נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ טען הלילה (בין שני לשלישי) כי "הדמוקרטים שונאים את ישראל, המפלגה הדמוקרטית שונאת את ישראל". בריאיון לערוץ החדשות האמריקני "סאלם" אמר טראמפ כי "כל יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את הדת שלו, שונא כל דבר שקשור לישראל. הם צריכים להתבייש בעצמם כי ישראל תושמד".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן, דונלד טראמפ
ג'ו ביידן, דונלד טראמפ
ג'ו ביידן הדמוקרט ודונלד טראמפ
(צילום: Alex Brandon/AP, Stephanie Scarbrough/AP)
לדבריו, "עכשיו איראן תגיע לנשק גרעיני - כל זה לא היה קורה איתי. אם הייתי בשלטון, איראן הייתה מרוששת". הוא אף התייחס לטענתו כי נשיא ארה"ב המכהן ג'ו ביידן "זרק את ישראל. הוא אומר שנתניהו צריך ללכת", ואמר: "אני לא חושב שהם שונאים את נתניהו, הם שונאים את ישראל. אנחנו רואים את הצעדות הפלסטיניות, אפילו אני מופתע מכמות האנשים בצעדות האלו. בשביל אנשים כמו שומר זה קולות. הוא היה מאוד פרו-ישראלי ועכשיו הוא אנטי-ישראל".
עם תום הריאיון הגיב מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר לדבריו של הנשיא לשעבר, ופרסם ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) כי "הפיכת ישראל לנושא מפלגתי פוגע בה וביחסיה עם ארה"ב. טראמפ מתלהם ומעורר שנאה, אני פועל כדי לשמור על היחסים בין המדינות גם לדורות הבאים - וכדי להבטיח שלום במזרח התיכון".
גם שלשום רמז טראמפ כי היה נוקט באמצעים נגד איראן, אז אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז כי ישראל לא הייתה מותקפת אם הוא היה נשיא, בין היתר מאחר שאיראן תחת שלטונו "הייתה מרוששת ולא הייתה נותנת כסף לחיזבאללה". הוא הוסיף כי "ישראל מעולם לא הייתה צריכה להיות מותקפת. אם ביידן היה טוב לישראל, עסקת הגרעין גם מעולם לא הייתה נחתמת, וישראל לא הייתה מותקפת", וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה צריך לסיים את המלחמה בעזה. לעשות את זה מהר, ולחזור לעולם של שלום".
על אף העניין הגובר שמביע טראמפ במצביעים היהודים, בשבוע שעבר נחשף כי שיבח את אדולף היטלר בשיחות פנימיות. ג'ון קלי, שכיהן כשר לביטחון המולדת וכראש סגל הבית הלבן, חשף בספרו של עיתונאי CNN ג'ים שיוטו כי טראמפ אמר בפניו שהיטלר "עשה כמה דברים טובים".
"טראמפ אמר לי: 'שמע, היטלר עשה כמה דברים טובים'. שאלתי אותו: 'כמו מה למשל?', והוא ענה: 'טוב, היטלר שיקם את הכלכלה. אבל מה הוא עשה עם הכלכלה הזאת? הוא השתמש בה נגד בני עמו ונגד העולם'. ואני השבתי: 'אדוני הנשיא, אתה לא יכול לעולם להגיד משהו טוב על האיש הזה, כלום'", סיפר קלי.
לדברי קלי, טראמפ שיבח את היטלר גם על כך שהצליח לשמור את קציני הצבא הנאצי "נאמנים", בניגוד אליו כמפקד העליון של צבא ארה"ב. לפי קלי, הנשיא לשעבר לא ידע שקצינים גרמנים תכננו להתנקש בהיטלר, והוא נאלץ לספר לו על כך - ולהבהיר שאסור לו לעולם להגיד דברים טובים על הנאצים. "היה די בלתי נתפס להאמין שטראמפ פספס את כל הקטע של השואה בהערכה שלו את היטלר. לדעתי זה יותר הקטע של עניין הגבר הקשוח", ציין.