לראשונה - ענק תחבורה ישראלי יוצא לחו"ל: אגד החזקות, חברה-בת של מפעיל התחבורה הציבורית הגדול בישראל, אגד, רכשה 51% מחברת טראנס טריומף הבולגרית לפי שווי של כ- 6 מיליון יורו.
עם השלמת הרכישה תהיה אגד החזקות, באמצעות החברה המשותפת, אחראית לתפעול של כמחצית מהיקף התחבורה הציבורית בעיר ורנה, העיר השנייה בגודלה בבולגריה, המונה כחצי מיליון תושבים. הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת נדל"ן, המשמש מוסך מרכזי של החברה בוורנה. יו"ר מזכירות אגד, אריק פלדמן, יכהן כיו"ר מועצת המנהלים של טראנס טריומף.
חברת טראנס טריומף היא חברת התחבורה הציבורית הפרטית הגדולה ביותר בבולגריה. החברה הוקמה לפני כ- 15 שנה על-ידי אנטרניק שקריאן, אשר ימשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל החברה. טראנס טריומף מחזיקה בזיכיונות להפעלת יותר מ- 50% מקווי התחבורה הציבורית בעיר ורנה, ובבעלותה 140 מתוך 250 האוטובוסים לתחבורה ציבורית אשר פועלים בעיר. החברה מסיעה כיום כ-1.2 מיליון איש מדי חודש. ורנה, השוכנת לחוף הים השחור, מהווה פוטנציאל תיירותי משמעותי, ובעונת הקיץ מגיעים אליה כמיליון תיירים.
לדברי אריק פלדמן, יו"ר מזכירות אגד, ההסכם נחתם במטרה לבסס שותפות ארוכת טווח שתוביל לצמיחה והתרחבות בעתיד. "לאגד בסיס פיננסי איתן, המאפשר את הרחבת פעילותו למיזמים עסקיים פורצי דרך בתחום התחבורה הציבורית גם מחוץ לגבולות ישראל. אגד הציב כיעד להגיע במהלך שנת 2006 להיקף פעילות בחו"ל של 450 אוטובוסים במחזור כולל של כ- 100 מיליון שקל".
לדבריו, בכוונת אגד להתמודד בעתיד, באמצעות טראנס טריומף, במכרזים לקווי שירות נוספים בבולגריה - עירוניים, פרבריים, בינעירוניים ובין מדינתיים. כן נבחנת הרחבת הפעילות של טראנס טריומף גם לתחום ההיסעים התיירותיים בוורנה.
פלדמן ציין, כי אגד נהנה באירופה מיתרון, בהיותו אחד מחמשת התאגידים הגדולים בעולם בתחום התחבורה הציבורית. הרחבת הפעילות לאירופה תאפשר להשתמש ביתרונות התאגיד, הכוללים טכנולוגיות מחשוביות מתקדמות המסייעות לתכנון תנועה אופטימאלי, ויסות עומסי תנועה וכן תחזוקה שוטפת של אוטובוסים, תוך הקפדה על אמות מידה גבוהות ברמת השירות, בבטיחות הנוסעים ובשמירה על איכות הסביבה.
לדבריו, מייסד ומנכ"ל טראנס טריומף, אנטרניק שקריאן, יהיה שותף מרכזי של אגד החזקות בהמשך ההתרחבות העסקית ובהשקעות נוספות בתחום התחבורה הציבורית בבולגריה.
עוד הוסיף פלדמן: בצד הפעילות בבולגריה בוחנת אגד החזקות כבר היום את הפוטנציאל העסקי הקיים במספר מדינות נוספות במזרח אירופה, הצפויות להצטרף לאיחוד האירופי.