בורגר-קינג נמכרה (יום ה', 25.7.02) על-ידי בעלת השליטה הבריטית שלה - דיג'או, לקבוצת משקיעים אמריקנית. הקבוצה הכוללת את חברות ההשקעה: טקסס-פסיפיק, גולדמן-סאקס וביין-קפיטל, שילמו עבור הרשת העולמית סכום של 2.26 מיליארד דולר.
הקבוצה רוכשת את הרשת הנחשבת לשניה בגודלה בעולם, בתחום המזון המהיר, כשהיא ללא חובות אך במצב מלחמה קשה על נתח השוק המקוצץ שלה (18.9%) לעומת נתח השוק העולמי של מקדונלדס, העומד על 43% מהיקף ההכנסות בתחום המזון המהיר בעולם.
גם בישראל נקלעה החברה למשבר, לפחות על-פי פרסומים מהימים האחרונים. איש העסקים האמריקני-ישראלי, משולם ריקליס, בעל השליטה בבורגר-קינג בישראל, ביקר בארץ השבוע, ככל הנראה, בניסיון להתחיל משא-ומתן למכירת הזיכיון המקומי. גלובס אף פרסם השבוע, כי הוא פנה לשם כך לאומני (בעלת השליטה בדומינוס פיצה) ולשופר-סל. ריקליס הכחיש את דבר קיום המגעים.
זו לא הפעם הראשונה שריקליס מנסה למכור את הרשת המפסידה. לפני שנתיים פורסמו ידיעות בדבר גישושים למיזוג הרשת עם הרשת המתחרה בישראל, בורגר-ראנץ'.
בשנתיים האחרונות איבדה בורגר-קינג 2% מנתח השוק העולמי שלה, ואשתקד רשמה ענקית המזון המהיר, ירידה של 12% ברווח התפעולי שלה.
דיג'או הסבירה, כי הסיבה למכירה היא חזרת החברה לעסוק בליבת העסקים שלה - משקאות חריפים. בורגר-קינג תרמה לדיג'או רק 8% ממחזור המכירות השנתי שלה, לצד מותגי האלכוהול אותן היא מייצרת, כמו: סמירנוף, ג'וני-ווקר וגיניס.
דיאג'ו אף מכרה השנה את חברת פילסברי, המתמחה במוצרי מאפה ביתיים, תמורת 10.5 מיליארד דולר, ורכשה עם המתחרה הצרפתית שלה, פראנו, את ענקית המשקאות האלכוהוליים - סיגראם המחזיקה, בין השאר את המותגים: שיבאס, קפטן מורגן ומרטל.