המאפייה בספאר כפר סבא. צילום: היאלי יעקבי הנלסמן

ספאר נחתה בישראל: חווית קניה משודרגת, לא בשורה לצרכנים

עם השקת הסניף הראשון של הרשת ההולנדית "ספאר", יצאנו לבדוק היכן סל הקניות משתלם יותר • רמי לוי הזולה ביותר, אך הפערים לא משמעותיים • ספאר: "מניחים שאם היתה השוואה של חוויית הקנייה, היינו מובילים בגדול"

רשת "ספאר" הבינלאומית הושקה בשבוע שעבר עם סניף ראשון בכפר סבא, ובקרוב ייפתח סניף בבאר שבע. התוכנית של הרשת היא להקים 35 סניפים בתוך חמש שנים. האם מדובר בבשורה לצרכנים? יצאנו לבדוק.

באיזו רשת שיווק סל הקניות שלכם יהיה זול יותר?, צילום: גיא יחיאלי

הסניף בכפר סבא מציע חוויית קנייה משודרגת. מעבר לעובדה שהוא מרווח, הוא כולל בתוכו גם בית קפה, עמדת חיתוך של פירות וירקות (לראשונה ברישיון משרד הבריאות), מתחם בירה מקורר הכולל 300 מוצרים, ואף גימיק של מסלול באולינג באורך מלא הממתין ללקוחות לאחר הרכישה.

מי שיסתובב בסניף יוכל להאזין למוזיקה נעימה ברקע, ולהשלמת החוויה - ניתן לקנות קפה ומאפה או כל מוצר אחר מבית הקפה, לשבת בפינת המשתלה הנעימה ואף לעבוד במקום עם המחשב הנייד.

המחירים בבית הקפה אטרקטיביים: קפוצ'ינו ב־7-10 שקלים (לפי הגודל), קפה ומאפה קטן ב־9.9 שקלים, נקניקיה בלחמנייה ב־5 שקלים ועוד. יצאנו לבדוק אם יש בשורה אמיתית במחירי סל המזון ברשת.

לרגל ההשקה, בדקנו את המחיר של סל קניות ממוצע הכולל 64 מוצרים ממותגים פופולריים, ובהם מוצרי חלב, דגני בוקר, עופות טריים, ירקות ופירות, ממתקים ועוד, ברשתות הדיסקאונט. בדקנו את מחירי המותגים המוכרים, הן המקומיים והן הבינלאומיים.

סל קניות, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

סל הקניות הביתי

בין המוצרים שבדקנו: מארז שמיניית מילקי, מארז 14 בקבוקי אקטימל, גבינה צהובה עמק 400 גרם במארז, שישיית קוקה־קולה, תפוח עץ חרמון, בננה, בצל, מלפפון, עגבנייה, אפונה ירוקה של סנפרוסט 800 גרם, קפה טייסטרס צ'ויס 200 גרם, תה ויסוצקי ארל גריי 50 שקיקים, חזה עוף טרי, שוקיים, שווארמה טרייה, שניצל דק צמחוני בטעם צ'ילי של טבעול, מטרנה אקסטרה קר שלב 3, פתי בר, תרכיז ויטמינצ'יק, אורז בסמטי סוגת, סוכר 1 ק"ג סוגת, מארז "כריות" של תלמה, קורנפלקס אלופים של תלמה, גלידת בן אנד ג'ריס ועוד.

יש לציין כי המחירים בספאר נבדקו ביום חמישי האחרון, ואת הבדיקה ביצענו באמצעות אתר "פרייסז".

מהבדיקה עולה כי הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי, עם עלות סל של 1,038.59 שקלים. הרשת היקרה מבין רשתות הדיסקאונט שדגמנו היא שופרסל דיל, עם עלות סל של 1,135.94 שקלים. כלומר - מחיר הסל של שופרסל דיל גבוה ב־9.37% מזה של הסל של רמי לוי. רשת ספאר ממוקמת במקום השישי מתוך שמונה הרשתות שבדקנו. הסל של ספאר יקר ב־6% מזה של רמי לוי, וב־3.2% מזה של רשת יוחננוף.

יש לציין כי עמית זאב, המחזיק בזיכיון למותג ספאר בישראל, לא הבטיח בעת השקת הרשת להיות הזול ביותר, אך לגבי המחירים הוא ציין כי ספאר נצמדת במחירי המותגים למחירים של רמי לוי ויוחננוף.

רשתות נוספות זולות יותר הן ויקטורי, קרפור מרקט ומחסני השוק. לדוגמה: מחיר מארז של שמיניית מילקי עלה ברשת ספאר 24.9 שקלים - המחיר הגבוה ביותר. המחיר הנמוך ביותר עמד על 20.7 שקלים ברשתות רמי לוי, שופרסל דיל, קרפור מרקט, יוחננוף וחצי חינם - פער של 20.7%.

בשישיית מים מינרליים נביעות, לעומת זאת, המחיר הנמוך ביותר שנבדק הוא בספאר - 13.7 שקלים. ברמי לוי, ביוחננוף ובקרפור מרקט עמד המחיר של אותו המוצר על 14.3 שקלים, בשופרסל דיל על 14.4 שקלים, ובחצי חינם ובמחסני השוק על 14.5 שקלים. המחיר הגבוה ביותר נמצא ברשת ויקטורי - 14.9 שקלים, פער של 8.76%.

שוקיים עוף טרי נמכרו במחיר הנמוך ביותר ברשת יוחננוף - 24.9 שקלים. המחיר בספאר היה צמוד ואטרקטיבי מאוד, ועמד על 25 שקלים (במבצע של 4 ק"ג ב־100 שקלים). המחיר ברמי לוי עמד על 27.9 שקלים, בוויקטורי על 31.9 שקלים, בקרפור מרקט על 32.9 שקלים, במחסני השוק על 33 שקלים לק"ג ובחצי חינם על 34.9 שקלים. הפער בין הרשת הזולה ביותר (יוחננוף) ליקרה ביותר (חצי חינם) עמד על לא פחות מ־40.16%.

שישיית קוקה־קולה 1.5 ליטר עלתה בספאר 40.9 שקלים. המחיר הנמוך ביותר הוא ברשת ויקטורי - 29.9 שקלים, והמחיר הגבוה ביותר הוא בחצי חינם - 41.7 שקלים. ברמי לוי, בקרפור מרקט, ביוחננוף ובמחסני השוק עמד המחיר על 40.9 שקלים, ובשופרסל דיל על 41.1 שקלים.

סל קניות, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

המותג הפרטי בספאר

כמו כן, בדקנו את המותג הפרטי של ספאר, הכולל 750 מוצרים מיובאים, וכן מוצרים שיוצרו בידי יצרנים ישראלים וחקלאיים. בכוונת הרשת להגיע לתמהיל של כ־2,000 מוצרים במותג הפרטי בתוך כשלוש שנים.

המותג הפרטי מציע שלוש רמות איכות במוצרים רבים. למשל: אורז פרסי של ספאר עולה 9.9 שקלים לאריזת 2 ק"ג, כלומר 4.95 שקלים לק"ג. אורז פרסי של המותג הפרטי של קרפור עולה 6.7 שקלים לק"ג בסניפי המרקט, ו־7.7 שקלים לק"ג בסניפים אחרים.

מחיר דגני בוקר טבעות מצופות דבש של ספאר הוא 7.9 שקלים. בקרפור המחיר של כדורי תירס קלויים מצופים בדבש הוא 7.9 שקלים בסניפי המרקט, ו־8.9 שקלים בסניפים אחרים.

ממרח השוקולד של המותג הפרטי של ספאר עולה 18.9 שקלים. בקרפור המחיר הקטלוגי עומד על 18.9 שקלים, אך המוצר נמכר כעת אונליין במבצע ב־9.9 שקלים.

מרשת ספאר נמסר: "אנו מעריכים את רשת יוחננוף כרשת הטובה ביותר בישראל כיום, ולכן בחרנו להיצמד למחירים שלה, הנמוכים וההוגנים. ככל שיש פער, הוא נובע מטעות טכנית בלבד ונדאג לתקנו. אנו מניחים שאם היתה השוואה של חוויית הקנייה, ספאר היתה מובילה בעשרות אחוזים מול הרשתות האחרות. נברך כל רשת שתקדם את חוויית הסדר, הניקיון והשירות. אנו מאמינים שבתוך כמה שנים רשתות נוספות יצליחו לתת חוויה בינלאומית אמיתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו