|
230,000 לקוחות [צילום: דוברות חברת החשמל]
|
|
|
|
|
חברת החשמל המזרח-ירושלמית פועלת מאז 1.1.14 ללא רישיון, והיא מפרה בצורה שיטתית את החובות המוטלים עליה כלפי צרכניה. כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים.
בבקשה נטען, כי רשות החשמל האריכה בשנים האחרונות רק בשנה את רשיונה של החברה, הנמצאת בבעלות פלשתינית ומספקת חשמל למזרח ירושלים וליישובים יהודיים וערביים ביהודה ושומרון. ההארכות נעשו תמיד מספר ימים לאחר פקיעת הרישיון הקודם, אך השנה - למיטב ידיעתם של התובעים - לא ניתנה הארכה כזאת, ולפיכך החברה לא הייתה רשאית לגבות תשלום כלשהו ועליה להשיב לצרכניה את הכספים שגבתה מהם.
דפנה פישר, אלדד רבינוביץ ונחשון קנדל טוענים - באמצעות עוה"ד
יצחק מירון, איתמר מירון וירין ראובן - כי החברה מפרה לאורך שנים את החובות המוטלות עליה. בין היתר, נטען בתביעה, היא מוציאה חשבונות על סמך הערכה בלבד ואינה קוראת את המונים; משגרת חשבונות בערבית בלבד גם ללקוחותיה היהודים; מפרסמת רק בעיתונות הערבית הודעות על הפסקות חשמל; דורשת תשלומים מנופחים של אלפי שקלים בחודש; גובה מלקוחותיה קנסות גם כאשר תלונותיהם נמצאות בבירור; מחילה תעריפים גבוהים מאלו שאושרו לה; ואינה שולחת חשבונות באופן סדיר.
התובעים מציינים, כי לפי פרסומיה של החברה יש לה 230,000 לקוחות, ולכן הם מעריכים את היקפה של התביעה במאות מיליוני שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.