בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האם בצלם מצדיק הפיגוע בכרם שלום?
|
תדע כל אם שבניה ובנותיה משרתים בצה"ל, כי מנוסח הודעות בצלם ומאי התגובה לשאילתות שהופנו אליו בנושא משתמע, כי ארגון זכויות האדם בצלם סבור כי גם לאחר ההינתקות לארגוני הטרור הפלשתינים ברצועת עזה זכות להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות, גם אם אין הם משתתפים בלחימה ● עדיין מחכים להבהרות בצלם
האם בצלם מצדיק הריגת חיילים?
|
יהונתן דחוח-הלוי
|
ארגון בצלם דורש מ"הארגונים הפלשתינים החמושים" ברצועת עזה לחדול מהתקפות המכוונות נגד אזרחים, אך אינו מתייחס לפיגועים המכוונים נגד חיילים * האם ארגון בצלם סבור, כי לארגוני הטרור הפלשתינים זכות על-פי החוק הבינלאומי להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות ישראלים הנמצאים בבסיסיהם בשטח ישראל ואינם מעורבים בלחימה?
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
|
האם בצלם מצדיק הריגת חיילים וחיילות? במאמר קודם בנושא הצגתי שאלה זו בעקבות שורת הודעות רשמיות של ארגון בצלם, מהם עלה כי ארגון בצלם דורש מ"הארגונים הפלשתינים החמושים" ברצועת עזה לחדול מהתקפות המכוונות נגד אזרחים, אך לא התייחס לפיגועים המכוונים נגד חיילים. בהודעה מ-11 בספטמבר 2007 קובע ארגון בצלם, כי רקטות הקסאם הינן נשק בלתי חוקי גם בתקיפת בסיסי צה"ל, אך לא משום עצם תקיפת יעדים אלה, אלא בשל היות רקטות הקסאם, נשק בלתי מדויק העלול לפגוע באזרחים הנמצאים בסמוך למקומות השיגור של רקטות (ברצועת עזה) ומקומות הנפילה שלהם (בישראל). הדוח השנתי של בצלם לשנת 2007 אינו נוקט כל עמדה באשר לתקיפת יעדים צבאיים על-ידי ארגוני הטרור הפלשתינים, ואף הודעה המתייחסת לפיגוע חטיפת רב"ט גלעד שליט (25.6.06) לא עסקה כלל בשאלה אם בסיס צה"ל בשטח ישראל הינו יעד לגיטימי לתקיפת ארגון הטרור, ואם הריגתם של שני החיילים הישראלים עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי על-פי פרשנותו של ארגון בצלם. קודם לפרסום המאמר שלחתי שאילתא בנושא לארגון בצלם, ואולם הארגון בחר מטעמיו שלא להגיב. ב-1 באפריל 2008 פניתי בשאילתה נוספת למנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל, בנושא זה, והלן נוסחה: אל: ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם ב-29 במרס פרסמתי מאמר תחת הכותרת: האם בצלם מצדיק הריגת חיילים? טרם פרסום המאמר הפניתי לראש אגף ההסברה בארגון בצלם את השאילתה הבאה: - האם ארגון בצלם סבור, כי לארגוני הטרור הפלשתינים זכות על-פי החוק הבינלאומי להרוג חיילים ישראלים הנמצאים בבסיסיהם בשטח ישראל ואינם מעורבים בלחימה?
- האם ארגון בצלם סבור, כי כל יעד צבאי ישראלי, ובכלל זה מרפאה צבאית ובית כנסת במחנה צבאי, הם יעדים לגיטימיים לתקיפה על-ידי ארגוני הטרור הפלשתינים?
- מדוע ארגון בצלם אינו קורא לארגוני הטרור הפלשתינים, ובראשם לממשלת חמאס, האחראית הישירה על הטרור מרצועת עזה, לחדול מתקיפת כל יעדים שהם בתוך ישראל, ובכללם יעדים צבאיים שאינם מעורבים בלחימה?
כמנהגה של שרית מיכאלי בחודשים האחרונים, אף לשאילתה זו היא בחרה שלא להגיב. אשר על כן, ולאור היות סוגיה זו מהותית אני מוצא לנכון להעביר את השאילתה להתייחסותך בתוקף תפקידך כמנכ"ל בצלם, תוך הדגשה, כי השאילתה מתייחסת לעמדת בצלם באשר ל"זכות" (כפי שעשוי להשתמע מהודעות בצלם) של ארגוני הטרור ברצועת עזה להמשיך לאחר ההינתקות (אוגוסט 2005) להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות ישראלים הנמצאים בשטח ישראל ואשר אינם מעורבים בלחימה. אודה לקבלת התייחסות רשמית של ארגון בצלם לסוגיה זו עד יום שישי הקרוב בשעה 10:00. בברכה, יהונתן דחוח-הלוי, Nfc בהקשר של פגיעה באזרחים ישראלים הגיב ארגון בצלם במהירות ופרסם הודעת גינוי לפיגוע במסוף קרני, לאחר שנשלחה אליו שאילתה בנושא ב-10 באפריל 2008 ולהן נוסחה: שרית שלום, ארגון בצלם לא פרסם הודעת גינוי על הפיגוע שבוצע אמש (9 באפריל 2008) במסוף קרני. בבדיקה באתר בצלם לא נמצאה הודעת גינוי להתקפות טרור שכוונו נגד מעברי הגבול ומסופי הסחורות המשמשים להכנסת סחורות לשטחי הרשות הפלשתינית. השאילתה: - מדוע ארגון בצלם נמנע מלפרסם הודעת גינוי לפיגוע?
- האם ארגון בצלם רואה בהתקפות טרור נגד מעברי הגבול ומסופי הסחורות יעד לגיטימי לפיגועים במסגרת המאבק הפלשתיני, בדומה להכשר שמעניק ארגון בצלם לפעולות טרור מרצועת עזה שמטרתן רצח ללא אבחנה של חיילים וחיילות בין אם הם נמצאים בחזית או בעורף ואינם נוטלים חלק בלחימה?
בברכה, יהונתן דחוח-הלוי, Nfc www.nfc.co.il עותק: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ צחי הנגבי ח"כ יובל שטייניץ יש לציין, כי הזכות שמורה לארגון בצלם להבהיר את עמדתו בנושא זה, ובפרט לאחר הפיגוע במסוף כרם שלום (19.4.08) בו נפגעו 13 חיילים. עדיין מחכים להבהרות בצלם.
|
תאריך:
|
19/04/2008
|
|
|
עודכן:
|
19/04/2008
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
|
האם בצלם מצדיק הפיגוע בכרם שלום?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
פנחס
|
19/04/08 16:02
|
|
2
|
|
נבון שוורץ
|
19/04/08 17:26
|
|
3
|
|
י.ש
|
19/04/08 17:28
|
|
4
|
|
ראש נחש
|
19/04/08 19:03
|
|
5
|
|
שמאל הזוי
|
19/04/08 19:58
|
|
6
|
|
אלעד, אונ' ת"א
|
19/04/08 22:21
|
|
7
|
|
בני 123456
|
19/04/08 23:02
|
|
8
|
|
ע.ג1
|
20/04/08 01:33
|
|
|
|
י.ש
|
20/04/08 10:15
|
|
|
|
מרסל פרוסט
|
20/04/08 14:26
|
|
9
|
|
אד
|
21/04/08 09:32
|
|
אברהם מרדכי סגל, בר אוריין ו"בור סוד שאינו מאבד טיפה", הוא ראש מכון "עמודי אור" שעוסק בחקר חסידות גור. בספרי "גשר של נייר", אני מביא פרק על חצר גור והאדמו"ר (בעל "אמריי אמת") הגדול, רבי אברהם מרדכי אלתר ותנועת "אגודת ישראל". פגשתי בסגל בשנת 1995 כאשר כתבתי את ספרי. האדמו"ר קיים קשרי ידידות עם סבי, דוד ניידט, מראשי אגודת ישראל בפולין. סגל, לאחר שקרא את הספר, הזמין אותי למכון שנמצא בשכונת גאולה בירושלים. בשיחה איתו הוא לא הזכיר את העובדה, שסבי, ממנהיגי אגודת ישראל, ממקורביו של האדמו"ר מגור ויו"ר הקהילה, חיתן את בתו הבכורה, שרה, לציוני, נציג אזורי של הקרן הקיימת בפולין, יצחק אייזנר(חובש מגבעת). לאחר שבתו נפטרה ממחלת הסרטן הוא קנה סרטיפיקטים לשתי בנותיה, נכדותיו, לסוע לארץ ישראל. הן בחרו ללמוד לא ב"בית יעקב" אלא בנהלל.
|
|
|
יום ראשון בבוקר. חברי ועדת ביקורת המדינה מתכנסים לישיבה מיוחדת באגף השיקום, לדון בנושא נכי צה"ל. מתכנסים? ובכן, לא בדיוק; יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, יחד עם רוחות חברי הוועדה האחרים, מתכנסים יחד עם כל צמרת אגף השיקום.
|
|
|
פסח זה תמיד חג מסובך לאלה שמקפידים על שמירת המצוות קלה כחמורה. וכאשר חל ליל הסדר במוצאי שבת כמו בשנה זו, החג הזה נהיה מסובך עוד יותר לכאורה. בשבת ערב פסח קוראים בתורה את פרשת אחרי מות, וכך זה מתחיל (ויקרא ט"ז): [א] "וַיְדַבֵּר ה', אֶל-מֹשֶׁה, אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרֹן--בְּקָרְבָתָם לִפְנֵי-ה', וַיָּמֻתוּ. [ב] וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה, דַּבֵּר אֶל-אַהֲרֹן אָחִיךָ, וְאַל-יָבֹא בְכָל-עֵת אֶל-הַקֹּדֶשׁ, מִבֵּית לַפָּרֹכֶת--אֶל-פְּנֵי הַכַּפֹּרֶת אֲשֶׁר עַל-הָאָרֹן, וְלֹא יָמוּת, כִּי בֶּעָנָן, אֵרָאֶה עַל-הַכַּפֹּרֶת." כתוב מה אמר ה' למשה בפסוק ב', אבל לא כתוב מה הוא אמר לו בפסוק א'. המפרשים התחבטו בשאלה זו ותירצו בדרכים שונות, אבל אנחנו לא נאריך בדבריהם אלא נתרכז בפירושו של רש"י, מכיוון שנראה כי הוא מתקשר היטב לעובדה שפרשה זו נקראת בערב חג הפסח, ועיקרי הדברים יתבססו על שיחה מכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש.
|
|
|
|
|
|
השאלה שעלתה ועברה דרך כל הערכאות השיפוטיות, החל בבית משפט השלום בראשון לציון, דרך ערעור בבית המשפט המחוזי בתל אביב ועד לפתחו של בית המשפט העליון, היא - האם מושב שיתופי רשאי להגביל התיישבות אנשים בו על-רקע דתי או אחר, על סמך תקנון פנימי.
|
|
|
|