>

​​​
​​
​​​​​​


 
הבחירה בקרן הפנסיה שלך היא למעשה, בחירה בנכס כלכלי חשוב, יש אומרים, בין החשובים ביותר לעתידך
קרן הפנסיה תשמש חיסכון לגיל הפרישה
וכוללת גם כיסוי למקרה נכות וכיסוי למשפחה שלך במקרה מוות.
​​​


שאלות ותשובות

  • ​​קרן הפנסיה נועדה לספק לנו חסכון לגיל הפרישה וכן, הכנסה למקרה בו לא נוכל לעבוד, מה שיכול לקרות במקרה של נכות. הקרן גם תספק פיצוי לבני המשפחה אותם אנו מפרנסים במקרה של מוות לפני או אחרי היציאה לפנסיה. לשם כך, קרן הפנסיה מורכבת מחיסכון ומביטוח למקרה מוות או נכות.

    סכום הכסף בקרן הפנסיה מושקע בהתאם למסלול ההשקעות שבחרנו כדי לאפשר לנו לצבור כמה שיותר עד הפרישה לפנסיה. ככל שהחיסכון יהיה גדול יותר, כך הקצבה החודשית שנקבל בפנסיה תהיה גבוהה יותר. לכן חשוב להתחיל לחסוך מוקדם ככל הניתן ולשקול להגדיל את ההפקדות ככל שניתן.

    המרכיב הביטוחי מכסה מקרים של נכות או מוות חלילה. במקרים אלה בני הזוג וילדים המוגדרים כשאירים בקרן הפנסיה יקבלו קצבה (או סכום חד-פעמי בחלק מהמקרים) שתחליף את ההכנסה שאיבדנו. ​

  • ​​אם את​ם שכירים, המעסיק מעביר את ההפקדות לקרן הפנסיה שבחרתם. המעסיק או המעסיקה מפקידים על חשבונם, ברוב המ​​קרים, בין  6.5-7.5% מהשכר שלכם למרכיב התגמולים, ועוד 6% או 8.33% מהשכר​​ שלכם למרכיב הפיצויים שלכם. בנוסף, המעסיקים מפקידים  6-7% מתוך השכר שלכם להפקדות לקרן הפנסיה עבור 'מרכיב תגמולי עובד'. בסך הכל, לקרן הפנסיה שלכם מופקד שיעור מינימלי של 18.5% משכרכם, ולא יותר מ-22.83%.

    אם את​ם עצמאים אתם מחויבים על פי חוק להפקיד בעצמכם את השיעור המתחייב בחוק. אתם עשויים לקבל הטבת מס עבור הפקדה של עד 16.5% מההכנסה השנתית החייבת במס שלכם לקרן הפנסיה שתבחרו.  למידע נוסף על הפקדות לעצמאים לקרן הפנסיה​​

  • ​​תוכלו לבחור האם להפקיד ולנהל את החיסכון הפנסיוני שלכם בקרן פנסיה או בקופת גמל לחיסכון. שתי האפשרויות מיועדות לחיסכון לפרישה שממנו תוכלו לקבל קצבה חודשית, אולם בקופת גמל לחיסכון תידרשו לנייד את הכספים מקופת הגמל לחיסכון לקופה משלמת קצבה כמו קרן פנסיה או ביטוח מנהלים.  בנוסף, בשתיהן תוכלו לבחור את מסלול הה​​שקעה שבו יושקעו כספי החיסכון שלכם. החוסכים בקרן הפנסיה המקיפה והפנסיונרים המקבלים קצבה מהקרן נהנים מרשת ביטחון ממשלתית המציעה תשואה מובטחת בשיעור של עד 30% מהכספים שחסכו בקרן, במנגנון שנקרא 'הבטחת תשואה'. רשת הביטחון הזו מסייעת לצמצם את הסיכון בתקופות של תנודתיות גבוהה בשוק ההון.

    בניגוד לקופת הגמל שכוללת חיסכון בלבד, בקרן הפנסיה יש גם כיסוי ביטוחי המגן עלינו מפני אובדן הכנסה במקרה של נכות או מוות, חלילה.  ק​רן פנסיה וקופת גמל פועלות שתיהן בהתאם לתקנון המסדיר את הזכויות והחובות של העמיתים בקרן או בקופה.​​

  • קרן פנסיה מקיפה וקרן פנסיה כללית מציעות חיסכון לפרישה לצד כיסוי ביטוחי למ​קרה מוות או נכות. כל עובד ועובדת יכולים לחסוך בקרן פנסיה מקיפה וליהנות מהטבות מס, ממנגנון הבטחת תשואה המספק רשת ביטחון ממשלתית לחלק מהחיסכון בקרן וכן מכיסוי ביטוחי למקרה מוות או נכות. בשל הטבות המס ורשת הביטחון הממשלתית, גובה ההפקדות לקרן פנסיה מקיפה מוגבל בתקרת הפקדה חודשית. ניתן להפקיד לקרן פנסיה מקיפה סכום חודשי שאינו עולה על 20.5% מפעמיים שכר ממוצע במשק.

    אם א​תם בעלי ובעלות שכר גבוה יותר, תוכלו לבחור לחסוך את ההפקדות מעל לתקרה בקרן פנסיה כללית. כך תהיו בעלי שתי קרנות פנסיה, אחת מקיפה ואחת כללית.​​

  • ​מדד ה-500 S&P הוא אחד הממדים המובילים בעולם בשנים האחרונות – ביצועיו לאורך זמן הפכו את אפיק ההשקעה לנחשק ופופולארי בעולם. המדד כולל את 500 החברות הגדולות (מבחינת שווי שוק) הנסחרות בארה“ב. המדד מאגד חברות מתחומים רבים כמו טכנולוגיה, תעשיה, אנרגיה ופיננסים. היתרון המשמעותי במדד זה הוא השקעה במספר רב של חברות, כתוצאה מכך פיזור ההשקעה רחב יותר והתנודתיות הכרוכה בהשקעה בחברה בודדת פוחתת.

    למידע נוסף על מסלו מחקר מדד S&P 500

אולי יעניין אותך