חברת אל-על רשמה הפסד של כ- 12.4 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד בסך כ- 18.5 מיליון דולר אשתקד. כך עולה מתוצאות הרבעון הראשון של החברה לשנת 2006 שהציגו הבוקר (ד', 24.05.06) פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר אל-על וחיים רומנו, מנכ"ל אל-על.
ההפסד התפעולי הסתכם בכ- 6 מיליון דולר, שיעור של כ- 2% מהמחזור, לעומת הפסד תפעולי של כ- 15.7 מיליון דולר אשתקד, כ- 5% מהמחזור. הקיטון בהפסד ובשיעורו מהמחזור נובע בין השאר מהקיטון בשיעור הוצאות המכירה, ההנהלה והכלליות, הודות להמשך צעדי החיסכון וההתייעלות בחברה במהלך התקופה.
עוד רושמת החברה גידול של 17% בהכנסות, אשר הסתכמו ברבעון בכ- 372.5 מיליון דולר. הגידול נבע בעיקר כתוצאה מעלייה של כ- 21% במספר הנוסעים וכ- 5% במטען שהחברה הובילה.
החברה רשמה גידול של כ- 25.5% ברווח הגולמי לרבעון אשר הסתכם בכ- 57.7 מיליון דולר. צמצום של כ- 33% בהפסד לרבעון, אשר הסתכם בכ- 12.4 מיליון דולר לעומת הפסד בסך כ- 18.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
יתרת המזומנים של החברה ליום 31 במרס 2006 הסתכמה בכ- 166 מיליון דולר, לעומת כ- 198 מיליון דולר בסוף שנת 2005 וזאת לאחר תשלום מקדמה על מטוסי ה- 777 בסך של 28 מיליון דולר.
מהחברה נמסר, כי ההתייקרות במחירי הדלק הוסיפה לחברה הוצאה של 18 מיליון דולר וזאת לאחר פעילות גידור. לולא העלייה הדרסטית במחירי הדלק היתה החברה רושמת רווח.
החברה פועלת בשוק עסקי מתוחכם, ציין חיים רומנו, המתאפיין בתחרות הולכת וגוברת מצד חברות התעופה הסדירות וחברות השכר הזרות המגלות עניין גובר והולך בתעופה לישראל וממנה. בצד האתגרים הגדולים אשר מציבה בפנינו מציאות זו, אנו ממשיכים ביישום תוכניתה העסקית של החברה "אל-על 2010", המכוונת לשיפור משמעותי במוצר ובשירות, באופן שישמור את אל-על בשורה אחת עם חברות תעופה מובילות בעולם.
עוד מסר, כי העלייה העקבית בנתח השוק ובתפוסה מעידה על אימון ונאמנות הלקוחות ועל חיזוק הקשר עם הנוסעים והגברת שביעות רצונם בכל ההיבטים הקשורים למוצר ולשירות. השוק כולו גדל בכ- 18% ברבעון ואילו אל-על רשמה עליה של 3% מעבר לעלייה זו. החברה רשמה שיפור של 14% בתפוסה.
אל-על אף הגדילה את חלקה בשוק המטענים ב- 9%, בעיקר עקב הגברת הפעילות לארה"ב ולאירופה.
ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים של אל-על מסר: "הרבעון ראשון של השנה חלש מסורתית יחסית לשאר השנה, ועם זאת רשמה החברה הכנסות שיא לרבעון ראשון המשקפות גידול של כ- 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף לאלמנט העונתיות המובנה בענף התעופה, נאלצנו להתמודד בתקופה זו גם עם המשך התייקרות הדלק - התשומה העיקרית של החברה. מחיר הדלק הממוצע בשוק ברבעון המדווח היה גבוה בכ- 27% מהמחיר הממוצע ברבעון המקביל אשתקד.
בתקופת הדוח פרעה החברה כ- 6 מיליון דולר החזרי קרן הלוואות לטווח ארוך, יתרת ההלוואות לזמן ארוך הסתכמה ב- 31 במרס 2006 בכ- 619 מיליון דולר".