה, ששילם על מה שלא קיבל, או - גרוע מכך - על מה שבכלל לא היה צריך.
14/12/2009  |  עו"ד עמית חלמיש  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il