ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"כמו בתחילת המלחמה"

יהודי אוקראינה חזרו להשתמש בגנרטורים בעקבות מתקפת ענק

ערב פורים, יהודי הערים המרכזיות באוקראינה התמודדו בסוף השבוע עם מתקפת טילים קשה מאוד. בחלקים מרכזיים החשמל נפל וזרם המים הופסק. בחלק מהקהילות היהודיות עברו לשימוש מידי בגנרטורים שנועדו למצבי חירום: "חזרנו ברגע אחד לימים הראשונים, ממש כמו בתחילת המלחמה"

יהודי אוקראינה חזרו להשתמש בגנרטורים בעקבות מתקפת ענק
אחד הגנרטורים צילום: באדיבות המצלם

יהודי אוקראינה חזרו להשתמש בגנרטורים בחל מהבוקר בעקבות מתקפת טילים ענקית על ערים מרכזיות במדינה, בצל שנתיים לתחילת המלחמה. מתקפת הטילים כוונה גם לערים שלא היו במעגלי העימות בחודשים האחרונים.

תחנות חשמל נפגעו. איזורים גדולים בערים דנייפרו, חרקיב, קייב, ז'פרוז'ה וחמלניצקי - ללא חשמל. בקהילה היהודית בחרקיב, מדווחים כי העיר גם ללא מים בעקבות המתקפה.

הקהילות היהודיות הגדולות בעיר חרקוב, ז'פרוז'ה ואודסה, החלו להפעיל בשעות הלילה, מיד לאחר המתקפה, את הגנרטורים שהובאו אליהם בחורף שעבר על ידי הרשת של חב"ד במדינה JRNU.

הגנרטורים האלה נועדו למצבי חירום וחשבנו שהגל הקשה מאחורנו", סיפר הרב משה מוסקוביץ, רב העיר חרקיב ושליח חב"ד, "אבל חזרנו ברגע אחד לימים הראשונים, ממש כמו בתחילת המלחמה".

בעיר הגרעין ז'פרוז'ה, הפעילו עם בוקר את הגנרטורים. אנשי הקהילה, מכל רחבי העיר, מיהרו לבית הכנסת, להתחמם מעט. "המתקפה הייתה מהקשות ביותר שספגנו כאן", סיפר הרב נחום ערנטרוי, רב העיר ושליח חב"ד, "בזכותם של הגנרטורים - יש ליהודי העיר 'אורה ושמחה וששון ויקר', ונקווה שכך יהיה גם לכל תושבי העיר". 

הרב ערנטרוי מוסיף ומספר כי "למרות המצב, ערכנו את שוק פורים כמתוכנן, ויהודי העיר באו בהמוניהם. אנחנו מצדנו עשינו הכל לשמח אותם ולעודד את רוחם".

באדיבות המצלםמשלוחי מנות שחולקו ליהודים באוקראינהצילום: באדיבות המצלם

באודסה חוו את אחת המתקפות היותר קשות. על פי הדיווחים, כשמונים טילים ועוד כשבעים מל"טים כוונו לעבר העיר. 

"עבר עלינו לילה קשה מאוד", סיפר רב העיר אודסה ושליח חב"ד הרב אברהם וולף, "עברנו מיד לשימוש בגנרטורים המיוחדים. בבית, בבית הכנסת, בבתי הספר, בגני הילדים, בבית היתומים 'משפחה', במושב זקנים".

עוד סיפר הרב וולף, המכהן כרב של דרום אוקראינה, "עבר עלינו לילה ממש הזוי, כשעה בלתי נסבלת של פיצוצים". 

המתקפה הקשה בוצעה בעיצומן של ההכנות של יהודי הקהילות לחג הפורים. ראשי הקהילות מספרים כי "במשך שבועות אנחנו נערכים לסעודות פורים ולחגיגות גדולות ואנחנו מתפללים שהמתקפה לא תעיב על האירועים".

מלחמת אוקראינה רוסיה גנרטורים משלוח מנות פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד