סגור
עידית סילמן השרה להגנת הסביבה
עידית סילמן (צילום: עמית שאבי)

בלעדי
נפסל מינוי מקורבה של סילמן לתפקיד יו"ר רשות הטבע והגנים

הסיבה להחלטת הוועדה למינוי דירקטורים: השרה להגנת הסביבה ואהרוני נויבואר לא דיווחו כי ילדיהם נמצאים בזוגיות; נויבואר משמש כמנכ"ל לפיתוח גוש עציון, והוא חסר כל רקע סביבתי

הוועדה למינוי דירקטורים ברשות החברות בראשות השופטת שלומית דותן פסלה אתמול את מינויו של אהרוני נויבואר ליו"ר רשות הטבע הגנים, זאת לאחר שכבר אישרה אותו באחרונה. הסיבה: ילדיהם של נויבואר ושל השרה להגנת הסביבה עידית סילמן שהציעה אותו לתפקיד- נמצאים בזוגיות. למרות זאת, נויבואר וסילמן לא טרחו להצהיר על קרבה משפחתית בטופס המועמדות שהוגש לוועדה. זאת ועוד, כמה שבועות לפני המינוי התארחה סילמן לשבת ביישוב נוה דניאל שבו מתגורר נויבואר, והסתובבה איתו בכמה בתי כנסת.
כינוסה של הוועדה אתמול בא לאחר שהתבקשה לבדוק מחדש את המינוי לנוכח המידע על קרבה אישית שלא הוצג בפניה בעת שאישרה את המינוי בחודש שעבר. לפי הכללים, מחובתו של המועמד לדווח לוועדה אם קיים בינו או בין קרוב משפחתו מדרגה ראשונה קשר לאחד משרי הממשלה.
המועמדים ליו"ר נדרשים לחתום על תצהיר למניעת ניגוד עניינים וזיקה אישית. הצהרה לא נכונה בתצהיר זה מהווה עבירה פלילית. לפיכך, הנושא צריך להיבחן ע"י היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.
נויבואר משמש כמנכ"ל לפיתוח גוש עציון, והוא חסר כל רקע סביבתי. מינויו נתפס כמינוי פוליטי בשל רצונה של סילמן להתחבב על המתנחלים.
יצוין כי הוועדה למינוי דירקטורים פסלה רק את מינויו של נויבואר ליו"ר. הוא נשאר חבר מליאת רשות הטבע והגנים, למרות הקירבה לסילמן והיעדר ניסיון מקצועי בתחום.
ארגוני סביבה יצאו נגד המינוי. מנכ"ל אדם טבע ודין, עמית ברכה, אמר בחודש שעבר כי מדובר ב"אדם הנעדר זיקה של ממש לסביבה, שמצטרף לשורה ארוכה של החלטות אנטי סביבתיות של סילמן".
רשות הטבע והגנים היא גוף ממשלתי שמנהל את אתרי הטבע הראויים לשימור, ומקדמת את הכרזתם כשמורות טבע וגנים לאומיים. תקציבה ב-2024 עומד על כ-319 מיליון שקל.