"צעד ראשון לקראת פירוק הממשלה": המערכת הפוליטית מגיבה לפרישתו של סער

שאשא ביטון והשכל, שותפותיו של סער גיבו: "אנחנו כאן לא בשביל הכיסא ולא בשביל הטייטל" • לפיד תמך: "מציב מראה מול דשדוש ניהול המלחמה ופרלמנט הקבינט" • בציונות הדתית עקצו: "מצער מאוד ששוב השיקולים הפוליטיים גוברים אצל סער על ערכים ומהות, ממש כמו בממשלה הקודמת כשישב עם עבאס"

גדעון סער מודיע על התפטרותו מהממשלה || משה בן שמחון

הזירה הפוליטית סוערת לאחר הודעתו של יו"ר סיעת "הימין הממלכתי" גדעון סער על הפרישה המוקדמת מהממשלה. במסיבת עיתונאים שכינס אמש (שני) חבר הכנסת גדעון סער, הוא הודיע על פרישתו מהממשלה. סער העביר בדבריו ביקורת על ניהול המלחמה, כשלטענתו המצב נמצא בדשודש. הוא ביקר גם את התנהלות הממשלה בגזרה הבינלאומית, והאשים כי מידרו את הקבינט מהחלטות.

ח"כ יפעת שאשא ביטון גיבתה את החלטתו של ראש סיעתה: "נכנסנו לממשלת החירום כדי להשפיע על אופן ניהול המלחמה, החזרת החטופים והשבת הביטחון לישראל בשעתה הקשה. מרגע שאין לנו את האפשרות להשפיע איננו יכולים להישאר בה עוד. נמשיך לשרת את מדינת ישראל גם מהאופוזיציה ונגבה כל מהלך שיקדם את השגת מטרות המלחמה".

גיבתה את יו"ר מפלגתה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, צילום: אורן בן חקון

גם ח"כ שרן השכל הצטרפה לדברים: "אנחנו כאן לא בשביל הכיסא ולא בשביל הטייטל, אנחנו כאן כי יש לנו אחריות כלפי אזרחי ישראל, כאשר ביטחון המדינה והחזרת החטופים בראש מעינינו, במיוחד בעת הזו. נמשיך לפעול לקידום יעדי המלחמה גם מחוץ לממשלה ונתמוך בכל החלטה שתוביל להשמדת חמאס, השבת החטופים הביתה ושלום חיילנו". 

סער זכה כצפוי לתמיכה גם מיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שניצל את ההזדמנות לבקר את התנהלות הממשלה: "גדעון סער מציב מראה מול דשדוש ניהול המלחמה ופרלמנט הקבינט. כדאי שנקשיב היטב לדבריו. פרישתו מהממשלה היא צעד ראשון לקראת פירוק הממשלה שצריכה לקחת אחריות ולהחזיר את המנדט לעם. למען החטופים, למען בטחון ישראל", כתב לפיד. 

מנגד, במפלגת הציונות הדתית עקצו את סער והציפו את משקעי העבר מתקופת ממשלת השינוי: "דווקא כשהחזית המדינית צריכה לפגוש אחדות ישראלית, סער בוחר אחרת ומחליש את החיילים ואת המשך המלחמה. מצער מאוד ששוב השיקולים הפוליטיים גוברים אצל סער על ערכים ומהות, ממש כמו בממשלה הקודמת כשישב עם עבאס".

הציפו את המשקעים, חברי סיעת הציונות הדתית, צילום: יוסי זליגר


ח"כ טלי גוטליב מהליכוד ביקרה אף היא את סער בציוץ ברשת החברתית X: "ח״כ גדעון סער שר ללא תיק לשעבר. תנחומיי. אתה את אמון הציבור איבדת. פרשת מממשלה בזמן מלחמה ובזמן קריטי של המלחמה. פרשת מהמחנה הממלכתי בזמן מלחמה. דימיינת שיש לך כח של יותר מארבעה מנדטים. חשבת שאם תדרוש לשבת בקבינט אחרי חצי שנה שישבת על הגדר ולא אמרת מילה ויעמדו דום לדרישותיך". 

"אזכיר לך שלממשלה הזו יש תיקוף של 64 חברי קואליציה. עם ישראל קיבל הצצה לפוליטיקה מכוערת בה במסווה של מילים גבוהות פעלת ממניע אישי. פוליטיקה בזמן מלחמה. גדעון סער אם היית דואג לעם ישראל היית עסוק באחדות ובמסרים מחזקים לעם ולצבא. בחרת בעצמך ובאינטרסים שלך. פוליטיקה במלוא כיעורה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר