לפני מספר ימים הציגה חברת אודי יחידת כוח חדשה - מנוע טורבו-דיזל בנפח שני ליטרים עם הספק של 170 כוח סוס. היחידה החדשה היא שדרוג מקיף של היחידה שהוצעה עד כה - שני ליטרים עם 140 כ"ס - והיא תמשיך להימכר לצד המנוע הקודם עם תג מחיר גבוה יותר כמובן.
כנהוג בקונצרן פולקסוואגן (שאודי היא חברת בת בו) משמש המנוע הזה בחטיבות נוספות של הקונצרן, דבר נהוג אצל יצרנים רבים במטרה להוזיל עלויות פיתוח. וכך, בקונצרן פולקסוואגן, תוכלו למצוא את המנוע בחלק מהיצע המכוניות של סיאט (שם הוא מוצע עם הליאון, האלתיאה והטולדו) ובחלק מדגמי פולקסוואגן (בה הוא מוצע בגולף ובפאסאט). וכאמור, כעת הוא מגיע גם לאודי ובה הוא עתיד להיות מוצע עם ה- A3 וה- A4 בשתי גרסאות ההנעה - קדמית וכפולה (קוואטרו בלשונה של אודי).
לאלו שמנועי דיזל מתקשרים אצלם ליחידות מנוע רועשות ועצלות מומלץ להתרשם מהנתונים הבאים - עם המנוע החדש מסוגלת ה- A3 להאיץ למאה קמ"ש ממצב עמידה בזמן של 8.2 שניות (או 7.8 ש' בגרסת הקוואטרו - הנעה כפולה) ואילו ה- A4 מציגה נתונים של 8.5 ש' למבחן ההאצה. וכמובן, איך אפשר בלי היתרון של הדיזל, החיסכון בדלק. ובכן, לדברי אודי המנוע החדש מציע צריכת דלק משולבת הנעה בין 15.6 ל- 17 ק"מ לליטר סולר (בתלות בדגם ובגרסת הרכב) או בתרגום למרחק - טווח נסיעה של כ- 940 ק"מ בין תדלוק לתדלוק.