שני גורמים ביטחוניים בלבנון אמרו הלילה (בין שלישי לרביעי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות שבעה בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בעיירה אל-הבאריה שבדרום המדינה. גם ברשת "אל מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, דיווחו על מספר דומה של הרוגים - והוסיפו כי התקיפה כוונה למרכז של "הקבוצה הרפואית האיסלאמית" בעיירה, ושבוצעו חיפושים אחר נעדרים מתחת להריסות.
דובר צה"ל עדכן כי בתקיפת המבנה הצבאי במרחב אל-הבאריה חוסל "מחבל מרכזי" בארגון הסוני-פלסטיני הג'מעה איסלאמיה, שקידם בעבר מתווי טרור לשטח ישראל ואיתו מחבלים נוספים ששהו במבנה. בצה"ל אמרו כי מדובר בסיכול פיגוע: "מהמידע אצלנו עולה שכל השבעה שנהרגו שם הם חברי ארגון הטרור".
4 צפייה בגלריה
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה
חיזבאללה פרסם הודעה שמגנה את "תקיפת המרכז הרפואי שהביאה למותם ופציעתם של מספר אנשים". ארגון הטרור איים: "אנו מאשרים כי התוקפנות הזאת לא תעבור ללא תגובה ועונש".
אתמול אחר הצהריים אישר צה"ל דיווחים בלבנון שמטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו באזור אל-הרמל שבצפון-מזרח לבנון, כ-120 ק"מ צפונית למטולה. האזור הזה שוכן צפונית לבעלבכ, האזור העמוק ביותר בלבנון שעד כה צה"ל תקף מאז פרוץ הלחימה בחזית הצפונית, ולפיכך התקיפה אתמול היא המרוחקת ביותר במלחמה.
לפי דובר צה"ל התקיפות נעשו באזור בשם "זבוד" שליד אל-הרמל. הוא מסר כי מטוסי הקרב הפציצו מתחם צבאי ששימש את היחידה האווירית של חיזבאללה, בתגובה לשיגורים מוקדם יותר אתמול לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית באזור מירון. "במתחם הותקפו מנחת לכלי טיס ומספר מבנים צבאיים נוספים של ארגון הטרור", מסר דובר צה"ל.
4 צפייה בגלריה
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
מחפשים אחר נעדרים מתחת להריסות. "לפחות 7 נהרגו"
גורמים בצה"ל אישרו עוד לפני הודעת הדובר כי הצבא מרחיב את תקיפותיו, וציינו כי מטוסי קרב תוקפים יעדי חיזבאללה בבעלבכ. בנוסף, לפי דיווח של "אל-ג'דיד" הלבנוני, משאית קטנה הותקפה על ידי ישראל באזור ואדי א-נירה - שנמצא בין אל-הרמל לבעלבכ.
כמו שעשה אחרי התקיפות של צה"ל בבעלבכ בשבועות האחרונים, חיזבאללה נקם עם מטח כבד לצפון, של כ-50 רקטות. אזעקות נשמעו ברחבי הגליל העליון, גם ליד ראש פינה, וכן בקצרין שבגולן. חלק מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים, וכמה בודדות יורטו. חיזבאללה קיבל אחריות על המטח, וטען כי הוא כוון לעבר "מוצב הפיקוד המרכזי במלחמה" שממוקם בגולן. בארגון הטרור הוסיפו כי ירי עשרות הרקטות בוצע בתגובה לתקיפת צה"ל באזור אל-הרמל שבעומק לבנון מוקדם יותר.
בהמשך צה"ל שוב תקף בעומק לבנון, וברשתות הלבנוניות "אל-מיאדין" ו"אל-אחבאר", המזוהות עם חיזבאללה, דוווח על תקיפה נוספת בעיירה בודאי, מערבית לעיר בעלבכ בלבנון, כ-98 קילומטרים ממטולה. בערוץ הקטארי "אל-ערבי" דווח מפי מקורות כי יש פצועים בתקיפה, ולפי "אל-אחבאר" הותקף בית באזור. מושל בעלבכ, בשיר חדר, אמר כי ממידע ראשוני "אין נפגעים בתקיפה האחרונה".
4 צפייה בגלריה
מיקום התקיפה בעומק לבנון, אתמול
מיקום התקיפה בעומק לבנון, אתמול
מיקום התקיפה בעומק לבנון, אתמול

דובר צה"ל עדכן כי הצבא תקף מטרות חיזבאללה בעומק לבנון, ומסר כי מטוסי קרב תקפו במרחב תל ורדין מתחם צבאי נוסף בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה במרחב חנין שבדרום לבנון ותשתית טרור של חיזבאללה במרחב בית יהון.
לאחר התקיפות בעומק לבנון חיזבאללה הודיע על מותם של שלושה מפעיליו - עלי איבראהים נאסר א-דין, עלי רתיב אל-ג'והרי ועלי פוזי אל-אחרס. ארגון הטרור הודיע על 251 הרוגים מתחילת המלחמה.
אתמול בבוקר יקב אביבים נפגע שוב מירי טילים של חיזבאללה ונגרם לו נזק כבד. הירי היה חלק ממטח על הצפון שכלל גם נפילות באזור הר מירון. חיזבאללה לקח אחריות על הירי ופרסם כי זאת תגובה על תקיפות צה"ל. מאיר ביטון, בעלי היקב ביישוב, אמר כי "חטפתי שני טילים וכל היקב עולה באש. צוותי כיבוי לא מגיעים לפה בגלל הסכנה. זו כבר הפעם הרביעית שהוא נפגע מירי חיזבאללה".

תושב אביבים שנמצא במקום סיפר כי "בעלי היקב מתחנן למס רכוש לקבל פיצוי. מאוקטובר היקב סגור והוא לא קיבל אפילו אגורה. הנזק פה הוא 20 מיליון שקל, כל היקב נשרף וכל היין והציוד בו נפגע. כל הבקבוקים מתפוצצים בגלל האש, אבל צה"ל לא נותן למכבי אש להגיע. זה אסון. איזו מין מדינה זאת? אזרחים הם המגן האנושי והקו הראשון, וכוחות ההצלה והחירום מאחורינו".
ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, התייחס לאירועים: "שוב בוקר של טילים מלבנון לישראל, שוב תושבים כאן ללא מיגון ושוב נס גדול שאירוע כזה מסתיים ללא פצועים או חלילה הרוגים. אנחנו שבים ודורשים ממדינת ישראל למגן את הצפון, יש כאן תושבים ללא מיגון שזמן ההליכה שלהם למקלט הציבורי עולה על 10 דקות בזמן שהטילים נוחתים כאן ללא התרעה או עם התרעה של שניות בודדות. יש פתרונות למצב, צריך לתקצב ולבצע מיד".