גוגל,
אמזון ו
סמסונג בראש רשימת המותגים הכי דינמיים בעולם - כך קובעת רשימת D100 שהשיקה זרוע החזקות המדיה IPG Mediabrands, המדרגת את 100 החברות הכי דינמיות בעולם באמצעות מדדים של העולם החדש.
כדי לבנות את D100, יותר מ-10,000 צרכנים נסקרו בארבעה אזורים גלובליים בחמישה שווקים עיקריים שכללו את ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, סין והודו. הצרכנים נשאלו שאלות על מותגים גלובליים ומותגים של שוק ספציפי, ובסך-הכל נבדקו יותר מ-1,200 מותגים. מותגים גלובליים הוגדרו על-ידי חברות רב-לאומיות גדולות שיש להן לפחות נוכחות כלשהי בשוקי מפתח מרובים (לדוגמה, קוקה קולה, נייקי ו-BMW). מותגים של שוק ספציפי היו מותגים קטנים יותר שעשויה להיות להם נוכחות בשוק אחד (לדוגמה Royal Mail בבריטניה או Hajmola בהודו).
על-פי הרשימה עשרת המותגים הכי דינמיים בעולם הם:
1. גוגל
2. אמזון
3. סמסונג
4. נייקי
5. אינטל
6. נאס"א
7. BMW
8. מרצדס- בנץ
9. אאודי
10. לנובו
רשימת D100 היא הפעם הראשונה שהצלחה של מותגים נמדדת באמצעות מדדי העולם החדש, ספציפית:
- זריזות: המידה שבה מותגים מסתגלים לתנאי השוק המשתנים.
- היענות: המידה שבה מותג מקשיב ונענה לצורכי הלקוחות ולמשוב מהם.
- חדשנות: המידה שבה מותגים מנצלים טכנולוגיות חדשות ויוצרים מוצרים ושירותים חדשניים.
- חברותיות: מידת הגודל והמעורבות של הקהל של המותג במדיה החברתית.
הנתונים על שלושת הממדים הראשונים (זריזות, היענות וחדשנות) נאספו באמצעות התחושות של הצרכנים והרביעי, חברותיות, נאסף באמצעות נתוני מדיה חברתית בפייסבוק, טוויטר ו-Weibo. כל ממד קיבל ציון z ואז חושב ממוצע משותף כדי ליצור ציון דינמי כולל של המותג.
בליבה שלו, המחקר מראה שהעולם השתנה באופן יסודי. פעם כשמותג היה הכי גדול וותיק המשך ההצלחה שלו היה מובטח. אבל בשוק המהיר והמחובר מבחינה חברתית של היום, זה לא עולם חדש לגמרי, אלא עולם מותגים חדש, כשארבעת המדדים האלה משמשים כיסודות של החיוניות והצמיחה המתמדת של המותג.
תואר D100 הראשון הוענק לגוגל, החברה כי דינמית בעולם והוגש לאריק שמידט, יו"ר פעיל, Alphabet Inc. (חברת האם החדשה של גוגל) בפסטיבל היצירתיות קאן ליונס אינטרנשיונל ה-63 בקאן, צרפת.