|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

"אחים לנו בבית המלך"

התנהלות הבית הלבן בשבוע הראשון לכהונת טראמפ מעידה כי הנשיא החדש צפוי להיות 'טוב ליהודים' שקשה לסמוך על נבואות הזעם של כל המומחים לענייני קלינטון/טראמפ, לאחר שכל הערכותיהם הלא-מלומדות נתבדו
01/02/2017  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות בארה''ב   |   תגובות
טראמפ. מקדם יהודים [צילום: AP/Carolyn Kaster]

כבר דובר רבות על דמותו הססגונית של הנשיא טראמפ, על אישיותו ("בלתי יציב"), על אופיו ("בלתי צפוי") ועוד הבלי הבלים, שמייצרים מאוכזבי השמאל בארץ, במזה"ת, בארה"ב ובעולם, שלתדהמתם נרדמו במוצאי יום הבחירות עם הידיעה המרנינה, שקלינטון יקירתם היא הנשיאה הבאה, והתעוררו למחרת בבוקר עם שנוא נפשם בבית הלבן. מהלומת טראמפ, שניחתה עליהם כסופת צונאמי ביום בהיר, לאחר שטימטמו עצמם לדעת, בדבר ניצחונה הבטוח של קלינטון 'בהליכה', אינה נותנת להם מנוח. הליברלים הללו, שבזים לדמוקרטיה ולהכרעותיה בקלפי, ממשיכים ברוב תיסכולם לבוז להכרעתה הדמוקרטית של אמריקה, ונתגלו כדמוקרטים קטנים מאוד, שמעלים אותה על ראש שמחתם רק כשהיא עובדת לטובתם.

רבים בארה"ב ובארץ מזהירים מפני הסיכונים לעולם, לישראל, למערכת השמש, לקוסמוס ולְמה לא, בארבע שנות כהונתו (הראשונות) של טראמפ. אלא שקשה לסמוך על נבואות הזעם של כל המומחים לענייני קלינטון/טראמפ, לאחר שכל הערכותיהם הלא-מלומדות נתבדו. לא שווה להכביר מלים על כל אותם פרשנים בגרוש, מומחים מטעם עצמם, שכל פרשנויותיהם המדומיינות, התהפכו על פניהם.

הואיל ולא נביאים או בני נביאים אנו, נוכל לנסות לנבא את התנהגותו העתידית של הנשיא החדש, באמצעות בחינת מעשיו ומחדליו עד כה, אמירותיו ושתיקותיו.

לא נחזור כמובן אל התבטאויותיו של טראמפ במערכת הבחירות ולפניה. יש להתייחס לאמירות של ערב הבחירות, בערבון מאוד מאוד מוגבל. נתניהו למשל הבטיח ערב הבחירות, שהוא ישמש נציג בכיר של הציונות הדתית, וימנע עקירת יישובים, ועוד כיוצא באלה הבטחות, שנרשמו על הקרח אך סייעו לו לגרוף קולותיהם של אידיוטים שימושיים שקפצו ברגע האחרון לטובת נתניהו. מה הם מקבלים לאחר שהלכו שבי אחר דברי החלקלקות הללו? אצבע משולשת.

עכשיו נערך נתניהו, 'המושיע הגדול' של הציונות הדתית וההתיישבות, למחיקת עמונה מעל פני האדמה, לאחר הסכם השולָל שהיה לו (בשותפת עם השר בנט) להונאת המתיישבים. גם היום, כשעוד ניתן להציל את עמונה, באמצעות חקיקת בזק של חוק ההסדרה, שהוא הפתרון היחיד שעל המדף לפתרון עוולות עמונה שמקורן בפסיקה עריצה, לא עושה הקואליציה דבר למניעת החרפה.

שיתוף פעולה

מצד שני, כן אפשר לבחון את האיש ולהעריך את פעילותו העתידית, על-פי התנהלותו לאחר הבחירות, כשהוא כבר לא מחויב לאף אחד: לא לקמפיין שלו ולא לתדמיתנים, לא לאסטרטגים ולא ליועצי התקשורת.

אז בואו נראה מה היה לנו בשבוע היחיד שחלף מאז ההכתרה. נתחיל מהסוף – שיחתו הטלפונית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום א' השבוע. מה בדיוק נאמר בהודעה הרשמית של הבית הלבן, לסיכום הפגישה? לשכת ראש הממשלה פירסמה כי הנשיא טראמפ אמר שיש לתאם עמדות ולפעול בשיתוף פעולה בנוגע ליו"ש, ולא לנקוט בצעדים חד-צדדיים. אך הבית הלבן פירסם לאחר השיחה, הודעה אחרת לגמרי: "הנשיא, אשר מחויב באופן חסר תקדים לביטחון ישראל, הדגיש, כי ההתמודדות עם דאעש וקבוצות טרור איסלאמיות רדיקליות יעמדו בראש סדר העדיפויות שלו". שום נשיא אמריקני לא התבטא כך. קודמו האיסלאמיסטי אפילו סירב להכיר בעצם צירוף המילים הכל כך מציאותי, שלא היה קיים כלל מבחינתו - 'טרור איסלמי'.

נלך אחורה. התקשורת הסתירה מידיעתנו, שבטקס השבעתו של טראמפ, מיד לאחר ההשבעה ונאום ההכתרה, התייצב בקידמת האירוע הרב האורתודוקסי מרווין הייר, ונשא תפילה באנגלית ובעברית להצלחתו של טראמפ שכללה את המלים: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני", ותפילה "שיברך א-לוהים את הנשיא טראמפ ואת אמריקה ואת האומה הגדולה הזו". הייתה זו ההכתרה הנשיאותית הראשונה מאז ומעולם, שרב אורתודוקסי השתתף בפועל בטקס ההשבעה הנשיאותי.

אין שום ספק, שבישראל זה לא היה עובר בשקט. רב בטקס ממלכתי? אורתודוקסי? ולמה לא רבנית? איפה השוויון? הליברליסטים שלנו היו מוחים מן הסתם כנגד ה'הדתה' של הטקס הממלכתי. והציבור הרחב, שעל-פי כל הסימנים אין לו דבר נגד ה'הדתה', היה נכנע להם. כמו תמיד.

חומה בצורה

ועוד מטקס ההשבעה: לראשונה הוזמנו להשתתף בטקס נציגים של 'המתנחלים', שבימי הממשלים הקודמים, לא חשוב איזה, נחשבו למוקצה מחמת מיאוס ולמחרחרי מלחמה. לא עוד. הפעם הם קיבלו את מלוא הכבוד וההערכה הראויים. וזה בהחלט מנבא משהו לגבי העתיד. ועוד: למרות האיומים, הודיע הבית הלבן כי הממשל החל לדון בצעדים מעשיים להעברת השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים. אם למרות רצונו של טראמפ, השגרירות לא תעבור, לא יהיה זה בגלל טראמפ, אלא בגלל שועלים קטנים מחבלי כרמים מתוצרת הארץ. דיפלומט ישראלי אמר השבוע ל'הארץ', כי "הפיטפוטים והקישקושים של פוליטיקאים בארץ, גורמים לעיכובים בהעברת השגרירות לירושלים". טראמפ לא יכול להיות יותר ישראלי מן הישראלים עצמם.

טראמפ מקדם מינוי יהודים אורתודוקסים דווקא, ובעליל לא רפורמים, לתפקידים בכירים: השגריר דייוויד פרידמן, חובש כיפה סרוגה, שומר שבת, שמתפלל שלוש תפילות ביום (בצהריים הוא מארגן מניין למנחה במשרדו); השליח המיוחד למזה"ת, שהוא חתנו ג'ארד קושניר, נשוי לבתו היהודיה איוונקה-יעל, שניהם אורתודוקסים; ג'ייסון גרינוולט חובש הכיפה; ויש עוד. "אחים לנו בבית המלך" (על משקל האימרה התלמודית, המתייחסת לאסתר המלכה: "אחות לנו בבית המלך").

מאמציו של טראמפ להקיף עצמו ביהודים אורתודוקסים, אינו מקרי. לא שאינו יודע, שמרבית היהודים בארה"ב הם רפורמים וקונסרבטיבים. אבל הוא גם יודע, שהיהודים הלא אורתודוקסים, התייצבו כחומה בצורה לטובת קלינטון, לא בשל אהבת קלינטון, אלא מחמת איבתם כלפיו.
ידיד יליד ארה"ב, שחזר בימים אלה משהייה ממושכת בארה"ב, סיפר לי כי נדהם לשמוע בימי הבחירות, מפי יהודים רפורמים וקונסרבטיבים, ליברלים על-פי השקפתם, שהם תומכי קלינטון. רק יהודים אורתודוקסים, חרדים ו'סרוגים', הודו בפניו שהם מצביעי טראמפ (היוצאים מן הכלל הם הסאטמארים בניו-יורק, שהצביעו קלינטון, בניגוד לעמדת שאר היהדות החרדית). עוד התברר השבוע, שבהפגנות ההמונים האמריקנים נגד טראמפ, בלט מאוד מספרם של היהודים הרפורמים, שוחרי קלינטון.

תהה ידידי באזניהם, כיצד ניתן לתמוך בממשיכת מורשתו האנטי ישראלית של אובמה, וקיבל תשובות מבהילות. "אנחנו יותר ליברלים משהננו יהודים", אמרו לו. אחרים אמרו: "ישראל כבר לא כל כך מעניינת אותנו". חומת הסולידריות היהודית בארה"ב, נפרצה מזמן.

הנשיא החדש טראמפ, מודע היטב לעובדה, שמקרב המצביעים היהודים, רק האורתודוקסים, תומכי ישראל, הצביעו בעדו. הרפורמים והקונסרבטיבים התייחסו למועמדותו בבוז ובזעם. לא פלא שהותיר אותם בצד.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  01/02/2017
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אחים לנו בבית המלך"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לסייעתא
1/02/17 14:19
2
חיים ו.
1/02/17 18:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב
"כוח דומה מאוד לנדל"ן. הכל עניין של מיקום, מיקום, מיקום. ככל שאתה קרוב יותר למקור, כך עולה ערך הנכס שלך. בעוד מאות שנים, כשאנשים יראו את הסרטון הזה, את מי הם יראו מחייך בקצה התמונה?" (פרנסיס ג'יי אנדרווד, 'בית הקלפים').
23/01/2017  |  איציק וולף  |   כתבות
למי ששכח הריני להזכיר כי ישראל היא מדינה קטנה במזרח התיכון שבמקום לקבוע את קיומה בתורת ה' הרי שהיא קבעה את קיומה בזכות מעצמת על ששמה ארה"ב. את הסגידה לארה"ב קבע דוד בן-גוריון - ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. הוא עשה זאת גם על חשבון הכרת הטוב שהייתה צריכה להיות לו למעצמת על אחרת, לברית המועצות לשעבר. גם ההשקפה היהודית הטהורה מורה לעם היהודי לא למרוד באומות העולם, ובמיוחד לא לעשות כך כנגד המעצמה מספר אחת בעולם, עד בוא גואל צדק בע"ה. כך גם נהג רבי יוחנן בן זכאי, שאלמלא מעשיו - לפייס את רומי כנגד מעללי הסיקריקים, מי יודע אם היינו עוד קיימים. אבל מאז השמונה שנים האחרונות מסתבר שהגאווה הציונית - מימין ומשמאל גם יחד, שכחה את מה שההשקפה היהודית מצווה ואת מה שאף המנהיגים הציונים קבעו, ובראשם דוד בן-גוריון. במקום להמשיך בקו של אי-התגרות בגדולת האומות בדורנו הרי שלא רק שההתגרות החלה לנסוק אלא שהמדינה הקטנה מהמזרח התיכון, הממומנת ע"י ארה"ב, החלה גם להתערב בנעשה בתוך מעצמת העל, כאילו ישראל היא המעצמה ואילו ארה"ב היא מדינת הבת!
23/01/2017  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
בעת כניסתו לבית הלבן הצליח טראמפ להפתיע ולהפעים אותי. התרחש שם, לדעתי, מאורע שעוד יהיו לו הדים עצומים בעולם הזוטות שלנו. המציאות כמו התעוררה לחיים אחרי כ-100 שנים של בדידות. מיד עם כניסתו לחדר הסגלגל שאל טראמפ את אנשיו, היכן צ'רצ'יל? כידוע סולקה הפרוטומה המפורסמת אחר כבוד על-ידי אובמה, נשיא העידן החדש שאחרי צ'רצ'יל המהוה. טראמפ ציווה להחזיר אותו למרכז זירת המאורעות. מעתה יהיה צ'רצ'יל סמוך לקו האש של הכרעות והחלטות בגורלו של העולם. זה לא פשוט, חברים וחברות. מסך הברזל של שקרי הפוליטיקלי-קורקט יהפוך למסננת באקדחיו של דיווי קרוקט.
23/01/2017  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
ש לי שוב שאלה טיפשית: אפוא היו מיליון המפגינות והמפגינים נגד טראמפ על יחסו לערכים כאשר הנשיא אובמה ביזה את הערכים הנוספים שלנו ולא עצר בסוריה את רצח הילדים בגזים, ואת השמדת 1/2 מיליון סונים? וכל שפך הדם והפליטים שהחלו בנאום קהיר...
דווקא בשעת רצון זו אני מבקש מחבריי ומחברותיי במחנה הרוב השמרני-ימני בישראל: הנמיכו ציפיות. אל תיתלו בנשיא ארה"ב החדש דונלד טראמפ את עתידנו. אל תהפכו אותו למשיח. אזרחי ארה"ב בחרו בו לבצע שינוי גדול לטובת ארצם. העובדה שניצח את שני הממסדים המפלגתיים (ואת מפלגת התקשורת) מלמדת על יכולתו להזיז דברים. האתגרים העומדים בפניו גדולים דיים.
22/01/2017  |  דרור אידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב  /  מי ומי  
טראמפ: רוסיה תכבד אותנו יותר מהיום  /  עידן יוסף
איך נבחר דונלד טראמפ?  /  אור לוין
"רוסיה סייעה לטראמפ"  /  איתמר לוין
נשאר בארץ  /  אביתר בן-צדף
ברוך הבא ואיחולי הצלחה, הנשיא טראמפ!   /  אליקים העצני
כניסה לתפקיד  /  ארי בוסל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il