|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
אזולאי: רק אמרתם לא, לא לא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מיסוי הרווחים

האוצר פתוח להסדר עם הבנקים, אך מתעקש: 26% מע"מ על הרווחים לעומת 17% כיום

הבנקים מתנגדים להצעת החוק, אך מציעים צעדים לרווחת הציבור צפי ההכנסות מהחקיקה: 1.4 מיליארד ש"ח; ח"כים: לא נוותר על החזרת חלק מההכנסות לציבור האוצר: אין הצדקה להחריג את יהב, מסד ומרכנתיל
27/02/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

במסגרת פרק ו' (מיסוי רווחי בנקים) - מתוך הצעת חוק התוכנית המאזנת (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנת התקציב 2024), קובעת הצעת החוק שינוי של שיעור המע"מ על הבנקים בהוראת שעה, החל מיום חקיקת החוק ועד לתום שנת 2025, כך שעל רווחים של הבנקים, יחול שיעור מע"מ של 26%, לעומת 17% כיום, כאשר השינוי לא יחול על בנקים "בעלי היקף פעילות קטן", קרי בנקים ששווי הנכסים שלהם נמוך מ-5 אחוז משווי כלל נכסי הבנקים בישראל.

במשרד האוצר הגיבו בפתח דיון שקיימה (27.2.24) ועדת הכספים לדיווחים על הסדר עם הבנקים במסגרת הצעת החוק. אביגיל ונקרט, אגף התקציבים: "הוועדה הובילה שיח עם חברי הכנסת, בנק ישראל ואיתנו, אנחנו עומדים מאחורי הצעת החוק כפי שהוגשה, אבל ככל שניתן אנחנו נרצה להגיע להסכמות. בשלב הזה עלו אפשרויות שנבחנות על ידינו ועל-ידי חברי הכנסת בוועדה, ואם נצליח להגיע להסכמות נברך על כך. הצעד הזה הוא חלק מהתוכנית המאזנת, מדובר ב-20% מכלל ההכנסות, אז לא נוכל לוותר על כך. אבל בהחלט נשמח להגיע להסכמות. אני לא רוצה לומר דברים לא מוסכמים, אנחנו עדיין בשיח, הדברים יכולים להשתנות לכאן או לכאן".

ח"כ ינון אזולאי הגיב לדברים: "בפגישה שהייתה לי איתכם, יחד עם ח"כ בליאק, רק אמרתם 'לא' 'לא' 'לא', משהו השתנה מאז? היה שיח, והייתם אמורים לחזור אלינו עם תשובות. אני לא מוכן לקבל תשובות כאלה ואז תדרכו עם כל מיני אמירות כאילו אנחנו לטובת הבנקים - אנחנו קודם כל לטובת הציבור, כדי שהאזרח יקבל את מה שמגיע לו, לפחות חלק, שהרי הכסף שהבנקים מקבלים מגיע מהאזרח. ביקשנו דברים פשוטים, לעצור את כל העמלות שלא יגלגלו על הציבור את החוב הזה. בנוסף, ביקשנו בדרך כלשהי, לבוא עם חבילה למילואימניקים העצמאים, עם הלוואה או משהו אחר - משהו שלא הצלחתם לעשות באוצר. כל סיעות הבית, אופוזיציה וקואליציה, זו עמדתן. אם זה חלק מההבנות - אז בסדר, אם זה לא חלק מההבנות - אז לא יהיה, לא יכול להיות שהבנקים ימשיכו לקחת מהציבור ואתם תמשיכו לקחת מהם, זה לא יהיה".

מרבית חברי הוועדה ציינו כי הם עומדים על דרישתם כי חלק מהכנסות של כל הסדר יוחזרו לציבור, וכי יימנע גלגול עלויות מצד הבנקים על הציבור.

נציגי הבנקים הציגו כי הם עומדים על התנגדותם להצעת החוק, וכי ישנם שיח והתקדמות, והפתרונות שהועלו במסגרת השיח בין הצדדים נועדו לצמצם חלק מהבעיות שהם רואים בהצעת החוק, וכי בכוונתם לקדם צעדים לרווחת הציבור בהתאם לדרישת הוועדה.

בנוסף, באוצר ציינו, בעקבות שאלות הוועדה בדיון הקודם, כי הם מתנגדים להחרגת שלושת הבנקים - יהב, מסד ומרכנתיל, וציינו כי אין הצדקה להחריגם כאשר הם מהווים חלק מקבוצה בנקאית גדולה יותר, והם פועלים בהתאם לתמריצי הקבוצה ולא בצורה תחרותית, וכי גם בסוגיית התשואה להון, הייתה עלייה חריגה גם לשלושה בנקים אלה.

לשאלת חברי הכנסת, השיבו נשיגי משרד האוצר כי צפי ההכנסות מהחקיקה הינו 1.4 מיליארד שקל לשנת 2025, ו-1.2 מיליארד שקל בשנת 2024 לנוכח כך שהחוק יכנס לתוקף בחודש מרס.

מ"מ היו"ר אזולאי סיכם את הדיון: "עלתה אפשרות לפתוח קרן במסגרת ההסכמות, צריך בשביל זה את בנק ישראל, שפעל בכמה צעדים לטובת חיילי המילואים ויש להאריך את הצעדים האלה, לכן חשוב לעשות את זה בשיתוף בנק ישראל. לוקחים מהאזרח, ולכן חשוב שהאזרח יקבל חלק מזה. אני מבקש לעדכן בהתקדמות, גם אם זה היה עידכון פה בוועדה זה היה ראוי, בפעם הבאה תבואו לפה ותמסרו את הדיווח, כי אנחנו רוצים להתקדם".

תאריך:  27/02/2024   |   עודכן:  27/02/2024
עידן יוסף
+מס פחמן: האוצר הציג הסכמות עם מרבית גורמי התעשיה
23:11 26/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מס פחמן יעלה בהדרגה מ-1 בינואר 2025  ▪  המטרה: גילום עלויות נזק סביבתי, עידוד אנרגיות מתחדשות וחיסכון אנרגטי  ▪  האוצר הגיע להסכמות עם התעשיה בנוגע למענקי הסתגלות ומנגנוני קיזוז מס  ▪  גם מרבית גורמי התעשיה שביעות רצון מהסיכומים המסתמנים, לצד כך ביקשו כי אלה יעוגנו במסגרת נוסח התקנות
[צילום: מישל אולר, AP]
+ביטן: נבחן קידום הצעת חוק להקפאת מחירי סל מוצרי בסיס בתקופות חרום
21:04 26/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה אמר את הדברים בישיבה שנייה שכינס ברקע עליית מחירי מוצרי המזון והצריכה בתקופת המלחמה  ▪  מנכ"ל לובי 99 ציטטה נתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת - לפיהם מינואר 2022 עד דצמבר 2023 המחירים בעולם ירדו ב-12.3% ובישראל עלו ב-8%  ▪  בעלי טיב טעם: הפתרון הוא תחרות - ב-3 במרס נוריד את מחירי הירקות ב-20%
דוד ביטן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוצר פתוח להסדר עם הבנקים, אך מתעקש: 26% מע"מ על הרווחים לעומת 17% כיום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכספים קיימה (יום ב', 26.2.24) דיון נוסף בהצעת צו הבלו על דלק (הטלת בלו), ובהצעת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה טובין, התשפ"ד-2024 (תמחור פליטות מזהמים מקומיים וגזי חממה).
26/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 26.2.24) ישיבה נוספת שעסקה ביוקר המחיה, ברקע העלייה במחירי מוצרי המזון והצריכה בתקופת המלחמה. היו"ר ביטן הזכיר כי מדובר בישיבה שנייה בנושא, על-רקע העלאת המחירים במלחמה, הוא הזכיר כי בהתחלה ביקש שהמדינה תקפיא מחירים בזמן המלחמה, אך במשרד האוצר התנגדו בגלל הפגיעה בתחרות. לאחר מכן ביקש שמשרד הכלכלה יחוקק חוק שיאפשר להטיל קנסות על מי שיעלה מחיר באופן לא סביר במלחמה, והאוצר התנגד גם לכך. הוא הוסיף כי צריך ללכת על הקפאת מחירים של מוצרי יסוד בתקופת המלחמה.
26/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יוםב', 26.2.24) לקריאה שנייה ושלישית את פרק ב' מתוך הצעת חוק התוכנית המאזנת לתקציב 2024, העוסקת בעודפי מכון התקנים. היו"ר ביטן הזכיר כי בדיון הקודם הציע כי המכון יעביר סכום של 110 מיליון שקלים, ואמר כי לאחר שקיבל עידכונים על התחייבויות המכון שוכנע להוריד את הסכום ל-105 מיליון שקלים מעודפי המכון. כאמור, הצעתו של היו"ר ביטן אושרה ונקבע כי הכסף יועבר תוך 180 יום לאחר אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.
26/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים החלה לדון (25.2.24), במסגרת הכנתה לקריאה ראשונה, בהצעת חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 - תיקון לחוק מענק עבודה ותיקון לפקודת מס הכנסה, כך שתינתן הטבה לשם להגדלת ההכנסה הפנויה של הורים עובדים (נקודות מס) וסיוע לאוכלוסיות עובדות בעלות הכנסה נמוכה (מענק מיוחד). כך מוצעים בהצעת חוק זו שני מהלכים: האחד - תיקון לחוק מענק עבודה, והשני - תיקון לפקודת מס הכנסה.
25/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה החלה השבוע להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיור הציבורי, שמטרתה הארכת תוקפו של החוק (זכויות רכישה) בעשר שנים נוספות כך שדיירי דיור ציבורי שזכאים לכך יוכלו לרכוש את דירות מגוריהם.
24/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il