חברת פרטנר תקשורת הודיעה היום (ב', 15.5.06) על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2006. החברה מדווחת ברבעון הראשון של 2006 על הכנסות של 1,326.6 מיליון ש"ח, EBITDA של 438.6 מיליון ש"ח - המהווה 33.1% מסך ההכנסות.
הרווח הנקי ברבעון הראשון עמד על 160.4 מיליון ש"ח, עלייה של 28.9% מ- 124.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, ועלייה של 92.6% מ- 83.3 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2005.
בהתייחסו לתוצאות, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, כי "ברבעון הראשון של שנת 2006 פרטנר השיגה שוב תוצאות מצוינות. ההכנסות משירותים צמחו בצורה חדה, ובסיס הלקוחות שלנו המשיך לגדול. אנחנו מוכנים היטב להתמודד עם אתגרי השנה הזאת, לרבות עם השפעות ההפחתות בשיעור של כ- 7% לערך בדמי השלמת שיחה ברשתות סלולריות, ושל כ- 49% בדמי הקישוריות עבור הודעות SMS, אשר נכנסו לתוקפן במרס 2006, כמו גם עם אתגרים תפעוליים ושיווקיים נוספים, הקשורים לרשת הדור השלישי שלנו".
הוא המשיך ואמר, כי "בסיס לקוחות הדור השלישי של פרטנר הינו כבר יותר מ- 130,000, ואנו מצפים כי קצב צמיחת לקוחות הדור השלישי יהיה גבוה יותר ברבעונים הבאים, תוך שאנו מבססים יסודות יציבים לצמיחה מהותית בהכנסות".
עיקר התוצאות הכספיות
ההכנסות ברבעון הראשון הגיעו ל– 1,326.6 מיליון ש"ח (284.4 מיליון דולר), עלייה של 5.3% מ- 1,260.5 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2005. העלייה בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות משירותים בשעור של 4.6% מ- 1,132.4 מיליון ברבעון הראשון של 2005, ל- 1,184.2 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2006.
בחברה מציינים, כי העליות נבעו מגידול בבבסיס הלקוחות, מעלייה בדקות השימוש ומעיצוב מחודש של תוכניות תעריפים.
הכנסות מציוד ברבעון הראשון של 2006 היו 142.4 מיליון ש"ח עלייה של 11.2% מ- 128.0 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממידע ומתוכן היוו כ- 9.0% מסך ההכנסות, או 10.1% מההכנסות משירותים, עלייה מ- 7.5% מסך ההכנסות, או 8.4% מההכנסות משירותים ברבעון הראשון של 2005, וזאת למרות הירידה של 49% בתעריפי הקישוריות עבור הודעות SMS שנכנסה לתוקפה במרס 2006.
בהשוואה לרבעון הרביעי של 2005, הרבעון הראשון של 2006 מציג עלייה מ- 8.8% מסך ההכנסות או מ- 9.7% מההכנסות משירותים. בהשוואה לרבעון הראשון של 2005, הכנסות משירותי מידע ותוכן שאינם SMS, עלו ברבעון הראשון של 2006 בכ- 51.8%.
הרווח הגולמי משירותים עלה ב- 12.9% מ- 389.1 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2005 ל- 439.5 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2006. הרווח הגולמי כולו ברבעון הראשון של 2006 היה 374.5 מיליון ש"ח, המהווה 28.2% מסך ההכנסות, עלייה של 11.6% מהרבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2006 היה 273.5 מיליון ש"ח - עלייה של 15.5% מ- 236.8 מיליון ש"ח מהרבעון המקביל אשתקד.
כ- 31,000 מנויים חדשים נטו הצטרפו לפרטנר במהלך הרבעון הראשון של 2006, בהשוואה לכ- 32,000 מנויים ברבעון הראשון של 2005, ובהשוואה לכ- 49,000 מנויים ברבעון הרביעי של 2005.
שיעור הנטישה הרבעוני ברבעון עלה ל- 4.2% מ- 3.9% ברבעון הראשון של 2005, ומ- 3.1% ברבעון הרביעי של 2005, כשהעלייה נובעת בעיקרה ממגזר המנויים המשלמים מראש (Pre-paid) אשר אינם פעילים.
בסוף מרס 2006, בסיס המנויים הפעילים של החברה כלל 2,560,000 מנויים, בתוכם 532,000 מנויים עיסקיים, 21% מבסיס המנויים, בערך 1,266,000 מנויים פרטיים המשלמים בדיעבד (Post Paid) או 49% מהבסיס, וכ- 762,000 מנויים המשלמים מראש (Pre Paid), כ- 30% מהבסיס. מתוך בסיס המנויים הזה, כ- 130,000 מנויים הם מנויי הדור השלישי. "אנו מעריכים כי נתח השוק שלנו בסוף הרבעון הראשון של 2006 היה בערך 32%" אמרו בחברה.