הפוך לדף הבית
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
מועדון +  /  תגיות כללי       אישים       פירמות       מוסדות       מפלגות       מושגים       נושאים
אילן רונן / Ilan Ronen
מנהלו האמנותי של תיאטרון הבימה. בנובמבר 2011 נבחר לנשיא ה-UTE, איגוד תיאטרוני אירופה. מנהל אמנותי של "קבוצת צעירי הבימה" (1996-2004). מנהלו האמנותי של תיאטרון הקאמרי (1984-1992). מנהלו האמנותי של תיאטרון החאן (1975-1982). שותף להקמת הבמה הסאטירית בתיאטרון "צוותא" יחד עם הלל מיטלפונקט ויהושע סובול (1977). בין עבודותיו: "עקומים", "מחכים לגודו" (תיאטרון חיפה, על עבודה זו נבחר ע"י אוניברסיטת מישיגן לאחד הבימאים הבולטים בשנות ה-80). בתיאטרון הבימה: "החייל האמיץ שווייק", "קן הקוקיה", "מחכים לגודו", "הקומיקאים", "כתר בראש" "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", "מלחמה", "הלהקה", "אנה קרנינה", "מסילה לדמשק", "ביקור הגברת הזקנה", "הסוחר מוונציה". בתיאטרון בית ליסין: "מותו של אנרכיסט", "תשוקה", "חשמלית ושמה תשוקה". בתיאטרון הקאמרי: "טוב" (הצגת השנה ובימאי השנה של עיתון "מעריב"), "קסטנר" (פרס מסקין למחזה המקורי באותה שנה), "מיכאל קולהאס", "אמא קוראז'", "גם הוא באצילים", "נורה", "חפץ", "הבכיינים". זכה בפרסים ע"ש משה הלוי, שמעון פינקל, יוסף מילוא, פרס רוזנבלום על מכלול עבודותיו. ביים את "קסטנר" בתיאטרון העירוני של הילברון, גרמניה (1988), ההצגה "מיכאל קולהאס" השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים באדינבורג ובוורשה (1987/88), בסיבוב הופעות בגרמניה (1988) וברוסיה (1990). ביים את "גם הוא באצילים" בתיאטרון "מאלי" במוסקבה (1990). ההצגה "מחכים לגודו" השתתפה בפסטיבל מנצ'סטר (1994), "מעגל הגיר הקווקזי" בפסטיבל בינלאומי לתיאטרון גרמני (2000), "מלחמה" בתיאטרון "סטאבילה", טורינו, בתיאטרון "קאטונה", בודפשט, בתיאטרון "בולאנדרה", בוקרשט (אפריל, 2007), ב"תיאטרו דואה" פארמה (2008), "אנה קרנינה" בפסטיבל UTE בתיאטרון בולאנדרה, בוקרשט, "מסילה לדמשק" בפסטיבל UTE בתיאטרון המאלי, מוסקבה, "הסוחר מוונציה" בפסטיבלGlobe To Globe בתיאטרון 'הגלוב' בלונדון, אנגליה (מאי, 012). 1, לבד בברלין מיכאל קולהאס
מעכשיו RSS לכל תגית
לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך:
נא לרשום דוא"ל שלח
אישים ופירמות בחדשות   /  נושאים בחדשות
 יואב יצחק  בנימין נתניהו  אהרן ברק  ממשלת ישראל   אהוד ברק  דוד בן-גוריון  ציפי לבני (שפיצר)  גדעון משה סער  שרי אריסון  הוצאת עיתון הארץ בע"מ   מעריב   אהוד אולמרט  הקרן החדשה לישראל    הסכם אוסלו   אורי מילשטיין  ראובן ריבלין  עופרת יצוקה   משה כחלון  יעקב נאמן

 משפט הולילנד  פרשת לחיאני  מגזינים  הגרעין האירני  פרשת אולמרט  סדום ועמורה  פרשת הנגבי  פרשת צבי בר  תחבורה ציבורית
אילן רונן / Ilan Ronen
●  רשימות    ●  פורום    
עמוד 1 מתוך 7
מי הנורמלי
סיפורו של חוסה במוסד לחולי-רוח, הממריד את יתר החולים המאושפזים ומנהיג אותם בקרב נגד עריצות הממסד וקשיחותה הדרקונית של האחות הראשית

האחות ראטצ'ד ומר מק'מרפי
המחזה הנודע וסוגיית מי המשוגע - הקאמרי * הספר זכה לעיבוד קולנועי עטור פרסי אוסקר בבימוי מילוש פורמן, בכיכוב ג'ק ניקולסון (1975). למרות העיסוק בסוגיות קשות, המחזה גדוש בהומור ויש בו לא מעט רגעים מצחיקים ונוגעים ללב השזורים בסיפור הדרמטי

מרד בקן הקוקיה
הסצינה של רוק בבית הסוהר, שירו של אלביס פרסלי, שלצליליה פורקים כל החוסים בבית המשוגעים כל גבול, משתוללים ובאים לכדי אכסטזה, היא הביטוי הלא-מילולי, המאד חזותי, להתפרצות כל מה שהמוסד לחולי נפש אצר בקרבם, הודות למישטר הכפוי, שמוליכה האחות המרשעת הסדיסטית, בעטיו הם הופכים באמת למשוגעים, ולא לבעלי בעיות נפשיות שהיום היו נפתרות על ספת הפסיכולוג, אפילו ללא פסיכיאטר ותרופות

בני זוג נגד עורך דינם ושותפם
יעקב וליאורה לארי תובעים 3 מיליון שקל מעו"ד אילן שרון, בטענה שנישל אותם מנכסים שרכשו במשותף ברעננה

קאסט מעולה
אילן רונן ידוע בסגנון הבימוי הייחודי והלא בהכרח ריאליסטי שלו * הדבר בא לידי ביטוי היטב ב"מי מפחד מוירג'יניה וולף"?, וזה לא מתבטא רק בעיצוב הבמה הייחודי

הדיבוק של מרתה
התעללות מילולית ופיסית כחלק מהפינג פונג ביחסי זוג נשוי; תיסכול הזוג מעקרות ואי יכולת להביא ילדים לעולם, תלותיות הבעל באבי אשתו, נשיא המיכללה, ופריצת כל הגבולות הריאליים ביחסים, הבאים לידי ביטוי במחזהו של אדוארד אלבי "מי מפחד מוירג׳יניה וולף"

רפורמת המוניות: "לא נעשה חצי עבודה"
ועדת הכלכלה המשיכה לאשר את סעיפי הרפורמה במוניות השירות * נציגי המוניות שבו והזהירו מהשתלטות חברות ההסעה הגדולות ודרשו פיצוי והגנה שתאפשר להם להתחרות * היו"ר כבל: יש פיל גדול בחדר - אבל לא נעשה חצי עבודה * חנין: חייבים להתקדם ולטפל בפיל בסוף הדרך

חולדאי: העיתונות מאכזבת ומרובת פגמים
בטקס הענקת פרסי סוקולוב ודוש, טען ראש עיריית ת"א-יפו כי עיתונאים מתמודדים עם מסע של דה-לגיטימציה מטעם גורמי השלטון * הזוכים: נדב אייל, רונן ברגמן, איתי אנגל, יואל מרקוס וערן וולקובסקי

הקרום הדק של החיים
עד כמה בימאי רב יכולות יכול לעשות פלאות עם צוות שחקנים כה מוכשר, מוכיחה הפקתו החדשה של המחזה "קרום" בתיאטרון הקאמרי

חתונות והלויות
המעדן של חנוך לוין בהצגה מטורללת ומרגשת בתיאטרון הקאמרי. חוייה תיאטרלית וגם, איך לא, עיסוק אובססיבי בחלק הגוף שיושבים עליו

החיים כהימור בקן הקוקיה
לאלה החושבים שאישפוז מרצון או "לנסיון" מסתיימים בתוך זמן קצר וללא פגע - מבהיר המחזה של דייל ווסרמן שלא כדאי להם להמר על כך. הפסיכיאטריה המודרנית היא בבחינת כלא ללא מיגבלה של זמן או אחריות לתוצאות, שלעיתים הרסניות

סיפור לא פשוט
השיגעון הוא מוצא מצוין לבעיה רגשית ונפשית * כך הירשל לא צריך לבחור * זהו שחרור מצוין מכל עול

חרפושית מתקופת פרעה התגלתה בתל דור
חותם שהיה שייך לפקיד בכיר בממשל שושלת הפרעונים ה-13 - הממונה על האוצר - התגלה על-ידי צפר חובב * האם המשנה למלך מצרים ביקר בעיר דור?

מירי רגב חוסכת כסף
מגוחך מאוד הרעיון שהשרה מירי רגב, בכנס התרבות האחרון, שהתקיים לפני ימים אחדים, העלתה רעיון לאיחוד התיאטראות הגדולים בישראל

הסכנה במין חופשי
כשכריסטופר המפטון רצה להעביר ביקורת על הסתאבות החברה בכלל והצרפתית בפרט, הוא כתב ב-1985 את המחזה "יחסים מסוכנים", ע"פ רומן מאת שודרלו דה לאקלו מהמאה ה-18, תחילת עידן ההשכלה. בכך יצר כעין טקסט-בוק, מנואל, לפיתויים ותרגילי זימה * תיאטרון הבימה מעלה הפקה יצירתית, שהסצנות הממחישות בכישרון כה רב פיתוי מהו, רוויות במסר חד וברור: גם למזמוזים ושיגולים יש בסוף מחיר. גבוה.

הריקוד הצרפתי האחרון
הפקה מענגת ומרהיבה של הרומן השערורייתי על אצילי צרפת המסואבים - תיאטרון הבימה

הכשרת בנייה בדיעבד - רק במקרים חריגים
רובינשטיין מותח ביקורת על הנוהג להכשיר בדיעבד בנייה בלתי חוקית שאינה ברף חומרה גבוה, שנעשתה במקום בו יש תוכנית תקפה

בית תרבות חדש הושק בסביון
אחרי שמונה שנים שבמהלכן נבנה הבית, יגזור ראש מועצת סביון את הסרט ויפתח רשמית את שעריו * במעמד הטקס תפתח תערוכת האמנות הראשונה במקום ויוצגו מופעי מחול של אגודת הכוריאוגרפים

יהוא מלך ישראל
המחזה "יהוא" שכתב גלעד עברון אינו לוקאלי בלבד, ואינו שייך לתקופה או למקום מסוימים. הערכים או חוסר הערכים שמצויים בו, נצחיים כימי היות האדם. תיאטרון הבימה מעלה בשנית את "יהוא", כיצירה חדשה ושונה לגמרי מהפקת הקאלט שעלתה ב-1992 בבימויו של חנן שניר

תביעה: פגיעה קשה בזכויות השחקנים בהבימה
אורנה רוטברג, שעבדה 18 שנים בתיאטרון, טוענת שזכויותיהם הסוציאליות של השחקנים מחושבות לפי השכר הבסיסי ולא לפי השכר הכולל

 1   2   3   4   5   6  >>
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
קלאב הוטל
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  חדשות |  סדרות |  ספורט