שר התחבורה, אפרים סנה, מתח (29.7.02) ביקורת חריפה על תוכנית משרד האוצר העוסק בקיצוץ תקציבי הפיתוח של הרכבות והכבישים, ועל ניסיונם של פקידים באוצר, להכתיב למשרדו אלו פרויקטים יקוצצו, מבלי להשאיר את שיקול הדעת לאנשי משרדו.
סנה ציין, כי למרות התחייבותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ופקידים בכירים באוצר, לא אושר למשרד התחבורה, תוספת תקציבית בסך 470 מיליון שקל, אשר נועדו להגדלת ההשקעות ברכבת בשנת 2002.
לדברי סנה, "פרט ליהירות והשחצנות של פקידי האוצר, המנסים להכתיב למשרד התחבורה את סדר העדיפויות בתחבורה, הם בעצם מבטלים תוכנית שיזמתי בתמיכת ראש הממשלה, להאצת פיתוח הרכבת בשנת 2002, אשר נועדה לקרב את הנגב והגליל למרכז הארץ".
כתוצאה מהקיצוצים, יחול עיכוב בפרסום מכרזים לפרויקטים רכבתיים, אשר רכבת ישראל התכוונה לפרסם. בין הפרויקטים שיתעכבו: תכנון קו הרכבת עכו-כרמיאל; תכנון קו אשקלון-נתיבות-אופקים; הכפלת המסילה לבאר שבע; שדרוג קו הרכבת; באר שבע-דימונה.
ישנם לדבריו מספר פרויקטים אשר יפגעו בעקבות הקיצוץ, בהם: תכנון והקמה של קו הרכבת נתב"ג-מודיעין; הכפלת מסילת הרכבת אשקלון-אשדוד; הכפלת המסילה בין קריית מוצקין לעכו; הכפלת מסילת הברזל בין תל-אביב-ראש העין-כפר סבא.
בנוסף לכך, החליט משרד האוצר לקצץ 20% מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדברי סנה, מדובר בקיצוץ של 40 מיליון שקל, אשר נועדו להגברת המאבק בתאונות הדרכים ולאמצעי אכיפה נוספים בכבישים העירוניים והבינעירוניים.
כמו-כן, מבקש האוצר להפוך נתיבי תחבורה ציבורית, בחלק מכבישי הארץ, לכבישי אגרה, שבהם יוכלו לנוע גם כלי רכב פרטיים, תמורת תשלום. סנה ציין, "לא יתכן כי בארץ יהיה נתיב אחד לעשירים ונתיב אחד לעניים, הנוהגים בסובארו יעמדו בפקק, ואילו המרצדסים יעקפו אותם".
האוצר קבע, כי מענק ההקמה של פרויקטים ארוכי טווח המבוצעים על-ידי הסקטור הפרטי, לא יפחת מ-50%, דבר שלפי אנשי המקצוע של משרד התחבורה עלול לפגוע בפרויקטים תחבורתיים אחרים.
משרד האוצר הציע להקטין את שיעור ההשתתפות של המדינה בתקציב אבטחת התעופה ל-50%, דבר שייקר את מחירי הטיסה. עד כה, שיעור ההשתתפות של המדינה בהוצאות אבטחת התעופה של חברות ישראליות, עמד על 70%.
עוד מציע האוצר, כי מקבלי גמלאות לפי חוק אבטחת הכנסה, ומקבלי תשלום חודשי לפי חוק המזונות, לא יהיו זכאים להנחה בנסיעה בתחבורה הציבורית, כפי שהיה נהוג עד כה, דבר שלדברי סנה, עלול לפגוע קשות בשכבות החלשות.