בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בימויה של אלינור אגם בן דוד את המחזה של רדלר מגלים את צידה המכוער של פרצופה של החברה הישראלית ● כיצד אקדמאים עולים משובצים לעבודות דחק, במשכורת רעב, מה שמביא להרס משפחות וליותר מזה
מחזה שכאילו נכתב השבוע. כל כך רלוונטי ועכשווי במחוזותינו.
דן רדלר, מעצב תאורה בהתמחותו, שעיצב תאורה למחזות, בלטים ואופרות, והקים מוזיאון לתאורת במה היחיד מסוגו בעולם, כתב אחרי ספרים רבים את מחזהו הראשון: "יותר מדי סושי".
למרות שששת השחקנים מתחילים את ההצגה בקריאה, הם כה נסחפים מתוך תעצומות הנפש למשחק ממש, עד כי הקהל זכה בחוויה תיאטרלית מעולה. סיפורם של זוג העולים מרוסיה - מהנדס הרכבות גרגורי (סלבה ביברגל הכ"כ אותנטי ומלא רגש), אשתו היפהפיה אמה (מרינה שויף הרגישה, הממתנת את עוצמת רגשי התסכול שלו על פיטוריו מעבודתו בייצור, והמשך כשומר), ומשמשת כדוגמנית עירום לשם השלמת הכנסה, וסיפורם של זוג ישראלים בשל יותר, היא יעל, פסיכולוגית (חגית בן עמי),אצלה מטופל גרגורי, ובעלה המדען בני, אלי גורנשטיין המצוין, שמצייר את הדוגמנית כתחביב ולשם תערוכה, סיפור שני הזוגות משתרג אחד ברעהו, ויוצר תסבוכת המסתיימת בטרגדיה.
בימויה של אלינור אגם בן דוד את המחזה של רדלר, עם המוזיקה של נעמה רדלר והעיצוב של יעל קולטון - מגלים את צידה המכוער של פרצופה של החברה הישראלית. כיצד אקדמאים עולים משובצים לעבודות דחק, במשכורת רעב, מה שמביא להרס משפחות וליותר מזה. עד כדי כך, שזוג צעיר אינו יכול אפילו לחלום להביא ילד לעולם, והם מסתפקים בתוכי. לתוך הסיפור משתרגת דמות נוספת חביבה, של עוזרת הבית החדשה, כבדת השמיעה של בני שעזב את הבית - מירב (הדס מורנו הנהדרת שממש מקסימה את הצופים). סיום המחזה כורך את כולם בתוכו, כשסערת הנפש גוברת עד טירוף, שמבטא גרגורי במעשיו. סצינה זו כה חזקה, שהשחקנים נטשו את דפי הקריאה ונסחפו לתוך המערבולת הנפשית עד תום, כשהם סופחים אליהם את הצופים.
חוויה בעלת עוצמה, שיש לקוות שתועבר להפקת תיאטרון מלאה.
|
תאריך:
|
31/08/2010
|
|
|
עודכן:
|
01/09/2010
|
|
עליס בליטנטל
|
|
הצורך למנות רמטכ"ל לצה"ל פתח תיבת פנדורה, והראה קבל עם ועדה, כי גם במקומות שהציבור בטיפשותו חשב שהם טהורים - רבות הזוהמה והפוליטיזציה - כמו באורוות של המלך אוגיאס, שרק הרקולס היה יכול לנקותן בעזרת שני נהרות שהיטה.
|
|
|
ובכן, החלטתי לקחת חופשה קצרה ולבלות בחו"ל, לא לפני שכתבתי מאמר אשר פורסם תחת הכותרת "ההפיכה הצבאית נכשלה" (NRG, 19.8.10). ידוע-ידעתי שהמאמר יקפיץ כמה וכמה "פטריוטים" הידועים בהשמצותיהם, אף על-פי עוד שניים-שלושה "הזויים", וקבעו שהיה זה ניסיון הפיכה מן הסוג היותר מטופש, אך בכל-זאת ניסיון הפיכה. שלחתי את המאמר למערכת, משוכנע שדבריי אינם משוללי יסוד, ונסעתי. כלל בל יעבור לפיו אני נוהג בחו"ל, שלא במסגרת עבודה, הוא ליהנות במלוא מובן המילה, משמע להתנתק מכל החדשות. כך היה גם הפעם. אלא שבחזרתי, מתוך סקרנות של ילד קטן, בלתי מוסברת, העליתי את המאמר והתחלתי לקרוא את התגובות. לא הופתעתי. "מקהלת" המשמיצים רק הגדילה את הרפרטואר.
|
|
|
מה יותר קטלני - הקיץ או החזרה ללימודים? תלוי את מי שואלים. עבור כל אחד מאיתנו הקיץ קשור לחויות אחרות, עבור גרג הפלי היה הקיץ האחרון קיץ קטלני במיוחד. "קיץ קטלני" - הספר הרביעי בסדרת הספרים "יומנו של חנון" שנכתבה על-ידי ג'ף קיני - ראה אור בעברית וזו הזדמנות לסכם דרכו את הקיץ שמסתיים (לפחות עבור התלמידים) ביום רביעי (מחר) וגם לומר כמה מילים על חנונים.
|
|
|
קבוצת אנשי תיאטרון מובילים הודיעו בשבוע שעבר על כוונתם להחרים את היכל התרבות החדש העומד להיפתח בעיר אריאל. במכתב ששיגרו השחקנים ואנשי התיאטרון אל מנהלי כל התיאטראות הזוכים למימון ממשלתי הם מציינים:
|
|
|
כידוע, סעיף 197 לחוק התכנון והבניה תשכ"ה – 1965 (להלן:"החוק") קובע כי הנפגע על-ידי תוכנית בניין עיר זכאי ככלל בפיצוי בגין הפגיעה. ההלכה קבעה כי קיימים שני סוגים עיקריים של פגיעות, פגיעה ישירה - בה ככלל נפגעו תכונות ישירות של המקרקעין הנפגעים, כדוגמת גריעת זכויות שהוקנו בתוכנית בניין עיר קודמת או שינויי ייעוד של זכויות מגורים לייעוד ציבורי זה או אחר, או פגיעה עקיפה שהינה - פגיעה של המקרקעין על-ידי שינוי ייעוד במקרקעין אחרים סמוכים שהינם מחוץ למקרקעין הנפגעים, כגון אישור תוכנית היוצרת אפשרות להקמת מפגע או מגדל בצמוד לנכס המיועד לבנייה וכדומה.
|
|
|
|