רווחי יצרנית מוצרי השוקולד כרמית ירדו בשנת 2023 בשיעור של 12.2% ועמדו על 521 אלף שקלים. זאת, לעומת רווח שנתי של 594 אלף שקלים בשנת 2022 ולעומת הפסד של 9.6 מיליון שקל בשנת 2021.
הכנסות החברה ממכירות עלו ב-5.2% ועמדו על סך של 234.8 מיליון שקל. הגידול התבטא ברוב מגזרי הפעילות של כרמית, למעט מאשר במגזר הסוכרים, ובייחוד במגזר השוקולד.
בדוח השנתי של כרמית נכתב כי תחום הסוכרים מתאפיין בתחרותיות במחירים וכי המתחרות העיקריות שלה הן חברת ליימן שלישל, חברת מרס מולטי סיילס ישראל, וחברת עלית מקבוצת שטראוס. לטענתה, התחרות בתחום הסוכרים גוברת לאור כניסת מתחרים נוספים מגוונים לשוק, כמו גם אפשרויות יבוא של מוצרים בתחום הסוכרים.
"החברה מתמודדת עם תחרות בעיקר על-ידי מחירים תחרותיים, כשרות גבוהה, חדשנות, יצירת קונספטים עדכניים לשיווק המוצרים, תוך שמירה על מיתוג, הקפדה על איכות המוצרים וחווית רכישתם", נכתב בדוח. עוד נכתב כי ההכנסות משוק הסוכרים ירדו ב-2023 בכ-22% עד כדי הכנסות של 30 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 39 מיליון שקל בשנת 2022. "למיטב בדיקותיה של החברה, נתחה בשוק הסוכרים הצרכני המקומי בשנת 2023 הינו 12% לעומת 16% בשנת 2022", נכתב בדוח.
הרווח הגולמי של כרמית זינק ב-23.8% ועמד על 52.8 מיליון שקלים, לעומת 42.6 מיליון שקלים אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על 22.5% לעומת 19.1% בשנת 2022 ולעומת 14.6% בשנת 2021. בשנת 2021 העתיקה החברה את מפעלה מראשון לציון לאזור התעשיה ציפורית שבנוף הגליל. במהלך העתקת המפעל
כאמור נגרמו לחברה עלויות חריגות של פירוק, העברה והתקנת מכונות וציוד במפעל החדש, גיוס עובדים חדשים לרבות חניכה, כפילות של העסקת עובדים, עלויות הסעות, סיום העסקת עובדים ותיקים, הרצת מכונות ועלויות נוספות ואשר תוצאתם המרכזית הביאה לשחיקת הרווחיות בשנת 2021. בשנת 2022 התבססה החברה במפעל החדש ועברה תהליך של התייצבות תפעולית ובניית ההון האנושי בתפקידי מטה ובמערך הייצרני, תהליך אשר המשיך גם בשנת 2023.
הוצאות הנהלה וכלליות של כרמית עלו בשנת 2023 בשיעור של 16.7% ועמדו על 12.7 מיליון שקל, לעומת הוצאות של 10.9 מיליון שקל אשתקד. גם שיעור ההוצאות בסעיף זה עלה - מ-4.9% בשנת 2022 ל-5.4% בשנת 2023.