בזן ודור-אלון גיבשו הסכם לפיו יימכרו לבזן, בתי הזיקוק בחיפה, 70 תחנות דלק ציבוריות מתוך תחנותיה של סונול תמורת 51 מיליון דולר במזומן.
עם זאת, ההסכם כפוף להכרעת בית המשפט העליון בשאלת מיזוג דור-אלון וסונול, וכן בקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. 70 תחנות הדלק הציבוריות מהוות כשליש מכל תחנות הציבוריות של סונול.
במידה ומהלך זה יזכה לאישור בית המשפט, תתקדם דור-אלון, ודודי ויסמן העומד בראשה, לקראת השלמת ההשתלטות על סונול והפיכתה לחברת הדלק הגדולה בישראל. חברת בזן הינה חברה ממשלתית הנמצאת בתהליכי הפרטתה ומכירתה לידיים ציבוריות.
במסגרת העסקה יימכרו לבזן 70 תחנות דלק מייצגות בפריסה ארצית. הצדדים סיכמו על הליך מוסדר לגיבוש רשימת התחנות שיועברו לבזן. המחיר שנקבע בעסקה והזכויות וההתחייבויות הנלוות למכירת התחנות, מתבססים על מחיר העסקה בין דור-אלון לבין סונול וכפופים לבדיקות שיערכו בהמשך על-ידי הצדדים.
בכפוף להסכמת שני הצדדים, יתווספו לעסקת המכירה עד 10 תחנות דלק ציבוריות נוספות, במאפיינים דומים ובהתאם לנוסחת המחיר שסוכמה.
בבזן מציינים, כי הכניסה לתחום השיווק מהווה צעד אסטרטגי למימוש חזון החברה להפוך לחברת אנרגיה אינטגרטיבית ותואמת את מדיניות הממשלה ועמדת רשות ההגבלים העסקיים לגבי המבנה העתידי והרצוי של משק הדלק בישראל.
עמדת הרשות ההגבלים העסקיים, כפי שנקבע ביום ה- 8.7.04, אשר עוגנה בהחלטת ממשלה: "כניסת בזן חיפה הנהנית מיתרון של אינטגרציה אנכית, כמתחרה נוספת במקטע השיווק, תוך פריסת תחנות דלק באופן עצמאי, עשויה, בסבירות גבוהה, להגביר את התחרות במקטע השיווק".
עם ביצוע העסקה לא תעבור בזן את המגבלה שהציבה הרשות להגבלים, בדבר כניסה לשיווק על-ידי מיזוג עם חברת דלק שחלקה בשוק הוא מעל 15%. מבחינת בזן ביצוע השקעה אסטרטגית מסוג זה בעיתוי הנוכחי, משביח ומבסס את ערכה של בזן לקראת הפרטתה בבורסה.
יו"ר בזן, אוהד מראני, אמר בעקבות השגת ההסכם, כי "ההסכם שגובש תואם את החזון של החברה להקמת תאגיד אנרגיה, מרחיב באופן משמעותי את בסיס הפעילות של החברה ומקטין את חשיפתה של החברה לתנודתיות הרבה הקיימת במשק האנרגיה", לדבריו, בזן רואה לנגד עיניה את ההזדמנות העסקית הנגזרת מהעיתוי והמחיר שבהם מתבצעת העסקה שבין דור-אלון לבין סונול.
הוא הוסיף, כי "ביצוע העסקה צפוי להגדיל את מספר המתמודדים על רכישת בית הזיקוק באשדוד ולהעלות את רף המחיר".
מנכ"ל בזן, ישר בן מרדכי, אמר כי "מבנה אינטגרטיבי של חברות דלק הינו נפוץ ומקובל בכל העולם. לאחר המכירה הצפויה של בית הזיקוק באשדוד תגבר התחרות במקטע הזיקוק והשיווק ולכן יש חשיבות לכך שיהיו לבזן אלטרנטיבות לשיווק מוצרי הדלק באופן עצמאי בשוק המקומי ובחו"ל".